MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / One Hit Wonders Knock Out

zoeken in:
Oh sorry, foutje. Alleen BZN heeft ze nog voor zich

Ondanks dat er enorme ophef is om het feit dat Madonna een kindje geadopteerd heeft, weet ze deze week een mijlpaal in haar Top 40-carrière te bereiken, want ze scoort haar 50e Top 40-hit!!
Het begon allemaal in maart 1984 met de #11-hit Holiday, die in 1985 en 1991 nogmaals terug zou komen. Van de 49 hits erna haalden Into the groove (1985), Who's that girl (1987) en Hung up (2005) de #1-positie in de Top 40.

Met haar 50 Top 40-hits is Madonna pas de 2e act die dit überhaupt gelukt is!!
Recordhouder is BZN met 54 hits en the Rolling Stones volgen met 49 verschillende hits.

De plaat die dit allemaal teweeg brengt heet Jump en is de 4e hitsingle van het album Confessions on a dance floor.
De single komt deze week op #24 binnen en bezorgt Madonna toch een lichtpuntje tussen alle kritieken die ze momenteel krijgt.

Bron: top40web.nl

musicfriek schreef:
Ze had zelfs geen enkele hit in Nederland... (2x tipparade)

Oei, ik dacht dat Cities in Dust in 1985 (oktober?) in de onderste regionen van de hitparade stond?

Leuk; ben wel benieuwd geworden naar Madonna!!!!!

andré schreef:
(quote)

nee, dat was Madonna

Oja, goede smaak regeert

Nope, in november 1985 bleef ze steken in de tipparade. Andere nummer is Dear Prudence, die bleef in november 1983 hangen in de tip.

Maar gewoon eigenwijs doorstemmen...

2-5

Siouxsie

Ruby1966
musicfriek schreef:
Nope, in november 1985 bleef ze steken in de tipparade. Andere nummer is Dear Prudence, die bleef in november 1983 hangen in de tip.

En Dazzle dan? Die werd nogal veel op de radio gedraaid...

sq
musicfriek schreef:

Ja zeg, Siouxsie een One Hit Wonder! Ik weet niet beter of 'Happy House' en 'Christine' hebben zo'n beetje de status van "Anthem" in Engeland.

Edit: Siouxsie haalde meermalen de verukkelijkke 15

Wachttijd nu wel verstreken lijkt me, tijd voor een nieuwe:

Fun Lovin' Criminals - Scooby Snacks

v.s

Siouxsie and the Banshees - Cities in Dust

1-0

2-0

En sq, ik hanteer alleen de Nederlandse Top 40. Van Engeland en Amerika heb ik ook hitdossiers, die kan ik er evt. ook wel bijpakken. Maar in top 40 heeft Siouxsie echt nog nooit een hit gehad..

Edit: in Engeland een stuk of 30 hits gehad (Cities in Dust als grootste; nummer 3)

Ruby1966
2-2

musicfriek schreef:

Edit: in Engeland een stuk of 30 hits gehad (Cities in Dust als grootste; nummer 3)

Verbaasd me niks, het was een vrij grote band midden jaren 80.

musicfriek schreef:
in Engeland een stuk of 30 hits gehad (Cities in Dust als grootste; nummer 3)

Leve de engelsen!

Marcel²
4-3

titan (crew)
4-4

Siouxsie and the Banshees - Cities in Dust

vs.

The Smiths - Bigmouth Strikes Again (hun enige notering)

sq
1-0

Vooruit dan maar. Omdat het een pronkstuk in mijn verzameling is. Cities in Dust stond in de verukkelijke 15 van de VARA en ik heb toen één van de 5 gesigneerde maxi´s gewonnen.

2-0

Fantastische one-hit wonders inmiddels

Ruby1966
3-2

Marcel²
3-3

Premonition schreef:
(hun enige notering)

Wat voor notering is dat dan? Ze hadden nog 2 andere échte hits in onze vaderlandse top-40, Panic en Girlfriend in a Coma...

Gast
geplaatst: vandaag om 00:35 uur

geplaatst: vandaag om 00:35 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.