MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Progrock albums KO

zoeken in:
voltazy
245 Therion - Lemuria --- Watchtower - Control and resistance (6-3/18:01)

1-0

246 King Crimson - Starless and bible black --- Twelfth night - Twelfth Night (1986) (6-3/21:16)

1-2*

dynamo d schreef:
(quote)

Wordt wel vermoeiend als dat weer een herhaling van de discussie van een dag geleden wordt. Dan krijg ik toch een afhaakmoment.

tja, je moet er nu eenmaal mee leren leven dat sommige mensen werken of andere dingen doen waardoor ze niet constant op mume kunnen zitten & op elke discussie reageren maar toch willen reageren achteraf...

1-0

246 King Crimson - Starless and bible black --- Twelfth night - Twelfth Night (1986) (6-3/21:16)

2-2*

Waldo Jeffers schreef:
(quote)

tja, je moet er nu eenmaal mee leren leven dat sommige mensen werken of andere dingen doen waardoor ze niet constant op mume kunnen zitten & op elke discussie reageren maar toch willen reageren achteraf...

ik doe nie anders,maar probeer het toch te beperken zodat het niet vervelend gaat worden voor anderen,want vind et wel leuk om over de platen enzo te lullen,omdat hierzo ook wordt geluisterd naar mijn smaak wat ik in mijn directe omgeving niet hoor

Waldo Jeffers schreef:
(quote)

Ik kan hier echt pissig om worden. Ik werk 5 dagen per week gemiddeld 10 uur per dag. Laten we het wel leuk houden hier. En vind het al een stuk minder leuk.

Waldo Jeffers schreef:
(quote)

Waldo, waldo, waldo....

1-0

3-2*

dynamo d schreef:
(quote)

Ik kan hier echt pissig om worden. Ik werk 5 dagen per week gemiddeld 10 uur per dag. Laten we het wel leuk houden hier. En vind het al een stuk minder leuk.

gelukkig kennen wij waldo nog uit de tijd (week of wat terug) dat hij ook de godganse dag niets beters te doen had dan op fora rondhangen

Omayyad

1-0

4-2*

Toch leuk dat zoveel mensen dit album van Twelfth Night nog kennen.

Omayyad
Jester schreef:
Toch leuk dat zoveel mensen dit album van Twelfth Night nog kennen.

Tja... Vorig jaar (opnieuw) uitgebracht op cd, dus dat is de mate van bekendheid beslist ten goede gekomen.

vigil schreef:
(quote)

Waldo, waldo, waldo....

hmm, waarom willen sommige mensen toch overal foute dingen in zien? ik viel niemand persoonlijk aan, ik wilde gewoon zeggen dat het best normaal is dat discussie terugkomen & opnieuw gevoerd worden of aangekaart worden door mensen (waaronder mezelf) die nog nix erin hadden kunnen zeggen & dat wel wilden... Dat was geen persoonlijke aanval hoor

Therion door...

4-2

247 Neu! - Neu! '75 --- Procol Harum - Procol Harum (7-3/19:16)

1-0*

Casartelli (moderator)
Tja, nou ben ik alweer een dag verderop met reageren. Als het merendeel van het forum inderdaad (alleszins verdedigbaar) vindt dat een match na 24 uur verlopen is, dan sluit ik me daar gewoon bij aan. Als (ongewild?) 'spelleider' heb ik bovendien de schijn niet graag tegen.

Wat we niet uit het oog moeten verliezen is dat we wel met een spelletje bezig zijn waarvan de regels gedeeltelijk halverwege vastgesteld worden. Dat van die dag verlooptijd is volgens mij in deze KO na een paar ronden bedacht en zelfs naar aanleiding van deze KO later in andere KO's overgenomen. Dat er ook matches in 0-0 blijken te eindigen is nog weer een informatie-element van veel later datum. Dat was toen een paar keer gebeurd waarbij (voor zover bekend) alle actieve deelnemers wel gepast hadden. Toen hebben we eerst geopperd om een soort extra knock-out te doen tussen platen die met 5-4 verloren hadden en daarna kwam het idee op om extra rondes te doen tussen progalbums die na het begin van de KO uitgekomen waren.

Vandaar dus mijn opmerking over de letter en de geest. Als ik dan al een reactie krijg in de trant van "ga je nu weer de hele discussie oprakelen", nog verder geridiculiseerd met een emoticonnetje met een hamertje, ja, dan is het toch nogal wiedes dat ik ook wat geïrriteerd reageer?

Nogmaals: ik sluit me verder gewoon aan bij de opvatting van de meerderheid, maar als er op een forum al niet gediscussieerd mag worden, kunnen we net zo goed meteen inpakken.

Casartelli (moderator)
Overigens: mochten we inderdaad wat extra knock-outs willen gaan doen na de laatste ronde, dan wordt het misschien tijd eens wat platen te gaan nomineren. Nog maar 9 matches en de 1e ronde is ten einde... het is werkelijk in sneltreinvaart gegaan.

Ik stel voor dat we eerst tot een afgesproken moment platen nomineren en dat we daarna (bij meer aanbod dan ruimte) er een aantal voorselecteren, zodat we na match 256 onmiddellijk verder kunnen.

Mocht dit bericht over 30 pagina's om wat voor reden dan ook nog gekwoot worden, dit is dus een voorstel.

euhm, gaat het hier over platen uit 2007 of jammerlijk vergeten oudere platen?

Omayyad

4-2

2-0*

Casartelli (moderator)
ik zou zeggen, over platen die uitkwamen na het begin van de KO, dus 2007 en eind 2006

jammerlijk vergeten oudere platen, tja, als de meerderheid dat steunt... wat ik in elk geval af zou wijzen zijn platen die in eerste instantie genomineerd waren, maar niet opgenomen werden

Casartelli schreef:
ik zou zeggen, over platen die uitkwamen na het begin van de KO, dus 2007 en eind 2006

jammerlijk vergeten oudere platen, tja, als de meerderheid dat steunt... wat ik in elk geval af zou wijzen zijn platen die in eerste instantie genomineerd waren, maar niet opgenomen werden

Tja, ik heb overigens geen idee hoeveel progplaten er al uit zijn nu (& echt daadwerkelijk uitgekomen, dus geen PT of Marillion)?

Omayyad
Laten we gewoon aan het einde van deze eerste ronde even alle brilstanden op een rij zetten. Dan kunnen we altijd nog (liefst democratisch) bepalen wat we met die platen gaan doen.

Omayyad schreef:
Laten we gewoon aan het einde van deze eerste ronde even alle brilstanden op een rij zetten. Dan kunnen we altijd nog (liefst democratisch) bepalen wat we met die platen gaan doen.

mijn idee... (nu ja, mijn idee was gewoon: de regels zijn niet duidelijk vastgelegd dus we kunnen ermee manoeuvreren)

King Crimson door

2-0

248 Paatos - Timeloss --- Fish - Sunsets on empire (7-3/22:50)

0-0 (pas)

3-0

0-1

3-0

1-1*

Omayyad

3-0

2-1*

247

4-0

248

3-1

3-0 passerdepaspas

3-2*

5-0*

3-2

Neu! door.

3-2

249 Green carnation - Light of day, day of darkness --- Ice - The saga

Omayyad

4-2 inclusief stem van C-Moon

Gast
geplaatst: vandaag om 20:54 uur

geplaatst: vandaag om 20:54 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.