MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Progrock albums KO

zoeken in:
4 Änglagård - Hybris --- Radiohead - OK computer

2-0

Radiohead mag er wel 'ns uit nu (stel je voor dat Radiohead een progko wint )

2-1*

3-1*

3-2 Radiohead

Omayyad
5.04 Änglagård - Hybris --- Radiohead - OK computer (17 juni 2007, 20:01 uur)

3-3

Omayyad
Waldo Jeffers schreef:
Radiohead mag er wel 'ns uit nu (stel je voor dat Radiohead een progko wint )

Tsja... een band die zichzelf met elk album weet te vernieuwen en daarbij ook nog eens van de geijkte muziekpaden afwijkt, kan natuurlijk nooit een progko winnen...

Omayyad schreef:
(quote)

Tsja... een band die zichzelf met elk album weet te vernieuwen en daarbij ook nog eens van de geijkte muziekpaden afwijkt, kan natuurlijk nooit een progko winnen...

Duidelijk niet, Radiohead is te bekend

Omayyad schreef:
(quote)

Zoals jij het uitlegt, klinkt het weer helemaal fout... Zo bedoelde ik het dus niet

Omayyad
Waldo Jeffers schreef:
Zoals jij het uitlegt, klinkt het weer helemaal fout... Zo bedoelde ik het dus niet

Leg mij dan maar eens uit waarom jij van mening bent dat Radiohead deze KO niet kan/mag winnen, Waldo...

Op zich kan ik er best inkomen wat Waldo zegt. Radiohead is zeker een band die zich met elk album weet te vernieuwen en daarbij van de geijkte muziekpaden afwijkt. Toch 'klinkt' Radiohead gewoon niet als prog in het oor. Daarvoor zitten er te weinig onverwachte wendingen in de muziek en is het net iets te simplistisch voor. (Nirvana was ook vernieuwend, maar dat kan toch ook absoluut geen prog genoemd worden).

Het blijft echter een mening of je iets prog vindt of niet....

Omayyad
Kasperbert schreef:
Toch 'klinkt' Radiohead gewoon niet als prog in het oor. Daarvoor zitten er te weinig onverwachte wendingen in de muziek en is het net iets te simplistisch voor.

Zonder de hele discussie wat wel en niet progressieve rock is te willen oprakelen, zou je volgens jouw bewering Pink Floyd ook niet tot dit genre rekenen. Ik ben zelfs van mening dat de muziek van Radiohead een stuk ingewikkelder is dan de muziek van één van de vaandeldragers van dit genre.

Omayyad
Kasperbert schreef:
Nirvana was ook vernieuwend, maar dat kan toch ook absoluut geen prog genoemd worden.

Of een band al dan niet vernieuwend is, is slechts één van de vele criteria om te bepalen of iets progressieve rock is. Zoals je weet hanteer ik een zeer ruime interpretatie van de term, maar ik kan me best voorstellen dat Radiohead voor sommigen als te weinig prog in de oren klinkt.

Omayyad schreef:
(quote)

Leg mij dan maar eens uit waarom jij van mening bent dat Radiohead deze KO niet kan/mag winnen, Waldo...

Goh, om te beginnen vind ik dat er veel mooiere progplaten zijn te vinden dan OK PC... En verder had ik gewoon graag een originele winnaar gezien (Radiohead staat hier met OK PC al op 1 in de Top 250). En als laatste, als Radiohead dan toch de winnaar had moeten zijn van een progko, dan zou ik liever Kid A dan OK PC hebben gezien. Want ondanks dat ikzelf die 2e beter vind, vind ik de 1e innovatier, vernieuwender & progressiever.

Als groepen als Porcupine Tree, Anathema,... als prog worden beschouwd, waarom zou radiohead daar dan niet tussen passen

Waldo Jeffers schreef:
(quote)

, als Radiohead dan toch de winnaar had moeten zijn van een progko, dan zou ik liever Kid A dan OK PC hebben gezien. Want ondanks dat ikzelf die 2e beter vind, vind ik de 1e innovatier, vernieuwender & progressiever.

Daar heb je helemaal gelijk in, de eerste Radiohead-albums hebben een minder prog-gehalte dan de laatste

Omayyad
Waldo Jeffers schreef:
Goh, om te beginnen vind ik dat er veel mooiere progplaten zijn te vinden dan OK PC... En verder had ik gewoon graag een originele winnaar gezien (Radiohead staat hier met OK PC al op 1 in de Top 250). En als laatste, als Radiohead dan toch de winnaar had moeten zijn van een progko, dan zou ik liever Kid A dan OK PC hebben gezien. Want ondanks dat ikzelf die 2e beter vind, vind ik de 1e innovatier, vernieuwender & progressiever.

Ah... oké. Ik begrijp je punt, maar ik vrees toch dat je rekening moet houden dat de winnaar van dit topic (zoals elke winnaar) hoogstwaarschijnlijk toch een heel bekend album zal zijn.

Omayyad schreef:
(quote)

Zonder de hele discussie wat wel en niet progressieve rock is te willen oprakelen, zou je volgens jouw bewering Pink Floyd ook niet tot dit genre rekenen. Ik ben zelfs van mening dat de muziek van Radiohead een stuk ingewikkelder is dan de muziek van één van de vaandeldragers van dit genre.

Ik zal het er maar op houden dat we het hier toch nooit over eens zullen worden, aangezien ik Pink Floyd een stuk complexer (en beter) in elkaar vind zitten

En nu back on topic!

3-3

4-4

4-5

Waldo Jeffers schreef:
Want ondanks dat ikzelf die 2e beter vind, vind ik de 1e innovatier, vernieuwender & progressiever.

heerlijk he, die mantra's: jammer dat plaat a beter is want plaat b is zoveel meer nnovatier, vernieuwender en progressiever.

get a life!

4-6

charlezzz schreef:
(quote)

heerlijk he, die mantra's: jammer dat plaat a beter is want plaat b is zoveel meer nnovatier, vernieuwender en progressiever.

get a life!

eh? dat bedoel ik toch helemaal niet. Ik legde gewoon persoonlijke smaak af tegenover een subjectieve mening over de 2 platen. Om m'n favoriet uit te kiezen kijk ik meestal niet naar innovatief, vernieuwend of progressief hoor... Vind het dus helemaal niet jammer, ik wilde gewoon zeggen dat als Radiohead met een plaat dit topic moet winnen dat ik dan liever Kid A dan OK PC zou zien, want...

Waldo Jeffers schreef:
een subjectieve mening

(!RKU$

6-6

Radiohead door.

5.05 Genesis - Selling England by the Pound --- Pink floyd - Dark side of the moon (18-06/20:04)

1-0

Omayyad
5.05 Genesis - Selling England by the Pound --- Pink floyd - Dark side of the moon (18-06/20:04)

1-2

1-3 kon finale zijn

Gast
geplaatst: vandaag om 22:48 uur

geplaatst: vandaag om 22:48 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.