MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Progrock albums KO

zoeken in:
5-5

5-6

vigil schreef:
5-6

ik ga iemand anders zoeken voor de reis naar münchen vrees ik

Ze staan allebei in mn top 10... scheelt heel weinig dus:

6-6

Erg moeilijk idd.

9-7

charlezzz schreef:
(quote)

ik ga iemand anders zoeken voor de reis naar münchen vrees ik

voor de stand maakt het niet veel geloof ik, het prozacmeesterwerk gaat toch wel winnen...

We gaan trouwens tot 10, 2 verschil.

oei, ik ben beslissend!

floyd's beste tegen een ijzersterk pioniersprogalbum

10-7

Daarmee is, zeer verrassend, Dark Side of the Moon van Pink Floyd het beste progrock album aller tijden!

Titmeister schreef:
Daarmee is, zeer verrassend, Dark Side of the Moon van Pink Floyd het beste progrock album aller tijden!

Nou ja... iemand cliché gevraagd? Van een ontgoocheling gesproken...

Wat had je dan verwacht? Sowieso is loting heel bepalend in een KO, in mijn herinnering heeft de nummer 2 van deze KO een paar keer op de rand van uitschakeling gestaan.

10-8 for what it's worth

Ik denk zoiezo dat in dit genre de liefhebbers wel hun eigen favorieten hebben die minder bekend en geliefd zijn bij anderen, terwijl anderen die albums minder kunnen apprecieren. De albums die dan hoog komen in deze KO zijn albums die iedereen wel liggen ten koste van het obscuurdere werk. Kijk maar naar de prog albums top 25 .

ben ik er een paar dagen niet, is de KO afgelopen...

Cygnus schreef:
ben ik er een paar dagen niet, is de KO afgelopen...

Wou je dat dan niet?

Waldo Jeffers schreef:
(quote)

Wou je dat dan niet?

Ik had niet verwacht dat het zo vlot zou gaan...

Casartelli (moderator)
Ben ik weer terug, blijkt het allemaal al afgerond te zijn. Wel... in de 1e ronde was ik nagegaan dat WYWH tegen DSOTM een mogelijke finale was en daar had ik in gedachten mijn geld ook op gezet. Het werd hem net niet, maar het heeft toch niet veel gescheeld.

De weg ernaartoe zal ik binnenkort eens nalezen. Of misschien ook wel niet

Doe maar niet.

Ik ben in ieder geval blij dat een "klassiek" album heeft gewonnen, en niet Tool of Opeth.

(!RKU$
Wegens overstap naar andere provider de laatste ronden gemist. Wel jammer dat King Crimson niet gewonnen heeft, maar met deze winnaar kan ik best leven.

Casartelli schreef:
Ben ik weer terug, blijkt het allemaal al afgerond te zijn. Wel... in de 1e ronde was ik nagegaan dat WYWH tegen DSOTM een mogelijke finale was en daar had ik in gedachten mijn geld ook op gezet. Het werd hem net niet, maar het heeft toch niet veel gescheeld.

De weg ernaartoe zal ik binnenkort eens nalezen. Of misschien ook wel niet

Nog bedankt voor de organisatie van deze lekker lange k.o.

Ik had zelf overigens verwacht diverse voor mij onbekende mooie progrock albums tegen te komen. Dat viel wat tegen: wel wat onbekende albums tegen gekomen maar die leidden niet meteen tot een progrock-wauw-Erlebnis.

Jester schreef:
Doe maar niet.

Ik ben in ieder geval blij dat een "klassiek" album heeft gewonnen, en niet Tool of Opeth.

Hoho dat zijn de 2 beste bands ter wereld.

Ach, je bent nog jong, je komt er nog wel achter dat er meer is in de wereld.

Casartelli (moderator)
dynamo d schreef:
Nog bedankt voor de organisatie van deze lekker lange k.o.

Het genoegen was geheel aan mijzelve.
dynamo d schreef:
Ik had zelf overigens verwacht diverse voor mij onbekende mooie progrock albums tegen te komen. Dat viel wat tegen: wel wat onbekende albums tegen gekomen maar die leidden niet meteen tot een progrock-wauw-Erlebnis.

Tja en daarmee lopen we toch wel tegen een fundamenteel probleem aan vrees ik. Stemmen kan alleen als je beide albums kent, tot dat punt zijn zelfs tijdens teze ko diverse mensen tot inkeer gekomen denk ik (waaronder naastgetekende). Voor een redelijke afweging kun je soms ook wel volstaan met het kennen van ander werk van de band of het hebben van een vaag idee van de muziek, maar voor het spelletje is het gewoon de dood in de pot als je niet minstens de moeite neemt een plaat te beluisteren.

Maar ja, het is wel een kenmerk van kwaliteitsmuziek in het algemeen en wellicht van prog in het bijzonder, dat deze zijn kwaliteit meestal niet na één luisterbeurt al openbaart. Dus dan kan er oppervlakkig een hoop geluisterd worden of desperaat een paar platen heel vaak, maar bottomline is toch dat een ko niet helemaal het juiste medium is om echt nieuwe toppers te ontdekken.

En dat terwijl ik me evengoed wel voorgenomen had om bij een eventuele volgende editie wel meer te gaan luisteren naar aanleiding van de ko. Maar goed, eerst VanDeGriends jaren '80 ko en Titmeisters rockband-ko maar eens afwachten.

Casartelli schreef:

Maar ja, het is wel een kenmerk van kwaliteitsmuziek in het algemeen en wellicht van prog in het bijzonder, dat deze zijn kwaliteit meestal niet na één luisterbeurt al openbaart. Dus dan kan er oppervlakkig een hoop geluisterd worden of desperaat een paar platen heel vaak, maar bottomline is toch dat een ko niet helemaal het juiste medium is om echt nieuwe toppers te ontdekken

Niet helemaal mee eens. De alternatieve k.o. song top 128 heeft bij mij wel wat nieuwe goede artiesten aan het licht gebracht zoals Ghinzu en Thomas Dybdahl. Via de MuMe-ladder heb ik Portishead leren kennen. Maar waarschijnlijk ken ik het progrockgenre beter dan andere genres en valt er niet zo veel nieuws meer te ontdekken.

Casartelli (moderator)
dynamo d schreef:
Niet helemaal mee eens. De alternatieve k.o. song top 128 heeft bij mij wel wat nieuwe goede artiesten aan het licht gebracht zoals Ghinzu en Thomas Dybdahl. Via de MuMe-ladder heb ik Portishead leren kennen. Maar waarschijnlijk ken ik het progrockgenre beter dan andere genres en valt er niet zo veel nieuws meer te ontdekken.

Dat laatste zou een reden kunnen zijn, maar het maakt ook nogal een verschil of je van een band een nieuwe song moet beoordelen of meteen een compleet album (met eventueel een geheel dat de som der delen overschrijdt en dergelijke).

Los daarvan: obscure platen zijn natuurlijk af en toe ook wel gewoon met goede reden obscuur gebleven.

Al bijna weer een jaar geleden, zou zomaar weer een nieuwe kunnen gaan plaats vinden...

(eerst volgende reactie; ga je gang! )

Nee, dat is te makkelijk.

Nou ik doe mijn eerste nominatie alvast: Pink Floyd - The Dark Side of the Moon

Ach, een KO is wel leuk, als er maar niemand is die de illusie heeft dat het beste album gaat winnen.

Gast
geplaatst: vandaag om 20:49 uur

geplaatst: vandaag om 20:49 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.