Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2007
zoeken in:
0
geplaatst: 24 december 2007, 01:53 uur
Verfrissende lijst in elk geval, tonnen veel beter dan al die stomme donna of radio2 lijsten bij elkaar.. hiervan dommel je niet meteen in slaap als je hem bekijkt 

0
perfume
geplaatst: 24 december 2007, 01:58 uur
Ben het wel een klein beetje met je eens, maar......toch?!
1
geplaatst: 24 december 2007, 02:01 uur
Ja, mijn perfecte lijst is het ook nog steeds niet, maar hier staan toch veel frissere bands en nummers in dan in die kutlijst van radio2 die al 700 jaar hetzelfde is..
0
perfume
geplaatst: 24 december 2007, 02:19 uur
Tja! Het kan ermee door! Laat ik maar eerlijk zijn.
0
geplaatst: 24 december 2007, 02:39 uur
Lijst is door veel users samengesteld, en ik verwacht volgend jaar nog een mooiere lijst.
Maar mijn dank gaat uit naar El Ninjo.
Maar mijn dank gaat uit naar El Ninjo.
0
geplaatst: 24 december 2007, 03:43 uur
orbit schreef:
Ja, mijn perfecte lijst is het ook nog steeds niet, maar hier staan toch veel frissere bands en nummers in dan in die kutlijst van radio2 die al 700 jaar hetzelfde is..
Ik kan me nog wel goed herinneren toen in 1307 de eerste keer de top 2000 op radio 2 kwam. Queen - Bohemian Rhapsody op 1 natuurlijk... Sindsdien veel veranderd: de middeleeuwen liepen af, de Renaissance begon, later doet de industriële revolutie zijn intrede met de uitvinding van de stoommachine en zo belanden we uiteindelijk in 2007 en Queen - Bohemian Rhapsody staat nog steeds op 1....
Gelukkig heeft de MuMeLadder daar verandering in gebracht. Wij weten dat al, maar de geschiedschrijvers zullen pas over zo'n 100 jaar ontdekken dat wij hier een nieuw tijdperk inluiden met deze revolutionaire lijst.
El Ninjo komt in de boeken als de stichter van de nieuwste tijd en zal tot in de eeuwigheid geroemd worden voor zijn wereldvernieuwende daden.
0
geplaatst: 24 december 2007, 10:30 uur
Was ik ook al aan begonnen... Het meeste heb ik gelukkig wel
0
yoeridedeygere
geplaatst: 24 december 2007, 10:56 uur
dvdschaaf schreef:
(quote)
hier is momenteel de top 100 aan het spelen, nu nummer 69
0
geplaatst: 24 december 2007, 11:19 uur
Ik heb de laatste 250 nummers eens overlopen en er komen wel opvallend veel dezelfde namen terug naar mijn inziens.
0
geplaatst: 24 december 2007, 11:50 uur
Het is een mooie lijst geworden, helaas wel wat veel van dezelfde namen in de hoogste regionen, maar dat is inherent aan het feit dat er maar relatief weinig mensen stemmen. In ieder geval El Ninjo bedankt voor het goede werk!
0
geplaatst: 24 december 2007, 11:54 uur
Ik heb al een paar verzoekjes gehad om de lijst in Excel formaat op te sturen. Stuur mij een PM met je e-mail adres als je hierin ook geinteresseerd ben.
0
geplaatst: 25 december 2007, 12:04 uur
Er blijken heel veel mensen geinteresseerd te zijn in de Excel versie van de MuMeLadder 2007, dus voor degenen die dit ook willen en het berichtje gemist hebben. Gewoon mij een PM sturen met je emailadres, dan stuur ik de lijst door.
Ben inmiddels aan het nadenken over een 2008 versie, alle ideeen zijn welkom.
Ben inmiddels aan het nadenken over een 2008 versie, alle ideeen zijn welkom.
0
geplaatst: 25 december 2007, 12:44 uur
Apocalypse Now
De nummer één nog even in combinatie met beelden uit de film waar het nummer mede onsterfelijk door is geworden
De nummer één nog even in combinatie met beelden uit de film waar het nummer mede onsterfelijk door is geworden

0
geplaatst: 25 december 2007, 20:20 uur
Ik ben nu aan het luisteren naar de top 25. Ik kan de mp3's via last.fm wel taggen als mumeladder, dan kan iedereen straks via last.fm luisteren. 

0
geplaatst: 25 december 2007, 22:57 uur
Misschien wel een idee voor volgend jaar. Ik meen dat Oldfart al had geopperd om 'm bij het glazen huis aan te bieden. Kunnen we misschien volgend jaar wel doen en dan met een bepaald bedrag erbij vragen of ze onze top 10 willen draaien

(dan moeten we 'm wel een weekje eerder afronden)
0
geplaatst: 25 december 2007, 23:07 uur
Daar zullen dan ook de nodige eurootjes mee de brievenbus in moeten gaan denk ik....
0
geplaatst: 25 december 2007, 23:23 uur
Oldfart schreef:
Daar zullen dan ook de nodige eurootjes mee de brievenbus in moeten gaan denk ik....
Ik had 60 eindlijstjes, als iedereeen mee zou willen doen dan moeten we toch een heel eind komen denk ik....
....maar eerst maar eens nadenken over de opzet van zo'n nieuwe lijst.
0
yoeridedeygere
geplaatst: 26 december 2007, 10:40 uur
ik denk niet dat ze een uurtje muziek zullen vrijhouden voor een top 10, je zal al blij mogen zijn als ze je nummer 1 spelen
0
geplaatst: 26 december 2007, 10:48 uur
yoeridedeygere schreef:
ik denk niet dat ze een uurtje muziek zullen vrijhouden voor een top 10, je zal al blij mogen zijn als ze je nummer 1 spelen
....dacht meer aan verspreid over 5 dagen en dan op 2 vaste uurtjes steeds 1 nummer.
Maar goed, dat is toekomstmuziek

Hoor graag nieuwe frisse ideeen voor het opzetten van een MuMeLadder 2008, waarbij deze lijst denk ik wel het uitgangspunt moet vormen.
Hoe gaan we dat aanpakken, hoe gaan we nieuwe nummers invoegen en hoe gaan we vervolgens schuiven in de lijst.
0
geplaatst: 26 december 2007, 11:01 uur
Ik vond die battles aan het begin wel leuk. (+3,+2,+1,-1) Misschien volgend jaar iets grotere groepen, iets langer de tijd om te kiezen (dat is wel lekker als je 40 uur werkt)
0
geplaatst: 26 december 2007, 11:04 uur
Dat vond ik ook heel leuk ja. Dat iedereen een linkje plaatst met clip/liedje zodat alles eerlijk beoordeelt kon worden (alhoewel ik 10 nummers per ronde meer dan genoeg vind). Dat geschuif later met die top 100 vond ik minder succesvol en erg afhankelijk van welke users er op dat moment online zijn. Dat moet 'eerlijker' kunnen..
Misschien een idee om later lijstjes alleen te laten versturen naar jou (El Ninjo) als PM zodat het altijd spannend blijft, ik noem maar iets hoor.
Misschien een idee om later lijstjes alleen te laten versturen naar jou (El Ninjo) als PM zodat het altijd spannend blijft, ik noem maar iets hoor.
0
titan (crew)
geplaatst: 26 december 2007, 11:07 uur
yoeridedeygere schreef:
Dat denk ik ook, ze krijgen zoveel verzoekjes dat ze er maximaal eentje zullen draaien.
0
geplaatst: 26 december 2007, 11:27 uur
Tribal Gathering schreef:
Ik vond die battles aan het begin wel leuk. (+3,+2,+1,-1) Misschien volgend jaar iets grotere groepen, iets langer de tijd om te kiezen (dat is wel lekker als je 40 uur werkt)
Dat vond ik zelf ook wel aardig. Ik zie het alleen niet zitten om nu weer 2000 nieuwe nummers te gaan nomineren, bestaande lijst moet wel het uitgangspunt blijven vormen vind ik.
En gaan we dan die nieuwe nummers eerst tegen elkaar laten strijden in een battle en mogen de beste dan instromen...of strijden ze al direct ook bijv. tegen het onderste deel v/d lijst (en tot hoever gaan we dan, nummer 1000, 1200, 1500?).
Ik zit qua opzet eigenlijk meer met het feit hoe we nieuwe nummers in deze lijst laten instromen en vervolgens moeten ze ook een eerlijke kans krijgen om door te stromen naar de top van de lijst.
0
geplaatst: 26 december 2007, 11:32 uur
Misschien maximaal zoveel nummers per artiest en de laagste nummers van vorig jaar schrappen.
Daarna steeds een nummer van 1-200, 201 t/m 400 etc. in een battle laten strijden (of misschien gewoon d.m.v. loting) met daarbij 1 of 2 nieuwe inzendingen.
Daarna steeds een nummer van 1-200, 201 t/m 400 etc. in een battle laten strijden (of misschien gewoon d.m.v. loting) met daarbij 1 of 2 nieuwe inzendingen.
0
titan (crew)
geplaatst: 26 december 2007, 11:35 uur
Ik zou voor volgende jaar de bovenste 1800 van de top 2000 van dit jaar nemen plus 600 nieuwe nummers. Dan kunnen we er via loting 200 groepen van 12 van maken, waarbij de onderste twee afvallen. Na 200 KO's waar we +3,+2,+1 en -1 punten geven hebben we in ieder geval de 2000 platen die de lijst van 2008 gaan vormen. Op elke groep van 12 kun je gedurende 24 uur stemmen, zodat je ergens in augustus hiermee klaar bent.
0
geplaatst: 28 december 2007, 15:11 uur
titan schreef:
Ik zou voor volgende jaar de bovenste 1800 van de top 2000 van dit jaar nemen plus 600 nieuwe nummers. Dan kunnen we er via loting 200 groepen van 12 van maken, waarbij de onderste twee afvallen. Na 200 KO's waar we +3,+2,+1 en -1 punten geven hebben we in ieder geval de 2000 platen die de lijst van 2008 gaan vormen. Op elke groep van 12 kun je gedurende 24 uur stemmen, zodat je ergens in augustus hiermee klaar bent.
Lijkt me wel een goed systeem, alleen zou ik eigenlijk er geen nummers willen uitgooien. Dus gewoon uitgaan van 2000 en daar nieuwe nummers aan toevoegen, bijv tot 2560 zodat we 256 groepen van 10 kunnen maken. De nummers 9 en 10 uit elke groep vallen dan automatisch af en later gooien we er nog 48 nummers uit groep 8 uit.
Dat aantal van 256 groepen is handiger vanwege het KO systeem in het vervolg, als er 256 nummers per groep overblijven die we in KO's weer gaan verdelen.
We moeten met het 1e deel wel eerder dan augustus klaar zijn overigens, deze keer zijn we op 4 juli begonnen met de 8 KO's per groep van 256 en kwamen we mooi uit qua tijd.
Ik zou daarom graag niet veel later beginnen aan de 2e ronde, dus 24 uur stemtijd in het begin is teveel...uitbreiden naar 12 uur stemtijd moet wel lukken denk ik.
Hanteren we ook nog een maximum aantal per artiest en op hoeveel zullen we dat dan zetten?
0
geplaatst: 28 december 2007, 15:49 uur
Dat lijkt me ook het handigste idee:
iedere user mag 8 nummers toevoegen, totdat we 560 nummers hebben (desnoods mogen users extra nummers toevoegen als we de 560 niet halen). Vervolgens koppelen we steeds één nr. uit de 1e 256 aan eentje uit de 2e 256, enzovoort. De overgebleven 2 of 3 plaatsen vullen we aan met nieuwe nummers, zodat we 256 groepen van 10 hebben. Daar doen we dan het puntensysteem mee (iedereen geeft 5+, 3+, 2+, 1+ en 1-), waarna de beste 8 doorgaan naar de KO's. Wel pleit ik voor herkansingen voor de slechtste en beste van elke groep, om te voorkomen dat bovenaan groep 2 betere nummers staan dan onderaan groep 1, enkel door loting. Daarna beginnen weer de KO's per groep.
Zo denk ik dat het het beste gedaan kan worden...
iedere user mag 8 nummers toevoegen, totdat we 560 nummers hebben (desnoods mogen users extra nummers toevoegen als we de 560 niet halen). Vervolgens koppelen we steeds één nr. uit de 1e 256 aan eentje uit de 2e 256, enzovoort. De overgebleven 2 of 3 plaatsen vullen we aan met nieuwe nummers, zodat we 256 groepen van 10 hebben. Daar doen we dan het puntensysteem mee (iedereen geeft 5+, 3+, 2+, 1+ en 1-), waarna de beste 8 doorgaan naar de KO's. Wel pleit ik voor herkansingen voor de slechtste en beste van elke groep, om te voorkomen dat bovenaan groep 2 betere nummers staan dan onderaan groep 1, enkel door loting. Daarna beginnen weer de KO's per groep.
Zo denk ik dat het het beste gedaan kan worden...
0
geplaatst: 30 december 2007, 11:48 uur
Ik heb het systeem van afgelopen jaar nog eens helemaal nagelopen en ik denk dat we dat in principe wel kunnen handhaven.
Dat betekent dat we straks, met de toegevoegde nummers erbij, 256 ladders van 10 nummers krijgen waarop we met plusjes en een minnetje kunnen stemmen.
De nummers 1,2 en 3 komen weer in groep A terecht, de nummers 4, 5 en 6 in groep B en de nummers 7,8 en 9 in groep C, de nummer 10 valt rechtstreeks af.
Daarna gaan we groep A, B en C (met elk 768 nummers) verder onderverdelen.
Groep A wordt verdeeld in 3 groepen van 256.
Groep B wordt verdeeld in 3 groepen van 256.
Groep C wordt verdeeld in 2 groepen van 256 (hier vallen er dus nog 256 extra af).
We houden dan dus 8 groepen van 256 over. Vervolgens beginnen we aan de KO's per groep.(waarbij er van groep 8 nog eens 48 gaan afvallen).
E.e.a. betekent wel dat we een heel strak schema moeten onderhouden om het af te krijgen.
Als ik het doorreken met 8 uur stemtijd voor de eerste 2 ronde's dan gaan we het al niet redden, want dan kunnen we op z'n vroegst pas midden augustus beginnen aan de eind KO's en daar zijn we dit jaar op 4 juli mee gestart.
Voorstel is dan ook om voor de eerste ronde, de 256 ladders van 10, 6 uur stemtijd in te gaan stellen (dat was dit jaar trouwens slechts 3 uur, alleen ging er toen nog veel tijd verloren met het steeds opnieuw toevoegen van nummers, nu hebben we al een basislijst van 2000).
Ik ga ook een limiet van 15 nummers per artiest in stellen. Dat betekent niet dat er niet meer kunnen worden toegevoegd, alleen blijven na de eerste 2 stemrondes de beste 15 per artiest (en schuiven de andere nummers gewoon steeds een plaatsje op).
Wat betreft de 560 nieuwe nummers. Ik ben de toplijsten per genre aan het nalopen. Van elk genre neem ik uit de top 3 albums (als ik in ieder geval bij de stemmen een aantal users zie staan die ik ook in deze KO terugvind) het nummer dat onder de statistieken het hoogst genoteerd staat.
Er zijn 20 genre's dus zo gaan er al 60 nieuwe nummers instromen.
Vervolgens blijven er nog 500 nummers over die door jullie kunnen worden toegevoegd.
Ik ga in eerste instantie uit van 10 nummers per user....
....denk dus alvast na over welke 10 nummers je wilt gaan toevoegen als het MuMeladder 2008 topic open gaat, zodat we daar niet te veel tijd mee verspelen.
Dat betekent dat we straks, met de toegevoegde nummers erbij, 256 ladders van 10 nummers krijgen waarop we met plusjes en een minnetje kunnen stemmen.
De nummers 1,2 en 3 komen weer in groep A terecht, de nummers 4, 5 en 6 in groep B en de nummers 7,8 en 9 in groep C, de nummer 10 valt rechtstreeks af.
Daarna gaan we groep A, B en C (met elk 768 nummers) verder onderverdelen.
Groep A wordt verdeeld in 3 groepen van 256.
Groep B wordt verdeeld in 3 groepen van 256.
Groep C wordt verdeeld in 2 groepen van 256 (hier vallen er dus nog 256 extra af).
We houden dan dus 8 groepen van 256 over. Vervolgens beginnen we aan de KO's per groep.(waarbij er van groep 8 nog eens 48 gaan afvallen).
E.e.a. betekent wel dat we een heel strak schema moeten onderhouden om het af te krijgen.
Als ik het doorreken met 8 uur stemtijd voor de eerste 2 ronde's dan gaan we het al niet redden, want dan kunnen we op z'n vroegst pas midden augustus beginnen aan de eind KO's en daar zijn we dit jaar op 4 juli mee gestart.
Voorstel is dan ook om voor de eerste ronde, de 256 ladders van 10, 6 uur stemtijd in te gaan stellen (dat was dit jaar trouwens slechts 3 uur, alleen ging er toen nog veel tijd verloren met het steeds opnieuw toevoegen van nummers, nu hebben we al een basislijst van 2000).
Ik ga ook een limiet van 15 nummers per artiest in stellen. Dat betekent niet dat er niet meer kunnen worden toegevoegd, alleen blijven na de eerste 2 stemrondes de beste 15 per artiest (en schuiven de andere nummers gewoon steeds een plaatsje op).
Wat betreft de 560 nieuwe nummers. Ik ben de toplijsten per genre aan het nalopen. Van elk genre neem ik uit de top 3 albums (als ik in ieder geval bij de stemmen een aantal users zie staan die ik ook in deze KO terugvind) het nummer dat onder de statistieken het hoogst genoteerd staat.
Er zijn 20 genre's dus zo gaan er al 60 nieuwe nummers instromen.
Vervolgens blijven er nog 500 nummers over die door jullie kunnen worden toegevoegd.
Ik ga in eerste instantie uit van 10 nummers per user....
....denk dus alvast na over welke 10 nummers je wilt gaan toevoegen als het MuMeladder 2008 topic open gaat, zodat we daar niet te veel tijd mee verspelen.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.