MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2007

zoeken in:
The Scientist schreef:
(quote)

ik denk dat dan de variatie wel heel erg uit de lijst gaat, de meeste nummers in andere genres dan de pop/rock zitten al in de laagste (en voor mij interessantste) groep, zou het een beetje saai vinden als ze daar ook weg moesten.

Het is zeker niet de bedoeling om geheel groep 3 te gaan vervangen. De onderste groep bestaat nu uit 800 nummers, die gaan we in ronde 2 indelen in 4 groepen van 200 nummers.

Ik denk dan bijv. eerder aan een constructie waarbij nieuwe nummers bijv. ten koste van de laatste 200 nummers "kunnen" binnenstromen....maar we hebben nog tijd zat om daar wat op te verzinnen

titan (crew)
The Scientist schreef:
(quote)

ik denk dat dan de variatie wel heel erg uit de lijst gaat, de meeste nummers in andere genres dan de pop/rock zitten al in de laagste (en voor mij interessantste) groep, zou het een beetje saai vinden als ze daar ook weg moesten.

Daar ben ik het wel mee eens, we hebben dadelijk 2.000 liedjes en daar was het toch om te doen? Straks is het alleen nog zaak om ze in de "juiste" volgorde te krijgen.

Ik ben eigenlijk er ook voorstander van om gewoon deze 2000 nummers te laten staan. Wat Jelle zegt, ben ik ook wel een beetje bang voor. Ook voor mij geldt dat de interessantste nummers in de laagste groep zitten.
En daarnaast heeft iedereen volgens mij genoeg kansen genoeg gehad om zijn/haar favorieten erin te zetten, dus het lijkt me niet echt noodzakelijk om nieuwe nominaties tegen die tijd aan te brengen. Het is ook wel leuk om een lijst te krijgen waarbij elke actieve MuMe-user een beetje vertegenwoordigd wordt.

ebisch
Misschien alleen de nummers die in de min zijn geeindigd af laten vallen?

ebisch schreef:
Misschien alleen de nummers die in de min zijn geeindigd af laten vallen?

Lijkt me ook niet een heel sterk idee... De ene ronde zijn er veel meer stemmers dan de andere. Statistisch gezien zul je relatief meer minnetjes hebben bij rondes waarin weinig gestemd wordt dan bij rondes waarin veel gestemd wordt. Daarnaast is het ook nog eens heel sterk afhankelijk van hoe sterk de ronde was (ik heb wel eens rondes gehad waarbij ik 10 nummers ijzersterk vond en wel eens rondes gehad waarbij ik 10 nummers zwak).
Dan ben ik zelfs nog eerder voor een poule in groep 3 te maken en daar afvallers uit te filteren

titan schreef:
(quote)

Daar ben ik het wel mee eens, we hebben dadelijk 2.000 liedjes en daar was het toch om te doen? Straks is het zaak om ze in de "juiste" volgorde te krijgen.

Het is toch altijd de bedoeling geweest dat de definitieve lijst 31-12 af is en de lijst in volgorde zetten neemt echt geen 9 maanden in beslag. En om de laatste 5 maanden alleen maar een beetje te schuiven lijkt me ook niet leuk...dat gaat een tijdje goed en dan verliest iedereen z'n interesse in het spel.

En willen we nummers die bijv. 5 minpunten of meer gescoord hebben wel in de lijst houden omdat die nu eenmaal een keer toegevoegd zijn? Daar zit volgens mij ook niemand op te wachten.

El Ninjo schreef:
(quote)

Het is toch altijd de bedoeling geweest dat de definitieve lijst 31-12 af is en de lijst in volgorde zetten neemt echt geen 9 maanden in beslag. En om de laatste 5 maanden alleen maar een beetje te schuiven lijkt me ook niet leuk...dat gaat een tijdje goed en dan verliest iedereen z'n interesse in het spel.

En willen we nummers die bijv. 5 minpunten of meer gescoord hebben wel in de lijst houden omdat die nu eenmaal een keer toegevoegd zijn? Daar zit volgens mij ook niemand op te wachten.

Eens, want er zit op zich nog best veel troep in. Belangrijker argument vind ik nog dat deze ronde een soort morele verplichting voor een Youtubefilmpje bestond. Hierdoor hebben velen denk ik een groot aantal favorieten nog laten schieten. Met name de jaren 60/70 komen er nu wel erg bekaaid van af. Ik ga zelf aan de slag met een lijst nummers die objectief gezien veel (positieve) aandacht krijgen op MuMe (KO's, populair bij hoog aangeschreven albums etc.). We kunnen later altijd nog kijken wat we daarmee kunnen. Voorlopig eerst maar even ronde 2 straks.

Als iedereen nu 14 april naar de Musicmeter Meeting in Utrecht komt dan hebben we alvast 1 onderwerp om uitgebreid over te discussieren - hoe verder te gaan met dit topic

Eindstand:

+19 The Sound - Winning
+15 Nathan Fake - The Sky Was Pink (James Holden Remix)
+14 Led Zeppelin- Stairway to Heaven
-----------------------------------------------------
+11 R.E.M. - Country Feedback
+8 Andreas Johnson - Glorious
+6 Golden Earring - Twilight Zone
-------------------------------------------------------
+3 Dave Ball ft. Gavin Friday - In Strict Tempo
+2 Cultural Vibe - Ma foom bey
+2 Joni Mitchell - California
-5 Erykah Badu - Green Eyes

Herkansing voor Blackfield:

2. Blackfield - Blackfield

4. Freedy Johnston - Gina (helaas geen video gevonden)

5. Out Hud - It's For You

Is er misschien nog iemand die Le Soleil Est Près De Moi van Air wil posten?

ebisch
ahhhhhhhhhhhhhhhhhhhh OK, vooruit herman (stond op het punt deze te gaan posten: Leslie Hall - Gem Sweater )

6. Air - Le Soleil Est Près De Moi

Dan mag iemand anders Leslie Hall nog even doen.

Dank je wel! Helaas is de complete video een paar weken geleden van YouTube afgehaald. Maar goed, dit is wel Air's mooiste nummer wat mij betreft. En toepasselijk voor vandaag!

Stop!!!!!!!!!!!!!!!!!

We zijn er al, Ninjo heeft verkeerd geteld

Of ik natuurlijk

Lukas schreef:
Stop!!!!!!!!!!!!!!!!!

Wordt dit dan de reserveronde ?

Lukas schreef:
Stop!!!!!!!!!!!!!!!!!

Of ik natuurlijk

Heb ik dan een ronde overgeslagen? Ik ga ff natellen.

titan (crew)
En dan nu [tromgeroffel aan] de (voorlopig) allerlaatste suggestie........[tromgeroffel uit]

10. Hope of the states - Sing it out

Doe deze ronde maar gewoon mee, als ik er van uitga dat mijn laatste stand hier - 1910 nummers nog klopte dan zit nu op 1990 nummers...of ik moet in een eerder stadium iets gemist hebben.

titan (crew)
El Ninjo schreef:
(quote)

Klopt ja, maar het proces van verdelen van de nummers uit 1 groep in verschillende subgroepen kun je natuurlijk een hele tijd rekken voordat we met schuiven gaan beginnen.

Op zich vind ik het niet erg als er nummers uit de categorie 1201-2000 verdwijnen, want daar zit een hoop troep bij. Ik vraag me alleen af wat je dan gaat doen met de nieuwe suggesties die daarvoor in de plaats komen. Blijven die in de groep 1201-2000 hangen of kunnen ze nog hoger komen?

Ik denk dat ik 14 april maar even vrij ga houden

Stop nu maar echt, want deze:

Pink Floyd - Arnold Layne 22+
Jona Lewie - You'll Always Find Me In The Kitchen At Parties 11+
Phosphorescent - I Am a Full Grown Man (I Will Lay in the Grass All Day) +11
------------------------------------------------------
Kate Bush - An Architect's Dream 11+
Ed Harcourt - Visit from the Dead Dog 7+
Veracocha - Carte blanche +6
------------------------------------------------------
The Kills - No Wow 5+
Labi Siffre - Something Inside So Strong 3+
Wamdue Project - King of My Castle 2+
The Tragically Hip - Ahead by a Century 2+

Stond niet in Erminio's lijst. We zijn er dus al (echt waar )

Lukas schreef:

Stond niet in Erminio's lijst. We zijn er dus al (echt waar )

Ergens best positief aangezien dit verreweg een van de minste rondes was.....Aan de andere kant heb ik het wel allemaal uitgeluisterd nu

Ah, ik had er dus al eerder 1 overgeslagen.

Ik heb alle eindposities ook bijgehouden en ga op basis daarvan vanavond aan de slag met de loting, waarbij de 3 battles dan steeds bestaan uit een nummer 1-2-3 tegen elkaar, een nummer 4-5-6 tegen elkaar en een nummer 7-8-9-10 tegen elkaar.
Het zal allemaal wel duidelijk worden als ik het eenmaal geplaatst heb.

Ik zal niet eerder tijd hebben dan morgenochtend om de loting te plaatsen, dus even geduld nog.

titan schreef:

Op zich vind ik het niet erg als er nummers uit de categorie 1201-2000 verdwijnen, want daar zit een hoop troep bij. Ik vraag me alleen af wat je dan gaat doen met de nieuwe suggesties die daarvoor in de plaats komen. Blijven die in de groep 1201-2000 hangen of kunnen ze nog hoger komen?

Mijn idee zou in eerste instantie zijn om ze binnen te laten komen in de groep 1801 -2000 (de onderste 200) en dan in een later stadium kunnen ze via het "schuifsysteem" weer opklimmen (of niet natuurlijk).

Nummers die nu in groep 3 zitten kunnen trouwens nadat ze van 1201 tot 2000 gerangschikt zijn ook nog doorschuiven naar de top van de lijst. De lijst staat nog lang niet vast wat dat betreft, alles is nog mogelijk.

Hoe het ook gaat gebeuren, ik verheug me erop. Ik hoop echter niet dat er nummers uitgegooid worden!

Hier is ie dan eindelijk, de 2e ronde van de MuMeLadder 2007 competitie.

Bedoeling van deze ronde is om een verdere onderverdeling te maken van de groepen 1, 2 en 3 in 10 nieuwe groepen van elk 200 nummers.
Het systeem wat we hiervoor gebruiken is in principe hetzelfde als in het Song top 128 aller tijden topic en werkt als volgt.

Uit groep 1 zijn 200 battles gemaakt waarvan steeds een nummer 1 tegen een nummer 2 en een nummer 3 uit de 1e ronde strijdt.
Idem voor groep 2 met een battle tussen een nummer 4, 5 en 6 en voor groep 3 met een battle tussen een nummer 7, 8, 9 en 10.

De bedoeling is om te stemmen op je favoriete plaat uit elke battle. We spelen steeds 3 battles tegelijkertijd.
Elke ronde duurt exact 3 uur en de tijd gaat lopen vanaf de 1e stem.
We hanteren weer dezelfde tijden om te stemmen, dus overdag van 9.00u tot 's nachts 01.00u

Na afloop van elke ronde komen de nummers in 10 nieuwe groepen van 200 nummers terecht.
Bij gelijke stand na 3 uur tijd telt de eerstvolgende stem die beslissing brengt.

Ik denk dat alles wel duidelijk wordt als we beginnen te spelen.

Hieronder volgt de loting voor de nieuwe ronde.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:37 uur

geplaatst: vandaag om 10:37 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.