MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Gothic KO

zoeken in:
Lin
1-1

We gaan net zo lang door tot The Sisters gewonnen hebben.

6-0 voor The Cure!

The Sisters Of Mercy vs The Mission

1-0

Lin
hahahahahahahahahha

1-1

Lin schreef:
hahahahahahahahahha

1-1

Weet je het zeker??
Zou ik niet doen.

Lin
want anders??

Lin
rob

You're never alone

Hup zusjes

luisteraart
Nou, laten we niet gaan ruzieën. Echo and the Bunnymen heeft gewoon zeven ronden stand gehouden, en is dus de terechte winnaar.

Zelf had ik liever "I remember nothing" gezien als winnaar, maar die kan ik draaien wanneer ik wil, dus wint die het in Huize Luisteraart altijd.

Lin
Even nieuw leven inblazen hier, ik las terug en zag dat dit de KLEINE Gothic KO was, met maar 128 nummers...

Gezien het succes van de new wave KO moeten we dat beter kunnen lijkt me

Het is al bijna een jaar geleden dus hoogste tijd voor een Goth (breed gezien) KO van iets van 512 nummers ofzo

Hoi Lin, verlang je weer terug naar de goede oude tijd van een jaar terug?
Ik doe uiteraard weer mee.

Lin
ja, was t een beetje aan t nalezen en t zag er weer zo leuk uit...en in deze KO heb ik reptile gestrikt hè

Ik denk dat er wel meer gegadigden zullen zijn, dus even afwachten, en dan weer met linkjes werken denk ik... ook nog even afspreken hóe breed het genre gezien moet worden enzo...

heb er nu al zin in

Sheplays
Geef het startsein maar.....

Als de finale maar niet tussen The Cure en Joy Division zal zijn.

Lin
haha nee inderdaad zeg!

ehm..startsein... Ik wil t graag nieuw leven inblazen maar heb alleen weinig tijd om alles bij te houden, lijstjes te maken, te loten enzo...ik hoop eigenlijk dat er iemand is die daar wel zin in en tijd voor heeft...

Iki heb de vorige Gothic KO op gezet; nu mag iemand anders het proberen.

Lin
even afwachten wat er allemaal gebeurt als alle vleermuisjes straks thuiskomen van hun werk...ik bedoel natuurlijk: wakker worden en uit hun grot tevoorschijn kruipen..wie weet zit er een enthousiasteling tussen

Je kan het werk ook wel verdelen. Zoals bij de New Wave KO een aantal mensen meegeholpen hebben met YouTube-linkjes zoeken.

Ben zelf niet zo'n gothic-liefhebber, dus ik bedank alvast voor de eer.

Lin
ja precies, als dat werkte goed, met die linkjes zoeken enzo...daar wil ik ook wel aan meedoen, maar de scores bijhouden en loten enzo niet...

ah joh herman, wie weet gaat er een wereld voor je open en voor je er erg in hebt koop je eyeliner en haarverf

Op te voorkomen dat ik straks na afloop v/d MuMeLadder in een zwart gat val wil ik wel meehelpen om 'm op te zetten (lijstjes maken en loten...linkjes zoeken laat ik graag aan iemand anders over)....maar dan graag nog even wel een weekje of zo geduld hebben.

Lin
Lijkt me goed om dan na de kerst te beginnen, en voor die tijd kunnen we natuurlijk al wel nominaties posten, liefst met linkjes...

512 nummers? Dat gaat denk ik wel veel vage nummers opleveren uit genres die niets met gothic te maken hebben

Misschien moeten we een goth KO doen met inbegrip van gothic metal (nu eenmaal een populair genre en vergroot de interesse misschien wat), maar ook ebm, industrial goth, medieval, neo-folk (waartoe ook allerlei hippe acts behoren, zoals Current 93), illbient (Raison D'etre, Winterkälte) en natuurlijk de ouderwetse gothrock en darkwave/ coldwave uit overwegend 80s..

256 nummers is zeker haalbaar.

Lin
Lijkt me juist leuk om vage nummers en onbekende bands mee te laten doen, met de linkjes erbij kan het weer mooie ontdekkingen opleveren voor de mensen die wat minder bekend zijn met het genre (hoe breed dan ook). (reken ik mezelf ook toe )

Dat zag je al bij de new wave KO, een hoop nieuwe bands voor mensen

En bovendien is t geen KO die binnen een week klaar hoeft te zijn dus 512 lijkt me juist heerlijk

Lin
Heb even ge-wikied ( is geen woord, weet t )
en daar zegt men dit allemaal over gothic, welke subgenres, stromingen etc...

Misschien is dit in combinatie met jullie kennis van bands wel een mooi uitgangspunt
Dus zo breed mogelijk, obscuur is ook fijn. We zullen er vast niet aan ontkomen om bands mee te nemen die als mainstream bekend staan of in ieder geval erg bekend zijn, hoewel ik ook niet zit te wachten op weer een Joy Division vs The Cure

Zodra er een hoop suggesties zijn en we zeker weten dat ze meedoen wil ik de hele boel wel in een .rar file zetten zodat iedereen voordat we beginnen alle nummers in ieder geval kan downloaden en beluisteren. Dit zal met zoveel nummers wel een tijdje duren om te uploaden maar we beginnen toch pas nadat de ladder afgelopen is(waarschijnlijk dus na de kerst)...dus ik zou zeggen, kom maar op met de suggesties en linkjes, we gaan gewoon voor de 512 en zien wel waar t schip strandt

512 ? Met wat krijg je dat gevuld, om een beetje in het genre te blijven?

Sheplays
Een gebruiker als Jean Maurice zou dit alleen al hebben kunnen invullen maar helaas is hij nooit meer online. Er zijn echter nog wel wat andere users met specifieke kennis zoals Freddze, Reptile, Deric en perfume.

Dit gaat vast wel lukken!

Gast
geplaatst: vandaag om 00:08 uur

geplaatst: vandaag om 00:08 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.