Muziek / Muziekgames / Knock Out: Rappers
zoeken in:
0
Social_Mask
geplaatst: 6 mei 2007, 18:59 uur
Ik voorspel dat Nas gaat winnen...
BIG zal ver komen, hopelijk Eminem ook. Maar Pac zal er best snel uitgaan. Even om de bekende op te noemen. Jay-Z komt ook niet ver.
BIG zal ver komen, hopelijk Eminem ook. Maar Pac zal er best snel uitgaan. Even om de bekende op te noemen. Jay-Z komt ook niet ver.
0
Improvision
geplaatst: 6 mei 2007, 19:21 uur
Ik ben ook voor om nederlandse rappers eruit te gooien.
0
geplaatst: 6 mei 2007, 19:24 uur
Improvision schreef:
Ik ook.
0
geplaatst: 6 mei 2007, 19:27 uur
Nogmaals; ik ben een BELG!
Wij luisteren in het algemeen veel eerder naar franse hip-hop.
Wij luisteren in het algemeen veel eerder naar franse hip-hop.
0
geplaatst: 6 mei 2007, 20:32 uur
Ik zal maar direct de rappers noemen die ik niet ken. Zo schiet het natuurlijk niet op er moet wel een keer wat geschrapt worden of anders gaan we gewoon verder met de 379 die we nu hebben.
'Geen flauw idee hoe deze MC klinkt'-lijst:
20. Schooly D
51. MC Eiht
61. Esoteric
62. Celph Titled
65. Lil Fame
82. Kurupt
96. Styles P
124. Josh Martinez
125. Pigeon John
131. Wudstik
135. Brainpower
136. Lyrics Born
139. Camu Tao
162. Jean Grae
175. Tash
200. Tajai
212. Thes One
213. Insight
217. Awol One
221. Dizzy Dustin
222. Andy Couper
224. LMNO
226. Rakaa Iriscience
Deze mogen er van mijn part allemaal uit.
20. Schooly D
51. MC Eiht
61. Esoteric
62. Celph Titled
65. Lil Fame
82. Kurupt
96. Styles P
124. Josh Martinez
125. Pigeon John
131. Wudstik
135. Brainpower
136. Lyrics Born
139. Camu Tao
162. Jean Grae
175. Tash
200. Tajai
212. Thes One
213. Insight
217. Awol One
221. Dizzy Dustin
222. Andy Couper
224. LMNO
226. Rakaa Iriscience
0
geplaatst: 6 mei 2007, 20:34 uur
Verder is er nog een hele lading uit de sterretjes-lijst die ik niet ken.
0
geplaatst: 6 mei 2007, 21:08 uur
Bwa, ik vind het ten eerste nog steeds appelen met peren vergelijken, ten tweede hou je daardoor niet echt veel rekening met het (toch wel) grote aantal Vlamingen hier op deze site en ten derde is het niet consequent, want je ziet dan ook veel rappers in andere talen over het hoofd...
Ach, wie ben ik om hier mijn wil door te drukken, maar ik kan enkel mijn mening hierbij zeggen en merk toch dat er heel wat mensen zich in die mening kunnen vinden...dus...
Ach, wie ben ik om hier mijn wil door te drukken, maar ik kan enkel mijn mening hierbij zeggen en merk toch dat er heel wat mensen zich in die mening kunnen vinden...dus...
0
Improvision
geplaatst: 6 mei 2007, 21:14 uur
Is voor het grootste deel producer, dus mag er idd uit.
0
CaliLove
geplaatst: 6 mei 2007, 22:08 uur
MC Eiht is toch vrij bekend. "The Hood Took Me Under" is toch een vrij bekende track van hem en hij doet ook mee op de "Straight Outta Compton remix" tesamen met Dresta en King T. Verder heeft hij ook nog meegedaan in de film "Menace 2 Society".
Hem moet je er toch zeker niet zomaar uit kicken.
Hier is de track : "The Hood Took Me Under" onder de naam Compton's Most Wanted (de groep waar ie ook bij zat) : http://www.youtube.com/watch?v=yop2UdLwTFI&mode=related&search=
Hem moet je er toch zeker niet zomaar uit kicken.
Hier is de track : "The Hood Took Me Under" onder de naam Compton's Most Wanted (de groep waar ie ook bij zat) : http://www.youtube.com/watch?v=yop2UdLwTFI&mode=related&search=
0
geplaatst: 7 mei 2007, 00:57 uur
Ik ben het, zoals ik al eerder vermeldde, er ook mee eens dat de NL rappers eruit mogen, en wel vanwege de volgende twee dingen:
Ik ben Nederlander en ik ken die Nederlandse rappers dus allemaal vrij goed, en toch vind ik het moeilijk die met Amerikaanse (Engelstalige) rappers te vergelijken. Hoe je het went of keert, en hoe goed je ook Engels kan, je pikt van die Engeltalige tracks niet elke woordspeling mee, waar dat met de NL teksten wel het geval is.
Ten tweede vind ik ook dat we loyaal moeten zijn tegenover onze zuiderburen. Als we kunnen kiezen tussen en KO waar we allemaal volledig aan mee kunnen doen en een KO waar alleen NL's volledig aan mee kunnen doen waarom zouden we dan voor het tweede kiezen?
Verder snap ik niet waarom er moeilijk over gedaan wordt. Waarom willen jullie zo graag de Nederlanders erbij? Qua 'leukheid' van de KO maakt het voor mij geen reet uit...
Ik ben Nederlander en ik ken die Nederlandse rappers dus allemaal vrij goed, en toch vind ik het moeilijk die met Amerikaanse (Engelstalige) rappers te vergelijken. Hoe je het went of keert, en hoe goed je ook Engels kan, je pikt van die Engeltalige tracks niet elke woordspeling mee, waar dat met de NL teksten wel het geval is.
Ten tweede vind ik ook dat we loyaal moeten zijn tegenover onze zuiderburen. Als we kunnen kiezen tussen en KO waar we allemaal volledig aan mee kunnen doen en een KO waar alleen NL's volledig aan mee kunnen doen waarom zouden we dan voor het tweede kiezen?
Verder snap ik niet waarom er moeilijk over gedaan wordt. Waarom willen jullie zo graag de Nederlanders erbij? Qua 'leukheid' van de KO maakt het voor mij geen reet uit...
0
geplaatst: 7 mei 2007, 01:13 uur
Omdat dat ook goede MC's zijn. En als er redelijk bekende Belgische rappers zijn, mogen die wat mij betreft ook meedoen (ik ken persoonlijk alleen 't Hof van Commerce als het gaat om Belgische hip-hop, maar laat je daardoor niet weerhouden). Maar hoe je het wendt of keert, op albums van Opgezwolle is gemiddeld meer dan 200 keer gestemd per album, op albums van Extince gemiddeld meer dan 60 keer. Dat zijn behoorlijk grote aantallen voor hip-hop albums.
0
Harco
geplaatst: 7 mei 2007, 01:26 uur
En zo zijn er ook mensen die alleen artiesten als The Game luisteren, en mannen als Sean Price dan weer niet kennen. Dan kun je net zo goed een KO houden met alleen "mainstream-artiesten."
0
geplaatst: 7 mei 2007, 02:16 uur
Nja, vind het een beetje een egocentrische houding, maar doe gerust maar zoals je wil en let vooral maar niet op mij...
It's all good... Heb niet bepaald veel zin om tegen de bierkaai (i.e.: de Nederlanders hier) te vechten.
Kan ik dan af en toe niet meestemmen...jullie een zorg...
(thnx Niek voor de steun
)
It's all good... Heb niet bepaald veel zin om tegen de bierkaai (i.e.: de Nederlanders hier) te vechten.
Kan ik dan af en toe niet meestemmen...jullie een zorg...
(thnx Niek voor de steun
)
0
geplaatst: 7 mei 2007, 08:51 uur
Sjonge de jonge, ik vind je wel een beetje zielig doen, hoor. Er zit ook een hele zwik rappers in die ik niet ken, maar daar ga ik ook niet over lopen zeuren.
0
geplaatst: 7 mei 2007, 09:43 uur
Volgens mij zijn er ook genoeg Belgen hier die de Nederlandse rappers wél checken.
0
geplaatst: 7 mei 2007, 15:12 uur
Lijkt me ook, nederlandse rappers erin laten en iemand zei iets over franse rappers. Doe die maar niet, die 5 belgen die ze kennen 
Ik heb niet echt zin om veel te discusseren op het begin over half bekende rappers die de 3de ronde niet halen. Lets go

Ik heb niet echt zin om veel te discusseren op het begin over half bekende rappers die de 3de ronde niet halen. Lets go

0
Akonner
geplaatst: 7 mei 2007, 16:49 uur
Gewoon beginnen zou ik zeggen met Nederlands talig en Engelstalige rappers. En als de lijst uit 256 rappers bestaat zitten er dus ook wat onbekende rappers tussen, dus dan stem je maar even niet.
0
geplaatst: 7 mei 2007, 18:19 uur
Statiegeld schreef:
Ik zal maar direct de rappers noemen die ik niet ken. Zo schiet het natuurlijk niet op er moet wel een keer wat geschrapt worden of anders gaan we gewoon verder met de 379 die we nu hebben.
20. Schooly D
51. MC Eiht
61. Esoteric
62. Celph Titled
65. Lil Fame
82. Kurupt
96. Styles P
124. Josh Martinez
125. Pigeon John
131. Wudstik
135. Brainpower
136. Lyrics Born
139. Camu Tao
162. Jean Grae
175. Tash
200. Tajai
212. Thes One
213. Insight
217. Awol One
221. Dizzy Dustin
222. Andy Couper
224. LMNO
226. Rakaa Iriscience
20. Schooly D
51. MC Eiht
61. Esoteric
62. Celph Titled
65. Lil Fame
82. Kurupt
96. Styles P
124. Josh Martinez
125. Pigeon John
131. Wudstik
135. Brainpower
136. Lyrics Born
139. Camu Tao
162. Jean Grae
175. Tash
200. Tajai
212. Thes One
213. Insight
217. Awol One
221. Dizzy Dustin
222. Andy Couper
224. LMNO
226. Rakaa Iriscience
Ik heb mc's geschrapt. De lijst bestaat nu uit 256 mc's. (zie vorige pagina). Die met de sterretjes doen dus niet! mee.
Als je rappers niet kent, dat blijf je toch houden.
Als je bovenstaande rappers niet kent, dan mis je toch goede hiphop. Meeste idd geval. Aantal namen zijn ook mc's in groepen. Dus dat kan wel kloppen dat je die daardoor niet kent. Bijvoorbeeld Dilated Peoples, People Under the Stais, Ugly Duckling, Hieroglyphics.
0
geplaatst: 7 mei 2007, 18:20 uur
Improvision schreef:
(quote)
Op het album Nighthawks rapt hij wel.
0
geplaatst: 7 mei 2007, 18:57 uur
Osiris Apis schreef:
toegevoegd:
255. Kempi
verwijderd:
374. Jin
toegevoegd:
255. Kempi
verwijderd:
374. Jin
Hahahahahaha. Waar slaat dit nou weer op
?
0
geplaatst: 7 mei 2007, 19:10 uur
Het album van Jin heeft maar 4 stemmen en Kempi 14.
Maar dat zegt niet dat Jin een slechtere mc is. Maar ik vind grotendeels de onbekendere mc's de er nu niet in staan beter dan een aantal die wel in de lijst staan.
Zoals mcenroe, Surreal, Sleep, Vursatyl, Sunspot Jonz, Scarub, Cise star.
Allemaal beter dan Styles P, Noreaga, Kurupt, Young Jeezy of Beanie Sigel.
We komen toch niet tot een lijst waarbij iedereen tevreden is.
Maar dat zegt niet dat Jin een slechtere mc is. Maar ik vind grotendeels de onbekendere mc's de er nu niet in staan beter dan een aantal die wel in de lijst staan.
Zoals mcenroe, Surreal, Sleep, Vursatyl, Sunspot Jonz, Scarub, Cise star.
Allemaal beter dan Styles P, Noreaga, Kurupt, Young Jeezy of Beanie Sigel.
We komen toch niet tot een lijst waarbij iedereen tevreden is.
0
geplaatst: 7 mei 2007, 19:35 uur
Oh ik bedoelde deze http://www.musicmeter.nl/album/64340
Ik kreeg alleen die toen ik Jin intypte. Maarja de zoekmachine is ook naadje hiero.
Ik kreeg alleen die toen ik Jin intypte. Maarja de zoekmachine is ook naadje hiero.
0
geplaatst: 8 mei 2007, 11:08 uur
Er staan 4 albums van Jin op de site, met een totaal van 17 stemmen. Tel daarbij het aantal stemmen op van de Ruff Ryders-albums (ook 17), en je komt uit op 34.* denotes required fields.