Muziek / Muziekgames / Goed of slecht? (+ of - )
zoeken in:
0
geplaatst: 19 maart 2007, 23:19 uur
Nee hoor,alles wat het bekendst is is ook artistiek het beste,want het verkoopt het meeste.
Bijvoorbeeld Coldplay,die is duidelijker veel beter dan Tool,die alleen hun voeten mogen kussen.
Of Jon Bon Jovi,minstens net zo goed als Coldplay.
Bijvoorbeeld Coldplay,die is duidelijker veel beter dan Tool,die alleen hun voeten mogen kussen.
Of Jon Bon Jovi,minstens net zo goed als Coldplay.
0
geplaatst: 19 maart 2007, 23:23 uur
Mn enige punt is dat populaire acts vaak meer tegenwind krijgen dan op grond van de prestaties gerechtvaardigd is. En andersom.
Een stelling dat een populaire act populair is omdat per definitie concessies gedaan wordt aan het grote publiek, vind ik een niet houdbare stelling.
Zo herinner ik mij dat Tool met 10,000 Days keurig Raffaella van de eerste plaats in de cd top 100 verdrong
Een stelling dat een populaire act populair is omdat per definitie concessies gedaan wordt aan het grote publiek, vind ik een niet houdbare stelling.
Zo herinner ik mij dat Tool met 10,000 Days keurig Raffaella van de eerste plaats in de cd top 100 verdrong

0
Mojo Pin
geplaatst: 19 maart 2007, 23:25 uur
Gelukkig heeft een band als Slint daar geen last van.
0
Mojo Pin
geplaatst: 19 maart 2007, 23:28 uur
Tegenwind. Slint is namelijk vet goed, net als Neutral Milk Hotel 

0
geplaatst: 20 maart 2007, 00:18 uur
VanDeGriend schreef:
Dat heb ik nergens beweerd, ik zeg alleen dat dit vaak het geval is, en dat artiesten o.a. hier vaak op worden afgerekend. Ik zit er in ieder geval niet op te wachten.
En nee, dat geldt dus niet voor alle populaire acts.
0
geplaatst: 20 maart 2007, 06:47 uur
Deze viking zorgt dan in elk geval voor een briesje tegenwind
want ik vind beide niets

0
geplaatst: 20 maart 2007, 07:26 uur
Koenr schreef:
Dat heb ik nergens beweerd, ik zeg alleen dat dit vaak het geval is, en dat artiesten o.a. hier vaak op worden afgerekend. Ik zit er in ieder geval niet op te wachten.
Ok .......meestal dan in plaats van altijd. En ook dat vind ik niet echt een houdbare stelling. Ik kan zo aardig wat populaire bands opnoemen die groot geworden zijn door vooral hun "eigen ding" te blijven doen en die veel groter zijn dan die bands die er vooral op uit zijn mensjes te plezieren. En zelfs dat laatste kan nog prima muziek opleveren net zoals andersom draken op kan leveren.
Sowieso lastige discussies. Jij vindt Jon Spencer beter dan Coldplay. Maar zijn ze ook beter ? Kun je het over hebben. Maar die vraag is niet te beantwoorden door alleen naar populariteit bij het grote publiek en de vermeende concessies te verwijzen. Blijft in dit geval voor mij vooral een kwestie van smaak. Tis nou niet zo dat je Job van de Bus en Jon Spencer vergelijkt.
Voor de goede orde...ben geen die-hard Coldpay fan

0
geplaatst: 20 maart 2007, 22:24 uur
handsome_devil schreef:
8+ 4-
8+ 4-
oh jah,daar was deze topic voor, om te stemmen

Edit: oh Viking was al eerder,zag ik niet
* denotes required fields.