MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Track vs. Track KO (hiphop)

zoeken in:

4-4...
ik had eigenlijk al een nieuw nr geplaatst ivm de 24-uursregel..maarja

Hypnotick
2-2

Goeie productie

2-4

damn, ik kende die beat alleen van een classic jiggy dje verse ( http://nl.youtube.com/watch?v=BtdFnWHSNaw ). Wel vet om het origineel te horen.

nieuwe dan maar

Nas - Get Down vs. Lord Finesse & DJ Mike Smooth - Bad Mutha

0-1

RedLightCityBoy
Je moet wel de video's laten zien.

aangepast

0-3, duidelijk.

ik had al 0-1 gestemt maar oke

hmm skeit ik stem dan 1-4

Hypnotick
2-4

RedLightCityBoy
3-4

3-5

Het stoort me hier wel dat de sample nét op dezelfde manier gebruikt is als in "Bad Mutha". Bij Nas is er helemaal geen moeite te doen om toch nog zélf iets toe te voegen. En tekstueel moet Lord Finesse nu ook niet ongelooflijk veel onderdoen...

K-Solo - Letterman (Pete Rock Remix)

VERSUS

Stezo - It' My Turn ('89) (de eerste keer dat deze overbekende drumbreak is gebruikt!)

(De originele versie van "Letterman" van K-Solo uit '92 die eveneens door Pete Rock is geproduceerd vind ik malen beter : klik )

raffael77
Ik snap niet waar je op doelt. De beat van Letterman is niet hetzelfde als dat van Stezo.

De beats van Stezo werden gemaakt door KGB en van K-Solo van Pete Rock.

Beide tracks gewoon erg lekker.

Kijk eens even een post terug... Inzpired post daar de remix van Letterman en dat nummer gaat een K.O. aan met "It's My Turn" van Stezo, raffael... gewoon stemmen welk nummer je beter vindt.

(trouwens er doen geruchten de ronde dat Paul C ook een hand zou gehad hebben in de producties op dit album van Stezo).

potjandorie nog aantoe, die drumbreak ofzo van Stezo is ongelovelijk vaak gesampled, door Big Daddy Kane, LL Cool J, Cormega, Pete Rock & nog veeeeeeeeeel meeeeeeeeeer

ik dacht eerst dat Big Daddy kane de eerste was die dat gebruikte maar oke

Pooiertje schreef:
potjandorie nog aantoe, die drumbreak ofzo van Stezo is ongelovelijk vaak gesampled, door Big Daddy Kane, LL Cool J, Cormega, Pete Rock & nog veeeeeeeeeel meeeeeeeeeer

ik dacht eerst dat Big Daddy kane de eerste was die dat gebruikte maar oke

Het origineel is It's a New Day van The Skull Naps.

En hier vind je de lijst van nummers die de break hebben gebruikt.

Passin' Me By van Pharcyde, Who Got the Props van Black Moon, Take it Personal van Gang Starr,... niet de minste hiphop-nummers.

0-1 altijd leuk zulke weetjes!

Ik kwam gister deze lange lijst van Sing a Simple Song van Sly & The Family Stone tegen.

Gast
geplaatst: vandaag om 16:45 uur

geplaatst: vandaag om 16:45 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.