Muziek / Muziekgames / Track vs. Track KO (hiphop)
zoeken in:
0
geplaatst: 10 november 2008, 14:25 uur
4-4...
ik had eigenlijk al een nieuw nr geplaatst ivm de 24-uursregel..maarja
ik had eigenlijk al een nieuw nr geplaatst ivm de 24-uursregel..maarja
0
geplaatst: 12 november 2008, 17:53 uur
2-4
damn, ik kende die beat alleen van een classic jiggy dje verse ( http://nl.youtube.com/watch?v=BtdFnWHSNaw ). Wel vet om het origineel te horen.
damn, ik kende die beat alleen van een classic jiggy dje verse ( http://nl.youtube.com/watch?v=BtdFnWHSNaw ). Wel vet om het origineel te horen.
0
geplaatst: 13 november 2008, 21:14 uur
nieuwe dan maar 
Nas - Get Down vs. Lord Finesse & DJ Mike Smooth - Bad Mutha
0-1

Nas - Get Down vs. Lord Finesse & DJ Mike Smooth - Bad Mutha
0-1
0
geplaatst: 14 november 2008, 18:06 uur
3-5
Het stoort me hier wel dat de sample nét op dezelfde manier gebruikt is als in "Bad Mutha". Bij Nas is er helemaal geen moeite te doen om toch nog zélf iets toe te voegen. En tekstueel moet Lord Finesse nu ook niet ongelooflijk veel onderdoen...
Het stoort me hier wel dat de sample nét op dezelfde manier gebruikt is als in "Bad Mutha". Bij Nas is er helemaal geen moeite te doen om toch nog zélf iets toe te voegen. En tekstueel moet Lord Finesse nu ook niet ongelooflijk veel onderdoen...
0
geplaatst: 14 november 2008, 21:33 uur
Stezo - It' My Turn ('89) (de eerste keer dat deze overbekende drumbreak is gebruikt!)
(De originele versie van "Letterman" van K-Solo uit '92 die eveneens door Pete Rock is geproduceerd vind ik malen beter : klik )
(De originele versie van "Letterman" van K-Solo uit '92 die eveneens door Pete Rock is geproduceerd vind ik malen beter : klik )
0
raffael77
geplaatst: 14 november 2008, 22:21 uur
Ik snap niet waar je op doelt. De beat van Letterman is niet hetzelfde als dat van Stezo.
De beats van Stezo werden gemaakt door KGB en van K-Solo van Pete Rock.
Beide tracks gewoon erg lekker.
De beats van Stezo werden gemaakt door KGB en van K-Solo van Pete Rock.
Beide tracks gewoon erg lekker.
0
geplaatst: 14 november 2008, 22:52 uur
Kijk eens even een post terug... Inzpired post daar de remix van Letterman en dat nummer gaat een K.O. aan met "It's My Turn" van Stezo, raffael...
gewoon stemmen welk nummer je beter vindt.
(trouwens er doen geruchten de ronde dat Paul C ook een hand zou gehad hebben in de producties op dit album van Stezo).
gewoon stemmen welk nummer je beter vindt.(trouwens er doen geruchten de ronde dat Paul C ook een hand zou gehad hebben in de producties op dit album van Stezo).
0
geplaatst: 14 november 2008, 23:27 uur
potjandorie nog aantoe, die drumbreak ofzo van Stezo is ongelovelijk vaak gesampled, door Big Daddy Kane, LL Cool J, Cormega, Pete Rock & nog veeeeeeeeeel meeeeeeeeeer
ik dacht eerst dat Big Daddy kane de eerste was die dat gebruikte maar oke
0
geplaatst: 14 november 2008, 23:50 uur
Pooiertje schreef:
potjandorie nog aantoe, die drumbreak ofzo van Stezo is ongelovelijk vaak gesampled, door Big Daddy Kane, LL Cool J, Cormega, Pete Rock & nog veeeeeeeeeel meeeeeeeeeer
Het origineel is It's a New Day van The Skull Naps.
En hier vind je de lijst van nummers die de break hebben gebruikt.
Passin' Me By van Pharcyde, Who Got the Props van Black Moon, Take it Personal van Gang Starr,... niet de minste hiphop-nummers.

0
geplaatst: 15 november 2008, 15:05 uur
0-1 altijd leuk zulke weetjes!
Ik kwam gister deze lange lijst van Sing a Simple Song van Sly & The Family Stone tegen.
Ik kwam gister deze lange lijst van Sing a Simple Song van Sly & The Family Stone tegen.
* denotes required fields.