Muziek / Muziekgames / Track vs. Track KO (hiphop)
zoeken in:
0
geplaatst: 8 juni 2007, 22:09 uur
Zullen we dan maar een wat bekendere doen want ik ken er ook maar 1.
De La Soul ft MF Doom - Rock Co.Kane Flow vs Ghostface - 9 Milli Bros
1-0
De La Soul ft MF Doom - Rock Co.Kane Flow vs Ghostface - 9 Milli Bros
1-0
0
geplaatst: 8 juni 2007, 22:33 uur
Overduidelijk 2-0
Speciaal hele LP gehaald voor dat nummer, gruwelijk!
Speciaal hele LP gehaald voor dat nummer, gruwelijk!
0
raffael77
geplaatst: 8 juni 2007, 22:35 uur
0-2 Ik ken ze wel alleeen als zev ken ik hem en niet met de rest erbij en rd bass ken ik ook natuurlijk maar vind dat nummer niet beter dan van Stetsasonic, want dat is een classic.
0
geplaatst: 9 juni 2007, 00:04 uur
Het valt me op dat ik nog echt een groentje ben als het gaat om hiphop tracks, de helft van de nummers hier ken ik niet....
0
geplaatst: 9 juni 2007, 00:08 uur
Ik snap het niet, hoor... Ik meen wat ik zeg: ik heb na de kritiek dat de nummers te onbekend waren, geprobeerd -zij het dan wel in golden age-periode- twee bekende classics te nemen... en nu geven jullie deze battle zelfs de kans niet...
Moeten het steeds tracks zijn van dit millenium?
The Gas Face kwam in '89 zelfs op MTV en was een "redelijk" bekend hiphop-nummer toen, geproduceerd door Prince Paul en met gastoptreden van ... jawel: MF DOOM (toen onder de naam Zev Luv X) Dit IS gewoon géén onbekend nummer.
Talkin All That Jazz uit '88 is gewoon SUPERBELANGRIJK voor de hiphop: het eerste nummer dat de later zo vaak gebruikte fusie van jazz en hiphop op een succesvolle manier heeft gehanteerd.
Zoals jullie wel onderhand weten, ben ik niet zo bekend met nieuwere dingen. Dus in K.O.'s kom ik ook vaak nummers of MC's tegen die ik niet ken, maar ik heb dan gewoon geduld en wacht af en geef de mensen die ze wel kennen de mogelijkheid te stemmen en ik probeer iets op te steken van het resultaat.
Nu maakte ik een K.O. met twee bekende nummers van einde jaren '80 en jullie geven mijn K.O. zelfs geen kans... na paar minuten eisen jullie een andere. Ik vind dat jullie toch tenminste ook wat geduld kunnen opbrengen voor mensen die deze nummers wél kennen, en ik ben zeker dat er hier zo'n mensen zijn: raffael, Kos,...
Het moet niet altijd muziek zijn uit dezelfde periode, toch?! Een beetje afwisseling zou erg leuk zijn, zodat elke smaak van de hiphop aan zijn trekken komt!
En ook Golden Age hiphop mag niet over het hoofd gezien worden!! Een verbreding van de horizon kan nooit kwaad!!
0
raffael77
geplaatst: 9 juni 2007, 00:40 uur
Dat is nou wat ik de hele tijd probeer duidelijk te maken.
Iedereen zegt elke keer dat ik niet moet zeiken.
P Jay ik ben het met je eens.
Zev is voor de 4e keer dat ik het uitleg MF Dooooooooooom
3rd Bass is een heel bekende hiphop groep uit 80 en 90 jaren.
Bestaande uit Pete Nice, MC Serch en DJ Daddy Rich.
Stetsasonic is een andere bekende en ook uit 80 en 90 jaren.
Bestaande uit Prince Paul, Daddy-O, DBC, Wise, Delite en Bobby simmons. Prince Paul kenne de meeste o.a. van producties van Grave Diggaz en natuurlijk ook De La Soul.
P Jay welkom in mijn schoenen omdat ik dit al zo vaak heb gehad en als ik dan een opmerking maak dan zeuren ze.
Ze kunnen beter van ons leren en proberen de nummers te vinden inplaats van de nummers te jacken en dan hun eigen K.O. er neer te donderen.
Iedereen zegt elke keer dat ik niet moet zeiken.
P Jay ik ben het met je eens.
Zev is voor de 4e keer dat ik het uitleg MF Dooooooooooom
3rd Bass is een heel bekende hiphop groep uit 80 en 90 jaren.
Bestaande uit Pete Nice, MC Serch en DJ Daddy Rich.
Stetsasonic is een andere bekende en ook uit 80 en 90 jaren.
Bestaande uit Prince Paul, Daddy-O, DBC, Wise, Delite en Bobby simmons. Prince Paul kenne de meeste o.a. van producties van Grave Diggaz en natuurlijk ook De La Soul.
P Jay welkom in mijn schoenen omdat ik dit al zo vaak heb gehad en als ik dan een opmerking maak dan zeuren ze.
Ze kunnen beter van ons leren en proberen de nummers te vinden inplaats van de nummers te jacken en dan hun eigen K.O. er neer te donderen.
0
geplaatst: 9 juni 2007, 00:44 uur
Van mij mogen alle soorten K.O.'s aan bod komen! Dat is het nu net, maar er is variatie nodig!
Het kan niet steeds een Canibus-nummer tegen een nummer van JMT of Immortal Technique zijn...
De oudere dingen mogen gewoon wat meer in het daglicht komen, zodat er een zeker evenwicht onstaat tussen de verschillende periodes en stijlen binnen het hiphop-genre!!! Dat is gewoon mijn oproep...
Het kan niet steeds een Canibus-nummer tegen een nummer van JMT of Immortal Technique zijn...
De oudere dingen mogen gewoon wat meer in het daglicht komen, zodat er een zeker evenwicht onstaat tussen de verschillende periodes en stijlen binnen het hiphop-genre!!! Dat is gewoon mijn oproep...
0
raffael77
geplaatst: 9 juni 2007, 00:56 uur
P Jay schreef:
Van mij mogen alle soorten K.O.'s aan bod komen! Dat is het nu net, maar er is variatie nodig!
Idd en slaap lekker ik ga pitten atjo
0
geplaatst: 9 juni 2007, 01:20 uur
P Jay schreef:
The Gas Face kwam in '89 zelfs op MTV en was een "redelijk" bekend hiphop-nummer toen, geproduceerd door Prince Paul en met gastoptreden van ... jawel: MF DOOM (toen onder de naam Zev Luv X) Dit IS gewoon géén onbekend nummer.
Zo bekend dat KMD wel 9 stemmen in totaal krijgt, waarvan 4 dubbel. Dat betekend dat van de 15.178 (momenteel) telende users er wel 5 mensen bekend zijn met het fenomeen KMD. Uiteraard ken ik de groep, de twee nummers maar ik kan ze zo niet voor de geest halen en tegen elkaar af meten, ook vind ik het verspilde moeite de nummers te gaan localiceren op me harde schijf en ze nog eens grondig te analyseren. Ik ga niet als een kip zonder kop stemmen uitbrengen als ik de nummers niet goed genoeg ken om mijn waardering uit te spreken.
Nog bedankt voor de geschiedenis les.

0
geplaatst: 9 juni 2007, 01:22 uur
Het nummer is niet van KMD, maar van 3rd Bass ! Van op The Cactus Album !
0
geplaatst: 9 juni 2007, 01:23 uur
Ik doelde meer op het feit dat Zev Love erbij werd betrokken. Aangezien jij veronderstelt, omdat Zev Love een alias is van Doom, wij allen wel bekend moeten zijn met het nummer.
0
geplaatst: 9 juni 2007, 01:25 uur
waxs schreef:
vind ik het verspilde moeite de nummers te gaan localiceren op me harde schijf en ze nog eens grondig te analyseren. Ik ga niet als een kip zonder kop stemmen uitbrengen als ik de nummers niet goed genoeg ken om mijn waardering uit te spreken.
vind ik het verspilde moeite de nummers te gaan localiceren op me harde schijf en ze nog eens grondig te analyseren. Ik ga niet als een kip zonder kop stemmen uitbrengen als ik de nummers niet goed genoeg ken om mijn waardering uit te spreken.
En omdat jij dat vindt, heeft de K.O. sowieso afgedaan?!
Weet je, het gaat mij totaal niet om die specifieke K.O., ik stel gewoon de algemene teneur aan de kaak van K.O. en Battles met vaak teveel van hetzelfde... Ik mis gewoon wat ouder werk, vermits ik ervan overtuigd ben dat dat zeker zijn aandeel in onze topics, discussies en K.O.'s verdient!
0
geplaatst: 9 juni 2007, 01:28 uur
Ja, en waarmee de gehele topic totaal wordt verkracht omdat er een week overheen gaat voordat er een stem wordt uitgebracht.
0
geplaatst: 9 juni 2007, 01:32 uur
Als ik nog één iets mag zeggen: ik vind zo'n posts (wat jij er ook van vindt) waardevoller en nuttiger op een muzieksite als deze dan bijvoorbeeld topics om elkaar avatar te beoordelen.
Jouw gaap-smiley komt (ook al vind ik dat allerminst erg) nogal wat onrespectvol over. Ik probeer mijn opmerking gewoon te staven door wat randinformatie te geven die eventueel zijn dienst kan bewijzen voor hiphopfans die die dingen toevallig niet zouden weten. Het is toch de bedoeling dat een user hier een positieve inbreng heeft...!
(by the way: als alles goed gaat sta ik inderdaad binnen dikke twee jaar voor de klas
)
0
geplaatst: 9 juni 2007, 05:55 uur
3-1 9Milli gaat in tegenstelling tot zijn opponent niet snel vervelen.
0
Social_Mask
geplaatst: 9 juni 2007, 11:36 uur
4-1
En trouwens ik kende die beide nummers van die vorige KO wel
Die eerste vind ik eigenlijk de enige 3rd Bass nummer dat me boeit.
Die 2de is gewoon geniaal.
En trouwens ik kende die beide nummers van die vorige KO wel

Die eerste vind ik eigenlijk de enige 3rd Bass nummer dat me boeit.
Die 2de is gewoon geniaal.
0
geplaatst: 9 juni 2007, 14:34 uur
DangerDoom - Korndogz vs. Viktor Vaughn - Vaudeville Villain (2 Doom tracks die ik zeer kan waarderen)
0
geplaatst: 9 juni 2007, 14:39 uur
0-1
It's how son became a big man from a Black boy
To name names, a really big fan of Dan Akroyd
He feel they need to give him his own dance
This his only chance to shoot the gift like a lone glance
Or like a beef scene that leave the oo-ey smoking
Or between Hoktuo Shinken and Nanto Koukakuken
Maar voor beiden geldt:
It's how son became a big man from a Black boy
To name names, a really big fan of Dan Akroyd
He feel they need to give him his own dance
This his only chance to shoot the gift like a lone glance
Or like a beef scene that leave the oo-ey smoking
Or between Hoktuo Shinken and Nanto Koukakuken
Maar voor beiden geldt:

0
geplaatst: 13 juni 2007, 13:15 uur
3-3 Ik zeg wel eens nare dingen over Doom, maar in beiden nummers is zijn timing gewoon perfect en vind ik hem geen moment saai.
0
Akonner
geplaatst: 26 juni 2007, 19:28 uur
Nas ft Puff Daddy - Hate Me Now vs. JMT - Genghis Khan
(2 tracks met de nodige agressie)
Zelf nog even denken...
Edit. Om het nog officieler te maken dan de volgende post
(2 tracks met de nodige agressie)
Zelf nog even denken...
Edit. Om het nog officieler te maken dan de volgende post
* denotes required fields.