MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Alternatieve Top 152

zoeken in:
17 Phosphorescent - I Am a Full Grown Man (I Will Lay in the Grass All Day) | Low - Lullaby | Bent - King wisp | Sandy Bull - Blend

0-5-3-2 Low

(7,5)(9)(7)(6,5)

Wat mij betreft weer een mooie ronde, begint al goed met een leuke nieuwe ontdekking (Phosphorescent), ook de wat "zoetige" electronic van Bent bevalt me best wel (zit hier iets van Mozart in verwerkt?) en alhoewel het me wel iets te lang duurt scoort ook Sandy Bull nog een goede voldoende.
Maar mijn stem gaat naar Low, iets wat ik van te voren niet had verwacht. Ik kende alleen de CD The Great Destroyer en die kon me niet echt overtuigen. En schreef ik hier eerder al eens dat lange(re) nummers en dan zeker trage lange nummers meestal niets voor mij zijn, welnu Lullaby loochenstraft die woorden genadeloos...wat is dit een prachtig spannend traag nummer, wat een mooie ontdekking. Voorlopig een dikke 9.

17 Phosphorescent - I Am a Full Grown Man (I Will Lay in the Grass All Day) | Low - Lullaby | Bent - King wisp | Sandy Bull - Blend

0-5-4-2 Bent

(7)(7)(8)(7,5)

Wow, wat een ronde. Een soort suite van Sandy Bull, eigenlijk al bijna een heel album op zich. Een zachtaardige compositie van Low met iets te weinig variatie maar juiste sfeer. Electronica zoals ik het graag hoor en nog eens een licht freaky nummer dat me wel aantaat.

0-6-4-2 Low

(8,5)(9)(8)(8)

Goeie ronde vandaag. Alleen wegens tijdgebrek niet nog eens alles kunnen reviewen, helaas.

Davez

0-6-4-3 Sandy Bull

(6)(8)(7)(9)

Phosporescent: gebrekkige mp3 kwaliteit maar ik hoor wel iets moois
Low: rond de 4 min. groeit dit nummer en blijft het constant
Bent: instrumentaal best mooi
Sandy Bull: zelden een nummer van meer dan 20min gehoord dat blijft boeien.

Sheplays

I am a Full Grown Man van Phosphorescent vind ik een leuk nummer. Het hikje in de stem en dat gerammel op de potten en pannen is wel grappig.

Lullaby van Low is aanvankelijk een spannend trage song, mooi gezongen met een lekkere gitaar die halverwege de simpele melodielijn ontstijgt en mij geheel niet in slaap wiegt. Mooi!

In de electronische King Wisp van Bent hoor ik voornamelijk een stuk klassieke muziek, wat authentieke groefgeluidjes en een lekkere beat. Het geheel zit best goed in elkaar.

Blend van Sandy Bull is prachtige klassieke en oosters aandoende gitaarmuziek. Ik ben verbaasd dat dit nummer al in 1963 is opgenomen. Ik vermoed dat het in een later stadium is gestereofoniseerd zoals toen wel vaker gebeurde. Het geluid is in ieder geval heel mooi. Mijn rondewinnaar.

0-6-4-4 Sandy Bull

(6,5)(7)(7,5)(8)

Phosphorescent laat zien dat muziek niet altijd loodzwaar hoeft te zijn om toch te boeien. Sandy Bull is voor mij een onbekende; is dit al uit '63?? Heel fraai: Wow !

0-6-4-5 Sandy Bull

(8)(7)(6,5)(9)

0-7-4-5 Low

(6,5)(7)(6,5)(7)

Wat een onwijze prutloting . Ik ga voor de eer van Phosphorescent

1-7-4-5 Phosphorescent

(9,5)(9,5)(8,5)(7)

1-8-4-5 Phosphorescent

(6,5)(8)(6)(5)

Phosphorescent is eigenlijk wel een leuk liedje, niet veel bijzonders, maar het verveelt ook niet meteen.
Bent doet me wel wat denken aan de oude Mercury Rev, lekker rustiek gefreubel met wat rare geluidjes en vocals. Weinig om het lijf.
Sandt Bull begint wel aardig, maar ik moet zeggen dat mijn aandacht hier toch erg snel begint te verflauwen, zeker het hele nummer lang. Matig.
Low had ik al wel eens van gehoord, vooral vanwege de vergelijkingen met The Cure. En inderdaad viel dat me ook meteen op bij dit nummer (heet het nog Lullaby ook!). Maar het is zeker ook iets dat op zichzelf staat, het is allemaal wat mistiger en langzamer. Prima nummer! Mijn winnaar.

2-8-4-5

(8,5)(8,5)(7,5)(8)

Stem gaat naar Phosphorescent omdat Low toch wel doorgaat en ik ze beide even goed vind.

Voor morgen is er trouwens nog geen link voor The Residents.

Ronde van dinsdag 22 mei 2007:

18 Megadeth - Die Dead Enough - Josh Ritter - Bright Smile - Modern English - Melt with You - The Residents - Lizard Lady

Raar dat de beste ronde tot nu, het absoluut minst aantal stemmers kent:

1. Low - 8 - 7,90
2. Sandy Bull - 5 - 7,06
3. Bent - 4 - 6,61
4. Phosphorescent - 2 - 6,72

Low heeft het beste gemiddelde gekregen, tot nu.

Wat gaan we trouwens met de huidige ronde doen? Het lijkt erop dat we geen link voor het nummer van 'the Residents' kunnen vinden. Mijn voorstel: bij gebrek aan relevante link dit nummer gewoon negeren en op de andere 3 stemmen.

Ook voor de Trockener Kecks hebben we nog geen link. Iemand??

Ik kwam gisteren niet verder dan 2 nummers, maar weet dat Low zeker niet mijn punt had gekregen, vond het nogal slaapverwekkend om eerlijk te zijn. Phospherent vond ik wel heel erg mooi.

Nummer van The Residents staat in ieder geval op Duckstab.
Ik heb het album niet, maar misschien helpt dit met zoeken.

Ik ga de knoop doorhakken:

18 Megadeth - Die Dead Enough - Josh Ritter - Bright Smile - Modern English - Melt with You - The Residents - Lizard Lady

0-1-0-0

(5,5)(7)(5,5)(3)

De nummers van Megadeth en modern English zijn volgens mij typische vertegenwoordigers van hun respectievelijke genre. Ook twee genres die me niet zo liggen. Toch zijn het redelijk milde songs die mij niet dadelijk irriteren. Nipt voldoende dus. De winnaar kan dus maar ene zijn: Josh Ritter. een uit een dozijn singer-songwriters maar dus wel een genre dat mij ligt. Zoals verwacht vind ik het 'nummer' van the Residents niks. Avant-garde lees ik ergens? Wel avant-garde is niet aan mij besteed.

EDIT: update na het beluisteren van de Lizard Lady, mijn dank aan nevyn en Sheplays! Ik heb dus mijn voorstel om met 127 nummers door te gaan bij deze wijselijk teruggenomen

Het moet met de aanwezige soulseek-brigade toch niet moeilijk zijn om dat nummer van Residents boven water te krijgen? En nee, ik kan dat tot half 6 niet zelf doen want ik zit op mijn werk.

Ik post vanavond nog de nieuwe link voor het Papa M-nummer voor morgen, omdat de oude sendspace-link dood is. Zou wel eens tegen middernacht kunnen worden trouwens, maar in elk geval post ik hem vandaag nog.

Kan je dan geen vervanger aanduiden ? First come, first serve ?

0-1-1-0

(3)(7)(7,5)(6,5)

Megadeth, klinkt vrij standaard en doet me niet veel.
Josh Ritter, singer-songwriter met mooi breekbaar nummer dat me net niet helemaal weet in te pakken.
Modern English, alternatieve rock uit de new-wave tijd, klinkt lekker toegankelijk, hier word ik wel vrolijk van.
The Residents, geinig avantgardistisch nummer, kan dit wel waarderen maar echt super vind ik het niet.

The Residents - Lizard Lady

Lang leve soulseek

itchy schreef:
Ik post vanavond nog de nieuwe link voor het Papa M-nummer voor morgen, omdat de oude sendspace-link dood is. Zou wel eens tegen middernacht kunnen worden trouwens, maar in elk geval post ik hem vandaag nog.

Doen, je hebt me al een paar keer nieuwsgierig gemaakt in dat nummer.

Kan iemand beide links op rapidshare plaatsen? Zowel sendspace als megaupload werken hier niet

Sheplays
Hierbij de rapidshare link:
Lizard Lady

Sheplays schreef:
Hierbij de rapidshare link:
Lizard Lady
mijn reddende engel

fredpit

0-2-1-0

(2)(6)(5,5)(4)

-Die Dead Enough : "Foute" titel. Het nummer is een verzameling rockcliche's die mij niet zo kunnen boeien.
-Josh Ritter : Tussen de overige nummers in deze ronde steekt het gunstig af...Niet zo bijzonder.
-Modern English : Vrolijk deuntje. Goede band, beroerde zanger.
-The residents : Geluidscolage die de titel muziek amper kan dragen. Het is niet lelijk of onhoorbaar. Maar mooi, interesant of anderszinds aangrijpend kan ik het ook niet noemen.

0-2-2-0

(3)(3)(7)(4)

Zwakste ronde tot nu toe. Megadeth heb ik een hekel aan, vooral dankzij het verschrikkelijk povere stemgeluid van Mustaine. Josh Ritter doet me niks drie keer niks. Modern English is natuurlijk prima, maar die hebben een heel pak betere nummers (vooral op de plaat waar dit nummer op staat!). The Residents heb ik nooit erg leuk kunnen vinden, die band is mij iets te mallig.

Niet wat je noemt een moeilijke keuze. Van slecht tot fout, met enkel The Residents als welkome afwisseling. Tof nummertje, gebeurt ten minste wat met de muziek.

0-2-2-1 (The Residents)

0-2-3-1 Modern English

Modern English is een van de hoogtepunten van de lijst

(6,5)(7)(9)(5)

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 22:24 uur

geplaatst: vandaag om 22:24 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.