Muziek / Muziekgames / Alternatieve Top 152
zoeken in:
0
geplaatst: 24 oktober 2013, 00:16 uur
10.
East of Eden - Nymphenberger 6,0 (lijkt op psychedelische Riverdance)
Touchstone - Corridors 6,4 (redelijke Gothic Rock, niet echt opvallend)
Haus Arafna - Satanas And Friends 6,5 (raar, maf, gekke clip, toch bijzonder)
Jay Munly & The Lee Lewis Harlots - Big Black Bull Comes Like A Caesar 7,0
(muzikaal wel interessant, prettig nummer).
1-3-6-6
Deadline: 24-10 18.00
East of Eden - Nymphenberger 6,0 (lijkt op psychedelische Riverdance)
Touchstone - Corridors 6,4 (redelijke Gothic Rock, niet echt opvallend)
Haus Arafna - Satanas And Friends 6,5 (raar, maf, gekke clip, toch bijzonder)
Jay Munly & The Lee Lewis Harlots - Big Black Bull Comes Like A Caesar 7,0
(muzikaal wel interessant, prettig nummer).
1-3-6-6
0
geplaatst: 24 oktober 2013, 01:44 uur
10.
1. East of Eden - Nymphenberger (3,0)
Not my cup of tea. Ik kan hier echt helemaal niets mee, erger nog, dit soort muziek werkt behoorljk op m'n zenuwen..
2. Touchstone - Corridors (4,0)
Beetje slap standaard nummer uit het genre, irritante gitaarsound en een zangeres die mij vocaal in ieder geval niet weet te boeien.
3. Haus Arafna - Satanas And Friends (7,0)
Behoorljk alternatief maar dit boeit me, zonder het direct een hoogvlieger te willen noemen, op 1 of andere manier wel..
4. Jay Munly & The Lee Lewis Harlots - Big Black Bull Comes Like A Caesar (7,0)
Soort van 16 Horsepower meets the Waterboys is het eerste wat in me opkomt. Beetje (te) lang maar het boeit me toch ook wel. Eigenlijk weet ik nog niet heel goed wat ik hier nu uiteindelijk mee aanmoet en of dit nu een groeiplaatje gaat worden of niet.
1-3-7-7
1. East of Eden - Nymphenberger (3,0)
Not my cup of tea. Ik kan hier echt helemaal niets mee, erger nog, dit soort muziek werkt behoorljk op m'n zenuwen..
2. Touchstone - Corridors (4,0)
Beetje slap standaard nummer uit het genre, irritante gitaarsound en een zangeres die mij vocaal in ieder geval niet weet te boeien.
3. Haus Arafna - Satanas And Friends (7,0)
Behoorljk alternatief maar dit boeit me, zonder het direct een hoogvlieger te willen noemen, op 1 of andere manier wel..
4. Jay Munly & The Lee Lewis Harlots - Big Black Bull Comes Like A Caesar (7,0)
Soort van 16 Horsepower meets the Waterboys is het eerste wat in me opkomt. Beetje (te) lang maar het boeit me toch ook wel. Eigenlijk weet ik nog niet heel goed wat ik hier nu uiteindelijk mee aanmoet en of dit nu een groeiplaatje gaat worden of niet.
1-3-7-7
0
geplaatst: 24 oktober 2013, 06:48 uur
10.
1. East of Eden - Nymphenberger .Gitaarpielwerk waar ik prima naar kan luisteren(7)
2. Touchstone - Corridors .Komt op mij nogal mainstream over in het gothic genre.niet echt onderscheidend dus.(6,5)
Haus Arafna - Satanas And Friends .Nerveuze groezelige geluiden,echt pakkend wil het niet worden(6,8)
Jay Munly & The Lee Lewis Harlots - Big Black Bull Comes Like A Caesar.Dit mag van mij gelijk door naar de finale,Pakkend vanaf het begin tot het einde,leukste nominatie tot nu toe wat mij betreft.Referenties met Mike Scott zijn duidelijk hoorbaar(8,3)
2-3-7-8
1. East of Eden - Nymphenberger .Gitaarpielwerk waar ik prima naar kan luisteren(7)
2. Touchstone - Corridors .Komt op mij nogal mainstream over in het gothic genre.niet echt onderscheidend dus.(6,5)
Haus Arafna - Satanas And Friends .Nerveuze groezelige geluiden,echt pakkend wil het niet worden(6,8)
Jay Munly & The Lee Lewis Harlots - Big Black Bull Comes Like A Caesar.Dit mag van mij gelijk door naar de finale,Pakkend vanaf het begin tot het einde,leukste nominatie tot nu toe wat mij betreft.Referenties met Mike Scott zijn duidelijk hoorbaar(8,3)
2-3-7-8
0
geplaatst: 24 oktober 2013, 09:27 uur
10.
1. East of Eden - Nymphenberger (7.0)
Ik heb een zwak voor strijkers dus daarmee scoort dit nummer al een pluspunt. De zang is matig en sommige stukken doen me sterk denken aan het nummer 'The Spirit was gone' van Antony and the Johnsons. Verder hier en daar wat geinige overgangen.
2. Touchstone - Corridors (6.0)
Muziek uit de stal van Nightwish, Epica, Within Temptation etc. Is muzikaal niks mis mee, er zijn alleen veel betere bands in dit genre. Typische muziek voor vleermuismeisjes.
3. Haus Arafna - Satanas And Friends (6,5)
In het begin dacht ik, nee dit is mijn ding niet echt. Toch bleef het mijn aandacht vasthouden. Ook bewust niet naar de clip gekeken. Interessant klinkt het zeker, met name de industriele geluiden geven me het gevoel alsof ik op de vlucht ben in verlaten fabriekshal. Alleen jammer dat het nummer nergens naartoe werkt. Hier had meer in gezeten.
4. Jay Munly & The Lee Lewis Harlots (8,0)
Dit zou inderdaad zo een solo project van Mike Scott kunnen zijn. Heerlijk nummer, zowel vocaal als muzikaal helemaal in orde. Mijn mooiste ontdekking tot nu toe in deze alt. top 152.
3-3-7-9
1. East of Eden - Nymphenberger (7.0)
Ik heb een zwak voor strijkers dus daarmee scoort dit nummer al een pluspunt. De zang is matig en sommige stukken doen me sterk denken aan het nummer 'The Spirit was gone' van Antony and the Johnsons. Verder hier en daar wat geinige overgangen.
2. Touchstone - Corridors (6.0)
Muziek uit de stal van Nightwish, Epica, Within Temptation etc. Is muzikaal niks mis mee, er zijn alleen veel betere bands in dit genre. Typische muziek voor vleermuismeisjes.
3. Haus Arafna - Satanas And Friends (6,5)
In het begin dacht ik, nee dit is mijn ding niet echt. Toch bleef het mijn aandacht vasthouden. Ook bewust niet naar de clip gekeken. Interessant klinkt het zeker, met name de industriele geluiden geven me het gevoel alsof ik op de vlucht ben in verlaten fabriekshal. Alleen jammer dat het nummer nergens naartoe werkt. Hier had meer in gezeten.
4. Jay Munly & The Lee Lewis Harlots (8,0)
Dit zou inderdaad zo een solo project van Mike Scott kunnen zijn. Heerlijk nummer, zowel vocaal als muzikaal helemaal in orde. Mijn mooiste ontdekking tot nu toe in deze alt. top 152.
3-3-7-9
0
geplaatst: 24 oktober 2013, 09:37 uur
10.
East of Eden - Nymphenberger
In het begin had ik er wat moeite mee maar later ontspon het zich tot een mooi nummer. Jammer van de kwaliteit van het geluid, want in een hedendaagse opname had ik er meer van willen horen. 7,0
Touchstone - Corridors
Metal is niet helemaal voor mij weggelegd, maar wie dit nummer redt is de zangeres. Wat een aangename en bijzonder mooie stem. Geen hysterisch gegil of lange uithalen, maar toch een prima stem voor het genre. Dat krikt de boel wel op voor mij. 6,8
Haus Arafna - Satanas And Friends
Muzikaal niet oninteressant maar af en toe doen videoclips een nummer weinig goed. Genre spreekt me niet echt aan. 6,2
Jay Munly & The Lee Lewis Harlots - Big Black Bull Comes Like A Caesar
Het blijft voor mij in dit topic een strijd tussen de stemmen en de muziek. Hier zou ik met de muziek prima verder overweg kunnen, maar is de zang mij te geforceerd. Vanwege de positieve aspecten uit de eerste 2 nummers, gaat daar mijn voorkeur naar uit. 6,6
4-4-7-9
In het begin had ik er wat moeite mee maar later ontspon het zich tot een mooi nummer. Jammer van de kwaliteit van het geluid, want in een hedendaagse opname had ik er meer van willen horen. 7,0
Touchstone - Corridors
Metal is niet helemaal voor mij weggelegd, maar wie dit nummer redt is de zangeres. Wat een aangename en bijzonder mooie stem. Geen hysterisch gegil of lange uithalen, maar toch een prima stem voor het genre. Dat krikt de boel wel op voor mij. 6,8
Muzikaal niet oninteressant maar af en toe doen videoclips een nummer weinig goed. Genre spreekt me niet echt aan. 6,2
Het blijft voor mij in dit topic een strijd tussen de stemmen en de muziek. Hier zou ik met de muziek prima verder overweg kunnen, maar is de zang mij te geforceerd. Vanwege de positieve aspecten uit de eerste 2 nummers, gaat daar mijn voorkeur naar uit. 6,6
4-4-7-9
0
geplaatst: 24 oktober 2013, 10:57 uur
10.
East of Eden - Nymphenberger 8
Touchstone - Corridors 3
Haus Arafna - Satanas And Friends 8,8
Jay Munly & The Lee Lewis Harlots - Big Black Bull Comes Like A Caesar 5
Heerlijk chaotisch nummer met een lekker jankend viooltje erdoorheen. Ik hou wel van dit offtune gejank wat uit een viool kan komen. Sfeervol nummer.
Touchstone - Corridors
Ik vind dit type goth metal echt verschrikkelijk. Dit doet het helemaal niet voor mij ik kan het niet eens uitluisteren zo slecht vind ik dit genre. (en dat voor een vleermuismeisje
) Overigens heb ik ook niets met Nightwish, Within Temptation en andere bombastische aanverwanten. Het is allemaal over de top voor mijn oren.
Hier loopt dit vleermuismeisje dan weer wel volledig warm voor. Ik ken Haus Arafna en vind het een fijne industrial band. Ja ze zijn behoorlijk heftig. Dit betreffende nummer is eigenlijk nog best aan de milde kant voor HA. Ik draaide onlangs Haus Arafna in mijn radio programma met Last Rites of Jesus en kreeg werkelijk van een luisteraar de feedback dat ik dat nooit meer moest doen omdat hier niemand op zat te wachten of blij van werd en dat er luisteraars mee werden weggejaagd. Mijn reply hierop was al is er van de 20 luisteraars maar 1 luisteraar die hier wel wat mee heeft en dit nog nooit gehoord heeft dan is mijn doel bereikt. Kortom Haus Arafna is bijzonder dat blijkt en niet voor iedereen weggelegd. Leuk dat dit nummer zo goed scoort.
4. Jay Munly & The Lee Lewis Harlots - Big Black Bull Comes Like A Caesar
Kijk dit is natuurlijk helemaal niet zozeer slecht te noemen maar ik vind het wel ongelooflijk saai. Ik zou ervan in slaap kunnen vallen.
5-4-8-9
East of Eden - Nymphenberger 8
Touchstone - Corridors 3
Haus Arafna - Satanas And Friends 8,8
Jay Munly & The Lee Lewis Harlots - Big Black Bull Comes Like A Caesar 5
Heerlijk chaotisch nummer met een lekker jankend viooltje erdoorheen. Ik hou wel van dit offtune gejank wat uit een viool kan komen. Sfeervol nummer.
Touchstone - Corridors
Ik vind dit type goth metal echt verschrikkelijk. Dit doet het helemaal niet voor mij ik kan het niet eens uitluisteren zo slecht vind ik dit genre. (en dat voor een vleermuismeisje
) Overigens heb ik ook niets met Nightwish, Within Temptation en andere bombastische aanverwanten. Het is allemaal over de top voor mijn oren. Haus Arafna - Satanas And Friends
Hier loopt dit vleermuismeisje dan weer wel volledig warm voor. Ik ken Haus Arafna en vind het een fijne industrial band. Ja ze zijn behoorlijk heftig. Dit betreffende nummer is eigenlijk nog best aan de milde kant voor HA. Ik draaide onlangs Haus Arafna in mijn radio programma met Last Rites of Jesus en kreeg werkelijk van een luisteraar de feedback dat ik dat nooit meer moest doen omdat hier niemand op zat te wachten of blij van werd en dat er luisteraars mee werden weggejaagd. Mijn reply hierop was al is er van de 20 luisteraars maar 1 luisteraar die hier wel wat mee heeft en dit nog nooit gehoord heeft dan is mijn doel bereikt. Kortom Haus Arafna is bijzonder dat blijkt en niet voor iedereen weggelegd. Leuk dat dit nummer zo goed scoort.
4. Jay Munly & The Lee Lewis Harlots - Big Black Bull Comes Like A Caesar
Kijk dit is natuurlijk helemaal niet zozeer slecht te noemen maar ik vind het wel ongelooflijk saai. Ik zou ervan in slaap kunnen vallen.
5-4-8-9
0
geplaatst: 24 oktober 2013, 11:06 uur
0
geplaatst: 24 oktober 2013, 15:07 uur
Wegens tijdgebrek geen recensies, enkel de punten...
EAST OF EDEN-Nymphenburger: 6,5
TOUCHSTONE-Corridors 7
HAUS ARAFNA-Satanas And Friends 9
MUNLY & THE LEE LEWIS HARLOTS-Big Black Bull Comes Like A Caesar 4
5-5-9-9
Deadline 24-10 18.00
EAST OF EDEN-Nymphenburger: 6,5
TOUCHSTONE-Corridors 7
HAUS ARAFNA-Satanas And Friends 9
MUNLY & THE LEE LEWIS HARLOTS-Big Black Bull Comes Like A Caesar 4
5-5-9-9
Deadline 24-10 18.00
0
geplaatst: 24 oktober 2013, 17:04 uur
10.
East of Eden - Nymphenberger 8,5
Touchstone - Corridors 8
Haus Arafna - Satanas And Friends 7
Jay Munly & The Lee Lewis Harlots - Big Black Bull Comes Like A Caesar 7,5
6-6-9-9
Deadline 24-10 18.00
East of Eden - Nymphenberger 8,5
Touchstone - Corridors 8
Haus Arafna - Satanas And Friends 7
Jay Munly & The Lee Lewis Harlots - Big Black Bull Comes Like A Caesar 7,5
6-6-9-9
Deadline 24-10 18.00
0
geplaatst: 24 oktober 2013, 18:04 uur
10.
East of Eden - Nymphenburger
Nominatie waarvan ik nieuwsgierig was naar de reacties en het minst van verwachtte in dit muziekspel. Het al mooi als enkelen, die dit soort jazzy progrock kunnen waarderen, kennis maken met deze band en benieuwd raken naar het album Snafu (1970) waarvan deze track afkomstig is. Was moeilijk om daar een nummer van te kiezen. Misschien had ik beter kunnen kiezen voor het volledig instrumentale Leaping Beauties for Rudy. De zang is bij deze band ondergeschikt aan de rest van de instrumentatie. 8.4
Touchstone - Corridors
Net als Vleertje hou ik totaal niet van dit soort goth-metal. 3.5
Wat een mooie beschrijving van kemm! Het duistere (in onze menselijke natuur) intrigeert ook hier. 7.7
Begon nog hoopvol, maar het pakt me gewoon niet. Het klopt allemaal wel en zit goed in elkaar, het is alleen niet aan mij besteed. 5.4
7-6-10-9
Deadline 24-10 18.00
East of Eden - Nymphenburger
Nominatie waarvan ik nieuwsgierig was naar de reacties en het minst van verwachtte in dit muziekspel. Het al mooi als enkelen, die dit soort jazzy progrock kunnen waarderen, kennis maken met deze band en benieuwd raken naar het album Snafu (1970) waarvan deze track afkomstig is. Was moeilijk om daar een nummer van te kiezen. Misschien had ik beter kunnen kiezen voor het volledig instrumentale Leaping Beauties for Rudy. De zang is bij deze band ondergeschikt aan de rest van de instrumentatie. 8.4
Touchstone - Corridors
Net als Vleertje hou ik totaal niet van dit soort goth-metal. 3.5
Wat een mooie beschrijving van kemm! Het duistere (in onze menselijke natuur) intrigeert ook hier. 7.7
Begon nog hoopvol, maar het pakt me gewoon niet. Het klopt allemaal wel en zit goed in elkaar, het is alleen niet aan mij besteed. 5.4
7-6-10-9
Deadline 24-10 18.00
0
geplaatst: 24 oktober 2013, 18:58 uur
De volgende 4!
11.
Song of Return - Concentric
Escape With Romeo - Dark Comtessa
The Kliek - Turkish tea party
We Are Augustines - Juarez
0-0-0-0
Deadline 25-10 18.00
11.
0-0-0-0
Deadline 25-10 18.00
0
geplaatst: 24 oktober 2013, 19:11 uur
11.
Song of Return – Concentric: Lekker duister, zit een beetje tussen Depeche Mode en Nine Inch Nails is, mooie ontdekking. 8,5
Escape With Romeo - Dark Comtessa: Ik heb zelf ook een album van ze in bezit, eigenlijk meer gekocht omdat Thomas Elbern van de band Pink Turns Blue afkomt, het album van Escape With Romeo beviel minder. Ook hier een link naar Depeche Mode; prima keuze. 8,5
The Kliek - Turkish tea party: Leuke surfpunk uit Nederland. 9
We Are Augustines – Juarez: Mooi liedje, beetje in de lijn van Band of Horses, klinkt ook wel als het neefje van Bruce Springsteen. 8,8
0-0-1-1
Deadline 25-10 18.00
Song of Return – Concentric: Lekker duister, zit een beetje tussen Depeche Mode en Nine Inch Nails is, mooie ontdekking. 8,5
Escape With Romeo - Dark Comtessa: Ik heb zelf ook een album van ze in bezit, eigenlijk meer gekocht omdat Thomas Elbern van de band Pink Turns Blue afkomt, het album van Escape With Romeo beviel minder. Ook hier een link naar Depeche Mode; prima keuze. 8,5
The Kliek - Turkish tea party: Leuke surfpunk uit Nederland. 9
We Are Augustines – Juarez: Mooi liedje, beetje in de lijn van Band of Horses, klinkt ook wel als het neefje van Bruce Springsteen. 8,8
0-0-1-1
Deadline 25-10 18.00
0
geplaatst: 24 oktober 2013, 19:48 uur
11.
Allesbehalve saai, het begin vond ik heel veelbelovend al werd de verwachting niet helemaal ingelost, gelukkig komt er een break met een subtiele finish. Nog steeds een prima nummer 7,5
Lekker nummer met spanning die langzaam opgevoerd wordt 9,0
The (punky) Shadows en dan vrij scherp, vind het niet zo lekker klinken 6,0
Topnummer, puur, fantastische zang, muzikaal sfeervol 9,0
0-1-1-2
Deadline 25-10 18.00
Allesbehalve saai, het begin vond ik heel veelbelovend al werd de verwachting niet helemaal ingelost, gelukkig komt er een break met een subtiele finish. Nog steeds een prima nummer 7,5
Lekker nummer met spanning die langzaam opgevoerd wordt 9,0
The (punky) Shadows en dan vrij scherp, vind het niet zo lekker klinken 6,0
Topnummer, puur, fantastische zang, muzikaal sfeervol 9,0
0-1-1-2
Deadline 25-10 18.00
0
geplaatst: 24 oktober 2013, 19:52 uur
11. De hond heeft mijn tekstjes opgegeten. 
1. Song of Return - Concentric 7
2. Escape With Romeo - Dark Comtessa 7,5
3. The Kliek - Turkish tea party 5,8
4. We Are Augustines - Juárez 7,5
0-2-1-3
Deadline 25-10 18.00

1. Song of Return - Concentric 7
2. Escape With Romeo - Dark Comtessa 7,5
3. The Kliek - Turkish tea party 5,8
4. We Are Augustines - Juárez 7,5
0-2-1-3
Deadline 25-10 18.00
0
geplaatst: 24 oktober 2013, 20:02 uur
11.
Song of Return - Concentric (8,0)
Goed mysterieus nummer. Vlagen van Radiohead.
Escape With Romeo - Dark Comtessa (7,5)
Chris Rea in een spookhuis. Leuk.
The Kliek - Turkish tea party (6,0)
Te primitief naar mijn smaak..
We Are Augustines - Juarez (6,0)
Lifehebbers van Bruce zullen dit waarderen.
1-3-1-3
Deadline 25-10 18.00
Song of Return - Concentric (8,0)
Goed mysterieus nummer. Vlagen van Radiohead.
Escape With Romeo - Dark Comtessa (7,5)
Chris Rea in een spookhuis. Leuk.
The Kliek - Turkish tea party (6,0)
Te primitief naar mijn smaak..
We Are Augustines - Juarez (6,0)
Lifehebbers van Bruce zullen dit waarderen.
1-3-1-3
Deadline 25-10 18.00
0
geplaatst: 24 oktober 2013, 20:26 uur
11.
Song of Return - Concentric 5,5
Escape With Romeo - Dark Comtessa 8,3
The Kliek - Turkish tea party 7,5
We Are Augustines - Juárez 2
Het begint sterk erg sterk ik word bijna blij als ik ongeveer halverwege het nummer besef dat ik zoiets heb van uh gebeurt er nog wat. De sound is niet slecht hij is alleen wel godsgruwelijk saai. Het dreint maar door.
Ja helemaal leuk vooral de achtergrond geluidjes maken het nummer spannender veel spannender dan zijn voorganger. Apart lekker poppy nummer.
Ik hou van thee en ik hou van surf kortom Yesssss gezellig.
Zoals velen hier al zeiden Bruce liefhebbers zullen dit waarderen het lijkt een broertje/neefje van Bruce. Nou zijn er weinig stemmen in de muziek die ik zo slecht trek als Bruce Springsteen zijn stem. Lijkt me duidelijk dat ik dit ook niet kan waarderen. Ik heb het niet eens uit kunnen luisteren zo'n gespierbalde stem nee ik sla over.
1-4-2-3
Deadline 25-10 18.00
Song of Return - Concentric 5,5
Escape With Romeo - Dark Comtessa 8,3
We Are Augustines - Juárez 2
Het begint sterk erg sterk ik word bijna blij als ik ongeveer halverwege het nummer besef dat ik zoiets heb van uh gebeurt er nog wat. De sound is niet slecht hij is alleen wel godsgruwelijk saai. Het dreint maar door.
Ja helemaal leuk vooral de achtergrond geluidjes maken het nummer spannender veel spannender dan zijn voorganger. Apart lekker poppy nummer.
Ik hou van thee en ik hou van surf kortom Yesssss gezellig.
Zoals velen hier al zeiden Bruce liefhebbers zullen dit waarderen het lijkt een broertje/neefje van Bruce. Nou zijn er weinig stemmen in de muziek die ik zo slecht trek als Bruce Springsteen zijn stem. Lijkt me duidelijk dat ik dit ook niet kan waarderen. Ik heb het niet eens uit kunnen luisteren zo'n gespierbalde stem nee ik sla over.
1-4-2-3
Deadline 25-10 18.00
0
geplaatst: 24 oktober 2013, 20:27 uur
11. prima ladder! 
Song of Return - Concentric 8,3 (lekker stevig nummer)
Escape With Romeo - Dark Comtessa 7,4 (mooi gemaakt)
The Kliek - Turkish tea party 7,5 (klinkt lekker)
We Are Augustines - Juárez 8,3 (prachtig gezongen, mooi nummer, ontdekking)
2-4-2-4
Deadline 25-10 18.00

Song of Return - Concentric 8,3 (lekker stevig nummer)
Escape With Romeo - Dark Comtessa 7,4 (mooi gemaakt)
The Kliek - Turkish tea party 7,5 (klinkt lekker)
We Are Augustines - Juárez 8,3 (prachtig gezongen, mooi nummer, ontdekking)
2-4-2-4
Deadline 25-10 18.00
0
geplaatst: 24 oktober 2013, 20:56 uur
11.
Song of Return - Concentric (6,5)
Intro belooft stevige synthpop en dat wordt het ook. Helaas wordt het uiteindelijk een nogal vermoeiende luisterervaring, vooral door de zanger die waarschijnlijk na afloop aan de zuurstof moest.
Escape With Romeo - Dark Comtessa (7,3)
Beetje in hetzelfde straatje, maar dan spannender en een stem die me beter ligt. Ik kan me alleen wel voorstellen dat de geluidjes na een aantal luisterbeurten enige meligheid gaan opwekken.
The Kliek - Turkish tea party (7,5)
Lekker no-nonsense, leuk voor feesten en partijen.
We Are Augustines - Juárez (6,5)
Alweer een zanger die een plaatsvervangend gevoel van uitputting opwekt. Of misschien had ik gisteren toch wat eerder de borrel moeten verlaten.
2-5-3-4
Deadline 25-10 18.00
Song of Return - Concentric (6,5)
Intro belooft stevige synthpop en dat wordt het ook. Helaas wordt het uiteindelijk een nogal vermoeiende luisterervaring, vooral door de zanger die waarschijnlijk na afloop aan de zuurstof moest.
Escape With Romeo - Dark Comtessa (7,3)
Beetje in hetzelfde straatje, maar dan spannender en een stem die me beter ligt. Ik kan me alleen wel voorstellen dat de geluidjes na een aantal luisterbeurten enige meligheid gaan opwekken.
The Kliek - Turkish tea party (7,5)
Lekker no-nonsense, leuk voor feesten en partijen.
We Are Augustines - Juárez (6,5)
Alweer een zanger die een plaatsvervangend gevoel van uitputting opwekt. Of misschien had ik gisteren toch wat eerder de borrel moeten verlaten.
2-5-3-4
Deadline 25-10 18.00
0
geplaatst: 24 oktober 2013, 21:09 uur
11.
Song of Return - Concentric 6
Escape With Romeo - Dark Comtessa 5,5
The Kliek - Turkish tea party 6,5
We Are Augustines - Juarez 6,5
- Song of Return - Concentric
De rustige en gezongen passages zijn best aangenaam. De rest is me te veel een mug die me te dicht tegen het oor zoemt.
- Escape With Romeo - Dark Comtessa
Dit is dan weer verrassend tam voor een stevige rocksong. Het wappert maar door, en voor het deftig kan ontploffen is de song afgelopen. Eerlijk gezegd ben ik daar wel blij om. Spanning wellicht. Het probeert wel, maar het werkt niet.
- The Kliek - Turkish tea party
Geinig licht oosters rockdeuntje, niet meer of niet minder.
- We Are Augustines - Juarez
Dit leeft weer een beetje. Een echt overtuigende song is het niet per se, maar de zanger ondergaat wel wat en in de muziek gebeurt er iets. Lekker vaag, maar het is tenminste geen Bruce...
2-5-4-5
Deadline 25-10 18.00
Song of Return - Concentric 6
Escape With Romeo - Dark Comtessa 5,5
The Kliek - Turkish tea party 6,5
We Are Augustines - Juarez 6,5
De rustige en gezongen passages zijn best aangenaam. De rest is me te veel een mug die me te dicht tegen het oor zoemt.
Dit is dan weer verrassend tam voor een stevige rocksong. Het wappert maar door, en voor het deftig kan ontploffen is de song afgelopen. Eerlijk gezegd ben ik daar wel blij om. Spanning wellicht. Het probeert wel, maar het werkt niet.
Geinig licht oosters rockdeuntje, niet meer of niet minder.
Dit leeft weer een beetje. Een echt overtuigende song is het niet per se, maar de zanger ondergaat wel wat en in de muziek gebeurt er iets. Lekker vaag, maar het is tenminste geen Bruce...
2-5-4-5
Deadline 25-10 18.00
0
geplaatst: 24 oktober 2013, 22:31 uur
11.
Song of Return - Concentric 4,5
Escape With Romeo - Dark Comtessa 7,0
The Kliek - Turkish tea party 6,7
We Are Augustines - Juarez 4,0
Sterk en veelbelovend begin wat helaas niet wordt ingelost en na een tijdje begint het me zelfs tegen te staan. De break voorkomt dat ik helemaal afhaak.
Begint lekker met ook een lekkere spanning, maar ik kan me wel vinden in wat Kemm schrijft. Het gaat maar door, je verwacht een climax maar voor die komt is het nummer ineens afgelopen. Ondanks dat het een beetje een gemiste kans is, toch een ruime voldoende .
Leuk surfpunk nummer.
Klinkt mij als een geforceerde Bruce imitatie in de oren, dit trek ik helaas niet zo..
2-6-5-5
Deadline 25-10 18.00
Song of Return - Concentric 4,5
The Kliek - Turkish tea party 6,7
We Are Augustines - Juarez 4,0
Sterk en veelbelovend begin wat helaas niet wordt ingelost en na een tijdje begint het me zelfs tegen te staan. De break voorkomt dat ik helemaal afhaak.
Begint lekker met ook een lekkere spanning, maar ik kan me wel vinden in wat Kemm schrijft. Het gaat maar door, je verwacht een climax maar voor die komt is het nummer ineens afgelopen. Ondanks dat het een beetje een gemiste kans is, toch een ruime voldoende .
Leuk surfpunk nummer.
Klinkt mij als een geforceerde Bruce imitatie in de oren, dit trek ik helaas niet zo..
2-6-5-5
Deadline 25-10 18.00
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 24 oktober 2013, 22:51 uur
uitslag 10 morgen,
net thuis van etentje van het werk
net thuis van etentje van het werk
0
geplaatst: 25 oktober 2013, 05:23 uur
SONG OF NO RETURN-Concentric 6,5
ESCAPE WITH ROMEO-Dark Comtessa 6
THE KLIEK-Turkish Tea Party 2 (sorry heb hekel aan rockabilly/surfmuziek)
WE ARE AUGUSTINES-Juarez 6
3-7-5-5
Deadline 25-10 18.00
ESCAPE WITH ROMEO-Dark Comtessa 6
THE KLIEK-Turkish Tea Party 2 (sorry heb hekel aan rockabilly/surfmuziek)
WE ARE AUGUSTINES-Juarez 6
3-7-5-5
Deadline 25-10 18.00
0
geplaatst: 25 oktober 2013, 06:47 uur
Alleen de cijfers deze keer
Sterke ronde! Die van vanavond mag er trouwens ook zijn !
(Al stiekem wat fragmentjes van beluisterd) 
Song of Return - Concentric 7,3
Escape With Romeo - Dark Comtessa 8,2
The Kliek - Turkish tea party 7,2
We Are Augustines - Juarez 7,4
3-8-5-6
Deadline 25-10 18.00
Sterke ronde! Die van vanavond mag er trouwens ook zijn !
(Al stiekem wat fragmentjes van beluisterd) 
Song of Return - Concentric 7,3
Escape With Romeo - Dark Comtessa 8,2
The Kliek - Turkish tea party 7,2
We Are Augustines - Juarez 7,4
3-8-5-6
Deadline 25-10 18.00
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 25 oktober 2013, 07:55 uur
11.
Song of Return - Concentric 7,2
Ligt lekker in het gehoor, maar zoals al eerder aangehaald, na het begin kakt het wat in
Escape With Romeo - Dark Comtessa 8
Spannender als zijn voorganger, klinkt lekker
Lekker nummer ik houd wel van surf punk
We Are Augustines - Juarez 8
Bruce of niet, muzikaal is dit totaal anders en ik vind het nog leuk ook.
3-9-5-7
Deadline 25-10 18.00
Song of Return - Concentric 7,2
Ligt lekker in het gehoor, maar zoals al eerder aangehaald, na het begin kakt het wat in
Escape With Romeo - Dark Comtessa 8
Spannender als zijn voorganger, klinkt lekker
Lekker nummer ik houd wel van surf punk
We Are Augustines - Juarez 8
Bruce of niet, muzikaal is dit totaal anders en ik vind het nog leuk ook.
3-9-5-7
Deadline 25-10 18.00
0
geplaatst: 25 oktober 2013, 09:14 uur
11.
Song of Return - Concentric 6,8
Nummer opent lekker en heeft wat interessante 80's elementen in zich. Maar gaandeweg verslapt mijn aandacht. Jammer, want hier had denk ik meer in gezeten.
Escape With Romeo - Dark Comtessa 7,2
Mooi donker nummer. Zou niet misstaan op een Soundtrack van The Crow. Beetje jammer van die kreunende vrouwen aan het eind. Krijg hier altijd een beetje Cradle of Filth associaties mee.
The Kliek - Turkish tea party 8,0
Lekker hoor dit! Ik hou van Dick Dale en ik hou van punk. Prima nummer, niks meer niks minder.
We Are Augustines - Juarez 9,0
Goed, je hoort een beetje Bruce en wellicht wat Gaslight Anthem. Toch heeft deze band wel degelijk een eigen smoel. En dit is gewoon een heerlijk nummer, zowel vocaal als muzikaal. Het klinkt vol zonder te ontaarden in overdreven bombast.
3-9-6-8
Deadline 25-10 18.00
Song of Return - Concentric 6,8
Nummer opent lekker en heeft wat interessante 80's elementen in zich. Maar gaandeweg verslapt mijn aandacht. Jammer, want hier had denk ik meer in gezeten.
Escape With Romeo - Dark Comtessa 7,2
Mooi donker nummer. Zou niet misstaan op een Soundtrack van The Crow. Beetje jammer van die kreunende vrouwen aan het eind. Krijg hier altijd een beetje Cradle of Filth associaties mee.
The Kliek - Turkish tea party 8,0
Lekker hoor dit! Ik hou van Dick Dale en ik hou van punk. Prima nummer, niks meer niks minder.
We Are Augustines - Juarez 9,0
Goed, je hoort een beetje Bruce en wellicht wat Gaslight Anthem. Toch heeft deze band wel degelijk een eigen smoel. En dit is gewoon een heerlijk nummer, zowel vocaal als muzikaal. Het klinkt vol zonder te ontaarden in overdreven bombast.
3-9-6-8
Deadline 25-10 18.00
0
geplaatst: 25 oktober 2013, 13:36 uur
11.
Na een veelbelovend begin, zoals al gezegd, kakt het in en wordt het uiteindelijk een lange zit. 5
„Post Punk meets modern Electronica“, zo typeert deze in 1989 opgerichte Duitse band hun muziekstijl. Sfeervol nummer, geluidjes op de achtergrond zijn goede toevoeging. 7.8
Energieke sixtiespunk-surf-garagerock met lekkere ´oosterse´ uithalen erbij. Idd goed voor swingfeesten en (thee)partijen. 8.3
Vreselijk stem bij vrij recht-toe-recht-aan-rocknummer. 3.3
3-10-7-8
Deadline 25-10 18.00
Na een veelbelovend begin, zoals al gezegd, kakt het in en wordt het uiteindelijk een lange zit. 5
„Post Punk meets modern Electronica“, zo typeert deze in 1989 opgerichte Duitse band hun muziekstijl. Sfeervol nummer, geluidjes op de achtergrond zijn goede toevoeging. 7.8
Energieke sixtiespunk-surf-garagerock met lekkere ´oosterse´ uithalen erbij. Idd goed voor swingfeesten en (thee)partijen. 8.3
Vreselijk stem bij vrij recht-toe-recht-aan-rocknummer. 3.3
3-10-7-8
Deadline 25-10 18.00
0
geplaatst: 25 oktober 2013, 13:56 uur
11.
Song of Return - Concentric 8.0
Prima nummer dit. En dat inkakken valt wel mee vind ik.
Dit nummer lomt niet echt op gang. Niet slecht overigens.
The Kliek - Turkish tea party 7,1
Uit de sixties . Met een nineties sausje.
We Are Augustines - Juarez 7,2
Aardig nummer niet meer maar ook niet minder.
4-10-7-9
Deadline 25-10 18.00
Song of Return - Concentric 8.0
Prima nummer dit. En dat inkakken valt wel mee vind ik.
Dit nummer lomt niet echt op gang. Niet slecht overigens.
The Kliek - Turkish tea party 7,1
Uit de sixties . Met een nineties sausje.
We Are Augustines - Juarez 7,2
Aardig nummer niet meer maar ook niet minder.
4-10-7-9
Deadline 25-10 18.00
0
geplaatst: 25 oktober 2013, 16:25 uur
11.
Song of Return - Concentric 7,0
Escape With Romeo - Dark Comtessa 7,5
We Are Augustines - Juarez 6,5 (ik vond het AF-achtige Chapel Song uit een vorige editie leuker)
4-11-8-9
Deadline 25-10 18.00
Song of Return - Concentric 7,0
Escape With Romeo - Dark Comtessa 7,5
We Are Augustines - Juarez 6,5 (ik vond het AF-achtige Chapel Song uit een vorige editie leuker)
4-11-8-9
Deadline 25-10 18.00
0
geplaatst: 25 oktober 2013, 16:32 uur
11.
Song of Return - Concentric 6,5
Escape With Romeo - Dark Comtessa 7
The Kliek - Turkish tea party 8
We Are Augustines - Juarez 7,5
4-11-9-10
Deadline 25-10 18.00
Song of Return - Concentric 6,5
Escape With Romeo - Dark Comtessa 7
The Kliek - Turkish tea party 8
We Are Augustines - Juarez 7,5
4-11-9-10
Deadline 25-10 18.00
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.