Muziek / Muziekgames / Alternatieve Top 152
zoeken in:
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 25 oktober 2013, 18:00 uur
uitslagen:
10.
1 Haus Arafna - Satanas And Friends 10 pt gem: 7,19
2 Jay Munly & The Lee Lewis Harlots - Big Black Bull Comes Like A Caesar 9 pt gem: 6,86
3 East of Eden - Nymphenberger 7 pt gem: 6,49
4 Touchstone - Corridors 6 pt gem: 5,84
11.
1 Escape With Romeo - Dark Comtessa 11 pt gem: 7,45
2 We Are Augustines - Juarez 10 pt gem: 6,68
3 The Kliek - Turkish tea party 9 pt gem: 6,95
4 Song of Return - Concentric 4 pt gem: 6,83
10.
1 Haus Arafna - Satanas And Friends 10 pt gem: 7,19
2 Jay Munly & The Lee Lewis Harlots - Big Black Bull Comes Like A Caesar 9 pt gem: 6,86
3 East of Eden - Nymphenberger 7 pt gem: 6,49
4 Touchstone - Corridors 6 pt gem: 5,84
11.
1 Escape With Romeo - Dark Comtessa 11 pt gem: 7,45
2 We Are Augustines - Juarez 10 pt gem: 6,68
3 The Kliek - Turkish tea party 9 pt gem: 6,95
4 Song of Return - Concentric 4 pt gem: 6,83
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 25 oktober 2013, 18:00 uur
12.
Cody - Comfort And Rage
Flamin' Groovies - Shake Some Action
Clann Zú - Five Thousand More
Paris Angels – Perfume
0-0-0-0
Deadline 26-10 18.00
Cody - Comfort And Rage
Paris Angels – Perfume
0-0-0-0
Deadline 26-10 18.00
0
geplaatst: 25 oktober 2013, 18:41 uur
12.
Cody - Comfort And Rage
Wel een erg langzame opbouw, daarna wordt het toch nog mooi. Jammer van het lange deel 1, de zang is niet zo boeiend, zonder de eerste drie minuten zou het voor mij hoger scoren 7,0
Melodieuze meegaande rock. Moet toch erg aan The Allmann Brothers denken 7,3
Afwachtend sfeertje die wordt opgevrolijkt met een beat, best goed gedaan ... enigszins Massive Attack achtig, groeier? 7,5
Paris Angels - Perfume
Deze kende ik al, heel fijn nummer, lekkere electronic sounds 8,0
0-0-1-1
Deadline 26-10 18.00
Cody - Comfort And Rage
Wel een erg langzame opbouw, daarna wordt het toch nog mooi. Jammer van het lange deel 1, de zang is niet zo boeiend, zonder de eerste drie minuten zou het voor mij hoger scoren 7,0
Melodieuze meegaande rock. Moet toch erg aan The Allmann Brothers denken 7,3
Afwachtend sfeertje die wordt opgevrolijkt met een beat, best goed gedaan ... enigszins Massive Attack achtig, groeier? 7,5
Paris Angels - Perfume
Deze kende ik al, heel fijn nummer, lekkere electronic sounds 8,0
0-0-1-1
Deadline 26-10 18.00
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 25 oktober 2013, 18:44 uur
12.
Cody - Comfort And Rage 7,8
Mooi aanzwellend nummer dat ook nog een zanger heeft met een gave strot.
Flamin' Groovies - Shake Some Action 6,8
Uit de oude doos, aanstekelijk ritme in dit nummer met een geniaal rifje, maar helaas je hoort de 70's ervan afspatten, en dat is nou jammer. De zang en het refrein nee net niet.
Clann Zú - Five Thousand More 7,7
Mannelijke Bjork, groots opgezet, veel spektakel met soms naar Zappa neigende zang, zeer apart en ook sfeervol. Mooie clip en mooie vrowuelijkke bijrol
Paris Angels – Perfume 7,9
Damn goeie ronde, weer zo'n aanstekelijk ritme, dit is wel erg goed zeg. Lekkere wave beat, waarop je kunt swingen tot je een kilo bent afgevallen. Enige minpunt vrouwelijke bijrol.
1-0-1-2
Deadline 26-10 18.00
Cody - Comfort And Rage 7,8
Mooi aanzwellend nummer dat ook nog een zanger heeft met een gave strot.
Flamin' Groovies - Shake Some Action 6,8
Uit de oude doos, aanstekelijk ritme in dit nummer met een geniaal rifje, maar helaas je hoort de 70's ervan afspatten, en dat is nou jammer. De zang en het refrein nee net niet.
Clann Zú - Five Thousand More 7,7
Mannelijke Bjork, groots opgezet, veel spektakel met soms naar Zappa neigende zang, zeer apart en ook sfeervol. Mooie clip en mooie vrowuelijkke bijrol
Paris Angels – Perfume 7,9
Damn goeie ronde, weer zo'n aanstekelijk ritme, dit is wel erg goed zeg. Lekkere wave beat, waarop je kunt swingen tot je een kilo bent afgevallen. Enige minpunt vrouwelijke bijrol.
1-0-1-2
Deadline 26-10 18.00
0
geplaatst: 25 oktober 2013, 18:51 uur
12.
Cody - Comfort And Rage: Spannende muziek, beetje Scandinavische Tindersticks. 8,5
Flamin' Groovies - Shake Some Action: Combi tussen The Stones, Ramones en REM, kan dat? Blijkbaar wel, en dat uit 1976. 9,5
Clann Zú - Five Thousand More: Vreemde muziek, vooral als die beat er in komt, maar wel lekker. 8,8
Paris Angels – Perfume: Madchester House met een U2 gitaartje, doet mij ook denken aan Jesus Jones in hun betere tijden en Chumbawamba. 8,5
1-1-2-2
Deadline 26-10 18.00
Cody - Comfort And Rage: Spannende muziek, beetje Scandinavische Tindersticks. 8,5
Flamin' Groovies - Shake Some Action: Combi tussen The Stones, Ramones en REM, kan dat? Blijkbaar wel, en dat uit 1976. 9,5
Clann Zú - Five Thousand More: Vreemde muziek, vooral als die beat er in komt, maar wel lekker. 8,8
Paris Angels – Perfume: Madchester House met een U2 gitaartje, doet mij ook denken aan Jesus Jones in hun betere tijden en Chumbawamba. 8,5
1-1-2-2
Deadline 26-10 18.00
0
geplaatst: 25 oktober 2013, 19:19 uur
12.
Cody - Comfort And Rage 6,5
Flamin' Groovies - Shake Some Action 6,5
Clann Zú - Five Thousand More 6,5
Paris Angels – Perfume 6,5
Tja..
- Cody - Comfort And Rage
Onheilspellend sfeertje, dankzij de verdoofde zanger en die alomtegenwoordige cello natuurlijk. Misschien had die wat minder gemogen, al maakt dat het hele nummer. Zonder ging dit oor in, oor uit.
- Flamin' Groovies - Shake Some Action
Hier ging ik blij van worden! Maar dat valt allemaal nogal mee. Mijn mondhoeken krullen niet meer naar boven dan anders. Klinkt wel fijn, maar veel groove en shake is hier helaas niet aan.
- Clann Zú - Five Thousand More
Net als je alles lijkt te hebben gehad komen ze nog met een semi-rap aanzetten. Plezierig en boeiend alleszins, alleen een beetje directieloos. Ook hier mochten de strijkers wat vaker op de achterbank.
- Paris Angels – Perfume
Komt gevaarlijk dicht bij de foute kant, maar houdt het gelukkig toch alternatief genoeg om mee te spelen voor een punt.
Zeer lastige keuze dus..
1-1-3-3
Deadline 26-10 18.00
Cody - Comfort And Rage 6,5
Flamin' Groovies - Shake Some Action 6,5
Clann Zú - Five Thousand More 6,5
Paris Angels – Perfume 6,5
Tja..
- Cody - Comfort And Rage
Onheilspellend sfeertje, dankzij de verdoofde zanger en die alomtegenwoordige cello natuurlijk. Misschien had die wat minder gemogen, al maakt dat het hele nummer. Zonder ging dit oor in, oor uit.
- Flamin' Groovies - Shake Some Action
Hier ging ik blij van worden! Maar dat valt allemaal nogal mee. Mijn mondhoeken krullen niet meer naar boven dan anders. Klinkt wel fijn, maar veel groove en shake is hier helaas niet aan.
- Clann Zú - Five Thousand More
Net als je alles lijkt te hebben gehad komen ze nog met een semi-rap aanzetten. Plezierig en boeiend alleszins, alleen een beetje directieloos. Ook hier mochten de strijkers wat vaker op de achterbank.
- Paris Angels – Perfume
Komt gevaarlijk dicht bij de foute kant, maar houdt het gelukkig toch alternatief genoeg om mee te spelen voor een punt.
Zeer lastige keuze dus..
1-1-3-3
Deadline 26-10 18.00
0
geplaatst: 25 oktober 2013, 19:22 uur
Beste ronde tot nu toe 
De cijfers:
12.
Cody - Comfort And Rage 9,7
Flamin' Groovies - Shake Some Action 8,3
Clann Zú - Five Thousand More 7,2
Paris Angels – Perfume 8
2-2-3-3
Deadline 26-10 18.00

De cijfers:
12.
Cody - Comfort And Rage 9,7
Flamin' Groovies - Shake Some Action 8,3
Clann Zú - Five Thousand More 7,2
Paris Angels – Perfume 8
2-2-3-3
Deadline 26-10 18.00
0
geplaatst: 25 oktober 2013, 21:01 uur
12.
1. Cody - Comfort And Rage 7,5
2. Flamin' Groovies - Shake Some Action 8
3. Clann Zú - Five Thousand More 5
4. Paris Angels – Perfume 6,5
1. Cody - Comfort And Rage // Voor de verandering eens een zanger met een fraai stemgeluid. Tof nummer, zeker met de georchestreerde chaos op het einde.
2. Flamin' Groovies - Shake Some Action // Qua gradatie 'uit de oude doos' scoort dit ruim een 'milf'. Ik had recensent moeten worden.
3. Clann Zú - Five Thousand More // Nee, die frons op m'n voorhoofd gedurende gans het nummer belooft weinig goeds. Nog eens checken, nee, het is formeel: dit is't hem niet.
4. Paris Angels – Perfume // Het doet me een beetje denken aan de rock-disco-beat van 'Ready to Go' en 'Eurodisco', alleen heeft de zanger er iets minder zin in om de keet in brand te steken.
3-3-3-3
Deadline 26-10 18.00
1. Cody - Comfort And Rage 7,5
2. Flamin' Groovies - Shake Some Action 8
3. Clann Zú - Five Thousand More 5
4. Paris Angels – Perfume 6,5
1. Cody - Comfort And Rage // Voor de verandering eens een zanger met een fraai stemgeluid. Tof nummer, zeker met de georchestreerde chaos op het einde.
2. Flamin' Groovies - Shake Some Action // Qua gradatie 'uit de oude doos' scoort dit ruim een 'milf'. Ik had recensent moeten worden.
3. Clann Zú - Five Thousand More // Nee, die frons op m'n voorhoofd gedurende gans het nummer belooft weinig goeds. Nog eens checken, nee, het is formeel: dit is't hem niet.
4. Paris Angels – Perfume // Het doet me een beetje denken aan de rock-disco-beat van 'Ready to Go' en 'Eurodisco', alleen heeft de zanger er iets minder zin in om de keet in brand te steken.
3-3-3-3
Deadline 26-10 18.00
0
geplaatst: 25 oktober 2013, 22:25 uur
12.
Cody - Comfort And Rage 7,8 (goed nummer met prima opbouw)
Flamin' Groovies - Shake Some Action 6,0 (13 uit een dozijn-deuntje)
Clann Zú - Five Thousand More 7,1 (wel apart)
Paris Angels – Perfume 4,8 (synthesizers zijn best aardig maar de stem van die vent is zo irritant)
4-3-4-3
Deadline 26-10 18.00
Cody - Comfort And Rage 7,8 (goed nummer met prima opbouw)
Flamin' Groovies - Shake Some Action 6,0 (13 uit een dozijn-deuntje)
Clann Zú - Five Thousand More 7,1 (wel apart)
Paris Angels – Perfume 4,8 (synthesizers zijn best aardig maar de stem van die vent is zo irritant)
4-3-4-3
Deadline 26-10 18.00
0
geplaatst: 26 oktober 2013, 11:49 uur
12.
Cody - Comfort And Rage (6,8)
De zanger overtuigt me niet meteen en ik heb al snel het gevoel dat dit niet echt wat gaat worden, maar vanaf ongeveer 3 minuten wordt het toch nog boeiend. Had m.i. meer ingezeten.
Flamin' Groovies - Shake Some Action (7,7)
Lekker riffje!
Clann Zú - Five Thousand More (8,3)
Heel intrigerend. Van alles zit hierin. Postrockstrijkers, gebroken beats die uit een DJ Shadow-nummer lijken te zijn weggelopen, achtergrondvocalen die voor net dat beetje extra dramatiek zorgen, etc. Dit doet het wel voor mij.
Paris Angels – Perfume (9,7)
Hypnotiserende knaller uit de Madchester-hoogtijdagen. Ik zou graag eens in de teletijdmachine stappen om een rave uit die tijd mee te maken.
4-3-5-4
Deadline 26-10 18.00
Cody - Comfort And Rage (6,8)
De zanger overtuigt me niet meteen en ik heb al snel het gevoel dat dit niet echt wat gaat worden, maar vanaf ongeveer 3 minuten wordt het toch nog boeiend. Had m.i. meer ingezeten.
Flamin' Groovies - Shake Some Action (7,7)
Lekker riffje!
Clann Zú - Five Thousand More (8,3)
Heel intrigerend. Van alles zit hierin. Postrockstrijkers, gebroken beats die uit een DJ Shadow-nummer lijken te zijn weggelopen, achtergrondvocalen die voor net dat beetje extra dramatiek zorgen, etc. Dit doet het wel voor mij.
Paris Angels – Perfume (9,7)
Hypnotiserende knaller uit de Madchester-hoogtijdagen. Ik zou graag eens in de teletijdmachine stappen om een rave uit die tijd mee te maken.
4-3-5-4
Deadline 26-10 18.00
0
geplaatst: 26 oktober 2013, 12:09 uur
Cody - Comfort And Rage
Cody, mooi, heb er wel eens wat meer van gehoord. Dat beviel prima. Dit nummer ook goed. Beetje Tindersticks-achtig. 7,5
Ik kan niet zeggen dat ik dit niet leuk vind, maar er is zo veel vergelijkingsmateriaal. 6,5
Dit nummer heeft potentie. 1 x luisteren is niet genoeg. Werkt naar een mooie climax toe. Fijne strijkertjes ook. 7,0
Paris Angels – Perfume
Ja, da's jammer, 3 leuke nummers in dit viertal. Dit valt beter bij mij dan Clann Zu. Lekker deuntje, om vrolijk van te worden al is de mannelijke stem inderdaad niet de mooiste die ik ken. 7,3
5-3-5-5
Deadline 26-10 18.00
Cody, mooi, heb er wel eens wat meer van gehoord. Dat beviel prima. Dit nummer ook goed. Beetje Tindersticks-achtig. 7,5
Ik kan niet zeggen dat ik dit niet leuk vind, maar er is zo veel vergelijkingsmateriaal. 6,5
Dit nummer heeft potentie. 1 x luisteren is niet genoeg. Werkt naar een mooie climax toe. Fijne strijkertjes ook. 7,0
Paris Angels – Perfume
Ja, da's jammer, 3 leuke nummers in dit viertal. Dit valt beter bij mij dan Clann Zu. Lekker deuntje, om vrolijk van te worden al is de mannelijke stem inderdaad niet de mooiste die ik ken. 7,3
5-3-5-5
Deadline 26-10 18.00
0
geplaatst: 26 oktober 2013, 13:39 uur
Cody - Comfort And Rage 7,5
Mooi en meeslepend + ik heb een zwak voor strijkers
Flamin' Groovies - Shake Some Action 6.0
Geen slecht nummer. Heb alleen het gevoel dat ik het al veel vaker en beter heb gehoord.
Clann Zú - Five Thousand more 9.0
Spannend nummer dat onder de huid gaat zitten. De combinatie van strijkers, triphop beats en engelenzang die erin komen maken dit tot een prachtig geheel.
Paris Angels – Perfume 5.0
Ik kan niet zeggen dat ik zit te genieten van deze vocalen. Ook de synths zijn niet mijn type electronic, helaas.
6-3-6-5
Deadline 26-10 18.00
Mooi en meeslepend + ik heb een zwak voor strijkers
Flamin' Groovies - Shake Some Action 6.0
Geen slecht nummer. Heb alleen het gevoel dat ik het al veel vaker en beter heb gehoord.
Clann Zú - Five Thousand more 9.0
Spannend nummer dat onder de huid gaat zitten. De combinatie van strijkers, triphop beats en engelenzang die erin komen maken dit tot een prachtig geheel.
Paris Angels – Perfume 5.0
Ik kan niet zeggen dat ik zit te genieten van deze vocalen. Ook de synths zijn niet mijn type electronic, helaas.
6-3-6-5
Deadline 26-10 18.00
0
geplaatst: 26 oktober 2013, 15:36 uur
Cody - Comfort And Rage 7,9
Scandinavische Tindersticks inderdaad. Ik houd hier wel van. Mooie strijkers, mooi warm herfstgeluid.
Flamin' Groovies - Shake Some Action 6.5
Leuk nummer, verre van slecht, maar zoals enkele voorgangers al terecht opmerkten, dit is eerder en beter gedaan.
Clann Zú - Five Thousand more 8.0
Intrigerend nummer alhoewel dat rapstukje voor mij niet per se had gehoeven. Desalniettemin zou dit wel eens zou kunnen groeien tot een hele hoge waardering bij nog meer luisterbeurten.
Paris Angels – Perfume 7.8
Lekkere madchester beat, ik word hier ook wel vrolijk van. Jammer dat dit in een sterkere ronde zit, komt nu een neuslengte tekort voor een punt.
7-3-7-5
Deadline 26-10 18.00
Scandinavische Tindersticks inderdaad. Ik houd hier wel van. Mooie strijkers, mooi warm herfstgeluid.
Leuk nummer, verre van slecht, maar zoals enkele voorgangers al terecht opmerkten, dit is eerder en beter gedaan.
Clann Zú - Five Thousand more 8.0
Intrigerend nummer alhoewel dat rapstukje voor mij niet per se had gehoeven. Desalniettemin zou dit wel eens zou kunnen groeien tot een hele hoge waardering bij nog meer luisterbeurten.
Paris Angels – Perfume 7.8
Lekkere madchester beat, ik word hier ook wel vrolijk van. Jammer dat dit in een sterkere ronde zit, komt nu een neuslengte tekort voor een punt.
7-3-7-5
Deadline 26-10 18.00
0
geplaatst: 26 oktober 2013, 17:00 uur
12.
Flamin' Groovies - Shake Some Action 7,8
Clann Zú - Five Thousand More 8,5
Paris Angels – Perfume 7
7-4-8-5
Deadline 26-10 18.00
Flamin' Groovies - Shake Some Action 7,8
Clann Zú - Five Thousand More 8,5
Paris Angels – Perfume 7
7-4-8-5
Deadline 26-10 18.00
0
geplaatst: 26 oktober 2013, 17:22 uur
12.
Cody - Comfort And Rage 9,0
Ja, dit werkt prima voor mij. Zowel het tragere eerste gedeelte als het tweede deel en bovendien geen problemen bij de overgang. Blijft over een heerlijk georkestreerd (strijkers zijn precies goed) en gezongen nummer. Duidelijke kandidaat voor de eindzege. Overigens is het volgens last.fm CODY (Come On Die Young).
Flamin' Groovies - Shake Some Action 8,0
Dit associeerde ik heel erg met de jaren 90 en kwam me bovendien nogal bekend voor. Blijkt dat dit gecovered is door Cracker. Vandaar dus. Maar kennelijk al uit de jaren 70 en hoewel ik de Stones-referentie ook wel terughoor, vind ik deze toch een stuk leuker dan het gros van wat Mick en Keith bij elkaar gespeeld hebben.
Clann Zú - Five Thousand More 7,0
Opmerkelijk. Dit heeft een heleboel elementen die mij erg interesseren en basis zouden kunnen zijn voor wel een dozijn prima songs. Maar hier wordt het geheel uiteindelijk een kwestie van teveel van het goede. Zelfs de strijkers ontsporen hier af en toe. Iets meer moderatie had zeker een punt, mogelijk wel twee meer opgeleverd.
Paris Angels – Perfume 7,5
Fijne spacey madchester is dit, zeg. Totdat de zanger van de groep zonodig moet laten horen dat hij de zanger is. Daarin vergist de man zich deerlijk en dat kost ze het tweede te vergeven punt.
8-5-8-5
Deadline 26-10 18.00
Cody - Comfort And Rage 9,0
Ja, dit werkt prima voor mij. Zowel het tragere eerste gedeelte als het tweede deel en bovendien geen problemen bij de overgang. Blijft over een heerlijk georkestreerd (strijkers zijn precies goed) en gezongen nummer. Duidelijke kandidaat voor de eindzege. Overigens is het volgens last.fm CODY (Come On Die Young).
Flamin' Groovies - Shake Some Action 8,0
Dit associeerde ik heel erg met de jaren 90 en kwam me bovendien nogal bekend voor. Blijkt dat dit gecovered is door Cracker. Vandaar dus. Maar kennelijk al uit de jaren 70 en hoewel ik de Stones-referentie ook wel terughoor, vind ik deze toch een stuk leuker dan het gros van wat Mick en Keith bij elkaar gespeeld hebben.
Clann Zú - Five Thousand More 7,0
Opmerkelijk. Dit heeft een heleboel elementen die mij erg interesseren en basis zouden kunnen zijn voor wel een dozijn prima songs. Maar hier wordt het geheel uiteindelijk een kwestie van teveel van het goede. Zelfs de strijkers ontsporen hier af en toe. Iets meer moderatie had zeker een punt, mogelijk wel twee meer opgeleverd.
Paris Angels – Perfume 7,5
Fijne spacey madchester is dit, zeg. Totdat de zanger van de groep zonodig moet laten horen dat hij de zanger is. Daarin vergist de man zich deerlijk en dat kost ze het tweede te vergeven punt.
8-5-8-5
Deadline 26-10 18.00
0
geplaatst: 26 oktober 2013, 17:57 uur
El Ninjo schreef:
Volgens mij denken veel mensen dat dit een nummer uit de 90s is, maar het is al zowat 40 jaar oud. Toch wel een van de eerste powerpopbands. R.E.M., Posies, Replacements etc. kwamen allemaal 10/15 jaar later pas.
Op Rateyourmusic.com staat deze in de top 300 van beste singles ooit gemaakt, daar zou ik hem zelf misschien ook wel toerekenen. Echt een perfect liedje en zijn tijd wel een beetje vooruit voor mijn gevoel.
Jammer dat ik te laat ben voor deze ronde, afgaande op de beschrijvingen ziet het er goed uit.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 26 oktober 2013, 18:00 uur
UITSLAG:
1 Cody - Comfort And Rage 8 pt gem: 7,77
2 Clann Zú - Five Thousand More 8 pt gem: 7,51
3 Flamin' Groovies - Shake Some Action 5 pt gem: 7,3
4 Paris Angels – Perfume 5 pt gem: 7,27
het is weekend dus minder deelnemers 13 slechts , maar wel alle 4 een gemiddelde boven de 7
1 Cody - Comfort And Rage 8 pt gem: 7,77
2 Clann Zú - Five Thousand More 8 pt gem: 7,51
3 Flamin' Groovies - Shake Some Action 5 pt gem: 7,3
4 Paris Angels – Perfume 5 pt gem: 7,27
het is weekend dus minder deelnemers 13 slechts , maar wel alle 4 een gemiddelde boven de 7
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 26 oktober 2013, 18:01 uur
13.
The Bianca Story - Afraid of the World
Dizzy Mizz Lizzy - Waterline
Emanuel & the Fear - All We All
Snowgoose - Sycamore
0-0-0-0
Deadline 27-10 18.00
Snowgoose - Sycamore
0-0-0-0
Deadline 27-10 18.00
0
geplaatst: 26 oktober 2013, 18:45 uur
13.
The Bianca Story - Afraid of the World 6,0 (redelijk nummer)
Dizzy Mizz Lizzy - Waterline 6,5 (gitaarwerk klinkt goed)
Emanuel & the Fear - All We All 7,7 (beste nummer van dit setje)
Snowgoose - Sycamore 7,6 (nummer niet zo bijzonder maar wel een zeer mooie stem, om verliefd op te worden)
0-0-1-1
Deadline 27-10 18.00
The Bianca Story - Afraid of the World 6,0 (redelijk nummer)
Dizzy Mizz Lizzy - Waterline 6,5 (gitaarwerk klinkt goed)
Emanuel & the Fear - All We All 7,7 (beste nummer van dit setje)
Snowgoose - Sycamore 7,6 (nummer niet zo bijzonder maar wel een zeer mooie stem, om verliefd op te worden)
0-0-1-1
Deadline 27-10 18.00
0
geplaatst: 26 oktober 2013, 18:48 uur
13.
1. The Bianca Story - Afraid of the World 8
2. Dizzy Mizz Lizzy - Waterline 6
3. Emanuel & the Fear - All We All 7,5
4. Snowgoose - Sycamore 6
1. The Bianca Story - Afraid of the World // Donker en onheilspellend kwa thema en stem maar tegelijk een open en heldere sound. Goeie nominatie! Het spierbundeltje in de clip is trouwens geen special effect, maar Giuliano Stroe, zoontje van een Roemeense turner. Kijk, zo'n dingen weet ik dan weer wel. Of dit kereltje in de clip 'gewapend wordt tegen deze enge wereld' of er eigenlijk wordt opgevoerd als één van de redenen dat het eigenlijk compleet om zeep is, laat ik maar in het midden.
2. Dizzy Mizz Lizzy - Waterline // De laatste anderhalve minuut - wanneer ze nog een tandje bijsteken - vind ik ze wel behoorlijk te pruimen. Al bij al toch te weinig onderscheidend.
3. Emanuel & the Fear - All We All // Een wall of sound als dit kan me af en toe wel bekoren. Ook weer een mooie nominatie.
4. Snowgoose - Sycamore // Dit vind ik dan weer minder, en dat is de schuld van de hoge - bij tijden schel vibrerende - stem van de zangeres. Muzikaal zit dit nochtans ook behoorlijk in elkaar.
1-0-2-1
Deadline 27-10 18.00
1. The Bianca Story - Afraid of the World 8
2. Dizzy Mizz Lizzy - Waterline 6
3. Emanuel & the Fear - All We All 7,5
4. Snowgoose - Sycamore 6
1. The Bianca Story - Afraid of the World // Donker en onheilspellend kwa thema en stem maar tegelijk een open en heldere sound. Goeie nominatie! Het spierbundeltje in de clip is trouwens geen special effect, maar Giuliano Stroe, zoontje van een Roemeense turner. Kijk, zo'n dingen weet ik dan weer wel. Of dit kereltje in de clip 'gewapend wordt tegen deze enge wereld' of er eigenlijk wordt opgevoerd als één van de redenen dat het eigenlijk compleet om zeep is, laat ik maar in het midden.
2. Dizzy Mizz Lizzy - Waterline // De laatste anderhalve minuut - wanneer ze nog een tandje bijsteken - vind ik ze wel behoorlijk te pruimen. Al bij al toch te weinig onderscheidend.
3. Emanuel & the Fear - All We All // Een wall of sound als dit kan me af en toe wel bekoren. Ook weer een mooie nominatie.
4. Snowgoose - Sycamore // Dit vind ik dan weer minder, en dat is de schuld van de hoge - bij tijden schel vibrerende - stem van de zangeres. Muzikaal zit dit nochtans ook behoorlijk in elkaar.
1-0-2-1
Deadline 27-10 18.00
0
geplaatst: 26 oktober 2013, 19:34 uur
13.
The Bianca Story - Afraid of the World 8
Dizzy Mizz Lizzy - Waterline 7,8
Emanuel & the Fear - All We All 7,5
Snowgoose - Sycamore 8,8
Ik heb weinig tijd en dus zullen er van mijn hand weinig commentaartjes verschijnen. Ik maak even een uitzondering voor Snowgoose. Een prachtig nummer en een ontdekking. Het intro bevat een citaat van The Man Mountain van Bow Wow Wow en keert verderop in het nummer nog een keer terug. Een favoriet nummer bij mij. Ik was ook lid van Het Weeshuis van de Hits (voor degenen die zich het radioprogramma nog kunnen herinneren).
2-0-2-2
Deadline 27-10 18.00
The Bianca Story - Afraid of the World 8
Dizzy Mizz Lizzy - Waterline 7,8
Emanuel & the Fear - All We All 7,5
Snowgoose - Sycamore 8,8
Ik heb weinig tijd en dus zullen er van mijn hand weinig commentaartjes verschijnen. Ik maak even een uitzondering voor Snowgoose. Een prachtig nummer en een ontdekking. Het intro bevat een citaat van The Man Mountain van Bow Wow Wow en keert verderop in het nummer nog een keer terug. Een favoriet nummer bij mij. Ik was ook lid van Het Weeshuis van de Hits (voor degenen die zich het radioprogramma nog kunnen herinneren).
2-0-2-2
Deadline 27-10 18.00
0
geplaatst: 26 oktober 2013, 19:36 uur
13.
1. The Bianca Story - Afraid of the World (6,5)
Ligt in eerste instantie lekker in het gehoor; ik vrees toch dat het snel verveelt.
2. Dizzy Mizz Lizzy - Waterline (7,5)
Lekker rocknummer. Niet heel speciaal maar toch goed gedaan.
3. Emanuel & the Fear - All We All (7,0)
Opzwepend maar misschien een beetje oppervlakkig.
4. Snowgoose - Sycamore (9,0)
Mooier dan mooi. Die stem, de baslijntjes, de opbouw. Een van mijn dierbaarste nominaties.
2-1-2-3
Deadline 27-10 18.00
1. The Bianca Story - Afraid of the World (6,5)
Ligt in eerste instantie lekker in het gehoor; ik vrees toch dat het snel verveelt.
2. Dizzy Mizz Lizzy - Waterline (7,5)
Lekker rocknummer. Niet heel speciaal maar toch goed gedaan.
3. Emanuel & the Fear - All We All (7,0)
Opzwepend maar misschien een beetje oppervlakkig.
4. Snowgoose - Sycamore (9,0)
Mooier dan mooi. Die stem, de baslijntjes, de opbouw. Een van mijn dierbaarste nominaties.
2-1-2-3
Deadline 27-10 18.00
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 26 oktober 2013, 20:07 uur
13.
The Bianca Story - Afraid of the World 7,3
Niet echt heel bijzonder, maar wel een leuk pop liedje. Samenzang is ook niks mee.
Dizzy Mizz Lizzy - Waterline 7,5
Ja deze cd heb ik ook, from Denmark, enorm populair in Ell (ja van het weer) en omstreken.
Tim Christensen is de zanger en ook bekend van solowerk. Goed blues rock nummer.
Emanuel & the Fear - All We All 7,8
Goed nummer, in de stijl van Saybia en aanverwante zaken. Niks mis mee.
Snowgoose - Sycamore 7,4
Inderdaad nummer wat gedragen wordt door zangeres, ik hoor ook Bow Wow Wow erin terug en ken weeshuis van de hits ook nog. Dit vind ik typisch zo'n nummer dat als je het vaker gaat horen, steeds beter in het gehoor gaat liggen.
2-2-3-3
Deadline 27-10 18.00
The Bianca Story - Afraid of the World 7,3
Niet echt heel bijzonder, maar wel een leuk pop liedje. Samenzang is ook niks mee.
Dizzy Mizz Lizzy - Waterline 7,5
Ja deze cd heb ik ook, from Denmark, enorm populair in Ell (ja van het weer) en omstreken.
Tim Christensen is de zanger en ook bekend van solowerk. Goed blues rock nummer.
Emanuel & the Fear - All We All 7,8
Goed nummer, in de stijl van Saybia en aanverwante zaken. Niks mis mee.
Snowgoose - Sycamore 7,4
Inderdaad nummer wat gedragen wordt door zangeres, ik hoor ook Bow Wow Wow erin terug en ken weeshuis van de hits ook nog. Dit vind ik typisch zo'n nummer dat als je het vaker gaat horen, steeds beter in het gehoor gaat liggen.
2-2-3-3
Deadline 27-10 18.00
0
geplaatst: 26 oktober 2013, 20:17 uur
13.
The Bianca Story - Afraid of the World 6
Dizzy Mizz Lizzy - Waterline 6
Emanuel & the Fear - All We All 5,5
Snowgoose - Sycamore 6,5
- The Bianca Story - Afraid of the World
Fijne muzikale klanken, al komt het nogal opdringerig over. Een Editorachtige zanger helpt dan ook niet echt.
- Dizzy Mizz Lizzy - Waterline
Een “kat krabt de krollen”-band, al heeft de zanger geen taaloefeningen nodig, hij klinkt klaar als een klontje. Boeiende zanglijnen, jammer dat die gitaren er de hele tijd komen doorblèren...
- Emanuel & the Fear - All We All
De ronde van de uitgesproken zangers blijkbaar, al veegt Emmanuel er wel het meest zijn voeten aan. Het resulteert hier in een luidruchtig nummers zonder enig opvallend aanknopingspunt.
- Snowgoose - Sycamore
Aan een noemenswaardige female touch had ik nu wel nood. Al mag ze nog wel een paar ballen groeien, ze weet hier wel een bepaalde haardvuurchemie over te brengen. Wederom niet de grote ontdekking, maar combinatie gitaar/orgeltje klinkt niet slecht.
2-3-3-4
Deadline 27-10 18.00
The Bianca Story - Afraid of the World 6
Dizzy Mizz Lizzy - Waterline 6
Emanuel & the Fear - All We All 5,5
Snowgoose - Sycamore 6,5
- The Bianca Story - Afraid of the World
Fijne muzikale klanken, al komt het nogal opdringerig over. Een Editorachtige zanger helpt dan ook niet echt.
- Dizzy Mizz Lizzy - Waterline
Een “kat krabt de krollen”-band, al heeft de zanger geen taaloefeningen nodig, hij klinkt klaar als een klontje. Boeiende zanglijnen, jammer dat die gitaren er de hele tijd komen doorblèren...
- Emanuel & the Fear - All We All
De ronde van de uitgesproken zangers blijkbaar, al veegt Emmanuel er wel het meest zijn voeten aan. Het resulteert hier in een luidruchtig nummers zonder enig opvallend aanknopingspunt.
- Snowgoose - Sycamore
Aan een noemenswaardige female touch had ik nu wel nood. Al mag ze nog wel een paar ballen groeien, ze weet hier wel een bepaalde haardvuurchemie over te brengen. Wederom niet de grote ontdekking, maar combinatie gitaar/orgeltje klinkt niet slecht.
2-3-3-4
Deadline 27-10 18.00
0
geplaatst: 27 oktober 2013, 00:13 uur
13.
The Bianca Story - Afraid of the World: De stem doet mij wat aan Edwyn Collins en Dave Gahan (Depeche Mode) denken, en daar ben ik wel een liefhebber van. 9
Dizzy Mizz Lizzy – Waterline: Het begint wel erg sterk, vervolgens zwakt het iets af, maar het komt nog een heel eind goed. Progrock met Living Colour en Faith No More snufjes 7
Emanuel & the Fear - All We All: Mooi eigen geluid met Oosterse invloeden. 8
Snowgoose – Sycamore: Jaren 60 folk, maar dan van een jaar oud. 7,5
3-3-4-4
Deadline 27-10 18.00
The Bianca Story - Afraid of the World: De stem doet mij wat aan Edwyn Collins en Dave Gahan (Depeche Mode) denken, en daar ben ik wel een liefhebber van. 9
Dizzy Mizz Lizzy – Waterline: Het begint wel erg sterk, vervolgens zwakt het iets af, maar het komt nog een heel eind goed. Progrock met Living Colour en Faith No More snufjes 7
Emanuel & the Fear - All We All: Mooi eigen geluid met Oosterse invloeden. 8
Snowgoose – Sycamore: Jaren 60 folk, maar dan van een jaar oud. 7,5
3-3-4-4
Deadline 27-10 18.00
0
geplaatst: 27 oktober 2013, 02:55 uur
Helaas was ik te laat om gisteren mee te kunnen doen, snel dus aansluiten voor de volgende ronde.
THE BIANCA STORY-Afraid Of The World 6,5
Strak gespeeld, maar de zang is toch wel een afknapper.
Leuk word het dan weer wel als de zangeres er in het refreintje bijkomt, wat dit nummer alsnog een ruime voldoende geeft.
DIZZY MIZZ LIZZY-Waterline 3
Veel ZZZ in de groepsnaam, moest het een rustig nummer zijn zouden de verwijzingen naar slaapverwekkend gemakkelijk zijn.
Maar rustig is dit niet te noemen, met al die gitaren, maar toch kan ik een geeuw niet onderdrukken, dit klinkt zodanig gedateerd en is al beter gedaan in dit genre... Nee dus toch zzzzzz voor mij.
EMANUEL AND THE FEAR-All We All 6
Dit valt wel mee, al doet de zanger me soms aan die van Live denken, wat niet echt een compliment is... Net als bij The Bianca Story is de zangeres die opeens opduikt een welgekome verrassing.
SNOWGOOSE-Sycamore 6,5
Sycamore is een van m'n favoriete nummers van Bill Callahan, maar na beluistering is dit geen cover van het nummer.
Het begint met een stukje Man Mountain (Bow Wow Wow), en kabbelt dan rustig verder. Niet slecht, maar net zoals de rest van deze 4 nominaties word ik niet uit mijn sokken geblazen.
4-3-4-5
Deadline 27-10 18.00
THE BIANCA STORY-Afraid Of The World 6,5
Strak gespeeld, maar de zang is toch wel een afknapper.
Leuk word het dan weer wel als de zangeres er in het refreintje bijkomt, wat dit nummer alsnog een ruime voldoende geeft.
DIZZY MIZZ LIZZY-Waterline 3
Veel ZZZ in de groepsnaam, moest het een rustig nummer zijn zouden de verwijzingen naar slaapverwekkend gemakkelijk zijn.
Maar rustig is dit niet te noemen, met al die gitaren, maar toch kan ik een geeuw niet onderdrukken, dit klinkt zodanig gedateerd en is al beter gedaan in dit genre... Nee dus toch zzzzzz voor mij.
Dit valt wel mee, al doet de zanger me soms aan die van Live denken, wat niet echt een compliment is... Net als bij The Bianca Story is de zangeres die opeens opduikt een welgekome verrassing.
SNOWGOOSE-Sycamore 6,5
Sycamore is een van m'n favoriete nummers van Bill Callahan, maar na beluistering is dit geen cover van het nummer.
Het begint met een stukje Man Mountain (Bow Wow Wow), en kabbelt dan rustig verder. Niet slecht, maar net zoals de rest van deze 4 nominaties word ik niet uit mijn sokken geblazen.
4-3-4-5
Deadline 27-10 18.00
0
geplaatst: 27 oktober 2013, 09:49 uur
Country Trash schreef:
Dit valt wel mee, al doet de zanger me soms aan die van Live denken, wat niet echt een compliment is...
Dit valt wel mee, al doet de zanger me soms aan die van Live denken, wat niet echt een compliment is...
Dat hoorde ik ook. Wat mij betreft hoeft dat niet per se erg te zijn.

0
geplaatst: 27 oktober 2013, 10:31 uur
13.
Weinig tijd dus even zonder commentaar deze keer.
The Bianca Story - Afraid of the World 7,0
Dizzy Mizz Lizzy - Waterline 8,0
Emanuel & the Fear - All We All 6,8
Snowgoose - Sycamore 7,2
4-4-4-6
Deadline 27-10 18.00
Weinig tijd dus even zonder commentaar deze keer.
The Bianca Story - Afraid of the World 7,0
Dizzy Mizz Lizzy - Waterline 8,0
Emanuel & the Fear - All We All 6,8
Snowgoose - Sycamore 7,2
4-4-4-6
Deadline 27-10 18.00
0
geplaatst: 27 oktober 2013, 10:54 uur
13.
De voortstuwende drive bevalt me wel, muzikaal sterker dan vocaal, ik had liever dat het slotakkoord vooral muzikaal was i.p.v. constant die zang erbij 7,5
Stevig nummer en behoorlijk vermoeiend, vind er niks aan 5,0
Wel aardig, lekker drumspel, zang vind ik niet geweldig en wordt naarmate het nummer vordert slechter (lijkt op die aansteller Rene Froger), muzikaal op zich goed 7,0
Snowgoose - Sycamore
Prima popliedje al is er niet veel bijzonders over te melden (of nou ja ik associeer het met Annie Haslam's solo-albums) 7,5
5-4-4-7
Deadline 27-10 18.00
De voortstuwende drive bevalt me wel, muzikaal sterker dan vocaal, ik had liever dat het slotakkoord vooral muzikaal was i.p.v. constant die zang erbij 7,5
Stevig nummer en behoorlijk vermoeiend, vind er niks aan 5,0
Wel aardig, lekker drumspel, zang vind ik niet geweldig en wordt naarmate het nummer vordert slechter (lijkt op die aansteller Rene Froger), muzikaal op zich goed 7,0
Snowgoose - Sycamore
Prima popliedje al is er niet veel bijzonders over te melden (of nou ja ik associeer het met Annie Haslam's solo-albums) 7,5
5-4-4-7
Deadline 27-10 18.00
0
geplaatst: 27 oktober 2013, 12:22 uur
13.
Weinig tijd vandaag, dus vandaar alleen de punten:
The Bianca Story - Afraid of the world 8.0
Dizzy Mizz Lizzy - Waterline 6.5
Emanuel & the Fear - All We All 7.6
Snowgoose - Sycamore 7.3
6-4-5-7
Deadline 27-10 18.00
Weinig tijd vandaag, dus vandaar alleen de punten:
The Bianca Story - Afraid of the world 8.0
Dizzy Mizz Lizzy - Waterline 6.5
Emanuel & the Fear - All We All 7.6
Snowgoose - Sycamore 7.3
6-4-5-7
Deadline 27-10 18.00
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.