Muziek / Muziekgames / Alternatieve Top 152
zoeken in:
0
geplaatst: 27 oktober 2013, 13:15 uur
13.
The Bianca Story - Afraid of the World
Leukste nummer waar ik dit jaar per toeval tegenaan ben gelopen. Fijn tempo, rustige momenten afgewisseld met veel power. Stem is ook niet de allermooiste maar dit keer ligt ie me wel inclusief de fijne vrouwelijke stem bij het refreintje wat het een absolute meezinger maakt voor mij. 9,0
Dizzy Mizz Lizzy - Waterline
Doet me vrij snel denken aan Living Colour. Voor mij te veel rechttoe rechtaan, beukende gitaren, maar uiteindelijk niet heel erg vervelend. 6,8
Emanuel & the Fear - All We All
Zitten voor mij te weinig aanknopingspunten in om dit te onthouden en nog eens te draaien. Voor mijn gevoel staat de zang ook te veel op de voorgrond met de muziek als begeleiding ipv een geheel. 6,4
Snowgoose - Sycamore
Oe, wat aangenaam weer even een vrouwenstem te horen. Ook het gitaargeweld is wat milder dan bij de vorige 2 nummers. Prettig. 7,5
7-4-5-8
Deadline 27-10 18.00
The Bianca Story - Afraid of the World
Leukste nummer waar ik dit jaar per toeval tegenaan ben gelopen. Fijn tempo, rustige momenten afgewisseld met veel power. Stem is ook niet de allermooiste maar dit keer ligt ie me wel inclusief de fijne vrouwelijke stem bij het refreintje wat het een absolute meezinger maakt voor mij. 9,0
Dizzy Mizz Lizzy - Waterline
Doet me vrij snel denken aan Living Colour. Voor mij te veel rechttoe rechtaan, beukende gitaren, maar uiteindelijk niet heel erg vervelend. 6,8
Emanuel & the Fear - All We All
Zitten voor mij te weinig aanknopingspunten in om dit te onthouden en nog eens te draaien. Voor mijn gevoel staat de zang ook te veel op de voorgrond met de muziek als begeleiding ipv een geheel. 6,4
Snowgoose - Sycamore
Oe, wat aangenaam weer even een vrouwenstem te horen. Ook het gitaargeweld is wat milder dan bij de vorige 2 nummers. Prettig. 7,5
7-4-5-8
Deadline 27-10 18.00
0
geplaatst: 27 oktober 2013, 17:21 uur
13.
The Bianca Story - Afraid of the World De zanger heeft een fijne donkere stem die sterk overeenkomt met die van de zanger van Certain General.De vrouwelijke vocalen voegen wat minder toe al is het jaren 70 refreintje wel aardig(7,3)
Dizzy Mizz Lizzy - Waterline Beetje een schizofreen gevoel bij dit nummer.Het steriele gevoelloze gitaargeweld gecombineerd met best wel prettige vocalen .Het nummer heeft zijn sterke momenten afgewisseld met muziek passages die mij totaal niet liggen.(6,5)
Emanuel & the Fear - All We Al.Tikkeltje obligate zang en het nummer doet mij ook weinig.Wel een voldoende(6)
Snowgoose - Sycamore Overbekend intro natuurlijk.De rest van het nummer komt op mij nogal flets over(6,4)
8-5-5-8
Deadline 27-10 18.00
The Bianca Story - Afraid of the World De zanger heeft een fijne donkere stem die sterk overeenkomt met die van de zanger van Certain General.De vrouwelijke vocalen voegen wat minder toe al is het jaren 70 refreintje wel aardig(7,3)
Dizzy Mizz Lizzy - Waterline Beetje een schizofreen gevoel bij dit nummer.Het steriele gevoelloze gitaargeweld gecombineerd met best wel prettige vocalen .Het nummer heeft zijn sterke momenten afgewisseld met muziek passages die mij totaal niet liggen.(6,5)
Emanuel & the Fear - All We Al.Tikkeltje obligate zang en het nummer doet mij ook weinig.Wel een voldoende(6)
Snowgoose - Sycamore Overbekend intro natuurlijk.De rest van het nummer komt op mij nogal flets over(6,4)
8-5-5-8
Deadline 27-10 18.00
0
geplaatst: 27 oktober 2013, 17:47 uur
13.
The Bianca Story - Afraid of the World 6,5
Begint goed en houdt het lang vol, maar wat mij betreft wordt er wel nogal wat verpest met het ontsporende einde (zo ervaar ik het dan toch).
Dizzy Mizz Lizzy - Waterline 7,0
Heel erg jaren 70 progrock. Met inderdaad wat jaren 90 elementen erin gemixed. Maar dat is op zich toch geen diskwalificatie?
Emanuel & the Fear - All We Al 7,5
Deze band staat ook op mijn longlist, zij het met een ander nummer. En Ed Kowalczyk is natuurlijk een prima zanger (latere albums van Live doen daar verder niets aan af), maar die hoor ik hier niet echt in terug.
Snowgoose - Sycamore 8,0
Mooi folky nummer met heerlijk orgeltje. De Bow Wow Wow referentie had wat mij betreft eigenlijk wel achterwege kunnen blijven. Dat dan weer wel.
8-5-6-9
Deadline 27-10 18.00
The Bianca Story - Afraid of the World 6,5
Begint goed en houdt het lang vol, maar wat mij betreft wordt er wel nogal wat verpest met het ontsporende einde (zo ervaar ik het dan toch).
Dizzy Mizz Lizzy - Waterline 7,0
Heel erg jaren 70 progrock. Met inderdaad wat jaren 90 elementen erin gemixed. Maar dat is op zich toch geen diskwalificatie?
Emanuel & the Fear - All We Al 7,5
Deze band staat ook op mijn longlist, zij het met een ander nummer. En Ed Kowalczyk is natuurlijk een prima zanger (latere albums van Live doen daar verder niets aan af), maar die hoor ik hier niet echt in terug.
Snowgoose - Sycamore 8,0
Mooi folky nummer met heerlijk orgeltje. De Bow Wow Wow referentie had wat mij betreft eigenlijk wel achterwege kunnen blijven. Dat dan weer wel.
8-5-6-9
Deadline 27-10 18.00
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 27 oktober 2013, 18:19 uur
uitslag
Snowgoose - Sycamore 9pt gem : 7,37
The Bianca Story - Afraid of the World 8 pt gem: 7,33
Emanuel & the Fear - All We All 6 pt gem: 7,02
Dizzy Mizz Lizzy - Waterline 5 pt gem: 6,51
Snowgoose - Sycamore 9pt gem : 7,37
The Bianca Story - Afraid of the World 8 pt gem: 7,33
Emanuel & the Fear - All We All 6 pt gem: 7,02
Dizzy Mizz Lizzy - Waterline 5 pt gem: 6,51
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 27 oktober 2013, 18:20 uur
14.
Wussy - Tiny Spiders
Don Sugar Cane Harris - Hattie bathtub
Snowmine - Let Me In
Cock Robin - I Don't Want to Save the World
0-0-0-0
Deadline 28-10 18.00
Wussy - Tiny Spiders
Snowmine - Let Me In
0-0-0-0
Deadline 28-10 18.00
0
geplaatst: 27 oktober 2013, 18:26 uur
14.
Wussy - Tiny Spiders 7
Don Sugar Cane Harris - Hattie bathtub 7,8
Snowmine - Let Me In 7,5
Cock Robin - I Don't Want to Save the World 7,5
0-0-1-1
Deadline 28-10 18.00
Wussy - Tiny Spiders 7
Don Sugar Cane Harris - Hattie bathtub 7,8
Snowmine - Let Me In 7,5
Cock Robin - I Don't Want to Save the World 7,5
0-0-1-1
Deadline 28-10 18.00
0
geplaatst: 27 oktober 2013, 18:31 uur
14.
Wussy - Tiny Spiders: Typische Amerikaanse gitaarrammel muziek met de nodige Pixies en Arcade Fire invloeden. 7,5
Don Sugar Cane Harris - Hattie bathtub: Doet mij muzikaal denken aan Sour Times van Portishead, dus dan leg je ook al snel de link met Isaac Hayes, maar voor mij iets teveel viool. 6,5
Snowmine - Let Me In: Prima dreampop, beetje Suede, beetje Smashing Pumpkins, beetje iLiKETRAiNS, beetje Britpop. 8,5
Cock Robin - I Don't Want to Save the World: Cock Robin vond ik altijd wel een stoere naam; genoemd naar het geslachtsdeel van Batmans vriendje, blijkt het roodborstje te betekenen. Anna is er qua zang zelfs op vooruit gegaan, Peter klinkt nog hetzelfde. Minder als het geweldige melancholische The Promise You Made en Just Around The Corner; iets teveel rockinvloeden. 7
1-0-2-1
Deadline 28-10 18.00
Wussy - Tiny Spiders: Typische Amerikaanse gitaarrammel muziek met de nodige Pixies en Arcade Fire invloeden. 7,5
Don Sugar Cane Harris - Hattie bathtub: Doet mij muzikaal denken aan Sour Times van Portishead, dus dan leg je ook al snel de link met Isaac Hayes, maar voor mij iets teveel viool. 6,5
Snowmine - Let Me In: Prima dreampop, beetje Suede, beetje Smashing Pumpkins, beetje iLiKETRAiNS, beetje Britpop. 8,5
Cock Robin - I Don't Want to Save the World: Cock Robin vond ik altijd wel een stoere naam; genoemd naar het geslachtsdeel van Batmans vriendje, blijkt het roodborstje te betekenen. Anna is er qua zang zelfs op vooruit gegaan, Peter klinkt nog hetzelfde. Minder als het geweldige melancholische The Promise You Made en Just Around The Corner; iets teveel rockinvloeden. 7
1-0-2-1
Deadline 28-10 18.00
0
geplaatst: 27 oktober 2013, 18:38 uur
14.
Wussy - Tiny Spiders 6
Don Sugar Cane Harris - Hattie bathtub 8
Snowmine - Let Me In 7
Cock Robin - I Don't Want to Save the World 5,5
- Wussy - Tiny Spiders
Ondanks het stevige gitaarwerk kabbelt het nogal ongemerkt voort. In de ingetogen momenten komt de zangeres er wel sterk uit, tot zover de noemenswaardige momenten.
- Don Sugar Cane Harris - Hattie bathtub
Dit eigenzinnige vioolspel doet eindelijk nog eens wat stof opwaaien. Geen voor de hand liggend instrument in deze setting, maar het valt allerminst uit de toon tussen de gitaar- en pianosolo’s. Geen verpletterende compositie of iets dergelijks, gewoon erg boeiend gemusiceerd!
- Snowmine - Let Me In
Onderhoudend nummer met net de juiste emotionele klemtonen. De schommelende klaagzang is erg passend.
- Cock Robin - I Don't Want to Save the World
Wanhopig gezongen en muzikaal vrij rommelig. Er zit wel iets in, maar te hard geprobeerd wellicht.
1-1-3-1
Deadline 28-10 18.00
Wussy - Tiny Spiders 6
Don Sugar Cane Harris - Hattie bathtub 8
Snowmine - Let Me In 7
Cock Robin - I Don't Want to Save the World 5,5
- Wussy - Tiny Spiders
Ondanks het stevige gitaarwerk kabbelt het nogal ongemerkt voort. In de ingetogen momenten komt de zangeres er wel sterk uit, tot zover de noemenswaardige momenten.
- Don Sugar Cane Harris - Hattie bathtub
Dit eigenzinnige vioolspel doet eindelijk nog eens wat stof opwaaien. Geen voor de hand liggend instrument in deze setting, maar het valt allerminst uit de toon tussen de gitaar- en pianosolo’s. Geen verpletterende compositie of iets dergelijks, gewoon erg boeiend gemusiceerd!
- Snowmine - Let Me In
Onderhoudend nummer met net de juiste emotionele klemtonen. De schommelende klaagzang is erg passend.
- Cock Robin - I Don't Want to Save the World
Wanhopig gezongen en muzikaal vrij rommelig. Er zit wel iets in, maar te hard geprobeerd wellicht.
1-1-3-1
Deadline 28-10 18.00
0
geplaatst: 27 oktober 2013, 20:11 uur
14.
Wussy - Tiny Spiders
Mooi nummer, prettige zang, niet heel bijzonder, wel gewoon goed 8,0
In het begin wel goed, maar na 2 minuten begon ik toch al wel zat te worden. Niet slecht, maar zal geen favoriet worden 6,0
Snowmine - Let Me In
Mooi indiepop liedje, dromerig en best lekker. Je zou het braaf kunnen noemen maar zeker niet saai, variatie genoeg 8,0
Het derde popliedje in deze poule, deze is duidelijk minder; die rockstukjes ertussen zijn nogal geforceerd 6,0
2-1-4-1
Deadline 28-10 18.00
Wussy - Tiny Spiders
Mooi nummer, prettige zang, niet heel bijzonder, wel gewoon goed 8,0
In het begin wel goed, maar na 2 minuten begon ik toch al wel zat te worden. Niet slecht, maar zal geen favoriet worden 6,0
Snowmine - Let Me In
Mooi indiepop liedje, dromerig en best lekker. Je zou het braaf kunnen noemen maar zeker niet saai, variatie genoeg 8,0
Het derde popliedje in deze poule, deze is duidelijk minder; die rockstukjes ertussen zijn nogal geforceerd 6,0
2-1-4-1
Deadline 28-10 18.00
0
geplaatst: 27 oktober 2013, 20:14 uur
14.
1. Wussy - Tiny Spiders 7,4
2. Don Sugar Cane Harris - Hattie bathtub 5
3. Snowmine - Let Me In 7,8
4. Cock Robin - I Don't Want to Save the World 6
1. Wussy - Tiny Spiders // 'k Ben wel een liefhebber van melodieuze poprock. Deze gaat er ook vlot in. Het is altijd wel weer afwachten hoe het met de houdbaarheidsdatum zit.
2. Don Sugar Cane Harris - Hattie bathtub // Stress
3. Snowmine - Let Me In // Hier daalt dan weer een aangename rust neder. Vast allemaal niet zo origineel enzo, maar het krijgt m'n zegen. Zelfde bedenking echter als bij het eerste nummer van deze ronde.
4. Cock Robin - I Don't Want to Save the World // Dit doet me dan weer ook niet zo denderend veel, hoewel ik er niet echt de vinger op kan leggen waaraan dat juist ligt.
3-1-5-1
Deadline 28-10 18.00
1. Wussy - Tiny Spiders 7,4
2. Don Sugar Cane Harris - Hattie bathtub 5
3. Snowmine - Let Me In 7,8
4. Cock Robin - I Don't Want to Save the World 6
1. Wussy - Tiny Spiders // 'k Ben wel een liefhebber van melodieuze poprock. Deze gaat er ook vlot in. Het is altijd wel weer afwachten hoe het met de houdbaarheidsdatum zit.
2. Don Sugar Cane Harris - Hattie bathtub // Stress
3. Snowmine - Let Me In // Hier daalt dan weer een aangename rust neder. Vast allemaal niet zo origineel enzo, maar het krijgt m'n zegen. Zelfde bedenking echter als bij het eerste nummer van deze ronde.
4. Cock Robin - I Don't Want to Save the World // Dit doet me dan weer ook niet zo denderend veel, hoewel ik er niet echt de vinger op kan leggen waaraan dat juist ligt.
3-1-5-1
Deadline 28-10 18.00
0
geplaatst: 27 oktober 2013, 20:48 uur
14.
1. Wussy - Tiny Spiders (9,0)
Schitterend gitaarwerk, een pakkend refrein (Radiohead) en prettige zang. Grootste ontdeking tot nu toe.
2. Don Sugar Cane Harris - Hattie bathtub (5,0)
Zonder viool best aardig. Onzuiverheid en gekras helpen dit nummer totaal om zeep.
3. Snowmine - Let Me In (7,5)
Dit soort zang is niet mijn ding. Desondanks goede melodische pop.
4. Cock Robin - I Don't Want to Save the World (8,0)
Die combinatie tussen Anna en Peter heeft nog steeds iets extra's.
4-1-5-2
Deadline 28-10 18.00
1. Wussy - Tiny Spiders (9,0)
Schitterend gitaarwerk, een pakkend refrein (Radiohead) en prettige zang. Grootste ontdeking tot nu toe.
2. Don Sugar Cane Harris - Hattie bathtub (5,0)
Zonder viool best aardig. Onzuiverheid en gekras helpen dit nummer totaal om zeep.
3. Snowmine - Let Me In (7,5)
Dit soort zang is niet mijn ding. Desondanks goede melodische pop.
4. Cock Robin - I Don't Want to Save the World (8,0)
Die combinatie tussen Anna en Peter heeft nog steeds iets extra's.
4-1-5-2
Deadline 28-10 18.00
0
geplaatst: 27 oktober 2013, 20:51 uur
Justus18: jouw punten en de telling komen niet overeen. S.v.p. check.
0
geplaatst: 27 oktober 2013, 22:20 uur
14.
Wussy - Tiny Spiders 8,2
Don Sugar Cane Harris - Hattie bathtub 4,0
Snowmine - Let Me In 6,7
Cock Robin - I Don't Want to Save the World 6,8
5-1-5-3
Deadline 28-10 18.00
Wussy - Tiny Spiders 8,2
Don Sugar Cane Harris - Hattie bathtub 4,0
Snowmine - Let Me In 6,7
Cock Robin - I Don't Want to Save the World 6,8
5-1-5-3
Deadline 28-10 18.00
0
geplaatst: 27 oktober 2013, 22:59 uur
WUSSY-Tiny Spiders 6
Luistert lekker weg, maar laat geen al te diepe indruk achter, ben niet geneigd dit nog eens te beluisteren. Al leeft het nummer tijdens het refrein wel op, wat ik wel kan waarderen.
DON SUGAR CANE HARRIS-Hatties Bathtub 5
Te jazzy voor mij, mijn ding niet
SNOWMINE-Let Me In 4
Deze laat ik ook met plezier aan me passeren, stem van de zanger irriteert me. Muzikaal doet het me ook weinig.
COCK ROBIN-I Don't Want To Save The World 7
Ken ik alleen van 'The Promise You Made', zoals zovelen waarschijnlijk, en dit nummer is van dezelfde leest, een popnummer dat goed in elkaar zit, hou wel van de samenzang.
6-1-5-4
Deadline 28-10 18.00
Luistert lekker weg, maar laat geen al te diepe indruk achter, ben niet geneigd dit nog eens te beluisteren. Al leeft het nummer tijdens het refrein wel op, wat ik wel kan waarderen.
DON SUGAR CANE HARRIS-Hatties Bathtub 5
Te jazzy voor mij, mijn ding niet
SNOWMINE-Let Me In 4
Deze laat ik ook met plezier aan me passeren, stem van de zanger irriteert me. Muzikaal doet het me ook weinig.
COCK ROBIN-I Don't Want To Save The World 7
Ken ik alleen van 'The Promise You Made', zoals zovelen waarschijnlijk, en dit nummer is van dezelfde leest, een popnummer dat goed in elkaar zit, hou wel van de samenzang.
6-1-5-4
Deadline 28-10 18.00
0
geplaatst: 27 oktober 2013, 23:28 uur
14.
Wussy - Tiny Spiders 7
Don Sugar Cane Harris - Hattie bathtub 9
Snowmine - Let Me In 6
Cock Robin - I Don't Want to Save the World 6,5
7-2-5-4
Wussy - Tiny Spiders 7
Don Sugar Cane Harris - Hattie bathtub 9
Snowmine - Let Me In 6
7-2-5-4
0
geplaatst: 28 oktober 2013, 04:08 uur
14.
Wussy - Tiny Spiders 7
Don Sugar Cane Harris - Hattie bathtub 6,8
Snowmine - Let Me In 6
8-3-5-4
Wussy - Tiny Spiders 7
Don Sugar Cane Harris - Hattie bathtub 6,8
Snowmine - Let Me In 6
8-3-5-4
0
geplaatst: 28 oktober 2013, 10:23 uur
Wussy - Tiny Spiders 7.0
Aangename poprock die nergens spannend wordt maar wel lekker wegluisterd.
Don Sugar Cane Harris - Hatties Bathtub 7.5
Boeiend! De zwierigheid en de jazzy sound in dit nummer bevallen me wel.
Snowmine - Let Me In 8.0
Mooi en gevoelig uitgevoerde Indy-poprock waar het nummer voornamelijk gedragen wordt door de onderscheidende zang.
Cock Robin - I Don't Want To Save The World 7.3
Ken het alleen van dé hit. Maar dit ligt me ook wel. Met name de samenzang is erg aangenaam.
8-4-6-4
Aangename poprock die nergens spannend wordt maar wel lekker wegluisterd.
Don Sugar Cane Harris - Hatties Bathtub 7.5
Boeiend! De zwierigheid en de jazzy sound in dit nummer bevallen me wel.
Snowmine - Let Me In 8.0
Mooi en gevoelig uitgevoerde Indy-poprock waar het nummer voornamelijk gedragen wordt door de onderscheidende zang.
Cock Robin - I Don't Want To Save The World 7.3
Ken het alleen van dé hit. Maar dit ligt me ook wel. Met name de samenzang is erg aangenaam.
8-4-6-4
0
geplaatst: 28 oktober 2013, 11:14 uur
14.
Wussy - Tiny Spiders 7,0 (zie eerdere commentaar)
Don Sugar Cane Harris - Hattie bathtub 6,0 (muziek die mij verveelt maar muzikaal is het wel)
Snowmine - Let Me In 7,8 (mooi nummer)
Cock Robin - I Don't Want to Save the World 6,3 (gaat wel)
9-4-7-4
Wussy - Tiny Spiders 7,0 (zie eerdere commentaar)
Don Sugar Cane Harris - Hattie bathtub 6,0 (muziek die mij verveelt maar muzikaal is het wel)
Snowmine - Let Me In 7,8 (mooi nummer)
Cock Robin - I Don't Want to Save the World 6,3 (gaat wel)
9-4-7-4
0
geplaatst: 28 oktober 2013, 13:21 uur
Correctie:
9-5-6-4
Snowmine vond ik iets minder dan Cock Robin. Don kreeg ten onrechte geen punt.
0
geplaatst: 28 oktober 2013, 13:55 uur
14.
Wussy - Tiny Spiders
Ja, fijn warm gitaargeluid, mooie zang. 7,4
Muziek wat me positief verrast gezien het eerdere commentaar. Echter ligt het net iets buiten mijn comfortzone om hier tijd voor vrij te maken en meer van te willen beluisteren. Duurt ook net iets te lang. 7,0
Snowmine - Let Me In
Muzikaal mooi maar ik houd niet van de stem. 6,8
Iets te pathetisch voor mij, maar niet slecht. 6,8
10-6-6-4
Deadline 28-10 18.00
Wussy - Tiny Spiders
Ja, fijn warm gitaargeluid, mooie zang. 7,4
Muziek wat me positief verrast gezien het eerdere commentaar. Echter ligt het net iets buiten mijn comfortzone om hier tijd voor vrij te maken en meer van te willen beluisteren. Duurt ook net iets te lang. 7,0
Snowmine - Let Me In
Muzikaal mooi maar ik houd niet van de stem. 6,8
Iets te pathetisch voor mij, maar niet slecht. 6,8
10-6-6-4
Deadline 28-10 18.00
0
geplaatst: 28 oktober 2013, 14:17 uur
14.
Wussy - Tiny Spiders
Prima liedje zonder dat het nou bijzonder opvalt. Goede filmmuziek. 7.3
Slechts een paar keer luisteren en dit nummer werd 1 van mijn favoriete allertijden. Stuk voor stuk virtuoze musici aan het werk en het losjes gestructureerde nummer laat de vrije improvisatie-ruimte voor deze virtuositeit. Het basje klinkt idd als een relaxed Portishead-basje 22 jaar voor Glorybox-dato en doet een wals met vetklinkende toetsen. Don bespeelt zijn viool op bijzondere wijze, vaak net een gitaar, en hier afgewisseld en samen met gitaar. (Hij speelde met allerlei grootheden als Zappa, J Mayall, J.L. Hooker.) Ontspannen in een warm muzikaal bad. 9.4
Snowmine - Let Me In
Muzikaal in orde. De onderscheidende zang irriteert me nog net niet, maar maakt het bij meerdere luisterbeurten een krimpplaat. 5
Aardig ende degelijk popliedje, maar refrein vind ik niet mooi. 5.5
11-7-6-4
Wussy - Tiny Spiders
Prima liedje zonder dat het nou bijzonder opvalt. Goede filmmuziek. 7.3
Slechts een paar keer luisteren en dit nummer werd 1 van mijn favoriete allertijden. Stuk voor stuk virtuoze musici aan het werk en het losjes gestructureerde nummer laat de vrije improvisatie-ruimte voor deze virtuositeit. Het basje klinkt idd als een relaxed Portishead-basje 22 jaar voor Glorybox-dato en doet een wals met vetklinkende toetsen. Don bespeelt zijn viool op bijzondere wijze, vaak net een gitaar, en hier afgewisseld en samen met gitaar. (Hij speelde met allerlei grootheden als Zappa, J Mayall, J.L. Hooker.) Ontspannen in een warm muzikaal bad. 9.4
Snowmine - Let Me In
Muzikaal in orde. De onderscheidende zang irriteert me nog net niet, maar maakt het bij meerdere luisterbeurten een krimpplaat. 5
Aardig ende degelijk popliedje, maar refrein vind ik niet mooi. 5.5
11-7-6-4
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 28 oktober 2013, 15:40 uur
14.
Wussy - Tiny Spiders 7,8
Goed nummer, donker krachtig en goed gezongen.
Don Sugar Cane Harris - Hattie bathtub 5,8
Jazz en ik zullen nooit geen vrienden worden, ik wordt altijd erg nerveus van zulke muziek.
Snowmine - Let Me In 7,7
Prachtig nummer, zanger kan ik wel waarderen. Al is die wat theatraal
Cock Robin - I Don't Want to Save the World 7
Degelijk popnummer maar onderscheid zich niet tov hun hits, die waren nog beter en vooral aanstekelijker.
12-7-7-4
Deadline 28-10 18.00
Wussy - Tiny Spiders 7,8
Goed nummer, donker krachtig en goed gezongen.
Don Sugar Cane Harris - Hattie bathtub 5,8
Jazz en ik zullen nooit geen vrienden worden, ik wordt altijd erg nerveus van zulke muziek.
Snowmine - Let Me In 7,7
Prachtig nummer, zanger kan ik wel waarderen. Al is die wat theatraal
Cock Robin - I Don't Want to Save the World 7
Degelijk popnummer maar onderscheid zich niet tov hun hits, die waren nog beter en vooral aanstekelijker.
12-7-7-4
Deadline 28-10 18.00
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 28 oktober 2013, 18:03 uur
uitslag:
1. Wussy - Tiny Spiders 12 pt gem: 7,31
2 Snowmine - Let Me In 7 pt gem: 6,95
3 Don Sugar Cane Harris - Hattie bathtub 7 pt gem: 6,59
4 Cock Robin - I Don't Want to Save the World 4 pt gem: 6,65
1. Wussy - Tiny Spiders 12 pt gem: 7,31
2 Snowmine - Let Me In 7 pt gem: 6,95
3 Don Sugar Cane Harris - Hattie bathtub 7 pt gem: 6,59
4 Cock Robin - I Don't Want to Save the World 4 pt gem: 6,65
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 28 oktober 2013, 18:04 uur
15.
Sods - Misguided
Amor Electro - A Máquina (Acordou)
Sleep Party People - Chin
The Coral Sea - Fell
0-0-0-0
Deadline: 29-10 18.00
Sods - Misguided
The Coral Sea - Fell
0-0-0-0
0
geplaatst: 28 oktober 2013, 18:16 uur
15.
Sods – Misguided: Dit vind ik lijken op Je Loopt Je Lul Achterna van Doe Maar. De band met de Mjuman avatar. Prima Deense postpunk. 8
Amor Electro - A Máquina (Acordou): De Portugese Portishead? Zo klinkt het wel. Vervolgens wat meer rockinvloeden, had voor mij niet gehoeven, het sfeertje in het begin beviel mij prima. 8,2
Sleep Party People – Chin: Dromerig, hoor hier Suddenly Last Summer van Motels in. 7,5
The Coral Sea – Fell: Doet mij aan Radiohead denken qua zang. 8,2
0-1-0-1
Sods – Misguided: Dit vind ik lijken op Je Loopt Je Lul Achterna van Doe Maar. De band met de Mjuman avatar. Prima Deense postpunk. 8
Amor Electro - A Máquina (Acordou): De Portugese Portishead? Zo klinkt het wel. Vervolgens wat meer rockinvloeden, had voor mij niet gehoeven, het sfeertje in het begin beviel mij prima. 8,2
Sleep Party People – Chin: Dromerig, hoor hier Suddenly Last Summer van Motels in. 7,5
The Coral Sea – Fell: Doet mij aan Radiohead denken qua zang. 8,2
0-1-0-1
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 28 oktober 2013, 18:21 uur
15. Mooie diverse ronde.
Sods - Misguided 9,5
Hier klopt alles aan donkere post-punk wave uit begin jaren 80, prima zanger, goeie breaks hier maak je mij blij mee. Komt van dit album wat de meeste wel bekend voorkomt.
Klik
Amor Electro - A Máquina (Acordou) 7
Niet slecht, maar een beetje te mainstream in mijn oren. Wel een goeie zangeres.
Sleep Party People - Chin 7,7
Muzikaal is dit geweldig en heerlijk alleen die stem van Bon Iver (of zijn soundmixer) vind ik hier niet op zijn plaats, veel te hoog. Op dat punt verschillen MusicmeterViking en ik dus zo te zien aan de commentaren bij de clip.
The Coral Sea - Fell 7,8
Dit nummer heeft een opbouw als Silversun Pickups, alleen de sgtem is totaal anders wel erg mooi, voor mij mogen er meer als 2 door deze ronde.
1-1-0-2
Sods - Misguided 9,5
Hier klopt alles aan donkere post-punk wave uit begin jaren 80, prima zanger, goeie breaks hier maak je mij blij mee. Komt van dit album wat de meeste wel bekend voorkomt.
Klik
Amor Electro - A Máquina (Acordou) 7
Niet slecht, maar een beetje te mainstream in mijn oren. Wel een goeie zangeres.
Sleep Party People - Chin 7,7
Muzikaal is dit geweldig en heerlijk alleen die stem van Bon Iver (of zijn soundmixer) vind ik hier niet op zijn plaats, veel te hoog. Op dat punt verschillen MusicmeterViking en ik dus zo te zien aan de commentaren bij de clip.

The Coral Sea - Fell 7,8
Dit nummer heeft een opbouw als Silversun Pickups, alleen de sgtem is totaal anders wel erg mooi, voor mij mogen er meer als 2 door deze ronde.
1-1-0-2
0
geplaatst: 28 oktober 2013, 18:42 uur
15.
Sods - Misguided
Dreigend sfeertje zonder ooit echt los te komen. 6,5
Vrij eenvoudig ritme (gitaar en drum). Goede achtergrond voor een softpornofilm. Taal, zang en orgeltje maken het aangenaam. 6,8
Op een prettige manier apart. 7,2
The Coral Sea - Fell
Mooi hoor. Mooie opbouw, veel afwisseling en een prachtig eind met die strijkers. 7,8
1-1-1-3
Sods - Misguided
Dreigend sfeertje zonder ooit echt los te komen. 6,5
Vrij eenvoudig ritme (gitaar en drum). Goede achtergrond voor een softpornofilm. Taal, zang en orgeltje maken het aangenaam. 6,8
Op een prettige manier apart. 7,2
The Coral Sea - Fell
Mooi hoor. Mooie opbouw, veel afwisseling en een prachtig eind met die strijkers. 7,8
1-1-1-3
0
geplaatst: 28 oktober 2013, 18:45 uur
15.
Sods - Misguided.Heel veel invloeden van Echo & the Bunnymen hoorbaar,voorzien van een aantrekkelijk gitaarrifje(7,9)
Amor Electro - A Máquina (Acordou)Prima zangeres ,fraaie geluidskwaliteit .Maar nogal poppy(mainstream) in mijn oren (6)
.
Sleep Party People - Chin .Snap de kritiek volkomen Frank.Mijn eerste commentaar was destijds nog verwoestender
.Je moet het nummer echt vaker horen mijns inziens. Mijn eerste commentaar destijds bij dit nummer na de eerste luisterbeurten: Fantastische muziek maar de zang ruïneert het complete nummer en nog iets met horrible...
.Pas na 15 replays ben ik het echt gaan waarderen.De muziek: een soort van moderne Neu! met (helaas) inderdaad een Bon Iver achtige zang.Verslavend!(9)
The Coral Sea - Fell. Stem die soms een beetje aan Chrissy Hynde doet denken.Best een leuk nummer(7,2)
2-1-2-3
Sods - Misguided.Heel veel invloeden van Echo & the Bunnymen hoorbaar,voorzien van een aantrekkelijk gitaarrifje(7,9)
Amor Electro - A Máquina (Acordou)Prima zangeres ,fraaie geluidskwaliteit .Maar nogal poppy(mainstream) in mijn oren (6)
.
Sleep Party People - Chin .Snap de kritiek volkomen Frank.Mijn eerste commentaar was destijds nog verwoestender
.Je moet het nummer echt vaker horen mijns inziens. Mijn eerste commentaar destijds bij dit nummer na de eerste luisterbeurten: Fantastische muziek maar de zang ruïneert het complete nummer en nog iets met horrible...
.Pas na 15 replays ben ik het echt gaan waarderen.De muziek: een soort van moderne Neu! met (helaas) inderdaad een Bon Iver achtige zang.Verslavend!(9)The Coral Sea - Fell. Stem die soms een beetje aan Chrissy Hynde doet denken.Best een leuk nummer(7,2)
2-1-2-3
0
geplaatst: 28 oktober 2013, 19:10 uur
15.
1. Sods - Misguided 6
2. Amor Electro - A Máquina (Acordou) 6
3. Sleep Party People - Chin 7,4
4. The Coral Sea - Fell 7,6
1. Sods - Misguided // Ik snap volledig dat dit in de bovenste schuif zal liggen bij hardcore wavers. Hier heb ik voorlopig nog niet echt een hechte band mee.
2. Amor Electro - A Máquina (Acordou) // Af en toe sluipt er een nominatie tussen die nóg meer poppy klinkt dan die van mij. Vreemde gewaarwording.
3. Sleep Party People - Chin // Mooi nummer.
4. The Coral Sea - Fell // Radiohead-sfeertje idd. Eveneens een mooi nummer.
2-1-3-4
1. Sods - Misguided 6
2. Amor Electro - A Máquina (Acordou) 6
3. Sleep Party People - Chin 7,4
4. The Coral Sea - Fell 7,6
1. Sods - Misguided // Ik snap volledig dat dit in de bovenste schuif zal liggen bij hardcore wavers. Hier heb ik voorlopig nog niet echt een hechte band mee.
2. Amor Electro - A Máquina (Acordou) // Af en toe sluipt er een nominatie tussen die nóg meer poppy klinkt dan die van mij. Vreemde gewaarwording.
3. Sleep Party People - Chin // Mooi nummer.
4. The Coral Sea - Fell // Radiohead-sfeertje idd. Eveneens een mooi nummer.
2-1-3-4
0
geplaatst: 28 oktober 2013, 20:02 uur
15.
Sods - Misguided 7,0 (leuke spacepunk)
Amor Electro - A Máquina (Acordou) 10 (grrr....mag mainstream & poppy niet in de ALT 152?, gewoon mooi nummer dit, 10 punten omdat het stormt)
Sleep Party People - Chin 5,0 (slap deuntje)
The Coral Sea - Fell 8,0 (lekker nummer)
2-2-3-5
Sods - Misguided 7,0 (leuke spacepunk)
Amor Electro - A Máquina (Acordou) 10 (grrr....mag mainstream & poppy niet in de ALT 152?, gewoon mooi nummer dit, 10 punten omdat het stormt)
Sleep Party People - Chin 5,0 (slap deuntje)
The Coral Sea - Fell 8,0 (lekker nummer)
2-2-3-5
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.