MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Alternatieve Top 152

zoeken in:
15.

Sods - Misguided 7
Amor Electro - A Máquina (Acordou) 6
Sleep Party People - Chin 8
The Coral Sea - Fell 6,5

- Sods - Misguided
Eigenlijk maar wat geroep in de duisternis, maar ze lokken me er wel mee in hun val. Begint heel rechttoe rechtaan, om dan meer en meer een aarzelend tempo toe te laten. Ik had het bijna niet gezien.
- Amor Electro - A Máquina (Acordou)
Dit probeert wat van verschillende genres samen te brengen, maar van een echte fusion is nooit sprake. Zo’n achterhaald ballerinamuziekje gevolgd door het stevigere gitaarwerk doet ‘t niet. Het nummer bevat zeker een aantal troeven, maar die komen er niet sterk genoeg uit.
- Sleep Party People - Chin
Heerlijke trip van kruimelende vocalen over een standvastige beat. Het een houdt het ander recht en het ander trekt, duwt en schopt het een. Een nummer waarop je zowel de sleep als de party kan houden.
- The Coral Sea - Fell
Een Radiohead die iets te fel naar een Placebo ruikt. Prima nummer, maar de emofactor mocht iets minder straf.

3-2-4-5

Deadline: 29-10 18.00

15.

Sods - Misguided (6,0)
De bewust valse zang komt op me over als een kunstje.

Amor Electro - A Máquina (Acordou) (7,0)
Het nummer is vrij gemiddeld, de zangeres is wel goed.

Sleep Party People - Chin (7,5)
Licht bevreemdende elektropop. Leuk

The Coral Sea - Fell (6,5)
Degelijk maar het doet me vrij weinig.

3-3-5-5

Giga druk dus ook nu weer zonder verdere commentaren.

Sods - Misguided 8,4
Amor Electro - A Máquina (Acordou) 6,3
Sleep Party People - Chin 7,2
The Coral Sea - Fell 7

4-2-5-5

15.

Sods - Misguided (8,2)
Galmend en gierend, best wel mijn ding dit.

Amor Electro - A Máquina (Acordou) (6,5)
Niet slecht, niet echt meeslepend.

Sleep Party People - Chin (7,5)
Dit is dan weer een stuk fascinerender. Beetje wennen aan de stem, zou een groeier kunnen zijn.

The Coral Sea - Fell (6,3)
Neigt naar de "zeurderigheid" van Radiohead, maar ontbeert m.i. de magie die sommige Radiohead-nummers wel hebben.

5-3-7-5

Juiste stand moet volgens mij zijn: 5-3-7-5

15.

Sods - Misguided 7,0
Inderdaad typische DJF-YYY muziek, dit. Voor mij zit het goed in elkaar en er zitten interessante elementen in, maar de muziek als geheel schijnt te willen zeggen: blijf bij me uit de buurt. Ongeveer zoals ik dat ook bij pakweg een band als Gang of Four heb. Maar verre van slecht, dat hoor ik ook wel.

Amor Electro - A Máquina (Acordou) 8,0
Uiteraard een dynamo d nominatie. En wat mij betreft een betere dan Jota Quest. Deze heeft niet voor niets in de Portugese finale gestaan. En ik snap eerlijk gezegd niet wat mensen hier nu mainstream aan vinden. Alsof pop (als dit het al is) niet alternatief kan zijn... Verder een goede opbouw en een prima zangeres.

Sleep Party People - Chin 7,5
Deze vond ik bij de eerste keer luisteren meteen erg leuk, maar ik merk dat bij meermalen luisteren het leuke er een beetje vanaf gaat. Misschien dat dit voor mij een krimper is ipv een groeier. Of er gaat bij nog vaker luisteren weer een nieuwe laag zichtbaar worden. Even afwachten en voorlopig het voordeel van de twijfel. Echter niet genoeg voor een punt in deze ronde.

The Coral Sea - Fell 9,0
Dit is voor mij het schoolvoorbeeld van zo'n nummer waarin ik kan 'zwelgen'. Zoals sommige Radiohead-tracks dat inderdaad ook in zich hebben. Het is geen Street Spirit, dat hoor je mij niet zeggen, maar komt er qua sfeer aardig in de buurt.

5-4-7-6

15.

Sods - Misguided
Soms heb ik het idee naar iets anders te luisteren dan de stemmers voor mij. Dit klinkt mij dus niet lekker in de oren, maar ik ben dus de uitzondering 5,0

Amor Electro - A Máquina (Acordou)
Niet erg om eens te horen, maar vind er weinig tot niks aan; de excuus-Portugees? 6,0

Sleep Party People - Chin
Dromerig, ook al niet zo'n geweldig nummer, vooral omdat ik niet van lijzige zangers houd; moet in deze ronde maar een punt krijgen 6,1

The Coral Sea - Fell
Deze moet dan de ronde redden, dit is gelukkig ook beter. Doet qua melodie (zoals al aangehaald) denken aan Radiohead. Prima nummer, gevarieerd zonder te forceren. 7,8

5-4-8-7

15.

Sods - Misguided 7,2
Op eerste gehoor lekker postpunknummer, maar na een tijdje begint het me toch wat tegen te staan en een beetje eentonig te worden.

Amor Electro - A Máquina (Acordou) 7,4
Ten tijde van de Portugese ladders in het anderstalige topic was dit in de finale rondes niet mijn favoriet, maar inmiddels is het nummer toch wel wat gegroeid. Prima zangeres en gewoon een lekker popnummer..

Sleep Party People - Chin 6,3
Minder mijn ding dit, aardig nummer zonder dat het echt boeiend wordt en de zang draagt er ook niet echt toe bij om dit geweldig te vinden.

The Coral Sea - Fell 8,3
Inderdaad een lekker Radiohead-achtige sfeertje, hier kan ik wel van genieten, voor mij duidelijk de beste van de 4 in deze ronde.

5-5-8-8

Sods-Misguided 6
Dit lijkt me te veel op The Horrors, de stofzuiger van The Jesus And Mary Chain die door al deze bandjes geadopteerd wordt, dat trucje kennen we intussen wel.

Amor Electro-Al Maquina (Acordou) 7
Niks mis mee, leuk nummer

Sleep Party People-Chin 4
Dit doet me niets, muziek te simpel en niet boeiend, en zang irriteert me

The Coral Sea-Fell 5
Dit bandje heeft precies goed naar Radiohead geluisterd, en aangezien ik The Jesus & Mary Chain een mooier referentiepunt vind dan Radiohead, is het toch het eerste nummer dat ook doormag naar de tweede ronde.

6-6-8-8

DjFrankie (moderator)
Country Trash schreef:
Sods-Misguided
Dit lijkt me te veel op The Horrors, de stofzuiger van The Jesus And Mary Chain die door al deze bandjes geadopteerd wordt, dat trucje kennen we intussen wel.

Alleen komt dit uit 1980 en daardoor toen erg vernieuwend Sods - Under en Sort Sol (1980)

Ja, dat verandert de zaak, nuja heb ze nog een kans gegeven door ze naar de tweede ronde te sturen...

Sods-Misguided 8.0
Koud, kil, stuwend. Deze elementen uit de new-wave zijn mijn ding wel. Al helemaal indrukwekkend voor iets wat uit 1980 komt.

Amor Electro-Al Maquina (Acordou) 6.5
Weinig onderscheidend popnummer. Maar klinkt verder niet verkeerd.

Sleep Party People-Chin 7.5
Doet me een beetje aan Air denken. Lekkere dromerige muziek voor de zondagochtend op een mooie herftsdag.

The Coral Sea-Fell 7.8
Mooi & Melancholisch. De vergelijking met Radiohead is al eerder gemaakt maar toch heeft deze band wel degelijk een eigen smoel. Ga ik toch eens wat meer van luisteren.

7-6-8-9

15.
Sods - Misguided 7,8
Amor Electro - A Máquina (Acordou) 8
Sleep Party People - Chin 7
The Coral Sea - Fell 7,5

8-7-8-9

DjFrankie (moderator)
Uitslag van deze spannende battle

1 The Coral Sea - Fell 9 pt gem: 7,34
2 Sods - Misguided 8 pt gem: 7,22
3 Sleep Party People - Chin 8 pt gem: 7,02
4 Amor Electro - A Máquina (Acordou) 7 pt gem: 7,04

16 deelnemers

DjFrankie (moderator)
16.

Califone - Funeral Singers
Calogero - Yalla
Jack Frost - Angela Carter
Skye - Exhale

0-0-0-0

Deadline: 30-10 18.00

16.

Califone - Funeral Singers
Prettig nummer, prima zang en muzikale begeleiding, er had alleen wel iets extra in mogen zitten om zich te onderscheiden van dergelijke akoestische muziek 7,5

Calogero - Yalla 
Wel aardige rock, uit het "boekje". Ik vind "Frans" wel beter tot zijn recht komen bij rustige zang 7,0

Jack Frost - Angela Carter
Lekker nummer, subtiel uitgevoerd, fijne sound 8,0

Skye - Exhale
Ik zeg het zelden maar "wat een bas". De spanning is voelbaar, mede door de fijne zang van Skye. Verder een heerlijk ritmisch nummer 8,5

0-0-1-1

16.

Califone - Funeral Singers: Doet mij aan het beter solo werk van Frank Black denken. 8
Calogero - Yalla : Heeft veel weg van The Boxer Rebellion, is dit een DjFrank nominatie? 8,2
Jack Frost - Angela Carter: Zeer geslaagd project van twee frontmannen van Australische bands ( The Church en The Go-Betweens. 9
Skye – Exhale: Beetje Massive Attack achtig, maar dan met Kylie Minogue als zangeres. 8,5

0-0-2-2

16.

Califone - Funeral Singers 6,5
Calogero - Yalla 7,5
Jack Frost - Angela Carter 8,5
Skye - Exhale 7,8

0-0-3-3

16.

Califone - Funeral Singers 6
Calogero - Yalla 5
Jack Frost - Angela Carter 6
Skye - Exhale 6,5

- Califone - Funeral Singers
Het nummer is veel te grijs en de gitaarbegeleiding klinkt behoorlijk plat. Een aantal stoorelementen geven het nog een beetje waarde, de zang kan er gelukkig ook mee door.
- Calogero - Yalla
Dit klinkt als de winnaar van The Voice of Ergens Franstalig met een snel ineengeflanst soft rocknummer. Tja, je mag ook niet te lang nadenken; die fifteen minutes zijn zo weer voorbij...
- Jack Frost - Angela Carter
Melig rockdeuntje, dat wel zijn (geloof)waardigheid behoudt.
- Skye - Exhale
Met Morcheeba heeft ze erg sterk werk afgeleverd, en zodra die sublieme stem weer door de speakers galt komt dat goede gevoel weer boven. Al wordt ineens wel duidelijk waarom ze solo nooit hetzelfde succes heeft gehaald. De fijne sound ligt in de lijn, maar het nummer mist de vonk. Te onderhoudend en niets anders.

1-0-3-4

16.

Califone - Funeral Singers 7,5 (klinkt als de Beck in zijn vroegere jaren, best leuk)
Calogero - Yalla 9,2 (Franstalig poppy & rocky mainstream nummer. Allo allo pour vous, compteur de musique!)
Jack Frost - Angela Carter 7,8 (fijn nummer, luistert plezierig)
Skye - Exhale 9,5 (voor dit soort ontdekkingen doe ik mee met de ALT 152: heel mooi!)

1-1-3-5

DjFrankie (moderator)
16.

Califone - Funeral Singers 6,8
Begint aardig, maar is wat vlak en dat gaat me op den duur wat vervelen.
Calogero - Yalla 7,3
Goede popsong, zou zo in de Franse hitparade kunnen staan. In destijl van The Killers, maar dan in het Frans dus.
Jack Frost - Angela Carter 7,6
Typisch Deric Raven nummer, dit klinkt mooi zonder uit te blinken, goeie harmonie. Goeie begeleiding.
Skye - Exhale 8,4
Prachtig nummer inderdaad, klopt aan alle kanten. Vooral de fluisterende stem, geeft dit nummer een heerlijke spanning mee.

1-1-4-6

2MY
16.

1. Califone - Funeral Singers 7,5
2. Calogero - Yalla 7,5
3. Jack Frost - Angela Carter 7,3
4. Skye - Exhale 7,5

1. Califone - Funeral Singers // Dit is wel zowat mijn ding, om het maar even zo uit te drukken.
2. Calogero - Yalla // Simpelweg tof poprocknummer. De Franse rochel-R neem ik er maar bij.
3. Jack Frost - Angela Carter // Ook erg goed. Sowieso al een sterke ronde!
4. Skye - Exhale // Jup, sterke ronde.

2-2-4-6

16.

Califone - Funeral Singers (8,0)
Beck-esque, en een riffje dat lijkt op 'Fuzzy' van Grant Lee Buffalo. Nog wat vage ongein naar het einde toe dat bijdraagt aan het aangename sfeertje, fijn nummer al met al!

Calogero - Yalla (6,3)
Frans doet het bij mij ook beter als het wordt gebezigd door, zeg, een Gainsbourg. Tja, 'mainstream' inderdaad. Op zich niet erg, maar het probleem met dit soort muziek is voor mij dat het aan de oppervlakte blijft en maar niet wil doordringen tot onder mijn huid.

Jack Frost - Angela Carter (7,0)
Aangenaam nummer, niet meer en niet minder.

Skye - Exhale (7,7)
Wat meer poppy en ook net wat minder spannend dan de betere Morcheeba-nummers. Nog steeds zeer genietbaar, blijft een fijne stem.

3-2-4-7

16.

Califone - Funeral Singers (8,5)
Fijn nummer al met al!

Calogero - Yalla (6,8)
Mainstream.

Jack Frost - Angela Carter (7,0)
Redelijk nummer niet top.

Skye - Exhale (8,0)
Prima nummer. En ik hou ook van Morcheeba.

4-2-4-8

16.

Califone - Funeral Singers (6,5)
Calogero - Yalla (6,0)
Jack Frost - Angela Carter (7,5)
Skye - Exhale (6,0)

5-2-5-8

16.

Oei, het intro alleen al is erg lekker. Heel fijn samenzang. Heeft iets van Eels weg. 8,5

Calogero - Yalla
Prima nummer hoor. Met de franse taal zit je bij mij sowieso vaak goed. Muzikaal mooi maar de stem had wat vuiger gemogen. 7,4

Leuke instrumentatie maar een enorm flauw couplet. 6,6

Skye - Exhale
Dit nummer doet me niet zo veel. Dan ga ik liever voor kandidaat nummer 2. 6,8

6-3-5-8

Nog altijd gillend druk hier.

Niet zo'n opwindende ronde.

16.

Califone - Funeral Singers 7
Calogero - Yalla 5
Jack Frost - Angela Carter 7
Skye - Exhale 6,5

7-3-6-8

16.

Lekker riffje, lekker sfeertje, dit mag ik wel. 8,0

Calogero - Yalla
Zeker geen slecht popnummer, maar ook niet echt bijzonder.. 6,5

Aardig nummer maar ook hiervan word ik niet van mijn stoel geblazen. . 6,9

Skye – Exhale
Mooie stem, prima nummer wat nog wel eens zou kunnen doorgroeien. 7,5

8-3-6-9

CALIFONE-Funeral Singers 6
Niet slecht, maar ook niet iets waar ik voor sta te springen voor terug te horen.

CALOGERO-Yalla 3
Nee, muziek klinkt als de 'mainstream gitaarrock van tegenwoordig (genre White Lies en dergelijke) en dan nog in het Frans... nee ik pas

JACK FROST-Angela Carter 6,5
Idem als eerste, middelmatig, word er warm noch koud van, maar minder eentonig dan het eerste nummer, en dus kandidaat voor de tweede ronde

SKYE-Exhale 8
Eerste naam die bij me opkwam was Morcheeba, en na wat opzoekwerk blijkt Skye gewoonweg de zangeres van Morcheeba te zijn. Doet me denken aan beginjaren Morcheeba, toen triphop hét genre van het moment was (nadien zijn ze wat meer de poppy toer opgegaan), en vond dat indertijd wel ok, en ook nu solo is dit een sterk plaatje

8-3-7-10

CALIFONE-Funeral Singers 7.0
Prima song. Maar blijft helaas op d'n duur wat steken aan de oppervlakte om zich echt te kunnen onderscheiden.

CALOGERO-Yalla 6.5
Fijn gepolijst franstalig popnummer. Al heb ik mijn twijfels over de houdbaarheidsdatum. Blijft bij mij in ieder geval niet echt hangen.

JACK FROST-Angela Carter 6.6
Ook hier had naar mijn weten meer in kunnen zitten. Het mist een bepaalde twist in het nummer, wel jammer opzich. Verder mooie stem!

SKYE-Exhale 8.5
De welbekende vergelijkingen zijn reeds gemaakt. Heerlijk Trip-Hop nummer met zeer fijne zang en goede spanningsboog over het gehele nummer. Ik ga denk ik dit hele album maar eens uitchecken!

9-3-7-11

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 02:49 uur

geplaatst: vandaag om 02:49 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.