Muziek / Muziekgames / Alternatieve Top 152
zoeken in:
0
geplaatst: 30 oktober 2013, 13:23 uur
16.
Califone - Funeral Singers 7.1
Calogero - Yalla 5.3
Jack Frost - Angela Carter 7.0
Skye – Exhale 7.2
10-3-7-12
Deadline: 30-10 18.00
Califone - Funeral Singers 7.1
Calogero - Yalla 5.3
Jack Frost - Angela Carter 7.0
Skye – Exhale 7.2
10-3-7-12
0
geplaatst: 30 oktober 2013, 16:07 uur
16.
Califone - Funeral Singers 7.2
Calogero - Yalla 5
Jack Frost - Angela Carter 6,7
Skye – Exhale 7.5(Bekende sample in dit nummer,iemand die het weet? Mijn grijze hersencellen laten het weer eens afweten
)
11-3-7-13
Califone - Funeral Singers 7.2
Calogero - Yalla 5
Jack Frost - Angela Carter 6,7
Skye – Exhale 7.5(Bekende sample in dit nummer,iemand die het weet? Mijn grijze hersencellen laten het weer eens afweten
)11-3-7-13
0
geplaatst: 30 oktober 2013, 16:27 uur
16.
Califone - Funeral Singers 6,5
Had meer in gezeten.
Calogero - Yalla 7,0
Al vind ik persoonlijk Prendre Racine beter.
Jack Frost - Angela Carter 6,5
Zweeft ergens tussen fijne sound en nogal irritant in.
Skye – Exhale 7.5
Liever Skye zonder Morcheeba dan Morcheeba zonder Skye (al moet ik de twee reünie-albums nog checken).
11-4-7-14
Califone - Funeral Singers 6,5
Had meer in gezeten.
Calogero - Yalla 7,0
Al vind ik persoonlijk Prendre Racine beter.
Jack Frost - Angela Carter 6,5
Zweeft ergens tussen fijne sound en nogal irritant in.
Skye – Exhale 7.5
Liever Skye zonder Morcheeba dan Morcheeba zonder Skye (al moet ik de twee reünie-albums nog checken).
11-4-7-14
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 30 oktober 2013, 18:02 uur
uitslag:
1 Skye - Exhale 14 pt gem: 7,66
2 Califone - Funeral Singers 11 pt gem: 7,23
3 Jack Frost - Angela Carter 7 pt gem: 7,17
4 Calogero - Yalla 4 pt gem: 6,47
1 Skye - Exhale 14 pt gem: 7,66
2 Califone - Funeral Singers 11 pt gem: 7,23
3 Jack Frost - Angela Carter 7 pt gem: 7,17
4 Calogero - Yalla 4 pt gem: 6,47
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 30 oktober 2013, 18:02 uur
17.
No Age – You’re A Target
Youssou N’Dour - She Doesn’t Need to Fall
Angela McCluskey - It's Been Done
Bajofondo - Fairly Right
0-0-0-0
Deadline 31-10 18.00
No Age – You’re A Target
Bajofondo - Fairly Right
0-0-0-0
Deadline 31-10 18.00
0
geplaatst: 30 oktober 2013, 20:10 uur
17.
1.No Age – You’re A Target 6,8
2. Youssou N’Dour - She Doesn’t Need to Fall 7,2
3. Angela McCluskey - It's Been Done 8
4. Bajofondo - Fairly Right 7
1.No Age – You’re A Target // Het werd een beetje druk in mijn hoofd. Ik vermoed een geval 'verkeerde moment'.
2. Youssou N’Dour - She Doesn’t Need to Fall // Ik zet weinig muziek uit het (bizarre) vakje 'wereld' op, maar deze meneer z'n stem haal ik er zo uit. Zijn muziek klinkt meer Westers dan ooit. Vind ik alvast niet echt erg.
3. Angela McCluskey - It's Been Done // Zalig hees stemgeluid heeft deze mevrouw. Zie ook Selah Sue tegenwoordig, die deze dagen mij op mijn autoritten mag vergezellen.
4. Bajofondo - Fairly Right // Nog eentje met een zeer herkenbare stem. Costello neigt dikwijls wat naar het zeuren, maar de boeiende instrumentatie maakt hier wel het verschil.
0-1-1-0
Deadline 31-10 18.00
1.No Age – You’re A Target 6,8
2. Youssou N’Dour - She Doesn’t Need to Fall 7,2
3. Angela McCluskey - It's Been Done 8
4. Bajofondo - Fairly Right 7
1.No Age – You’re A Target // Het werd een beetje druk in mijn hoofd. Ik vermoed een geval 'verkeerde moment'.
2. Youssou N’Dour - She Doesn’t Need to Fall // Ik zet weinig muziek uit het (bizarre) vakje 'wereld' op, maar deze meneer z'n stem haal ik er zo uit. Zijn muziek klinkt meer Westers dan ooit. Vind ik alvast niet echt erg.
3. Angela McCluskey - It's Been Done // Zalig hees stemgeluid heeft deze mevrouw. Zie ook Selah Sue tegenwoordig, die deze dagen mij op mijn autoritten mag vergezellen.
4. Bajofondo - Fairly Right // Nog eentje met een zeer herkenbare stem. Costello neigt dikwijls wat naar het zeuren, maar de boeiende instrumentatie maakt hier wel het verschil.
0-1-1-0
Deadline 31-10 18.00
0
geplaatst: 30 oktober 2013, 20:11 uur
17.
No Age - You’re A Target
Geen prettig geluid, vergelijkbaar met Sods uit battle 15. 5,0
Prima nummer, prettige ritmische muziek van een bekende artiest die best een goede stem heeft maar omdat ik de taal niet echt lekker vind klinken heb ik me nooit in Youssou N'Dour verdiept. 7,8
Lekkere muziek, beetje gezongen à la Amy Winehouse, goede match vocaal - muzikaal, wordt beter per draaibeurt 8,0
Bajofondo - Fairly Right
Dat is nog eens een bekende stem, waar ik overigens absoluut geen fan van ben, ook nu weer zeurderig en aanstellerig. Uit ergernis ook niet helemaal uitgeluisterd 5,0
0-2-2-0
Deadline 31-10 18.00
No Age - You’re A Target
Geen prettig geluid, vergelijkbaar met Sods uit battle 15. 5,0
Prima nummer, prettige ritmische muziek van een bekende artiest die best een goede stem heeft maar omdat ik de taal niet echt lekker vind klinken heb ik me nooit in Youssou N'Dour verdiept. 7,8
Lekkere muziek, beetje gezongen à la Amy Winehouse, goede match vocaal - muzikaal, wordt beter per draaibeurt 8,0
Bajofondo - Fairly Right
Dat is nog eens een bekende stem, waar ik overigens absoluut geen fan van ben, ook nu weer zeurderig en aanstellerig. Uit ergernis ook niet helemaal uitgeluisterd 5,0
0-2-2-0
Deadline 31-10 18.00
0
geplaatst: 30 oktober 2013, 20:22 uur
17.
No Age – You’re A Target 3,5 (wat een rommeltje en slecht geluid maar zal zo de bedoeling waarschijnlijk zijn, zal wel punten halen hier want MuMe mainstream
)
Youssou N’Dour - She Doesn’t Need to Fall 9,9 (prachtig, groeinummer dat me nooit verveelt, juist mooi in het Wolof, de Senegalese taal van Youssou)
Angela McCluskey - It's Been Done 7,3 (wel aardige song inderdaad a la Winehouse)
Bajofondo - Fairly Right 8,0 (muzikaal mooi nummer, luistert lekker weg op een herfstavond)
0-3-2-1
Deadline 31-10 18.00
No Age – You’re A Target 3,5 (wat een rommeltje en slecht geluid maar zal zo de bedoeling waarschijnlijk zijn, zal wel punten halen hier want MuMe mainstream
)Youssou N’Dour - She Doesn’t Need to Fall 9,9 (prachtig, groeinummer dat me nooit verveelt, juist mooi in het Wolof, de Senegalese taal van Youssou)
Angela McCluskey - It's Been Done 7,3 (wel aardige song inderdaad a la Winehouse)
Bajofondo - Fairly Right 8,0 (muzikaal mooi nummer, luistert lekker weg op een herfstavond)
0-3-2-1
Deadline 31-10 18.00
0
geplaatst: 30 oktober 2013, 21:17 uur
17.
No Age – You’re A Target (5,5)
Hier klopt iets niet: de zang is veel te netjes voor de herriemuziek.
Youssou N’Dour - She Doesn’t Need to Fall (8,0)
Zijn vroege albums heb ik vaak gedraaid. Sterk optreden gezien rond '90. Daarna uit het oog verloren maar dit is zeker mooi.
Angela McCluskey - It's Been Done (6,5)
Het nummer is wel aardig, de stem vind ik minder plezierig.
Bajofondo - Fairly Right (8,5)
Hoe kun je de zang van Costello niet mooi vinden? En instrumentaal is dit ook dik in orde.
0-4-2-2
Deadline 31-10 18.00
No Age – You’re A Target (5,5)
Hier klopt iets niet: de zang is veel te netjes voor de herriemuziek.
Youssou N’Dour - She Doesn’t Need to Fall (8,0)
Zijn vroege albums heb ik vaak gedraaid. Sterk optreden gezien rond '90. Daarna uit het oog verloren maar dit is zeker mooi.
Angela McCluskey - It's Been Done (6,5)
Het nummer is wel aardig, de stem vind ik minder plezierig.
Bajofondo - Fairly Right (8,5)
Hoe kun je de zang van Costello niet mooi vinden? En instrumentaal is dit ook dik in orde.
0-4-2-2
Deadline 31-10 18.00
0
geplaatst: 30 oktober 2013, 21:46 uur
17.
No Age – You’re A Target 5,0
Ik hou over het algemeen wel van een potje noise maar dit trek ik toch ook net niet.
Youssou N’Dour - She Doesn’t Need to Fall 8,4
Ik vind lang niet alles van de goede man mooi, maar dit is gewoon een prima nummer, Afrikaans met sterke westerse invloeden, prima mix, lekker ritmisch..
Angela McCluskey - It's Been Done 5,5
Wat 2MY zegt, het hese stemgeluid doet mij ook aan Selah Sue denken. Toch vind ik dit niet heel bijzonder, ik kan niet zeggen dat het slecht is maar op 1 of andere manier raakt het me niet en doet het me dus weinig.
Bajofondo - Fairly Right 6,0
Muzikaal dik in orde maar Costello beschikt helaas niet over wat ik tot mijn favoriete stemmen in de popgeschiedenis zou willen rekenen, ik trek zijn zang helaas nooit zo heel goed. Vanwege de matige ronde gaat deze toch nog met het 2e punt lopen.
0-5-2-3
Deadline 31-10 18.00
No Age – You’re A Target 5,0
Ik hou over het algemeen wel van een potje noise maar dit trek ik toch ook net niet.
Youssou N’Dour - She Doesn’t Need to Fall 8,4
Ik vind lang niet alles van de goede man mooi, maar dit is gewoon een prima nummer, Afrikaans met sterke westerse invloeden, prima mix, lekker ritmisch..
Angela McCluskey - It's Been Done 5,5
Wat 2MY zegt, het hese stemgeluid doet mij ook aan Selah Sue denken. Toch vind ik dit niet heel bijzonder, ik kan niet zeggen dat het slecht is maar op 1 of andere manier raakt het me niet en doet het me dus weinig.
Bajofondo - Fairly Right 6,0
Muzikaal dik in orde maar Costello beschikt helaas niet over wat ik tot mijn favoriete stemmen in de popgeschiedenis zou willen rekenen, ik trek zijn zang helaas nooit zo heel goed. Vanwege de matige ronde gaat deze toch nog met het 2e punt lopen.
0-5-2-3
Deadline 31-10 18.00
0
geplaatst: 30 oktober 2013, 21:47 uur
17.
No Age – You’re A Target 5
Youssou N’Dour - She Doesn’t Need to Fall 7
Angela McCluskey - It's Been Done 9,5
Bajofondo - Fairly Right 7
- No Age – You’re A Target
Dit is een beetje zoals rondjes blijven rijden op het rondpunt. Het gaat nergens heen en je wordt er een beetje misselijk van.
- Youssou N’Dour - She Doesn’t Need to Fall
Live is deze man een waar genot, zelfs al ken je enkel 7 Seconds. Dit nummer luistert fijn weg. De gitaren en drums vind ik wat geforceerd klinken, maar de leuke muzikale toevoegingen wegen zwaarder door.
- Angela McCluskey - It's Been Done
De Amy Winehouse voor mensen die minder met Amy Winehouse hebben. Dankzij dat speelse, soms triphopachtige geluid, denk ik dan, waarmee Angela voldoende eigen stempel drukt. Ik was deze dame zelf al uit het oog verloren totdat lebowski dit aparte nummer vorig jaar nomineerde. Dat godvergeten It’s Been Done met zijn prachtige refreinen, broeierige instrumentatie en intense zang veranderde meteen van een vervlogen herinnering weer naar het gekoesterde pareltje dat het verdient te zijn!
- Bajofondo - Fairly Right
De muziek had met minder kunnen doen, maar het vloeit wel erg mooi samen met het authentieke stemgeluid. Meer groeipotentie dan Youssou vermoed ik, dus vooruit, ze verdienen het tweede punt!
0-5-3-4
Deadline 31-10 18.00
No Age – You’re A Target 5
Youssou N’Dour - She Doesn’t Need to Fall 7
Angela McCluskey - It's Been Done 9,5
- No Age – You’re A Target
Dit is een beetje zoals rondjes blijven rijden op het rondpunt. Het gaat nergens heen en je wordt er een beetje misselijk van.
- Youssou N’Dour - She Doesn’t Need to Fall
Live is deze man een waar genot, zelfs al ken je enkel 7 Seconds. Dit nummer luistert fijn weg. De gitaren en drums vind ik wat geforceerd klinken, maar de leuke muzikale toevoegingen wegen zwaarder door.
- Angela McCluskey - It's Been Done
De Amy Winehouse voor mensen die minder met Amy Winehouse hebben. Dankzij dat speelse, soms triphopachtige geluid, denk ik dan, waarmee Angela voldoende eigen stempel drukt. Ik was deze dame zelf al uit het oog verloren totdat lebowski dit aparte nummer vorig jaar nomineerde. Dat godvergeten It’s Been Done met zijn prachtige refreinen, broeierige instrumentatie en intense zang veranderde meteen van een vervlogen herinnering weer naar het gekoesterde pareltje dat het verdient te zijn!
- Bajofondo - Fairly Right
De muziek had met minder kunnen doen, maar het vloeit wel erg mooi samen met het authentieke stemgeluid. Meer groeipotentie dan Youssou vermoed ik, dus vooruit, ze verdienen het tweede punt!
0-5-3-4
Deadline 31-10 18.00
0
geplaatst: 30 oktober 2013, 21:58 uur
17.
No Age – You’re A Target
Behoorlijk gitaarmuurtje, maar dat moet je liggen. In ieder geval voor mij niet in combinatie met een losgeslagen drummer. 6,0
Erg mooi. Het 'anderstalige' had ik even moeite mee, maar in combi met de 2e engelse stem en de hele mooie muzikale omlijsting is het erg mooi. 8,0
Aardig hoor! Ik hoor een Adele met een dichtgeknepen keel. Fijne muzikale begeleiding ook. Naam om te onthouden. 7,6
Bajofondo - Fairly Right
Lastig deze. Sympathiek nummer, mooie muziek maar het leunt hier teveel op de stem van Costello. Ik weet nu niet hoe Bajofondo echt klinkt. Is dat instrumentaal of een eigen zanger? Dan vond ik Angela verrassender. 7,5
0-6-4-4
Deadline 31-10 18.00
No Age – You’re A Target
Behoorlijk gitaarmuurtje, maar dat moet je liggen. In ieder geval voor mij niet in combinatie met een losgeslagen drummer. 6,0
Erg mooi. Het 'anderstalige' had ik even moeite mee, maar in combi met de 2e engelse stem en de hele mooie muzikale omlijsting is het erg mooi. 8,0
Aardig hoor! Ik hoor een Adele met een dichtgeknepen keel. Fijne muzikale begeleiding ook. Naam om te onthouden. 7,6
Bajofondo - Fairly Right
Lastig deze. Sympathiek nummer, mooie muziek maar het leunt hier teveel op de stem van Costello. Ik weet nu niet hoe Bajofondo echt klinkt. Is dat instrumentaal of een eigen zanger? Dan vond ik Angela verrassender. 7,5
0-6-4-4
Deadline 31-10 18.00
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 30 oktober 2013, 22:07 uur
17.
No Age – You’re A Target 8,3
Heerlijk nummer, zag deze band op Best Kept Secret dit jaar, ik stond eerst mooi vooraan met Dweijk en Cygnus, maar na de eerste tonen vloog alles links en rechts, en stonden wij in rij 5.
Niet mijn nominatie, maar ik vind dit wel lekker. Is een duo trouwens drummer en gitarist.
Youssou N’Dour - She Doesn’t Need to Fallv 7,7
Totaal anders natuurlijk en ook een prima nummer, ik kan de afrikaanse muziek ook steeds beter waarderen, met Tamikrest en Tinariwen voorop maar Youssou heeft ook een prachtige stem.
Angela McCluskey - It's Been Done 7
Ik heb niks met Winehouse en Duffy, deze stem zit daartussen in. Het sfeertje in de plaat vind ik wel weer prettig, zo komen we op een 7 uit.
Vind de stem van Costello niet altijd prettig, hier is hij wat zeurderig wat het nummer niet en goede komt, sfeertje is wel weer lekker net als de voorganger.
1-7-4-4
Deadline 31-10 18.00
No Age – You’re A Target 8,3
Heerlijk nummer, zag deze band op Best Kept Secret dit jaar, ik stond eerst mooi vooraan met Dweijk en Cygnus, maar na de eerste tonen vloog alles links en rechts, en stonden wij in rij 5.
Niet mijn nominatie, maar ik vind dit wel lekker. Is een duo trouwens drummer en gitarist.
Youssou N’Dour - She Doesn’t Need to Fallv 7,7
Totaal anders natuurlijk en ook een prima nummer, ik kan de afrikaanse muziek ook steeds beter waarderen, met Tamikrest en Tinariwen voorop maar Youssou heeft ook een prachtige stem.
Angela McCluskey - It's Been Done 7
Ik heb niks met Winehouse en Duffy, deze stem zit daartussen in. Het sfeertje in de plaat vind ik wel weer prettig, zo komen we op een 7 uit.
Vind de stem van Costello niet altijd prettig, hier is hij wat zeurderig wat het nummer niet en goede komt, sfeertje is wel weer lekker net als de voorganger.
1-7-4-4
Deadline 31-10 18.00
0
geplaatst: 30 oktober 2013, 22:37 uur
17.
No Age – You’re A Target: Beetje in de lijn van Schizophrenia van Sonic Youth met de nodige Shoegazer elementen. 7,5
Youssou N’Dour - She Doesn’t Need to Fall: Lekker swingend nummer met Soul. 7
Angela McCluskey - It's Been Done: Beetje Nelly Furtado met Portishead invloeden. Ik ken dit nummer, maar weet niet waarvan? 7
Bajofondo - Fairly Right: Mooi nummer met Elvis Costello, werkt goed samen. 9
2-7-4-5
Deadline 31-10 18.00
No Age – You’re A Target: Beetje in de lijn van Schizophrenia van Sonic Youth met de nodige Shoegazer elementen. 7,5
Youssou N’Dour - She Doesn’t Need to Fall: Lekker swingend nummer met Soul. 7
Angela McCluskey - It's Been Done: Beetje Nelly Furtado met Portishead invloeden. Ik ken dit nummer, maar weet niet waarvan? 7
Bajofondo - Fairly Right: Mooi nummer met Elvis Costello, werkt goed samen. 9
2-7-4-5
Deadline 31-10 18.00
0
geplaatst: 31 oktober 2013, 00:52 uur
17.
No Age – You’re A Target (9,5)
Rammelmuziek in optima forma. Heerlijk geluid en heerlijke drive. Vind het noisegewijs nog wel meevallen, maar het blijft altijd lastig in te schatten hoe dit soort lo-fi op andere luisteraars overkomt
Youssou N’Dour - She Doesn’t Need to Fall (7,3)
Luistert lekker weg.
Angela McCluskey - It's Been Done (6,0)
Dit soort nu soul etc mag ik best graag horen, maar deze manier van zingen komt me iets te veel over als een 'maniertje'. Bij Selah Sue, die een soortgelijk stemgeluid heeft, kan ik dat beter hebben, komt bij haar toch iets natuurlijker over.
Bajofondo - Fairly Right (6,7)
Van Costello pakken de ballads me nooit zo, misschien komt het nog na meer luisterbeurten.
3-8-4-5
Deadline 31-10 18.00
No Age – You’re A Target (9,5)
Rammelmuziek in optima forma. Heerlijk geluid en heerlijke drive. Vind het noisegewijs nog wel meevallen, maar het blijft altijd lastig in te schatten hoe dit soort lo-fi op andere luisteraars overkomt

Youssou N’Dour - She Doesn’t Need to Fall (7,3)
Luistert lekker weg.
Angela McCluskey - It's Been Done (6,0)
Dit soort nu soul etc mag ik best graag horen, maar deze manier van zingen komt me iets te veel over als een 'maniertje'. Bij Selah Sue, die een soortgelijk stemgeluid heeft, kan ik dat beter hebben, komt bij haar toch iets natuurlijker over.
Bajofondo - Fairly Right (6,7)
Van Costello pakken de ballads me nooit zo, misschien komt het nog na meer luisterbeurten.
3-8-4-5
Deadline 31-10 18.00
0
geplaatst: 31 oktober 2013, 02:52 uur
17.
No Age – You’re A Target 7,5
Youssou N’Dour - She Doesn’t Need to Fall 7,5
Angela McCluskey - It's Been Done 7,8
Bajofondo - Fairly Right 8,8
3-8-5-6
Deadline 31-10 18.00
No Age – You’re A Target 7,5
Bajofondo - Fairly Right 8,8
3-8-5-6
Deadline 31-10 18.00
0
geplaatst: 31 oktober 2013, 07:08 uur
Sunderland schreef:
Ik weet nu niet hoe Bajofondo echt klinkt. Is dat instrumentaal of een eigen zanger?
Bajofondo speelt een mix van tango en electronic en heeft gastzangers. Veel nummers zijn uptempo/dansbaar.Ik weet nu niet hoe Bajofondo echt klinkt. Is dat instrumentaal of een eigen zanger?
0
geplaatst: 31 oktober 2013, 07:12 uur
17.
No Age – You’re A Target 7,3
Youssou N’Dour - She Doesn’t Need to Fall 7,2
Angela McCluskey - It's Been Done 6,5
Bajofondo - Fairly Right 7,8
4-8-5-7
Deadline 31-10 18.00
No Age – You’re A Target 7,3
Youssou N’Dour - She Doesn’t Need to Fall 7,2
Angela McCluskey - It's Been Done 6,5
Bajofondo - Fairly Right 7,8
4-8-5-7
Deadline 31-10 18.00
0
geplaatst: 31 oktober 2013, 09:09 uur
17.
No Age – You’re A Target 7,0
Bajofondo - Fairly Right 7,0
4-9-6-7
Deadline 31-10 18.00
No Age – You’re A Target 7,0
Bajofondo - Fairly Right 7,0
4-9-6-7
Deadline 31-10 18.00
0
geplaatst: 31 oktober 2013, 09:23 uur
Svendra schreef:
OK, thnx. Zal er eens wat meer van proberen.(quote)
Bajofondo speelt een mix van tango en electronic en heeft gastzangers. Veel nummers zijn uptempo/dansbaar.
0
geplaatst: 31 oktober 2013, 14:20 uur
17.
No Age – You’re A Target 6.6
Youssou N’Dour - She Doesn’t Need to Fall 7.0
Angela McCluskey - It's Been Done 7.3
Bajofondo - Fairly Right 7.1
4-9-7-8
Deadline 31-10 18.00
No Age – You’re A Target 6.6
Youssou N’Dour - She Doesn’t Need to Fall 7.0
Angela McCluskey - It's Been Done 7.3
Bajofondo - Fairly Right 7.1
4-9-7-8
Deadline 31-10 18.00
0
geplaatst: 31 oktober 2013, 14:24 uur
Svendra schreef:
Bajofondo speelt een mix van tango en electronic en heeft gastzangers. Veel nummers zijn uptempo/dansbaar.
Sunderland schreef:
OK, thnx. Zal er eens wat meer van proberen.
OK, thnx. Zal er eens wat meer van proberen.
Deze bijv
0
geplaatst: 31 oktober 2013, 15:32 uur
NO AGE-You're A Target 7
Lekker stevige rocker, die er lekker invliegt, zonder te veel arty farty gepingel, dus dit weet ik wel te waarderen.
YOUSSOU N'DOUR-She Doesn't Need To Fall 7
Mooie mengeling van traditioneel en pop/rock, al had het wel beetje traditioneler mogen zijn voor mij, maar alsnog glansrijk geslaagd.
ANGELA McCLUSKEY-It's Been Done 7
Heb deze cd, en met No Age en Youssou N'Dour kan deze poule wel die van de meest bekende namen genoemd worden.
Angela's stem roept vergelijkingen op met Amy Winehouse, dus de fans van Amy moeten dit zeker eens uitproberen.
BAJOFONDO-Fairly Right 7
Mooi nummer, dat gedragen wordt door de stem van Costello, muzikaal is het ook wel in orde, en in andere KO was dit zeker doorgegaan naar de volgende ronde, maar alle 4 de nummers in deze KO zijn zodanig sterk dat er twee nummers moeten sneuvelen (Angela McCluskey en deze dus) die ik anders zeker terug zou willen horen... Vandaar vier maal een 7.
5-10-7-8
Deadline 31-10 18.00
Lekker stevige rocker, die er lekker invliegt, zonder te veel arty farty gepingel, dus dit weet ik wel te waarderen.
YOUSSOU N'DOUR-She Doesn't Need To Fall 7
Mooie mengeling van traditioneel en pop/rock, al had het wel beetje traditioneler mogen zijn voor mij, maar alsnog glansrijk geslaagd.
ANGELA McCLUSKEY-It's Been Done 7
Heb deze cd, en met No Age en Youssou N'Dour kan deze poule wel die van de meest bekende namen genoemd worden.
Angela's stem roept vergelijkingen op met Amy Winehouse, dus de fans van Amy moeten dit zeker eens uitproberen.
BAJOFONDO-Fairly Right 7
Mooi nummer, dat gedragen wordt door de stem van Costello, muzikaal is het ook wel in orde, en in andere KO was dit zeker doorgegaan naar de volgende ronde, maar alle 4 de nummers in deze KO zijn zodanig sterk dat er twee nummers moeten sneuvelen (Angela McCluskey en deze dus) die ik anders zeker terug zou willen horen... Vandaar vier maal een 7.
5-10-7-8
Deadline 31-10 18.00
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 31 oktober 2013, 18:00 uur
uitslag:
1 Youssou N’Dour - She Doesn’t Need to Fall 10 pt gem: 7,6
2 Bajofondo - Fairly Right 8 pt gem: 7,29
3 Angela McCluskey - It's Been Done 7 pt gem: 7,25
4 No Age – You’re A Target 5 pt gem: 6,5
1 Youssou N’Dour - She Doesn’t Need to Fall 10 pt gem: 7,6
2 Bajofondo - Fairly Right 8 pt gem: 7,29
3 Angela McCluskey - It's Been Done 7 pt gem: 7,25
4 No Age – You’re A Target 5 pt gem: 6,5
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 31 oktober 2013, 18:00 uur
18.
Barry Adamson – Can’t Get Loose
Emmett Tinley - Amsterdam Weeps
Milo – Monologion
Johnny Dowd - Demons and Goats
0-0-0-0
Deadline: 1-11 18.00
Barry Adamson – Can’t Get Loose
Milo – Monologion
0-0-0-0
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 31 oktober 2013, 18:19 uur
18.
Barry Adamson – Can’t Get Loose 6,8
Nummer met een gestolen refrein van Andy Williams- Can't Get Used To Losing You, begint lekker, maar verveelt na een tijdje, omdat er te weinig gebeurt
Emmett Tinley - Amsterdam Weeps 6,7
Helaas, veel te zoet voor mij.
Milo – Monologion 7,2
Hoewel ik geen rapliefhebber ben, kan ik dit nummer wel pakken, komt vooral door de zeer fijne achtergrond muziek, soms XX soms triphop ala Byrne/ Eno . Ja toch wel lekker dit.
Johnny Dowd - Demons and Goats 7,5
Begins with 18 seconds of silence lees ik, en dan, dan krijgen we een rauw bluesy rock nummer in de stijl van Nick Cave. Nummer met een zekere potentie om te stijgen, leuke solo ook halverwege.
0-0-1-1
Barry Adamson – Can’t Get Loose 6,8
Nummer met een gestolen refrein van Andy Williams- Can't Get Used To Losing You, begint lekker, maar verveelt na een tijdje, omdat er te weinig gebeurt
Emmett Tinley - Amsterdam Weeps 6,7
Helaas, veel te zoet voor mij.
Milo – Monologion 7,2
Hoewel ik geen rapliefhebber ben, kan ik dit nummer wel pakken, komt vooral door de zeer fijne achtergrond muziek, soms XX soms triphop ala Byrne/ Eno . Ja toch wel lekker dit.
Johnny Dowd - Demons and Goats 7,5
Begins with 18 seconds of silence lees ik, en dan, dan krijgen we een rauw bluesy rock nummer in de stijl van Nick Cave. Nummer met een zekere potentie om te stijgen, leuke solo ook halverwege.
0-0-1-1
0
geplaatst: 31 oktober 2013, 18:27 uur
18.
Barry Adamson – Can’t Get Loose 8,1 (wel goed met een bepaalde spanning er ook in)
Emmett Tinley - Amsterdam Weeps 9,8 (heel erg mooi!, van album Attic Faith, nr 10 Ierse toplijst)
Milo – Monologion 5,6 (te monotone hip-hop)
Johnny Dowd - Demons and Goats 7,2 (inderdaad beetje Nick Cave-achtig)
1-1-1-1
Barry Adamson – Can’t Get Loose 8,1 (wel goed met een bepaalde spanning er ook in)
Emmett Tinley - Amsterdam Weeps 9,8 (heel erg mooi!, van album Attic Faith, nr 10 Ierse toplijst)
Milo – Monologion 5,6 (te monotone hip-hop)
Johnny Dowd - Demons and Goats 7,2 (inderdaad beetje Nick Cave-achtig)
1-1-1-1
0
geplaatst: 31 oktober 2013, 18:56 uur
18.
Barry Adamson - Can’t Get Loose
Heel sterk nummer, fijne sfeer, subtiele (loungy) deuntjes, doet een beetje dEUS-achtig aan 8,5
De eerste helft is toch wel erg rustig, maar het komt toch nog tot leven zonder bombastisch te worden 7,3
Milo - Monologion
Soms wel aardig, ben niet zo gecharmeerd van de zang, maar wel ok 6,5
Begon veelbelovend, Nick Cave - achtig nummer, maar het wordt toch nergens echt interessant 6,5
2-2-1-1
Barry Adamson - Can’t Get Loose
Heel sterk nummer, fijne sfeer, subtiele (loungy) deuntjes, doet een beetje dEUS-achtig aan 8,5
De eerste helft is toch wel erg rustig, maar het komt toch nog tot leven zonder bombastisch te worden 7,3
Milo - Monologion
Soms wel aardig, ben niet zo gecharmeerd van de zang, maar wel ok 6,5
Begon veelbelovend, Nick Cave - achtig nummer, maar het wordt toch nergens echt interessant 6,5
2-2-1-1
0
geplaatst: 31 oktober 2013, 19:09 uur
18.
1. Barry Adamson – Can’t Get Loose 7
2. Emmett Tinley - Amsterdam Weeps 7
3. Milo – Monologion 6
4. Johnny Dowd - Demons and Goats 6
1. Barry Adamson – Can’t Get Loose // Het James Bond-thema lijkt in deze wisselvallige track verwerkt te zijn. Zangles nemen is niet hip lijkt het wel bij de genomineerden van deze Alt 152. Het woord 'hip' is dat zelf ook al lang niet meer. Uiteindelijk bevalt deze song me wel.
2. Emmett Tinley - Amsterdam Weeps // Dit wou wel eens een nummer kunnen zijn die zich pas na een 10-20 luisterbeurten echt zal openbaren. Beetje hetzelfde als mijn nominatie van Richard Swift in de vorige Alt 152 die genadeloos als 'saai' werd neergesabeld. Wegens tijdgebrek zit ik voorlopig nog even in de schemerzone.
3. Milo – Monologion // De rapper dreunt naar mijn gevoel zomaar een tekstje op, en laat de kracht van de song uit de achtergrondmuziek komen. Maar die wordt dan weer verpest door Vader Abraham die zijn Smurfen niet in toom kan houden.
4. Johnny Dowd - Demons and Goats // Het refrein kan er mee door, de strofes (het heen en weer geblues van de zanger en -es) zijn wat te gemakkelijk. Did I mention the goat?
3-3-1-1
1. Barry Adamson – Can’t Get Loose 7
2. Emmett Tinley - Amsterdam Weeps 7
3. Milo – Monologion 6
4. Johnny Dowd - Demons and Goats 6
1. Barry Adamson – Can’t Get Loose // Het James Bond-thema lijkt in deze wisselvallige track verwerkt te zijn. Zangles nemen is niet hip lijkt het wel bij de genomineerden van deze Alt 152. Het woord 'hip' is dat zelf ook al lang niet meer. Uiteindelijk bevalt deze song me wel.
2. Emmett Tinley - Amsterdam Weeps // Dit wou wel eens een nummer kunnen zijn die zich pas na een 10-20 luisterbeurten echt zal openbaren. Beetje hetzelfde als mijn nominatie van Richard Swift in de vorige Alt 152 die genadeloos als 'saai' werd neergesabeld. Wegens tijdgebrek zit ik voorlopig nog even in de schemerzone.
3. Milo – Monologion // De rapper dreunt naar mijn gevoel zomaar een tekstje op, en laat de kracht van de song uit de achtergrondmuziek komen. Maar die wordt dan weer verpest door Vader Abraham die zijn Smurfen niet in toom kan houden.
4. Johnny Dowd - Demons and Goats // Het refrein kan er mee door, de strofes (het heen en weer geblues van de zanger en -es) zijn wat te gemakkelijk. Did I mention the goat?
3-3-1-1
0
geplaatst: 31 oktober 2013, 19:36 uur
18.
Barry Adamson – Can’t Get Loose: Een van de begeleiders van Nick Caves Bad Seeds, klinkt hier een beetje Massive Attack achtig. 8,2
Emmett Tinley - Amsterdam Weeps: Dromerig mooi liedje. 8
Milo – Monologion: Begint veel belovend, en ik ken dat begin; blijkt het Warpaint te zijn welke gesampeld wordt, vervolgens wat minder. 7,5
Johnny Dowd - Demons and Goats: Lompe blues, beetje Murder Ballads achtig, wel erg goed. 9,5
4-3-1-2
Barry Adamson – Can’t Get Loose: Een van de begeleiders van Nick Caves Bad Seeds, klinkt hier een beetje Massive Attack achtig. 8,2
Emmett Tinley - Amsterdam Weeps: Dromerig mooi liedje. 8
Milo – Monologion: Begint veel belovend, en ik ken dat begin; blijkt het Warpaint te zijn welke gesampeld wordt, vervolgens wat minder. 7,5
Johnny Dowd - Demons and Goats: Lompe blues, beetje Murder Ballads achtig, wel erg goed. 9,5
4-3-1-2
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.