Muziek / Muziekgames / Alternatieve Top 152
zoeken in:
0
geplaatst: 12 januari 2014, 11:54 uur
Mijn lijst is nu zo goed als af en ik heb ook geen eigen nominatie op de eerste plek staan 
De nummers 3 tot en met 23 staan allemaal al vast, maar ik zit nog steeds te dubben over mijn nummer 1...
O ja, Rowland scoort hier ook goed

De nummers 3 tot en met 23 staan allemaal al vast, maar ik zit nog steeds te dubben over mijn nummer 1...
O ja, Rowland scoort hier ook goed

0
geplaatst: 12 januari 2014, 14:44 uur
Net ingeleverd... het was erg lastig doordat ik deze keer alle nummers goed vind (zeg maar minimaal een 7), de verschillen vaak klein zijn en 23 best veel is 
Ik heb ook even gekeken hoe ik in de eerste ronde tegen deze nummers aankeek en daar zaten vooral veel cijfers rond de 8 bij. Wel zijn er sindsdien verschillen opgetreden, zo heeft de gedoodverfde nummer laatst qua cijfer in de eerste ronde (verkeerde nummer op het verkeerde moment misschien?) nog aardig wat nummers ingehaald. Gaandeweg zijn er dus nog wel wat kwartjes gevallen, terwijl bij andere nummers juist de eerste luisterbeurten het leukst waren.

Ik heb ook even gekeken hoe ik in de eerste ronde tegen deze nummers aankeek en daar zaten vooral veel cijfers rond de 8 bij. Wel zijn er sindsdien verschillen opgetreden, zo heeft de gedoodverfde nummer laatst qua cijfer in de eerste ronde (verkeerde nummer op het verkeerde moment misschien?) nog aardig wat nummers ingehaald. Gaandeweg zijn er dus nog wel wat kwartjes gevallen, terwijl bij andere nummers juist de eerste luisterbeurten het leukst waren.
0
geplaatst: 12 januari 2014, 15:35 uur
Ook net ingeleverd. Mijn top 3 was snel duidelijk, maar ook daarna is er nog veel moois. Zelfs het laatste nummer verdient nog een voldoende! Kan ik bij andere finalespelletjes niet vaak zeggen.
0
geplaatst: 12 januari 2014, 20:35 uur
Mijn stem heb ik ingeleverd. Nummer 1 en nummer 23 waren duidelijk. Voor de rest ben ik er ook wel uitgekomen. Dit was een mooie editie. Dank aan alle nomineerders en aan DJFrankie.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 12 januari 2014, 20:47 uur
Kan nog alle kanten op,
Sunderland sokra +vleertje jassn herman stoepkrijt Bardt1980 Papartis remcodulac en Country Trash kunnen nog voor de verschillen zorgen
Sunderland sokra +vleertje jassn herman stoepkrijt Bardt1980 Papartis remcodulac en Country Trash kunnen nog voor de verschillen zorgen
0
geplaatst: 12 januari 2014, 21:18 uur
Ik heb mijn laatste knoop doorgehakt dus morgenochtend stuur ik mijn lijstje op.
Ik heb geen al te hoge verwachtingen van mijn top 3, maar ik laat me graag verrassen.
Ik heb geen al te hoge verwachtingen van mijn top 3, maar ik laat me graag verrassen.
0
geplaatst: 12 januari 2014, 21:26 uur
Ik stuur mijn lijstje zo op. Heb alle nummers beluisterd en beluister mijn top 6 nog eens om te zien of de volgorde klopt.
Ik kan alvast zeggen dat dit voor mij de ontdekkingen zijn:
Eaux - New Peaks
Françoiz Breut - La Certitude
Johnny Dowd - Demons and Goats
Lhasa De Sela - Anywhere On This Road
The Real Tuesday Weld - Me and Mr Wolf
Mevrouw Breut heb ik een paar jaar geleden in het voorprogramma van Tindersticks gezien en dat was erg mooi. Nu eindelijk dan eens wat van haar beluisterd. Of ik The Real Tuesday Weld nog meer ga beluisteren weet ik niet, het is mede door de clip dat ik hier erg vrolijk van word. Dit is overigens niet mijn top 5 die ik zo ga insturen.
Qua cijfers is het bij mij aardig verdeeld: 8 keer 8 en 6 keer 5. De rest zit daar tussenin.
Ik kan alvast zeggen dat dit voor mij de ontdekkingen zijn:
Eaux - New Peaks
Françoiz Breut - La Certitude
Johnny Dowd - Demons and Goats
Lhasa De Sela - Anywhere On This Road
The Real Tuesday Weld - Me and Mr Wolf
Mevrouw Breut heb ik een paar jaar geleden in het voorprogramma van Tindersticks gezien en dat was erg mooi. Nu eindelijk dan eens wat van haar beluisterd. Of ik The Real Tuesday Weld nog meer ga beluisteren weet ik niet, het is mede door de clip dat ik hier erg vrolijk van word. Dit is overigens niet mijn top 5 die ik zo ga insturen.

Qua cijfers is het bij mij aardig verdeeld: 8 keer 8 en 6 keer 5. De rest zit daar tussenin.
0
geplaatst: 12 januari 2014, 21:33 uur
Bij mij zitten de cijfers juist erg dicht op elkaar. Na een paar keer luisteren zie ik bijna van alle nummers wel het goede of mooie in, dus ik heb bijna alleen maar zevens gegeven. Twee keer 9, twee keer 6 en een dikke onvoldoende.
Het is gewoon een goede en evenwichtige finale. Daar is bijna iedereen het wel over eens.
Het is gewoon een goede en evenwichtige finale. Daar is bijna iedereen het wel over eens.
0
geplaatst: 12 januari 2014, 22:14 uur
Ik moet zeggen dat ik het toch best veel werk vind 23 nummers waarvan ik de meeste niet echt goed ken op volgorde te zetten. En muzikaal is het toch wel veel van hetzelfde. Maar er zitten zeker erg mooie nummers tussen.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 12 januari 2014, 23:07 uur
nu 13 lijstjes
11 verschillende nummers 1
10 verschillende nummers 23 ( 1 nummer is daar 3 keer genoemd)
11 verschillende nummers 1
0
geplaatst: 13 januari 2014, 00:26 uur
Ik heb nog wat tijd nodig en vlak voor de deadline heb je die van mij binnen vermoed ik. Ik heb de nummers in kunnen delen naar interessant, aardig en niet interessant en nu moet ik alles nog op volgorde zetten.
Helaas ga ik niet zo sportief zijn denk ik. Tegen die tijd dat het normaal voor mij wordt om nummers in de finale te hebben, ga ik mijn sportiviteit heroverwegen. Dit maal scheelt het gewoon maar enkele punten.
Helaas ga ik niet zo sportief zijn denk ik. Tegen die tijd dat het normaal voor mij wordt om nummers in de finale te hebben, ga ik mijn sportiviteit heroverwegen. Dit maal scheelt het gewoon maar enkele punten.

0
geplaatst: 13 januari 2014, 04:14 uur
Hoe werkt het nu verder? Ik heb begrepen dat je nu een lijstje moet doorsturen, maar met hoeveel nummers?
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 13 januari 2014, 08:02 uur
Country Trash schreef:
Hoe werkt het nu verder? Ik heb begrepen dat je nu een lijstje moet doorsturen, maar met hoeveel nummers?
de 23 finale nummers in de door jouw beste volgorde plaatsen.
0
geplaatst: 13 januari 2014, 10:06 uur
Sunderland schreef:
Helaas ga ik niet zo sportief zijn denk ik.
Kies a.u.b. verstandig. De twee nominaties die jij nog in de race hebt staan bij mij namelijk 17 plaatsen uit elkaar.Helaas ga ik niet zo sportief zijn denk ik.
0
geplaatst: 13 januari 2014, 10:24 uur
DjFrankie schreef:
Ik zet mijn geld op Quakers.10 verschillende nummers 23 ( 1 nummer is daar 3 keer genoemd)
0
geplaatst: 13 januari 2014, 10:30 uur
stoepkrijt schreef:
Kies a.u.b. verstandig. De twee nominaties die jij nog in de race hebt staan bij mij namelijk 17 plaatsen uit elkaar.
Dank voor een top 6-positie! Kies a.u.b. verstandig. De twee nominaties die jij nog in de race hebt staan bij mij namelijk 17 plaatsen uit elkaar.

Ik zal een zorgvuldige overweging maken. Er zijn toch wel meer gegadigden. Ik ben erg enthousiast over een nummer wat in geen enkele voorspelling is benoemd, dus wellicht krijgt die de credits.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 13 januari 2014, 10:45 uur
stoepkrijt schreef:
Kies a.u.b. verstandig. De twee nominaties die jij nog in de race hebt staan bij mij namelijk 17 plaatsen uit elkaar.
Dank voor een top 6-positie! Kies a.u.b. verstandig. De twee nominaties die jij nog in de race hebt staan bij mij namelijk 17 plaatsen uit elkaar.

Sunderland schreef:
Ik zal een zorgvuldige overweging maken. Er zijn toch wel meer gegadigden. Ik ben erg enthousiast over een nummer wat in geen enkele voorspelling is benoemd, dus wellicht krijgt die de credits.
zou die hierbij horen
DjFrankie schreef:
Kan nu al zeggen dat er 2 niet bij staan bij El Ninjo die het heel goed doen, na 7 lijstjes
Kan nu al zeggen dat er 2 niet bij staan bij El Ninjo die het heel goed doen, na 7 lijstjes
0
geplaatst: 13 januari 2014, 11:17 uur
Ben pas de laatste dagen wat beginnen meekijken in dit topic, en heb ondertussen de finale al eens volledig beluisterd. Zitten in elk geval een paar mooie ontdekkingen tussen!
Stemmen zal niet meer lukken, daarvoor ken ik de nummers nog niet goed genoeg.
Wat me ook is opgevallen: zéér veel vrouwelijke artiesten! Dat is wel anders in zo goed als alle andere toplijsten qua muziek.
Stemmen zal niet meer lukken, daarvoor ken ik de nummers nog niet goed genoeg.
Wat me ook is opgevallen: zéér veel vrouwelijke artiesten! Dat is wel anders in zo goed als alle andere toplijsten qua muziek.
0
geplaatst: 13 januari 2014, 11:22 uur
Wat die vrouwelijke artiesten betreft: Dat is eigenlijk ieder jaar zo. Ik heb het me alleen nog nooit echt gerealiseerd. Opvallend inderdaad.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 13 januari 2014, 12:19 uur
Klopt veel vrouwelijke maar toch winnen ze niet zo vaak. al was Kristin Hersch een paar edities terug een uitzondering.
0
geplaatst: 13 januari 2014, 12:42 uur
Viel me wel tegen dat Listerine met de hakken over de sloot (ik meen met 1 puntje) ronde 1 in de MuMeLadder overleefde in een toch niet supersterke ladder....toch meer een nummer dan dat in dit topic thuishoort waarschijnlijk.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 13 januari 2014, 13:02 uur
stoepkrijt schreef:
Vorig jaar januari won The Organ nog, een 100%-vrouwenband.
Vorig jaar januari won The Organ nog, een 100%-vrouwenband.
Klopt niet meer aangedacht, als je al die hoog genoteerde nummers bij elkaar zet heb je wel een pracht van een verzamelaar btw
0
geplaatst: 13 januari 2014, 16:14 uur
Tot morgenmiddag 17.00u, dan moet je lijstje in de mailbox van DjFrankie liggen.
0
geplaatst: 13 januari 2014, 16:29 uur
Oei dat haal ik niet vrees ik...
Lydia Lunch is mijn absolute nr. 1, de rest kan ik me niet over uitspreken.
Lydia Lunch is mijn absolute nr. 1, de rest kan ik me niet over uitspreken.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 13 januari 2014, 16:37 uur
Morgenavond om 19.30 is de officele bekendmaking van de uitslag, met de quotes verzameld door 2MY, dus mag ook om 18.00 ingelverd zijn
0
geplaatst: 13 januari 2014, 16:39 uur
Country Trash schreef:
Oei dat haal ik niet vrees ik...
Ach, wat jammer nou...Oei dat haal ik niet vrees ik...

(niks persoonlijks hoor, maar dan had je dat tipje van de sluier niet moeten oplichten
)Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.