MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Alternatieve Top 152

zoeken in:
21.
Sa Dingding – Capricorn 8,0
Still Corners - The Trip 7,0
Sabina - Toujours 8,0
Thrice - Talking Trough Glass/We Move Like Swing Sets 5,0

7-10-9-2

Deadline 2-4 18.00
--------------------------------------------------------------------------------

21.

Sa Dingding – Capricorn 6,5
Still Corners - The Trip 7
Sabina - Toujours 7,5
Thrice - Talking Trough Glass/We Move Like Swing Sets 4

7-11-10-2

Deadline 2-4 18.00

21.

Sa Dingding – Capricorn 7,5
Still Corners - The Trip 7,0
Sabina - Toujours 6,5
Thrice - Talking Trough Glass/We Move Like Swing Sets 8.0

8-11-10-3

Deadline 2-4 18.00

21.
Sa Dingding – Capricorn 8,3
Still Corners - The Trip 7,8
Sabina - Toujours 7,3
Thrice - Talking Trough Glass/We Move Like Swing Sets 7,5

9-12-10-3

Deadline 2-4 18.00

Ik heb de afgelopen dagen een paar ladders gemist, dus die heb ik net even teruggeluisterd. Mooiste ontdekkingen: PRDCTV en Villebråd. Allebei uitgeschakeld
Maar de nummers die wel door zijn zijn ook zeker niet slecht.

21.
Sa Dingding – Capricorn 6.6
Still Corners - The Trip 7.3
Sabina - Toujours 7.5
Thrice - Talking Trough Glass/We Move Like Swing Sets 6.7

9-13-11-3

Deadline 2-4 18.00

DjFrankie (moderator)
uitslag:

1 Still Corners - The Trip 13 pt gem: 7,78
2 Sabina - Toujours 11 pt gem: 7,07
3 Sa Dingding – Capricorn 9 pt gem: 7,24 !!
4 Thrice - Talking Trough Glass/We Move Like Swing Sets 3 pt gem: 6,54

DjFrankie (moderator)
22.

Imminent Starvation – Lost Highway 45
Ellen Schoenaerts Kwartet - Ik Doe Heel Erg Mijn Best Mijn Leven Leuk Te Vinden
Miladojka Youneed - Afro Argo
Rosenstolz - Liebe Ist Alles

0-0-0-0

Deadline: 3-4 18.00

22.
Imminent Starvation – Lost Highway 45 8
Ellen Schoenaerts Kwartet - Ik Doe Heel Erg Mijn Best Mijn Leven Leuk Te Vinden 9
Miladojka Youneed - Afro Argo 9,5
Rosenstolz - Liebe Ist Alles 7,8

0-1-1-0

DjFrankie (moderator)
22. Zeer diverse en alternatieve reeks deze keer.

Imminent Starvation – Lost Highway 45 5 Dit nummer geef ik weinig kans op de volgende ronde. Zware extreme industrial noise waar maar een kleine markt voor is, voor mij te extreem.
Ellen Schoenaerts Kwartet - Ik Doe Heel Erg Mijn Best Mijn Leven Leuk Te Vinden 6,8 Zo te horen moet haar leven toch wat veranderen, popnummer wat niet al te lang duurt, en het verveelt daardoor ook niet.
Miladojka Youneed - Afro Argo 6,5 Soort jazzy art of noise, zo interpreteer ik deze nominatie. Stuitert alle kanten op maar voor mij te ver weg.
Rosenstolz - Liebe Ist Alles 7 Rustige popsong, duits voor mij duidelijk een meerwaarde.

0-2-1-1

2MY
22.

1. Imminent Starvation – Lost Highway 45 4
2. Ellen Schoenaerts Kwartet - Ik Doe Heel Erg Mijn Best Mijn Leven Leuk Te Vinden 8
3. Miladojka Youneed - Afro Argo 7,5
4. Rosenstolz - Liebe Ist Alles 5

1. Imminent Starvation – Lost Highway 45 // Ik geloof nooit dat de nominator van dit nummer denkt dat dit hoog zal eindigen, ik vermoed eerder dat hij ter afwisseling - en omdat hij het eigenlijk op weinig andere plekken kwijt kan - een blikje duistere d'n'b wil opentrekken. Voor mij is dit alvast te alternatief en te obscuur, mijn excuses.
2. Ellen Schoenaerts Kwartet - Ik Doe Heel Erg Mijn Best Mijn Leven Leuk Te Vinden // Haar stem lijkt een beetje op die van LIesje uit Het Eiland, met een snuifje Dani Klein in de hesige momenten. Onderhoudend nummer, dit trek ik wel!
3. Miladojka Youneed - Afro Argo // Hoewel het er totaal niks mee te maken heeft, flitst Prince met z'n Batman-soundtrack hier regelmatig voorbij. Misschien is het de beat. Misschien het 'collage-achtige' aspect dat er wat in zit. Of misschien door de sax. In elk geval was deze Afro Argo er eerst.
4. Rosenstolz - Liebe Ist Alles // Sommigen zeggen dat het een werkwoord is, een kaartspel of weerloos, maar daar is deze Rosenstolz het niet mee eens, veel te beperkend. Het nummer doet me - niet enkel door de taal - aan Tokio Hotel denken. Nu vind ik sommige nummers van dat groepje best wel te pruimen, deze Liebe ist Alles is me wat te plat. Eveneens hiervoor mijn excuses.

0-3-2-1

22.

Imminent Starvation – Lost Highway 45: 4
Dit klinkt als een slecht wegdek, welke nodig eens geasfalteerd dient te worden. Doet mij denken aan de grote weg van Oeffelt naar Cuijk jaren geleden. Dat waren gewoon van die betonblokken die net niet passend tegen elkaar werden neer gelegd. Eenmaal in Cuijk had je barstende koppijn en een misselijk makend gevoel in je onderbuik. Dit zou een soundtrack van die trip kunnen zijn. Niet mijn ding dus.

Ellen Schoenaerts Kwartet - Ik Doe Heel Erg Mijn Best Mijn Leven Leuk Te Vinden: 6
Dit zou zo een titel van een Roosbeef song kunnen zien; leuke titel. Verder vind ik dit maar een zenuwachtig geheel. Ze zingt dat ze snel kwaad wordt en weinig vrienden heeft. Dat kan ik wel begrijpen. Grappig, dit heeft dus inderdaad een Roosbeef link. De ex van Ellen Schoenaerts is Tom Pintens (voorheen Zita Swoon) speelt nu in de begeleidingsband van Roosbeef.

Miladojka Youneed - Afro Argo: 6,1
Hier totaal geen verwachtingen bij, maar dit klinkt best wel lekker. Een beetje in de stijl van Pigbag vermengt met wat Art of Noise. Toch gaat een heel nummer toch vervelen. Net niet.

Rosenstolz - Liebe Ist Alles: 6,2
Een beetje in de lijn van Wir Sind Helden, al vind ik die beter. De zangeres heeft verder zeker wel een goede stem, maar dit klinkt te zoetjes. Diabetesmuziek. Ze hebben geluk in een mindere ronde te staan, waardoor ze zelfs als winnaars verder gaan met een mager zesje.

0-3-3-2

22.

Imminent Starvation – Lost Highway 45: 6,0.
Ellen Schoenaerts Kwartet - Ik Doe Heel Erg Mijn Best Mijn Leven Leuk Te Vinden: 7,5
Miladojka Youneed - Afro Argo: 5,0
Rosenstolz - Liebe Ist Alles: 7,0

0-4-3-3

22.

Imminent Starvation – Lost Highway 45 (9,8)
Veel overdonderender wordt muziek niet meer. Het magische is dat je er steeds meer in gaat horen. Over de stampende (poly)ritmes heen zit er een meeslepende opbouw in dit nummer, dat uitmondt in een alles verzengende melodie.

Ellen Schoenaerts Kwartet - Ik Doe Heel Erg Mijn Best Mijn Leven Leuk Te Vinden (8,5)
Ik was bang dat dit iets kleinkunst-achtigs zou worden, maar het blijkt te gaan om een soort anachronistische bastaarddochter van Jacques Brel en PJ Harvey. Een rauw en doorleefd klinkende zangeres die me best een keertje mag bellen om een fles whisky soldaat te maken. En ook de rest van het kwartet laat zich niet onbetuigd; goeie drive heeft dit nummer.

Miladojka Youneed - Afro Argo (7,5)
Een uit de hand gelopen jamsessie, o.a. een flaterfoon meen ik te bespeuren. Gewoon lekkere muziek, niets meer aan doen.

Rosenstolz - Liebe Ist Alles (6,7)
Na al het eerdere geweld klinkt dit toch wat flauwtjes, al is het best een aardig popnummer. I.t.t.w.b. de andere nummers ben ik het hier wel eens met Deric Raven: in de lijn van Wir Sind Helden, maar dan zonder dat leuke springerige.

1-5-3-3

22.

Imminent Starvation – Lost Highway 45: 6,0
Ellen Schoenaerts Kwartet - Ik Doe Heel Erg Mijn Best Mijn Leven Leuk Te Vinden: 7,2
Miladojka Youneed - Afro Argo: 7,0
Rosenstolz - Liebe Ist Alles: 6,8

1-6-4-3

22.

Imminent Starvation – Lost Highway 45 5,0
Ellen Schoenaerts Kwartet - Ik Doe Heel Erg Mijn Best Mijn Leven Leuk Te Vinden 6,0
Miladojka Youneed - Afro Argo 5,5
Rosenstolz - Liebe Ist Alles 6,0

1-7-4-4

22.

Imminent Starvation – Lost Highway 45 (6,0)
Industrial noise die op het randje zit van wat ik net nog trek. .

Ellen Schoenaerts Kwartet - Ik Doe Heel Erg Mijn Best Mijn Leven Leuk Te Vinden (9,0)
Puur, rauw, passie, Brel, Shaffy....1 vd beste Nederlandstalige nummers van de laatste jaren.

Miladojka Youneed - Afro Argo (6,8)
Stuitert alle kanten op, bij vlagen irritant, bij vlagen briljant. Lastig wat ik hier nu mee aan moet. Ik sluit niet uit dat dit gaat groeien.

Rosenstolz - Liebe Ist Alles (6,7)
Poehee, dit klinkt ineens wel heel gezapig na het trio hiervoor, alhoewel het verderop in het nummer wel bijtrekt en het eigenlijk helemaal niet zo heel slecht is. Toch net geen punt in deze ronde.

1-8-5-4

11iS
22.

Imminent Starvation – Lost Highway 45 - 3,0
Ellen Schoenaerts Kwartet - Ik Doe Heel Erg Mijn Best Mijn Leven Leuk Te Vinden - 7,5
Miladojka Youneed - Afro Argo - 4,0
Rosenstolz - Liebe Ist Alles - 9,5

01-09-05-05

Hoi, ik ben hier stilletjes de laatste tijd wegens een overdosis aan tijdgebrek...Maar snel even komen piepen en het nummer van Ellen Schoenaerts (mij tot voordien onbekend) eens beluisterd vanwege de intrigerende titel en damn!!! meteen cd besteld, echt wel klasse!!!!

22.
Imminent Starvation – Lost Highway 45 6
Ellen Schoenaerts Kwartet - Ik Doe Heel Erg Mijn Best Mijn Leven Leuk Te Vinden 5,5
Miladojka Youneed - Afro Argo 6,5
Rosenstolz - Liebe Ist Alles 6,7

01-09-06-06

22.

Imminent Starvation – Lost Highway 45 (4,0)
Ellen Schoenaerts Kwartet - Ik Doe Heel Erg Mijn Best Mijn Leven Leuk Te Vinden (6,0)
Miladojka Youneed - Afro Argo (5,5)
Rosenstolz - Liebe Ist Alles (6,4)

1-10-6-7

22.

Imminent Starvation – Lost Highway 45 - 5,0
Ellen Schoenaerts Kwartet - Ik Doe Heel Erg Mijn Best Mijn Leven Leuk Te Vinden - 7,0
Miladojka Youneed - Afro Argo - 6,0
Rosenstolz - Liebe Ist Alles - 8,5

1-11-6-8

22.
Imminent Starvation – Lost Highway 45 6,6 beetje monotoon maar ergens in de verte heeft het wel wat
Ellen Schoenaerts Kwartet - Ik Doe Heel Erg Mijn Best Mijn Leven Leuk Te Vinden 5,5 niet zo leuk
Miladojka Youneed - Afro Argo 5,5 ook niet zo
Rosenstolz - Liebe Ist Alles 8,5 een van mijn favoriete Duitse bands!

2-11-6-9

22.
Imminent Starvation – Lost Highway 45 6,5
Ellen Schoenaerts Kwartet - Ik Doe Heel Erg Mijn Best Mijn Leven Leuk Te Vinden 7,0
Miladojka Youneed - Afro Argo 6,5
Rosenstolz - Liebe Ist Alles 7,0

2-12-6-10

22.
Imminent Starvation – Lost Highway 45 7.2
Ellen Schoenaerts Kwartet - Ik Doe Heel Erg Mijn Best Mijn Leven Leuk Te Vinden 6.8
Miladojka Youneed - Afro Argo 7.4
Rosenstolz - Liebe Ist Alles 6.3

3-12-7-10

22.

Imminent Starvation – Lost Highway 45 (8,0)
Moddervette industrial. Erg intrigerend.
Ellen Schoenaerts Kwartet - Ik Doe Heel Erg Mijn Best Mijn Leven Leuk Te Vinden (7,4)
Sterk Nederlandstalig nummer met een goede tekst en erg sfeervolle muziek.
Miladojka Youneed - Afro Argo (7,0)
Een raar allegaartje dat toch verrassend fijn klinkt.
Rosenstolz - Liebe Ist Alles (8,2)
Vrij gewoon popliedje, maar dan wel een erg mooie.

4-12-7-11

22.

Imminent Starvation – Lost Highway 45 (7,5)
Ellen Schoenaerts Kwartet - Ik Doe Heel Erg Mijn Best Mijn Leven Leuk Te Vinden (7,0)
Miladojka Youneed - Afro Argo (7,0)
Rosenstolz - Liebe Ist Alles (6,0)

5-13-7-11

yeahyeahyeah schreef:
o.a. een flaterfoon meen ik te bespeuren.

22.

Imminent Starvation – Lost Highway 45 6,5
Ellen Schoenaerts Kwartet - Ik Doe Heel Erg Mijn Best Mijn Leven Leuk Te Vinden 6
Miladojka Youneed - Afro Argo 7
Rosenstolz - Liebe Ist Alles 5

6-13-8-11

22.

Imminent Starvation – Lost Highway 45 (5)
Te noisy voor mij, net uit te zitten.

Ellen Schoenaerts Kwartet - Ik Doe Heel Erg Mijn Best Mijn Leven Leuk Te Vinden (9)
Gaaf. Ik heb een zwak voor Vlaamse kleinkunstpop. Mooie rauwe stem en een scherpe tekst.

Miladojka Youneed - Afro Argo (5)
Van dit soort jamachtige composites krijg ik voornamelijk jeuk. Klinkt voor mij vooral hopeloos ingewikkeld en ik begrijp niet zo goed waar Miladojka Youneed met dit nummer heen wil.

Rosenstolz - Liebe Ist Alles (9.8)

Voor mij het magnum opus van dit bij onze oosterburen enorm populaire duo. Dit is een ode aan de liefde, gedragen door de wonderschone melodie. Een rustig popliedje wat prettig in het gehoor ligt, met weinig opsmuk. Duits klonk voor mij nog nooit zo mooi. By the way, Sporty Spice en wijlen Grégory Lemarchal vonden de compositie zo mooi dat er ook een Engelse en een Franse vertaling bestaan. De Franse versie is ook zeker het beluisteren waard.

6-14-8-12

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 02:49 uur

geplaatst: vandaag om 02:49 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.