MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Alternatieve Top 152

zoeken in:
Sheplays
Chihiro Onitsuka - Tiger in my love - The Field - Everyday - Rory Gallagher - They don't make them like you anymore - Skip Spence - Cripple creek

Het j-pop liedje zit instrumentaal wel goed in elkaar maar de zang vind ik niet zó spannend dat het mij doet afleiden van het feit dat het Japans is. Bij het oude liedje Sukiyaki ging dat bijvoorbeeld wel, dat zing ik nu nog zo mee .

The Field is een goed techno nummer, lekker sfeertje en met een leuke drum.

Zonde van de brakke kwaliteit van de clip voor Rory Gallagher, het lijkt wel een mono opname. Het is wel een lekker vlot nummer.

In Cripple Creek zingt Skip Spence heel mooi afwisselend hoog en laag, echt fluweel voor mijn oren! Prima nummer ook.

Skip zal het wel gaan redden hier, dus:

0-1-0-2 The Field

(6,5)(7,5)(7)(7,5)

Davez
Chihiro Onitsuka - Tiger in my love - The Field - Everyday - Rory Gallagher - They don't make them like you anymore - Skip Spence - Cripple creek

0-1-1-2 Rory Gallagher

(7)(5)(8)(6)

Onitsuka: mijn kennismaking met J-pop, deze dame zal wel miljoenen platen verkopen in japan neem ik aan? Ze is niet slecht, goed ritme, fantastisch intrumentaal. Enkel de melodie en stem lijken me iets te songfestivalachtig

The Field: Beetje eentonige techno, neem erbij dat het absoluut mijn muziek niet is. Ik ben echter in een milde bui.

Rory: Deze man had ik jaren terug eens op de radio gehoord met going to my hometown. Ik was meteen verkocht, wereldnummer. Toch is hij terug op de achtergrond geraakt maar dankzij deze ko weet ik het zeker, van die man moet ik meer horen!

skip: goed nummer maar het blijft niet zitten, het zal nog wat moeten inwerken en groeien vandaar momenteel een 6

fredpit

0-1-2-2 Rory Gallagher

(6)(6)(7,5)(7,5)

Dit nr. van Rory Gallagher deed mij denken aan The Doors. jammer van de slechte geluidskwaliteit Chihiro is leuk als curiositeit. Skip Spence is hier als artiest mijn favoriet. Mijn stem gaat echter naar dit nr van Gallagher.

0-1-3-2 Rory Gallagher

(6)(7,5)(7,5)(5,5)

0-2-3-2 The Field

No Spence today? Doet het niet.

Je moet iTunes gebruiken om af te spelen. Of krijg je 'm niet gedownload?

Sheplays
Bij mij doet hij het op foobar.

Ik denk dat afspelen met quicktime ook zou moeten lukken.

Edit: werkt idd.

sxesven
Eigenlijk geen tijd (tentamens), toch maar even stemmen dan.

1-2-3-2 Oni

(10) (6) (4) (7)

Chihiro Onitsuka, eigen nominatie, favoriete song aller tijden, dus spreekt redelijk voor zich. Zowel instrumentaal als vocaal een hemelse trip, maar die lofuitingen zijn ook te vinden bij het album in kwestie (Sugar High). Rest me nog te zeggen dat het jammer is dat het als 'curiositeit' gezien wordt; muziek is immers muziek. Dat men dan Japans zingt moet toch geen reden zijn om het als dergelijk te bestempelen. Dat doet me denken aan Guillermo Portabales, die mijn vader meteen als 'achtergrondmuziek' bestempelde; het is immers exotische gitaarmuziek, en dat draai je enkel op de achtergrond. Tot slot, mevrouw is wel degelijk redelijk beroemd in Japan, maar zeker niet een archetypische J-pop-ster (met wat rondluisteren kunt u het verschil horen). Chihiro Onitsuka maakt toch nog altijd kwaliteitspop die ver verwijderd is van de doorsnee plastic sound en de algehele mainstream. De songfestival-referenties neem ik dan ook maar met een pak zout. Nou ja, geweldig dus, verdiende 10.

The Field niet onaardig, maar doet me gewoon weinig. Krappe voldoende.

Rory Gallagher vind ik maar veel te doorsnee klinken, en doet me persoonlijk weinig. Zeer brakke geluidskwaliteit ook.

Skip Skence vind ik wel degelijk erg aardig, mooie voldoende.

1-2-4-2 Rory Gallagher

(3,5)(3)(7)(6,5)

1-3-4-2 The Field

(7)(9,5)(6,5)(5)

Chihiro Onitsuka: leuk om eindelijk eens een Japanse favoriet van Sven te horen. Klinkt als een goed popnummer en alhoewel ik niet verder kom dan een woord of 10 Japans hoor duidelijk dat de zangeres met overgave zingt. Refrein is prachtig.

The Field: de wijdsheid in dit nummer spreekt me erg aan. En ook de break in het midden met Fleetwood Mac (?) waarna het nummer een iets andere wending neemt. Op de een of andere manier krijg ik hier maar geen genoeg van.

Rory Gallagher: (h)eerlijk nummer met die stomende orgel op de achtergrond. Muziek vanuit het hart.

Skip Pence: zo af en toe heb je van die muziek die best mooi is, maar absoluut niet beklijft. Moest dit ook wel een paar keer horen om te concluderen dat ik het mooi vind. Maar toch minpunten voor die vluchtigheid. Misschien ook meer albummateriaal dit.

Sheplays
@herman
Wat heb je nu een leuke avatar
Gefeliciteerd!

Sheplays schreef:
@herman
Wat heb je nu een leuke avatar
Gefeliciteerd!

Jouw avatar werkt schijnbaar inspirerend Sheplays

Nog steeds niet gelukt (vanaf voormiddag)om Skip Spence - Cripple Creek te downloaden(you have reached your download limit)Iemand misschien die het nummer naar SendSpace kan uploaden?

1-4-4-2 The Field

(7)(7,5)(6,8)(6)

Chihiro Onitsuka - Leuk nummer wel, vind alleen haar stem iets minder.
The Field - Lekker nummer, mooie sfeer, iets te eentonig.
Rory Gallagher - Lekker ritme, leuke solo's, verder niet speciaal.
Skip Spence - Wel mooi, maar beetje saai.

Sheplays
the viking schreef:
(quote)

Jouw avatar werkt schijnbaar inspirerend Sheplays

Nog steeds niet gelukt (vanaf voormiddag)om Skip Spence - Cripple Creek te downloaden(you have reached your download limit)Iemand misschien die het nummer naar SendSpace kan uploaden?

Ik bedoelde eigenlijk de toevoeging tussen 'herman' en de avatar .

Hier is een rapidshare link voor
Skip Pence

Sheplays schreef:
(quote)

Ik bedoelde eigenlijk de toevoeging tussen 'herman' en de avatar .

Hier is een rapidshare link voor
Skip Pence

Bedankt deze link werkt wel Sheplays

Matige ronde voor mij

(4,5)(4)(6)(6)

1-4-5-2 Rory Gallagher

Chihiro Onitsuka - Maar snel vergeten deze japanse Shakira

The Field :Elektronisch/Dance steriel getint niemendalletje.

Rory Gallagher : Jammer van deze keuze,terwijl hij fantastische nummers als Tattoo'd Lady,Shadow Play,Bad Penny en A Million Miles Away heeft gemaakt.

Skip Spence : Johnny Cash achtig nummer inderdaad,niet erg bijzonder voor mij.

Ik denk dat mijn computer de benodigde programmatuur mist om Skip Spence te kunnen weergeven.
Dus ik laat meneer Spence maar even achterwege;

(7)(4,5)(7)( -X- )

1-4-5-2 niet gestemd, wel punten gegeven :score blijft hetzelfde

(6,5)(6)(6,5)(8)

1-4-5-3 Skip Spence

(3)(5)(3)(6)

1-4-5-4 Skip Spence

Ik moet helaas constateren dat dit voor mij de zwakste rondes tot nu toe is.

Chihiro Onitsuka klinkt als een doorsnee songfestival nummer.
The Field, ik zit al niet zo in die hele techno scene en alhoewel zeker niet heel slecht klinkt mij dit - zoals veel techno - toch ook weer al snel redelijk eentonig in de oren.
Rory Gallagher, klinkt ook erg doorsnee en weinig spannend, dit soort nummers kan me helaas totaal niet boeien.
Skip Spence, heeft inderdaad goed naar Johnny Cash geluisterd. Verder niet echt heel bijzonder, desondanks wel een voldoende en in ieder geval wel degene die mij het meest aansprak van deze 4 nummers.

0-0-1-0 Paatos

(5)(4)(6,5)(5)

fredpit
0-0-1-1 Eylem

(6,5)(6,5)(6,5)(6,5)

Anekdoten- Deed mij denken aan Muse.
The Replacements- Wat een fijn bandje is dit toch. Als 'los' liedje werkt dit echter niet echt.
Paatos- .....
Eylem- Wat een heerlijke spontane luchtige vrolijkheid na het trage en slepende drama van Paatos. En ze schut zo lekker met die kont van haar. Hier wil ik meer van zien...horen.

Davez
Anekdoten - From Within - The Replacements - Answering Machine
- Paatos - Reality - Eylem - Aman

0-0-2-1 Paatos

(5)(5)(6,5)(4.5)

Dit heeft me Sheplays gevraagd te posten, omdat ze sinds vandaag op verlof is en geen laptop heeft meegenomen
Sheplays schreef:

Rondewinnaar: Anekdoten - From Within
(7)(7)(6,5)(3)

1-0-2-1

Er is een foutje geslopen in de deelnemerslijst voor deze ronde, juist is:

Anekdoten - From Within
The Replacements - Answering Machine
> > Lamb of God - Laid to rest < <
Eylem - Aman

(het nummer van Paatos was op 6 mei al aan de beurt gekomen)

(!RKU$
Alles opnieuw dan maar?

Anekdoten - From Within
The Replacements - Answering Machine
Lamb of God - Laid to rest
Eylem - Aman

(10) - (5) - (6) - (6)

1 - 0 - 0 - 0 Anekdoten

fredpit
bedankt voor je p.m. Grovonion. Opnieuw dan maar

1-0-1-0

(6,5)(6,5)(7)(6,5)

Anekdoten- Deed mij denken aan Muse.
The Replacements- Wat een fijn bandje is dit toch. Als 'los' liedje werkt dit echter niet echt.
Lamb of God- Dat is nog eens lekker wakker worden..
Eylem- Wat een heerlijke spontane luchtige vrolijkheid na het betere hak en zaagwerk van Lamb of God. En ze schut zo lekker met die kont van haar. Hier wil ik meer van zien...horen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 19:14 uur

geplaatst: vandaag om 19:14 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.