Muziek / Muziekgames / Alternatieve Top 152
zoeken in:
0
geplaatst: 30 mei 2007, 17:21 uur
Ja, ik bedoelde eigenlijk 'daarom geen heel laag cijfer'. Dit is wel een fikse onvoldoende, maar het kan nog een stuk lager. Ik zou trouwens een strenge meester zijn, denk ik. 

0
geplaatst: 30 mei 2007, 17:59 uur
grovonion schreef:
De link beneden is een mp3 file.
(quote)
Welke video-clip
De link beneden is een mp3 file.Youtube.com

0
geplaatst: 30 mei 2007, 19:18 uur
26
Van der graaf generator - Lemmings (including Cog) | Ozzy Osbourne - Mr.Crowley | Final Fantasy - He Poos Clouds | Mortiis - Parasite God
5-2-3-1 VDGG
(7)(6,5)(6)(6,5)
Van der graaf generator - Lemmings (including Cog) | Ozzy Osbourne - Mr.Crowley | Final Fantasy - He Poos Clouds | Mortiis - Parasite God
5-2-3-1 VDGG
(7)(6,5)(6)(6,5)
0
geplaatst: 30 mei 2007, 19:20 uur
26
5-2-4-1 Final Fantasy
(5,5)(3)(8,5)(7)
5-2-4-1 Final Fantasy
(5,5)(3)(8,5)(7)
0
Omayyad
geplaatst: 30 mei 2007, 20:17 uur
26
Van der graaf generator - Lemmings (including Cog) (9)
Ozzy Osbourne - Mr.Crowley (4)
Final Fantasy - He Poos Clouds (6)
Mortiis - Parasite God (6)
6-2-4-1 Van Der Graaf Generator
Van der graaf generator - Lemmings (including Cog) (9)
Ozzy Osbourne - Mr.Crowley (4)
Final Fantasy - He Poos Clouds (6)
Mortiis - Parasite God (6)
6-2-4-1 Van Der Graaf Generator
0
Omayyad
geplaatst: 30 mei 2007, 20:18 uur
orbit schreef:
Ondanks prog, wat ik vaak nogal een overroepen genre vind, is dit nummer erg goed te smaken, zat zelfs te denken om hem tot winnaar te nemen, maar toen hoorde ik Ozzy weer even met dat bizarre sympho-intro en die meesterlijke gitaarpartijen, ben keer op keer verkocht!
Ondanks prog, wat ik vaak nogal een overroepen genre vind, is dit nummer erg goed te smaken, zat zelfs te denken om hem tot winnaar te nemen, maar toen hoorde ik Ozzy weer even met dat bizarre sympho-intro en die meesterlijke gitaarpartijen, ben keer op keer verkocht!

0
geplaatst: 30 mei 2007, 20:21 uur
Symphonisch wil ook nog wel eens slaan op een bepaalde klank, die dat electronisch orgel van Mr Crowley in zich heeft. Niet alles is baarden- en geitenwollensokkenmuziek Omayyad

0
Omayyad
geplaatst: 30 mei 2007, 20:42 uur
orbit schreef:
Symphonisch wil ook nog wel eens slaan op een bepaalde klank, die dat electronisch orgel van Mr Crowley in zich heeft. Niet alles is baarden- en geitenwollensokkenmuziek Omayyad

Uiteraard, maar aangezien veel mensen symfo gelijk stellen aan prog vond ik het wel een merkwaardige opmerking.
Overigens ben ik van mening dat progressieve rock (en dan in de ware betekenis van het woord progressief) meer iets voor jou is dan symfonische rock, Orbit, want juist bij die laatste krijg ik wel eens beelden voor me voor me van op Tolkien-gebaseerde "baarden- en geitenwollensokkenmuziek"...
0
geplaatst: 30 mei 2007, 20:45 uur
26
6-2-4-2 Mortiis
(7)(7,5)(6,5)(7,5)
Leuke ronde
Alhoewel kwalitatief niet zo hoogstaand als de vorige ronde,maar dat was dan ook verreweg de beste ronde tot nu toe (voor mij althans)
6-2-4-2 Mortiis
(7)(7,5)(6,5)(7,5)
Leuke ronde
Alhoewel kwalitatief niet zo hoogstaand als de vorige ronde,maar dat was dan ook verreweg de beste ronde tot nu toe (voor mij althans)
0
geplaatst: 30 mei 2007, 20:46 uur
Omayyad schreef:
Uiteraard, maar aangezien veel mensen symfo gelijk stellen aan prog vond ik het wel een merkwaardige opmerking.
Overigens ben ik van mening dat progressieve rock (en dan in de ware betekenis van het woord progressief) meer iets voor jou is dan symfonische rock, Orbit, want juist bij die laatste krijg ik wel eens beelden voor me voor me van op Tolkien-gebaseerde "baarden- en geitenwollensokkenmuziek"...
(quote)
Volgens mij klopt dat ook voor een deel exact

Maargoed, ik doelde dus niet op die kabouters, maar op de term in muzikale zin (zoals je ook symfonisch orkesten hebt ed.). Van Der Graaf valt me trouwens allenzins mee, is dat eigenlijk symfo of prog?
0
Omayyad
geplaatst: 30 mei 2007, 20:52 uur
orbit schreef:
Van Der Graaf valt me trouwens allenzins mee, is dat eigenlijk symfo of prog?
Van Der Graaf valt me trouwens allenzins mee, is dat eigenlijk symfo of prog?
Ik noem dat progressieve rock, maar ik denk dat we nu teveel afdwalen....
0
fredpit
geplaatst: 30 mei 2007, 20:56 uur
26
7-2-4-2
(6,5)(5)(5)(5,5)
zware ronde,..
7-2-4-2
(6,5)(5)(5)(5,5)
zware ronde,..
0
geplaatst: 30 mei 2007, 21:24 uur
26
7-2-4-3 Mortiis
(5)(5)(5)(6,5)
7-2-4-3 Mortiis
(5)(5)(5)(6,5)
0
geplaatst: 30 mei 2007, 21:41 uur
26
7-3-4-3 Ozzy Osbourne
(8,5) (9) (7) (7)
mooi
7-3-4-3 Ozzy Osbourne
(8,5) (9) (7) (7)
mooi
0
Sheplays
geplaatst: 30 mei 2007, 21:47 uur
26
Een ronde met gelijkwaardige nummers met, naar mijn smaak, weinig hoogstandjes.
Van der Graaf Generator is wel een aardig symfonisch rock nummer. Ozzy ken ik gelukkig niet van de Osbournes maar wel van zijn vroegere escapades. Mr. Crowley is best wel goed, vooral het intro. Final Fantasy vind ik wel heel erg grappig met dat kamerorkestje. De link van Mortiis was morte voor mij want ik had mijn limiet weer eens bereikt, dus heb ik even naar de clip geluisterd en helaas ook die lelijke kop gezien, brrr. Neemt niet weg dat hierin lekker werd gedrumd dus...
7-3-4-4 Mortiis
(6))6,5)(6,5)(6,5)
Een ronde met gelijkwaardige nummers met, naar mijn smaak, weinig hoogstandjes.
Van der Graaf Generator is wel een aardig symfonisch rock nummer. Ozzy ken ik gelukkig niet van de Osbournes maar wel van zijn vroegere escapades. Mr. Crowley is best wel goed, vooral het intro. Final Fantasy vind ik wel heel erg grappig met dat kamerorkestje. De link van Mortiis was morte voor mij want ik had mijn limiet weer eens bereikt, dus heb ik even naar de clip geluisterd en helaas ook die lelijke kop gezien, brrr. Neemt niet weg dat hierin lekker werd gedrumd dus...
7-3-4-4 Mortiis
(6))6,5)(6,5)(6,5)
0
geplaatst: 30 mei 2007, 22:02 uur
26
7-3-4-5 Mortis
(6) (6) (6) (6,5)
7-3-4-5 Mortis
(6) (6) (6) (6,5)
0
geplaatst: 30 mei 2007, 23:27 uur
26
7-4-4-5, Ozzy Osbourne
(6)(7)(4,5)(5)
7-4-4-5, Ozzy Osbourne
(6)(7)(4,5)(5)
0
geplaatst: 31 mei 2007, 00:17 uur
Ronde 27 :
Chihiro Onitsuka - Tiger in my love - The Field - Everyday - Rory Gallagher - They don't make them like you anymore - Skip Spence - Cripple creek
Chihiro Onitsuka - Tiger in my love - The Field - Everyday - Rory Gallagher - They don't make them like you anymore - Skip Spence - Cripple creek
0
Sheplays
geplaatst: 31 mei 2007, 00:23 uur
De linkjes:
Chihiro Onitsuka - Tiger in my Love
The Field - Everyday
Rory Gallagher - They Don't Make Them Like You Anymore
Skip Spence - Cripple Creek
Met dank aan Grovonion
Chihiro Onitsuka - Tiger in my Love
The Field - Everyday
Rory Gallagher - They Don't Make Them Like You Anymore
Skip Spence - Cripple Creek
Met dank aan Grovonion

0
geplaatst: 31 mei 2007, 00:57 uur
KampF schreef:
Dit is toch een mooie troostprijs voor mijn nummer
(quote)
Dit is toch een mooie troostprijs voor mijn nummer

iLiKETRAiNS komt naar het Brugse Cactus Festival deze zomer. Hier het programma.
0
geplaatst: 31 mei 2007, 00:59 uur
er gebeuren bij mij vreemde dingen met de Skip Spence link; de computer reageert alsof het een afbeelding is of zo; wil hem daar steeds opslaan???
0
geplaatst: 31 mei 2007, 01:18 uur
Ronde 27 :
0-0-0-1
(5)(5)(4,5)(6,5)
Skip Spence zal geen mp3 zijn. Dook bij mij de Neroplayer in ipv. de mediaplayer. Is in ieder geval wel leuke muziek.
- Nero heeft zijn eigen muziekbestandjesformaat, dus dit zal er wel zo één zijn-
0-0-0-1
(5)(5)(4,5)(6,5)
Skip Spence zal geen mp3 zijn. Dook bij mij de Neroplayer in ipv. de mediaplayer. Is in ieder geval wel leuke muziek.
- Nero heeft zijn eigen muziekbestandjesformaat, dus dit zal er wel zo één zijn-
0
geplaatst: 31 mei 2007, 06:22 uur
dit bestand is in AAC formaat gecodeerd. Ge-encodeerd in Quicktime. Moet dus door de meeste mensen wel af te spelen zijn. Ik gebruik alvast iTunes en dat geeft idd geen enkel probleem.
Waarom Sheplays het niet kan opslaan is me echter een raadsel. Ik zal de link eens volgen.
Edit: ik had een keer voor dat het tijdens download afbrak, maar toen ik een andere mirror heb gebruikt ging het wel.
Waarom Sheplays het niet kan opslaan is me echter een raadsel. Ik zal de link eens volgen.
Edit: ik had een keer voor dat het tijdens download afbrak, maar toen ik een andere mirror heb gebruikt ging het wel.
0
geplaatst: 31 mei 2007, 09:01 uur
Resultaat gisteren:
1. Van der graaf generator - Lemmings (including Cog) 7 6.95
2. Mortiis - Parasite god 5 6.115
3. Ozzy Osbourne - Mr. Crowley 4 6.15
4. Final Fantasy - He poos clouds 4 6.09
1. Van der graaf generator - Lemmings (including Cog) 7 6.95
2. Mortiis - Parasite god 5 6.115
3. Ozzy Osbourne - Mr. Crowley 4 6.15
4. Final Fantasy - He poos clouds 4 6.09
0
Sheplays
geplaatst: 31 mei 2007, 09:06 uur
grovonion schreef:
Het lag aan mijzelf, hij was wél opgeslagen, gaat prima via Foobar!
0
geplaatst: 31 mei 2007, 09:29 uur
0-0-0-2
(7.5)(7.3)(4.9)(7.8)
Zeer moeilijke ronde. De nummers komen uit zeer verschillende genres (van techno tot roots/country) maar zijn elk (met 1 uitzondering) op hun manier zeer goed.
Het minste nummer komt van Rory, een artiest die ik eigenlijk niet ken en te oordelen ahv dit nummer gaat daar niet snel verandering in komen.
The Field is een aardig techno nummer (als ik iTunes mag geloven) dat ik wel aangenaam luisteren vind.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik dankzij sxesven de laatste tijd wel vaker naar j-Pop luister. De nominatie van Chihiro vind ik dan ook erg leuk al hoor ik op het album waar dit van komt betere nummers.
Cripple Creek is een country (of roots?) nummer dat zeer aardig wegluistert. De stem, die iets aan Johnny Cash herinnert) en mijn faible voor dit genre helpen natuurlijk ook.
0-0-0-2
(7.5)(7.3)(4.9)(7.8)
Zeer moeilijke ronde. De nummers komen uit zeer verschillende genres (van techno tot roots/country) maar zijn elk (met 1 uitzondering) op hun manier zeer goed.
Het minste nummer komt van Rory, een artiest die ik eigenlijk niet ken en te oordelen ahv dit nummer gaat daar niet snel verandering in komen.
The Field is een aardig techno nummer (als ik iTunes mag geloven) dat ik wel aangenaam luisteren vind.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik dankzij sxesven de laatste tijd wel vaker naar j-Pop luister. De nominatie van Chihiro vind ik dan ook erg leuk al hoor ik op het album waar dit van komt betere nummers.
Cripple Creek is een country (of roots?) nummer dat zeer aardig wegluistert. De stem, die iets aan Johnny Cash herinnert) en mijn faible voor dit genre helpen natuurlijk ook.
0
geplaatst: 31 mei 2007, 10:25 uur
Ik kan Skip Spence nog steeds niet beluisteren, dus stemmen komt later wel,
maar wel alvast een opmerking;
als je een artiest een warm hart toe draagt, zoals bij Rory Gallagher waarschijnlijk ook het geval is geweest: waarom dan in vredesnaam dit totaal niet representatieve nummer genomineerd??
Voor mij een raadsel.
maar wel alvast een opmerking;
als je een artiest een warm hart toe draagt, zoals bij Rory Gallagher waarschijnlijk ook het geval is geweest: waarom dan in vredesnaam dit totaal niet representatieve nummer genomineerd??
Voor mij een raadsel.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.