MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Alternatieve Top 152

zoeken in:
20.
Lisa o Piu - The Party: 6,8
Wir sind Helden - Alles: 7
Vegas-Possessed: 3,5
Miles Davis - Dual Mr. Anthony Tillmon Williams Process: 9,8

deadline 20.00

0-3-1-2

Lisa o Piu: Best mooi, maar een beetje te zweverig.
Wir Sind Helden: Gewoon een mooi nummer, niets meer, niets minder
Vegas: Wat een slappe vertoning zeg. Heel erg gladjes, totaal niet mijn ding.
Miles Davis: Een van de beste nummers van Davis. Hij mag dan heel bekend zijn, maar qua muziek is dit alternatiever dan de andere drie nummers bij elkaar. Het valt me sowieso zwaar tegen hoe alternatief het deelnemersveld is.

Teunnis schreef:
Hij mag dan heel bekend zijn, maar qua muziek is dit alternatiever dan de andere drie nummers bij elkaar. Het valt me sowieso zwaar tegen hoe alternatief het deelnemersveld is.
Ik weet niet wat jouw definitie is van 'alternatief', maar het betekent niets meer en niets minder dan 'onbekend' in dit topic. Onder de 20 stemmen kom je erin, wat voor muziek het dan ook is. Wat Miles Davis volgens jou alternatief maakt, kan ik dan ook niet helemaal volgen.

20.
Lisa o Piu - The Party: 7,5
Wir sind Helden - Alles: 7,8
Vegas-Possessed: 6,5
Miles Davis - Dual Mr. Anthony Tillmon Williams Process: 8,0

deadline 20.00

0-4-1-3

jasper1991 schreef:
(quote)
Ik weet niet wat jouw definitie is van 'alternatief', maar het betekent niets meer en niets minder dan 'onbekend' in dit topic. Onder de 20 stemmen kom je erin, wat voor muziek het dan ook is.

Zo kan je het natuurlijk ook zien (sterker nog zo is het ook gewoon), maar dan mag je hier K3 ook alternatief noemen. Prima, maar ik had gehoopt op meer alternatieve muziek, in de zin van afwijkend van de mainstream. Zoiets als Vegas is zo mainstream als het maar kan. Miles Davis flirt met dit nummer behoorlijk met elektronische instrumenten, waardoor het niet echt mainstream-jazz meer is (al is er natuurlijk meer alternatieve jazz).

DjFrankie (moderator)
Het is natuurlijk ook bedoeld om albums nummers en artiesten bekender te maken. Roberta Flack is ook niet onbekend, maar dit nummer wel. Ronde 17 was sowieso geweldige ronde.
Blijft altijd verrassend wat je te horen gaat krijgen.

Als iemand K3 wil promoten dan kan dat al betwijfel ik of die de 2de ronde haalt .
Ben straks ook benieuwd naar Teunnis nominatie van 20.SV (ik heb hem nog niet beluisterd).

Teunnis schreef:
(quote)

Zo kan je het natuurlijk ook zien (sterker nog zo is het ook gewoon), maar dan mag je hier K3 ook alternatief noemen. Prima, maar ik had gehoopt op meer alternatieve muziek, in de zin van afwijkend van de mainstream. Zoiets als Vegas is zo mainstream als het maar kan. Miles Davis flirt met dit nummer behoorlijk met elektronische instrumenten, waardoor het niet echt mainstream-jazz meer is (al is er natuurlijk meer alternatieve jazz).
Wat is mainstream? Alles wat hier voorbij komt heeft nog nooit in een top-40 gestaan en is niet gericht op verkoop. Met andere woorden: het onderscheid tussen mainstream en alternatief is op een site als MusicMeter hopeloos achterhaald en jij lijkt een nogal eigen definite van 'alternatief' te hebben wat zoiets is als: experimenteel. Terwijl nergens uit zou moeten blijken dat de ingezonden nummers aan richtlijnen dienen te voldoen, dan onder de 20 stemmen van het album waar ze opstaan.

DjFrankie schreef:
Het is natuurlijk ook bedoeld om albums nummers en artiesten bekender te maken. Roberta Flack is ook niet onbekend, maar dit nummer wel. Ronde 17 was sowieso geweldige ronde.
Blijft altijd verrassend wat je te horen gaat krijgen.

Als iemand K3 wil promoten dan kan dat al betwijfel ik of die de 2de ronde haalt .
Ben straks ook benieuwd naar Teunnis nominatie van 20.SV (ik heb hem nog niet beluisterd).

Ik heb hem beluisterd. Deels dan toch. Hij is, eh, alternatief.

jasper1991 schreef:
(quote)
Wat is mainstream? Alles wat hier voorbij komt heeft nog nooit in een top-40 gestaan en is niet gericht op verkoop. Met andere woorden: het onderscheid tussen mainstream en alternatief is op een site als MusicMeter hopeloos achterhaald en jij lijkt een nogal eigen definite van 'alternatief' te hebben wat zoiets is als: experimenteel. Terwijl nergens uit zou moeten blijken dat de ingezonden nummers aan richtlijnen dienen te voldoen, dan onder de 20 stemmen van het album waar ze opstaan.

In alle eerlijkheid: ik heb nummers genomineerd die hier niet in de top 40 hebben gestaan, maar elders wel een hitje zijn geweest. Of inderdaad van artiesten die met andere nummers wel hits hebben gehad. Heb me ook alleen laten leiden door de aangegeven criteria en alternatief ook zeer letterlijk beschouwd als alternatief voor overbekende nummers, niet voor overbekende muziekstijlen. Het spijt me dat het voor teunnis nu zo tegenvalt.

Jij beweert dus ook iets als dat er op MusicMeter overbekende muziekstijlen zijn?

jasper1991 schreef:
(quote)

Klopt, ik zeg ook niet dat ze aan mijn richtlijnen hoeven te voldoen. Het doel van dit topic is ook alleen maar om onbekende nummers in de schijnwerpers te zetten. Wat ik probeerde te zeggen dat ik meer muziek had verwacht buiten de gebruikelijke kaders van popmuziek.

remcodulac schreef:
(quote)

In alle eerlijkheid: ik heb nummers genomineerd die hier niet in de top 40 hebben gestaan, maar elders wel een hitje zijn geweest. Of inderdaad van artiesten die met andere nummers wel hits hebben gehad. Heb me ook alleen laten leiden door de aangegeven criteria en alternatief ook zeer letterlijk beschouwd als alternatief voor overbekende nummers, niet voor overbekende muziekstijlen. Het spijt me dat het voor teunnis nu zo tegenvalt.

Je hoeft je niet te verontschuldigen hoor Zoals gezegd is hiervan het enige doel om op MusicMeter onbekende artiesten in de schijnwerpers te zetten. Of dit nou een band is die elders wel hitnoteringen heeft gehaalt of een obscure Libanese industrial/noise-artiest maakt in dit topic weinig uit.

Maar nu weer terug naar de nummers! Moet je wel op Miles Davis stemmen!

20.
Lisa o Piu - The Party: 5,9,
Wir sind Helden - Alles: 7,5
Vegas-Possessed: 8,5
Miles Davis - Dual Mr. Anthony Tillmon Williams Process: 6,5

deadline 20.00

0-5-2-3

20.
Lisa o Piu - The Party:
Wir sind Helden - Alles:
Vegas-Possessed:
Miles Davis - Dual Mr. Anthony Tillmon Williams Process:

deadline 20.00

0-6-2-4

Dit is niet echt mijn ronde.

Lisa o Piu: Klinkt mij iets te lief en te zoet, het is allemaal wel mooi maar het weet me niet echt te pakken, 6,0.
Wir Sind Helden: Ken de band inderdaad vd "EK 2008" hit Wenn Es Passiert. Stomme is dat ik ondanks dat ik dat een heerlijk nummer vond, nooit de moeite heb genomen me verder in deze band te verdiepen...onterecht lijkt het want ook dit is een lekker nummer, 7,8.
Vegas: De combinatie van beide heren doet veel verwachten maar het komt er helaas niet uit, ik vind het eigenlijk ook beetje saai worden 5,5
Miles Davis: Jazz is niet mijn muziek genre, alhoewel er zo af en toe uitzonderingen zijn die ik wel kan waarderen. De eerste keer dat ik dit draaide werkte het nummer, zoals zo vaak bij mij bij jazz, behoorlijk op m'n zenuwen, ik word er op 1 of andere manier altijd behoorlijk onrustig van. Maar bij herhaling kon ik het wonderwel al een stuk beter pruimen. Miles heeft wel geluk dat dit een zwakke ronde is, 6,8.

20.
Lisa o Piu - The Party (7,5)
Wir sind Helden - Alles (7,7)
Vegas-Possessed (7,3)
Miles Davis - Dual Mr. Anthony Tillmon Williams Process (7,1)

Lisa o Piu is gewoon een mooi liedje van het soort waar ik toevallig van hou, Wir Sind Helden inderdaad de sterkste deze ronde, maar nu ook weer niet zoveel sterker dan de rest, Vegas maakt de hooggespannen verwachtingen misschien niet helemaal waar, maar zet nog steeds een degelijk popnummer neer en Miles Davis weet mij nog niet helemaal te overtuigen met dit nummer, maar het klinkt interessant en zal in een volgende ronde wel verder groeien, zo te zien.

1-7-2-4

deadline 20.00

20.
Lisa o Piu - The Party (7)
Wir sind Helden - Alles (7,5)
Vegas-Possessed (6,7)
Miles Davis - Dual Mr. Anthony Tillmon Williams Process 6)

2-8-2-4

deadline 20.00

DjFrankie (moderator)
Uitslag ronde 20:

Lisa o Piu - 54,9/8=6,87 2 pt
Wir sind Helden - 63/8=7,88 8 pt
Vegas- 52,1/8=6,51 2 pt
Miles Davis - 57,2/8=7,15 4 pt

Wir Sind Helden en Miles Davis verder

21.

YouTube - For Against - December vs Miasma & The Carousel of Headless Horses- Perilous Fanthoms vs Children of Jubal - Songs of Jubal vs Budapest Bár - Szivemben Bomba Van

Deadline 08.00 uur

0-0-0-0

DjFrankie (moderator)
21. Punten Deric Raven per P.M.

For Against - December
Miasma & The Carousel of Headless Horses- Perilous Fanthoms
Children of Jubal - Songs of Jubal
Budapest Bár - Szivemben Bomba Van

1-0-0-1

For Against: Voor mij de Missing Link tussen postpunk en oude REM. Dit nummer ademt het kenmerkende koude gevoel van de jaren 80 wave uit (9,4)
Miasma & The Carousel of Headless Horses: Vreemde muziek, maar wel prettig. Verwachtte in het begin dat het over zou gaan in Black Metal. Na een mooie 3.30 minuten wordt het mij net te experimenteel; zonde. Vervolgens wel weer een geslaagde afronding (7,5)
Children of Jubal: Allemaal wel spacy, al klinkt het orgeltje teveel als zo’n bruiloftsfeestje variant. Hoor er Light My Fire van The Doors doorheen, boeit me niet tot het eind echter (6,8)
Budapest Bár: Prima zigeunermuziek. Ik hou wel van de rauwheid van de zanger vermengt met het lieve vrouwelijke (7,7)

DjFrankie (moderator)
21. Mijn punten

For Against - December

2-0-1-1

Deadline 08.00

For Against - Geweldig nummer zeg, mooi intro, en erg sfeervol gebracht, zware donkere wave die met zulk omstuimig weer als vandaag nog beter klinkt. 8,8
Miasma & The Carousel of Headless Horses – Zeer apart met een hele kast aan instrumenten die worden gebruikt, het is wel steeds verrassend welke kant het nummer opgaat. Nummer duurt echter voor mij te lang 7,0
Children of Jubal: Prachtig begin , maar ook weer een zeer vreemd nummer, roept bij mij Zappa op. Wel beter als de vorige al duurt dit nummer nog langer. Zanger is een min-punt. 7,4
Budapest Bár: hongaars zigeuner liefdes liedje, niet slecht maar ben niet onder de indruk. Leuk voor bruiloften en partijen in het thuisland. 6,7

21.

For Against - December (7,3)
Miasma & The Carousel of Headless Horses- Perilous Fa(n)thoms (=Asmodius Arise?) (7,5)
Children of Jubal - Songs of Jubal (7,4)
Budapest Bár - Szivemben Bomba Van (5,9)

2-1-2-1

Deadline 08.00

December van For Agains is een degelijk wave nummer dat goed klinkt, maar de pech heeft dat het net niet zo bijzonder is als de volgende twee.

Het nummer Perilous Fanthoms zou volgens YouTube Perilous Fathoms zijn, maar wat vreemder is: volgens Spotify is dit het nummer Asmodius Arise. Hoe dan ook, het is een zeer goed in elkaar stekend geheel, dat ondanks de lengte interessant blijft. Alleen halverwege gaan ze misschien een beetje over the top; daar ben ik nog niet uit.

Goh, wat werd er eind jaren zestig toch al bijzondere muziek gemaakt, kennelijk ook in Nederland. Ook hier een lang nummer, dat niet verveelt. Het Khachaturian-citaat is nauwelijks origineel te noemen, maar wel heel effectief geplaatst.

Wat mij betreft zou Budapest Bar ook gewoon een Amsterdams café kunnen zijn. Om een of andere reden klinkt het mij zo in de oren, compleet met af en toe woorden of zinnen die Nederlands lijken. Verder vind ik het niet zo denderend en de stem van de Hongaarse Sieneke enigszins irritant.

21.

For Against - December (7,2)
Miasma & The Carousel of Headless Horses- Perilous Fa(n)thoms (=Asmodius Arise?) (8)
Children of Jubal - Songs of Jubal (9)
Budapest Bár - Szivemben Bomba Van (6)

2-2-3-1

Deadline 08.00

For Against : Weer wave. Toch nog goed eigenlijk, maar niet bijzonder.

Miasma & The Carousel of Headless Horses IJzersterk begin (tot 3:30); zakt dan een beetje weg, maar is nog spannend; het nummer herpakt zich nog een keer om dan erg onbevredigend te eindigen. Dat is een beetje jammer.

Children of Jubal: 13th Floor Elevators meets Ekseption, maar het doet me ook aan The Pink Floyd van Syd Barrett denken. Slechte zang, maar ja wat wil je van een sixties bandje uit Nederland. Ik ben benieuwd wat men er hier van vindt. Ik vind het inmiddels een geweldig nummer, maar dat heeft wel een paar draaibeurten gekost.

Budapest Bár: Net als Jean Ferrat doet me dit aan het songfestival denken. Naar mijn smaak hoort dit dan in het rechterrijtje, maar Balkancomplotten zullen het wel weer naar het linkerrijtje stemmen.

21.

For Against - December (6,6)
Miasma & The Carousel of Headless Horses- Perilous Fanthoms (9)
Children of Jubal - Songs of Jubal (6,5)
Budapest Bár - Szivemben Bomba Van (5)

3-3-3-1

Deadline 08.00

For Against : Wat mijn voorganger zei "Toch nog goed eigenlijk, maar niet bijzonder". Luistert prima weg, maar niet opzienbarend.

Miasma & The Carousel of Headless Horses : Het is trouwens gewoon Perilous Fanthoms. Ik vind dit geweldig. Het hele album staat vol met een mix van klassiek, rock en allerlei psychedelische geluidscollages. Heerlijk. Dit kan ik blijven draaien.

Children of Jubal: De zang is voor mij een grote afknapper. Het psychedelische geluid is wel goed te pruimen, maar ik kan niet door de zang heen luisteren. Wel een mooi sfeertje in het nummer.

Budapest Bár: Not my cup of tea. Een balkangeluid weet ik meestal wel te waarderen. Maar in dit geval kan ik er weinig mee. Werkt me op m'n zenuwen

De Spotify tracklist voor Perils klopt niet, inderdaad. Maar ik zie wel overal (YouTube, Spotify, Last.fm, Discogs) Fathoms staan in plaats van Fanthoms.

21.

For Against - December (8,7)
Miasma & The Carousel of Headless Horses- Perilous Fanthoms (6,9)
Children of Jubal - Songs of Jubal (7)
Budapest Bár - Szivemben Bomba Van (5)

4-3-4-1

Deadline 08.00

For Against:Sfeervolle prachtige New Wave vermengd met de pychedelische muziek a la Jefferson Airplane.
Miasma & The Carousel of Headless Horses:Zeker geen standaard muziek getuige de vreemde kakafonie aan geluiden.Niet slecht maar misschien iets te breed uitgesponnen en daardoor niet altijd even interessant.Het slot is wel weer inponerend.
Children of Jubal: Fraai psychedelisch nummer.De zang is echter wel wat minder maar niet echt storend.
Budapest Bár : Niet mijn smaak. Sorry!

DjFrankie (moderator)
21.

For Against - December

4-3-4-1

Deadline 08.00

En Alvast ronde 22

22.
Kampec Dolores- Hajam Arcom vs The Screaming Blue Messiahs - Tracking The Dog vs Matt Elliott - Lone Gunmen Required Vs Spiritual Front - I Walk the Dead Line...

Deadline 20.00

0-0-0-0

Ik heb hem wel via de niet gangbare lijntjes beluisterd.

Kampec Dolores: Folk uit Hongarije? Zo staat het tenminste vermeld, ik vind het te kort door de bocht. Mooi met die overspannen viool er doorheen, en het pielgitaartje (8)
Screaming Blue Messiahs: Postpunk met opgerolde mouwen met een hoop spierballen eronder; oftewel de the Clash variant van de New Wave (8,1)
Matt Elliott: Je moet er van houden, is zeker een groot publiek voor. Mij doet het niet veel, allemaal net iets te matt. (6)
Spiritual Front: Doet me enigszins aan Madruggada denken; ook Nick Cave hoor ik terug. Prima nummer (8,2)

22.
Kampec Dolores - Hajam, Arcom vs The Screaming Blue Messiahs - Tracking The Dog vs Matt Elliott - Lone Gunmen Required Vs Spiritual Front - I Walk the Dead Line...

Deadline 20.00

0-1-0-1

DjFrankie (moderator)
hier de You Tube link van Kampec Dolores link

Kampec Dolores: Ooit 1x gehoord bij de VPRO in de jaren 80 en ik was meteen weg van het nummer, heb het jaren alleen op een cassettebandje gehad...maar nu, heel veel jaren later dit nummer op Spotify teruggevonden (ik zie het probleem trouwens niet met de link naar Spotify...en als je Spotify niet hebt dan heb je dat toch binnen 5 minuten (gratis) geinstalleerd?). Geweldig nummer, die overspannen viool zoals deric raven het noemt doet me denken aan Suds & Soda wat ik ook al zo geweldig vind en aan John Cale bij de VU, ook al een favoriet van me. (9,5)
Screaming Blue Messiahs: Lekker stevige garage-achtige gitaarrock, dit doet het wel goed bij mij (hebben zij trouwens niet een single gehad met iets van Flintstone in de titel, staat me vaag iets van bij) (8,0)
Matt Elliott: Het is zeker niet slecht maar het doet me toch niet veel, het is me net een beetje te tam en het houdt mijn aandacht niet vast (6)
Spiritual Front: Madrugada is ook bij mij de eerste naam die naar boven komt, maar dit pakt me dan toch net iets minder (7,0)

22.
Kampec Dolores - Hajam, Arcom vs The Screaming Blue Messiahs - Tracking The Dog vs Matt Elliott - Lone Gunmen Required Vs Spiritual Front - I Walk the Dead Line...

Deadline 20.00

1-2-0-1

DjFrankie (moderator)
Uitslag ronde 21;

For Against - 48/6=8 4 pt
Miasma & The Carousel of Headless Horses- 45,9/6=7,65 3 pt
Children of Jubal - 44,1/6=7,35 4 pt
Budapest Bár - 36,3/6=6,05 1 pt

For Against en Children of Jubal door

22.

Kampec Dolores- Hajam Arcom
The Screaming Blue Messiahs - Tracking The Dog
Matt Elliott - Lone Gunmen Required
Spiritual Front - I Walk the Dead Line...

Deadline 20.00

1-3-0-2

Kampec Dolores- Inderdaad prachtig nummer, dit Hongaarse The Edge. Minpunt is de zangeres die vind ik minder 7,7
The Screaming Blue Messiahs - Swingende indie-rock, prettige stem, associatie met The Gun Club 8,2
Matt Elliott - Ook niet mijn ding, geen mooie zang, strijkers zijn wel mooi. 6,5
Spiritual Front - Spannend geheel, mooi die afwisseling van stemmen, sfeervol gebracht 8,3

22.

Kampec Dolores- Hajam Arcom
The Screaming Blue Messiahs - Tracking The Dog
Matt Elliott - Lone Gunmen Required
Spiritual Front - I Walk the Dead Line...

Deadline 20.00

1-3-1-3

Kampec Dolores: Spotify werkt bij mij niet goed meer (vroeger wel, maar ze zeggen zelf ook dat er iets niet klopt), dus ben ik wel blij met het YouTubelinkje. Het nummer is wel aardig, maar niet meer dan dat. (7)
The Screaming Blue Messiahs: volgens mij kunnen die veel beter. Het blijft niet slecht, maar ik zit hier niet op te wachten. (7,2)
Matt Elliott: het mooie zit in de eerste 2 minuten, hoewel ik de zang matig vind. Daarna is het instrumentaal en het klopt ook allemaal wel, maar dan vind ik het niet meer mooi. (7,8)
Spirtual Font: In potentie is dit goed. Die zware stem in contrast met die hogere stem is mooi en het nummer heeft ook een mooie melodie, maar verder is het zo magertjes en vooral zo futloos. Jammer; hier had meer in gezeten. (7,5)

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:37 uur

geplaatst: vandaag om 18:37 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.