MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Alternatieve Top 152

zoeken in:
28.

Woost - 6 Minutes South (7,2)
Concrete Blonde - bloodletting (7,0)
The Butterfly Effect - Worlds on Fire (8,2)
U.S. Royalty - Hollywood Hollows (6,8)

2-1-4-1

Deadline 20.00

Woost: Leuk bandje van eigen bodem. Had al eens wat nummers beluisterd van hun album Colour My Skin. Wel ligt er vrij duidelijk een rockacademie sausje overheen. Weet overigens niet of ze daar überhaupt vandaan komen.

Concrete Blonde: Ik vond Joey ook maar een mwah-nummer. Dit ligt eigenlijk nog lekkerder in het gehoor, maar het wordt nergens adembenemend (en ik gebruik hier een eufemisme).

The Butterfly Effect: Vanaf het eerste moment al associaties met Muse, ja. Werd natuurlijk nog sterker toen hij in het begin al Take a Bow zong. Ik hou wel van deze bombastische muziek en het wordt hier goed uitgevoerd.

U.S. Royalty: Ik kan horen waar dat Come Together vandaan komt, maar eigenlijk hoor ik er van alles in: Hendrix, jaren 70 Stones, INXS, Black Crowes. Het komt bij mij dan ook over als een lappendeken van derivaten en ik kan er weinig mee. Al zat het op zich wel goed in elkaar.

28.

Woost - 6 Minutes South (7)
Concrete Blonde - bloodletting (6)
The Butterfly Effect - Worlds on Fire (6)
U.S. Royalty - Hollywood Hollows (8)

3-1-4-2

Deadline 20.00

28.

Woost - 6 Minutes South (7,9)
Concrete Blonde - bloodletting (8)
The Butterfly Effect - Worlds on Fire (7,8)
U.S. Royalty - Hollywood Hollows (8,5)

3-2-4-3

Deadline 20.00

Woost: Dat begin is leuk gedaan. Het is net of er een ander bandje door de muziek begint heen te spelen. Verder gewoon een goed nummer.

Concrete Blonde: Eigenlijk niet eens zo bijzonder, maar wel mijn smaak. Het zou misschien wat meer up tempo mogen. Of van slow naar up tempo, hoewel er al voldoende variatie in het nummer zit.

The Butterfly Effect: Dit vind ik ook al leuk, maar het tweede deel is wel een stukje minder.

U.S. Royalty: Dit nummer staat in een traditie waarin ook Come Together zit, maar tegelijk zoveel andere muziek ook. Zelfs Led Zeppelin is er in terug te horen. De refreintjes vind ik iets minder. Maar een heel knap nummer, hoor, en met kop en staart.

28.

Woost - 6 Minutes South (6,8)
Concrete Blonde - bloodletting (7)
The Butterfly Effect - Worlds on Fire (8,9)
U.S. Royalty - Hollywood Hollows (7,9)

3-2-5-4

Deadline 20.00

Woost: Leuk nummer, maar niet spannen genoeg. Klink wel OK, aar niet meer dan dat.

Concrete Blonde: Het nummer vind ik op zich niet eens zo bijzonder. Maar de sound is wel erg lekker.

The Butterfly Effect: Fantastisch nummer. Op het album waar dit nummer af komt, staan meer van dergelijke knijters, maar daar tegenover staan er ook een paar enorme miskleunen op. Jammer. De band heeft veel in zijn mars.

U.S. Royalty: Dit ga ik opsnorren. Klink er mooi. Ga het Beatles verhaal niet aanhalen, maar het klopt wel. Maar weer niet zo dat het vervelend is. Prima nummer

Omdat Frank andere verplichtingen heeft komt hier de nieuwe ronde.

Th' Faith Healers - Reptile Smile
vs Marc & the Mambas - The Animal in You vs YouTube - Bell Hollow - Seven Sisters vs Lonnie Donegan - Gamblin' Man

Marc & the Mambas - The Animal in You
Bell Hollow - Seven Sisters
Lonnie Donegan - Gamblin' Man

0-0-1-1

Deadline om 08.00

Th' Faith Healers: Baspartijen zeer erg vet en mooi, maar het noise gedeelte en de zangeres weer minder (7)
Marc & the Mambas: Marc zoals gewoonlijk goed bij stem, begint wat langzaam, de stem is helaas te traag i.v.m. de muziek. Dit soort nummers moet hij toch echt aan Swans of Foetus over laten, leent zijn manier van zingen zich niet voor (7,2)
Bell Hollow: Hoogstaande vrij toegankelijke wave voor het hele gezin (9,4)
Lonnie Donegan: Lekker tempo, wat zou ik hier graag een Ramones of Pixies coverversie van gehoord hebben. Past enigszins goed daar tussen; beetje Surfin’ Bird. (7,7)

Th' Faith Healers - Reptile Smile (7,5)
Marc & the Mambas - The Animal in You (7)
Bell Hollow - Seven Sisters (6)
Lonnie Donegan - Gamblin' Man (8,8)

1-0-1-2

Th’ Faith Healers: Juist de zang en de noise vind ik de leukste aspecten van dit nummer.
Marc & the Mambas: Klinkt als een toegankelijke mix van Test Dept. en Diamanda Galás. Hoewel ik beide artiesten niet echt hoog heb zitten (met uitzondering van enkele nummers), is dit te veel een slap aftreksel.
Bell Hollow: Een heel leeg nummer.
Lonnie Donegan: Punk uit 1958?! Bij eerste beluistering was ik compleet overdonderd. Bij herbeluistering stel ik me covers voor in allerlei stijlen, die ik dan beter zou vinden. Maar als ik me dan voorstel dat die covers er waren, dan zou ik het wat onbeholpen origineel des te meer waarderen. Kortom een topnummer!

Th' Faith Healers - Reptile Smile (6,2)
Marc & the Mambas - The Animal in You (7,3)
Bell Hollow - Seven Sisters (7,5)
Lonnie Donegan - Gamblin' Man (7)

1-1-2-2

Deadline om 08.00

2-1-2-3

Deadline om 08.00

Th' Faith Healers: Heerlijk voortstuwend nummer, noise zoals ik het graag hoor en de zangeres klinkt ook lekker, 8,3
Marc & the Mambas: Theatraal is het eerste wat bij me opkomt, soms pakt dat goed uit, soms niet....hier zit het er eerlijk gezegd een beetje tussenin, maar echt overtuigen doet het me toch niet 6,5
Bell Hollow: Braaf klinkend wave nummer zonder ziel, het doet me helaas helemaal niets, beetje saai zelfs, 5,8
Lonnie Donegan: Tering wat een lekker nummer en dat uit 1958!!! 20 jaar later had dit een vette punk song kunnen zijn. @Justus18, volgens mij is dit ook een cover, origineel is van Woody Guthrie, 8,0

DjFrankie (moderator)
Uitslag ronde 28

Woost - 52,1/7=7,44 3 pt
Concrete Blonde - 49,5/7=7,07 2 pt
The Butterfly Effect - 55,4/7=7,91 5 pt
U.S. Royalty - 54,6/7=7,8 4 pt

Butterfly Effect en U.S. Royalty verder.

Ronde 29.

3-1-2-4

Deadline om 08.00

Th' Faith Healers: Lekker nummer, lekker rauw en mooi gebracht, klint begin 80's maar aal wel nieuwer zijn.( 7,5)
Marc & the Mambas: Theatrale softcell? Zijn stem blijft mooi, maar op zulke muziek niet van toepassing, hier past een zware rauwe stem bij (7)
Bell Hollow: Inderdaad El ninjo zegt het ik hoor het, te braaf. niet overtuigend, maar niet onaardig (7,1)
Lonnie Donegan: In 1 woord geweldig, dit is zo'n verborgen parel wat zo'n spel leuk maakt. (8,7)

El Ninjo schreef:
@Justus18, volgens mij is dit ook een cover, origineel is van Woody Guthrie, 8,0

Volgens de Wiki hebben ze het samen geschreven. Van Woody heb ik The Ultimate Collection, maar daar staat het niet op. Ik ga mijn cijfer ook opwaarderen. Na eerste beluistering gaf ik het onmiddellijk een 9. Dat blijft iets te hoog, maar het moet wel 8,8 zijn.

DjFrankie (moderator)
Uitslag ronde 29:

Th' Faith Healers - 36,5 /5=7,3 3 pt
Marc & the Mambas - 35/5=7 1 pt
Bell Hollow - 35,8/5=7,16 2 pt
Lonnie Donegan - 40,2 /5=8,04 4 pt

Th' Faith Healers en Lonnie Donegan verder

30.
Herman van Veen - Graag gezien‬‏ vs In My Rosary - Always Blue vs Trouble - Manic Frustration
vs Thunderstone - Down with Me

Deadline 20.00

0-0-0-0

30.
Herman van Veen - Graag gezien‬‏ vs In My Rosary - Always Blue vs Trouble - Manic Frustration

Deadline 20.00

0-1-0-1

Herman van Veen: Heb hier niet veel mee, voor mij klinkt bijna elk van Veen nummer hetzelfde. Vrij eenzijdige zang. (6)
In My Rosary: Soort van optimistische gothic, kan dat? Blijkbaar wel. Duitsland heeft nog steeds een goede gothicscene, daar leeft het nog steeds (9)
Trouble: Met Rick Rubin achter de knoppen komt het altijd goed; niet dus. Trouble mist voor mij net een stuk spanning, waardoor het een middelmatig Metalbandje blijft (6)
Thunderstone: Finland en Metal. Perfecte combinatie. Dat er hierbij een soort van saxofoongeluid uit een orgel wordt getoverd vind ik een pluspunt. Vaak wordt de orgel gebruikt om alle beschikbare ruimte dicht te metselen, hier is hij subtiel aanwezig (7,1)

30.

Deadline 20.00

0-2-0-2

- Herman van Veen: Op en top Herman van Veen, maar dit nummer vind ik niet bijzonder van hem. Zoals mijn voorganger al opmerkte kent de stem van van Veen weinig dynamiek. Slecht is het toch niet, aardige ballade. 6,0
- In My Rosary: Dit vind ik schitterende gothic/body music. Mysterieus sfeertje met subtiel uitgedacht arrangement. Hoogtepunt is de sferische akoestische solo halverwege. 8,3
- Trouble: Geen slechte rocker, het heeft iets heel stereotiep. Het luistert desalniettemin prima weg door een leuke gitaarriff en een lekker rauwe stem. 6,6
- Thunderstone: Wereldnummer. Aansluitend op hardrock-klassiekers van weleer, maar toch heeft het die moderne Finse metalsound. Het begint al sterk met de rauwe stem van Rantanen op een akoestisch landschap, telkens wordt er wat gas bij gedaan om bij de weergaloze versnelling aan te komen! De hammondsolo is de kers op de taart. 9,7

30.

Deadline 20.00

0-3-1-2

Herman van Veen:altijd goede songteksten maar vind dit nummer eigenlijk niet zo bijzonder(6,5)
In My Rosary: Bekoorlijke Darkwave en muzikaal heeft het zeker verwantschap met een band als Ikon(8,7)
Trouble: Eerder speelden ze geloof ik doom metal zelf geef ik duidelijk de voorkeur aan (classic)hardrock zoals dit AC/DC'achtige nummer Frustration .(8,5)
Thunderstone:Leuk maar het kan mij niet de volledige speelduur overtuigen(7)

30.

Deadline 20.00

0-4-2-2

Herman van Veen (6,0)
In My Rosary (7,5)
Trouble (7,0)
Thunderstone (6,2)

DjFrankie (moderator)
30.

Deadline 20.00

0-5-2-3

Herman van Veen: mooi gezongen, typisch Van Veen nummer. Ik vind dit zeker niet slecht . (7,2)
In My Rosary: Prachtig nummer, heerlijke klanken, ik wordt hier vrolijk van. Moet ik opsnorren(8,8)
Trouble: Vuige bluesrock, met een goeie gitarist (prima solo's), doet me denken aan Black Crowes, Blind Melon (7,4)
Thunderstone: Prima zeer gevarieerd nummer, doet me denken aan Blind Guardian, zanger is enige minpunt (7,7)

30.

Deadline 20.00

0-5-3-4

Herman van Veen: Ik heb waardering voor deze artiest, maar niet voor dit nummer. (5)
In My Rosary: Slap (6)
Trouble: Aardig nummer, maar niets bijzonders (7,2)
Thunderstone: Veel interessanter dan de vorige en van begin tot eind boeiend. (7,8)

DjFrankie misschien vind je deze dan ook wel leuk .Eigenlijk was dit mijn eerste optie wat In My Rosary betreft. En een stuk donkerder.

DjFrankie (moderator)
31.
Tim Finn - The Saw and the Tree vs Caitlin Rose - Own Side vs The Deadly Snakes - Burn Down The Valley vs Dean & the Weenies - Fuck You

Deadline 08.00

0-0-0-0

@ the viking: Sukkel! Dat nummer is veel en veel mooier.

DjFrankie (moderator)
@ the Viking - prachtig nummer inderdaad !!

Uitslag 30:

Herman van Veen - 36,7/6=6,12 0 pt
In My Rosary - 48,3/6=8,05 5 pt
Trouble - 42,7/6=7,12 3 pt
Thunderstone - 45,5/6=7,58 4 pt

In My Rosary en Thunderstone verder !!

31.

Tim Finn - The Saw and the Tree
Caitlin Rose - Own Side
The Deadly Snakes - Burn Down The Valley
Dean & the Weenies - Fuck You

Deadline 08.00

1-0-1-0

Tim Finn: Prima nummer (heeft ook goeie stem natuurlijk), mijmerd lekker weg (7,3)
Caitlin Rose: Lief gezongen, associatie Ilse de Lange-achtige muziek, country singer songwritester (7)
The Deadly Snakes : HEEEEEERLIJK The horrors van hun eerste cd. maar dan beter uitgevoerd, dat is Deadly Snakes, heerlijke Hammond Orgel. Hier wordt ik weer blij van !! (8.8)
Dean & the Weenies : Nee een beetje te schreeuwerig naar mijn zin, ook geen fijne stem. (6,5)

31.

Caitlin Rose - Own Side

Deadline 08.00

1-0-2-1

Tim Finn: Ik weet het niet goed uit te leggen, maar het nummer pakt me niet. Is het te rommelig? (7,2)
Caitlin Rose: Tijdloos liedje. Een beetje saai, maar mooi. (7,5)
The Deadly Snakes: Doet me erg aan Nick Cave denken. Prachtig nummer. Hoewel ik de toevoeging van blazers altijd weet te waarderen, moest ik er hier wel aan wennen. (8,8)
Dean & the Weenies: Hier is de sax voor mij direct 1 van de pluspunten. Verder vind ik het prachtig zoals lome desinteresse en afkeer ontspoort in ongecontroleerde woede. Je zult je maar druk maken over Mary Tyler Moore. Allemaal gespeeld narcisme natuurlijk, maar voor mij zo herkenbaar. (9,2)

Justus18 schreef:
@ the viking: Sukkel! Dat nummer is veel en veel mooier.

Nog maar een keer dan Justus18: Dit nummer had ik dus eigenlijk ook willen plaatsen. Die verrekte medicijnen ook

Maar misschien dat ie alsnog mag instromen ter vervanging van het eerste nummer met goedkeuring van iedereen?

31.

Caitlin Rose - Own Side

Deadline 08.00

2-0-2-2

Tim Finn: Klinkt hier meer als zijn broertje Neil, die ik eigenlijk een groter zanger vind, zeker in Split Enz en Crowded House. Dit is echter zeer prettig, hoor hier onze eigen Solo en tevens Zita Swoon (Stef Kamil Carlens) in terug (8,5)

Caitlin Rose: Ik moet teveel denken aan die zangeres van dat overschot aan fietsen in onze wereld, die zo nodig een huwelijk van een van De Oranjes moest opvrolijken; Katie Melua, maar dan met meer country. Zeker geen slechte zang, dat is wel weer een feit (6,5)

The Deadly Snakes: Klinkt als een overspannen Dexy Midnight Runners, moet er zelfs erg om glimlachen. Doet me ook aan Once In A Lifetime van Talking Heads denken. Een Mid-Life man die er achter komt dat dit leven niet bied wat hij gehoopt had (8)

Dean & the Weenies: Klinkt Over The Top van deze aan een overdosis overleden travestiet. Beetje vreemd accent, maar stiekem best lekker (8,3)

31.

Tim Finn - The Saw and the Tree (7,9)
Caitlin Rose - Own Side (7,0)
The Deadly Snakes - Burn Down The Valley (7,8)
Dean & the Weenies - Fuck You (5,7)

Deadline 08.00

3-0-3-2

De broertjes Finn kunnen bij mij eigenlijk niets verkeerd doen. Dit nummer leek me in het begin niet zo leuk als zijn oudere werk, maar het is zeker een groeiertje.
Een lief liedje wel, van Caitlin Rose, maar niet echt onderscheidend van het werk van een hele serie andere soft-country meisjes.
Inderdaad associaties met Babe I'm on Fire van Cave. De toegevoegde blazers maken het eigenlijk wel zo leuk.
Dean is een zeurpiet en denkt een beetje stoer te zijn door het f-woord te gebruiken. Het nummer krijgt net een krappe voldoende vanwege de sax. More sax, less fuck!

31.

Tim Finn - The Saw and the Tree (6,5)
Caitlin Rose - Own Side (6,5)
The Deadly Snakes - Burn Down The Valley (8,4)
Dean & the Weenies - Fuck You (8,2)

Deadline 08.00

3-0-4-3

DjFrankie (moderator)
Uitslag:

31.

Tim Finn - 37,4/5=7,48 3 pt
Caitlin Rose - 34,5/5=6,9 0 pt
The Deadly Snakes - 41,8/5=8,36 4 pt
Dean & the Weenies - 37,9/5=7,58 3 pt

Deadly snakes en Dean & the Weenies(nipt) door.

Ronde 32

32.
Les Savy Fav - Adopduction vs Peter C. Johnson - I Can't Paint For You vs Lauren Shera - Endless Sea
vs rusted root - primal scream -‬‏

Deadline 20.00

0-0-0-0

32.
Les Savy Fav - Adopduction vs Peter C. Johnson - I Can't Paint For You vs Lauren Shera - Endless Sea
vs primal scream - rusted root‬‏

Deadline 20.00

0-0-1-1

Les Savy Fav: Beetje veel Pixies, beetje weinig origineel. (6,6)
Peter C. Johnson: Trage stokkende Folk, niet aan mij besteed, alsof je in een auto rijdt met de handrem erop (6)
Lauren Shera: Ook niet zozeer mijn ding. Ze heeft het voordeel van de twijfel in deze zwakkere ronde vanwege haar mooie verschijning en de prima tweestemmigheid (6,7)
Rusted Root: Meesterlijk nummer. Volgens mij moet dit gemakkelijk met 2 vingers in de neus de volgende ronde kunnen halen. Doet me aan 16 Horsepower denken (9,6)

32.
Les Savy Fav - Adopduction (7,2)
Peter C. Johnson - I Can't Paint For You (7)
Lauren Shera - Endless Sea (6)
Rusted Root‬‏ - Primal Scream(8,2)

Deadline 20.00

1-0-1-2

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 00:44 uur

geplaatst: vandaag om 00:44 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.