Muziek / Muziekgames / Alternatieve Top 152
zoeken in:
0
geplaatst: 6 mei 2007, 15:46 uur
2 Sophia - So Slow - Amorphis - Black winter day - Paatos - Reality - Flaming lips - Hell's Angels Cracker fatory
10-4-0-5 Flaming Lips
(6)(4,5)(6,5)(7)
10-4-0-5 Flaming Lips
(6)(4,5)(6,5)(7)
0
geplaatst: 6 mei 2007, 15:48 uur
2 Sophia - So Slow / Amorphis - Black Winter Day / Paatos - Reality / The Flaming Lips - Hell's Angels Cracker Factory
10-4-0-6, The Flaming Lips
(5)(5)(5)(6)
10-4-0-6, The Flaming Lips
(5)(5)(5)(6)
0
geplaatst: 6 mei 2007, 15:49 uur
Kop op, Omayyad, ik heb een hip-hopnummer aangemeld, in de hoop dat iemand het tóch zal waarderen, en denk ook dat dit bij heel veel mensen niet in het straatje zal liggen, maar het is altijd het proberen waard.
0
geplaatst: 6 mei 2007, 15:58 uur
Heb er ook nog aan gedacht wat hiphop (met name Dälek) er in te plaatsten, maar vrees dat daar inderdaad erg weinig animo voor gaat zijn.
Al kan je met een goeie keuze wel wat mensen uit hun hip hop = 50 Cent droom helpen lijkt me.
Al kan je met een goeie keuze wel wat mensen uit hun hip hop = 50 Cent droom helpen lijkt me.
0
Omayyad
geplaatst: 6 mei 2007, 16:00 uur
Onderhond schreef:
Heb er ook nog aan gedacht wat hiphop (met name Dälek) er in te plaatsten, maar vrees dat daar inderdaad erg weinig animo voor gaat zijn.
Misschien wordt het dan tijd voor een alternatieve alternatieve song top 128 aller tijden, waar het stemmenverloop niet (of in ieder geval minder) voorspelbaar is?

0
geplaatst: 6 mei 2007, 16:01 uur
Onderhond schreef:
Dat was ook mijn doel.
0
geplaatst: 6 mei 2007, 16:04 uur
2 Sophia - So Slow / Amorphis - Black Winter Day / Paatos - Reality / The Flaming Lips - Hell's Angels Cracker Factory
11-4-0-6 Sophia
(6)(5.5)(5)(6)
Even mijn subtiele, positieve commentaar:
Morgen is er weer een dag!
11-4-0-6 Sophia
(6)(5.5)(5)(6)
Even mijn subtiele, positieve commentaar:
Morgen is er weer een dag!
0
geplaatst: 6 mei 2007, 16:07 uur
Omayyad schreef:
Dat klopt. Laten we het er maar op houden dat de doorsnee MuMe-gebruiker niet echt warm loopt voor beide nummers. Verder stoor ik me mateloos aan het (weinig subtiele) commentaar dat sommige gebruikers hier neerzetten.
Maar goed... ik wil hier niet de ziele(n)piet uithangen, maar dat is één van de redenen dat ik niet stem.
Ik zou toch eerst afwachten voordat ik conclusies zou trekken. De eerste ronde heeft toch al verrassend Lapsed verder gebracht. Vind het dan ook niet eerlijk dat je al veralgemeend na ocharme 1,5 dagen. Verder zijn commentaren bij liedjes (muziek in het algemeen) toch net de bedoeling van mume. Dat niet elke uitleg aansluit bij jou mening is toch niet meer dan logisch? Ik vind het alvast prachtig dat zo veel mume'rs hun stem motiveren.Dat klopt. Laten we het er maar op houden dat de doorsnee MuMe-gebruiker niet echt warm loopt voor beide nummers. Verder stoor ik me mateloos aan het (weinig subtiele) commentaar dat sommige gebruikers hier neerzetten.
Maar goed... ik wil hier niet de ziele(n)piet uithangen, maar dat is één van de redenen dat ik niet stem.
0
geplaatst: 6 mei 2007, 16:12 uur
12-4-0-6
(7,5)(4)(6)(7)
12-4-0-6
(7,5)(4)(6)(7)
0
Davez
geplaatst: 6 mei 2007, 16:14 uur
Ik had achteraf gezien ook graag iets van Django Reinhardt willen inzenden maar je moet keuzes maken he...
Ik ben alvast benieuwd naar de hiphop inzending want ik ben 1 van die mensen die aan 50 cent denkt bij het genre hiphop.
Verder vind ik de weinig subtiele commentaren subliem :d daar moeten we maar tegen kunnen nietwaar?
Ik ben alvast benieuwd naar de hiphop inzending want ik ben 1 van die mensen die aan 50 cent denkt bij het genre hiphop.
Verder vind ik de weinig subtiele commentaren subliem :d daar moeten we maar tegen kunnen nietwaar?
0
Omayyad
geplaatst: 6 mei 2007, 16:15 uur
grovonion schreef:
Ik zou toch eerst afwachten voordat ik conclusies zou trekken. De eerste ronde heeft toch al verrassend Lapsed verder gebracht. Vind het dan ook niet eerlijk dat je al veralgemeend na ocharme 1,5 dagen.
Ik zou toch eerst afwachten voordat ik conclusies zou trekken. De eerste ronde heeft toch al verrassend Lapsed verder gebracht. Vind het dan ook niet eerlijk dat je al veralgemeend na ocharme 1,5 dagen.
Daar heb je wellicht wel gelijk in... Misschien heb ik een ietwat te pessimistische voorstelling...
grovonion schreef:
Verder zijn commentaren bij liedjes (muziek in het algemeen) toch net de bedoeling van mume. Dat niet elke uitleg aansluit bij jou mening is toch niet meer dan logisch? Ik vind het alvast prachtig dat zo veel mume'rs hun stem motiveren.
Verder zijn commentaren bij liedjes (muziek in het algemeen) toch net de bedoeling van mume. Dat niet elke uitleg aansluit bij jou mening is toch niet meer dan logisch? Ik vind het alvast prachtig dat zo veel mume'rs hun stem motiveren.
Het gaat mij beslist niet om dat deze commentaren niet bij mijn mening zouden aansluiten, maar meer om de teneur van deze commentaren.
Ik zit echt niet te wachten op het gebruik van bepaalde krachttermen waarbij users op basis van slechts één liedje hun mening geven over de band. Ik ben juist teleurgesteld dat het commentaar vaak zo oppervlakkig blijft.
0
Omayyad
geplaatst: 6 mei 2007, 16:17 uur
Davez schreef:
Laat ik vooropstellen dat ik daar zeker tegen kan. Ik heb alleen moeite dat sommigen hier en daar enkel en alleen op basis van hun afkeer jegens een bepaald genre hun oordeel vellen. Ik stoor me dus aan hun kortzichtigheid.
0
Davez
geplaatst: 6 mei 2007, 16:20 uur
Deze KO zal daar verandering in brengen Omayyad!
Ik heb ook vooroordelen, geef ik toe. Rap,HipHop en dergelijke maar ik geef het een kans. Door bepaalde genres kansen te geven heb ik al veel moois ontdekt op muziekgebied.
Laat maar komen!
Ik heb ook vooroordelen, geef ik toe. Rap,HipHop en dergelijke maar ik geef het een kans. Door bepaalde genres kansen te geven heb ik al veel moois ontdekt op muziekgebied.
Laat maar komen!
0
fredpit
geplaatst: 6 mei 2007, 16:27 uur
Omayyad schreef:
Dat klopt. Laten we het er maar op houden dat de doorsnee MuMe-gebruiker niet echt warm loopt voor beide nummers. Verder stoor ik me mateloos aan het (weinig subtiele) commentaar dat sommige gebruikers hier neerzetten.
(quote)
Dit is dan ook de Alternatieve 128..hier komen de persoonlijke smaken naar voren...Heerlijk toch !!
Ik ben benieuwd hoe er straks op mijn prehistorische zwarte militante poezie gereageert gaat worden.
Niet stemmen omdat de overige mumeteraars het niet met uw exguise smaak eens zijn zie ik als nuf gezeur..
0
Omayyad
geplaatst: 6 mei 2007, 16:28 uur
fredpit schreef:
Niet stemmen omdat de overige mumeteraars het niet met uw exguise smaak eens zijn zie ik als nuf gezeur..
Inderdaad, maar dat beweer ik ook niet. Als je even alles goed leest, zal je dat zien.
0
fredpit
geplaatst: 6 mei 2007, 16:29 uur
Trouwens...Dit is tot nu toe de leukste KO die ik hier op mume ben tegengekomen. Eindelijk wat diepgang en uitdaging.
0
geplaatst: 6 mei 2007, 16:35 uur
2 Sophia - So Slow - Amorphis - Black winter day - Paatos - Reality - Flaming lips - Hell's Angels Cracker fatory
11-4-0-4
(10)(6)(7,5)(8)
Black Winter Day; best leuk nummer van een band die ik niet kende, en eerlijk gezegd vond ik dat synth riedeltje juist een leuke afwisseling op de gitaar. Desondanks ligt de stem me niet zo erg, vandaar toch maar een zesje.
Paatos, erg mooi! Meteen het hele album Kallocain gedownload, ben hier heel benieuwd naar. Jammer dat het nog geen enkele stem heeft gekregen.
En ik had me een tijd geleden al voorgenomen te gaan luisteren naar the Flaming Lips, maar is er tot nog toe nooit van gekomen. Best een schande, want dit nummer is alvast een heerlijke psychedelische trip. Ook erg benieuwd naar ander werk van ze.
11-4-0-4
(10)(6)(7,5)(8)
Black Winter Day; best leuk nummer van een band die ik niet kende, en eerlijk gezegd vond ik dat synth riedeltje juist een leuke afwisseling op de gitaar. Desondanks ligt de stem me niet zo erg, vandaar toch maar een zesje.
Paatos, erg mooi! Meteen het hele album Kallocain gedownload, ben hier heel benieuwd naar. Jammer dat het nog geen enkele stem heeft gekregen.
En ik had me een tijd geleden al voorgenomen te gaan luisteren naar the Flaming Lips, maar is er tot nog toe nooit van gekomen. Best een schande, want dit nummer is alvast een heerlijke psychedelische trip. Ook erg benieuwd naar ander werk van ze.
0
geplaatst: 6 mei 2007, 16:52 uur
11-4-0-5
(7)(6,5)(5,5)(8)
Sophia: Mooi nummer, niet bijster origineel naar mijn mening, maar toch wel aanstekelijk en het pakt je toch wel.
Amorphis: Ook een redelijk nummer, de stijl doet me aan Katatonia denken, zonder de synths dan, die ik weer een leuke toevoeging vind hebben. Alleen toch veel minder sterk dan de songs van Katatonia's Brave Murder Day.
Paatos: Luistert lekker weg, weinig boeiends. Maar ach, toch nog een voldoende.
Flaming Lips: Oew, dit klinkt behoorlijk goed. Inderdaad een brij van geluiden maar zeker nog behapbaar. Hier ga ik zeker meer van zoeken!
11-4-0-5
(7)(6,5)(5,5)(8)
Sophia: Mooi nummer, niet bijster origineel naar mijn mening, maar toch wel aanstekelijk en het pakt je toch wel.
Amorphis: Ook een redelijk nummer, de stijl doet me aan Katatonia denken, zonder de synths dan, die ik weer een leuke toevoeging vind hebben. Alleen toch veel minder sterk dan de songs van Katatonia's Brave Murder Day.
Paatos: Luistert lekker weg, weinig boeiends. Maar ach, toch nog een voldoende.
Flaming Lips: Oew, dit klinkt behoorlijk goed. Inderdaad een brij van geluiden maar zeker nog behapbaar. Hier ga ik zeker meer van zoeken!
0
geplaatst: 6 mei 2007, 16:56 uur
12-4-0-5
(8,5)(1)(7,5)(3)
Kende zowel Sophia als Paatos nog niet, 2 mooie ontdekkingen, ga van beide zeker meer beluisteren
Amorphis is totaal niet mijn ding en Flaming Lips vind ik echt een veel te lang(dradig) nummer.
12-4-0-5
(8,5)(1)(7,5)(3)
Kende zowel Sophia als Paatos nog niet, 2 mooie ontdekkingen, ga van beide zeker meer beluisteren

Amorphis is totaal niet mijn ding en Flaming Lips vind ik echt een veel te lang(dradig) nummer.
0
Sheplays
geplaatst: 6 mei 2007, 17:00 uur
@Nightrider, Pruut en El Ninjo
De stand bij Astronaut was al hoger
volgens mij staat het nu
14-4-0-7
volgens mij staat het nu
14-4-0-7
0
geplaatst: 6 mei 2007, 17:16 uur
Sheplays schreef:
volgens mij staat het nu
14-4-0-7
volgens mij staat het nu
14-4-0-7
Gelukkig zit er hier nog 1 iemand op te letten

Stand inderdaad 14-4-0-7
0
geplaatst: 6 mei 2007, 17:51 uur
14-4-1-7 Paatos
(7)(3)(8)(5)
Overigens staan er naar mijn mening op album Kallocain van Paatos nog mooiere songs dan Reality zoals bijv. Gasoline.
14-4-1-7 Paatos
(7)(3)(8)(5)
Overigens staan er naar mijn mening op album Kallocain van Paatos nog mooiere songs dan Reality zoals bijv. Gasoline.
0
geplaatst: 6 mei 2007, 19:52 uur
14-4-1-8 FL
(7)(1)(5)(7,5)
14-4-1-8 FL
(7)(1)(5)(7,5)
0
geplaatst: 6 mei 2007, 20:06 uur
14-5-1-8 Amorphis
(6) (7,5) (5,5) (7,5)
14-5-1-8 Amorphis
(6) (7,5) (5,5) (7,5)
0
geplaatst: 6 mei 2007, 20:39 uur
15-5-1-8 Amorphis
(8) (7) (7) (7,5)
Kende geen van de nummers, en alleen de band Flaming Lips van te voren.
Sophia is prachtig; het meest "mijn muziek" ook.
Amorphis is een goed stuk muziek, waar ik zelf liever "echte" zang bij zou horen; maar okee maakt niet uit; niet verkeerd.
Paatos; 1 zwakke schakel ; de zang; ik mis power, kracht. Muzikaal uitstekend.
Flaming Lips; niet voor elke bui; maar lang getwijfeld tussende Lips en Sophia.
Ik vind alle nummers in deze ronde van behoorlijk hoog , en bijna gelijkwaardig niveau.
15-5-1-8 Amorphis
(8) (7) (7) (7,5)
Kende geen van de nummers, en alleen de band Flaming Lips van te voren.
Sophia is prachtig; het meest "mijn muziek" ook.
Amorphis is een goed stuk muziek, waar ik zelf liever "echte" zang bij zou horen; maar okee maakt niet uit; niet verkeerd.
Paatos; 1 zwakke schakel ; de zang; ik mis power, kracht. Muzikaal uitstekend.
Flaming Lips; niet voor elke bui; maar lang getwijfeld tussende Lips en Sophia.
Ik vind alle nummers in deze ronde van behoorlijk hoog , en bijna gelijkwaardig niveau.
0
sxesven
geplaatst: 6 mei 2007, 21:21 uur
Omayyad schreef:
Laat ik vooropstellen dat ik daar zeker tegen kan. Ik heb alleen moeite dat sommigen hier en daar enkel en alleen op basis van hun afkeer jegens een bepaald genre hun oordeel vellen. Ik stoor me dus aan hun kortzichtigheid.
(quote)
Ík vind 't dan jammer dat sommige users kritiek op 'hun' band dan maar meteen zo zwaar moeten opnemen. Smaken verschillen nu eenmaal, en bij een KO, júist bij een KO, kun je aardig wat polarisatie en krachttermen verwachten. Niet alleen omdat 't een knock-out ook is, ook omdat mensen gewoon dingen tegenkomen die hen totáál niet liggen. Ik vind dan ook dat je ofwel de krachttermen niet te serieus moet nemen, of maar naast je neer moet liggen. 't Gaat er uiteindelijk immers om wat je zélf van je eigen bijdrages vindt.
Ik kan zelf niet wachten op de krachttermen 'slaapverwekkende zeikzooi' (Palace) en 'diarree-veroorzakend kattegejank' (Chihiro Onitsuka).

0
geplaatst: 6 mei 2007, 21:26 uur
14-5-2-8 Paatos
(6) (7) (7,5) (6,5)
Sophia: klinkt als een leuk popnummertje, net iets te standaard alleen in mijn gehoor.
Amorphis: erg mooi, alleen jammer dat die beste man niet kan grunten.
Paatos: heerlijke achtergrondmuziek. Misschien nog wel leuk om te vermelden dat Steven Wilson ook al producer was van iets van Paatos (weet niet meer wat).
Flaming lips: lekker psychedelisch, maar blijft niet echt op mijn geheugen plakken. Desondanks allesbehalve slecht en daarom nog een dikke voldoende.
14-5-2-8 Paatos
(6) (7) (7,5) (6,5)
Sophia: klinkt als een leuk popnummertje, net iets te standaard alleen in mijn gehoor.
Amorphis: erg mooi, alleen jammer dat die beste man niet kan grunten.
Paatos: heerlijke achtergrondmuziek. Misschien nog wel leuk om te vermelden dat Steven Wilson ook al producer was van iets van Paatos (weet niet meer wat).
Flaming lips: lekker psychedelisch, maar blijft niet echt op mijn geheugen plakken. Desondanks allesbehalve slecht en daarom nog een dikke voldoende.
0
geplaatst: 6 mei 2007, 22:00 uur
sxesven schreef:
Ik kan zelf niet wachten op de krachttermen 'slaapverwekkende zeikzooi' (Palace) en 'diarree-veroorzakend kattegejank' (Chihiro Onitsuka).
Dan ga ik je toch al moeten teleurstellen Ik kan zelf niet wachten op de krachttermen 'slaapverwekkende zeikzooi' (Palace) en 'diarree-veroorzakend kattegejank' (Chihiro Onitsuka).

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.