MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Alternatieve Top 152

zoeken in:
Omayyad
sxesven schreef:
Ík vind 't dan jammer dat sommige users kritiek op 'hun' band dan maar meteen zo zwaar moeten opnemen. Smaken verschillen nu eenmaal, en bij een KO, júist bij een KO, kun je aardig wat polarisatie en krachttermen verwachten. Niet alleen omdat 't een knock-out ook is, ook omdat mensen gewoon dingen tegenkomen die hen totáál niet liggen. Ik vind dan ook dat je ofwel de krachttermen niet te serieus moet nemen, of maar naast je neer moet liggen. 't Gaat er uiteindelijk immers om wat je zélf van je eigen bijdrages vindt.

Het gaat mij niet om de kritiek op zich, maar meer op de manier waarop deze soms geuit wordt. Misschien heb je gelijk en moet ik deze krachttermen niet al te serieus nemen en gewoon zien als onderdeel van het spelletje, maar ik zie nu eenmaal graag wat uitgebreidere, meer onderbouwde kritiek dan enkel de geijkte woorden. Ik lees dan ook graag wat meer dan die krachttermen, want daar heb ik nu eenmaal meer aan.

En nogmaals, ik stoor me totaal niet aan andere gebruikers die kritiek leveren. Ik stoor me alleen aan de manier waarop men deze kritiek hier soms ventileert.

Voor hele recensies moet je ook niet in een K.O. zijn.

2 Sophia - So Slow - Amorphis - Black winter day - Paatos - Reality - Flaming lips - Hell's Angels Cracker fatory

15-5-2-8 Sophia

(7) (2) (4,5) (5,5)

Sophia is fijn. Ik had hem al een keer eventjes live gezien dus wist wel ongeveer wat te verwachten. Amorphis klinkt nergens naar (brr, cheesy keyboardjes), maar kon er wel even mee lachen, vandaar nog een 2. Zangeres van Paatos heeft een mooie stem, maar de muziek doet me verder vrij weinig. Flaming Lips nummertje is grappig, maar 24 min lang? Nee bedankt, dan heb ik toch liever iets meer.

Sophia dus.

Ik denk dat mensen kritiek leveren moeilijker vinden dan het leveren van lof en hulde. Ik merk op dat kritiek leveren op MuMe bijna altijd korter & bondiger geformuleerd is.

Ik heb er meestal ook niet zo'n zin in om een uiteenzetting te schrijven waarom iets mij niet ligt.

Wat me dan opvalt is dat korte, positieve reacties minder opvallen dan korte, negatieve reacties. Bijv:

"Geweldig album " (argument teller = 0)
vs.
"Nou, dit zuigt flink " (argument teller = 0)

Wanneer ik deze 2e reactie bij een album als OK Computer zet zal dat ongetwijfeld meer commotie opleveren (feedback als "waarom zuigt dit flink? Argumenten?")

Iets afschijven is makkelijk. Maar als iets je niet ligt, mag je dat net zo goed verkondigen als iets dat je wel ligt. Ook al komt dat soms best hard aan. Argumenten zijn mooi, maar niet verplicht. En daarnaast kun je best begrip tonen voor een bepaalde artiest die jou niet ligt, hersenloos de grond in boren is niét de bedoeling lijkt me.

Verder zeg ik amen op de preek van sxesven.

sxesven
grovonion schreef:
(quote)
Dan ga ik je toch al moeten teleurstellen

Verdorie, dan zal ik het zelf moeten doen

Ik vraag het me al een tijdje af, maar ben ik de enige die altijd de neiging heeft om 'The Flaming Homosexuals' te zeggen in plaats van The Flaming Lips?

Sheplays
@Kasperbert: je hebt een punt van het nummer van Sophia afgetrokken.

Nee, nog nooit bij me opgekomen.

2 Sophia - So Slow - Amorphis - Black winter day - Paatos - Reality - Flaming lips - Hell's Angels Cracker factory

17-5-2-8 Sophia

(8) (4) (2) (7)

(afgetrokken punt voor Sophia van Kasperbert weer bijgeteld).

Sophia: schitterend nummer, modern klassiekertje zelfs.

Amorphis: hulde voor het originele gebruik voor orgeltjes in een metalband, maar verder heb ik er niks mee.

Paatos: Glad en saai. En een spuuglelijke gitaar, maar die weegt natuurlijk niet mee in het eindoordeel

Flaming Lips: welkom in de drugshel. Ik hou wel van de waanzin van de vroege Lips, maar dit is me toch aan de te lange kant.

Sheplays
3 Judas Priest - Electric eye - Asian Dub Foundation - Fortress Europe - Timesbold - Bone song - Madrugada - Majesty

0-0-0-1

(1)(6)(6)(7,5)

Sheplays
3 Judas Priest - Electric eye - Asian Dub Foundation - Fortress Europe - Timesbold - Bone song - Madrugada - Majesty

Met goede, ouwe Judas Priest krijgen we een gaaf staaltje Old Skool metal te horen. Het is een solide nummer met de, bij dit genre gebruikelijke, fraaie hoge uithalen met de falset stem.

ADF is mijn tweede nominatie in deze KO. De muziek is een unieke mix van jungle/hiphop/speedrap/ragga, uit de dub afkomstige beats en gelardeerd met flarden Indiase zang. In Fortress Europe kijkt ADF uit naar het jaar 2022 als aanklacht tegen het huidige Engelse asielbeleid en het opkomend racisme. Deze multiculturele groep bestaat voornamelijk uit ex-sociaal werkers die zich onder meer inzetten voor de achterstandsjeugd in London. Ik zag ze ooit in Later van Jools en ze hebben toen eigenlijk meteen mijn hart gestolen. Ze brengen optimistisch hun boodschap en laten zien dat mensen, uit alle lagen van de bevolking en met diverse achtergronden, met elkaar kunnen worden verbonden door muziek.

Bone Song van Timesbold is een heel mooi liefdesliedje dat onder prettig banjo getokkel komt aangekabbeld, vervolgens in een orchestrale draaikolk terechtkomt om daarna weer zachtjes weg te stromen.

Maar Majesty van het Noorse Madrugada vind ik nog mooier. Die heerlijke stem van de zanger en het zalige trage van het tamelijk donkere nummer klinkt heel lekker zo rond het middernachtelijk uur.

0-1-0-1

(6,5)(9,5)(7,5)(9)

0-1-1-1

(5)(3)(9)(8)

3 Judas Priest - Electric Eye / Asian Dub Foundation - Fortress Europe / Timesbold - Bone Song / Madrugada - Majesty

1-1-1-1

(7)(4)(6)(6)

Jammer dat Shangri-la en freddze ons in het ongewisse laten over de beweegredenen van hun stemgedrag

Ik wil het wel motiveren hoor:

Electric eye van Judas Priest is een aardig rocknummer, maar ik geef het een 5 omdat ik het toch wat clichematig vind.

Met Asian Dub foundation heb ik gewoon niets, omdat het niet in mijn straatje ligt.

Timesbold is mijn eigen nominatie dus het spreekt vanzelf dat ik dat een fantastisch nummer vind.

En Madrugada is voor mijn een ontdekking, ik ga zeker meer van deze groep luisteren en ik hoop dat dit nummer representatief is voor de rest van hun werk.

Davez
Alweer 4 goede nummers, ben ik niet veel te snel tevreden?
Morgenavond stem ik zoals gewoonlijk.

dank je Shangri-la

3 Judas Priest - Electric Eye / Asian Dub Foundation - Fortress Europe / Timesbold - Bone Song / Madrugada - Majesty

1-1-2-1 Timesbold

(2)(5)(7)(6)

Electric Eye: Ik zal het waarschijnlijk nog enkele keren in deze KO laten vallen, maar ik ben absoluut niet voor metal. Dus ik ga mij niet bezighouden met commentaar op dit nummer te geven.

Bij het horen van Fortress Europe kwam het kind in mij terug naar boven. Herinneringen aan die racegame Need For Speed Underground. Nu ongeveer vijf jaar later vind ik het nog altijd een leuk nummer, maar verder doet het me niets.

Bone Song is het enige nummer dat ik al meerdere malen gedraaid heb. De opbouw bevalt me wel. Juist die 'again and again' is er na een tijd er te veel aan.

Majesty is me iets te somber. Het is zeker niet slecht, maar de zang wekt bij mij geen emotie op, terwijl de muziek rustig op de achtergrond voort blijft kabbelen.

fredpit

1-1-2-2 madrugada

(4)(7)(7)(8)

Ik houd het kort. Dit is niet de plek voor uitgebreide recensies

Judas Priest : Zo zijn er veel gemaakt
Asian Dub : 10 jaar geleden had ik dit beter gevonden, maar zeker niet slecht
Timesbold : Oh No, weer een zanger met emotionele bibber stem, uitwerking is verder wel ok. Maar niets uitzonderlijks
Madrugada : Simpel liedje op eerste gehoor..maar de stem van de zanger zorgt ervoor dat het niet gaat vervelen, mooi...erg mooi. Van deze band wil ik meer horen.!

1-1-2-3 Madrugada

(4)(6,5)(7)(7,5)

Judas Priest: 13 in een dozijn standaard hardrock nummer.

Asian Dub: Op zich lekker nummer, maar heb hetzelfde gevoel als fredpit, 10 jaar geleden had ik dit inderdaad ook beter gevonden.

Timesbold: Mooi emotioneel nummer, maar het pakt me (nog) net niet helemaal, heeft misschien wat meer draaibeurten nodig.

Madrugada: Had hier obv wat ik over deze band her en der gelezen redelijk hoge verwachtingen van en de eerste kennismaking is gelukkig niet tegengevallen. Hier wil ik meer van horen.

Cygnus zit vandaag ergens de hele dag in Bloemendaal en heeft me gevraagd dit te posten:
Cygnus schreef:

1-1-3-3

En dit zijn mijn cijfers: (5)(2,5)(7,5)(6,5)
.

sxesven

1-1-3-4

(6) (2) (7) (8,5)

Judas Priest typische heavy metal zoals ik die af en toe echt geweldig vind. Ook vanochtend ben ik er wel voor in. Verder absoluut niet wereldschokkend, maar voldoende.

Asian Dub Foundation vind ik, het spijt me, echt rampzalig slecht. Ongelooflijk gedateerd, verschrikkelijk kazig, slappe en kitscherige mix van genres, totaal niet mijn ding. Het enige wat vóór dit nummer spreekt is dat 't opzwepend is en goed zou functioneren in een racegame (zie Comrade's commentaar ).

Timesbold best leuk, maar niet heel erg bijzonder. Instrumentaal ok, stem ligt me iets minder.

Madrugada erg fijn. Goede stem. Had 'm zelf kunnen nomineren.

Sheplays

Een racegame is in dit geval een mooie metafoor!

1-1-3-5

(4) (4) (7) (7,5)

Eerste twee nummers teveel geschreeuw en te harde muziek. Kan me voorstellen dat het mensen aanspreekt, maar mij doet het niks.

Timesbold komt dichter in de buurt bij mijn smaak. Vind het geen topnummer, maar leuk om is te horen.

Madrugada: Mooi nummer. Misschien is achteraan gaan. Net iets beter dan Timesbold, dus mijn winnaar in deze ronde.

Nog even info over vorige ronde:

Sophia en Flaming Lips door.

1. Sophia - 17 stemmen - 7,06
2. Flaming Lips - 8 stemmen - 6,08
3. Amorphis - 5 stemmen - 4,55
4. Paatos - 2 stemmen - 5,85

1-1-4-5

(5)(7)(8)(7,5)

Niks tegen metal en ook niks tegen Judas Priest, maar dit nummer vind ik weinig speciaal. In het begin van het nummer klinkt de gitaar nog wel lekker, maar dat gevoel zwakt ook af naarmate het nummer duurt.

Asian Dub Foundation is wel een leuke mix van stijlen, had de naam wel eens vaker gehoord maar heb het nooit daadwerkelijk geluisterd. Het klinkt zeer aardig, en hoewel het contrast met de volgende twee nominaties in hyperactiviteit wel enorm is en ik die beide beter vind, toch een 7 voor dit leuke nummertje dat ook nog wel geschikt zou zijn voor op een feestje.

Heel mooi nummer van Timesbold. Leuke opbouw en vooral die violen tegen het einde aan spreken me enorm aan. Het beste nummer van deze ronde wat mij betreft.

Majesty kende ik al, is een mooi nummer maar doet weinig met me. Desalniettemin een verdiende 7,5.

Ace
Voor al die mensen die dankzij mijn nominatie Majesty van Madrugada de Noorse band willen gaan ontdekken (zeker doen, dat was exact mijn bedoeling met de nominatie): begin maar niet met het album Gritt waar Majesty op staat. Ik vind het hun minste album. Industrial Silence en The Nightly Disease zijn stukken beter!

Sheplays

Nightly Disease nét ontvangen!

Ruby1966

1-1-4-6

2 van mijn favoriete nummers in deze ronde(komen regelmatig voorbij op iTunes ): Bone Song en Majesty..dus lastige keuze

Judas Priest is me te schreeuwerig, ik ben niet zo dol op metal en Asian Dub Foundation viel me trouwens allezins mee..best leuk nummer.

(2)(6)(8,5)(9)

1-1-5-6

(6)(3)(7)(6,5)

Judas Priest - Electric Eye : Beetje een standaardnummer van Rob Halford en Co,de lekkere gitaarsolo op het eind mag er zeker zijn Vind de live versie op Rising In The East wel stukken beter!

Asian Dub Foundation - Fortress Een allegaartje van rap,dance en rock. Zou zeggen tegen deze band : schoenmaker hou je bij je leest want dit is driemaal niets.
Verreweg het minste nummer voor mij althans.

Madrugada - Majesty : Begint erg lekker sfeervol,mooie melodie ook .Maar toch denk dat ik dit nummer na meerdere luisterbeurten vrij snel zal gaan vervelen.In feite is het hele nummer een herhaling van de eerste 45 seconden,creativiteit in dit nummer staat op een wel erg laag peil dus

Tot slot: Timesbold - Bone Song .Ofschoon de zang mij niet echt aanspreekt werkt dit fraaie nummer wel echt naar een climax toe,ook het strijkorkestje dat zijdelings opduikt verhoogt de sfeer.Kortom een nummer met veel meer structuur dan Madraguda's Majesty en voor mij dan ook de winnaar

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:32 uur

geplaatst: vandaag om 11:32 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.