MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Alternatieve Top 152

zoeken in:

Stand klopt niet; volgens mij is het nu:

4-7-3-4

remcodulac schreef:
Metal?

Het is dus die verschrikkelijke schreeuwstem van die zanger die mij aan metal doet denken. Vandaar.

deric raven schreef:
Stand klopt niet; volgens mij is het nu:

4-7-3-4

Aangepast.

25.
a) EMF – It's You (6,0)
De stem staat me al niet echt aan. Daar komt nog bij dat het nummer wel erg doorsnee klinkt. Weinig bijzonders dus.
b) Dream Syndicate – Bullet with my name on it (7,3)
De lekkere intro zorgt al voor een goede start. Sterk gitaarspel, lekkere baslijnen en eigenlijk best goede zang. Een heel stuk boeiender dan het vorige nummer.
c) Els Molenaar - Gezakt of Geslaagd (4,0)
Erg oubollig met ene verschrikkelijk achtergrondkoor. En Els' stem spreekt me ook al niet echt aan.
d) Circle Takes the Square - Enter by the Narrow Gates (7,7)
Even schrikken hoor, die stem. Gelukkig kan ik wel tegen een paar screams, dus kan ik me richten op de muziek. Dit nummer zit sterk in elkaar en zit barstensvol energie. Lekker hoor!

4-8-3-5

Deadline 30-12-2011 18.00

wibro schreef:
(quote)

Het is dus die verschrikkelijke schreeuwstem van die zanger die mij aan metal doet denken. Vandaar.

Ach, het ligt niet zo gek ver van metal af, maar officieel is het een vorm van screamo. Dus juist door de schreeuwstem(men!). Overigens is Circle Takes the Square tamelijk moeilijk in te delen, ze mengen nogal wat door elkaar.

25.
a) EMF – It's You (6,3)
13 in een dozijn britpop nummertje, niet slecht maar ook niet bijzonder. Het ene oor in, het andere oor uit en er blijft weinig tot niets hangen.
b) Dream Syndicate – Bullet with my name on it (9,0)
Ik had volgens mij 1 vd vorige edities een Dream Syndicate nummer genomineerd en ook dit klinkt weer verrekte lekker. Heerlijk gitaarwerk, lekkere zang, topnummer.
c) Els Molenaar - Gezakt of Geslaagd (6,0)
Dat achtergrondkoor maakt het inderdaad wel erg oubollig. Toch vind ik het verder eigenlijk helemaal nog niet zo slecht....dat verbaasd me eigenlijk want ik heb met dit soort muziek normaal vrij weinig.
d) Circle Takes the Square - Enter by the Narrow Gates (6,5)
De energie die dit nummer uitstraalt kan ik wel waarderen maar verder is dit het toch ook niet voor mij. Leuk om zo af en toe eens te horen maar na een paar keer houdt het eigenlijk wel op voor mij. Desalniettemin scoren ze net genoeg om in deze ronde een punt te verdienen.

4-9-3-6

Deadline 30-12-2011 18.00

Is het mogelijk om de volgende battle over 2 dagen te verspreiden? Denk dat veel mensen weg druk zullen zijn met oud en nieuw.

DjFrankie (moderator)
Uitslag ronde 25.

1 Dream Syndicate – Bullet with my name on it 9 pt 84,7 / 11 = 7,7
2 Circle Takes the Square - Enter by the Narrow Gates 6 pt 71,7 / 11=6,52
3 EMF – It's You 4 pt 75,4 / 11=6,85
4 Els Molenaar - Gezakt of Geslaagd 3 pt 64,4 / 11=5,85

DjFrankie (moderator)
herman schreef:
Is het mogelijk om de volgende battle over 2 dagen te verspreiden? Denk dat veel mensen weg druk zullen zijn met oud en nieuw.

Ben ik mee eens Herman, met kerst ook rekening mee gehouden.

26.
a) The Psychedelic Aliens - Gbe Keke Wo Taoo
b) Edgar Froese – Icarus
c) Youssou N'Dour - The Lion / Gaiende
d) Black Merda - Cynthy-Ruth

0-0-0-0

Deadline 1-1-2012 18.00 blijft dus 2 dagen staan

Tnx.

Al bedoelde ik eigenlijk de battle hierna, aangezien die tijdens oudjaarsavond en nieuwjaarsdag valt.

2MY
26.
a) The Psychedelic Aliens - Gbe Keke Wo Taoo 6
b) Edgar Froese – Icarus 5
c) Youssou N'Dour - The Lion / Gaiende 8
d) Black Merda - Cynthy-Ruth 7

a) The Psychedelic Aliens - Gbe Keke Wo Taoo - het ritme is een plus, de gitaarsound prikkelt mijn blaas (en dat vind ik dan een behoorlijke min). Met een betere opnamekwaliteit en een andere gitaar, zou dit waarschijnlijk op meer punten kunnen rekenen.
b) Edgar Froese – Icarus - hier ben ik niet stoned genoeg voor... nogal saai.
c) Youssou N'Dour - The Lion / Gaiende - ah, dit ken ik! Staat op zijn 'best of' cd Hey You, die ik regelmatig eens opzet. Sterk refrein, toffe ritmes, en wat een typisch stemgeluid heeft die man. Is dit geen hit geweest? Schande!
d) Black Merda - Cynthy-Ruth - weer zo'n blaas-irriterende gitaarsound. Maar ook dit ken ik ergens van... Is dit onlangs ook niet gepasseerd in zo'n KO? In elk geval is het 'refrein' sterk genoeg om de plaspauze uit te stellen.

0-0-1-1

26.
De ontdekking van deze alternatieve top tot nu toe.
Blijkbaar bestaat er slechts 24 minuten muziek van deze Ghanese band.
De psychedelica van de britse en westcoast popscene beinvloeden muzikanten uit Afrika en die doen er hun ding mee. Geweldig dit.
Een moet er de eerste zijn:
10,0

b) Edgar Froese – Icarus
Herinneringen aan wilde feesten op het landgoed van de ouders van een klasgenoot met veel drank en wiet, Steve Miller Band en Tangerine Dream en Froese als soundtrack.
Los van die zoete herinneringen blijft de muziek na al die decennia fier overeind. Een mooi gedragen stuk:
8,5

Senegalees N'Dour was er in die tijd verantwoordelijk voor dat veel popliefhebbers hun oren openden voor de muziek uit Afrika. Door samen te werken met Gabriel gingen deuren en harten open.
Lekker afro-pop nummer met heerlijke percussie op djembee, sabar en talking drum.
8,7

Deze band ( Black Murder zal wel te militant zijn geweest voor J. Edgar) zou de eerste volledig zwarte rockband in de geschiedenis zijn.
Toch vind ik dit toch meer neigen naar Rythm and Blues en Soul , je hoort duidelijk de Isley Brothers en the Chambers Brothers.
Albums van de band hebben me nooit in het geheel kunnen bekoren, maar incidentele nummers zijn zeker de moeite meer dan waard.
Leuk dit na dertig jaar weer eens te horen:
8,6

Zeer sterke ronde die de naam van deze contest eer aan doet.

1-0-2-1

Met een betere opnamekwaliteit en een andere gitaar, zou dit waarschijnlijk op meer punten kunnen rekenen.
met een lasergun in plaats van een knots was een Neanderthaler een alien geweest.
Zo lust ik er nog wel een paar

2MY
... die bewaar ik voor volgende rondes!

(niet flauw doen he, ik moet nummers quoteren op hetgeen ik hoor, en geef op een pure eerlijke manier mijn beoordeling - slechte opnamekwaliteiten verminderen mijn luisterplezier, en dus ook de punten die daar aan vasthangen.)

slechte opnamekwaliteiten

...en iets in historish of regionaal perspectief plaatsen hoort daar dus niet bij?

2MY
hangt er vanaf: de geluidskwaliteit van het nummer van Youssou N'Dour is ook abominabel, maar de kracht The Lion (Galende) is voldoende om dat criterium te overstijgen.

Helaas deel ik je mening ivm The Psychedelic Aliens niet, Oldfart. Maak er geen wereldkwestie van.

26.
The Psychedelic Aliens - Gbe Keke Wo Taoo: Dit doet lekker oud aan. Santana aan de LSD ergens in een verwarmde snelkookpan in Ghana. Helaas te kort. Had gehoopt dat dit nog even door ging, waardoor mijn beoordeling wat lager wordt. 8
Edgar Froese – Icarus: Deze trip is weer een stuk trager. Heeft een Pink Floyd achtige opbouw, maar minder spannend. 7,4
Youssou N'Dour - The Lion / Gaiende: Toch wel minder dan de nummers die ik ken met Neneh Cherry en Peter Gabriel. 7,2
Black Merda - Cynthy-Ruth: Lijkt net alsof Jimi Hendrix hier doorheen gemixt wordt, klinkt wel lekker. 7,3

2-1-2-1

Leuk dat Psychedelic Aliens zo bevalt.
Ik weet niet of deric raven mijn bericht bij het album heeft gelezen gezien zijn Santana-referentie? Die heeft wel een belangrijke rol gespeeld in hun ontwikkeling.

Geluidskwaliteit is hier niets mis mee in mjn oren, zo klinkt zoveel muziek uit die tijd. Ik houd er wel van.

2MY
herman schreef:
Ik houd er wel van.

Vooral zo houden

DjFrankie (moderator)
26.
a) The Psychedelic Aliens - Gbe Keke Wo Taoo: 7,5 Inderdaad Santana meets psychedelische Fela Kuti, opzwepend nummer. .
b) Edgar Froese – Icarus 7 duurt te lang voor dit nummer loskomt, had veel korter gekunt allemaal, jammer, gitaarsolo is prima
c) Youssou N'Dour - The Lion / Gaiende 6,5 weinig pakkend nummer, duidelijk de minste in deze ronde
d) Black Merda - Cynthy-Ruth 8, ken dit geweldige band. Ooit getipt aan me via Super tiptopper.

3-1-2-2

26.
a The Psychedelic Aliens - Gbe Keke Wo Taoo
Weinig aan, muzikaal niet maar met name de zang vind ik niks. 5,0

b Edgar Froese – Icarus
’t Is relaxed, maar je moet wel geduld hebben. Vooral het geluid wat harder zetten! 6,5

c Youssou N'Dour - The Lion / Gaiende
Lekker ritmisch nummer. 7,0

Op het youtube-filmpje is het geluid helaas (veel) te zacht, waardoor de muziek amper doordringt.
Op Grooveshark heb ik het nummer ook gevonden met goede geluidskwaliteit, link Grooveshark

d Black Merda - Cynthy-Ruth
Niet slecht, maar doet me weinig 6,0

3-2-3-2

26.
Lekkere Afrikaanse psychedelica, ik hoop in 2012 meer van dit soort juweeltjes te ontdekken. 9

b Edgar Froese – Icarus
Erg fijn nummer ook wel, dit vind ik veel beter dan die track van Tangerine Dream (medeopgericht door Froese) die eerder langskwam. Fijne luistertrip. 8

Lekker plaatje ook wel. Beetje poppy afrobeat. Uit welke tijd komt dit? 7,5

Niet slecht, maar niet iets wat bij mij bleef hangen. 6,5

4-3-3-2

26.
Soort van Afrikaanse Santana.-achtige jamsessie....en daar zit precies mijn probleem, ik hou helemaal niet van die "Santana jamsessies" , teveel geneuzel zonder dat het ergens naar toegaat en hoe langer het duurt hoe irritanter ik het vind. 4,0

b Edgar Froese – Icarus
Het is dat het niet laat op de avond is dat ik dit hoor want anders was ik hierbij in slaap gesukkeld. Sorry, maar dan nog liever een irritant nummer dan dit, hier kan ik helemaal niks mee 3,0

Heerlijk nummer, betere "commercieel klinkende" afro pop.
@herman: dit stamt uit 1989 van het album the Lion waarop Youssou N'Dour samenwerkte met Peter Gabriel. Hetnummer Shakin the Tree (waarop PG ook te horen is) was een bescheiden hitje. 8,5

Zeker geen slecht nummer maar wat ik sluit me aan bij de vorige commentaren, het is niet een nummer wat echt blijft hangen en het kabbelt wat voort en nodigt mij ook niet uit om het vaker te horen of om meer vd band te weten te komen. Het nummer heeft geluk dat de eerste 2 nummers in deze ronde zo slecht zijn dat het toch nog een punt verdiend. 6,0

4-3-4-3

26.
a) The Psychedelic Aliens - Gbe Keke Wo Taoo (5,5)
Lekker ritme en muzikaal zeker niet slecht, maar de zang doet dit nummer de das om.
b) Edgar Froese – Icarus (7,0)
Aan de lange kant, maar toch blijft het 9 minuten lang boeien. Al is dit nummer zeker geen hoogvlieger.
c) Youssou N'Dour - The Lion / Gaiende (7,0)
Afrikaanse muziek is normaliter niets voor mij, maar ik moet toegeven dat dit een erg lekkere uitzondering is.
d) Black Merda - Cynthy-Ruth (6,0)
Niet slecht, amar wel aan de saaie kant, waardoor er niet voel van dit nummer blijft hangen.

4-4-5-3

26.
Interessante en leuke combinatie van Afrikaanse en psychedelische muziek: 8,0
b) Edgar Froese – Icarus
Zeker niet slecht, maar na vijf minuten zit ik (wetende dat er nog vier minuten komen) toch te wachten op wat meer variatie. Die komt er wel, maar voor mij net niet genoeg. Misschien zou het met drank en/of wiet meer worden dan een: 7,0
Vreemd genoeg is mijn verzameling van N'Dour beperkt gebleven tot Wommat. Dit nummer geeft immers aan dat er zeer goede uitbreidingsmogelijkheden zijn: 8,5
Lekker funky nummer. Blijft uiteindelijk misschien net iets te veel op de vlakte. In een andere ladder had dit een punt gekregen, maar dat gaat hier niet lukken met een: 7,5

5-4-6-3

26.
Interessante muziek. Aanstekelijk inderdaad, maar ook niet zo geweldig als sommigen het hier vinden. 6,5
b) Edgar Froese – Icarus
Heerlijke trip vol prachtige melodieën, hemelse klanken en schitterend gitaarspel. Ik heb hier geen drugs voor nodig hoor, ik vlieg er moeiteloos doorheen 9
Ik vind hier maar weinig aan eerlijk gezegd. Redelijk aanstekelijk maar niet al te bijzonder. De instrumentale gedeeltes waarin de percussie de hoofdrol heeft zijn wel erg leuk, daarom nog een 6,3
Nog meer Afrikaans aandoende muziek Deze vind ik al wat lekkerder, lekker aanstekelijk wederom. 6,8

5-5-6-4

Het zit dicht bij elkaar met de scores, zeg!

Moet jij niet naar buiten, met je 'aanstekelijk'?

DjFrankie (moderator)
the viking schreef:

Jasper1991 schreef: Mijn youtube is aardig naar de gallemiezen, dus van mij hoor je voorlopig niet.

Misschien Adobe Flash Player opnieuw installeren?

Al geprobeerd Jasper?

Ja, dat is al opgelost. Mijn motivatie is ook wat gedaald. Ik ga proberen er nog een paar keer voor te zitten.

Krakende telefoon lijn,monteur langs gekomen en een nieuw modem meegebracht en geinstalleerd.Echter had ik daarna geen internet verbinding meer.Zodoende was ik niet in de gelegenheid om de vorige ronde te stemmen .Uiteindelijk is het probleem opgelost een dag later met een nieuwe ethernet kabel.

26.
a) The Psychedelic Aliens - Gbe Keke Wo Taoo . Duidelijk een Santana kloon met een wat ongepolijste schreeuwerige zang.Het nummer mist dus helaas een eigen smoel.De sound kan mij echter wel bekoren(7)

b) Edgar Froese – Icarus.Dit nummer had zeker met vijf minuten kunnen worden ingekort.Lekker gitaarrifje en dito sound maar uiteindelijk dus te weinig variatie.(6,8)

c) Youssou N'Dour - The Lion / Gaiende.Bekende zanger natuurlijk.Redelijk nummer maar niet bijzonder zeker het nogal standaard refrein niet.(6,2)

d) Black Merda - Cynthy-Ruth.Duidelijk de winnaar wat mij betreft.Psychedelische funk van een hoog niveau,heel veel Jimi Hendrix invloeden en een lekkere gitaarsound.Alleen het wow wow zang gedeelte komt een beetje standaard over.(8,2)

6-5-6-5

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 15:49 uur

geplaatst: vandaag om 15:49 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.