MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Alternatieve Top 152

zoeken in:
Leuke ronde!

DjFrankie (moderator)
jasper1991 schreef:
Ja, dat is al opgelost. Mijn motivatie is ook wat gedaald. Ik ga proberen er nog een paar keer voor te zitten.

Jammer Jasper

26.
a) The Psychedelic Aliens - Gbe Keke Wo Taoo 9
Ik houd wel van een potje psychedelica en het nummer begint fantastisch. Gaandeweg is het me ietsje te veel Santana voor een hoger cijfer.

b) Edgar Froese – Icarus 8,5
Die 9 minuten gaan niet vervelen. Mooi nummer.

c) Youssou N'Dour - The Lion / Gaiende 7
Nog een goed nummer. Toch weet het me te vervelen en dat komt uitsluitend door die zangeres. Rest van het nummer is prima.

d) Black Merda - Cynthy-Ruth 7,5
Klinkt ook weer lekker, maar in deze sterke ronde is het niet genoeg voor een punt. Het is niet echt onderscheidend en een fade out is ook altijd jammer.

7-6-6-5

Deadline 1-1-2012 18.00

El Ninjo schreef:
@herman: dit stamt uit 1989 van het album the Lion waarop Youssou N'Dour samenwerkte met Peter Gabriel. Hetnummer Shakin the Tree (waarop PG ook te horen is) was een bescheiden hitje.

Thanks voor de info. Uiteindelijk heb ik het toch liever op de iets wat swingendere afrobeat (dit is me ergenso ook iets te westers), maar wie weet zoek ik nog eens wat meer op van Youssou. Heb hem ook wel eens live gezien en dat was best ok.

Uiteindelijk heb ik het toch liever op de iets wat swingendere afrobeat (dit is me ergenso ook iets te westers)

deze: Baaba Maal al eens geprobeerd Herman?

Wel een bekende naam, maar nee, nog nooit beluisterd... Dit jaar maar eens proberen dan.

DjFrankie (moderator)
26.
1 The Psychedelic Aliens - Gbe Keke Wo Taoo 7 pt 85,5/12=7,12
2 Youssou N'Dour - The Lion / Gaiende 6 pt 88,4 / 12=7,36
3 Edgar Froese – Icarus 6 pt 83,7/12=6,97
4 Black Merda - Cynthy-Ruth 5 pt 85,4/12=7,12

Waren erg aan elkaar gewaagd deze ronde.

DjFrankie (moderator)
27.
a) Rocket From The Tombs - Ain't It Fun
b) The Deep Dark Woods - Ballad of Frank Dupree
c) Bad Acid Trip - Jump Rope, Spray Water
d) Screaming For Emily – Adoration

0-0-0-0

Deadline 2-1-2012 18.00

DjFrankie (moderator)
27.
a) Rocket From The Tombs - Ain't It Fun 8 Geweldig nummer, heb hier Stooges bij in het hoofd,
b) The Deep Dark Woods - Ballad of Frank Dupree 7,5 mooi bluesy nummer, goede zanger ook prachtige stem.
c) Bad Acid Trip - Jump Rope, Spray Water 7 Een gimmick band, zo wil je er niet uitzien, muzikaal vind ik dit wel okay.
d) Screaming For Emily – Adoration 7,3. Hetv wave nummer in deze ronde, geheel is rpima, maar nergens springt het echt eruit.

1-1-0-0

Deadline 2-1-2012 18.00

27.
Rocket From The Tombs - Ain't It Fun: Ik vond die versie van Guns ‘n’Roses altijd al goed, maar deze is absoluut nog sterker. Ik had trouwens gedacht dat deze versie ouder was, zo komt hij namelijk wel over 9,5
The Deep Dark Woods - Ballad of Frank Dupree: Ook weer zo sterk, moet aan Bruce Springsteen denken, maar ook The Bad Seeds en REM hoor ik in de begeleiding terug. 9
Bad Acid Trip - Jump Rope, Spray Water: Hier kan ik weer minder mee. Zullen zeker wel liefhebbers van zijn. Primus on speed?? 3
Screaming For Emily – Adoration: Jazzy wave, zoals Tears For Fears ook op hun 2e album de invloeden had, hoor zeker ook The The terug. Eigenlijk zeer goed te noemen. Jammer dat ze het niet redden qua punten, vandaar toch een mooie hoge beoordeling. 8,8

2-2-0-0

Deadline 2-1-2012 18.00

DjFrankie (moderator)
Rocket From The Tombs - Ain't It Fun. Wist niet dat dit van Guns 'n Roses was?

Is die ook niet Frank, 't is andersom

27.
Rocket From The Tombs - Ain't It Fun:
Een jaar of vijf geleden dit via C Moon min of meer ondekt, d.w.z. nooit tegengekomen, wel gezocht. Pre Pere Ubu klinkt nog steeds lekker.
8,7

The Deep Dark Woods - Ballad of Frank Dupree:
Het nummer wat ik het afgelopen jaar denk ik het meest heb gedraaid. Van hun laatste album "The Place I Left Behind" wat 1 staat op mijn jaarlijst. Ryan Boldt is hard op weg een van mijn favoriete zangers te worden.
10

Bad Acid Trip - Jump Rope, Spray Water: Geinig om af en toe te draaien. Moet er eigenlijk ook een beetje om/bij lachen.
7,0

Screaming For Emily – Adoration: Amerikanen die erg hun best doen Brits te klinken. Niet slecht, maar te weinig eigen:
6,8

3-3-0-0

Deadline 2-1-2012 18.00

27.
Rocket From The Tombs - Ain't It Fun:Dit bevalt mij beter dan de cover van Guns ‘n’Roses Rauw en grunzig gitaarspel(8,3)
The Deep Dark Woods - Ballad of Frank Dupree:Goede harmonieuze onderlinge zang,het nummer weet mij echter niet altijd even veel te boeien(het had best wel wat avontuurlijker mogen zijn)Het slotakkoord de keybordsolo maakt echter veel goed(7)
Bad Acid Trip - Jump Rope, Spray Water: Doet mij heel weinig al zullen er best liefhebbers van dit genre zijn(5,5)
Screaming For Emily – Adoration:Jammer dat de New Wave wat ondergewaardeerd wordt hier.Avontuurlijke duistere muziek,strakke drums,de zang heeft wel iets van Japan weg(8,5)

4-3-0-1

Deadline 2-1-2012 18.00

27.
a) Rocket From The Tombs - Ain't It Fun (7,5)
Lekker nummer! Lekker stevig, sterke melodie en degelijke zang (al ben ik niet bepaald een fan van de zanger).
b) The Deep Dark Woods - Ballad of Frank Dupree (6,5)
Mooi nummer hoor, maar wel wat aan de saaie kant. En dan ook nog zo lang! Dat kost punten.
c) Bad Acid Trip - Jump Rope, Spray Water (4,0)
Wat een chaotische bak herrie! De zang is ook drie keer niks. Dit is absoluut niet fijn om naar te luisteren...
d) Screaming For Emily - Adoration (8,0)
New wave, leuk! Deze intro is perfect om het vorige nummer mee weg te spoelen. Aan de duistere kant, maar gelukkig wordt het niet overdreven.

5-3-0-2

Deadline 2-1-2012 18.00

27.
a) Rocket From The Tombs - Ain't It Fun
Dit luistert wel lekker weg, goede rockplaat. Al vind ik dit niet per se beter dan veel lokale bands.
6

b) The Deep Dark Woods - Ballad of Frank Dupree
Ik geloof de derde keer in korte tijd dat deze band op mijn pad komt via een MuMe-spel, waarvan de tweede keer hier. Een nummer vond ik erg mooi, de twee anderen raken met niet. Helaas hoort deze bij die twee..
6,5

c) Bad Acid Trip - Jump Rope, Spray Water
Dit is mij te puberaal... de Primus-associatie snap ik wel, maar daar viel muzikaal nog wel een beetje te genieten.
3

d) Screaming For Emily – Adoration
Beetje 13-in-een-dozijn waveplaatje, dat met een andere zanger en heldere productie (met name de drums zijn echt niet om aan te horen) al flink zou opknappen. Nu klinkt het wel heel erg amateuristisch, terwijl het liedje zelf best aardig is.
5,5

6-4-0-2

Deadline 2-1-2012 18.00

27.
a) Rocket From The Tombs - Ain't It Fun 8
b) The Deep Dark Woods - Ballad of Frank Dupree 8
c) Bad Acid Trip - Jump Rope, Spray Water 6
d) Screaming For Emily – Adoration 7

7-5-0-2

Deadline 2-1-2012 18.00

DjFrankie (moderator)
Uitslag 27. Helaas een laagte record met maar 7 stemmers.

Rocket From The Tombs - Ain't It Fun 7 pt 56/7=8
The Deep Dark Woods - Ballad of Frank Dupree 5 pt 54,5/7=7,78
Screaming For Emily – Adoration 2 pt 51,9 / 7 = 7,41
Bad Acid Trip - Jump Rope, Spray Water 0 pt 35,5/7=5,07

7-5-0-2

Deadline 2-1-2012 18.00

DjFrankie (moderator)
28.
a) Prurient - Lust End
b) Armin van Buuren - Sail
c) Hugo Race & The True Spirit - Deepfried
d) Kissing the Pink - Big Man Restless

0-0-0-0

Deadline 3-1-2012 18.00

Ik ben heel erg benieuwd hoe Prurient hier ontvangen gaat worden

Hier in ieder geval als een welkome afwisseling tussen de rockdeuntjes.

Al is dit uiteindelijk gewoon gitaarnoise.

Het is een vrij toegankelijk noise nummer, ook dankzij het feit dat er duidelijk melodie te horen is en er nog een vocalen bij zitten ook. HNW nomineren zou denk ik niet echt zin hebben en voor veel mensen ook niet zo leuk zijn omdat die nummers vaak ook nog eens richting de 20 minuten gaan...

Ik vind het in elk geval een heerlijk nummer

Of het gitaarnoise is durf ik je niet te zeggen, zou goed kunnen... Heb ik verder helemaal geen verstand van. Van Metal Machine Music weet ik het toevallig, verder zou ik het niet weten, ik weet wel dat je het ook met de computer kan maken in elk geval.

DjFrankie (moderator)
28. Zeer verschillend qua muziekstijlen
a) Prurient - Lust End 3,5 dit is too much voor mij, jaren geleden zat 20.SV er in, die was nog erger, ik krijg hier hoofdpijn van. Wel een gedurfde nominatie, zou een soundtrack van een horror film kunnen zijn.
b) Armin van Buuren - Sail 6,7 wat een verschil met het vorige nummer, dit is een trance nummer, wat het goed zal doen op de dansvloer. Wel een 13 in een dozijn nummer. Maar in deze ronde goed voor een punt.
c) Hugo Race & The True Spirit - Deepfried 6,6 nummer a' la Beefhart, bluesy maar mij raakt het niet, de verhalende zang heeft daar ook betrekking op.
d) Kissing the Pink - Big Man Restless 7,4 Begint als een Fall nummer, leuk 80 synthi wave nummer hoor ook madame butterfly hierin terug..

0-1-0-1

Deadline 3-1-2012 18.00

Behalve het feit dat het imbiciele grafherrie is; waarom slaapt mijn computer op hol met die stomme link van dat Prurient?

niels94 schreef:
Of het gitaarnoise is durf ik je niet te zeggen, zou goed kunnen... Heb ik verder helemaal geen verstand van. Van Metal Machine Music weet ik het toevallig, verder zou ik het niet weten, ik weet wel dat je het ook met de computer kan maken in elk geval.

Ik heb geen verstand van noise verder, maar ik hoor daar toch duidelijk een gitaar spelen... Al kan die ook computer gegenereerd zijn. Uiteindelijk ligt er onder het noise-tapijt toch gewoon een liedje.

Ah, je bedoelt die melodie onder de laag noise? Ik dacht dat je het over de noise zelf had.

@ Oldfart, bij mij gebeurt er niks vreemds.

28. No Comment

a) Prurient - Lust End
0,01

3,0

c) Hugo Race & The True Spirit - Deepfried:
7,5

2,0

0-2-1-1

Deadline 3-1-2012 18.00

Het lijkt me dat de 0,01 als 1 gelezen moet worden?

a) Prurient - Lust End
Het eerste noise album dat ik ooit beluisterde was die waarop dit nummer stond. Wat is dit een intense muziek. Dit komt het beste tot zijn recht als je 's nachts met een koptelefoon op bed ligt. Duistere melodieën begraven in een bak herrie en iemand die al zijn narigheid over je uitspuwt: heerlijk. 8,5

...Om het vervolgens op een gapen te kunnen zetten. Trance is niet mijn ding, laten we het daar op houden. 9 minuten worden dan erg lang 3

c) Hugo Race & The True Spirit - Deepfried:
Beefheart komt ook in mij op. Al is dit lang niet zo geniaal als de grote Kapitein, dit is wel een bak awesomeness, kijk maar naar de youtube comments, daar is je bewijs. Dat komt eigenlijk vooral door dat lekkere gitaartje als je het mij vraagt. 7,3

Sommige stukjes zijn leuk, andere stukjes minder (het refrein met name). Die pratende gozer is wel stoer. Het sax'je ook. Het duurt dan wel weer wat te lang. 6

1-2-2-1

Deadline 3-1-2012 18.00

28.

a) Prurient - Lust End Een noise muur creatie van jewelste maar te monotoon qua opbouw helaas.Wel een gedurfde keus inderdaad! (5)
b) Armin van Buuren - Sail.Bonke bonk muziek doet mij weinig helaas, Patrick Cowley de magistrale pionier van dit genre zou zich hierbij in zijn graf omdraaien (4)
c) Hugo Race & The True Spirit - Deepfried: Inderdaad heeft dit veel weg van Captain Beefheart alsmede ook Eric Sardinas.Dit kan ik wel waarderen(7,5)
d) Kissing the Pink - Big Man Restless Heeft inderdaad wel wat weg van Madame Butterfly en een (sporadisch opdoemend) saxofoontje doet het bij mij altijd goed(7)

1-2-3-2

Deadline 3-1-2012 18.00

Sorry Niels inmiddels aangepast

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 22:00 uur

geplaatst: vandaag om 22:00 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.