Muziek / Muziekgames / Alternatieve Top 152
zoeken in:
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 13 april 2012, 21:06 uur
3.
The Blue Aeroplanes - Colour Me 7,2
Antena - Camino del Sol 6,2
Derek & Vis -Mindtraveller 7,5
John D. Loudermilk - Tobacco Road 7,8
The Blue Aeroplanes : Mix tussen REM en the Triffids, alleen de zang valt me tegen, oppervlakkig en saai.
Antena : Eerste 2 minuten zijn eentonig, daarna even variatie maar valt weer terug in het oude ritme, niet pakkend dus.
Derek & Vis: Prachtige stem, mooi ingetogen gebracht. Weinig mis mee.
John D. Loudermilk : Lekker nummer dit, begint met een spannend dreigende sfeer, waarna we vervallen in een country uitstapje.
6-4-7-5
Deadline 14-4-18.00
The Blue Aeroplanes - Colour Me 7,2
Antena - Camino del Sol 6,2
Derek & Vis -Mindtraveller 7,5
John D. Loudermilk - Tobacco Road 7,8
The Blue Aeroplanes : Mix tussen REM en the Triffids, alleen de zang valt me tegen, oppervlakkig en saai.
Antena : Eerste 2 minuten zijn eentonig, daarna even variatie maar valt weer terug in het oude ritme, niet pakkend dus.
Derek & Vis: Prachtige stem, mooi ingetogen gebracht. Weinig mis mee.
John D. Loudermilk : Lekker nummer dit, begint met een spannend dreigende sfeer, waarna we vervallen in een country uitstapje.
6-4-7-5
Deadline 14-4-18.00
0
geplaatst: 13 april 2012, 22:22 uur
3.
The Blue Aeroplanes - Colour Me 4,9
Antena - Camino del Sol 7,0
Derek & Vis -Mindtraveller 4,1
John D. Loudermilk - Tobacco Road 5,5
6-5-7-6
Ik vond hier helaas niet veel aan, m.u.v. Antena
Deadline 14-4-18.00
The Blue Aeroplanes - Colour Me 4,9
Antena - Camino del Sol 7,0
Derek & Vis -Mindtraveller 4,1
John D. Loudermilk - Tobacco Road 5,5
6-5-7-6
Ik vond hier helaas niet veel aan, m.u.v. Antena
Deadline 14-4-18.00
0
geplaatst: 13 april 2012, 23:30 uur
3.
The Blue Aeroplanes - Colour Me 6,8
Typisch zo'n band waarbij ik elke keer als ik er weer een nummer van hoor denk, daar wil ik meer van horen maar waarbij ik mijn aandacht verlies als ik er een heel album van hoor. Het is zeker niet slecht maar het wil ook maar niet blijven hangen bij mij.
Antena - Camino del Sol 7,4
De percussie vind ik net wat te storend op de voorgrond treden, veel variatie zit er eigenlijk ook niet in....en of het nu (alleen) komt door die zwoele wat hijgerige franse dame die zingt weet ik niet maar ik vind het toch best wel een lekker nummer.
Derek & Vis -Mindtraveller 5,5
Dit pakt me dan weer niet en dit soort nummers die het net niet zijn lopen al snel het gevaar een beetje saai te worden
John D. Loudermilk - Tobacco Road 6,9
Jammer dat de spanning uit het begin van de song niet het gehele nummer vastgehouden kan worden. Aardig nummer dat met een banddikte verschil het 2e punt in deze ronde pakt.
6-6-7-7
Deadline 14-4-18.00
The Blue Aeroplanes - Colour Me 6,8
Typisch zo'n band waarbij ik elke keer als ik er weer een nummer van hoor denk, daar wil ik meer van horen maar waarbij ik mijn aandacht verlies als ik er een heel album van hoor. Het is zeker niet slecht maar het wil ook maar niet blijven hangen bij mij.
Antena - Camino del Sol 7,4
De percussie vind ik net wat te storend op de voorgrond treden, veel variatie zit er eigenlijk ook niet in....en of het nu (alleen) komt door die zwoele wat hijgerige franse dame die zingt weet ik niet maar ik vind het toch best wel een lekker nummer.
Derek & Vis -Mindtraveller 5,5
Dit pakt me dan weer niet en dit soort nummers die het net niet zijn lopen al snel het gevaar een beetje saai te worden
John D. Loudermilk - Tobacco Road 6,9
Jammer dat de spanning uit het begin van de song niet het gehele nummer vastgehouden kan worden. Aardig nummer dat met een banddikte verschil het 2e punt in deze ronde pakt.
6-6-7-7
Deadline 14-4-18.00
0
geplaatst: 14 april 2012, 11:56 uur
3.
The Blue Aeroplanes - Colour Me 6,0
Op zich muziek die ik wel kan waarderen, maar het blijft echt niet hangen. Vandaag nog eens geluisterd en echt geen spoor van herkenning. R.E.M. hoor ik er ook helemaal niet in. Ze hebben nummers waarbij het jengelgitaartje er meer uit springt. Maar slecht is het niet.
Antena - Camino del Sol 6,5
Had van mij wel iets meer richting tropical en iets minder richting blikkerige 80's gemogen. Ook niet slecht, maar geen hoogvlieger.
Derek & Vis -Mindtraveller 6,5
En opnieuw niet slecht, maar binnen het genre geen uitschieter. Het is kennelijk de ronde van net niet. Zelfde waardering als Antena, maar krijgt net de nakeur.
John D. Loudermilk - Tobacco Road 8,5
Kijk, dat is al heel wat beter! Komt meteen goed binnen en blijft lekker tot het eind. Ik vind de tempowisselingen juist leuk en zelfs noodzakelijk om het nummer niet als een nachtkaars uit te laten gaan. Kennelijk een veelgecoverd nummer, maar dat zullen dan toch mindere versies zijn geweest (of ik heb ze toevallig allemaal nooit gehoord), want voor mij klinkt dit nieuw.
6-7-7-8
Deadline 14-4-2012 18.00
The Blue Aeroplanes - Colour Me 6,0
Op zich muziek die ik wel kan waarderen, maar het blijft echt niet hangen. Vandaag nog eens geluisterd en echt geen spoor van herkenning. R.E.M. hoor ik er ook helemaal niet in. Ze hebben nummers waarbij het jengelgitaartje er meer uit springt. Maar slecht is het niet.
Had van mij wel iets meer richting tropical en iets minder richting blikkerige 80's gemogen. Ook niet slecht, maar geen hoogvlieger.
Derek & Vis -Mindtraveller 6,5
En opnieuw niet slecht, maar binnen het genre geen uitschieter. Het is kennelijk de ronde van net niet. Zelfde waardering als Antena, maar krijgt net de nakeur.
John D. Loudermilk - Tobacco Road 8,5
Kijk, dat is al heel wat beter! Komt meteen goed binnen en blijft lekker tot het eind. Ik vind de tempowisselingen juist leuk en zelfs noodzakelijk om het nummer niet als een nachtkaars uit te laten gaan. Kennelijk een veelgecoverd nummer, maar dat zullen dan toch mindere versies zijn geweest (of ik heb ze toevallig allemaal nooit gehoord), want voor mij klinkt dit nieuw.
6-7-7-8
Deadline 14-4-2012 18.00
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 14 april 2012, 12:22 uur
Spannendste battle tot nu toe in ieder geval, kan nog alle kanten op.
0
geplaatst: 14 april 2012, 12:26 uur
3.
The Blue Aeroplanes - Colour Me 7,5
Goed nummer, blijft steeds wat meer hangen naarmate ik het meer draai.
Fijn geluid, alleen doet het nummer op zich me niet veel.
Derek & Vis -Mindtraveller 7,8
Mooi, ingetogen nummer.
John D. Loudermilk - Tobacco Road 7,3
Degelijke blanke blues.
7-7-8-8
Deadline 14-4-2012 18.00
The Blue Aeroplanes - Colour Me 7,5
Goed nummer, blijft steeds wat meer hangen naarmate ik het meer draai.
Fijn geluid, alleen doet het nummer op zich me niet veel.
Derek & Vis -Mindtraveller 7,8
Mooi, ingetogen nummer.
John D. Loudermilk - Tobacco Road 7,3
Degelijke blanke blues.
7-7-8-8
Deadline 14-4-2012 18.00
0
geplaatst: 14 april 2012, 14:05 uur
3.
The Blue Aeroplanes - Colour Me. Heel leuk nummer.Inderdaad hoor je heel veel connecties met R.E.M en ook wel wat van The Feelies .De wat nasaal klinkende stem van de zanger past uitstekend bij deze muziek(8,2)
Antena - Camino del Sol 6,5 Sensuele vocalen worden omlijst met intrigerende synths.Ook een leuk nummer(7,2)
Derek & Vis -Mindtraveller .Sfeervol nummer Ondanks het steenkool-engels absoluut niet vervelend om naar te luisteren,integendeel de sprankelende akoestische gitaren zorgen voor een prettige luisterervaring.(7,2)
John D. Loudermilk - Tobacco Road De blues vind ik jammer genoeg een ondergeschoven genre hier op MusicMeter.Verrassend om dit dan ook hier te horen.Ofschoon donkere artiesten de gave hebben om meer soul in hun stem te leggen slaagt deze blanke artiest erin om met zijn kristalheldere stem mij te imponeren(8)
Een prima ronde deze keer dus!
8-7-8-9
Deadline 14-4-2012 18.00
The Blue Aeroplanes - Colour Me. Heel leuk nummer.Inderdaad hoor je heel veel connecties met R.E.M en ook wel wat van The Feelies .De wat nasaal klinkende stem van de zanger past uitstekend bij deze muziek(8,2)
Antena - Camino del Sol 6,5 Sensuele vocalen worden omlijst met intrigerende synths.Ook een leuk nummer(7,2)
Derek & Vis -Mindtraveller .Sfeervol nummer Ondanks het steenkool-engels absoluut niet vervelend om naar te luisteren,integendeel de sprankelende akoestische gitaren zorgen voor een prettige luisterervaring.(7,2)
John D. Loudermilk - Tobacco Road De blues vind ik jammer genoeg een ondergeschoven genre hier op MusicMeter.Verrassend om dit dan ook hier te horen.Ofschoon donkere artiesten de gave hebben om meer soul in hun stem te leggen slaagt deze blanke artiest erin om met zijn kristalheldere stem mij te imponeren(8)
Een prima ronde deze keer dus!
8-7-8-9
Deadline 14-4-2012 18.00
0
geplaatst: 14 april 2012, 15:23 uur
3.
The Blue Aeroplanes - Colour Me 6,5
Antena - Camino del Sol 9,5
Derek & Vis -Mindtraveller 4,5
John D. Loudermilk - Tobacco Road 6
Blue Aeroplanes: Aardige begin jaren '90 indie, maar het rockt vooral voor zo lang het duurt en maakt (nog?) geen blijvende indruk.
Antena: Cultplaatje uit de jaren '80, alsof Young Marble Giants op vakantie was in een warm oord en daar een tropisch plaatje opnam. De uitgelaten, lacherige vocalen van Isabella Antena vind ik erg aanstekelijk.
Derek & Vis: mooi gezongen, maar dit gaat bij mij het ene oor in en het andere oor uit.
John D. Loudermilk : dit heeft gelukkig iets meer pit dan Derek & Vis, degelijke blues wel.
9-8-8-9
Deadline 14-4-18.00
The Blue Aeroplanes - Colour Me 6,5
Antena - Camino del Sol 9,5
Derek & Vis -Mindtraveller 4,5
John D. Loudermilk - Tobacco Road 6
Blue Aeroplanes: Aardige begin jaren '90 indie, maar het rockt vooral voor zo lang het duurt en maakt (nog?) geen blijvende indruk.
Antena: Cultplaatje uit de jaren '80, alsof Young Marble Giants op vakantie was in een warm oord en daar een tropisch plaatje opnam. De uitgelaten, lacherige vocalen van Isabella Antena vind ik erg aanstekelijk.
Derek & Vis: mooi gezongen, maar dit gaat bij mij het ene oor in en het andere oor uit.
John D. Loudermilk : dit heeft gelukkig iets meer pit dan Derek & Vis, degelijke blues wel.
9-8-8-9
Deadline 14-4-18.00
0
geplaatst: 14 april 2012, 15:41 uur
Salvadore schreef:
Op Justus rust een zware last ...
Op Justus rust een zware last ...
Ik heb net alle nummers (herhaaldelijk) beluisterd en mijn beoordelingen gegeven. Ik zal ze zo posten. Daarna moet ik weg en is er nog ruimte voor anderen om te stemmen.
0
geplaatst: 14 april 2012, 15:43 uur
3.
The Blue Aeroplanes - Colour Me (7,2)
Ik knap af op de dramatische kwaliteit van de zang en het nummer stelt ook niet zo veel voor totdat de gitarist zich er tegenaan gaat bemoeien. Het leeft dan op en de gitarist krijgt op het einde nog verrassend veel ruimte. Dat levert helaas geen coherent nummer op.
Antena - Camino del Sol (5,5)
Erg suf nummer. En als je dan zwoel gaat zingen, moet het wel geil klinken. Ik vind dit meer lijken op het voorlezen van een stratengids.
Derek & Vis -Mindtraveller (7,5)
Geen hoogvlieger, maar het kabbelt allemaal wel lekker door mijn oren. En dat is goed genoeg voor een puntje in deze ronde.
John D. Loudermilk - Tobacco Road (8,3)
Erg leuk om het origineel eens gehoord te hebben (hulde aan de inbrenger). En wat een fantastisch intro. De electrische piano doet erg aan The Animals denken (en dat is geen toeval), maar ook aan Louie Louie van Richard Berry. Het nummer zelf vind ik te onevenwichtig tussen country en blues hupsen voor een echt hoog cijfer.
9-8-9-10
Deadline 14-4-18.00
The Blue Aeroplanes - Colour Me (7,2)
Ik knap af op de dramatische kwaliteit van de zang en het nummer stelt ook niet zo veel voor totdat de gitarist zich er tegenaan gaat bemoeien. Het leeft dan op en de gitarist krijgt op het einde nog verrassend veel ruimte. Dat levert helaas geen coherent nummer op.
Antena - Camino del Sol (5,5)
Erg suf nummer. En als je dan zwoel gaat zingen, moet het wel geil klinken. Ik vind dit meer lijken op het voorlezen van een stratengids.
Derek & Vis -Mindtraveller (7,5)
Geen hoogvlieger, maar het kabbelt allemaal wel lekker door mijn oren. En dat is goed genoeg voor een puntje in deze ronde.
John D. Loudermilk - Tobacco Road (8,3)
Erg leuk om het origineel eens gehoord te hebben (hulde aan de inbrenger). En wat een fantastisch intro. De electrische piano doet erg aan The Animals denken (en dat is geen toeval), maar ook aan Louie Louie van Richard Berry. Het nummer zelf vind ik te onevenwichtig tussen country en blues hupsen voor een echt hoog cijfer.
9-8-9-10
Deadline 14-4-18.00
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 14 april 2012, 18:00 uur
Uitslag: Lag erg dicht bij elkaar
1 John D. Loudermilk - Tobacco Road 10 punten gem: 7,32
2 The Blue Aeroplanes - Colour Me 9 punten : gem: 7,11
3 Derek & Vis -Mindtraveller 9 punten : gem: 6,73
4 Antena - Camino del Sol 8 punten : 7,1
1 John D. Loudermilk - Tobacco Road 10 punten gem: 7,32
2 The Blue Aeroplanes - Colour Me 9 punten : gem: 7,11
3 Derek & Vis -Mindtraveller 9 punten : gem: 6,73
4 Antena - Camino del Sol 8 punten : 7,1
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 14 april 2012, 18:00 uur
4
Alcoholic Faith Mission - Legacy
Dewa 19 - Arjuna (Mencari Cinta)
Simple Kid – Staring at the Sun
Noppes – Hobby
Niet echt mijn ronde deze:
Alcoholic: Helaas dit nummer doet het niet voor mij, zowel de mannen als vrouwestem vind ik niet zo best 6,2
Dewa19: Maleise pop, doorsnee nummer nergens overtuigend. 6,1
Simple Kid:: Als iets meer pit in dit nummer, al kan dit me ook niet overtuigen 6,7
Noppes: Oei, echt een novelty plaat. Tekst is natuurlijk echt fout, en refreintje vuvuvuvuvuverveling, nee dit gaat er bij mij niet in, gewaagde nominatie. 5,8
1-0-1-0
Deadline 15-4 18.00
(ik ben er morgen niet om 18.00 maar een ieder is natuurlijk vrij om de volgende te posten, de loting staat op pagina 196)
Noppes – Hobby
Niet echt mijn ronde deze:
Alcoholic: Helaas dit nummer doet het niet voor mij, zowel de mannen als vrouwestem vind ik niet zo best 6,2
Dewa19: Maleise pop, doorsnee nummer nergens overtuigend. 6,1
Simple Kid:: Als iets meer pit in dit nummer, al kan dit me ook niet overtuigen 6,7
Noppes: Oei, echt een novelty plaat. Tekst is natuurlijk echt fout, en refreintje vuvuvuvuvuverveling, nee dit gaat er bij mij niet in, gewaagde nominatie. 5,8
1-0-1-0
Deadline 15-4 18.00
(ik ben er morgen niet om 18.00 maar een ieder is natuurlijk vrij om de volgende te posten, de loting staat op pagina 196)
0
geplaatst: 14 april 2012, 18:08 uur
4.
Alcoholic Faith Mission - Legacy 7,0
Zou wel eens een groeiplaatje kunnen zijn. Muzikaal zit er variatie in. De beste van de vier, maar wel met het voordeel van een wat zwakkere ronde.
Dewa 19 - Arjuna (Mencari Cinta) 6,2
Geen onaardig nummer; de instrumentatie beter dan de zang, maar totaal toch niet heel goed.
Simple Kid – Staring at the Sun 6,5
Aardig popnummertje, niet bijzonder. Geen blijvertje denk ik.
Noppes – Hobby 5,0
Is het niet voor mij. Dit nummer moet het helaas volledig van de tekst hebben, muzikale inbreng is minimaal.
2-0-2-0
Deadline 15-4 18.00
Zou wel eens een groeiplaatje kunnen zijn. Muzikaal zit er variatie in. De beste van de vier, maar wel met het voordeel van een wat zwakkere ronde.
Dewa 19 - Arjuna (Mencari Cinta) 6,2
Geen onaardig nummer; de instrumentatie beter dan de zang, maar totaal toch niet heel goed.
Simple Kid – Staring at the Sun 6,5
Aardig popnummertje, niet bijzonder. Geen blijvertje denk ik.
Noppes – Hobby 5,0
Is het niet voor mij. Dit nummer moet het helaas volledig van de tekst hebben, muzikale inbreng is minimaal.
2-0-2-0
Deadline 15-4 18.00
0
geplaatst: 14 april 2012, 18:42 uur
4
1. Alcoholic Faith Mission - Legacy 8
2. Dewa 19 - Arjuna (Mencari Cinta) 5
3. Simple Kid – Staring at the Sun 6
4. Noppes – Hobby 9,5
1. Alcoholic Faith Mission - Legacy - de stemmen passen bijzonder goed bij elkaar, boeiende track met veel afwisseling. Ook zeer aangenaam hoe de harmonieën sterker worden naargelang het nummer vordert. Goed nummer!
2. Dewa 19 - Arjuna (Mencari Cinta) - dit vind ik een stuk minder. Drukke pop, ik hou ook niet zo erg van zijn stem... mja, soms is het moeilijk uit te leggen waarom je iets niet echt goed vind. Laten we het voor het gemak daarbij houden.
3. Simple Kid – Staring at the Sun - hier is ook de stem de verzwakkende factor, waardoor het - mede door de pogingen om soms laag te zingen - soms zelfs wat belachelijk overkomt. Instrumentatie zit meer dan snor btw.
4. Noppes – Hobby - geen idee wat een 'novelty plaat' is, maar als DjFrankie daarmee 'subtiel-humoristische kleinkunst van de bovenste plank' bedoelt dan ga ik daar volledig mee akkoord!
Dit is uiteraard weer een nominatie van mezelleve. De eerste keer dat ik het hoorde had ik een wtf-moment ivm die tekst. De banaliteit droop er van af, en wat is dat met die vuvuvuverveling? Belachelijk! Tot ik plots doorhad dat heel het nummer die alledaagse sleur in zijn banaliteit perfect weergaf... de eentonige saaiheid waar de zanger dus aan wil ontsnappen. Ondertussen is dit één van de zeldzame verslavende nummers geworden die ik zéér regelmatig opzet. "Het hoeft niet per se een vrouw te zijn.... misschien zelfs beter niet.... ach ja, beter niet..." gecombineerd met het koortje... soms is het ook niet gemakkelijk om uit te leggen waarom je iets geniaal vindt 
3-0-2-1
Deadline 15-4 18.00
1. Alcoholic Faith Mission - Legacy 8
2. Dewa 19 - Arjuna (Mencari Cinta) 5
3. Simple Kid – Staring at the Sun 6
4. Noppes – Hobby 9,5
1. Alcoholic Faith Mission - Legacy - de stemmen passen bijzonder goed bij elkaar, boeiende track met veel afwisseling. Ook zeer aangenaam hoe de harmonieën sterker worden naargelang het nummer vordert. Goed nummer!
2. Dewa 19 - Arjuna (Mencari Cinta) - dit vind ik een stuk minder. Drukke pop, ik hou ook niet zo erg van zijn stem... mja, soms is het moeilijk uit te leggen waarom je iets niet echt goed vind. Laten we het voor het gemak daarbij houden.
3. Simple Kid – Staring at the Sun - hier is ook de stem de verzwakkende factor, waardoor het - mede door de pogingen om soms laag te zingen - soms zelfs wat belachelijk overkomt. Instrumentatie zit meer dan snor btw.
4. Noppes – Hobby - geen idee wat een 'novelty plaat' is, maar als DjFrankie daarmee 'subtiel-humoristische kleinkunst van de bovenste plank' bedoelt dan ga ik daar volledig mee akkoord!
Dit is uiteraard weer een nominatie van mezelleve. De eerste keer dat ik het hoorde had ik een wtf-moment ivm die tekst. De banaliteit droop er van af, en wat is dat met die vuvuvuverveling? Belachelijk! Tot ik plots doorhad dat heel het nummer die alledaagse sleur in zijn banaliteit perfect weergaf... de eentonige saaiheid waar de zanger dus aan wil ontsnappen. Ondertussen is dit één van de zeldzame verslavende nummers geworden die ik zéér regelmatig opzet. "Het hoeft niet per se een vrouw te zijn.... misschien zelfs beter niet.... ach ja, beter niet..." gecombineerd met het koortje... soms is het ook niet gemakkelijk om uit te leggen waarom je iets geniaal vindt 
3-0-2-1
Deadline 15-4 18.00
0
geplaatst: 14 april 2012, 19:10 uur
4
Alcoholic Faith Mission - Legacy 7
Dewa 19 - Arjuna (Mencari Cinta) 4,5
Simple Kid – Staring at the Sun 6
Noppes – Hobby 6
- Alcoholic Faith Mission - Legacy
De blazers en vooral de eigenaardige vrouwenstem wakkeren de interesse aan. Verder gaat het allemaal iets te makkelijk voorbij om die interesse ten volle te kunnen houden, maar op zich wel een erg lief liedje.
- Dewa 19 - Arjuna (Mencari Cinta)
Standaard poprocknummer, ware het niet voor de onverstaanbare zang natuurlijk. Niets op tegen, ware het niet voor die bijzonder lelijke artificiële strijkers helaas.
- Simple Kid – Staring at the Sun
Hij brengt het erg vervelend, maar gelukkig zitten er in de muziek wel een aantal leuke vondsten en is het refreintje wel plezierig. Ook dit blijft vrij veilig en stelt daardoor niet al te veel voor.
- Noppes – Hobby
De intieme setting zorgt voor de gepaste sfeer. Helaas ontbeert het ook deze nominatie aan karakter, maar hier is dat minder een gemis. Dat het toch ergens iets weet over te brengen is de reden dat Hobby het tweede punt krijgt.
4-0-2-2
Deadline 15-4 18.00
Alcoholic Faith Mission - Legacy 7
Noppes – Hobby 6
De blazers en vooral de eigenaardige vrouwenstem wakkeren de interesse aan. Verder gaat het allemaal iets te makkelijk voorbij om die interesse ten volle te kunnen houden, maar op zich wel een erg lief liedje.
Standaard poprocknummer, ware het niet voor de onverstaanbare zang natuurlijk. Niets op tegen, ware het niet voor die bijzonder lelijke artificiële strijkers helaas.
Hij brengt het erg vervelend, maar gelukkig zitten er in de muziek wel een aantal leuke vondsten en is het refreintje wel plezierig. Ook dit blijft vrij veilig en stelt daardoor niet al te veel voor.
- Noppes – Hobby
De intieme setting zorgt voor de gepaste sfeer. Helaas ontbeert het ook deze nominatie aan karakter, maar hier is dat minder een gemis. Dat het toch ergens iets weet over te brengen is de reden dat Hobby het tweede punt krijgt.
4-0-2-2
Deadline 15-4 18.00
0
geplaatst: 14 april 2012, 19:32 uur
4
Licht aardig
(6,3)
Niet alles wat van ver komt is meteen lekker...
(5)
Slappe zang; ...........een soort heldere groentesoep met hele kleine balletjes.....
(5)
Noppes – Hobby
inderdaad.....noppes, maar in't land der doven is een oor......
(5,1)
5-0-2-3
Deadline 15-4 18.00
Licht aardig
(6,3)
Niet alles wat van ver komt is meteen lekker...
(5)
Slappe zang; ...........een soort heldere groentesoep met hele kleine balletjes.....

(5)
Noppes – Hobby
inderdaad.....noppes, maar in't land der doven is een oor......
(5,1)
5-0-2-3
Deadline 15-4 18.00
0
geplaatst: 14 april 2012, 19:36 uur
Alcoholic Faith Mission – Legacy: Gewoon lekkere muziek. Soms hoeft er niet meer over gezegd te worden. 9
Dewa 19 - Arjuna (Mencari Cinta): Prima popsong, maar niet uitblinkend. Beetje als een anderstalige Manic street preachers. 7
Simple Kid – Staring at the Sun: Leuke verrassing deze Ierse Beck. Muziek lijkt soms ook wel op Just van Radiohead.8,5
Noppes – Hobby: Grappig liedje. 6
6-0-3-3
Deadline 15-4 18.00
Dewa 19 - Arjuna (Mencari Cinta): Prima popsong, maar niet uitblinkend. Beetje als een anderstalige Manic street preachers. 7
Simple Kid – Staring at the Sun: Leuke verrassing deze Ierse Beck. Muziek lijkt soms ook wel op Just van Radiohead.8,5
Noppes – Hobby: Grappig liedje. 6
6-0-3-3
Deadline 15-4 18.00
0
geplaatst: 14 april 2012, 19:45 uur
4
Alcoholic Faith Mission - Legacy 6,0
Dewa 19 - Arjuna (Mencari Cinta) 6,5
Simple Kid – Staring at the Sun 6,9
Noppes – Hobby 4,0
Soms hoor je dat iets wel goed is, maar kan je er zelf niet veel mee. Misschien dat dit beter tot zijn recht komt in de context van een album. Vervelend percussiewerk trouwens.
Zeer aardig, hoewel ik op de taal na geen Maleise invloeden herken.
Ik vind dit een leuk, origineel summer, maar wel de zwakste van mijn nominaties. Overleeft alleen door de povere tegenstand in deze battle.
- Noppes – Hobby
Tja, studentikoze meligheid. Ik moet waarschijnlijk hetzelfde roken als MY2 om dit leuk te vinden
6-1-4-3
Deadline 15-4 18.00
Alcoholic Faith Mission - Legacy 6,0
Dewa 19 - Arjuna (Mencari Cinta) 6,5
Simple Kid – Staring at the Sun 6,9
Noppes – Hobby 4,0
Soms hoor je dat iets wel goed is, maar kan je er zelf niet veel mee. Misschien dat dit beter tot zijn recht komt in de context van een album. Vervelend percussiewerk trouwens.
Zeer aardig, hoewel ik op de taal na geen Maleise invloeden herken.
Ik vind dit een leuk, origineel summer, maar wel de zwakste van mijn nominaties. Overleeft alleen door de povere tegenstand in deze battle.
- Noppes – Hobby
Tja, studentikoze meligheid. Ik moet waarschijnlijk hetzelfde roken als MY2 om dit leuk te vinden

6-1-4-3
Deadline 15-4 18.00
0
geplaatst: 14 april 2012, 19:47 uur
Dewa 19 is geen Maleise pop maar is (of beter gezegd: was) de populairste Indonesische rockband. En de taal is dus bahasa Indonesia.
0
geplaatst: 14 april 2012, 19:50 uur
4
Alcoholic Faith Mission - Legacy 6,4
Dewa 19 - Arjuna (Mencari Cinta) 9,9
Simple Kid – Staring at the Sun 6,8
Noppes – Hobby 5,6
Arjuna (Mencari Cinta) staat in mijn top 10 van beste nummers aller tijden. Vandaar het hoge cijfer. Helaas is het Youtube geluid niet zo goed. Op cd knalt dit er beter uit.
Simple Kid vond ik ook wel wat Beck-achtigs hebben en daarmee dus best aardig.
6-2-5-3
Alcoholic Faith Mission - Legacy 6,4
Dewa 19 - Arjuna (Mencari Cinta) 9,9
Simple Kid – Staring at the Sun 6,8
Noppes – Hobby 5,6
Arjuna (Mencari Cinta) staat in mijn top 10 van beste nummers aller tijden. Vandaar het hoge cijfer. Helaas is het Youtube geluid niet zo goed. Op cd knalt dit er beter uit.
Simple Kid vond ik ook wel wat Beck-achtigs hebben en daarmee dus best aardig.
6-2-5-3
0
geplaatst: 14 april 2012, 20:23 uur
lebowski schreef:
Spinazie met boursin uit het diepvriesvak, eerst een tweetal dagen laten drogen en dan een middelmatige toet van draaien. Geen tabak gebruiken maar - eveneens gedroogd - jong gras met een paar van die witte pluisjes die je op uitgebloeide paardenbloemen vindt.
Vervolgens beetje goed aanduwen - maar niet té, er moet nog zuurstof door kunnen - , beetje bespeekselen aan de zijkant, al dan niet een filtertje op installeren.
En vervolgens voor de veiligheid gewoon in de GFT-bak gooien.
0
geplaatst: 15 april 2012, 00:37 uur
4
Alcoholic Faith Mission - Legacy 6,3
Simple Kid – Staring at the Sun 5,8
Noppes – Hobby 4,0
Laat ik het er maar bij laten dat dit totaal niet mijn ronde is.
7-2-6-3
Alcoholic Faith Mission - Legacy 6,3
Simple Kid – Staring at the Sun 5,8
Noppes – Hobby 4,0
Laat ik het er maar bij laten dat dit totaal niet mijn ronde is.
7-2-6-3
0
geplaatst: 15 april 2012, 02:27 uur
Deze ronde is ook totaal mijn smaak niet.
4
Alcoholic Faith Mission - Legacy 4,5
Dewa 19 - Arjuna (Mencari Cinta) 4,3
Noppes – Hobby 5,3
7-2-7-4
4
Alcoholic Faith Mission - Legacy 4,5
Dewa 19 - Arjuna (Mencari Cinta) 4,3
Noppes – Hobby 5,3
7-2-7-4
0
geplaatst: 15 april 2012, 14:02 uur
Best een leuke ronde, eigenlijk. Maar ik hou dan ook wel van de poppier kant van de rock.
4
Lief indie-pop liedje. Zang is echter niet zeer overtuigend en het geheel is misschien net iets te simpel om er lang van te blijven genieten.
Dewa 19 - Arjuna (Mencari Cinta) 7,5
Begint een beetje als een beter jaren 70 songfestivalnummer (ik weet zo snel geen betere omschrijving) en komt me ergens wel bekend voor. Refrein later trouwens ook, Manic Street Preachers is niet een vergelijking die ik snel gemaakt zou hebben, maar inderdaad heeft het vaag iets van de poppier kant van de Manics. Wel is zowel de zang als de produktie net iets overt the top.
Simple Kid – Staring at the Sun 7,5
Vergelijkingen met Beck snap ik wel. Degelijke song waar nog wel meer bekende elementen in zitten, maar toch tot een eigen geheel verwerkt. Van deze artiest wil ik wel meer horen. Jammer dat hij er kennelijk alweer mee gestopt is.
Noppes – Hobby 6,0
Ik begrijp dat de vorm hier de inhoud moet ondersteunen en dat gebeurt hier zeer geloofwaardig, maar dat wil nog niet zeggen dat ik ook echt geniet van die nieuwe lulligheid, in het bijzonder waar het de koortjes en het vuvuvu-refrein betreft.
7-3-8-4
4
Lief indie-pop liedje. Zang is echter niet zeer overtuigend en het geheel is misschien net iets te simpel om er lang van te blijven genieten.
Dewa 19 - Arjuna (Mencari Cinta) 7,5
Begint een beetje als een beter jaren 70 songfestivalnummer (ik weet zo snel geen betere omschrijving) en komt me ergens wel bekend voor. Refrein later trouwens ook, Manic Street Preachers is niet een vergelijking die ik snel gemaakt zou hebben, maar inderdaad heeft het vaag iets van de poppier kant van de Manics. Wel is zowel de zang als de produktie net iets overt the top.
Simple Kid – Staring at the Sun 7,5
Vergelijkingen met Beck snap ik wel. Degelijke song waar nog wel meer bekende elementen in zitten, maar toch tot een eigen geheel verwerkt. Van deze artiest wil ik wel meer horen. Jammer dat hij er kennelijk alweer mee gestopt is.
Noppes – Hobby 6,0
Ik begrijp dat de vorm hier de inhoud moet ondersteunen en dat gebeurt hier zeer geloofwaardig, maar dat wil nog niet zeggen dat ik ook echt geniet van die nieuwe lulligheid, in het bijzonder waar het de koortjes en het vuvuvu-refrein betreft.
7-3-8-4
0
geplaatst: 15 april 2012, 16:31 uur
4
Alcoholic Faith Mission - Legacy 5,5
Dewa 19 - Arjuna (Mencari Cinta) 6
Simple Kid – Staring at the Sun 6,2
Noppes – Hobby 5
7-4-9-4
Alcoholic Faith Mission - Legacy 5,5
Dewa 19 - Arjuna (Mencari Cinta) 6
Simple Kid – Staring at the Sun 6,2
Noppes – Hobby 5
7-4-9-4
0
geplaatst: 15 april 2012, 17:40 uur
4
Alcoholic Faith Mission - Legacy (8,8)
Het begint prachtig. De zangers doen een beetje aan The Grateful Dead denken. De clip intrigeerde me echter zo, dat ik vergat naar de muziek te luisteren, terwijl ik meestal het beeld gelijk uit zet. Bij een tweede luisterbeurt zonder beeld kon ik mijn aandacht er weer niet 100% bij houden. Pas de derde keer lukte het wel. Een wat hortend en stotende ritmetje, maar toch een mooi nummer.
Dewa 19 - Arjuna (Mencari Cinta) (6,0)
Beetje flauwe pop/rock met een vleugje oosterse klanken had ook wel in Songfestivallengte (3 minuten) gekund. Niet echt slecht.
Simple Kid – Staring at the Sun (7,8)
Leuke zang, voldoende afwisseling en een prima nummertje (fade out:
)
Noppes – Hobby (5,0)
Ik kan hele delen niet verstaan. Misschien dat ik er wat meer van versta, als ik er moeite voor zou doen, maar daar heb ik geen zin in. Ik heb al een hobby.
8-4-10-4
Deadline 15-4 18.00
Alcoholic Faith Mission - Legacy (8,8)
Het begint prachtig. De zangers doen een beetje aan The Grateful Dead denken. De clip intrigeerde me echter zo, dat ik vergat naar de muziek te luisteren, terwijl ik meestal het beeld gelijk uit zet. Bij een tweede luisterbeurt zonder beeld kon ik mijn aandacht er weer niet 100% bij houden. Pas de derde keer lukte het wel. Een wat hortend en stotende ritmetje, maar toch een mooi nummer.
Dewa 19 - Arjuna (Mencari Cinta) (6,0)
Beetje flauwe pop/rock met een vleugje oosterse klanken had ook wel in Songfestivallengte (3 minuten) gekund. Niet echt slecht.
Simple Kid – Staring at the Sun (7,8)
Leuke zang, voldoende afwisseling en een prima nummertje (fade out:
)Noppes – Hobby (5,0)
Ik kan hele delen niet verstaan. Misschien dat ik er wat meer van versta, als ik er moeite voor zou doen, maar daar heb ik geen zin in. Ik heb al een hobby.
8-4-10-4
Deadline 15-4 18.00
0
geplaatst: 15 april 2012, 17:57 uur
Hmm... Noppes vonden jullie dus duidelijk niet goed... Derek & Vis is ook al niet door... Antwerp Ska-Gipsy Orchestra ook gestrand...
Benieuwd wat jullie van mijn volgende nominatie gaan vinden... in de volgende battle alreeds
Benieuwd wat jullie van mijn volgende nominatie gaan vinden... in de volgende battle alreeds

0
geplaatst: 15 april 2012, 18:15 uur
Het is 18u geweest...
Alcoholic Faith Mission & Simple Kid overtuigend door. DjFrankie zal straks nog iets zinvols over gemiddelden vertellen.
5
Neon Judgement - No Truth to Tell
Arkona – Stenka na Stenku
Bob Fosko en het Kollektief Roest & Wrakhout - Achterblijvers
Eric Woolfson - Golden Key
0-0-0-0
Deadline 16-4 18.00
Alcoholic Faith Mission & Simple Kid overtuigend door. DjFrankie zal straks nog iets zinvols over gemiddelden vertellen.
5
0-0-0-0
Deadline 16-4 18.00
0
geplaatst: 15 april 2012, 18:38 uur
5
Neon Judgement - No Truth to Tell: 8,0
Arkona – Stenka na Stenku: 6,8
Bob Fosko en het Kollektief Roest & Wrakhout – Achterblijvers: 5,0
Eric Woolfson - Golden Key: 5,1
Mooie, hoekige en felle wave met een punk-feel. In het percussiegedeelte hoor ik invloeden van TC Matic terug. Of was NJ eerder?
Pagan-metal lees ik. Neanderthalerrock. Was ooit wel gecharmeerd van Kaizers Orchestra, maar het is muziek die je niet te vaak moet horen, polonaise en meligheid liggen altijd iets teveel op de loer. Maar al met al royaal voldoende.
Ik heb Fosko hoog zitten en zijn Raggende Manne kan ik ook af en toe wel aanhoren, maar wat ik hiermee moet? Hij is niet om aan te horen in deze uitvoering.
Vertaal dit naar het Nederlands en je hebt het eerste het beste Gordon-liedje. Zeer middelmatig allemaal, zeker als je bedenkt wat die man allemaal gecomponeerd heeft.
1-1-0-0
Deadline 16-4 18.00
Neon Judgement - No Truth to Tell: 8,0
Arkona – Stenka na Stenku: 6,8
Bob Fosko en het Kollektief Roest & Wrakhout – Achterblijvers: 5,0
Eric Woolfson - Golden Key: 5,1
Mooie, hoekige en felle wave met een punk-feel. In het percussiegedeelte hoor ik invloeden van TC Matic terug. Of was NJ eerder?
Pagan-metal lees ik. Neanderthalerrock. Was ooit wel gecharmeerd van Kaizers Orchestra, maar het is muziek die je niet te vaak moet horen, polonaise en meligheid liggen altijd iets teveel op de loer. Maar al met al royaal voldoende.
Ik heb Fosko hoog zitten en zijn Raggende Manne kan ik ook af en toe wel aanhoren, maar wat ik hiermee moet? Hij is niet om aan te horen in deze uitvoering.
Vertaal dit naar het Nederlands en je hebt het eerste het beste Gordon-liedje. Zeer middelmatig allemaal, zeker als je bedenkt wat die man allemaal gecomponeerd heeft.
1-1-0-0
Deadline 16-4 18.00
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.