Muziek / Muziekgames / Alternatieve Top 152
zoeken in:
0
geplaatst: 15 april 2012, 18:59 uur
5.
Neon Judgement - No Truth to Tell 7,5
Hier ben ik nog niet helemaal uit. Gaat dit groeien of juist vervelen. Op dit moment zit ik nog aan de positieve kant en in deze poule is het duidelijk dat dit nummer punten krijgt, al was het maar door gebrek aan grote tegenstand.
Arkona – Stenka na Stenku 5,0
Helaas, erg hectisch en een beetje een zooitje. Niet iets voor mij.
Bob Fosko en het Kollektief Roest & Wrakhout - Achterblijvers 5,0
Tja, beetje vermoeiend cabaretesk stukje. Muzikaal zit er een enkel leuk fragment in. De “zang” is niet best.
Eric Woolfson - Golden Key 7,5
Bekende naam natuurlijk. De orkestrale begeleiding zorgt voor leven en tempowisselingen in het nummer. Lijkt natuurlijk heel veel op The Alan Parsons Project. Ik heb me nooit zo verdiept in Eric Woolfson solo vanwege zijn “opera/theater” voorkeur. Moet ik toch eens doen. Het “oude” Alan Parsons Project is beter, maar ook dit is nog steeds prima werk.
2-1-0-1
Deadline 16-4 18.00
Hier ben ik nog niet helemaal uit. Gaat dit groeien of juist vervelen. Op dit moment zit ik nog aan de positieve kant en in deze poule is het duidelijk dat dit nummer punten krijgt, al was het maar door gebrek aan grote tegenstand.
Arkona – Stenka na Stenku 5,0
Helaas, erg hectisch en een beetje een zooitje. Niet iets voor mij.
Bob Fosko en het Kollektief Roest & Wrakhout - Achterblijvers 5,0
Tja, beetje vermoeiend cabaretesk stukje. Muzikaal zit er een enkel leuk fragment in. De “zang” is niet best.
Eric Woolfson - Golden Key 7,5
Bekende naam natuurlijk. De orkestrale begeleiding zorgt voor leven en tempowisselingen in het nummer. Lijkt natuurlijk heel veel op The Alan Parsons Project. Ik heb me nooit zo verdiept in Eric Woolfson solo vanwege zijn “opera/theater” voorkeur. Moet ik toch eens doen. Het “oude” Alan Parsons Project is beter, maar ook dit is nog steeds prima werk.
2-1-0-1
Deadline 16-4 18.00
0
geplaatst: 15 april 2012, 19:28 uur
Neon Judgement - No Truth to Tell: Ik hou wel van deze gestoorde electro noise. Minder dan grote broer Front 242; uiteraard, maar prima EBM. 8,5
Arkona – Stenka na Stenku: Prima mix tussen punk metal folk en zigeunerdeuntjes. 8
Bob Fosko en het Kollektief Roest & Wrakhout – Achterblijvers: Ik hoor de mannen liever raggen. 7
Eric Woolfson - Golden Key: Alan Parson zit vrijwel altijd goed in elkaar, maar het is mij net iets te zoetsappig. 6
3-2-0-1
Deadline 16-4 18.00
Arkona – Stenka na Stenku: Prima mix tussen punk metal folk en zigeunerdeuntjes. 8
Bob Fosko en het Kollektief Roest & Wrakhout – Achterblijvers: Ik hoor de mannen liever raggen. 7
Eric Woolfson - Golden Key: Alan Parson zit vrijwel altijd goed in elkaar, maar het is mij net iets te zoetsappig. 6
3-2-0-1
Deadline 16-4 18.00
0
geplaatst: 15 april 2012, 19:43 uur
5.
Neon Judgement - No Truth to Tell 8,0
Sterke eins-zwei-drei-vier-EBM. Niet het allerbeste uit hun oeuvre, maar deze ijskoude stamper mag er zeker wezen.
Arkona – Stenka na Stenku 7,5
Leuke niets-aan-de-hand-folk-metal. Komt waarschijnlijk pas echt tot zijn recht na een paar flessen goedkope wodka.
Bob Fosko en het Kollektief Roest & Wrakhout - Achterblijvers 7,0
De peristaltische blik tijdens de intro wekt de verwachting dat Fosko op het punt staat zijn longen raggendemannesque uit zijn lijf te fulmineren. Deze belofte wordt niet helemaal ingelost. Geinig voor een keer, maar ook ik hoor de mannen liever raggen.
Eric Woolfson - Golden Key 5,0
Niet mijn ding. Ik heb sowieso al niks met APP. En dan is dit pas ècht dodelijk voor mijn tandglazuur.
4-3-0-1
Deadline 16-4 18.00
Neon Judgement - No Truth to Tell 8,0
Sterke eins-zwei-drei-vier-EBM. Niet het allerbeste uit hun oeuvre, maar deze ijskoude stamper mag er zeker wezen.
Arkona – Stenka na Stenku 7,5
Leuke niets-aan-de-hand-folk-metal. Komt waarschijnlijk pas echt tot zijn recht na een paar flessen goedkope wodka.
Bob Fosko en het Kollektief Roest & Wrakhout - Achterblijvers 7,0
De peristaltische blik tijdens de intro wekt de verwachting dat Fosko op het punt staat zijn longen raggendemannesque uit zijn lijf te fulmineren. Deze belofte wordt niet helemaal ingelost. Geinig voor een keer, maar ook ik hoor de mannen liever raggen.
Eric Woolfson - Golden Key 5,0
Niet mijn ding. Ik heb sowieso al niks met APP. En dan is dit pas ècht dodelijk voor mijn tandglazuur.
4-3-0-1
Deadline 16-4 18.00
0
geplaatst: 15 april 2012, 20:02 uur
5
1. Neon Judgement - No Truth to Tell 6
2. Arkona – Stenka na Stenku 8,5
3. Bob Fosko en het Kollektief Roest & Wrakhout - Achterblijvers 4
4. Eric Woolfson - Golden Key 5,9
1. Neon Judgement - No Truth to Tell - Neon Judgement ken ik vaagweg van mijn New Wave ClassX-collectie, maar ik moet eerlijk bekennen dat ik die niet echt dikwijls opzet. Vorige editie van de Alternatieve Top 152 waren ze er ook al bij. Al bij al weinig variatie in het genre - voor zover dus dat ik me slechts 'amateur' noem - en ik associeer het toch voornamelijk met het donkere jeugdhuis. Maar toen waren de 80's al lang achter de rug en werd er gezweet op Nirvana en Radiohead (waar ik overigens práchtig luchtgitaar op kan spelen).
2. Arkona – Stenka na Stenku - één van mij 'friends' op facebook (iemand waarmee ik in het derde leerjaar zat en waarbij de term 'friend' dus behoorlijk overdreven is) is de richting van metal-achtige gruntmuziek ingeslagen en post regelmatig luidschreeuwclips op zijn wall. Meestal klik ik het redelijk snel weg, maar deze was een zeldzame aangename verrassing. Hier zou ik ongetwijfeld práchtig luchtklarinet op kunnen spelen.
3. Bob Fosko en het Kollektief Roest & Wrakhout - Achterblijvers - Dit vind ik dan weer niet echt veel aan... Behoorlijk vermoeiend en ik stoor me aan dat tokkelpercussieding... Zijn dit dezelfden als 'Poep in je Hoofd'? Dat zet ik dan weer veul liever op dan dit pseudo-intellectueel 'kijk mij eens interessante performances brengen'.
4. Eric Woolfson - Golden Key - Hoe zwaar val ik door de mand als ik toegeef nog nooit van Eric Woolfson te hebben gehoord? Volgens Salvadore blijkbaar iemand die ik zou moeten kennen... Het origineel is me trouwens ook niet bekend, zal ik later eens opzoeken. Deze versie klinkt sowieso toch wel goed, behoorlijk zeemzoet (ah, nu ik dit opschrijf snap ik pas yeahyeahyeah's commentaar
), maar dat kan ik wel hebben. Na 1 en 4 nog eens een derde keer te hebben beluisterd, schuif ik m'n tweede punt toch naar Neon Judgement.
5-4-0-1
Deadline 16-4 18.00
1. Neon Judgement - No Truth to Tell 6
2. Arkona – Stenka na Stenku 8,5
3. Bob Fosko en het Kollektief Roest & Wrakhout - Achterblijvers 4
4. Eric Woolfson - Golden Key 5,9
1. Neon Judgement - No Truth to Tell - Neon Judgement ken ik vaagweg van mijn New Wave ClassX-collectie, maar ik moet eerlijk bekennen dat ik die niet echt dikwijls opzet. Vorige editie van de Alternatieve Top 152 waren ze er ook al bij. Al bij al weinig variatie in het genre - voor zover dus dat ik me slechts 'amateur' noem - en ik associeer het toch voornamelijk met het donkere jeugdhuis. Maar toen waren de 80's al lang achter de rug en werd er gezweet op Nirvana en Radiohead (waar ik overigens práchtig luchtgitaar op kan spelen).
2. Arkona – Stenka na Stenku - één van mij 'friends' op facebook (iemand waarmee ik in het derde leerjaar zat en waarbij de term 'friend' dus behoorlijk overdreven is) is de richting van metal-achtige gruntmuziek ingeslagen en post regelmatig luidschreeuwclips op zijn wall. Meestal klik ik het redelijk snel weg, maar deze was een zeldzame aangename verrassing. Hier zou ik ongetwijfeld práchtig luchtklarinet op kunnen spelen.
3. Bob Fosko en het Kollektief Roest & Wrakhout - Achterblijvers - Dit vind ik dan weer niet echt veel aan... Behoorlijk vermoeiend en ik stoor me aan dat tokkelpercussieding... Zijn dit dezelfden als 'Poep in je Hoofd'? Dat zet ik dan weer veul liever op dan dit pseudo-intellectueel 'kijk mij eens interessante performances brengen'.
4. Eric Woolfson - Golden Key - Hoe zwaar val ik door de mand als ik toegeef nog nooit van Eric Woolfson te hebben gehoord? Volgens Salvadore blijkbaar iemand die ik zou moeten kennen... Het origineel is me trouwens ook niet bekend, zal ik later eens opzoeken. Deze versie klinkt sowieso toch wel goed, behoorlijk zeemzoet (ah, nu ik dit opschrijf snap ik pas yeahyeahyeah's commentaar
), maar dat kan ik wel hebben. Na 1 en 4 nog eens een derde keer te hebben beluisterd, schuif ik m'n tweede punt toch naar Neon Judgement.5-4-0-1
Deadline 16-4 18.00
0
geplaatst: 15 april 2012, 20:03 uur
5
Neon Judgement - No Truth to Tell 7,0
Lekker nummer
Arkona – Stenka na Stenku 7,1
Ben liefhebber van anderstalige muziek. Vandaar dit redelijk goede cijfer
Bob Fosko en het Kollektief Roest & Wrakhout - Achterblijvers 4,0
Bob Fosko was vroeger wel aardig maar dit nummer blijft achter
Eric Woolfson - Golden Key 9,5
Nummer dat eigenlijk uit zijn musical Gaudi komt. Eric Woolfson klinkt hier niet meer zoals op Eye in the Sky en de uitvoering op Gaudi is veel mooier. Hij was bij de opname van Golden Key als ernstig ziek en dat is te horen. Desalniettemin nog steeds een mooi nummer en mijn eerbetoon aan wijlen Eric Woolfson.
5-5-0-2
Deadline 16-4 18.00
Neon Judgement - No Truth to Tell 7,0
Lekker nummer
Arkona – Stenka na Stenku 7,1
Ben liefhebber van anderstalige muziek. Vandaar dit redelijk goede cijfer
Bob Fosko was vroeger wel aardig maar dit nummer blijft achter
Eric Woolfson - Golden Key 9,5
Nummer dat eigenlijk uit zijn musical Gaudi komt. Eric Woolfson klinkt hier niet meer zoals op Eye in the Sky en de uitvoering op Gaudi is veel mooier. Hij was bij de opname van Golden Key als ernstig ziek en dat is te horen. Desalniettemin nog steeds een mooi nummer en mijn eerbetoon aan wijlen Eric Woolfson.
5-5-0-2
Deadline 16-4 18.00
0
geplaatst: 15 april 2012, 20:03 uur
5.
TV Treated en Tomorrow in the Papers behoren tot mijn absolute favorieten aller tijden in het new wave / elekto genre. Vergeleken daarmee is dit een niveautje lager maar nog steeds zeer aangenaam.
Arkona – Stenka na Stenku 4,5
Leuk voor een keer maar het is het niet voor mij en het gaat me dan ook al snel vervelen en tegenstaan.
Wat moet ik hier mee aanmoet geen idee, maar dit is helaas niet aan mij besteed. Ik sluit me aan bij deric raven, ik hoor de mannen liever raggen.
Eric Woolfson - Golden Key 4,3
Ik geef toe, ik begin hier al bevooroordeeld naar te luisteren want bij zowat alles van The Alan Parsons Project gaan mijn nekharen recht overeind staan, ik vind het echt vreselijke muziek. En alhoewel het voor "Alan Parsons begrippen" best nog meevalt en ondanks dat ik de 2 nummers hiervoor ook niks vond is dit me toch net iets te slijmerig en zoetsappig om het 2e punt in deze ronde binnen te slepen.
6-6-0-2
Deadline 16-4 18.00
TV Treated en Tomorrow in the Papers behoren tot mijn absolute favorieten aller tijden in het new wave / elekto genre. Vergeleken daarmee is dit een niveautje lager maar nog steeds zeer aangenaam.
Arkona – Stenka na Stenku 4,5
Leuk voor een keer maar het is het niet voor mij en het gaat me dan ook al snel vervelen en tegenstaan.
Wat moet ik hier mee aanmoet geen idee, maar dit is helaas niet aan mij besteed. Ik sluit me aan bij deric raven, ik hoor de mannen liever raggen.
Eric Woolfson - Golden Key 4,3
Ik geef toe, ik begin hier al bevooroordeeld naar te luisteren want bij zowat alles van The Alan Parsons Project gaan mijn nekharen recht overeind staan, ik vind het echt vreselijke muziek. En alhoewel het voor "Alan Parsons begrippen" best nog meevalt en ondanks dat ik de 2 nummers hiervoor ook niks vond is dit me toch net iets te slijmerig en zoetsappig om het 2e punt in deze ronde binnen te slepen.
6-6-0-2
Deadline 16-4 18.00
0
geplaatst: 15 april 2012, 20:06 uur
...punten even aanpassen, El Ninjo. Gelijke post met dynamo d.
0
geplaatst: 15 april 2012, 20:26 uur
5.
1. Neon Judgement - No Truth to Tell (8,1*)
Een van de beste nummers van deze Belgische band. Hakt er stevig in.
2. Arkona – Stenka na Stenku (6,2)*
Ook dit hakt er stevig in.
3. Bob Fosko en het Kollektief Roest & Wrakhout - Achterblijvers (5,5)*
Hier ben ik niet van onder de indruk.
4. Eric Woolfson - Golden Key (5,0)*
Hier ben ik helemaal niet van onder de indruk.
7-7-0-2 incl punten El ninjo
1. Neon Judgement - No Truth to Tell (8,1*)
Een van de beste nummers van deze Belgische band. Hakt er stevig in.
2. Arkona – Stenka na Stenku (6,2)*
Ook dit hakt er stevig in.
3. Bob Fosko en het Kollektief Roest & Wrakhout - Achterblijvers (5,5)*
Hier ben ik niet van onder de indruk.
4. Eric Woolfson - Golden Key (5,0)*
Hier ben ik helemaal niet van onder de indruk.
7-7-0-2 incl punten El ninjo
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 15 april 2012, 20:29 uur
Uitslag:
1 Simple Kid – Staring at the Sun 10 punten gem: 6,59
2 Alcoholic Faith Mission - Legacy 8 punten gem : 6,76
3 Dewa 19 - Arjuna (Mencari Cinta) 4 punten gem: 6,04
4 Noppes – Hobby 4 punten gem: 5,56
Neon Judgement: Ik heb dit zelf, industriele danswave altijd lekker com weer eens te horen.(8)
Arkona: Mooie nominatie, lekker nummer aangename kennismaking . Folkmetal op zijn best.(8,2)
Bob Fosko : Helemaal niet zo verkeerd, alleen verwacht ik steeds een uitbarsting die niet komt. (6,8)
Eric Woolfson: Duidelijk Alan Parsons geluid in dit nummer, klinkt verder prima niks mis mee.( 7,5)
8-8-0-2
Duidelijk dus een goeie nominatie.
Deadline 16-4-2012 18.00
1 Simple Kid – Staring at the Sun 10 punten gem: 6,59
2 Alcoholic Faith Mission - Legacy 8 punten gem : 6,76
3 Dewa 19 - Arjuna (Mencari Cinta) 4 punten gem: 6,04
4 Noppes – Hobby 4 punten gem: 5,56
Neon Judgement: Ik heb dit zelf, industriele danswave altijd lekker com weer eens te horen.(8)
Arkona: Mooie nominatie, lekker nummer aangename kennismaking . Folkmetal op zijn best.(8,2)
Bob Fosko : Helemaal niet zo verkeerd, alleen verwacht ik steeds een uitbarsting die niet komt. (6,8)
Eric Woolfson: Duidelijk Alan Parsons geluid in dit nummer, klinkt verder prima niks mis mee.( 7,5)
8-8-0-2
2MY schreef:
Benieuwd wat jullie van mijn volgende nominatie gaan vinden... in de volgende battle alreeds
Benieuwd wat jullie van mijn volgende nominatie gaan vinden... in de volgende battle alreeds
Duidelijk dus een goeie nominatie.
Deadline 16-4-2012 18.00
0
geplaatst: 15 april 2012, 21:16 uur
5.
1. Neon Judgement - No Truth to Tell
(7,0)
2. Arkona – Stenka na Stenku
(6,0)
3. Bob Fosko en het Kollektief Roest & Wrakhout - Achterblijvers
(4,5)
4. Eric Woolfson - Golden Key
(6,3)
9-8-0-3
wie weet wel in de volgende ronde......
1. Neon Judgement - No Truth to Tell
(7,0)
2. Arkona – Stenka na Stenku
(6,0)
3. Bob Fosko en het Kollektief Roest & Wrakhout - Achterblijvers
(4,5)
4. Eric Woolfson - Golden Key
(6,3)
9-8-0-3
wie weet wel in de volgende ronde......
0
geplaatst: 16 april 2012, 01:19 uur
5.
1. Neon Judgement - No Truth to Tell. Geen topper van de Neon Judgement,echter met wel voldoende pleziermomentjes.Enig verwantschap qua muziek met Front 242 is onmiskenbaar aanwezig(7,3)
2. Arkona – Stenka na Stenku Redelijke mix van Balkan folk en punkrock echter nogal eenvoudig van opzet(6)
3. Bob Fosko en het Kollektief Roest & Wrakhout - Achterblijvers .Maakt op mij helaas geen indruk(5,4)
4. Eric Woolfson - Golden Key. Alan Parsons Project vind ik altijd wel aardig om naar te luisteren en alhoewel geen Lucifer klinkt dit nummer best goed.(7)
10-8-0-4
1. Neon Judgement - No Truth to Tell. Geen topper van de Neon Judgement,echter met wel voldoende pleziermomentjes.Enig verwantschap qua muziek met Front 242 is onmiskenbaar aanwezig(7,3)
2. Arkona – Stenka na Stenku Redelijke mix van Balkan folk en punkrock echter nogal eenvoudig van opzet(6)
3. Bob Fosko en het Kollektief Roest & Wrakhout - Achterblijvers .Maakt op mij helaas geen indruk(5,4)
4. Eric Woolfson - Golden Key. Alan Parsons Project vind ik altijd wel aardig om naar te luisteren en alhoewel geen Lucifer klinkt dit nummer best goed.(7)
10-8-0-4
0
geplaatst: 16 april 2012, 09:20 uur
5.
1. Neon Judgement - No Truth to Tell 6,5
2. Arkona – Stenka na Stenku 7,0
3. Bob Fosko en het Kollektief Roest & Wrakhout - Achterblijvers 4,5
4. Eric Woolfson - Golden Key 7,5
10-9-0-5
1. Neon Judgement - No Truth to Tell 6,5
2. Arkona – Stenka na Stenku 7,0
3. Bob Fosko en het Kollektief Roest & Wrakhout - Achterblijvers 4,5
4. Eric Woolfson - Golden Key 7,5
10-9-0-5
0
geplaatst: 16 april 2012, 10:57 uur
5
Neon Judgement - No Truth to Tell (7,5)
Prima muziekje.
Arkona – Stenka na Stenku (7,5)
Ook prima.
Bob Fosko en het Kollektief Roest & Wrakhout - Achterblijvers (9,0)
Van de CD Klassiek Raggen vind ik dit een van de betere nummers. Het is wel een beetje een buitenbeentje. Voor hogere cijfers had ik misschien moeten kiezen voor een geslaagde bewerking van een Raggende Manne-klassieker.
Eric Woolfson - Golden Key (7,0)
Beetje slap, maar niet slecht.
11-9-1-5 [puntje voor NJ, omdat ik Arkona iets minder graag nog een keer opzet]
Deadline 16-4-2012 18.00
Neon Judgement - No Truth to Tell (7,5)
Prima muziekje.
Arkona – Stenka na Stenku (7,5)
Ook prima.
Bob Fosko en het Kollektief Roest & Wrakhout - Achterblijvers (9,0)
Van de CD Klassiek Raggen vind ik dit een van de betere nummers. Het is wel een beetje een buitenbeentje. Voor hogere cijfers had ik misschien moeten kiezen voor een geslaagde bewerking van een Raggende Manne-klassieker.
Eric Woolfson - Golden Key (7,0)
Beetje slap, maar niet slecht.
11-9-1-5 [puntje voor NJ, omdat ik Arkona iets minder graag nog een keer opzet]
Deadline 16-4-2012 18.00
0
geplaatst: 16 april 2012, 15:11 uur
5
Neon Judgement - No Truth to Tell 6,5
Arkona – Stenka na Stenku 1
Bob Fosko en het Kollektief Roest & Wrakhout - Achterblijvers 6
Eric Woolfson - Golden Key 4
- Neon Judgement - No Truth to Tell
New wave is als een grap waar je had bij moeten zijn, anders kan je het nooit volledig vatten. De bekende hits van deze band doen me al niet zoveel en dit is niet anders. Muzikaal broeit het wel lekker, het is de zang die altijd wat nutteloos overkomt. Ik vat het, niet volledig.
- Arkona – Stenka na Stenku
Metalen volksmuziek, mijn twee grootste nachtmerries in één muziekstijl. Ik wist niet dat dat bestond en dat had ik graag zo gehouden. Wie mij volgende keer wil kloten, hou het dan op z’n minst menselijk en gooi me gewoon van een brug.
- Bob Fosko en het Kollektief Roest & Wrakhout - Achterblijvers
De instrumentatie is mooi verzorgd en boeiend gebracht, al is dat moeilijk op te merken met dat gekweel op de voorgrond. Daardoor weet het ook als nummer weinig te imponeren.
- Eric Woolfson - Golden Key
Een redelijk nummer dat compleet wordt doodgespeeld met de meest overdreven strijkerarrangementen en bijzonder zielie zangprestaties. Dramatiek creëren kan het kleinste kind, het doseren is de echte gave. Ach, Woolfson kan dan misschien weer abnormaal veel nicniacjes in zijn bakkes steken!
Het niveau in de vorige groepen was blijkbaar nog niet matig genoeg...
12-9-2-5
Deadline 16-4-2012 18.00
Neon Judgement - No Truth to Tell 6,5
Arkona – Stenka na Stenku 1
Bob Fosko en het Kollektief Roest & Wrakhout - Achterblijvers 6
Eric Woolfson - Golden Key 4
- Neon Judgement - No Truth to Tell
New wave is als een grap waar je had bij moeten zijn, anders kan je het nooit volledig vatten. De bekende hits van deze band doen me al niet zoveel en dit is niet anders. Muzikaal broeit het wel lekker, het is de zang die altijd wat nutteloos overkomt. Ik vat het, niet volledig.
- Arkona – Stenka na Stenku
Metalen volksmuziek, mijn twee grootste nachtmerries in één muziekstijl. Ik wist niet dat dat bestond en dat had ik graag zo gehouden. Wie mij volgende keer wil kloten, hou het dan op z’n minst menselijk en gooi me gewoon van een brug.
- Bob Fosko en het Kollektief Roest & Wrakhout - Achterblijvers
De instrumentatie is mooi verzorgd en boeiend gebracht, al is dat moeilijk op te merken met dat gekweel op de voorgrond. Daardoor weet het ook als nummer weinig te imponeren.
- Eric Woolfson - Golden Key
Een redelijk nummer dat compleet wordt doodgespeeld met de meest overdreven strijkerarrangementen en bijzonder zielie zangprestaties. Dramatiek creëren kan het kleinste kind, het doseren is de echte gave. Ach, Woolfson kan dan misschien weer abnormaal veel nicniacjes in zijn bakkes steken!

Het niveau in de vorige groepen was blijkbaar nog niet matig genoeg...
12-9-2-5
Deadline 16-4-2012 18.00
0
geplaatst: 16 april 2012, 15:30 uur
5
Arkona – Stenka na Stenku 6
Bob Fosko en het Kollektief Roest & Wrakhout - Achterblijvers 5
Eric Woolfson - Golden Key 5,5
13-10-2-5
Deadline 16-4-2012 18.00
Arkona – Stenka na Stenku 6
Bob Fosko en het Kollektief Roest & Wrakhout - Achterblijvers 5
Eric Woolfson - Golden Key 5,5
13-10-2-5
Deadline 16-4-2012 18.00
0
geplaatst: 16 april 2012, 16:02 uur
5
Neon Judgement - No Truth to Tell 6,8
Arkona – Stenka na Stenku 4
Bob Fosko en het Kollektief Roest & Wrakhout - Achterblijvers 4,5
Eric Woolfson - Golden Key 6,2
14-10-2-6
Deadline 16-4-2012 18:00
Neon Judgement - No Truth to Tell 6,8
Arkona – Stenka na Stenku 4

Bob Fosko en het Kollektief Roest & Wrakhout - Achterblijvers 4,5
Eric Woolfson - Golden Key 6,2
14-10-2-6
Deadline 16-4-2012 18:00
0
geplaatst: 16 april 2012, 16:19 uur
@Dexter: dat was exáct mijn reactie ook toen ik het eerst hoorde 

0
geplaatst: 16 april 2012, 16:35 uur
Ik vind het wel aandoenlijk. Mijn zwak voor pagan is de laatste jaren een stuk minder geworden, maar live kan ik het zo nu en dan nog wel waarderen. Alleen heeft ook daar Arkona me nooit kunnen overtuigen (2x gezien). Iets vergelijkbaars als Korpiklaani vind ik nog wel aan te horen, omdat ze, naast enkele vrij sterke nummers, live ook helemaal de pan uit rocken. Dat trololo-gebeuren in doet het hier de das om. Als je volksmuziek en metal combineert begeef je je op een heel smalle lijn en het is makkelijk om daarover heen te gaan. Dat gebeurt met Arkona, naar mijn mening. Een band als Finntroll (mocht je geïnteresseerd zijn) gaat daar iets voorzichtiger mee om.
Maar misschien ben ik nu ook wel te ver van het genre afgedreven om er nog iets zinnigs over te zeggen en baseer ik mijn mening alleen nog maar op nostalgische gevoelens. Finntroll was de eerste band die ik zag toen ik voor het eerst naar een clubtour ging, en Korpiklaani de eerste band die ik op een metalfestival zag
Maar misschien ben ik nu ook wel te ver van het genre afgedreven om er nog iets zinnigs over te zeggen en baseer ik mijn mening alleen nog maar op nostalgische gevoelens. Finntroll was de eerste band die ik zag toen ik voor het eerst naar een clubtour ging, en Korpiklaani de eerste band die ik op een metalfestival zag
0
geplaatst: 16 april 2012, 17:48 uur
Goeie tip! 'k Ben stiekem wel een liefhebber van metal-light, en dat geluid van folkmetal bevalt me goed 
Finntroll zou volgens mij in dit topic hier een pak minder goed scoren, want in de vorige editie van deze Top 152 werd al duidelijjk dat grunt-achtige vocalen niet direct veel sympathie en punten krijgen....

Finntroll zou volgens mij in dit topic hier een pak minder goed scoren, want in de vorige editie van deze Top 152 werd al duidelijjk dat grunt-achtige vocalen niet direct veel sympathie en punten krijgen....
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 16 april 2012, 18:00 uur
Uitslagen:
1 Neon Judgement - No Truth to Tell 14 punten gem: 7,36
2 Arkona – Stenka na Stenku 10 punten gem: 6,21
3 Eric Woolfson - Golden Key 6 punten gem: 6,21
4 Bob Fosko en het Kollektief Roest & Wrakhout - Achterblijvers 2 punten gem: 5,45
1 Neon Judgement - No Truth to Tell 14 punten gem: 7,36
2 Arkona – Stenka na Stenku 10 punten gem: 6,21
3 Eric Woolfson - Golden Key 6 punten gem: 6,21
4 Bob Fosko en het Kollektief Roest & Wrakhout - Achterblijvers 2 punten gem: 5,45
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 16 april 2012, 18:00 uur
6.
Gus Black - Little Prince Town
Felt – Riding on the Equator
Utada Hikaru - This Is Love
Najma - Apne Hathon
0-0-0-0
Deadline 17-4-2012 18.00
Najma - Apne Hathon
0-0-0-0
Deadline 17-4-2012 18.00
0
geplaatst: 16 april 2012, 18:26 uur
Begon me al een beetje zorgen te maken over het niveau van deze nieuwe Alternatieve Top 152,
maar gelukkig maakt deze ronde veel goed....
6.
de nummer twee van de vorige editie met weer een goed nummer, een ietsje minder, maar nog steeds prachtig:
(8,7)
Ik heb alleen een 12" van Primitive Painters, verder is de band destijds aan mij ontglipt.
Leuk hier meer van te horen.
Prettige sfeer vooral
(8,5)
Huppelpop die me niets doet
(6,7)
Najma - Apne Hathon
Mooie mix van indiase en westerse invloeden. Prachtig die tabla ook.
(8.6)
1-0-0-1
Deadline 17-4-2012 18.00
maar gelukkig maakt deze ronde veel goed....
6.
de nummer twee van de vorige editie met weer een goed nummer, een ietsje minder, maar nog steeds prachtig:
(8,7)
Ik heb alleen een 12" van Primitive Painters, verder is de band destijds aan mij ontglipt.
Leuk hier meer van te horen.
Prettige sfeer vooral
(8,5)
Huppelpop die me niets doet
(6,7)
Najma - Apne Hathon
Mooie mix van indiase en westerse invloeden. Prachtig die tabla ook.
(8.6)
1-0-0-1
Deadline 17-4-2012 18.00
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 16 april 2012, 18:47 uur
Ik had al gedacht dat deze ronde erg goed gaat zijn
0
geplaatst: 16 april 2012, 18:55 uur
6
Gus Black - Little Prince Town: Weer een prachtig nummer van Gus Black, mooi met die ondersteuning van de zangeressen. 9,5
Felt – Riding on the Equator: Mooie sfeervolle indie muziek. Mooie ontdekking. 9
Utada Hikaru - This Is Love: Vrolijk nummertje met de nodige dansinvloeden. 8
Najma - Apne Hathon: Weer eens wat anders, ik kan er prima naar luisteren. Muziek is sterker dan de zang. 6,5
2-1-0-1
Deadline 17-4-2012 18.00
Gus Black - Little Prince Town: Weer een prachtig nummer van Gus Black, mooi met die ondersteuning van de zangeressen. 9,5
Felt – Riding on the Equator: Mooie sfeervolle indie muziek. Mooie ontdekking. 9
Utada Hikaru - This Is Love: Vrolijk nummertje met de nodige dansinvloeden. 8
Najma - Apne Hathon: Weer eens wat anders, ik kan er prima naar luisteren. Muziek is sterker dan de zang. 6,5
2-1-0-1
Deadline 17-4-2012 18.00
0
geplaatst: 16 april 2012, 19:00 uur
6.
a) Gus Black - Little Prince Town (8,5)
Een oude bekende. Ook dit is weer een mooi nummer. Helaas met minder emotie gezongen dan het nummer uit de vorige editie van dit spel, want dat vond ik juist zijn kracht. Toch blijft zijn stem prachtig.
b) Felt - Riding on the Equator (9,0)
Wat een heerlijk nummer! Dit is van begin af aan pakkend en blijft de volle 9 minuten boeien. Aanstekelijk en meeslepend tegelijk.
c) Utada Hikaru - This Is Love (7,1)
Ik knap een beetje af op dat Japans, maar desondanks is het best een leuk nummer. Dat er hiervan 13 in een dozijn gaan maakt me niets uit.
d) Najma - Apne Hathon (4,0)
Wereldmuziek is over het algemeen niks voor mij en dit nummer is daarop geen uitzondering. Saaie muziek en een (erg) onprettig stemgeluid.
3-2-0-1
Deadline 17-4-2012 18.00
a) Gus Black - Little Prince Town (8,5)
Een oude bekende. Ook dit is weer een mooi nummer. Helaas met minder emotie gezongen dan het nummer uit de vorige editie van dit spel, want dat vond ik juist zijn kracht. Toch blijft zijn stem prachtig.
b) Felt - Riding on the Equator (9,0)
Wat een heerlijk nummer! Dit is van begin af aan pakkend en blijft de volle 9 minuten boeien. Aanstekelijk en meeslepend tegelijk.
c) Utada Hikaru - This Is Love (7,1)
Ik knap een beetje af op dat Japans, maar desondanks is het best een leuk nummer. Dat er hiervan 13 in een dozijn gaan maakt me niets uit.
d) Najma - Apne Hathon (4,0)
Wereldmuziek is over het algemeen niks voor mij en dit nummer is daarop geen uitzondering. Saaie muziek en een (erg) onprettig stemgeluid.
3-2-0-1
Deadline 17-4-2012 18.00
0
geplaatst: 16 april 2012, 19:09 uur
kemm schreef:
. Ach, Woolfson kan dan misschien weer abnormaal veel nicniacjes in zijn bakkes steken!
. Ach, Woolfson kan dan misschien weer abnormaal veel nicniacjes in zijn bakkes steken!
De beste man leeft niet meer. Toen hij Golden Key zong was hij al ernstig ziek.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 16 april 2012, 19:15 uur
6.
Gus Black - Little Prince Town 8,3
Weer een geweldig nummer van de nummer 2 van de vorige editie, vind deze zelfs mooier vanwege de vrouwelijke zang die erbij zit.
Felt – Riding on the Equator 8,5
Pas ontdekt dit, geweldige gitaarpop, die inderdaad de volledige 9 minuten boeit, wordt zelfs steeds interessanter.
Utada Hikaru - This Is Love 7
Japanse pop, niet slecht dit nummer, zit echter in een zware poel.
Najma - Apne Hathon 8,1
Mooie stem, zwoele muziek, in de vorige 2 battles was dit als eerste bij mij geeindigd, nee loting is niet altijd even eerlijk (gelukking hebben we nog een tussenronde).
4-3-0-1
Deadline 17-4-2012 18.00
Gus Black - Little Prince Town 8,3
Weer een geweldig nummer van de nummer 2 van de vorige editie, vind deze zelfs mooier vanwege de vrouwelijke zang die erbij zit.
Felt – Riding on the Equator 8,5
Pas ontdekt dit, geweldige gitaarpop, die inderdaad de volledige 9 minuten boeit, wordt zelfs steeds interessanter.
Utada Hikaru - This Is Love 7
Japanse pop, niet slecht dit nummer, zit echter in een zware poel.
Najma - Apne Hathon 8,1
Mooie stem, zwoele muziek, in de vorige 2 battles was dit als eerste bij mij geeindigd, nee loting is niet altijd even eerlijk (gelukking hebben we nog een tussenronde).
4-3-0-1
Deadline 17-4-2012 18.00
0
geplaatst: 16 april 2012, 19:25 uur
6.
Gus Black - Little Prince Town 7,5
Lekker nummer, had wat langer mogen duren wat mij betreft
Felt – Riding on the Equator 4,8
Minste nummer van deze ladder en dit nummer duurt dan weer te lang
Utada Hikaru - This Is Love 8,5
Dit smaakt naar meer. Goede pop song!
Najma - Apne Hathon 7,9
Indiase muziek meestal niet geweldig maar dit klinkt dan wel weer mooi
4-3-1-2
Deadline 17-4-2012 18.00
Gus Black - Little Prince Town 7,5
Lekker nummer, had wat langer mogen duren wat mij betreft
Felt – Riding on the Equator 4,8
Minste nummer van deze ladder en dit nummer duurt dan weer te lang
Utada Hikaru - This Is Love 8,5
Dit smaakt naar meer. Goede pop song!

Najma - Apne Hathon 7,9
Indiase muziek meestal niet geweldig maar dit klinkt dan wel weer mooi
4-3-1-2
Deadline 17-4-2012 18.00
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.