MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Alternatieve Top 152

zoeken in:
En dan te bedenken dat ik een ander nummer van Built to Spill (ik weet even niet meer welke) op spotify tegenkwam en dacht "hé, eens kijken hoeveel stemmen het album heeft ..." maar dat waren er veel meer dan 20. Er is maar één album dan onder de 20 komt ... maar dat zegt natuurlijk niet alles

21.

Built to Spill - Revolution 6,5
Groep staat al een tijdje op mijn "to do" lijstje (samen met 375.949 andere artiesten). Hiermee blazen ze me nog niet omver, maar er klinkt wel iets in door en als ze na dit eerste album gegroeid zijn, dan is er in elk geval geen reden om ze lager op het lijstje te zetten.

Octopus – Your Smile 7,0
Leuke, vrij standaard britpop met als toevoeging iets wat geïnspireerd lijkt op Beatles ten tijde van Magical Mystery Tour. Dus die vergelijkingen met Oasis zijn in dat opzicht wel begrijpelijk. Overigens niet echt een aanbeveling; zo goed zijn die Gallaghers nooit geweest.

Sergio Mendes – Magalenha 7,5
Lekker ritme, maar dat mocht verwacht worden. Sergio heeft wel betere tracks, denk ik. Deze blijft inderdaad wel een beetje vlak. Desalniettemin heerlijk voor een zomerse dag (veel clichématiger zal ik ze niet geproduceerd krijgen).

The Early Years – On Fire 7,5
Twee delen die op zich prima zijn, maar nu niet meteen een logisch geheel vormen, zodat het inderdaad net is of je een vrij kort liedje met een vrij lang intro hoort. Zo zal het denkelijk niet bedoeld zijn. Maar toch een duidelijk punt vanwege het prima zijn van de delen.

4-4-6-10

Deadline 02-05 18.00

2MY
remcodulac schreef:
Groep staat al een tijdje op mijn "to do" lijstje (samen met 375.949 andere artiesten).

Ik heb het even moeten opzoeken, maar de mannelijke vorm van nymfomanie heet 'Satyriasis'.

Zou te behandelen zijn, indien hinderlijk.

2MY schreef:
(quote)

Ik heb het even moeten opzoeken, maar de mannelijke vorm van nymfomanie heet 'Satyriasis'.

Zou te behandelen zijn, indien hinderlijk.

Ik verkeer in de waan dat ik niemand tot last ben.

21.

Built to Spill - Revolution
Lekker dwars en best wel spannend
(8,0)

Octopus – Your Smile
Door de decennia heen blijven the Beatles blijkbaar inspireren.
Alleen zelden met het zelfde resultaat, qua niveau of kwaliteit.
(7,2)

Sergio Mendes – Magalenha
Moet je zelf Braziliaanse percussie hebben gespeeld om de kwaliteit ten volle te bevatten?
Dit zijn complexe ritmes, die bedrieglijk simpel klinken.
Het komt van het album Brasilieiro, het stuk is geschreven door Carlinhos Brown, bekend van Timbalada.
Ritmisch gezien is het een mix van Samba-Reggae ( >> Olodum) en Baiao, een folk muziek stijl uit het Noord Oosten.
Brown doet ook de "voorzang"; het koor van 9 personen antwoord volgens het Coro-pregón principe, wat zijn oorsprong in Afrika heeft , en ook in de Cubaanse muziek veel wordt toegepast.
De stijlen van het Noord Oosten van Brasil hebben sowieso nog veel verwijzingen naar Afrikaanse muziek en ritmes.
Dat er hier gezegd wordt dat het klinkt als een zootje zal ik diegene maar niet kwalijk nemen, het zullen zijn ongeoefende oren zijn.
De vijftien percussionisten spelen hier juist ontzettend strak en goed samen.
Dat is ook het mooie aan Braziliaanse muziek, dat het vaak gaat om het collectief, en minder om het individu.
(9,5)

The Early Years – On Fire
Al eerder gememoreerd, alleen vind ik het door die tweedeling een beetje schizofreen overkomen, muzikaal gezien dan.
(6,8)

5-4-7-10

Deadline 02-05 18.00

remcodulac schreef:
21.

Built to Spill - Revolution 6,5
Groep staat al een tijdje op mijn "to do" lijstje (samen met 375.949 andere artiesten). Hiermee blazen ze me nog niet omver, maar er klinkt wel iets in door en als ze na dit eerste album gegroeid zijn, dan is er in elk geval geen reden om ze lager op het lijstje te zetten.

Ze zijn behoorlijk gegroeid na het eerste album.

Op het eerste album is het allemaal nogal ongepolijst en zijn de composities ook nog niet al te sterk. Het is allemaal wat ongecontroleerd als het ware. Toch snap ik niet dat het eerste album zo weinig stemmen heeft, want het is best de moeite waard, zeker voor de BtS-liefhebbers.

DjFrankie (moderator)
Uitslag:

The Early Years 10 punten gem: 7,54
Sergio Mendes – Magalenha 7 punten gem: 7,25
Built to Spill - Revolution 5 punten gem: 6,89
Octopus – Your Smile 4 punten gem: 6,81

Na 7 nominaties die door zijn eindelijk 1 die het niet heeft gered.
Blijft er nog 1 nominatie over in de laatste 16 rondes.
Ook de eerste band The Early Years die ik moet onthouden en zoeken.

DjFrankie (moderator)
22.
The Transmissionary Six - Zero Gravity
Tackhead – Ticking Time Bomb
Zoé - Labios Rotos
VAST - Touched

The Transmissionary: Prachtige popsong met dito zangeres 8,1
Tackhead: Niks voor mij: Art of Noise meets Front 242 maar dan slecht uitgevoerd 5,1
Zoe: Goec nummer met geweldig begin, daarna iets minder maar blijft ruim voldoende 7,5
Vast: Lang intro daarna barst het los. Ken deze band uit een eerdere editie, prima heavy metal 7,4

1-0-1-0

Deadline: 3-5-2012 18.00

22.

The Transmissionary Six - Zero Gravity: Wonderschone zang, blijft een heerlijk nummer. Wat verlang ik naar de zomer…. 9,6

Tackhead – Ticking Time Bomb: Mix tussen Art Of Noise en Industrial. Wel leuk. 8,1

Zoé - Labios Rotos: Ik moet aan With Or Without You van U2 denken, maar dan in een andere taal. 8

VAST – Touched: Ik heb deze band al ooit getipt gekregen via een ander topic. Dit nummer is een redelijk geslaagde mix tussen Dead Can Dance en stevige rockgitaren. 8,2

2-0-1-1

22

The Transmissionary Six - Zero Gravity: Gewoon een mooi liedje. Doet ergens denken aan Mazzy Star - Fade into You (7,5)

Tackhead – Ticking Time Bomb: Inderdaad een soort van mix, mijn duit in het zakje is Bomb the Bass - Beat Dis vs Front 242 - Sample D. Best wel tof. (8,0)

Zoé - Labios Rotos: Niet storend, maar gaat nogal langs me heen. (6,5)

VAST – Touched: Herontdekking voor mij. Hier ben ik een jaar of tien geleden tegenaan gelopen, toen even best veel gedraaid. Leuk om deze weer eens te zien opduiken, sfeervolle plaat. Dat koortje zit volgens mij nu ook in één of ander nieuw radiohitje. (8,5)

2-1-1-2

22

The Transmissionary Six - Zero Gravity: 6,5
Tackhead – Ticking Time Bomb: 5,5
Zoé - Labios Rotos: 6
VAST – Touched: 7,3

3-1-1-3

22.
The Transmissionary Six - Zero Gravity 7,5 : Slepend nummer, niet verkeerd.
Tackhead – Ticking Time Bomb 6,1 : Wel aardig …
Zoé - Labios Rotos 6,5 : Wel aardig, maar meer ook zeker niet
VAST - Touched 5,2 : Nee, is ’t niet voor mij

4-1-2-3

2MY
22.
1. The Transmissionary Six - Zero Gravity 7
2.Tackhead – Ticking Time Bomb 6
3. Zoé - Labios Rotos 8
4. VAST - Touched 7,2

1. The Transmissionary Six - Zero Gravity - Doet me sterk denken aan Pitti Polak met een vleugje Dani Klein. Mooi, eenvoudig en sympathiek.
2.Tackhead – Ticking Time Bomb - de stress van de tikkende bom weten ze perfect over te brengen. Alleen neigt het dikwijls bij mij naar irritatie en dat vind ik minder aangenaam.
3. Zoé - Labios Rotos - jup, deze valt hier zeker in de smaak. Goeie muzikanten in elk geval die tesamen een mooi sfeertje kunnen creëren.
4. VAST - Touched - de eerste minuut was geweldig, daarna wordt het wat standaard. Al bij al ook zeker niet slecht.

4-1-3-4

22.
The Transmissionary Six - Zero Gravity 8
Tackhead – Ticking Time Bomb 5
Zoé - Labios Rotos 7
VAST - Touched 6

5-1-4-4

22.
The Transmissionary Six - Zero Gravity 7,2
Mooi onderkoelde popsong

Tackhead – Ticking Time Bomb 7,3
Ik vind dit eigenlijk wel erg origineel, apart en interessant

Zoé - Labios Rotos 9,6
Labios Rotos hoorde ik voor het eerst in San Luis Potosi (Mexico) en toen ik de naam van de band hoorde moest ik de muziek van Zoé aanschaffen. Hun MTV Unplugged album is het beste live album dat ik ken. Labios Rotos vind ik prachtige muziek.

VAST - Touched 5,5
Heeft mooie fragmenten maar forceert te veel om artistiek te zijn en dat is jammer

5-2-5-4

22.
The Transmissionary Six - Zero Gravity (8,5)
Mooi liedje in de traditie van Helpless en Knockin’ On Heaven’s Door.

Tackhead – Ticking Time Bomb (6,0)
Flauw.

Zoé - Labios Rotos (6,5)
De vocalen zijn matig en het refrein vind ik ronduit slecht. Het doet me denken aan de mindere bijdragen aan het Eurovisie Songfestival. Toch nog een (ruime) voldoende vanwege het intro en de instrumentale stukjes

VAST - Touched (7,5)
Leuk koortje en het nummer rockt lekker. Het intro en softe tussenstukje vind ik minder. Het outro is aardig.

6-1-4-5

Justus,
Kun je mijn punten meetellen? 12 minuten na mij, moet niet zo moeilijk zijn om even je eigen bericht te checken

stand dus:

6-2-5-5

DjFrankie (moderator)
yeahyeahyeah schreef:

VAST – Touched: Herontdekking voor mij. Hier ben ik een jaar of tien geleden tegenaan gelopen, toen even best veel gedraaid. Leuk om deze weer eens te zien opduiken, sfeervolle plaat. Dat koortje zit volgens mij nu ook in één of ander nieuw radiohitje.)

Benieuwd of Herman dit weet?

2MY
Ik volg dat topic ook

Inderdaad, dat is hem! Niet echt heel fantastisch verder

Koortje komt uit Bulgarije.

Van deze cd:
Le Mystère des Voix Bulgares - Le Mystère des Voix Bulgares, Volume 1 (1986)

Ik heb het nummer van VAST nog niet beluisterd, maar ik moet bekennen dat het me in het nummer van Jason Derulo nog niet was opgevallen. Maar heb dat nummer ook nog maar 1 keer gehoord en ik vind het vrij vreselijk verder.

Die Bulgaren worden wel erg vaak gesampled trouwens, een ander stuk van ze in deze rave-knaller.

Ik heb ze dan weer ontdekt via een sample in het titelnummer van deze plaat:

Ben Christophers - My Beautiful Demon (1999)

22.
The Transmissionary Six - Zero Gravity
Wel erg gejat allemaal
(5,6)

Tackhead – Ticking Time Bomb
(5,0)

Zoé - Labios Rotos
Slapjes
(6,5)

VAST - Touched
Niet echt van mijn stoel gevallen, maar vooruit een puntje.
(6,8)

6-1-5-6

22.
1. The Transmissionary Six - Zero Gravity 7,2
2.Tackhead – Ticking Time Bomb 8,5
3. Zoé - Labios Rotos 5
4. VAST – Touched 6

1. The Transmissionary Six - Zero Gravity
Mooi popliedje, kende ik al, geen idee waarvan of hoe.
2.Tackhead – Ticking Time Bomb
Slecht uitgevoerd lees ik ergens, en dat is toch wel het laatste wat je deze pioniers onder aanvoering van Adrian Sherwood kan verwijten. Duidelijk niet ieders kopje thee, wel het mijne. 8,0
3. Zoé - Labios Rotos
En dit wordt steevast beter beoordeeld dan Tackhead? Ik neem mijn eerdere opmerking dat IK oud word direct weer terug.
4. VAST - Touched
Herinner me ooit in de supermarkt in de rij dat ik met open mond naar de cassière keek, wat een prachtig meisje (vanaf 0:00). Tot ik aan de beurt was en ze haar mond open deed (vanaf 1:12).
Weg betovering.

7-3-6-6 (dynamo’s punten weer meegenomen)

22.
1. The Transmissionary Six - Zero Gravity 7
2.Tackhead – Ticking Time Bomb 5,5
3. Zoé - Labios Rotos 7,2
4. VAST – Touched 7,8

7-3-7-7

dynamo d schreef:
Justus,
Kun je mijn punten meetellen? 12 minuten na mij, moet niet zo moeilijk zijn om even je eigen bericht te checken

Excuses. Ik snap niet hoe ik dit fout heb kunnen doen.

22.
1. The Transmissionary Six - Zero Gravity 5
2.Tackhead – Ticking Time Bomb 7,5
3. Zoé - Labios Rotos 8
4. VAST – Touched 9

7-3-8-8

Dit lijkt wel tactisch

DjFrankie (moderator)
Salvadore schreef:
Dit lijkt wel tactisch

als je The Transmissionary Six een 5 geeft lijkt me niet

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:39 uur

geplaatst: vandaag om 06:39 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.