Muziek / Muziekgames / Alternatieve Top 152
zoeken in:
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 3 mei 2012, 18:00 uur
Uitslag:
1. VAST 8 punten gem: 7,11
2. Zoé 8 punten gem: 7,1
3. The Transmissionary Six 7 punten gem: 7,28
4. Tackhead 3 punten gem: 6,43
Nummer met het hoogste gemiddelde eindigt als derde maar we hebben nog een tussenronde.
1. VAST 8 punten gem: 7,11
2. Zoé 8 punten gem: 7,1
3. The Transmissionary Six 7 punten gem: 7,28
4. Tackhead 3 punten gem: 6,43
Nummer met het hoogste gemiddelde eindigt als derde maar we hebben nog een tussenronde.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 3 mei 2012, 18:00 uur
23.
Crüxshadows - Winterborn
Cheikha Rimitti, Robert Fripp & Flea - Rah Yahki [Street Mix]
Joi - Sunshine & the Rain
Aviv Geffen - Black + White
Crüxshadows: Ik ken deze band, erg Clan of Xymox achtig en dan weten jullie genoeg. Heerlijk swing nummer.8,3
Cheikha Rimitti, Robert Fripp & Flea: Geweldig aparte combinatie, maar klinkt erg goed moet ik zeggen, je hoort alle drie de stijeln hierin terug, lengte is enige minpunt. 7,8
Joi: Madonna meets Massive Attack, bijzonder nummer, zou zo een hit kunnen worden, minpunt achtergrond koor 7
Aviv Geffen: Nummer in de stijl van Snow Patrol, gewoon een goeie popsong niks meer en minder 7
1-1-0-0
Deadline 4-5-2012 18.00
Crüxshadows - Winterborn
Crüxshadows: Ik ken deze band, erg Clan of Xymox achtig en dan weten jullie genoeg. Heerlijk swing nummer.8,3
Cheikha Rimitti, Robert Fripp & Flea: Geweldig aparte combinatie, maar klinkt erg goed moet ik zeggen, je hoort alle drie de stijeln hierin terug, lengte is enige minpunt. 7,8
Joi: Madonna meets Massive Attack, bijzonder nummer, zou zo een hit kunnen worden, minpunt achtergrond koor 7
Aviv Geffen: Nummer in de stijl van Snow Patrol, gewoon een goeie popsong niks meer en minder 7
1-1-0-0
Deadline 4-5-2012 18.00
0
geplaatst: 3 mei 2012, 18:05 uur
23.
Crüxshadows - Winterborn 8,5
Cheikha Rimitti, Robert Fripp & Flea - Rah Yahki [Street Mix] 6,7
Joi - Sunshine & the Rain 6,5
Aviv Geffen - Black + White 6,5
2-2-0-0
Deadline 4-5-2012 18.00
Joi - Sunshine & the Rain 6,5
Aviv Geffen - Black + White 6,5
2-2-0-0
Deadline 4-5-2012 18.00
0
geplaatst: 3 mei 2012, 18:11 uur
DjFrankie schreef:
als je The Transmissionary Six een 5 geeft lijkt me niet
(quote)
als je The Transmissionary Six een 5 geeft lijkt me niet
Ik bedoelde het tijdstip... niet de score
0
geplaatst: 3 mei 2012, 19:02 uur
23.
Crüxshadows - Winterborn (7,8)
Gewoon een goed nummer. Niets bijzonders.
Cheikha Rimitti, Robert Fripp & Flea - Rah Yahki [Street Mix] (8,3)
De bezetting is bijzonder, het nummer niet. Er valt wel veel moois te horen.
Joi - Sunshine & the Rain (8,5)
Erg prettig nummer met een voortreffelijke bas, lekkere zang en een heerlijk ritme.
Aviv Geffen - Black + White (7,3)
Simpele pop/rock.
2-3-1-0
Deadline 4-5-2012 18.00
Crüxshadows - Winterborn (7,8)
Gewoon een goed nummer. Niets bijzonders.
Cheikha Rimitti, Robert Fripp & Flea - Rah Yahki [Street Mix] (8,3)
De bezetting is bijzonder, het nummer niet. Er valt wel veel moois te horen.
Joi - Sunshine & the Rain (8,5)
Erg prettig nummer met een voortreffelijke bas, lekkere zang en een heerlijk ritme.
Aviv Geffen - Black + White (7,3)
Simpele pop/rock.
2-3-1-0
Deadline 4-5-2012 18.00
0
geplaatst: 3 mei 2012, 19:15 uur
23.
Crüxshadows - Winterborn 3,5
Cheikha Rimitti, Robert Fripp & Flea - Rah Yahki [Street Mix] 8
Joi - Sunshine & the Rain 9,5
Aviv Geffen - Black + White 5,5
- Crüxshadows - Winterborn
Van zulke combinatie synth/strijker/drumcomputer krijg ik de kriebels. Het hele asympathieke gothsfeertje zorgt voor extra griezels. En als klap op de vuurpijl doet de zanger me aan Brian Molko denken, die sowieso garant staat voor kiekeboebels. Brr.
- Cheikha Rimitti, Robert Fripp & Flea - Rah Yahki [Street Mix]
Het lijkt niet helemaal te kloppen, de strakke bassen met de soepele arabische zang eroverheen, maar een end in het nummer is er geen vuiltje meer aan de lucht. Het hele nummer bruist en bloeit tot een heerlijke hybride, waar plaats is voor beknopte gitaarsolo’s, warrige blazers en lekker uitheems gebonk. En de beste man blijft lustig Allah prijzen. Of zijn 14 vrouwen beledigen, wie zal het zeggen.
- Joi - Sunshine & the Rain
Verder haal je een rake vergelijking naar boven. Het was aan de hand van deze muziek dat Madonna ging samenwerken met dezelfde producer (Dallas Austin). Een voorloper van een nieuw soort soul, met elementen uit triphop, R&B, pop en allerlei. Dat heerlijke gitaartje dat over de beat heen loopt is fenomenaal funky. Lof gaat ook uit naar Joi zelf, die amper een zin of 5 zingt, maar met zoveel betekenis en er telkens andere accenten op weet te leggen. In die 5 zinnen zit een ware zoektocht naar haar plaats in deze wereld, los van verwachtingpatronen. Ze brengt het met zulke natuurlijke groove, dat haar plaats vrij duidelijk was. Helaas weer zo’n artieste die nooit de erkenning gekregen heeft die ze verdient.
- Aviv Geffen - Black + White
Zwart en blank, momenteel exact de kleuren van, respectievelijk, mijn sokken en mijn gedachten tijdens het luisteren naar dit brave, onopvallende poprocknummer.
2-4-2-0
Deadline 4-5-2012 18.00
Van zulke combinatie synth/strijker/drumcomputer krijg ik de kriebels. Het hele asympathieke gothsfeertje zorgt voor extra griezels. En als klap op de vuurpijl doet de zanger me aan Brian Molko denken, die sowieso garant staat voor kiekeboebels. Brr.
- Cheikha Rimitti, Robert Fripp & Flea - Rah Yahki [Street Mix]
Het lijkt niet helemaal te kloppen, de strakke bassen met de soepele arabische zang eroverheen, maar een end in het nummer is er geen vuiltje meer aan de lucht. Het hele nummer bruist en bloeit tot een heerlijke hybride, waar plaats is voor beknopte gitaarsolo’s, warrige blazers en lekker uitheems gebonk. En de beste man blijft lustig Allah prijzen. Of zijn 14 vrouwen beledigen, wie zal het zeggen.
- Joi - Sunshine & the Rain
DjFrankie schreef:
Madonna meets Massive Attack, bijzonder nummer, zou zo een hit kunnen worden, minpunt achtergrond koor
Wat backing vocals maken nog lang geen koor, hé. Madonna meets Massive Attack, bijzonder nummer, zou zo een hit kunnen worden, minpunt achtergrond koor
Verder haal je een rake vergelijking naar boven. Het was aan de hand van deze muziek dat Madonna ging samenwerken met dezelfde producer (Dallas Austin). Een voorloper van een nieuw soort soul, met elementen uit triphop, R&B, pop en allerlei. Dat heerlijke gitaartje dat over de beat heen loopt is fenomenaal funky. Lof gaat ook uit naar Joi zelf, die amper een zin of 5 zingt, maar met zoveel betekenis en er telkens andere accenten op weet te leggen. In die 5 zinnen zit een ware zoektocht naar haar plaats in deze wereld, los van verwachtingpatronen. Ze brengt het met zulke natuurlijke groove, dat haar plaats vrij duidelijk was. Helaas weer zo’n artieste die nooit de erkenning gekregen heeft die ze verdient.- Aviv Geffen - Black + White
Zwart en blank, momenteel exact de kleuren van, respectievelijk, mijn sokken en mijn gedachten tijdens het luisteren naar dit brave, onopvallende poprocknummer.
2-4-2-0
Deadline 4-5-2012 18.00
0
geplaatst: 3 mei 2012, 19:26 uur
23.
Crüxshadows - Winterborn 6,5
Cheikha Rimitti, Robert Fripp & Flea - Rah Yahki [Street Mix] 7
Joi - Sunshine & the Rain 6
Aviv Geffen - Black + White 5
3-5-2-0
Deadline 4-5-2012 18.00
Crüxshadows - Winterborn 6,5
Cheikha Rimitti, Robert Fripp & Flea - Rah Yahki [Street Mix] 7
Joi - Sunshine & the Rain 6
Aviv Geffen - Black + White 5
3-5-2-0
Deadline 4-5-2012 18.00
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 3 mei 2012, 19:30 uur
kemm schreef:
23.
23.
Ik zit vandaag hier in mijn Placebo T-Shirt

0
geplaatst: 3 mei 2012, 20:00 uur
23.
Wat zie ik hiervoor toch af en toe weer extreme scores staan …
Crüxshadows - Winterborn 7,5
Prima nummer, gothic wave met een dikke synth-sound. Dat de clip vol met gothics zit, of dat een clip niet mooi is, mag naar mijn mening overigens geen (negatieve of positieve) invloed op de beoordeling van de muziek hebben.
Cheikha Rimitti, Robert Fripp & Flea - Rah Yahki [Street Mix] 5,0
Tjonge, die jankende zanger verknalt het nummer behoorlijk, een nummer dat overigens veel en veel en veeeel te lang duurt. Jammer.
Joi - Sunshine & the Rain 6,2
Wel aardig, niet bijzonder
Aviv Geffen - Black + White 6,8
Muzikaal zit ’t goed in elkaar. Van de zang word ik nooit zo enthousiast; bij Blackfield hoop ik altijd dat Aviv alleen op de achtergrond meezingt.
4-5-2-1
Deadline 4-5-2012 18.00
Wat zie ik hiervoor toch af en toe weer extreme scores staan …
Crüxshadows - Winterborn 7,5
Prima nummer, gothic wave met een dikke synth-sound. Dat de clip vol met gothics zit, of dat een clip niet mooi is, mag naar mijn mening overigens geen (negatieve of positieve) invloed op de beoordeling van de muziek hebben.
Cheikha Rimitti, Robert Fripp & Flea - Rah Yahki [Street Mix] 5,0
Tjonge, die jankende zanger verknalt het nummer behoorlijk, een nummer dat overigens veel en veel en veeeel te lang duurt. Jammer.
Joi - Sunshine & the Rain 6,2
Wel aardig, niet bijzonder
Aviv Geffen - Black + White 6,8
Muzikaal zit ’t goed in elkaar. Van de zang word ik nooit zo enthousiast; bij Blackfield hoop ik altijd dat Aviv alleen op de achtergrond meezingt.
4-5-2-1
Deadline 4-5-2012 18.00
0
geplaatst: 3 mei 2012, 20:05 uur
Salvadore schreef:
Dat de clip vol met gothics zit, of dat een clip niet mooi is, mag naar mijn mening overigens geen (negatieve of positieve) invloed op de beoordeling van de muziek hebben.
Waar haal je uit dat iemand dit zou doen?Dat de clip vol met gothics zit, of dat een clip niet mooi is, mag naar mijn mening overigens geen (negatieve of positieve) invloed op de beoordeling van de muziek hebben.
0
geplaatst: 3 mei 2012, 20:12 uur
Een vraag naar de bekende weg.
Ik heb eerder al eens een bepaalde aversie gelezen m.b.t. een gothic clip en zojuist kreeg ene kemm nog kriebels van al die gothic griezels; je hebt het over een asympatiek gothic sfeertje, een zanger die lijkt op ... (visueel dus). Je wekt de indruk dat dit je score mede bepaalt, zeker als de scores (in vergelijk met de andere nummers) zo extreem uit elkaar liggen.
Ik heb eerder al eens een bepaalde aversie gelezen m.b.t. een gothic clip en zojuist kreeg ene kemm nog kriebels van al die gothic griezels; je hebt het over een asympatiek gothic sfeertje, een zanger die lijkt op ... (visueel dus). Je wekt de indruk dat dit je score mede bepaalt, zeker als de scores (in vergelijk met de andere nummers) zo extreem uit elkaar liggen.
0
geplaatst: 3 mei 2012, 20:19 uur
Nou gezien we hier muziek beoordelen lijkt het me logisch dat als ik een zanger met een andere zanger vergelijk, het om de stem gaat. Of ben ik de enige die gelijkenissen in de stem hoort? En ook griezels gaat niet over personen, maar over griezelgevoelens. Misschien taalkundig niet zo duidelijk, maar het paste gewoon mooi in het rijtje: kriebels, griezels, (kieke)boebels (een afwijking, ik weet het).
0
geplaatst: 3 mei 2012, 20:32 uur
23.
Crüxshadows - Winterborn 6,1
80ies achtige pop
wel aardige wereldmuziek maar inderdaad wat lang
Joi - Sunshine & the Rain 7,4
Steamy soul music, best lekker
Aviv Geffen - Black + White 9,7
Geweldig kippenvel nummer van Israeliër Aviv Geffen
4-5-3-2
Deadline 4-5-2012 18.00
Crüxshadows - Winterborn 6,1
80ies achtige pop
wel aardige wereldmuziek maar inderdaad wat lang
Joi - Sunshine & the Rain 7,4
Steamy soul music, best lekker
Aviv Geffen - Black + White 9,7
Geweldig kippenvel nummer van Israeliër Aviv Geffen

4-5-3-2
Deadline 4-5-2012 18.00
0
geplaatst: 3 mei 2012, 20:43 uur
DjFrankie schreef:
Ik ken deze band, erg Clan of Xymox achtig en dan weten jullie genoeg.
Ik ken deze band, erg Clan of Xymox achtig en dan weten jullie genoeg.

*heeft het gevoel door een mand te vallen*
0
geplaatst: 3 mei 2012, 20:59 uur
23.
Crüxshadows – Winterborn 6,8
Cheikha Rimitti, Robert Fripp & Flea - Rah Yahki [Street Mix] 9
Joi - Sunshine & the Rain 7,5
Aviv Geffen - Black + White 7,2
4-6-4-2
Deadline 4-5-2012 18.00
Crüxshadows – Winterborn 6,8
Cheikha Rimitti, Robert Fripp & Flea - Rah Yahki [Street Mix] 9
Joi - Sunshine & the Rain 7,5
Aviv Geffen - Black + White 7,2
4-6-4-2
Deadline 4-5-2012 18.00
0
geplaatst: 3 mei 2012, 21:12 uur
23.
1. Crüxshadows - Winterborn 8
2. Cheikha Rimitti, Robert Fripp & Flea - Rah Yahki [Street Mix] 7,5
3. Joi - Sunshine & the Rain 6
4. Aviv Geffen - Black + White 7
1. Crüxshadows - Winterborn - Ik ga mee met de Placebo-vergelijking! De electronische stemeffecten op de stem zijn trouwens geslaagd in dit nummer. Coole track, en opmerkelijk on-somber.
2. Cheikha Rimitti, Robert Fripp & Flea - Rah Yahki [Street Mix] - beetje Tarkan, maar dan rauw en alternatief. Westerse geluiden met een Arabische zang... goeie mix! (maar 6 minuten was ruim voldoende)
3. Joi - Sunshine & the Rain - af en toe heb ik het 'vroege-Hooverphonic'-gevoel (denk 2 Wicky), hetgeen zeker niet slecht is. Maar het overheersende gevoel is toch voornamelijk dat er meer had ingezeten zonder de 'sunshine-in-the-rain'-stemmen...
4. Aviv Geffen - Black + White - mijn sokken zijn dan weer geitenwollensokken-grijs, en dat is zo'n beetje de mix van zwart en wit! Het nummer op zich is goeie pop maar weinig bijzonder. Aangename middelmaat.
5-7-4-2
Deadline 4-5-2012 18.00
1. Crüxshadows - Winterborn 8
2. Cheikha Rimitti, Robert Fripp & Flea - Rah Yahki [Street Mix] 7,5
3. Joi - Sunshine & the Rain 6
4. Aviv Geffen - Black + White 7
1. Crüxshadows - Winterborn - Ik ga mee met de Placebo-vergelijking! De electronische stemeffecten op de stem zijn trouwens geslaagd in dit nummer. Coole track, en opmerkelijk on-somber.
2. Cheikha Rimitti, Robert Fripp & Flea - Rah Yahki [Street Mix] - beetje Tarkan, maar dan rauw en alternatief. Westerse geluiden met een Arabische zang... goeie mix! (maar 6 minuten was ruim voldoende)
3. Joi - Sunshine & the Rain - af en toe heb ik het 'vroege-Hooverphonic'-gevoel (denk 2 Wicky), hetgeen zeker niet slecht is. Maar het overheersende gevoel is toch voornamelijk dat er meer had ingezeten zonder de 'sunshine-in-the-rain'-stemmen...
4. Aviv Geffen - Black + White - mijn sokken zijn dan weer geitenwollensokken-grijs, en dat is zo'n beetje de mix van zwart en wit! Het nummer op zich is goeie pop maar weinig bijzonder. Aangename middelmaat.
5-7-4-2
Deadline 4-5-2012 18.00
0
geplaatst: 3 mei 2012, 21:13 uur
23.
Crüxshadows - Winterborn 8
Cheikha Rimitti, Robert Fripp & Flea - Rah Yahki [Street Mix] 5,5
Joi - Sunshine & the Rain 5
Aviv Geffen - Black + White 6
6-7-4-3
Deadline 4-5-2012 18.00
Crüxshadows - Winterborn 8
Cheikha Rimitti, Robert Fripp & Flea - Rah Yahki [Street Mix] 5,5
Joi - Sunshine & the Rain 5
Aviv Geffen - Black + White 6
6-7-4-3
Deadline 4-5-2012 18.00
0
geplaatst: 4 mei 2012, 09:08 uur
23.
Crüxshadows - Winterborn
Xymox , Talk Talk klonen
(6,1)
Byrne en Eno ideetjes opnieuw gedaan
(6,1)
Tja ’t is geen Neneh Kersje, helaas
(6,0)
Krijg Aha visioenen, eh… rillingen
(5,3)
7-8-4-3
Deadline 4-5-2012 18.00
Crüxshadows - Winterborn
Xymox , Talk Talk klonen
(6,1)
Byrne en Eno ideetjes opnieuw gedaan
(6,1)
Tja ’t is geen Neneh Kersje, helaas
(6,0)
Krijg Aha visioenen, eh… rillingen
(5,3)
7-8-4-3
Deadline 4-5-2012 18.00
0
geplaatst: 4 mei 2012, 10:10 uur
23.
Crüxshadows – Winterborn: Weer richting Deine Lakaien, Diary of Dreams en Love Like Blood. Ik hou hier wel van. 8,8
Cheikha Rimitti, Robert Fripp & Flea - Rah Yahki [Street Mix]: Jungle sfeertje dat over gaat in gitaargeweld met de nodige funky ondersteuning. 7,3
Joi - Sunshine & the Rain: Ik moet aan Neneh Cherry denken; wel oke.7
Aviv Geffen - Black + White: Gebeurt te weinig in dit nummer.6
8-9-4-3
Deadline 4-5-2012 18.00
Crüxshadows – Winterborn: Weer richting Deine Lakaien, Diary of Dreams en Love Like Blood. Ik hou hier wel van. 8,8
Cheikha Rimitti, Robert Fripp & Flea - Rah Yahki [Street Mix]: Jungle sfeertje dat over gaat in gitaargeweld met de nodige funky ondersteuning. 7,3
Joi - Sunshine & the Rain: Ik moet aan Neneh Cherry denken; wel oke.7
Aviv Geffen - Black + White: Gebeurt te weinig in dit nummer.6
8-9-4-3
Deadline 4-5-2012 18.00
0
geplaatst: 4 mei 2012, 12:30 uur
23.
Cheikha Rimitti, Robert Fripp & Flea - Rah Yahki [Street Mix] 7,5
Joi - Sunshine & the Rain 8,0
Aviv Geffen - Black + White 7,5
9-9-5-3
Deadline 4-5-2012 18.00
Cheikha Rimitti, Robert Fripp & Flea - Rah Yahki [Street Mix] 7,5
Joi - Sunshine & the Rain 8,0
Aviv Geffen - Black + White 7,5
9-9-5-3
Deadline 4-5-2012 18.00
0
geplaatst: 4 mei 2012, 12:55 uur
*off the record*
Ik lees dit nu pas
Bedankt Remco 
Doet "Nok Noe" later nog mee
Dan moet ik zeker gaan opletten en meedoen. Vrouwtje komt morgen weer thuis na operatie. Dan krijg ik ook weer (meer) tijd om hier weer verder mee te doen.
remcodulac schreef:
Ha, zit ik even wat te luisteren voor de anderstalige ladder, schiet mij opeens te binnen dat ik hier nog wat wilde zeggen en wel:
Welkom, Freek. Hopelijk gaat het snel weer beter met je vrouw. Ook hoop ik, dat je nog vaker tijd zult vinden om hier mee te luisteren. Er zitten soms heel leuke ontdekkingen bij.
Bovendien zit in een van de laatste ronden ook "Nok Noe" en het kan vast geen kwaad om daarvoor nu al wat steun te zoeken
Ha, zit ik even wat te luisteren voor de anderstalige ladder, schiet mij opeens te binnen dat ik hier nog wat wilde zeggen en wel:
Welkom, Freek. Hopelijk gaat het snel weer beter met je vrouw. Ook hoop ik, dat je nog vaker tijd zult vinden om hier mee te luisteren. Er zitten soms heel leuke ontdekkingen bij.
Bovendien zit in een van de laatste ronden ook "Nok Noe" en het kan vast geen kwaad om daarvoor nu al wat steun te zoeken
Ik lees dit nu pas
Bedankt Remco 
Doet "Nok Noe" later nog mee
Dan moet ik zeker gaan opletten en meedoen. Vrouwtje komt morgen weer thuis na operatie. Dan krijg ik ook weer (meer) tijd om hier weer verder mee te doen.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 4 mei 2012, 18:00 uur
Uitslag:
1 Crüxshadows 9 punten gem 7,26
2 Cheikha Rimitti, Robert Fripp & Flea 9 punten gem: 7,11
3 Joi 5 punten gem: 6,97
4 Aviv Geffen 3 punten gem: 6,68
1 Crüxshadows 9 punten gem 7,26
2 Cheikha Rimitti, Robert Fripp & Flea 9 punten gem: 7,11
3 Joi 5 punten gem: 6,97
4 Aviv Geffen 3 punten gem: 6,68
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 4 mei 2012, 18:01 uur
24.
The Outsiders – Conspiracy of War
Kenneth Bager - Sound of Swing
Zélia Duncan - Enquanto Durmo
Michael Head – Loaded Man
0-0-0-0
Deadline 5-5 18.00
0-0-0-0
Deadline 5-5 18.00
0
geplaatst: 4 mei 2012, 18:38 uur
24.
The Outsiders – Conspiracy of War: Wally Tax heft nooit de status van een Herman Brood gekregen. Verdiend die eigenlijk wel. 7,7
Kenneth Bager - Sound of Swing: Ik vind hier weinig aan. Kan er ook niks mee. 4
Zélia Duncan - Enquanto Durmo: Klinkt prima in het gehoor maar wil ook weer niet echt boeien. 6
Michael Head – Loaded Man: Doet me denken aan Alice In Chains unplugged. 7
1-0-0-1
Deadline 5-5 18.00
The Outsiders – Conspiracy of War: Wally Tax heft nooit de status van een Herman Brood gekregen. Verdiend die eigenlijk wel. 7,7
Kenneth Bager - Sound of Swing: Ik vind hier weinig aan. Kan er ook niks mee. 4
Zélia Duncan - Enquanto Durmo: Klinkt prima in het gehoor maar wil ook weer niet echt boeien. 6
Michael Head – Loaded Man: Doet me denken aan Alice In Chains unplugged. 7
1-0-0-1
Deadline 5-5 18.00
0
geplaatst: 4 mei 2012, 18:51 uur
24.
The Outsiders – Conspiracy of War 5,8
Niks aan.
Kenneth Bager - Sound of Swing 7,0
Vrolijk deuntje, al ben je dat na een paar keer wel zat denk ik. Leuk voor een keer, wel aanstekelijk. Gelukkig komt er op den duur enige variatie in het nummer
Zélia Duncan - Enquanto Durmo 6,5
Aardig popnummertje, maar zeker niet bijzonder.
Michael Head – Loaded Man 5,5
Weinig variatie en dat 7 minuten lang, de zang is behoorlijk zeurderig, ook zo’n beetje 7 minuten lang
Wat een geluk voor de twee nummers die een punt krijgen …
1-1-1-1
Deadline 5-5 18.00
The Outsiders – Conspiracy of War 5,8
Niks aan.
Kenneth Bager - Sound of Swing 7,0
Vrolijk deuntje, al ben je dat na een paar keer wel zat denk ik. Leuk voor een keer, wel aanstekelijk. Gelukkig komt er op den duur enige variatie in het nummer
Aardig popnummertje, maar zeker niet bijzonder.
Michael Head – Loaded Man 5,5
Weinig variatie en dat 7 minuten lang, de zang is behoorlijk zeurderig, ook zo’n beetje 7 minuten lang
Wat een geluk voor de twee nummers die een punt krijgen …
1-1-1-1
Deadline 5-5 18.00
0
geplaatst: 4 mei 2012, 19:05 uur
deric raven schreef:
24.The Outsiders – Conspiracy of War: Wally Tax heft nooit de status van een Herman Brood gekregen. Verdiend die eigenlijk wel. 7,7
24.The Outsiders – Conspiracy of War: Wally Tax heft nooit de status van een Herman Brood gekregen. Verdiend die eigenlijk wel. 7,7
Dit heeft niets met Wally Tax te maken, dit is Adrian Borland voor hij met The Sound begon...
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 4 mei 2012, 19:23 uur
24.
The Outsiders : Prettig nummer, dit lekkere opbouw kan ik wel waarderen 7,7
Kenneth Bager: Idd zeer aanstekelijk radio 3 hit zou dit kunnen worden 7
Zélia Duncan Doet me niks, weinig variatie, stem is ook al niet bijzonder. 6
Michael Head : Met gevoel gezongen nummer, wat echter nergens uitblinkt luisterd wel lekker weg. 7,3
2-1-1-2
Deadline 5-5 18.00
The Outsiders : Prettig nummer, dit lekkere opbouw kan ik wel waarderen 7,7
Kenneth Bager: Idd zeer aanstekelijk radio 3 hit zou dit kunnen worden 7
Zélia Duncan Doet me niks, weinig variatie, stem is ook al niet bijzonder. 6
Michael Head : Met gevoel gezongen nummer, wat echter nergens uitblinkt luisterd wel lekker weg. 7,3
2-1-1-2
Deadline 5-5 18.00
0
geplaatst: 4 mei 2012, 19:25 uur
lebowski schreef:
Dit heeft niets met Wally Tax te maken, dit is Adrian Borland voor hij met The Sound begon...
(quote)
Echt waar??

Ben ik in de war met die andere Outsiders.
Maar in ieder geval wel iemand die op een trieste manier aan zijn einde is gekomen.
0
geplaatst: 4 mei 2012, 19:30 uur
24.
The Outsiders – Conspiracy of War 6,5
Kenneth Bager - Sound of Swing 8
Michael Head – Loaded Man 6,5
- The Outsiders – Conspiracy of War
Nederlanders, heb ik uit de NL-BE KO al geleerd. Maar blijkbaar zijn het toch anderen, zo verdiept zit ik dus in deze muziek... Deze mannen brengen geen al te opzienbarende songwriting, maar wel een lekker vadsig geluid, dankzij de bassen en gitaren. De zanger is wat te ielerig (welke punkzanger niet...) en de lengte iets te lang, maar het vadsige houdt het nog smakelijk.
- Kenneth Bager - Sound of Swing
In groot contrast dit vrolijke popdeuntje! Je sombere frons wordt snel omgezet naar een brede glimlach. Dan doen gefluit en kindjes nu eenmaal. Als het tenminste met mate op je afkomt zoals in dit nummer. De jazzy, beetje funky uitwerking zet een aangenaam tappende voet in gang. De hemel wordt weer helder en de wolkjes blauw, zoals je ze vroeger kleurde. Vroeger, toen er nog niets aan de hand was. Nu, in dit luchtig nostalgisch nummer.
- Zélia Duncan - Enquanto Durmo
Deze muziek kent eenzelfde lichtvoetigheid, maar de donkere Chapmanesque stem verraadt een dieperliggende emotie. Wat ze precies zijn weet ze niet helemaal over te brengen, en da’s niet enkel omwille van de taalbarrière. Het gaat allemaal te makkelijk voorbij zonder dat je ook echt geïnteresseerd geraakt in haar grote of kleine probleempjes. De zuiderse instrumentatie zorgt wel voor een aangename, gemoedelijke sfeer.
- Michael Head – Loaded Man
De gelukzalige gevoelens zijn intussen weer ver te zoeken met deze getormenteerde ziel. Het nummer bezit een mooi goudeerlijk karakter met dat triestige gitaargerag en complete non-zang. Halverwege heb ik zijn verhaal wel gehoord, maar dan besluit meneer me nog te tormenteren met de andere helft van zijn nummer. Het gevoel blijft toch overwegend positief vanwege de hoge “aaibaarheidsfactor”. Het zou de Joepie kunnen zijn in een artikel over bolle kaken van Justin Bieber, maar hier past de term ook wel ergens. Vast de grote geloofwaardigheid en het medeleven dat dit nummer met zich meebrengt.
2-2-1-3
Deadline 5-5 18.00
The Outsiders – Conspiracy of War 6,5
Kenneth Bager - Sound of Swing 8
Michael Head – Loaded Man 6,5
- The Outsiders – Conspiracy of War
Nederlanders, heb ik uit de NL-BE KO al geleerd. Maar blijkbaar zijn het toch anderen, zo verdiept zit ik dus in deze muziek... Deze mannen brengen geen al te opzienbarende songwriting, maar wel een lekker vadsig geluid, dankzij de bassen en gitaren. De zanger is wat te ielerig (welke punkzanger niet...) en de lengte iets te lang, maar het vadsige houdt het nog smakelijk.
- Kenneth Bager - Sound of Swing
In groot contrast dit vrolijke popdeuntje! Je sombere frons wordt snel omgezet naar een brede glimlach. Dan doen gefluit en kindjes nu eenmaal. Als het tenminste met mate op je afkomt zoals in dit nummer. De jazzy, beetje funky uitwerking zet een aangenaam tappende voet in gang. De hemel wordt weer helder en de wolkjes blauw, zoals je ze vroeger kleurde. Vroeger, toen er nog niets aan de hand was. Nu, in dit luchtig nostalgisch nummer.
- Zélia Duncan - Enquanto Durmo
Deze muziek kent eenzelfde lichtvoetigheid, maar de donkere Chapmanesque stem verraadt een dieperliggende emotie. Wat ze precies zijn weet ze niet helemaal over te brengen, en da’s niet enkel omwille van de taalbarrière. Het gaat allemaal te makkelijk voorbij zonder dat je ook echt geïnteresseerd geraakt in haar grote of kleine probleempjes. De zuiderse instrumentatie zorgt wel voor een aangename, gemoedelijke sfeer.
- Michael Head – Loaded Man
De gelukzalige gevoelens zijn intussen weer ver te zoeken met deze getormenteerde ziel. Het nummer bezit een mooi goudeerlijk karakter met dat triestige gitaargerag en complete non-zang. Halverwege heb ik zijn verhaal wel gehoord, maar dan besluit meneer me nog te tormenteren met de andere helft van zijn nummer. Het gevoel blijft toch overwegend positief vanwege de hoge “aaibaarheidsfactor”. Het zou de Joepie kunnen zijn in een artikel over bolle kaken van Justin Bieber, maar hier past de term ook wel ergens. Vast de grote geloofwaardigheid en het medeleven dat dit nummer met zich meebrengt.
2-2-1-3
Deadline 5-5 18.00
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.