Muziek / Muziekgames / Alternatieve Top 152
zoeken in:
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 14 mei 2012, 18:00 uur
34.
Faye Wong - Jiang Ai (To Love)
Arthur Russell - This Is How We Walk on the Moon
DJ Kentaro – Trust
Toyshop – Violent Light
0-0-0-0
Deadline: 15-5-2012 18.00
DJ Kentaro – Trust
Toyshop – Violent Light
0-0-0-0
0
geplaatst: 14 mei 2012, 19:09 uur
34.
Faye Wong - Jiang Ai (To Love) 7,0
Muzikaal wel goed, maar zelf ga ik deze muziek niet opzetten. Chinese zang is niks voor mij.
Arthur Russell - This Is How We Walk on the Moon 5,0
Niks aan. Slechte en klagende “nasale” zang en een zeurend pruttelende viool. Ritme is ver te zoeken.
DJ Kentaro – Trust 5,0
Zenuwen-adhd-muziek, totaal niet interessant.
Toyshop – Violent Light 7,7
Leuk nummer, electronic / dance, vrolijk en gevarieerd.
1-0-0-1
Faye Wong - Jiang Ai (To Love) 7,0
Muzikaal wel goed, maar zelf ga ik deze muziek niet opzetten. Chinese zang is niks voor mij.
Arthur Russell - This Is How We Walk on the Moon 5,0
Niks aan. Slechte en klagende “nasale” zang en een zeurend pruttelende viool. Ritme is ver te zoeken.
DJ Kentaro – Trust 5,0
Zenuwen-adhd-muziek, totaal niet interessant.
Toyshop – Violent Light 7,7
Leuk nummer, electronic / dance, vrolijk en gevarieerd.
1-0-0-1
0
geplaatst: 14 mei 2012, 19:11 uur
34.
De nummers zitten deze ronde dicht bij elkaar.
Faye Wong - Jiang Ai (To Love) (7,3)
Lekker ritme en leuke effectjes.
Arthur Russell - This Is How We Walk on the Moon (6,8)
Klinkt mij te leeg, totdat hij het op gaat vullen met vervremende effecten die me niet kunnen bekoren. Had het maar leeg gelaten.
DJ Kentaro – Trust (7,0)
Begin staat als een huis, maar daarna is chaos troef. Is het nu de bedoeling om hierop te dansen?
Toyshop – Violent Light (6,8)
Niet heel slecht, maar de synths en zang zijn mij te zeurderig. De break is wel leuk.
2-0-1-1
De nummers zitten deze ronde dicht bij elkaar.
Faye Wong - Jiang Ai (To Love) (7,3)
Lekker ritme en leuke effectjes.
Arthur Russell - This Is How We Walk on the Moon (6,8)
Klinkt mij te leeg, totdat hij het op gaat vullen met vervremende effecten die me niet kunnen bekoren. Had het maar leeg gelaten.
DJ Kentaro – Trust (7,0)
Begin staat als een huis, maar daarna is chaos troef. Is het nu de bedoeling om hierop te dansen?
Toyshop – Violent Light (6,8)
Niet heel slecht, maar de synths en zang zijn mij te zeurderig. De break is wel leuk.
2-0-1-1
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 14 mei 2012, 19:19 uur
34. Zeker niet de beste ronde voor mij.
Faye Wong - Jiang Ai (To Love): Leuk nummer chinees klinkt ook wel fijn 7,2
Arthur Russell - This Is How We Walk on the Moon : Dit vind ik minder, kan me nergens pakken 5,5
DJ Kentaro – Trust: Veel te nerveus, ook niet aan mij besteed 5,5
Toyshop – Violent Light: Psychedlische rock met veel electronica. matige matte zang, muzikaal lekker. 7,5
3-0-1-2
Faye Wong - Jiang Ai (To Love): Leuk nummer chinees klinkt ook wel fijn 7,2
Arthur Russell - This Is How We Walk on the Moon : Dit vind ik minder, kan me nergens pakken 5,5
DJ Kentaro – Trust: Veel te nerveus, ook niet aan mij besteed 5,5
Toyshop – Violent Light: Psychedlische rock met veel electronica. matige matte zang, muzikaal lekker. 7,5
3-0-1-2
0
geplaatst: 14 mei 2012, 19:26 uur
34.
Faye Wong - Jiang Ai (To Love): Moet bij de stem aan Siouxsie Sioux denken; wel erg goed dit. 9
Arthur Russell - This Is How We Walk on the Moon: Beetje apart geheel. Sommige gedeeltes pakken, maar vervolgens gaat het weer de mist in. 7
DJ Kentaro – Trust: Ben niet zo bekend met dit gebeuren. Is dit jungle? Zit wel goed in elkaar. 7,2
Toyshop – Violent Light: Waarschijnlijk ben ik de enige, maar ik moet aan Kraftwerks Autobahn denken. 8
4-0-1-3
Faye Wong - Jiang Ai (To Love): Moet bij de stem aan Siouxsie Sioux denken; wel erg goed dit. 9
Arthur Russell - This Is How We Walk on the Moon: Beetje apart geheel. Sommige gedeeltes pakken, maar vervolgens gaat het weer de mist in. 7
DJ Kentaro – Trust: Ben niet zo bekend met dit gebeuren. Is dit jungle? Zit wel goed in elkaar. 7,2
Toyshop – Violent Light: Waarschijnlijk ben ik de enige, maar ik moet aan Kraftwerks Autobahn denken. 8
4-0-1-3
0
geplaatst: 14 mei 2012, 19:46 uur
34.
Zelfs de duurste videoclip kan niet verhinderen dat ik dit 100 in een dozijn muziek vind ( nee niet 1000 zo erg is't nou ook weer niet)
Zal voor China rete hot zijn, maar dit laat me volledig koud, niet in de laatste plaats door het volledige gebrek aan originaliteit.
(4,3)
Mannelijke (nou ja..) tegenhanger van Laurie Anderson?
Dit nummer is in ieder geval goed.
(8,9)
DJ Kentaro – Trust
Knap irritant
( 2,0)
Toyshop – Violent Light
Beetje slappe zang, instrumentaal hier en daar wel aardig, maar wint ook geen beker
(6,3)
4-1-1-4
Zelfs de duurste videoclip kan niet verhinderen dat ik dit 100 in een dozijn muziek vind ( nee niet 1000 zo erg is't nou ook weer niet)
Zal voor China rete hot zijn, maar dit laat me volledig koud, niet in de laatste plaats door het volledige gebrek aan originaliteit.
(4,3)
Mannelijke (nou ja..) tegenhanger van Laurie Anderson?
Dit nummer is in ieder geval goed.
(8,9)
DJ Kentaro – Trust
Knap irritant
( 2,0)
Toyshop – Violent Light
Beetje slappe zang, instrumentaal hier en daar wel aardig, maar wint ook geen beker
(6,3)
4-1-1-4
0
geplaatst: 14 mei 2012, 19:49 uur
Deric schreef:
maar ik moet aan Kraftwerks Autobahn denken
....nee hoor; had ik ,onder andere, ook
0
geplaatst: 14 mei 2012, 19:52 uur
Ai, ik blokkeer volledig op de zang
Chinese zang is niks voor mij
enz, enz, enz.......
voor sommigen is de wereld maar een vreemde kluit en het verschil tussen een cello en een viool is ook heel lastig..
0
geplaatst: 14 mei 2012, 20:07 uur
Oldfart schreef:
voor sommigen is de wereld maar een vreemde kluit en het verschil tussen een cello en een viool is ook heel lastig..
Die vreemde kluit valt wel mee, maar bij muziek gaat het mij om de klank en of 't dan Chinees is of iets anders wat me niet fijn in de oren klinkt, maakt daarbij niet uit (bv. klaagzang uit Nederland vind ik ook waardeloos). Overigens vind ik het Chinese nummer niet slecht (cijfer 7), maar ik ga het zelf niet draaien. Inzake de opmerking met de blokkade vind ik de zang ronduit vreselijk.voor sommigen is de wereld maar een vreemde kluit en het verschil tussen een cello en een viool is ook heel lastig..
En die "viool" bij Arthur Russell zou best een cello kunnen zijn ... klinkt in ieder geval niet best, maar gelukkig zijn er mensen met zulke fijne oortjes die het gebruik van de cello in dit specifieke nummer op waarde kunnen schatten. Doet de muzikant het niet voor niks.
0
geplaatst: 14 mei 2012, 20:23 uur
Salvadore schreef:
(bv. klaagzang uit Nederland vind ik ook waardeloos).
(bv. klaagzang uit Nederland vind ik ook waardeloos).
Dat is mij weer tegen de zere scheen schoppen
Voor straf mag je nu naar dit juweeltje luisteren:
0
geplaatst: 14 mei 2012, 20:23 uur
34.
Chinees meisje zingt op Matrix-soundtrack. Leuke combinatie, ook weer niet heel opzienbarend.
7,5
Opzienbarend is dit zeker wel. Stem en eigenlijk het hele nummer balanceert behendig op de grens van over de top-heid. Dat stuk jammerhout klinkt bijvoorbeeld precies goed op de één of andere manier. Ik kende dit trouwens ergens van, leuk om nu het origineel te horen.
8,5
DJ Kentaro – Trust
Puike drum 'n' bass. Veel breaks en toch blijft ie catchy. Dit topic is niet het ideale podium, vrees ik
8,3
Toyshop – Violent Light
Heerlijke psychedelica met mooie opbouw en veel fijne geluidjes. Zang past hier juist wel bij, vind ik.
9,5
4-2-1-5
Chinees meisje zingt op Matrix-soundtrack. Leuke combinatie, ook weer niet heel opzienbarend.
7,5
Opzienbarend is dit zeker wel. Stem en eigenlijk het hele nummer balanceert behendig op de grens van over de top-heid. Dat stuk jammerhout klinkt bijvoorbeeld precies goed op de één of andere manier. Ik kende dit trouwens ergens van, leuk om nu het origineel te horen.
8,5
DJ Kentaro – Trust
Puike drum 'n' bass. Veel breaks en toch blijft ie catchy. Dit topic is niet het ideale podium, vrees ik

8,3
Toyshop – Violent Light
Heerlijke psychedelica met mooie opbouw en veel fijne geluidjes. Zang past hier juist wel bij, vind ik.
9,5
4-2-1-5
0
geplaatst: 14 mei 2012, 20:26 uur
Nou toppertje hoor Justus, misschien kun je in een volgende editie iets van Johnny Hoes en/of Mary Servaes nomineren. Ik heb gezien dat hun albums in ieder geval minder dan 20 stemmen hebben.
yeahyeahyeah schreef:
Dat stuk jammerhout ...
Pas op, er zijn cello-fans onder ons.Dat stuk jammerhout ...
0
geplaatst: 14 mei 2012, 20:36 uur
Salvadore schreef:
Nou toppertje hoor Justus, misschien kun je in een volgende editie iets van Johnny Hoes en/of Mary Servaes nomineren. Ik heb gezien dat hun albums in ieder geval minder dan 20 stemmen hebben.
Ik zou wel willen, maar het zijn hits geweest.
Edit: Ik heb het nog even nagezocht, maar dit nummer was dus geen hit. Ik snap dat niet, maar ik heb wel alvast een nominatie voor de volgende editie.
0
geplaatst: 14 mei 2012, 21:18 uur
34.
1. Faye Wong - Jiang Ai (To Love) 7,5
2. Arthur Russell - This Is How We Walk on the Moon 6
3. DJ Kentaro – Trust 8,5
4. Toyshop – Violent Light 8
1. Faye Wong - Jiang Ai (To Love) - stoere instrumentatie met stevige beat. De zang contrasteert helaas té sterk. Jammer, dit had door een vrouw met ballen gebracht moeten worden!
2. Arthur Russell - This Is How We Walk on the Moon - origineel geheel. Het begin met enkel de viello is geweldig, het stemeffectje dat er op volgt met de trombone (of is het een trompet?) is minder.
3. DJ Kentaro – Trust - dan mijn nominatie waar ik de minste verwachtingen van koester, maar daarom niet minder geweldig is. Deze gestructureerde beaten-chaos kan ik bijzonder goed waarderen. Geweldig stukje muziek (jazeker) waar deze jongen stiekem wild op kan gaan. Losgehen! Voor mij ook een verrassing dat ze in Japan ook zulke dance maakten. Vooroordelen enzo.
4. Toyshop – Violent Light - ook een toffe beat en een passende samenzang die hier en daar mooi wringt.
4-2-2-6
2. Arthur Russell - This Is How We Walk on the Moon 6
3. DJ Kentaro – Trust 8,5
4. Toyshop – Violent Light 8
1. Faye Wong - Jiang Ai (To Love) - stoere instrumentatie met stevige beat. De zang contrasteert helaas té sterk. Jammer, dit had door een vrouw met ballen gebracht moeten worden!
2. Arthur Russell - This Is How We Walk on the Moon - origineel geheel. Het begin met enkel de viello is geweldig, het stemeffectje dat er op volgt met de trombone (of is het een trompet?) is minder.
3. DJ Kentaro – Trust - dan mijn nominatie waar ik de minste verwachtingen van koester, maar daarom niet minder geweldig is. Deze gestructureerde beaten-chaos kan ik bijzonder goed waarderen. Geweldig stukje muziek (jazeker) waar deze jongen stiekem wild op kan gaan. Losgehen! Voor mij ook een verrassing dat ze in Japan ook zulke dance maakten. Vooroordelen enzo.
4. Toyshop – Violent Light - ook een toffe beat en een passende samenzang die hier en daar mooi wringt.
4-2-2-6
0
geplaatst: 14 mei 2012, 22:23 uur
34.
Grande dame van de Chinese pop met een voor popbegrippen vrij experimenteel nummer. Ligt lekker in het gehoor, juist door de complementerende stem. Maar dat is vast een kwestie van smaak.
2. Arthur Russell - This Is How We Walk on the Moon 7,0
Nog veel eigenzinniger instrumentatie en eigenlijk ook wel zang. Op zich al interessant genoeg voor een 7, maar meer wordt het ook niet daar het resulterende geheel mij niet genoeg weet te boeien.
3. DJ Kentaro – Trust 7,5
Jungle? DnB? Breakbeat richting breakcore? Wie het weet mag het zeggen. Zenuwslopend en al klinkt het dan toch weer op een bepaalde manier goed. Maar heel lang zal ik er niet naar kunnen luisteren.
4. Toyshop – Violent Light 7,5
Overall misschien de meest gangbare muziek, maar ook hier zitten er weer allerlei geluidjes en effectjes in die het iets speciaals geven. Klinkt ook wel leuk.
5-2-3-6
Grande dame van de Chinese pop met een voor popbegrippen vrij experimenteel nummer. Ligt lekker in het gehoor, juist door de complementerende stem. Maar dat is vast een kwestie van smaak.
2. Arthur Russell - This Is How We Walk on the Moon 7,0
Nog veel eigenzinniger instrumentatie en eigenlijk ook wel zang. Op zich al interessant genoeg voor een 7, maar meer wordt het ook niet daar het resulterende geheel mij niet genoeg weet te boeien.
3. DJ Kentaro – Trust 7,5
Jungle? DnB? Breakbeat richting breakcore? Wie het weet mag het zeggen. Zenuwslopend en al klinkt het dan toch weer op een bepaalde manier goed. Maar heel lang zal ik er niet naar kunnen luisteren.
Overall misschien de meest gangbare muziek, maar ook hier zitten er weer allerlei geluidjes en effectjes in die het iets speciaals geven. Klinkt ook wel leuk.
5-2-3-6
0
geplaatst: 14 mei 2012, 23:09 uur
34.
Faye Wong - Jiang Ai (To Love) 7
Arthur Russell - This Is How We Walk on the Moon 9,5
DJ Kentaro – Trust 7
Toyshop – Violent Light 6
- Faye Wong - Jiang Ai (To Love)
De productie heeft een tof scherp geluid, zelfs de Aziatische tintjes kunnen ermee door. Met de Aziatische tietjes is het precies iets minder gesteld... Het zou ook prima op de Europese radio passen, luistert aangenaam weg zonder echt een uitblinker te zijn.
- Arthur Russell - This Is How We Walk on the Moon
De manier waarop hij zijn zang en cello ten gehore brengt zit boordevol emotie en intelligentie, humor ook als je meegaat in zijn passages. Je gelooft elke scheve noot die hij uitbrengt gewoon omdat die zo bedoeld lijkt. De blazers en conga’s maken de compositie nog ruimtelijker en zorgen na een intensieve zweeftocht voor de defintieve stap op de maan!
- DJ Kentaro – Trust
De zen is ver te zoeken in deze drukke bedoening. Japanners moeten ook eens los kunnen gaan, en dan is deze energieboost ideaal! De hutsepot aan invloeden van allerlei elektronische subgenres wordt uiteindelijk wel een beetje te veel van het goede, maar tegelijk is dat ook net wat deze muziek (ongewild) aantrekkelijk maakt.
- Toyshop – Violent Light
Dit blijft iets te gezellig in de modder debberen in plaats van er eens smerig mee te gooien. Het klinkt best fijn in het moment, maar het maakt geen indruk, negatief noch positief, gewoon geen.
5-3-4-6
Faye Wong - Jiang Ai (To Love) 7
Arthur Russell - This Is How We Walk on the Moon 9,5
DJ Kentaro – Trust 7
Toyshop – Violent Light 6
- Faye Wong - Jiang Ai (To Love)
De productie heeft een tof scherp geluid, zelfs de Aziatische tintjes kunnen ermee door. Met de Aziatische tietjes is het precies iets minder gesteld... Het zou ook prima op de Europese radio passen, luistert aangenaam weg zonder echt een uitblinker te zijn.
- Arthur Russell - This Is How We Walk on the Moon
De manier waarop hij zijn zang en cello ten gehore brengt zit boordevol emotie en intelligentie, humor ook als je meegaat in zijn passages. Je gelooft elke scheve noot die hij uitbrengt gewoon omdat die zo bedoeld lijkt. De blazers en conga’s maken de compositie nog ruimtelijker en zorgen na een intensieve zweeftocht voor de defintieve stap op de maan!
- DJ Kentaro – Trust
De zen is ver te zoeken in deze drukke bedoening. Japanners moeten ook eens los kunnen gaan, en dan is deze energieboost ideaal! De hutsepot aan invloeden van allerlei elektronische subgenres wordt uiteindelijk wel een beetje te veel van het goede, maar tegelijk is dat ook net wat deze muziek (ongewild) aantrekkelijk maakt.
- Toyshop – Violent Light
Dit blijft iets te gezellig in de modder debberen in plaats van er eens smerig mee te gooien. Het klinkt best fijn in het moment, maar het maakt geen indruk, negatief noch positief, gewoon geen.
5-3-4-6
0
geplaatst: 15 mei 2012, 15:07 uur
34.
1. Faye Wong - Jiang Ai (To Love) 6,8
2. Arthur Russell - This Is How We Walk on the Moon 8
3. DJ Kentaro – Trust 6,5
1. Faye Wong - Jiang Ai (To Love)
Lekkere beat, aanstekelijk nummer, maar het doet me verder weinig.
2. Arthur Russell - This Is How We Walk on the Moon
Fijn om eens iets heel anders te horen. Als de blazers erbij komen is het nummer voor mij ‘af
3. DJ Kentaro – Trust
Zelfs een absolute niet-kenner als ik ziet alle breaks en bruggetjes van een kilometer of tien aankomen. Klinkt allemaal erg gewoontjes. Wel lekker scheurende synths.
4. Toyshop – Violent Light
Ja, dit gaat er wel in, voelt iets minder computergestuurd aan dan bijvoorbeeld Kentaro en is minstens zo dansbaar.
5-4-4-7
1. Faye Wong - Jiang Ai (To Love) 6,8
2. Arthur Russell - This Is How We Walk on the Moon 8
3. DJ Kentaro – Trust 6,5
1. Faye Wong - Jiang Ai (To Love)
Lekkere beat, aanstekelijk nummer, maar het doet me verder weinig.
2. Arthur Russell - This Is How We Walk on the Moon
Fijn om eens iets heel anders te horen. Als de blazers erbij komen is het nummer voor mij ‘af
3. DJ Kentaro – Trust
Zelfs een absolute niet-kenner als ik ziet alle breaks en bruggetjes van een kilometer of tien aankomen. Klinkt allemaal erg gewoontjes. Wel lekker scheurende synths.
4. Toyshop – Violent Light
Ja, dit gaat er wel in, voelt iets minder computergestuurd aan dan bijvoorbeeld Kentaro en is minstens zo dansbaar.
5-4-4-7
0
geplaatst: 15 mei 2012, 16:03 uur
Oef, wat een interessante ronde dit. Helaas geen tijd om te luisteren.
0
geplaatst: 15 mei 2012, 16:08 uur
34.
1. Faye Wong - Jiang Ai (To Love) 6,3
2. Arthur Russell - This Is How We Walk on the Moon 5,5
3. DJ Kentaro – Trust 4,5
6-4-4-8
1. Faye Wong - Jiang Ai (To Love) 6,3
2. Arthur Russell - This Is How We Walk on the Moon 5,5
3. DJ Kentaro – Trust 4,5
6-4-4-8
0
geplaatst: 15 mei 2012, 16:33 uur
34.
1. Faye Wong - Jiang Ai (To Love) 9,4
Faye Wong is een Chinese superster (bekend in China, Taiwan, Japan, Singapore, Indonesie) en heeft zeer verschillende muziekstijlen gehanteerd. Jiang Ai vind ik haar beste song
2. Arthur Russell - This Is How We Walk on the Moon 6,2
Wel apart
3. DJ Kentaro – Trust 4,3
Hier word ik beetje gek van
4. Toyshop – Violent Light 7,1
Leuk elektronisch pakkend nummer
7-4-4-9
1. Faye Wong - Jiang Ai (To Love) 9,4
Faye Wong is een Chinese superster (bekend in China, Taiwan, Japan, Singapore, Indonesie) en heeft zeer verschillende muziekstijlen gehanteerd. Jiang Ai vind ik haar beste song
2. Arthur Russell - This Is How We Walk on the Moon 6,2
Wel apart
3. DJ Kentaro – Trust 4,3
Hier word ik beetje gek van
4. Toyshop – Violent Light 7,1
Leuk elektronisch pakkend nummer
7-4-4-9
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 15 mei 2012, 18:00 uur
De uitslag:
1. Toyshop – Violent Light 9 punten
2. Faye Wong - Jiang Ai (To Love) 7 punten
3. Arthur Russell - This Is How We Walk on the Moon 4 punten
4. DJ Kentaro – Trust 4 punten
1. Toyshop – Violent Light 9 punten
2. Faye Wong - Jiang Ai (To Love) 7 punten
3. Arthur Russell - This Is How We Walk on the Moon 4 punten
4. DJ Kentaro – Trust 4 punten
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 15 mei 2012, 18:00 uur
35.
The Count - Follow You Back Home..
The Residents - Kawliga
Deapseagreen – Black Maria
Rotary Connection - I Am the Blackgold of the Sun
0-0-0-0
Deadline : 16-5 18.00
The Residents - Kawliga
0-0-0-0
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 15 mei 2012, 19:00 uur
Bedankt Justus heb jouw link bovenin toegevoegd.
0
geplaatst: 15 mei 2012, 19:06 uur
Alles nog maar een paar keer beluisteren, maar het zou zo maar kunnen dat ik zojuist de ontdekking van deze aflevering van de Alternatieve heb gehoord....kijken of het bij her beluistering ook zo blijft.
0
geplaatst: 15 mei 2012, 19:12 uur
35.
The Count - -Follow Your Back Home: Zit tussen Tom Petty en Throwing Muses in. Prettige muziek. 8,5
The Residents – Kawliga: Natuurlijk een klassieker van de geflipte The Residents. Die beat is natuurlijk van Billie Jean ( Michael Jackson). 9,6
Deepseagreen – Black Maria: Doorsnee prima gitaarmuziek. 7
Rotary Connection - I Am the Blackgold of the Sun: Leuk dromerig jaren 70 sfeertje. 7,7
1-1-0-0
The Count - -Follow Your Back Home: Zit tussen Tom Petty en Throwing Muses in. Prettige muziek. 8,5
The Residents – Kawliga: Natuurlijk een klassieker van de geflipte The Residents. Die beat is natuurlijk van Billie Jean ( Michael Jackson). 9,6
Deepseagreen – Black Maria: Doorsnee prima gitaarmuziek. 7
Rotary Connection - I Am the Blackgold of the Sun: Leuk dromerig jaren 70 sfeertje. 7,7
1-1-0-0
0
geplaatst: 15 mei 2012, 19:13 uur
Ja, Rotary Connection is ontzettend sterk, hee, Oldfart... 
35.
The Count - -Follow Your Bac... 4
The Residents - Kawliga 7,5
Deapseagreen – Black Maria 6,5
Rotary Connection - I Am the Blackgold of the Sun 9,5
- The Count - -Follow Your Bac...
Bijzonder zeurderig nummer, met de zanger haast op het zielige af. Het begint nog vrij onopvallend, maar al snel blijkt hoe tergend lang 3 minuten soms kunnen duren. Leek wel een zit van 9 minuten. Het nummer is niet eens afgrijselijk, het wordt alleen zo gebracht.
- The Residents - Kawliga
Weer eens iets dat een beetje uit de band durft te springen, en er is niet eens zo erg veel voor moeten doen. Gewoon een lekkere drumbeat, wat effectvolle herhalende gitaarrifs en een bizarre zanger en je kan die 9 minuten zonder problemen achter de kiezen slaan als waren het 3 minuten... Het kleurt wel eerder gewoon de achtergrond dan dat het grote indruk maakt, maar aan een gezellige roes kun je toch niet ontsnappen.
- Deapseagreen – Black Maria
Gitaarmuziek is meestal niet mijn eerste keuze, maar dit leunt zo sterk op het instrument dat er bijzonder interessante geluiden worden gecreëerd die het nummer een broeierig sfeertje geven. Als song op zich heeft het te weinig te bieden, maar als sfeerschets klinkt het best oké.
- Rotary Connection - I Am the Blackgold of the Sun
De zuiderse gitaar in het intro zet je gelijk op het verkeerde been en doet denken aan hun meest psychedelische werk. Deze latere compositie houdt het verder iets toegankelijker, maar toont wederom het hele spectrum van deze aparte soulband! De dreigende onderhuidse gitaartjes en funky conga’s worden voorzien van volle strijkersarrangementen, wat je tot diep in de hemel brengt, ergens zeer dicht bij de zevende. Ook de wisselwerking tussen de engelachtige vrouwenstemmen (met o.a. Minnie “Lovin’ You” Riperton, maar dat zal hier vast geen extra punten opleveren..) en de diepe mannelijke tenor zorgen voor een diepere dimensie. Dat al deze verschillende elementen toch zo goed en eigenzinnig uit de verf komen is op z’n minst bijzonder, en op z’n best bijzonder mooi!
1-2-0-1

35.
The Count - -Follow Your Bac... 4
The Residents - Kawliga 7,5
Deapseagreen – Black Maria 6,5
Rotary Connection - I Am the Blackgold of the Sun 9,5
- The Count - -Follow Your Bac...
Bijzonder zeurderig nummer, met de zanger haast op het zielige af. Het begint nog vrij onopvallend, maar al snel blijkt hoe tergend lang 3 minuten soms kunnen duren. Leek wel een zit van 9 minuten. Het nummer is niet eens afgrijselijk, het wordt alleen zo gebracht.
- The Residents - Kawliga
Weer eens iets dat een beetje uit de band durft te springen, en er is niet eens zo erg veel voor moeten doen. Gewoon een lekkere drumbeat, wat effectvolle herhalende gitaarrifs en een bizarre zanger en je kan die 9 minuten zonder problemen achter de kiezen slaan als waren het 3 minuten... Het kleurt wel eerder gewoon de achtergrond dan dat het grote indruk maakt, maar aan een gezellige roes kun je toch niet ontsnappen.
- Deapseagreen – Black Maria
Gitaarmuziek is meestal niet mijn eerste keuze, maar dit leunt zo sterk op het instrument dat er bijzonder interessante geluiden worden gecreëerd die het nummer een broeierig sfeertje geven. Als song op zich heeft het te weinig te bieden, maar als sfeerschets klinkt het best oké.
- Rotary Connection - I Am the Blackgold of the Sun
De zuiderse gitaar in het intro zet je gelijk op het verkeerde been en doet denken aan hun meest psychedelische werk. Deze latere compositie houdt het verder iets toegankelijker, maar toont wederom het hele spectrum van deze aparte soulband! De dreigende onderhuidse gitaartjes en funky conga’s worden voorzien van volle strijkersarrangementen, wat je tot diep in de hemel brengt, ergens zeer dicht bij de zevende. Ook de wisselwerking tussen de engelachtige vrouwenstemmen (met o.a. Minnie “Lovin’ You” Riperton, maar dat zal hier vast geen extra punten opleveren..) en de diepe mannelijke tenor zorgen voor een diepere dimensie. Dat al deze verschillende elementen toch zo goed en eigenzinnig uit de verf komen is op z’n minst bijzonder, en op z’n best bijzonder mooi!
1-2-0-1
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 15 mei 2012, 19:31 uur
35.
The Residents - Kawliga
The Count : Zeer slechte zanger(es), ik hoor het niet, nummer klinkt wel fijn, 7,3
The Residents: dit heb ik zelf op 12", blijft gewoon een lekker nummer, vroeger nog op geswingd. 8
Deapseagreen : Grunge band, die me niet helemaal overtuigt, samenzang is het ook niet voor mij. 7,2
Rotary Connection: Zeer apart geheel dit, beinvloed met vele psychedelische stijlen en soul. Dit moet Jan zijn ontdekking zijn van deze editie met vdank aan Kemm, kijk dat is nu ook het leuke als er ook users met een andere smaak meedoen. 7,5
1-3-0-2
The Residents - Kawliga
The Count : Zeer slechte zanger(es), ik hoor het niet, nummer klinkt wel fijn, 7,3
The Residents: dit heb ik zelf op 12", blijft gewoon een lekker nummer, vroeger nog op geswingd. 8
Deapseagreen : Grunge band, die me niet helemaal overtuigt, samenzang is het ook niet voor mij. 7,2
Rotary Connection: Zeer apart geheel dit, beinvloed met vele psychedelische stijlen en soul. Dit moet Jan zijn ontdekking zijn van deze editie met vdank aan Kemm, kijk dat is nu ook het leuke als er ook users met een andere smaak meedoen. 7,5
1-3-0-2
0
geplaatst: 15 mei 2012, 19:48 uur
35.
The Count - Follow You Back Home (7,8)
Het nummer pakte me niet gelijk, maar de compositie vind ik bij nadere beluistering knap in elkaar zitten. De zang had veel beter gemoeten.
The Residents - Kawliga (8,5)
De titel deed me al vermoeden dat dit om een Hank Williams cover moest gaan. Wel heel leuk gedaan met die Michael Jackson beat, terwijl de sound me aan Test Dept. doet denken. Helaas vind ik het in het midden wat langdradig.
Deapseagreen – Black Maria (7,8)
Goeie muziek natuurlijk of moet ik zeggen sound, want zowel zang als compositie hadden beter gekund.
Rotary Connection - I Am the Blackgold of the Sun (9,3)
Inderdaad de ontdekking van deze editie! Kleine minpuntjes zijn toch dat het naar het eind toe wat afvlakt en helaas in een fade out moet eindigen.
1-4-0-3
The Count - Follow You Back Home (7,8)
Het nummer pakte me niet gelijk, maar de compositie vind ik bij nadere beluistering knap in elkaar zitten. De zang had veel beter gemoeten.
The Residents - Kawliga (8,5)
De titel deed me al vermoeden dat dit om een Hank Williams cover moest gaan. Wel heel leuk gedaan met die Michael Jackson beat, terwijl de sound me aan Test Dept. doet denken. Helaas vind ik het in het midden wat langdradig.
Deapseagreen – Black Maria (7,8)
Goeie muziek natuurlijk of moet ik zeggen sound, want zowel zang als compositie hadden beter gekund.
Rotary Connection - I Am the Blackgold of the Sun (9,3)
Inderdaad de ontdekking van deze editie! Kleine minpuntjes zijn toch dat het naar het eind toe wat afvlakt en helaas in een fade out moet eindigen.
1-4-0-3
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.