Muziek / Muziekgames / Alternatieve Top 152
zoeken in:
0
geplaatst: 15 mei 2012, 20:14 uur
35.
1. The Count - Follow You Back Home.. 7
2. The Residents - Kawliga 7,5
3. Deapseagreen – Black Maria 7,7
4. Rotary Connection - I Am the Blackgold of the Sun 6,5
1. The Count - Follow You Back Home.. - leuk gitaarmuziekje
2. The Residents - Kawliga - bekend van die mix met Saturday van Soulwax: Billie Jean Meets Saturday, oftewel het begin van de populaire mish-mash periode. Het origineel was met tot nu toe onbekend, merci aan de nominator om dit gat op te vullen!
3. Deapseagreen – Black Maria - begin jaren 90-alternatieve rock, of toch: zo klinkt het. En laat ik nu m'n puberteit liefdevol omarmen...
4. Rotary Connection - I Am the Blackgold of the Sun - en hier loop ik helaas dan weer niet warm voor. Die 'santana'-gitaar (of lijkt het meer op Jimi?) vind ik onaangenaam klinken, en ook het geheel - inclusief hippie-zang - kan me niet bekoren. Geen onvoldoende, dat dan ook weer niet.
1-5-1-3
Deadline : 16-5 18.00
1. The Count - Follow You Back Home.. 7
2. The Residents - Kawliga 7,5
3. Deapseagreen – Black Maria 7,7
4. Rotary Connection - I Am the Blackgold of the Sun 6,5
1. The Count - Follow You Back Home.. - leuk gitaarmuziekje
2. The Residents - Kawliga - bekend van die mix met Saturday van Soulwax: Billie Jean Meets Saturday, oftewel het begin van de populaire mish-mash periode. Het origineel was met tot nu toe onbekend, merci aan de nominator om dit gat op te vullen!
3. Deapseagreen – Black Maria - begin jaren 90-alternatieve rock, of toch: zo klinkt het. En laat ik nu m'n puberteit liefdevol omarmen...
4. Rotary Connection - I Am the Blackgold of the Sun - en hier loop ik helaas dan weer niet warm voor. Die 'santana'-gitaar (of lijkt het meer op Jimi?) vind ik onaangenaam klinken, en ook het geheel - inclusief hippie-zang - kan me niet bekoren. Geen onvoldoende, dat dan ook weer niet.
1-5-1-3
0
geplaatst: 15 mei 2012, 20:37 uur
35.
The Count - Follow You Back Home (7,0)
Typisch weer zo'n nummer dat een betere zanger verdient.
The Residents - Kawliga (8,5)
Een echte undergroundklassieker, heeft eigenlijk geen toelichting meer nodig. Moet nog net kunnen in een topic als dit.
Deapseagreen – Black Maria (6,8)
Het gitaargeluid belooft heel wat. Helaas komt dit niet echt los, vooral de vocalen zijn me te tam.
Rotary Connection - I Am the Blackgold of the Sun (8,0)
Far out, man.
1-6-1-4
The Count - Follow You Back Home (7,0)
Typisch weer zo'n nummer dat een betere zanger verdient.
The Residents - Kawliga (8,5)
Een echte undergroundklassieker, heeft eigenlijk geen toelichting meer nodig. Moet nog net kunnen in een topic als dit.
Deapseagreen – Black Maria (6,8)
Het gitaargeluid belooft heel wat. Helaas komt dit niet echt los, vooral de vocalen zijn me te tam.
Rotary Connection - I Am the Blackgold of the Sun (8,0)
Far out, man.
1-6-1-4
0
geplaatst: 16 mei 2012, 00:36 uur
35.
The Count - Follow You Back Home 6,5
The Residents - Kawliga 8
Deapseagreen – Black Maria 4,5
Rotary Connection - I Am the Blackgold of the Sun 9
- redelijk jangle pop, maar de zang doet het nog niet voor mij... kan zijn dat dat beter wordt als je er eenmaal aan gewend bent (zoiets had ik met Felt, waar dit me aan doet denken)
- dit ken via een rock id contest van El Ninjo van lang geleden en van een van de eerste Turn Up The Bass-cd's... erg tof nummer, moet een leuke alternatieve discoplaat zijn geweest in de 80s.
- ene oor in, andere oor uit. in de tussentijd nog wel gemerkt dat dit behoorlijk doorsnee gitaarmuziek is...
- ook voor mij een ontdekking. uit de tijd dat psychedelische soul en rock nog niet zover uiteindelijk lagen. voor mij de topper van dit viertal.
1-7-1-5
The Count - Follow You Back Home 6,5
Deapseagreen – Black Maria 4,5
Rotary Connection - I Am the Blackgold of the Sun 9
- redelijk jangle pop, maar de zang doet het nog niet voor mij... kan zijn dat dat beter wordt als je er eenmaal aan gewend bent (zoiets had ik met Felt, waar dit me aan doet denken)
- dit ken via een rock id contest van El Ninjo van lang geleden en van een van de eerste Turn Up The Bass-cd's... erg tof nummer, moet een leuke alternatieve discoplaat zijn geweest in de 80s.
- ene oor in, andere oor uit. in de tussentijd nog wel gemerkt dat dit behoorlijk doorsnee gitaarmuziek is...
- ook voor mij een ontdekking. uit de tijd dat psychedelische soul en rock nog niet zover uiteindelijk lagen. voor mij de topper van dit viertal.
1-7-1-5
0
geplaatst: 16 mei 2012, 00:50 uur
Weinig tijd gehad de laatste dagen, dus even snel:
35.
The Count - Follow You Back Home 8,5
Mooie ontdekking, hier moet ik meer van zien te vinden.
The Residents - Kawliga 9
Billie Jean, mijn all time favourite meets Love and Rockets - No Big Deal (1989) . Vraag me niet om de associatie van dat laatste nummer met deze, het kwam als eerste in me op.
Deapseagreen – Black Maria 7,3
Standaard maar prima werkje.
Rotary Connection - I Am the Blackgold of the Sun 7,8
Met psychedelica heb ik weinig, maar met soul des te meer. Ook een prima ontdekking.
2-8-1-5
35.
The Count - Follow You Back Home 8,5
Mooie ontdekking, hier moet ik meer van zien te vinden.
The Residents - Kawliga 9
Billie Jean, mijn all time favourite meets Love and Rockets - No Big Deal (1989) . Vraag me niet om de associatie van dat laatste nummer met deze, het kwam als eerste in me op.
Deapseagreen – Black Maria 7,3
Standaard maar prima werkje.
Rotary Connection - I Am the Blackgold of the Sun 7,8
Met psychedelica heb ik weinig, maar met soul des te meer. Ook een prima ontdekking.
2-8-1-5
0
geplaatst: 16 mei 2012, 00:55 uur
35.
The Count - Follow You Back Home 4
Matigheid ten top, irritante zang.
Tja, de soundtrack van mijn jeugd, dit is voor mij een oude bekende. Blijft lekker.
Deapseagreen – Black Maria 7,5
Mmm, ben niet zo kritisch als eerdere posters, vind die 'nonchalance' in de zang heerlijk, de sound mag er ook zijn, prima nummer eigenlijk.
Rotary Connection - I Am the Blackgold of the Sun 7
Ook dit nummer kende ik al. Uitstekend, maar zo heel veel gebeurt hier toch ook weer niet.
2-9-2-5
The Count - Follow You Back Home 4
Matigheid ten top, irritante zang.
Tja, de soundtrack van mijn jeugd, dit is voor mij een oude bekende. Blijft lekker.
Deapseagreen – Black Maria 7,5
Mmm, ben niet zo kritisch als eerdere posters, vind die 'nonchalance' in de zang heerlijk, de sound mag er ook zijn, prima nummer eigenlijk.
Rotary Connection - I Am the Blackgold of the Sun 7
Ook dit nummer kende ik al. Uitstekend, maar zo heel veel gebeurt hier toch ook weer niet.
2-9-2-5
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 16 mei 2012, 09:18 uur
Vanwege de popquiz marathon ben ik om 18.00 niet online, ook de uitslag zal ik pas morgen posten, de loting staat op pag 196.
Dus voel je vrij om te posten.
Dus voel je vrij om te posten.
0
geplaatst: 16 mei 2012, 10:49 uur
35.
The Count - Follow You Back Home
Wat is er met die zanger aan de hand?
Wat een vreselijk stemgeluid, of is het een zangeres....nee toch niet, toch?
Verder een erg beperkte compositie.
(5,0)
The Residents - Kawliga
Aangezien ze al 9 punten hebben , gaan mijn puntjes naar de overige twee sterke nominaties.
Puur en alleen daar om. Verder lekkere deconstructieve muziek. Eerste afbreken om met de brokstukken een prettige nieuw geheel te maken.
(8,7)
Deepseagreen – Black Maria
Wat hier door enkelen wordt afgedaan als standaard vind ik verre van dat. ( ik zou willen dat dit 'de' standaard was)
Ik krijg hier een prettig gevoel bij. In de eerste plaats verbaasde het me dat deze band uit London komt. had ik niet verwacht, vind de sound behoorlijk 'non british'.
Daarnaast een heerlijke bassound, al met al roept dit prettige herinneringen op; vooral Blue Cheer en Free komen omhoog; niet zo zeer de muziek , maar meer het gevoel. Leuke ontdekking. Mooi gitaargeluid ook.
(8,4)
Rotary Connection - I Am the Blackgold of the Sun
Frank had gelijk, dit leek de grote verrassing te worden van de editie.
Echter na een aantal spins blijft het me net niet genoeg boeien.
Desalniettemin ( mooi woord ) toch een prettige kennismaking.
Was in die jaren nog een Piepfartje, en je kunt niet alles kennen; maar toch verbaasd het me dat ik hier echt nog nooit eerder van had gehoord.
(8,4)
2-9-3-6
The Count - Follow You Back Home
Wat is er met die zanger aan de hand?
Wat een vreselijk stemgeluid, of is het een zangeres....nee toch niet, toch?
Verder een erg beperkte compositie.
(5,0)
The Residents - Kawliga
Aangezien ze al 9 punten hebben , gaan mijn puntjes naar de overige twee sterke nominaties.
Puur en alleen daar om. Verder lekkere deconstructieve muziek. Eerste afbreken om met de brokstukken een prettige nieuw geheel te maken.
(8,7)
Deepseagreen – Black Maria
Wat hier door enkelen wordt afgedaan als standaard vind ik verre van dat. ( ik zou willen dat dit 'de' standaard was)
Ik krijg hier een prettig gevoel bij. In de eerste plaats verbaasde het me dat deze band uit London komt. had ik niet verwacht, vind de sound behoorlijk 'non british'.
Daarnaast een heerlijke bassound, al met al roept dit prettige herinneringen op; vooral Blue Cheer en Free komen omhoog; niet zo zeer de muziek , maar meer het gevoel. Leuke ontdekking. Mooi gitaargeluid ook.
(8,4)
Rotary Connection - I Am the Blackgold of the Sun
Frank had gelijk, dit leek de grote verrassing te worden van de editie.
Echter na een aantal spins blijft het me net niet genoeg boeien.
Desalniettemin ( mooi woord ) toch een prettige kennismaking.
Was in die jaren nog een Piepfartje, en je kunt niet alles kennen; maar toch verbaasd het me dat ik hier echt nog nooit eerder van had gehoord.
(8,4)
2-9-3-6
0
geplaatst: 16 mei 2012, 12:29 uur
35.
The Count - Follow Your Back Home 7,2
Prima nummer. Niet bijzonder, maar ook niet veel over op of aan te merken.
The Residents - Kaw-liga 7,2
Het lijkt wel een mix van (80”s) hits, waarbij de bedoeling is te raden wat je allemaal voorbij hoort komen … sommige fragmenten (en natuurlijk de hele basis van het nummer) komen heel bekend voor. Best leuk om eens te horen, maar ‘t zal geen favoriet worden om vaak te luisteren.
Deepseagreen – Black Maria 6,2
Wel aardig.
Rotary Connection - I Am the Blackgold of the Sun 7,0
Ook weer een ouwetje, zo’n 40 jaar. Prima nummer, maar ook weer niet zo heel bijzonder.
Soms lijkt het erop dat we de alternatieve 152 kunnen omdopen tot een (Alternatieve) Oldies lijst.
3-10-3-6
The Count - Follow Your Back Home 7,2
Prima nummer. Niet bijzonder, maar ook niet veel over op of aan te merken.
The Residents - Kaw-liga 7,2
Het lijkt wel een mix van (80”s) hits, waarbij de bedoeling is te raden wat je allemaal voorbij hoort komen … sommige fragmenten (en natuurlijk de hele basis van het nummer) komen heel bekend voor. Best leuk om eens te horen, maar ‘t zal geen favoriet worden om vaak te luisteren.
Deepseagreen – Black Maria 6,2
Wel aardig.
Rotary Connection - I Am the Blackgold of the Sun 7,0
Ook weer een ouwetje, zo’n 40 jaar. Prima nummer, maar ook weer niet zo heel bijzonder.
Soms lijkt het erop dat we de alternatieve 152 kunnen omdopen tot een (Alternatieve) Oldies lijst.
3-10-3-6
0
geplaatst: 16 mei 2012, 14:11 uur
Dat kan op jouw zo overkomen.
Maar is op zich niet zo verwonderlijk als je ziet wat er door de bank genomen anno nu zo al uitkomt.
Daarnaast zijn moderne dingen makkelijker verkrijgbaar en toegankelijk, waarbij je de vraag kunt stellen hoe alternatief dat allemaal is ( alternatief ten opzichte van mainstream, dat is overigens tegenwoordig ook niet altijd meer zo duidelijk te scheiden).
Verder is veel muziek van tegenwoordig ( ik chargeer) een herhalingsoefening van eerder werk.
En de gemiddelde leeftijd van de deelnemers speelt ook een rol denk ik.
0
geplaatst: 16 mei 2012, 15:21 uur
35.
The Count -Follow Your Back Home 8,2
The Residents – Kaw-liga (7,2)
Deepseagreen – Black Maria (8)
Rotary Connection - I Am the Blackgold of the Sun (7)
4-10-4-6
The Count -Follow Your Back Home 8,2
The Residents – Kaw-liga (7,2)
Deepseagreen – Black Maria (8)
Rotary Connection - I Am the Blackgold of the Sun (7)
4-10-4-6
0
geplaatst: 16 mei 2012, 15:50 uur
Oldfart schreef:
Maar is op zich niet zo verwonderlijk als je ziet wat er door de bank genomen anno nu zo al uitkomt. Daarnaast zijn moderne dingen makkelijker verkrijgbaar en toegankelijk, waarbij je de vraag kunt stellen hoe alternatief dat allemaal is ( alternatief ten opzichte van mainstream, dat is overigens tegenwoordig ook niet altijd meer zo duidelijk te scheiden).Verder is veel muziek van tegenwoordig ( ik chargeer) een herhalingsoefening van eerder werk. En de gemiddelde leeftijd van de deelnemers speelt ook een rol denk ik.
(quote)
Dat kan op jou zo overkomen.Maar is op zich niet zo verwonderlijk als je ziet wat er door de bank genomen anno nu zo al uitkomt. Daarnaast zijn moderne dingen makkelijker verkrijgbaar en toegankelijk, waarbij je de vraag kunt stellen hoe alternatief dat allemaal is ( alternatief ten opzichte van mainstream, dat is overigens tegenwoordig ook niet altijd meer zo duidelijk te scheiden).Verder is veel muziek van tegenwoordig ( ik chargeer) een herhalingsoefening van eerder werk. En de gemiddelde leeftijd van de deelnemers speelt ook een rol denk ik.
Ik heb begrepen dat "Alternatief" in dit topic niet zo zeer betrekking heeft op een muziekgenre, maar een ruimere betekenis heeft in de zin van "niet bekend of minder bekend", waarbij de criteria max 20 stemmen is en de band/artiest (nog) niet echt bekend is met hits. Genres zijn ook moeilijk af te bakenen. Het idee is dat je nieuwe muziek ontdekt, dat kan dance zijn maar ook psychedelische rock o.i.d. Overigens zijn er juist door deelnemende twintigers soms hele oude nummers genomineerd, dus of de hang naar oude muziek leeftijdsgebonden is weet ik niet hoewel er bij sommige andere deelnemers ook enig sentiment kan meespelen. Er wordt recent, of zeg bv. het laatste decennium ook goede muziek gemaakt, maar daar moet je wel mee in aanraking komen. Zelf hoopte ik met de alternatieve lijst wat recenter werk te ontdekken, juist omdat ik zelf ook geregeld muziek van 30 tot 40 jaar terug afspeel. Dat is overigens ook al wel (een beetje) het geval.
0
geplaatst: 16 mei 2012, 16:28 uur
Er zitten op MusicMeter veel jonge users wat tot gevolg heeft dat recente albums veel sneller aan de 20 albums komen. Daarom zijn die jaren hier misschien wat ondervertegenwoordigd.
Als je recente muziek wilt ontdekken is het topic 'Song van het jaar competitie' eigenlijk veel beter geschikt. Ik zie dit topic meer als een grote vergaarbak van muziek uit allerlei tijden, al wordt alle muziek van voor 1970 meestal kansloos weggestemd heb ik het idee.
Als je recente muziek wilt ontdekken is het topic 'Song van het jaar competitie' eigenlijk veel beter geschikt. Ik zie dit topic meer als een grote vergaarbak van muziek uit allerlei tijden, al wordt alle muziek van voor 1970 meestal kansloos weggestemd heb ik het idee.
0
geplaatst: 16 mei 2012, 16:33 uur
Skeleton Hands is inderdaad
Thanks!
Torul vind ik niet zo veel.
In deze editie zitten er toch al gauw een stuk of 10 hele goede nummers bij (en dan reken ik mijn eigen nominaties maar even niet mee) (en die hoeft niemand in te koppen
)
@herman: topic(s) in mijn updates geplaatst, ga ik eens verkennen.
Thanks!Torul vind ik niet zo veel.
In deze editie zitten er toch al gauw een stuk of 10 hele goede nummers bij (en dan reken ik mijn eigen nominaties maar even niet mee) (en die hoeft niemand in te koppen
)@herman: topic(s) in mijn updates geplaatst, ga ik eens verkennen.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 16 mei 2012, 17:04 uur
Ook nog vrij recent trouwens
Warlocks
Vandaag nog een cd van binnen gekregen, dit vind ik nou heerlijk
Warlocks
Vandaag nog een cd van binnen gekregen, dit vind ik nou heerlijk

0
geplaatst: 16 mei 2012, 18:13 uur
36.
Folk & Røvere - Litt Nærmere Himmelen
Celeste - Diluons Nos Souvenirs D' Enfance
Amaral - Hacia Lo Salvaje
The Shamen – Christopher Mayhew Says A Lot
0-0-0-0
Deadline: 17-5 18.00 uur
0-0-0-0
0
geplaatst: 16 mei 2012, 18:52 uur
36
Folk & Røvere - Litt Nærmere Himmelen: Begint veelbelovend; ze lijkt op Angela Schijf. Toch wel mooi, het nummer trouwens ook. 8
Celeste - Diluons Nos Souvenirs D' Enfance: Dit hakt er goed in. Ik kan de zang niet zo goed verstaan, maar volgens mij is die zanger best boos. 7,8
Amaral - Hacia Lo Salvaje: Wel leuk maar niet bijzonder. 6
The Shamen – Christopher Mayhew Says A Lot: Ja, dit is weer gewoon goed, maar ik ken beter werk. 8
1-0-0-1
Folk & Røvere - Litt Nærmere Himmelen: Begint veelbelovend; ze lijkt op Angela Schijf. Toch wel mooi, het nummer trouwens ook. 8
Celeste - Diluons Nos Souvenirs D' Enfance: Dit hakt er goed in. Ik kan de zang niet zo goed verstaan, maar volgens mij is die zanger best boos. 7,8
Amaral - Hacia Lo Salvaje: Wel leuk maar niet bijzonder. 6
The Shamen – Christopher Mayhew Says A Lot: Ja, dit is weer gewoon goed, maar ik ken beter werk. 8
1-0-0-1
0
geplaatst: 16 mei 2012, 20:40 uur
Oldfart schreef:
Bij de weg: Het is Deep i.p.v. Deap bij die zeegroenen toch?
inderdaad, foutje van mij bij mijn nominatie Bij de weg: Het is Deep i.p.v. Deap bij die zeegroenen toch?

0
geplaatst: 16 mei 2012, 20:47 uur
36
Folk & Røvere - Litt Nærmere Himmelen: Niet slecht, wel een beetje flauwtjes (6,8)
Celeste - Diluons Nos Souvenirs D' Enfance: Inderdaad boos, of in ieder geval teleurgesteld. Hopelijk lucht het op (7,0)
Amaral - Hacia Lo Salvaje: Couplet schiet niet echt op. Refrein harkt het punt binnen (7,2)
The Shamen – Christopher Mayhew Says A Lot: Live verslag van een mescaline-trip door een Britse politicus van weleer, verwerkt in een stampende bak psychedelica. Vette cocktail (9,0)
1-0-1-2
Folk & Røvere - Litt Nærmere Himmelen: Niet slecht, wel een beetje flauwtjes (6,8)
Celeste - Diluons Nos Souvenirs D' Enfance: Inderdaad boos, of in ieder geval teleurgesteld. Hopelijk lucht het op (7,0)
Amaral - Hacia Lo Salvaje: Couplet schiet niet echt op. Refrein harkt het punt binnen (7,2)
The Shamen – Christopher Mayhew Says A Lot: Live verslag van een mescaline-trip door een Britse politicus van weleer, verwerkt in een stampende bak psychedelica. Vette cocktail (9,0)
1-0-1-2
0
geplaatst: 16 mei 2012, 21:42 uur
36.
Folk & Røvere - Litt Nærmere Himmelen 6
Celeste - Diluons Nos Souvenirs D' Enfance 6
Amaral - Hacia Lo Salvaje 5,5
The Shamen – Christopher Mayhew Says A Lot 7,5
Drie keer aardig en een keertje prima. Het metalnummer komt op een gegeven moment wel goed los, tot dat moment kan het me weinig bekoren. De andere twee nummers vind ik wat te anoniem. Dat The Shamen dergelijke muziek maakte in de 80s wist ik niet, maar dit klinkt wel interessant.
1-1-1-3
Folk & Røvere - Litt Nærmere Himmelen 6
Celeste - Diluons Nos Souvenirs D' Enfance 6
Amaral - Hacia Lo Salvaje 5,5
The Shamen – Christopher Mayhew Says A Lot 7,5
Drie keer aardig en een keertje prima. Het metalnummer komt op een gegeven moment wel goed los, tot dat moment kan het me weinig bekoren. De andere twee nummers vind ik wat te anoniem. Dat The Shamen dergelijke muziek maakte in de 80s wist ik niet, maar dit klinkt wel interessant.
1-1-1-3
0
geplaatst: 16 mei 2012, 21:53 uur
36.
(6,7)
(6,5)
(6,0)
(5,2)
Sla commentaar maar een rondje over.
Anders lijk ik zo'n grumpy old man....
2-2-1-3
(6,7)
(6,5)
(6,0)
(5,2)
Sla commentaar maar een rondje over.
Anders lijk ik zo'n grumpy old man....
2-2-1-3
0
geplaatst: 16 mei 2012, 22:14 uur
36.
Wat mij betreft een slechte ronde en dan vind ik het lastig om commentaar te leveren. Ik heb het toch maar gedaan.
Folk & Røvere - Litt Nærmere Himmelen (5,5)
Ik heb de indruk dat dit nummer het vooral van de tekst moet hebben; althans dat hoop ik dan maar.
Celeste - Diluons Nos Souvenirs D' Enfance (4,0)
Het nummer maakt goed duidelijk dat niet iedereen het in de vingers heeft om dit soort muziek te maken, terwijl anderen denken dat het allemaal hetzelfde is. De inbrenger van dit nummer (wie het ook is) zal om deze kritiek moeten lachen of wordt heel erg boos. Of beide. Sorry.
Amaral - Hacia Lo Salvaje (6,3)
Flutnummer. Wel een mooi filmpje. En een punt.
The Shamen – Christopher Mayhew Says A Lot (7,3)
Geen onbekenden voor mij, maar echt geweldig vind ik dit niet.
2-2-2-4
Wat mij betreft een slechte ronde en dan vind ik het lastig om commentaar te leveren. Ik heb het toch maar gedaan.
Folk & Røvere - Litt Nærmere Himmelen (5,5)
Ik heb de indruk dat dit nummer het vooral van de tekst moet hebben; althans dat hoop ik dan maar.
Celeste - Diluons Nos Souvenirs D' Enfance (4,0)
Het nummer maakt goed duidelijk dat niet iedereen het in de vingers heeft om dit soort muziek te maken, terwijl anderen denken dat het allemaal hetzelfde is. De inbrenger van dit nummer (wie het ook is) zal om deze kritiek moeten lachen of wordt heel erg boos. Of beide. Sorry.
Amaral - Hacia Lo Salvaje (6,3)
Flutnummer. Wel een mooi filmpje. En een punt.
The Shamen – Christopher Mayhew Says A Lot (7,3)
Geen onbekenden voor mij, maar echt geweldig vind ik dit niet.
2-2-2-4
0
geplaatst: 16 mei 2012, 22:15 uur
36.
Folk & Røvere - Litt Nærmere Himmelen 7,4
Mooi slepend nummer, laat ik me aansluiten bij één van de geplaatste voetnoten, “een fraai nummer”.
Celeste - Diluons Nos Souvenirs D' Enfance 4,0
Het tegenovergestelde van voorgaande
Amaral - Hacia Lo Salvaje 7,0
Dit nummer lijkt (qua melodie) best veel op La Solitudine. Niet onaardig, geen topper.
The Shamen – Christopher Mayhew Says A Lot 7,1
Rommelig, maar als je eenmaal in ’t nummer zit wen je er nog aan ook. Heeft toch wel wat.
3-2-2-5
Folk & Røvere - Litt Nærmere Himmelen 7,4
Mooi slepend nummer, laat ik me aansluiten bij één van de geplaatste voetnoten, “een fraai nummer”.
Celeste - Diluons Nos Souvenirs D' Enfance 4,0
Het tegenovergestelde van voorgaande
Amaral - Hacia Lo Salvaje 7,0
Dit nummer lijkt (qua melodie) best veel op La Solitudine. Niet onaardig, geen topper.
The Shamen – Christopher Mayhew Says A Lot 7,1
Rommelig, maar als je eenmaal in ’t nummer zit wen je er nog aan ook. Heeft toch wel wat.
3-2-2-5
0
geplaatst: 16 mei 2012, 23:41 uur
36.
Folk & Røvere - Litt Nærmere Himmelen 9,6
a.k.a. "Nok Noe". Wat een geweldige ontdekking was dit eerder dit jaar in het mooie topic De anderstalige ladder. Echt jammer dat er niet meer van de vaste MuMe kern daar aanschuift. Valt best nog eens wat moois te ontdekken.
Celeste - Diluons Nos Souvenirs D' Enfance 4,7
Af en toe een redelijk stuk, maar verder kan ik hier niet zoveel mee.
Amaral - Hacia Lo Salvaje 6,7
Zeer vriendelijk en veilig nummer, niet meer en niet minder.
The Shamen – Christopher Mayhew Says A Lot 5,1
Tja...wat moet je hier nu mee? Of de zang van een muziekstuk is weggehaald...een koptelefoon die niet helemaal goed is ingeplugd. Ben wel wat anders van de guys gewend.
4-2-3-5
Folk & Røvere - Litt Nærmere Himmelen 9,6
a.k.a. "Nok Noe". Wat een geweldige ontdekking was dit eerder dit jaar in het mooie topic De anderstalige ladder. Echt jammer dat er niet meer van de vaste MuMe kern daar aanschuift. Valt best nog eens wat moois te ontdekken.
Celeste - Diluons Nos Souvenirs D' Enfance 4,7
Af en toe een redelijk stuk, maar verder kan ik hier niet zoveel mee.
Amaral - Hacia Lo Salvaje 6,7
Zeer vriendelijk en veilig nummer, niet meer en niet minder.
The Shamen – Christopher Mayhew Says A Lot 5,1
Tja...wat moet je hier nu mee? Of de zang van een muziekstuk is weggehaald...een koptelefoon die niet helemaal goed is ingeplugd. Ben wel wat anders van de guys gewend.
4-2-3-5
0
geplaatst: 17 mei 2012, 01:45 uur
36.
Tsja, het gevaar van subjectiviteit ligt hier voor mij heel erg op de loer. Twee nominaties van mijzelf die ik de laatste twaalf maanden ontdekt heb en zo goed vind, dat ze regelmatig op repeat hebben gestaan. Maar de andere twee nummers vind ik ofwel zo nietszeggend en toewerkend naar behoorlijk irritant ofwel zo hemeltergend slecht, dat ik geen enkele moeite heb de punten toe te kennen.
Folk & Røvere - Litt Nærmere Himmelen 9,0
Celeste - Diluons Nos Souvenirs D' Enfance 4,5
Amaral - Hacia Lo Salvaje 8,5
The Shamen – Christopher Mayhew Says A Lot 2,5
Voor de diversiteit is het maar goed dat mijn mening kennelijk bepaald niet unaniem gedeeld wordt. Al snap ik echt niets van de andere beoordelingen.
5-2-4-5
Tsja, het gevaar van subjectiviteit ligt hier voor mij heel erg op de loer. Twee nominaties van mijzelf die ik de laatste twaalf maanden ontdekt heb en zo goed vind, dat ze regelmatig op repeat hebben gestaan. Maar de andere twee nummers vind ik ofwel zo nietszeggend en toewerkend naar behoorlijk irritant ofwel zo hemeltergend slecht, dat ik geen enkele moeite heb de punten toe te kennen.
Folk & Røvere - Litt Nærmere Himmelen 9,0
Celeste - Diluons Nos Souvenirs D' Enfance 4,5
Amaral - Hacia Lo Salvaje 8,5
The Shamen – Christopher Mayhew Says A Lot 2,5
Voor de diversiteit is het maar goed dat mijn mening kennelijk bepaald niet unaniem gedeeld wordt. Al snap ik echt niets van de andere beoordelingen.
5-2-4-5
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 17 mei 2012, 10:01 uur
36.
Folk & Røvere - Litt Nærmere Himmelen 8 erg mooi nummer.
Celeste - Diluons Nos Souvenirs D' Enfance 7 muzikaal erg tof, die zang slaat echter nergens op, komt totaal niet over in elk geval.
Amaral - Hacia Lo Salvaje 7,5 mooie opbouw, niks mis mee.
The Shamen – Christopher Mayhew Says A Lot 6 weer veel te chaotisch voor mij, van alles door elkaar wordt een brei aan geluiden.
6-2-5-5
Folk & Røvere - Litt Nærmere Himmelen 8 erg mooi nummer.
Celeste - Diluons Nos Souvenirs D' Enfance 7 muzikaal erg tof, die zang slaat echter nergens op, komt totaal niet over in elk geval.
Amaral - Hacia Lo Salvaje 7,5 mooie opbouw, niks mis mee.
The Shamen – Christopher Mayhew Says A Lot 6 weer veel te chaotisch voor mij, van alles door elkaar wordt een brei aan geluiden.
6-2-5-5
0
geplaatst: 17 mei 2012, 13:46 uur
36.
Folk & Røvere - Litt Nærmere Himmelen 8,4
Inderdaad een mooi nummer
Celeste - Diluons Nos Souvenirs D' Enfance 7,2
mooie gitaren en verder wat DJ Frankie zegt
Amaral - Hacia Lo Salvaje 7,5
lekkere song
The Shamen – Christopher Mayhew Says A Lot 5,2
krijg beetje hoofdpijn van
7-2-6-5
Folk & Røvere - Litt Nærmere Himmelen 8,4
Inderdaad een mooi nummer
Celeste - Diluons Nos Souvenirs D' Enfance 7,2
mooie gitaren en verder wat DJ Frankie zegt
Amaral - Hacia Lo Salvaje 7,5
lekkere song
The Shamen – Christopher Mayhew Says A Lot 5,2
krijg beetje hoofdpijn van
7-2-6-5
0
geplaatst: 17 mei 2012, 14:31 uur
36.
Folk & Røvere - Litt Nærmere Himmelen 5,8
Celeste - Diluons Nos Souvenirs D' Enfance 3
Amaral - Hacia Lo Salvaje 5
The Shamen – Christopher Mayhew Says A Lot 7
Te doorsnee om me te raken.
Dit kun je na je 16e toch niet meer leuk vinden
13 in een dozijn. Goed nieuws voor Folk & Røvere in ieder geval.
Dit redt de ronde enigszins, een poging tot een eigen geluid, met ‘zang’ die me doet denken aan Discipline van King Crimson.
8-2-6-6
Folk & Røvere - Litt Nærmere Himmelen 5,8
Celeste - Diluons Nos Souvenirs D' Enfance 3
Amaral - Hacia Lo Salvaje 5
The Shamen – Christopher Mayhew Says A Lot 7
Te doorsnee om me te raken.
Dit kun je na je 16e toch niet meer leuk vinden

13 in een dozijn. Goed nieuws voor Folk & Røvere in ieder geval.
Dit redt de ronde enigszins, een poging tot een eigen geluid, met ‘zang’ die me doet denken aan Discipline van King Crimson.
8-2-6-6
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 17 mei 2012, 18:00 uur
Uitslagen:
34.
1. Toyshop – Violent Light 9 punten gem: 7,45
2. Faye Wong - Jiang Ai (To Love) 7 punten gem: 7,23
3. Arthur Russell - This Is How We Walk on the Moon 4 punten gem: 6,99
4. DJ Kentaro – Trust 4 punten gem: 6,11
35:
1 The Residents - Kawliga 10 punten gem: 8,14
2 Rotary Connection - I Am the Blackgold of the Sun 6 punten gem: 7,89
3 Deapseagreen – Black Maria 4 punten 7,07
4 The Count - Follow You Back Home.. 4 punten gem: 6,75
36:
1 Folk & Røvere - Litt Nærmere Himmelen 8 punten gem: 7,38
2 Amaral - Hacia Lo Salvaje 6 punten gem: 6,54
3 The Shamen – Christopher Mayhew Says A Lot 6 punten gem: 6,35
4 Celeste - Diluons Nos Souvenirs D' Enfance 2 punten gem: 5,61
34.
1. Toyshop – Violent Light 9 punten gem: 7,45
2. Faye Wong - Jiang Ai (To Love) 7 punten gem: 7,23
3. Arthur Russell - This Is How We Walk on the Moon 4 punten gem: 6,99
4. DJ Kentaro – Trust 4 punten gem: 6,11
35:
1 The Residents - Kawliga 10 punten gem: 8,14
2 Rotary Connection - I Am the Blackgold of the Sun 6 punten gem: 7,89
3 Deapseagreen – Black Maria 4 punten 7,07
4 The Count - Follow You Back Home.. 4 punten gem: 6,75
36:
1 Folk & Røvere - Litt Nærmere Himmelen 8 punten gem: 7,38
2 Amaral - Hacia Lo Salvaje 6 punten gem: 6,54
3 The Shamen – Christopher Mayhew Says A Lot 6 punten gem: 6,35
4 Celeste - Diluons Nos Souvenirs D' Enfance 2 punten gem: 5,61
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.