Muziek / Muziekgames / Alternatieve Top 152
zoeken in:
0
Davez
geplaatst: 12 mei 2007, 13:51 uur
8 Dead Kennedys - Moon over marin - Neurosis - Locust Star - Dirty Three - Lullabye for Christie - XTC - Dear God
3-0-6-6 Dirty Three
(7,5)(5)(8.5)(5,5)
Moon over marin: heerlijk gitaargeluid
dirty three: Zo beeld ik me de muziek in opweg door de tunnel van licht naar de hemel toe ( bij wijze van spreken he)
neurosis: lawaai
xtc: na 3 luisterbeurten kan ik nog steeds niet herinneren hoe het ook alweer ging
Shangri la heeft niet gestemd dus ik heb zijn stem toegevoegd in mijn post
3-0-6-6 Dirty Three
(7,5)(5)(8.5)(5,5)
Moon over marin: heerlijk gitaargeluid
dirty three: Zo beeld ik me de muziek in opweg door de tunnel van licht naar de hemel toe ( bij wijze van spreken he)
neurosis: lawaai
xtc: na 3 luisterbeurten kan ik nog steeds niet herinneren hoe het ook alweer ging
Shangri la heeft niet gestemd dus ik heb zijn stem toegevoegd in mijn post
0
geplaatst: 12 mei 2007, 13:54 uur
8 Dead Kennedys - Moon over marin - Neurosis - Locust Star - Dirty Three - Lullabye for Christie - XTC - Dear God
4-0-6-6 Dead Kennedys
(7,5)(6)(5)(7,5)
Dead Kennedys krijgt redelijk lovende kritieken maar weinig stemmen, daar breng ik alvast verandering in. Neurosis is goed maar niet echt mijn genre. Het slaapliedje van Dirty Three doet wat het belooft en XTC tenslotte is een erg goed nummer. Ik denk echter dat dit zowat het meest bekende nummer uit deze KO is en het verbaasde me dan ook dat dit nooit een 'hit' is geweest.
4-0-6-6 Dead Kennedys
(7,5)(6)(5)(7,5)
Dead Kennedys krijgt redelijk lovende kritieken maar weinig stemmen, daar breng ik alvast verandering in. Neurosis is goed maar niet echt mijn genre. Het slaapliedje van Dirty Three doet wat het belooft en XTC tenslotte is een erg goed nummer. Ik denk echter dat dit zowat het meest bekende nummer uit deze KO is en het verbaasde me dan ook dat dit nooit een 'hit' is geweest.
0
geplaatst: 12 mei 2007, 14:11 uur
0
geplaatst: 12 mei 2007, 15:28 uur
4-0-6-7 XTC
(8)(2)(4,5)(9)
Half geslaagd rondje voor mij. Helaas voor de liefhebbers zitten Neurosis en Dirty Three aan de verkeerde kant van de streep. Neurosis is echt niet aan mij besteed en alhoewel ik Dirty Three ook niet echt slecht kan noemen boeit het me toch zo weinig dat ik moeite heb om het nummer aandachtig uit te luisteren.
Boven de streep zitten the Dead Kennedys en XTC.
Het nummer van de Dead Kennedys is gewoon lekkere punk, muziek naar m'n hart.
Desalniettemin is mijn winnaar toch XTC. Dear God is inderdaad wel 1 van de bekendste titels van deze KO en het verbaasde mij ook dat het geen hit is geweest. Maar ik blijf het na al die jaren gewoon een erg sterk nummer vinden.
4-0-6-7 XTC
(8)(2)(4,5)(9)
Half geslaagd rondje voor mij. Helaas voor de liefhebbers zitten Neurosis en Dirty Three aan de verkeerde kant van de streep. Neurosis is echt niet aan mij besteed en alhoewel ik Dirty Three ook niet echt slecht kan noemen boeit het me toch zo weinig dat ik moeite heb om het nummer aandachtig uit te luisteren.
Boven de streep zitten the Dead Kennedys en XTC.
Het nummer van de Dead Kennedys is gewoon lekkere punk, muziek naar m'n hart.
Desalniettemin is mijn winnaar toch XTC. Dear God is inderdaad wel 1 van de bekendste titels van deze KO en het verbaasde mij ook dat het geen hit is geweest. Maar ik blijf het na al die jaren gewoon een erg sterk nummer vinden.
0
geplaatst: 12 mei 2007, 16:15 uur
4-0-7-7 D3
(6,5)(7)(9)(7)
Zeer sterke ronde,
Dead Kennedys bevallen me zeer goed, jammer dat dit niet een van de sterkste nummers is die ik van ze ken.
Het machtig krachtige lawaai van Neurosis spreekt me altijd wel aan, ook helaas weer niet hun beste nummer.
Lullabye For Christie is echt een nummer dat voor mij is gemaakt, heerlijk langzaam opbouwend met een geweldige melodie.
XTC kende ik nog niet, maar is zeker een nummer waar wat in zit, lekker nummer, zal er nog wel eens meer van luisteren.
4-0-7-7 D3
(6,5)(7)(9)(7)
Zeer sterke ronde,
Dead Kennedys bevallen me zeer goed, jammer dat dit niet een van de sterkste nummers is die ik van ze ken.
Het machtig krachtige lawaai van Neurosis spreekt me altijd wel aan, ook helaas weer niet hun beste nummer.
Lullabye For Christie is echt een nummer dat voor mij is gemaakt, heerlijk langzaam opbouwend met een geweldige melodie.
XTC kende ik nog niet, maar is zeker een nummer waar wat in zit, lekker nummer, zal er nog wel eens meer van luisteren.
0
geplaatst: 12 mei 2007, 16:27 uur
El Ninjo schreef:
Volgens mij waren de enige echte hitjes van XTC "Senses Working Overtime"en "Making Plans for Nigel". Het album Skylarking waar "Dear God" vanaf komt had tijdens de nominatie 40 stemmen en kon dus nog net.
Het nummer is ondertussen wel een beetje een "klassieker" geworden en vele malen gecoverd.
Ben het met je eens dat het een grensgeval is, maar ik ging er vanuit dat er vast nog wel mensen waren die het nummer nog nooit gehoord hadden (of nog erger: nog nooit iets van XTC gehoord hadden), en het is hoe dan ook een bijzonder fraai nummer van de enige Beatlesachtige band ter wereld die beter klinkt dan de Beatles zelf

0
geplaatst: 12 mei 2007, 16:35 uur
divart schreef:
Volgens mij waren de enige echte hitjes van XTC "Senses Working Overtime"en "Making Plans for Nigel". Het album Skylarking waar "Dear God" vanaf komt had tijdens de nominatie 40 stemmen en kon dus nog net.
Het nummer is ondertussen wel een beetje een "klassieker" geworden en vele malen gecoverd.
Ben het met je eens dat het een grensgeval is, maar ik ging er vanuit dat er vast nog wel mensen waren die het nummer nog nooit gehoord hadden (of nog erger: nog nooit iets van XTC gehoord hadden), en het is hoe dan ook een bijzonder fraai nummer van de enige Beatlesachtige band ter wereld die beter klinkt dan de Beatles zelf

Ik twijfelde er niet aan hoor dat de nominatie gewoon klopte
opmerking kwam meer voort uit het feit dat ik het nummer eigenlijk zo goed ken dat dit voor m'n gevoel mede voortkwam doordat het gewoon een hit was geweest.
0
MetalDex
geplaatst: 12 mei 2007, 18:34 uur
4-0-7-8
(3)(5)(2)(6,5)
4-0-7-8
(3)(5)(2)(6,5)
0
geplaatst: 12 mei 2007, 19:18 uur
El Ninjo schreef:
Ik twijfelde er niet aan hoor dat de nominatie gewoon klopte
opmerking kwam meer voort uit het feit dat ik het nummer eigenlijk zo goed ken dat dit voor m'n gevoel mede voortkwam doordat het gewoon een hit was geweest.
Ik inderdaad ook niet, was nooit een hit. #99 in de billboard charts can nauwelijks als hit tellen Ik twijfelde er niet aan hoor dat de nominatie gewoon klopte
0
geplaatst: 12 mei 2007, 19:48 uur
4-0-8-8
(4,5)(5,5)(8,5)(7,0)
Dead Kennedys is een beetje slachtoffer van het feit dat het onderdeel is van een genre waar ik een ontzettende hekel aan heb door met name de simpelheid waarmee bands wegkomen: punk. Toch roept deze band niet echt dat gevoel op, maar boeien kan het me ook absoluut niet.
Neurosis is een metal band die me altijd weinig deed en dat geldt ook voor dit nummer. Slecht is het daarentegen ook niet.
Prachtig nummer van de smerige drie! Ik betrapte mezelf volgens mij zelfs op een traantje...
Ten slotte Dear God: een erg leuk nummer, maar eentje die je ook snel na het luisteren weer vergeet. Toch nog een 7
4-0-8-8
(4,5)(5,5)(8,5)(7,0)
Dead Kennedys is een beetje slachtoffer van het feit dat het onderdeel is van een genre waar ik een ontzettende hekel aan heb door met name de simpelheid waarmee bands wegkomen: punk. Toch roept deze band niet echt dat gevoel op, maar boeien kan het me ook absoluut niet.
Neurosis is een metal band die me altijd weinig deed en dat geldt ook voor dit nummer. Slecht is het daarentegen ook niet.
Prachtig nummer van de smerige drie! Ik betrapte mezelf volgens mij zelfs op een traantje...
Ten slotte Dear God: een erg leuk nummer, maar eentje die je ook snel na het luisteren weer vergeet. Toch nog een 7

0
geplaatst: 12 mei 2007, 19:51 uur
5-0-8-8 Dead Kennedys
(10) (7) (6,5) (9,5)
Dead Kennedys: een van mijn twee bijdragen aan dit topic, en wat mij betreft een quasi perfect punknummer (een 9,8 of 9,9 rond ik af naar 10
). Beste nummer van het geweldige Plastic Surgery Disasters. De riff, de solo, de lyrics, heerlijk allemaal. Ik kan eindeloos luisteren naar Moon over Marin.
Neurosis: sterk nummer, maar (zoals hier al meermaals gezegd is) vind ik de zang een stuk minder. Leuk voor even, maar na een paar minuten heb ik het wel gehad met het geschreeuw.
Dirty Three: geen slecht nummer, maar postrock is niet (altijd) mijn ding. Dit nummer ging mij wat vervelen na een tijdje. Maar toch ruim een voldoende.
XTC: prachtige popsong. Ik vind de afwisseling tussen beide stemmen prachtig. De 'kinderlijke' vrouwenstem en de iets diepere mannenstem. Bovendien is het ook een sterke protestsong.
5-0-8-8 Dead Kennedys
(10) (7) (6,5) (9,5)
Dead Kennedys: een van mijn twee bijdragen aan dit topic, en wat mij betreft een quasi perfect punknummer (een 9,8 of 9,9 rond ik af naar 10
). Beste nummer van het geweldige Plastic Surgery Disasters. De riff, de solo, de lyrics, heerlijk allemaal. Ik kan eindeloos luisteren naar Moon over Marin.Neurosis: sterk nummer, maar (zoals hier al meermaals gezegd is) vind ik de zang een stuk minder. Leuk voor even, maar na een paar minuten heb ik het wel gehad met het geschreeuw.
Dirty Three: geen slecht nummer, maar postrock is niet (altijd) mijn ding. Dit nummer ging mij wat vervelen na een tijdje. Maar toch ruim een voldoende.
XTC: prachtige popsong. Ik vind de afwisseling tussen beide stemmen prachtig. De 'kinderlijke' vrouwenstem en de iets diepere mannenstem. Bovendien is het ook een sterke protestsong.
0
geplaatst: 12 mei 2007, 20:01 uur
Nightrider schreef:
Dear God; een kritische tekst lees ik hierboven. Op een bepaalde manier vind ik het echter een beetje een clichetekst, en hoewel ik weinig tot geen andere nummers ken die over zulke zaken handelen, is de thematiek van deze kritiek behoorlijk uitgekauwd en bovendien te oppervlakkig. But then again: alle muziek moet in z'n tijd geplaatst worden. En het is gewoon een erg leuk nummer.
Dear God; een kritische tekst lees ik hierboven. Op een bepaalde manier vind ik het echter een beetje een clichetekst, en hoewel ik weinig tot geen andere nummers ken die over zulke zaken handelen, is de thematiek van deze kritiek behoorlijk uitgekauwd en bovendien te oppervlakkig. But then again: alle muziek moet in z'n tijd geplaatst worden. En het is gewoon een erg leuk nummer.
Natuurlijk is de tekst cliché. Maar Andy Partridge heeft er op geheel eigen wijze een aantal lagen ingebouwd. Het is jammer dat hun eigen clip eergister van You Tube is weggehaald want die gaf wat meer prijs van de bedoelingen. (ook al kan je er natuurlijk zelf uithalen wat je wil). Het kinderstemmetje is Andy Partridge zelf als kind, die, heerlijk naief, aan God een brief schrijft met de vraag waarom er zoveel ellende in de wereld is. Om over te gaan naar de volwassen Andy die dezelfde vragen nog steeds heeft. Als je enigzins bekend bent met XTC weet je dat ze niet geheel humorloos zijn. De crux in dit liedje (wat toch een brief aan God is) zit op het eind, het eindigd met "I don't believe in You". De vraag is dan natuurlijk waarom je een brief aan God zou schrijven als je er toch niet in geloofd. En zo haalt Andy zeer relativerend zijn eigen liedje onderuit.
0
fredpit
geplaatst: 12 mei 2007, 21:46 uur
6-0-8-8 Dead Kennedys
(8) (6,5) (6,5) (8)
Dead K's': gewoon goed .
Neurosis : Minder lachwekkend als veel genregenoten.
Dirty Three : Klinkt beter als onderdeel van het album, maar gaat net als zoveel van dit soort nr's naar een aantal draaibeurten vervelen.
XTC ; Ook ik ben verbaast dat dit nr geen hit is geweest. De singles van deze band heb ik altijd erg sterk gevonden, de albums bevallen me minder, ook niet echt mijn genre. Dead K's is meer mijn "ding" ,maar mijn stem gaat hier toch naar XTC.. Qua originaliteit, kwaliteit is het hier gewoon het betere liedje.
6-0-8-8 Dead Kennedys
(8) (6,5) (6,5) (8)
Dead K's': gewoon goed .
Neurosis : Minder lachwekkend als veel genregenoten.
Dirty Three : Klinkt beter als onderdeel van het album, maar gaat net als zoveel van dit soort nr's naar een aantal draaibeurten vervelen.
XTC ; Ook ik ben verbaast dat dit nr geen hit is geweest. De singles van deze band heb ik altijd erg sterk gevonden, de albums bevallen me minder, ook niet echt mijn genre. Dead K's is meer mijn "ding" ,maar mijn stem gaat hier toch naar XTC.. Qua originaliteit, kwaliteit is het hier gewoon het betere liedje.
0
geplaatst: 12 mei 2007, 22:04 uur
DK, kijk maar naar de stand.
Originaliteit en kwaliteit zijn blijkbaar niet doorslaggevend.
Originaliteit en kwaliteit zijn blijkbaar niet doorslaggevend.

0
Sheplays
geplaatst: 12 mei 2007, 22:05 uur
of XTC, kijk maar naar de tekst 
het stukje vòòr de originaliteit & kwaliteit..

het stukje vòòr de originaliteit & kwaliteit..
0
geplaatst: 12 mei 2007, 22:18 uur
Ik denk dat ie eerst Dead K heeft gestemd en toen XTC langskwam van gedachten is veranderd en de stand is vergeten aan te passen. 

0
geplaatst: 12 mei 2007, 22:32 uur
6-0-8-9 XTC
(5) (4) (6,5) (7)
Dead Kennedys: Muziek is wel aardig, maar de zang vind ik echt om te huilen.
Neurosis: Dat geschreeuw is echt niks voor mij.
Dirty Three: Wel mooi, maar iets te traag en saai voor mijn gevoel.
XTC: Dit vind ik wel een leuk nummer, vooral die kinderstem maakt het leuk.
6-0-8-9 XTC
(5) (4) (6,5) (7)
Dead Kennedys: Muziek is wel aardig, maar de zang vind ik echt om te huilen.
Neurosis: Dat geschreeuw is echt niks voor mij.
Dirty Three: Wel mooi, maar iets te traag en saai voor mijn gevoel.
XTC: Dit vind ik wel een leuk nummer, vooral die kinderstem maakt het leuk.
0
geplaatst: 12 mei 2007, 22:50 uur
Fredpit heeft het moeilijk gemaakt. Volgens bericht stemt hij op XTC, maar volgens het stemmen op DK
0
geplaatst: 12 mei 2007, 23:13 uur
Bijna een etmaal zitten wikken en wegen tussen de Dead Kennedys en XTC; met het kleinst mogelijke verschil is het de grotere muzikaliteit die het wint.
Wat zou ik graag muziek als Neurosis eens met (voor mij) normale zang horen; geweldige gitaarriffs, strakke beukende drums; uitstekend.
Ik kan alleen dat oerschreeuw therapie krijsen eigenlijk niet serieus nemen. Over de top voor mij.
5-0-8-11 XTC
(9) (7) (7,5) (9,5)
Bijna een etmaal zitten wikken en wegen tussen de Dead Kennedys en XTC; met het kleinst mogelijke verschil is het de grotere muzikaliteit die het wint.
Wat zou ik graag muziek als Neurosis eens met (voor mij) normale zang horen; geweldige gitaarriffs, strakke beukende drums; uitstekend.
Ik kan alleen dat oerschreeuw therapie krijsen eigenlijk niet serieus nemen. Over de top voor mij.
5-0-8-11 XTC
(9) (7) (7,5) (9,5)
0
geplaatst: 12 mei 2007, 23:53 uur
Dit blijft lachen zo:
moet het dan niet ( met mijn stem erbij) 5-0-8-12 zijn ??
moet het dan niet ( met mijn stem erbij) 5-0-8-12 zijn ??
0
Sheplays
geplaatst: 13 mei 2007, 00:00 uur
Nee, het is wat fredpit zegt: 5-0-8-11
Jij was al op de gecorrigeerde stand doorgegaan!
Jij was al op de gecorrigeerde stand doorgegaan!
0
geplaatst: 13 mei 2007, 00:06 uur
Okee; da's mooi.
Had deze uitslag niet verwacht van te voren; het net niet effect van de Dead Kennedys bedoel ik.
Bij meerderen net de tweede keuze, en daardoor lager geëindigd dan ik had verwacht.
Had deze uitslag niet verwacht van te voren; het net niet effect van de Dead Kennedys bedoel ik.
Bij meerderen net de tweede keuze, en daardoor lager geëindigd dan ik had verwacht.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.