MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Alternatieve Top 152

zoeken in:
Voorlopig alleen maar ratings, aangezien ik gewoon dat laatste nummer nergens vandaan kan toveren De link die gegeven is, werkt bij mij gewoon niet... Jammer want we hebben hier met tot nu toe met een sterke ronde te maken.

7 Änglagård - Jordrök - Within Temptation - The Other Half of me - The Wounded - 18 Carat dust - Unbelievable truth - Forget about me

(7,0)(5,0)(8,5)(?)

Änglagård: niet de beste progband die ik ken, maar zeker een mooi nummer. Variatie zit er genoeg in, en bij prog vind ik het nooit erg als het lang duurt.

Within Temptation is op haar best, maar dat zegt natuurlijk nog helemaal niks. Toch hier en daar best aardige momenten.

The Wounded was het voorprogramma van Anathema een jaar terug (nu in Utrecht trouwens weer!) en vond ik toen erg mooi. Ook nu laat het weer een bijzonder goede indruk op me achter. Als ik terugkijk in mijn stemmen zie ik dat ik een album van ze maar 3* geef. Gek, want dit nummer is echt prachtig. Misschien weer eens dat album opgraven...

Unbelievable Truth - Forget...

Hopelijk lukt het met deze wel Kasperbert

Mijn dank is bijzonder groot

Kasperbert schreef:
Voorlopig alleen maar ratings, aangezien ik gewoon dat laatste nummer nergens vandaan kan toveren De link die gegeven is, werkt bij mij gewoon niet... Jammer want we hebben hier met tot nu toe met een sterke ronde te maken.

7 Änglagård - Jordrök - Within Temptation - The Other Half of me - The Wounded - 18 Carat dust - Unbelievable truth - Forget about me

(7,0)(5,0)(8,5)(?)

Änglagård: niet de beste progband die ik ken, maar zeker een mooi nummer. Variatie zit er genoeg in, en bij prog vind ik het nooit erg als het lang duurt.

Within Temptation is op haar best, maar dat zegt natuurlijk nog helemaal niks. Toch hier en daar best aardige momenten.

The Wounded was het voorprogramma van Anathema een jaar terug (nu in Utrecht trouwens weer!) en vond ik toen erg mooi. Ook nu laat het weer een bijzonder goede indruk op me achter. Als ik terugkijk in mijn stemmen zie ik dat ik een album van ze maar 3* geef. Gek, want dit nummer is echt prachtig. Misschien weer eens dat album opgraven...

Probeer met name hun album Atlantic eens : vooral Hollow World ,18 carats Dust, Running On Empty, en Northern Lights zijn zeer de moeite waard. Ook de cover van Nirvana mag er zijn

4-1-5-9

(3)(1)(5,5)(6)

Eerste twee nummers heb ik helemaal niets mee, laatste twee zijn wel aardig tot best mooi.

Davez
Progrock is inderdaad bijzonder uiteenlopend. Zo hoor ik bijvoorbeeld liever naar King Crimson dan Yes, die 2 bands zijn totaal verschillend maar wel beide grondleggers van de prog.

the viking schreef:
(quote)

Probeer met name hun album Atlantic eens : vooral Hollow World ,18 carats Dust, Running On Empty, en Northern Lights zijn zeer de moeite waard. Ook de cover van Nirvana mag er zijn

Zal ik zeker doen!

4-1-6-9 The Wounded

(7,0)(5,0)(8,5)(3,5)

Het laatste nummer komt helaas op mij niet goed over. Dit met name omdat ik de stem van de zanger ontzettend zeurderig vind klinken.... Sorry, maar ik kan niet verder komen dan een 3,5; duidelijk niet mijn smaak.

4-1-7-9 The Wounded

(5,5)(1)(6,5)(5)

Änglagård is op zich wel leuk, maar ik weet niet helemaal wat ik ermee aan moet. Niet echt mijn smaak.

Within Temptation is gothic, en ik hou niet van gothic. Dat fleurige gegrunt maakt het er niet beter op, en ik denk dat ik het nummer maar beter uit kan zetten voor ik een woeste tirade begin en niks meer heel laat.

The Wounded is een best leuk nummer, allicht iets te 'bombastisch' en te vol. Maar het The Truman Show-sampletje aan het eind van Jim Carrey steelt mijn hart.

Unbelievable Truth doet me eigenlijk helemaal niets, helaas. Ik vind het daarentegen ook geen slecht nummer.

4-1-7-10 Unbelievable Truth

(6,5)(5)(6)(7)

Van Änglagård mag ik van Omayyad vinden dat het mij klinkt als Focus x (oude) Yes, goed gemusiceerd,

dat is overigens bij alle vier wel goed voor elkaar.

Tussen Within Temptation en mij wordt het nooit wat, voor mij vooral ook geen fijne stem.

The Wounded klinken helemaal niet of er iets mis mee is; kende ze niet. Mijn winnaar van deze ronde.

Tja en die ongelooflijke waarhied kan ik ook niet helemaal geloven: niet slecht, maar beetje doorsnee.

4-1-8-10 the Wounded

(7)(5)(7,5)(7)

4-1-8-11 Unbelievable Truth

(2) (1) (4) (7)

Niet echt mijn ronde, m.n. de eerste 2 nummers vind ik echt vreselijk.
The Wounded kon me ook al niet overtuigen, het begon nog wel aardig maar ik haakte toch redelijk snel af en daar was de zang mede debet aan.
Unbelievable Truth is in ieder geval een leuke ontdekking, het pakt het me dan nog wel niet helemaal maar het heeft wel m'n interesse getrokken om nog eens iets van hen te gaan beluisteren.

Stand gisteren:

1. Unbelievable truth - 11st - 6,04
2. The Wounded - 8st - 6,02
3. Änglagård - 4st - 5,04
4. Within Temptation - 1st - 3,61

Ook nog even ter volledigheid de resultaten van eergisteren:

1. Calexico|I&W - 11st - 6,70
2. Amercian Music Club - 10st - 6,37
3. Nightmares on Wax - 7st - 5,83
4. Joseph Arthur - 0st - 4,81

Nieuwe ronde, nieuwe kansen:

8 Dead Kennedys - Moon over marin - Neurosis - Locust Star - Dirty Three - Lullabye for Christie - XTC - Dear God

Ik weet denk ik al wie morgen mijn stem gaat krijgen.

0-0-0-1

(8)(2)(7)(9)

Voor mij weer een goede ronde. Dirty Three met de violist van Nick Cave is erg mooi, en Dead Kennedys natuurlijk ook.
Maar een van de mooiste nummers in deze KO is toch wel Dear God van XTC.
Neurosis is ook ruim voldoende.

(7,5)(7)(9)(10)

0-0-0-2

0-0-0-3

Ook hier XTC, al is het nummer van Neurosis awesome!

8 Dead Kennedys - Moon over marin - Neurosis - Locust Star - Dirty Three - Lullabye for Christie - XTC - Dear God

0-0-1-3

(8)(7)(9)(8)

Oeh, wat een verrukking om de Dead Kennedies te horen in dit spelletje. Sterk liedje dit wel.

Neurosis bevalt me ook wel. Log en schreeuwerig, maar het sleept me eigenlijk van begin af aan mee.

Het nummer van de Dirty Three staat op mijn favoriete album van hen en vind ik echt ontzettend mooi. Ik houd van deze band.

Dear God is ook goed, maar ik ben er niet zo weg van als bovenstaande personen. Desalniettemin is XTC een band die nog nader onderzoek mijnerzijds behoeft.

Al met al veruit de sterkste ronde tot nu toe!

0-0-1-4 XTC - Dear God

(8,5)(3,0)(5,5)(8,5)

Dead Kennedys - Moon over marin : Prima uptempo nummer,wel een halve punt aftrek omdat het grotendeels een (geslaagde)cover is van Spiders Murphy Gang's Skandal im Sperrbezirk

Neurosis - Locust Star ; Veel geschreeuw weinig wol(zelfs voor een viking)

Dirty Three - Lullabye for Christie :

Niet alleen voor Christie bedoeld, ook een slaapliedje voor vikingen . Toch wel een knappe prestatie : ongeveer 50 keer hetzelfde deuntje(wel leuk melodietje overigens) in 4 minuten.Met meer afwisseling was het cijfer twee punten hoger uitgevallen

XTC - Dear God : Prachtige protestsong en voor mij gelijkwaardig aan de Dead Kennedys Maar omdat Dear God origineler is deze winnaar voor mij van deze ronde.

1-0-1-4 XTC - Moon over Marin

(8)(4)(7)(7,5)

Sterke ronde, waarin de Dead Kennedy's me het meest kunnen bekoren.

1-0-2-4

(7,5)(4)(9)(8,5)

Het nummer van Dead Kennedys is 'gewoon' een fantastisch punk nummer.

Het nummer Dear God kende ik al, en wat me vooral aanspreekt is de cynische toon waarop God en het christelijke geloof wordt bekritiseerd in de verpakking van een verschrikkelijk goed popliedje.

Neurosis doet me denken aan holbewoners en pre-renaissance krijgers die elkaar op bloeddorstige wijze aan het afmaken zijn. Helaas bevat al het geschreeuw geen enkele ziel.

Dirthy Three's Lullabye is een prachtig, rustig, kalmerend postrock nummer waar ik wel pap van lust.

2-0-2-4

(8)(6)(7)(7)

Vier nummers die ik al kende, waarvan ik de afsluiter van de beste DK-plaat Plastic Surgerys Disasters het sterkst vind.

aslan (crew)

3-0-2-4

(8)(7)(6)(6)

dead kennedys

Sheplays

Een goed en tegelijk ook moeilijk rondje voor mij dit keer!

Moon over Marin van de Dead Kennedys is een prima punk nummer met een lekkere drive en kritische tekst.

De instrumentale gedeelten van het doom metal nummer Locust Star vind ik geweldig. De zanger schreeuwt echter voor mij een beetje te hard het onheil en verschrikking uit zijn longen.

Het nummer van de Dirty Three vind ik heel mooi en zo mogelijk nog onheilspellender als Locust Star. Een instrumentaal wiegelied dat aanzwelt onder begeleiding van drumgeroffel is waarschijnlijk bedoeld als waarschuwing om juist niet in slaap te vallen.

Dan één van mijn all time favourite wave bands, XTC. Deze band maakte zulke goede muziek met al die leuke nummers die ik nu nog zó meezing. De zang van Andy Partridge vind ik heel plezierig. XTC's cover van All Along The Watchtower vind ik tot nu toe de allerbeste.

Dear God is een mooi opgebouwd nummer met een kritische tekst en wordt mijn winnaar!

3-0-2-5

(9)(6,5)(8)(9,5)

3-0-3-5 Dirty Three (nieuw voor mij, maar erg mooi)

(3)(7)(8)(7)

3-0-4-5

(6)(7,5)(8)(7,5)

Dead Kennedys heeft wel een leuke gitaarlijn, maar de stem van de zanger spreekt me niet zo aan.

Locust Star is natuurlijk een overweldigend nummer, maar ik vind de zang (weeral) niet altijd even prettig. Bovendien moet ik wel heel erg in de stemming zijn voor dit nummer. Desalniettemin een verdiende 7,5.

Van Dirty Three heb ik Ocean Songs al erg vaak geluisterd en dat vind ik een pracht van een album. Ook dit nummer straalt de mooie sfeer uit die op dat album te vinden is. De herhaling van de melodie van de violen verdwijnt op precies het goede moment, om ineens over te gaan naar een (soort van) climax. Prachtig!

Dear God; een kritische tekst lees ik hierboven. Op een bepaalde manier vind ik het echter een beetje een clichetekst, en hoewel ik weinig tot geen andere nummers ken die over zulke zaken handelen, is de thematiek van deze kritiek behoorlijk uitgekauwd en bovendien te oppervlakkig. But then again: alle muziek moet in z'n tijd geplaatst worden. En het is gewoon een erg leuk nummer.

Dirty Three krijgt mijn punt.

3-0-5-5 Dirty Three

(7,5)(3)(7,5)(5,5)

Dead Kennedys: alhoewel niet een genre waar ik echt warm voor loop wel een goed nummer. De melodie bevalt me wel, net als het gitaarriedeleltje.

Neurosis: Niet aan mij besteed.

Dirty Three: Klinkt goed. Nipte winnaar deze ronde.

XTC: Ik hou niet zo van dit soort teksten. Ook muzikaal niet denderend.

the viking schreef:

Dead Kennedys - Moon over marin : Prima uptempo nummer,wel een halve punt aftrek omdat het grotendeels een (geslaagde)cover is van Spiders Murphy Gang's Skandal im Sperrbezirk
die gelijkenis was me ook al opgevallen maar ik ging er van uit dat SMG de mosterd bij de Kennedys had gehaald. Niet dus, zeer interessant.

3-0-5-6 XTC

(6)(4)(4)(9)

Het nummer van de Death Kennedys is een aardig punknummer al hou ik er niet zo van.

Met de daaropvolgende 2 nummers heb ik totaal niets dus ga ik er ook niets over zeggen.

Waar ik wel iets mee heb is het nummer van XTC, deze is wat mij betreft winnaar van deze ronde.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 15:09 uur

geplaatst: vandaag om 15:09 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.