MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Alternatieve Top 152

zoeken in:
9 Vashti Bunyan - Wayward - Gal Costa - Baby - Six Organce of Admittance - Khidr and the Fountain - Seth Lakeman - Kitty Jay

3-1-4-2

(7)(4)(8)(4)

9 Vashti Bunyan - Wayward - Gal Costa - Baby - Six Organce of Admittance - Khidr and the Fountain - Seth Lakeman - Kitty Jay

4-1-4-2

(7)(6)(3)(5)

4-1-5-2

(5,5)(4)(9)(5,5)

4-2-5-2

(8)(10)(3)(7)

Vashti Bunyan - Wayward, Doet bij mij misschien een beetje simpel aan, maar daarom des te mooi - 8

Gal Costa - Baby, Heel erg mooi gezongen, verder weet ik niet wat ik hier nog meer over moet zeggen. Na vijf keer achter elkaar luisteren verveelt het nog nergens - 10

Six Organce of Admittance - Khidr and the Fountain, vind ik dus helemaal niks, veel te langdradig dan ook nog eens - 3

Seth Lakeman - Kitty Jay, klinkt in ieder geval erg goed, maar het mist net iets waardoor ik geen acht kan geven - 7

P.S. de youtube link van Kitty Jay doet het bij mij (ook) niet goed. Deze Google Video link doet het bij mij wel, dus als meer mensen youtube-problemen hebben...

5-2-5-2

(8,5)(8)(8)(7)

Vashti Bunyan kende ik nog niet, maar moet ik zeker achteraan. Erg mooi liedje over het leven.

Gal Costa doet me iets minder, maar is toch ook wel erg bijzonder. De sfeer die dit uitademt maakt dat ik hier toch ook wel op een ruime voldoende uitkom. Dat Portugees een van mijn favoriete talen is, helpt ook wel mee.

Six Organs Of Admittance bevalt ook goed. Mooi gitaarspel, zeker een plaat die ik in zijn geheel ga luisteren.

Het nummer van Seth Lakeman is dan een stuk minder subtiel opeens. Het intro is veelbelovend, met die viool en onheilspellende klanken eronder. Uiteindelijk horen we een verbeten meneer Wakeman zingen over heftig vioolspel. Een wat toegankelijker nummer dan de vorige, maar ook weer goed.

5-2-5-3 Seth

(5)(5)(6)(7,5)

Vashti Bunyan en Gal Costa vind ik eigenlijk gewoon saai en doen me vrijwel niets. Six Organs of Admittance bevat mooi gitaarspel, maar het duurt veel te lang naar mijn mening. Na een tijdje begint dat gepiel met die gitaar echt te vervelen. Seth Lakeman vind ik een mooi nummer, die viool is echt gaaf!

Davez

5-3-5-3 costa

(7)(7.5)(7.5)(7.5)

Vashti: mooi
Costa: happy, zomers, speels
Khidr: interessant, album zeker opzoeken
Lakeman: spannend, prachtig die viool

Spijtig dat er 1 van de drie gaat afvallen

5-4-5-3 costa

(8)(8)(6,5)(5,5)

Vashti Bunyan: Kende al wel haar eerste album. Dit nog niet. Maar klinkt erg goed.

Gal Costa: De sfeer in dit nummer spreekt me aan. De intro is geweldig. Die tekst van baby I love you is inderdaad een minpuntje, maar dat wil ik haar wel vergeven. Ga hier vroeg of laat zeker achteraan, net als andere Braziliaanse artietsen uit die tijd. Schijnt veel moois te komen uit dat land...

Six Organce...: Aardig stuk, duurt ook mij wat te lang.

Seth Lakeman: Voor mij de minste van de 4. Heb problemen met zijn stem. De viool is aanstekelijk, maar nummer begint na een aantal keer toch te vervelen.

Ik kies voor Gal, vooral het eerste gedeelte van het nummer vind ik prachtig.

5-4-6-3 SOoA

(4,0)(3,5)(6,5)(5,5)

Geen sterke ronde. Vashti Bunyan klonk niet vervelend, maar het boeide ook niet. Gal Cota ben ik nu alweer vergeten terwijl ik dit type, dus dat maakte ook niet bijster veel indruk SOoA klinkt best aardig, maar duurt net iets te lang. Steekt toch met kop en schouders boven de rest uit. Seth Lakeman lijkt ontzettend aardig te beginnen, maar verveelt bijzonder snel.

6-4-6-3 Vashti

(8,5)(7)(8)(5)

Mooie ronde dit.

Vashti Bunyan is geen onbekende van mij en dit nummer van haar kan mij zeer bekoren, het is dan ook mijn favoriet van deze ronde.

De zwoele Bossanova van Gal Costa vind ik ook prachtig al vind ik de coverversie van Bebel Gilberto beter.

Six Organs virtuoze gitaarwerk vind ik ook erg mooi, had misschien iets korter gekund.

Gal begint prachtig maar zodra hij de versnelling erop gooit en begint te zingen wordt het een stuk minder naar mijn mening.

6-5-6-3 Gal Costa

(8)(9,5)(7)(7)

Wederom een sterke ronde.

Vashti Bunyan kende ik nog niet zo goed, maar dit nodigt zeker uit. Schitterend nummer, geweldige stem. Een 8.

Toen ik de eerste reacties op "Baby" las, schrok ik toch wel even. Had ik wel de goede link geplaatst? Ik kan het toch niet laten om op één uitspraak te reageren

Sheplays schreef:
Het nummer Baby neem ik niet serieus.

Wel erg kort door de bocht, vind ik ook te kort doen aan deze schitterende KO. ik hoop wel dat je er van uit gaat dat alle nummers in deze ronde wel degelijk serieus geplaatst zijn. Gelukkig vertel je later ook waarom. Maar als je de tekst opzoekt, zal blijken dat het wel meevalt met het "baby" gehalte in de totale tekst. En dat die ook wel meer omvat (al is ook mijn Portugees niet up to par) dan alleen baby baby, wat het enige lijkt te zijn wat bepaalde mensen er in (willen?) horen.

De term Avant-Garde is op dit nummer niet van toepassing, maar zeer zeker wel op overige nummers van de desbetreffende plaat en al helemaal op haar debuutplaat, waarop fuzzfreakouts plaatsvinden waar wijlen Jimi Hendrix nog een puntje aan kan zuigen (ja, echt!).

Om het nummer even in een context te plaatsen: Gal Costá maakte deel uit van de zogenaamde Trópicalia-stroming, een lichting Braziliaanse muzikanten en andere kunstenaars die eind jaren '60 opkwamen en grotendeels geïnspireerd door waren en in protest kwamen tegen door te toenmalige heersende dictatuur in dat land. Aan de mensen die dit nummer mooi vinden en zich er verder in willen verdiepen zou ik zeggen: check deze schitterende verzamelaar.

"Baby" vind ik een schitterend nummer, de mooie zang en de over elkaar heen dartelende violen (wereldarrangement!) in het begin raken me diep. Een zwoel zomers nummer ook, wat vandaag dan weer even niet bij het weer past (toen ik het plaatste wel )
Een 9,5 (geen 10, die is voor mijn andere inzending).

Khidr and the Fountain deed me in eerste instantie weinig tot niets, maar na een paar draaibeurten nestelt het zich toch wel onder je huid. Het nummer lijkt meer dan het eigenlijk is. Toch zal ik dit niet heel vaak kunnen draaien. Een 7.

Het nummer van Seth Lakeman doet me wat minder dan de eerste drie nummers, alhoewel ik het zeker niet slecht vind, vooral het einde niet. Een 7.

Zeer matige ronde

6-5-6-4 Seth Lakeman

(4)(3,5) (5,5) (6,0)

Vashti Bunyan - Wayward : Perfecte muzikale ondersteuning voor moeder de vrouw om haar geitenwollen sokken collectie eens uit te ''breien''.Ook de wat ''koormaagd''achtige zang is er mede debet aan dat hier het heilige vuur volkomen ontbreekt(ondanks de aanwezige link)

Gal Costa - Baby - Six De eerste 15 seconden zijn nog best te verhapstukken met de sfeervol aangezette violen
daarna zakt het naar een bedenkelijk niveau.(net als Vashti Bunyan niet mijn muziek dus)

Organce of Admittance - Khidr and the Fountain :

Zuid- Amerikaans/oosters klinkend tokkel ballet waar ik warm nog koud van word,het nummer mist ook een duidelijke richting.

Seth Lakeman - Kitty Jay: Treurig klinkende zigeunermuziek,echter wel met de nodige emotie gespeeld en daarom de terechte winnaar

Kortom waar blijven de(gierende) gitaren,verbannen naar het museum misschien?

itchy schreef:
Aan de mensen die dit nummer mooi vinden en zich er verder in willen verdiepen zou ik zeggen: check deze schitterende verzamelaar.

Bedankt voor de tip, hij staat inmiddels op mijn verlanglijstje.

Mooie toelichting verder, ik snap het wel heel erg negatieve commentaar van sommige mensen ook niet.

6-5-7-4

(5,2)(omdat je zo je best doet 3,2)(8,5)(6,5)

Meneer SOoA heeft gouden vingers. En ik kan het niet laten om subtiel te melden dat ik "Baby" nooit meer hoef te zien

Davez
Al die heisa rond baby i love you begrijp ik niet hoor. Is er iets mis met duidelijke woorden? Moet het dan altijd intellectueel neergepend worden zodat geen mens er iets van begrijpt?

Ga maar eens na hoeveel nummers je goed vindt waarin de boodschap simpel is.

Sheplays
itchy schreef:

Toen ik de eerste reacties op "Baby" las, schrok ik toch wel even. Had ik wel de goede link geplaatst? Ik kan het toch niet laten om op één uitspraak te reageren

(quote)

Wel erg kort door de bocht, vind ik ook te kort doen aan deze schitterende KO. ik hoop wel dat je er van uit gaat dat alle nummers in deze ronde wel degelijk serieus geplaatst zijn. Gelukkig vertel je later ook waarom. Maar als je de tekst opzoekt, zal blijken dat het wel meevalt met het "baby" gehalte in de totale tekst. En dat die ook wel meer omvat (al is ook mijn Portugees niet up to par) dan alleen baby baby, wat het enige lijkt te zijn wat bepaalde mensen er in (willen?) horen.

Vreemd, ik vraag jou toch ook niet om uitleg over "gedateerde meuk" bij mijn nominatie Westworld?

Smaken verschillen nu eenmaal!

Ik kan de tekst niet opzoeken want ik lees en spreek geen Portugees. Buiten baby herken ik wel een paar woorden maar ik krijg niet de indruk dat het een aanklacht tegen de maatschappij is, eerder een gewoon liefdesliedje.

6-5-8-4

(7)(4)(8,5)(7)

Vashti Bunyan - Wat me het eerst bij dit nummer opvalt is de zeurderige zang. Het nummer heeft wel een mooie melodie, die door het bescheiden gebruik van de instrumenten wordt verstrekt.

Gal Costa - Ook een zeurstem, maar het verschil met het vorige nummer is dat de melodie me totaal niet aanspreekt.

Six Organs of Admittance - De gitaar sleept je meteen het nummer in, wat een fenomenaal getokkel! Ik lees hierboven dat menigeen het te lang vindt, maar daar heb ik geen seconde last van gehad. De overtuigende winnaar (voor mij dan) van deze ronde. Hiervan ga ik meer horen!

Seth Lakeman - Na een rustig intro creeren de violen een angstig sfeertje. Wel lekker, maar het blijft een beetje eentonig.

6-5-7-5 Seth Lakeman

(4)(3)(7)(7)

Vashti Bunyan: nogal saai nummer, zang vond ik ook niet erg mooi.
Gal Costa: nog erger dit. Het zal wel een lief kind zijn, maar het nummer deed mij helemaal niets.
Six Organce of Admittance: van deze groep had ik al gehoord, en de muziek valt ook goed mee. Zeer goed gitaarspel.
Seth Lakeman: leuk nummer met een origineel, sterk vioolgeluid.

Spannende ronde, stand loopt best aardig gelijk op, en veel verdeelde meningen.

Inderdaad, maar dit is dan ook wel een erg sterke ronde, net als die van gisteren.

Die van gisteren vond ik een stuk beter, zelfs jammer dat er 3 mooie nummers in een ronde zaten, ik heb nu merendeel van de 128 nummers geluisterd, en er zitten veel nummers bij die mij minder aan spreken.

Ik was vergeten het punt voor Six Organs in te vullen bij mijn post. de correcte stand is nu:

6-5-8-5

deric raven schreef:
Die van gisteren vond ik een stuk beter, zelfs jammer dat er 3 mooie nummers in een ronde zaten

4 zelfs wat mij betreft. Ik kwam daar in totaal aan 24 punten, in deze ronde 23,5. Deze is wat mij betreft iets evenwichtiger, gisteren stak D3 er voor mij wel bovenuit.

Zou ik mijn nominatie Fields of The Nephilim nog mogen vervangen door een pas ontdekt nummer?

XTC verwacht ik zeker bij de laatste 5.

the viking schreef:
Zou ik mijn nominatie Fields of The Nephilim nog mogen vervangen door een pas ontdekt nummer?

Van mij wel, heb ik zelf ook gedaan.
Ik weet niet wat de anderen er van vinden.

Sheplays
Geen bezwaar hier, maar ik vind het wel jammer als Fields of the Nephilim er uit gaat...!

Wilde het nummer vervangen door deze:

Opposition - Very Little Glory

Sheplays

Prachtig, post punk! Wat een nummer!

en het album heeft 0 stemmen?....

the viking schreef:

Vind het prima. Wilde zelf hetzelfde vragen, maar misschien wordt het wat rommelig als iedereen zijn nominaties aanpast.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 00:52 uur

geplaatst: vandaag om 00:52 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.