Muziek / Muziekgames / Alternatieve Top 152
zoeken in:
0
geplaatst: 4 november 2012, 18:54 uur
17.
1. Dengue Fever – Tiger Phone Card 5
2. Love and Rockets –Hauntes as the Minutes Drag... 9
3. Floex Forget-Me-Not 8
4. Chris Isaak - We Let Her Down 7
1. Dengue Fever – Tiger Phone Card // Ik dacht effe dat de échte video nog moest laden, en dat ik in afwachting daarvoor nog eerst een reclamefilmpje voor één of ander vrouwenhulpmiddel kreeg voorgeschoteld (meestal kijk ik niet naar de clip maar luister ik enkel via koptelefoon). Dit vrolijk huppelgekut doet me huiverend terugdenken aan Alphabeat...
2. Love and Rockets –Hauntes as the Minutes Drag... // Zelden zal ik new wave voor m'n plezier opzetten. Laat staan dat ik er eentje zal nomineren voor een spel als dit. Maar dit vond ik té opvallend goed om zomaar te passeren. Werkelijk álles vind ik hier goed aan: de stem, de melodie en instrumentatie. Alhoewel... alles? Neeh, sommige stukjes hadden gerust nog iets ingekort gemogen.
3. Floex Forget-Me-Not // Ik ben hip genoeg om doorheen dat 'vinylgeruis' aan het begin van de track te horen. Dit truukje wordt wel eens vaker toegepast. Maar als ik vervolgens mijn scepsis toch even opzijzet, moet ik toegeven dat er een wel heel degelijke dance-achtige track voorbijkomt. De zweem vrouwenstemmen die af en toe voorbijwaaien hadden ze uit de mix mogen halen.
4. Chris Isaak - We Let Her Down // Na de misleidende 'clip' voor windows 8 dan toch de vertrouwde stem van Wicked Game, maar dan minder overslaand. Degelijk rocknummer. Jammer dat een klasbak als Chris Isaak in de alternatieve 152 terecht kan - qua aantal stemmen bedoel ik dan. En helemaal jammer dat ik er geen punten meer voor kan uitdelen.
2-1-3-0
Deadline: 5-11 18.00
1. Dengue Fever – Tiger Phone Card 5
2. Love and Rockets –Hauntes as the Minutes Drag... 9
3. Floex Forget-Me-Not 8
4. Chris Isaak - We Let Her Down 7
1. Dengue Fever – Tiger Phone Card // Ik dacht effe dat de échte video nog moest laden, en dat ik in afwachting daarvoor nog eerst een reclamefilmpje voor één of ander vrouwenhulpmiddel kreeg voorgeschoteld (meestal kijk ik niet naar de clip maar luister ik enkel via koptelefoon). Dit vrolijk huppelgekut doet me huiverend terugdenken aan Alphabeat...
2. Love and Rockets –Hauntes as the Minutes Drag... // Zelden zal ik new wave voor m'n plezier opzetten. Laat staan dat ik er eentje zal nomineren voor een spel als dit. Maar dit vond ik té opvallend goed om zomaar te passeren. Werkelijk álles vind ik hier goed aan: de stem, de melodie en instrumentatie. Alhoewel... alles? Neeh, sommige stukjes hadden gerust nog iets ingekort gemogen.
3. Floex Forget-Me-Not // Ik ben hip genoeg om doorheen dat 'vinylgeruis' aan het begin van de track te horen. Dit truukje wordt wel eens vaker toegepast. Maar als ik vervolgens mijn scepsis toch even opzijzet, moet ik toegeven dat er een wel heel degelijke dance-achtige track voorbijkomt. De zweem vrouwenstemmen die af en toe voorbijwaaien hadden ze uit de mix mogen halen.
4. Chris Isaak - We Let Her Down // Na de misleidende 'clip' voor windows 8 dan toch de vertrouwde stem van Wicked Game, maar dan minder overslaand. Degelijk rocknummer. Jammer dat een klasbak als Chris Isaak in de alternatieve 152 terecht kan - qua aantal stemmen bedoel ik dan. En helemaal jammer dat ik er geen punten meer voor kan uitdelen.
2-1-3-0
0
geplaatst: 4 november 2012, 18:54 uur
17.
Dengue Fever – Tiger Phone Card 7,5
Love and Rockets –Hauntes as the Minutes Drag... 5,5
Floex Forget-Me-Not 8
Chris Isaak - We Let Her Down 6
- Dengue Fever – Tiger Phone Card
Dit bracht gelijk de glimlach met zich mee! Koppeltjes in de muziek kunnen een verschrikkelijke sof zijn, maar het kan ook allemaal plezanter, als ze het niet zo serieus menen. Dreigt soms wat herrie te worden, maar dan ontsnapt er weer even het juiste instrument om wat duiding te geven en vinden ze elkaar. Tof stel!
- Love and Rockets –Hauntes as the Minutes Drag...
Een bezeten nummer, dus het weet de boodschap wel over te brengen. Ben alleen niet zo van het gehijg, gekrijs en gescheur.
- Floex Forget-Me-Not
Je verwacht eigenlijk dat jazz tegenwoordig al veel harder en duidelijk naar dit soort electronische uitwerkingen was uitgewerkt. Vele dingen klinken dan wat jazzy, maar dit kan je echt jazz noemen! Dit groeit in intensiteit naarmate het nummer vordert en blijft mooi uit de buurt van de vaak dreigende mellowkant. Mooi hoe ook het beginnende vinylgekraak haast in een instrument evolueert.
- Chris Isaak - We Let Her Down
Nogal anoniem poprocknummer waar je moeilijk iets op tegen kan hebben, maar wat heb daar aan? Dat ze dan nog maar een zoveelste keer Wicked Game op de radio laten voorbij komen...
3-1-4-0
Dengue Fever – Tiger Phone Card 7,5
Love and Rockets –Hauntes as the Minutes Drag... 5,5
Floex Forget-Me-Not 8
Chris Isaak - We Let Her Down 6
- Dengue Fever – Tiger Phone Card
Dit bracht gelijk de glimlach met zich mee! Koppeltjes in de muziek kunnen een verschrikkelijke sof zijn, maar het kan ook allemaal plezanter, als ze het niet zo serieus menen. Dreigt soms wat herrie te worden, maar dan ontsnapt er weer even het juiste instrument om wat duiding te geven en vinden ze elkaar. Tof stel!
- Love and Rockets –Hauntes as the Minutes Drag...
Een bezeten nummer, dus het weet de boodschap wel over te brengen. Ben alleen niet zo van het gehijg, gekrijs en gescheur.
- Floex Forget-Me-Not
Je verwacht eigenlijk dat jazz tegenwoordig al veel harder en duidelijk naar dit soort electronische uitwerkingen was uitgewerkt. Vele dingen klinken dan wat jazzy, maar dit kan je echt jazz noemen! Dit groeit in intensiteit naarmate het nummer vordert en blijft mooi uit de buurt van de vaak dreigende mellowkant. Mooi hoe ook het beginnende vinylgekraak haast in een instrument evolueert.
- Chris Isaak - We Let Her Down
Nogal anoniem poprocknummer waar je moeilijk iets op tegen kan hebben, maar wat heb daar aan? Dat ze dan nog maar een zoveelste keer Wicked Game op de radio laten voorbij komen...
3-1-4-0
0
geplaatst: 4 november 2012, 18:59 uur
17.
1. Dengue Fever - Tiger Phone Card 6,4
2. Love and Rockets - Hauntes as the Minutes Drag... 5,7
3. Floex - Forget-Me-Not 9
4. Chris Isaak - We Let Her Down 6,1
1. Dengue Fever - Tiger Phone Card
Een Belle & Sebastian-kloontje? Zo klinkt het me toch in de oren. Niet dat ik me er erg aan stoor; dit is gewoon een lekker nummertje, om eens helemaal relaxed naar te luisteren.
2. Love and Rockets - Hauntes as the Minutes Drag...
Niet helemaal m'n ding. Het roert me niet, jammer genoeg, en ik hou niet echt van deze sound. Op zich niet slecht.
3. Floex - Forget-Me-Not
In tegenstelling tot het vorige nummer wordt ik hierdoor dan weer wel gegrepen. Van het ene uiterste naar het andere, ook muzikaal, want dit is sfeervolle, warme electronica, met een kannetje jazzsaus erover gegoten, voor de smaak. Bevalt me bijzonder goed, ik ga het hele album maar 'ns opzoeken!
4. Chris Isaak - We Let Her Down
Bekende naam natuurlijk, maar niet z'n bekendste nummer, en ook niet z'n beste. Hoop ik dan maar, want ik vind het eerlijk gezegd noga bloedeloos klinken. Isaak is wel begiftigd met een mooi stemgeluid, maar de song zelf is nog altijd de ruggengraat, en die is in dit geval lang niet zo sterk.
4-1-5-0
1. Dengue Fever - Tiger Phone Card 6,4
2. Love and Rockets - Hauntes as the Minutes Drag... 5,7
3. Floex - Forget-Me-Not 9
4. Chris Isaak - We Let Her Down 6,1
Een Belle & Sebastian-kloontje? Zo klinkt het me toch in de oren. Niet dat ik me er erg aan stoor; dit is gewoon een lekker nummertje, om eens helemaal relaxed naar te luisteren.
2. Love and Rockets - Hauntes as the Minutes Drag...
Niet helemaal m'n ding. Het roert me niet, jammer genoeg, en ik hou niet echt van deze sound. Op zich niet slecht.
3. Floex - Forget-Me-Not
In tegenstelling tot het vorige nummer wordt ik hierdoor dan weer wel gegrepen. Van het ene uiterste naar het andere, ook muzikaal, want dit is sfeervolle, warme electronica, met een kannetje jazzsaus erover gegoten, voor de smaak. Bevalt me bijzonder goed, ik ga het hele album maar 'ns opzoeken!

Bekende naam natuurlijk, maar niet z'n bekendste nummer, en ook niet z'n beste. Hoop ik dan maar, want ik vind het eerlijk gezegd noga bloedeloos klinken. Isaak is wel begiftigd met een mooi stemgeluid, maar de song zelf is nog altijd de ruggengraat, en die is in dit geval lang niet zo sterk.
4-1-5-0
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 4 november 2012, 19:25 uur
17. Ronde die dicht bij elkaar zit.
1. Dengue Fever - Tiger Phone Card 7,3
Leuk nummer, stemmen zijn niet de beste maar dit luisterd lekker weg.
2. Love and Rockets - Hauntes as the Minutes Drag... 7,8
Goed nummer dit, in mijnfavoriete straatje en dan kan er weinig fout gaan
3. Floex - Forget-Me-Not 7,2
Lekker begin, alleen na een tijdje g=begint het me te vervelen.
4. Chris Isaak - We Let Her Down 7,3
In het begin de nieuwe single van Brian Adams, maar de stem van Chris maakt veel goed, luisterd ook lekker weg.
4-2-5-1
1. Dengue Fever - Tiger Phone Card 7,3
Leuk nummer, stemmen zijn niet de beste maar dit luisterd lekker weg.
2. Love and Rockets - Hauntes as the Minutes Drag... 7,8
Goed nummer dit, in mijnfavoriete straatje en dan kan er weinig fout gaan
3. Floex - Forget-Me-Not 7,2
Lekker begin, alleen na een tijdje g=begint het me te vervelen.
4. Chris Isaak - We Let Her Down 7,3
In het begin de nieuwe single van Brian Adams, maar de stem van Chris maakt veel goed, luisterd ook lekker weg.
4-2-5-1
0
geplaatst: 4 november 2012, 19:31 uur
17.
Dengue Fever – Tiger Phone Card: Te blije muziek met Santana percussie en The Doors orgeltje, maar zeker niet storend (7)
Love and Rockets –Hauntes as the Minutes Drag...: Wave met wat Suicide invloeden; ook uit de Bauhaus stal. (7,5)
Floex Forget-Me-Not: Zonde van dat gekraak er doorheen, de rest overtuigd mij ook niet geheel (6)
Isaak - We Let Her Down: Moet aan de band HIM denken, ik vind dit wel een mooi nummer (8)
4-3-5-2
Dengue Fever – Tiger Phone Card: Te blije muziek met Santana percussie en The Doors orgeltje, maar zeker niet storend (7)
Love and Rockets –Hauntes as the Minutes Drag...: Wave met wat Suicide invloeden; ook uit de Bauhaus stal. (7,5)
Floex Forget-Me-Not: Zonde van dat gekraak er doorheen, de rest overtuigd mij ook niet geheel (6)
Isaak - We Let Her Down: Moet aan de band HIM denken, ik vind dit wel een mooi nummer (8)
4-3-5-2
0
geplaatst: 4 november 2012, 20:32 uur
17.
Dengue Fever – Tiger Phone Card: De vocalen harmoniëren hier aardig met elkaar,wel een prettig nummer om naar te luisteren(7)
Love and Rockets –Hauntes as the Minutes Drag...: Dit klinkt wel goed in het gehoor,ligt ook meer in mijn straatje qua genre. (7,5)
Floex Forget-Me-Not: Aardig maar mis toch wat spanning in het nummer.Afgaande de laatste 3,5 minuten is er goed geluisterd naar This Is Not America van Pat Metheny (6,7)
Chis Isaak - Kende het nummer niet verrassenderwijs, gezien de naamsbekendheid van Chris Isaak.Aangename surprise (7,5)
4-4-5-3
Dengue Fever – Tiger Phone Card: De vocalen harmoniëren hier aardig met elkaar,wel een prettig nummer om naar te luisteren(7)
Love and Rockets –Hauntes as the Minutes Drag...: Dit klinkt wel goed in het gehoor,ligt ook meer in mijn straatje qua genre. (7,5)
Floex Forget-Me-Not: Aardig maar mis toch wat spanning in het nummer.Afgaande de laatste 3,5 minuten is er goed geluisterd naar This Is Not America van Pat Metheny (6,7)
Chis Isaak - Kende het nummer niet verrassenderwijs, gezien de naamsbekendheid van Chris Isaak.Aangename surprise (7,5)
4-4-5-3
0
geplaatst: 4 november 2012, 20:40 uur
17.
1. Dengue Fever – Tiger Phone Card (8,0) lekker nummertje, leuke nominatie
2. Love and Rockets –Hauntes as the Minutes Drag... (6,1) beetje te gekunsteld
3. Floex Forget-Me-Not (7,2) wel apart
4. Chris Isaak - We Let Her Down (8,5) Isaak herontdekt, erg fijn!
5-4-5-4 om het spannend te maken
goede ladder trouwens
1. Dengue Fever – Tiger Phone Card (8,0) lekker nummertje, leuke nominatie
2. Love and Rockets –Hauntes as the Minutes Drag... (6,1) beetje te gekunsteld
3. Floex Forget-Me-Not (7,2) wel apart
4. Chris Isaak - We Let Her Down (8,5) Isaak herontdekt, erg fijn!
5-4-5-4 om het spannend te maken
goede ladder trouwensDeadline: 5-11 18.00
0
geplaatst: 4 november 2012, 21:01 uur
17.
Dengue Fever – Tiger Phone Card (7,5)
Leuk vrolijk nummer, ik had eerst het idee dat het met betere vocalen hoger zou scoren bij mij maar eigenlijk passen de vocalen juist heel goed bij het nummer.
Love and Rockets –Hauntes as the Minutes Drag (6,9)
Dit zou eigenlijk meer in mijn straatje moeten passen, het begint ook veel belovend maar iop 1 of andere manier haak ik onderweg op een zeker moment langzaam maar zeker af om tegen het einde de draad toch weer wat op te pakken.
Floex Forget-Me-Not: (7,3)
De naam Yonderboi (het oudere werk) komt een beetje bij me boven bij het horen van dit nummer. Apart nummer, heb het nu 3x gedraaid en ik vind het reuze intrigerend maar of ik dit nu ook echt heel goed vind of ga vinden kan ik nog steeds niet aangeven. Voorlopig een beetje veilige voorzichtige waardering meegeven maar wel in de punten.
Chis Isaak - We Let Her Down (7,2)
Bekende naam, onbekend nummer. Chris Isaak luistert altijd wel lekker weg en dit nummer is daar geen uitzondering op. Mooi maar niet super bijzonder en alhoewel het heel dicht bij elkaar ligt in deze ronde en het muntje in een ander topic net anders had kunnen vallen kies ik in dit topic toch voor de 2 net iets bijzondere nummers waar voor mij wellicht nog enige groei in zit.
6-4-6-4
Leuk vrolijk nummer, ik had eerst het idee dat het met betere vocalen hoger zou scoren bij mij maar eigenlijk passen de vocalen juist heel goed bij het nummer.
Love and Rockets –Hauntes as the Minutes Drag (6,9)
Dit zou eigenlijk meer in mijn straatje moeten passen, het begint ook veel belovend maar iop 1 of andere manier haak ik onderweg op een zeker moment langzaam maar zeker af om tegen het einde de draad toch weer wat op te pakken.
Floex Forget-Me-Not: (7,3)
De naam Yonderboi (het oudere werk) komt een beetje bij me boven bij het horen van dit nummer. Apart nummer, heb het nu 3x gedraaid en ik vind het reuze intrigerend maar of ik dit nu ook echt heel goed vind of ga vinden kan ik nog steeds niet aangeven. Voorlopig een beetje veilige voorzichtige waardering meegeven maar wel in de punten.
Chis Isaak - We Let Her Down (7,2)
Bekende naam, onbekend nummer. Chris Isaak luistert altijd wel lekker weg en dit nummer is daar geen uitzondering op. Mooi maar niet super bijzonder en alhoewel het heel dicht bij elkaar ligt in deze ronde en het muntje in een ander topic net anders had kunnen vallen kies ik in dit topic toch voor de 2 net iets bijzondere nummers waar voor mij wellicht nog enige groei in zit.
6-4-6-4
0
geplaatst: 4 november 2012, 21:01 uur
17.
Dengue Fever – Tiger Phone Card: Moderne variant van de madame Butterfly problematiek, verpakt in een flauw muziekje : 5,3
Love and Rockets –Hauntes as the Minutes Drag: kennen we al, maar dan beter door diverse anderen. 5,5
Floex Forget-Me-Not: het kraken van vinyl als basis voor een track.... reden waarom dit zo vertrouwd klinkt?: 8,0
Isaak - We Let Her Down: 't is niet meer de Isaak zoals ik hem waardeerde; mij te glad dit.
Ik mis de snik, de Orbison weemoed, de twang gitaar.
6,0
6-4-7-5
Dengue Fever – Tiger Phone Card: Moderne variant van de madame Butterfly problematiek, verpakt in een flauw muziekje : 5,3
Love and Rockets –Hauntes as the Minutes Drag: kennen we al, maar dan beter door diverse anderen. 5,5
Floex Forget-Me-Not: het kraken van vinyl als basis voor een track.... reden waarom dit zo vertrouwd klinkt?: 8,0
Isaak - We Let Her Down: 't is niet meer de Isaak zoals ik hem waardeerde; mij te glad dit.
Ik mis de snik, de Orbison weemoed, de twang gitaar.
6,0
6-4-7-5
0
geplaatst: 4 november 2012, 22:00 uur
17.
* Dengue Fever - Tiger Phone Card 6.5
De melodie lijkt veel op You Look Good in Blue (Blondie). Wel aardig
* Love and Rockets - Hauntes as the Minutes Drag 7.5
Dit nummer komt op de duur lekker op gang
* Floex - Forget-Me-Not 8
Lekker en nog lekkerder naarmate het nummer vordert
* Chris Isaak - We Let Her Down 6.5
Aardig nummer
6-5-8-5
* Dengue Fever - Tiger Phone Card 6.5
De melodie lijkt veel op You Look Good in Blue (Blondie). Wel aardig
* Love and Rockets - Hauntes as the Minutes Drag 7.5
Dit nummer komt op de duur lekker op gang
* Floex - Forget-Me-Not 8
Lekker en nog lekkerder naarmate het nummer vordert
* Chris Isaak - We Let Her Down 6.5
Aardig nummer
6-5-8-5
0
geplaatst: 4 november 2012, 23:21 uur
17.
Dengue Fever - Tiger Phone Card 8,5
Dengue Fever heeft wel nummers die misschien iets meer kans maken in de alternatieve ladder, maar deze was de eerste van DF waar ik voor viel. Vooral de combinatie van de Amerikaanse zanger en Cambodjaanse zangeres vind ik prima bij de muziek passen. Het is overigens een bewerking van dit. Look Good in Blue lijkt daar in de verte wel op, ja
Love and Rockets - Hauntes as the Minutes Drag 7,0
Dit album van Love and Rockets heb ik (zij het van eMusic, dus niet fysiek). Speel het eigenlijk bijna nooit en deze track leert me wel dat het absoluut geen kwaad kan om dat toch te doen, maar laat me nu ook weer niet meteen op zoek gaan.
Floex - Forget-Me-Not 8,0
Zit goed in elkaar en het is prettig om naar te luisteren. Toch mis ik nog iets om het helemaal als topper te beschouwen, maar zolang ik zelf niet weet wat lijkt het mij flauw om daar dan ook maar strafpunten voor te geven. Nee hoor, deze is zo ook al goed genoeg om vaker te willen beluisteren.
Chris Isaak - We Let Her Down 7,0
Ook deze muziek valt wel goed bij mij. Simpel pop/rocknummertje met een op zich emotionele tekst waarvan de diepere lagen dan weer niet overgebracht worden. Dat dan weer niet. De typerende snik is hier inderdaad verdwenen. Ik ben er nog niet helemaal uit of dat goed of slecht is.
7-5-9-5
Dengue Fever - Tiger Phone Card 8,5
Dengue Fever heeft wel nummers die misschien iets meer kans maken in de alternatieve ladder, maar deze was de eerste van DF waar ik voor viel. Vooral de combinatie van de Amerikaanse zanger en Cambodjaanse zangeres vind ik prima bij de muziek passen. Het is overigens een bewerking van dit. Look Good in Blue lijkt daar in de verte wel op, ja

Love and Rockets - Hauntes as the Minutes Drag 7,0
Dit album van Love and Rockets heb ik (zij het van eMusic, dus niet fysiek). Speel het eigenlijk bijna nooit en deze track leert me wel dat het absoluut geen kwaad kan om dat toch te doen, maar laat me nu ook weer niet meteen op zoek gaan.
Floex - Forget-Me-Not 8,0
Zit goed in elkaar en het is prettig om naar te luisteren. Toch mis ik nog iets om het helemaal als topper te beschouwen, maar zolang ik zelf niet weet wat lijkt het mij flauw om daar dan ook maar strafpunten voor te geven. Nee hoor, deze is zo ook al goed genoeg om vaker te willen beluisteren.
Chris Isaak - We Let Her Down 7,0
Ook deze muziek valt wel goed bij mij. Simpel pop/rocknummertje met een op zich emotionele tekst waarvan de diepere lagen dan weer niet overgebracht worden. Dat dan weer niet. De typerende snik is hier inderdaad verdwenen. Ik ben er nog niet helemaal uit of dat goed of slecht is.
7-5-9-5
0
geplaatst: 5 november 2012, 11:27 uur
17.
Love and Rockets –Hauntes as the Minutes Drag (8,0)
Floex Forget-Me-Not (7,8)
Chris Isaak - We Let Her Down (7,0)
7-6-10-5
Love and Rockets –Hauntes as the Minutes Drag (8,0)
Floex Forget-Me-Not (7,8)
Chris Isaak - We Let Her Down (7,0)
7-6-10-5
0
geplaatst: 5 november 2012, 12:23 uur
17.
1. Dengue Fever - Tiger Phone Card 6,5
2. Love and Rockets - Hauntes as the Minutes Drag... 7
3. Floex - Forget-Me-Not 6
4. Chris Isaak - We Let Her Down 5,5
Het meisje gaat na twee keer draaien op mijn zenuwen werken, verder ben ik hier behoorlijk over te spreken. Lekker orgeltje, aanstekelijke dialoog-zang, grappig genoeg moest ik hierbij denken aan een nummer van het Groningse de Bende van Baflo Bill…
2. Love and Rockets - Haunted as the Minutes Drag...
Sterk nummer, duidelijk een band op haar toppunt, veel ideeën in één nummer. Beetje Bauhaus-gevoel af en toe, gekruid met wat Jesus & Mary Chain en dan allemaal net iets blijer. Of zoiets. Ik heb uit nieuwsgierigheid de rest van het album eens opgezet, maar dit Haunted is wel op afstand de beste track…. De tekst vergeven we ze dan maar...
3. Floex - Forget-Me-Not
Een wel heel simpel nummertje, listig aangekleed, zo als ik het al in 1000 varianten heb gehoord in alle hippe chille Wohnzimmerkneipen in Prenzlauer Berg en Friedrichshain.
Zoals je bij een oudere voetballer nog wel eens beweging ziet die aan de vroegere glorie doet denken, zo voelt dit aan. Pijnlijk is het niet, overbodig wel wat hij hier laat horen.
8-7-10-5
1. Dengue Fever - Tiger Phone Card 6,5
2. Love and Rockets - Hauntes as the Minutes Drag... 7
3. Floex - Forget-Me-Not 6
4. Chris Isaak - We Let Her Down 5,5
Het meisje gaat na twee keer draaien op mijn zenuwen werken, verder ben ik hier behoorlijk over te spreken. Lekker orgeltje, aanstekelijke dialoog-zang, grappig genoeg moest ik hierbij denken aan een nummer van het Groningse de Bende van Baflo Bill…
2. Love and Rockets - Haunted as the Minutes Drag...
Sterk nummer, duidelijk een band op haar toppunt, veel ideeën in één nummer. Beetje Bauhaus-gevoel af en toe, gekruid met wat Jesus & Mary Chain en dan allemaal net iets blijer. Of zoiets. Ik heb uit nieuwsgierigheid de rest van het album eens opgezet, maar dit Haunted is wel op afstand de beste track…. De tekst vergeven we ze dan maar...
3. Floex - Forget-Me-Not
Een wel heel simpel nummertje, listig aangekleed, zo als ik het al in 1000 varianten heb gehoord in alle hippe chille Wohnzimmerkneipen in Prenzlauer Berg en Friedrichshain.
Zoals je bij een oudere voetballer nog wel eens beweging ziet die aan de vroegere glorie doet denken, zo voelt dit aan. Pijnlijk is het niet, overbodig wel wat hij hier laat horen.
8-7-10-5
0
geplaatst: 5 november 2012, 13:30 uur
17.
Dengue Fever – Tiger Phone Card 8,5
Erg leuke ontdekking dit. Ik ben wel fan van dit soort psychedelische indiepopliedjes en heb het gelijk tussen mijn favorieten gezet. De drumbeat doet me wat aan Can's Vitamin C denken.
Love and Rockets – Hauntes as the Minutes Drag... 4
Bored as the minutes drag, hadden ze dit beter kunnen noemen. Na anderhalve minuut was ik het al zat en het wordt er niet beter op.
Floex Forget-Me-Not 7,5
Lekkere pruttelelectronica met een toefje jazz, doet me wat aan Apparat denken (die dan voor de gelegenheid Nils Petter Molvaer hebben ingehuurd).
Chris Isaak - We Let Her Down 6,5
Dit heeft wel iets prettigs sentimenteels, eigenlijk.
9-7-11-5
Dengue Fever – Tiger Phone Card 8,5
Erg leuke ontdekking dit. Ik ben wel fan van dit soort psychedelische indiepopliedjes en heb het gelijk tussen mijn favorieten gezet. De drumbeat doet me wat aan Can's Vitamin C denken.
Love and Rockets – Hauntes as the Minutes Drag... 4
Bored as the minutes drag, hadden ze dit beter kunnen noemen. Na anderhalve minuut was ik het al zat en het wordt er niet beter op.
Floex Forget-Me-Not 7,5
Lekkere pruttelelectronica met een toefje jazz, doet me wat aan Apparat denken (die dan voor de gelegenheid Nils Petter Molvaer hebben ingehuurd).
Chris Isaak - We Let Her Down 6,5
Dit heeft wel iets prettigs sentimenteels, eigenlijk.
9-7-11-5
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 5 november 2012, 18:00 uur
Uitslag:
1. Floex Forget-Me-Not 11 pt
2. Dengue Fever – Tiger Phone Card 9 pt
3. Love and Rockets – Hauntes as the Minutes Drag... 7 pt
4. Chris Isaak - We Let Her Down 5 pt
16 deelnemers
1. Floex Forget-Me-Not 11 pt
2. Dengue Fever – Tiger Phone Card 9 pt
3. Love and Rockets – Hauntes as the Minutes Drag... 7 pt
4. Chris Isaak - We Let Her Down 5 pt
16 deelnemers
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 5 november 2012, 18:00 uur
18.
Laurie Anderson – Yankee See
Lagartija - L'Abbraccio
Fela and Afrika 70 - Sorrow Tears and Blood
Sergio Benchimol - Oregon Mountains
0-0-0-0
deadline 6-11 18.00
Laurie Anderson – Yankee See
Lagartija - L'Abbraccio
Fela and Afrika 70 - Sorrow Tears and Blood
Sergio Benchimol - Oregon Mountains
0-0-0-0
deadline 6-11 18.00
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 5 november 2012, 19:15 uur
18.
Laurie Anderson – Yankee See 7,5
Bekende artieste natuurlijk, vreemd nummer ook weer. Duurt mij wel wat te lang, maar is zeker niet verkeerd.
Lagartija - L'Abbraccio 7,3
Lekker ritme, mooie stem, maar geen topper voor mij. Wel genoeg overtuiging trouwens voor een punt.
Fela and Afrika 70 - Sorrow Tears and Blood 7,1
Een oude winnaar van de eerste editie met Gentlemen. Ook al weer zo'n lang nummer, kan me niet de volledige 10 minuten boeien helaas.
Sergio Benchimol - Oregon Mountains 7
Instrumentaal nummer, veel variatie, maar niet echt een genre waar ik warm voor loop.
1-1-0-0
deadline 6-11 18.00
Laurie Anderson – Yankee See 7,5
Bekende artieste natuurlijk, vreemd nummer ook weer. Duurt mij wel wat te lang, maar is zeker niet verkeerd.
Lagartija - L'Abbraccio 7,3
Lekker ritme, mooie stem, maar geen topper voor mij. Wel genoeg overtuiging trouwens voor een punt.
Fela and Afrika 70 - Sorrow Tears and Blood 7,1
Een oude winnaar van de eerste editie met Gentlemen. Ook al weer zo'n lang nummer, kan me niet de volledige 10 minuten boeien helaas.
Instrumentaal nummer, veel variatie, maar niet echt een genre waar ik warm voor loop.
1-1-0-0
deadline 6-11 18.00
0
geplaatst: 5 november 2012, 19:18 uur
18.
1. Laurie Anderson - Yankee See 7,5
2. Lagartija - L'Abbraccio 7,4
3. Fela and Afrika 70 - Sorrow Tears and Blood 8,5
4. Sergio Benchimol - Oregon Mountains 9
1.Laurie Anderson - Yankee See
Volgens mij moet je toch al een beetje vertrouwd zijn met het werk van Laurie Anderson om dit nummer te kunnen waarderen, het is namelijk erg apart; heerlijke, stuwende instrumentatie, met daarover vooral spoken word, met van die voor Laurie typische absurde humor en kritiek. Gelukkig ken ik 'Homeland'.
2. Lagartija - L'Abbraccio
Sfeervolle, jazzy rock uit Italië; dit zal wel 'n nominatie van Svendra zijn, zeker? Niet dat ik er om maal, helemaal niet zelfs; erg stemmig liedje. Helaas is de concurrentie in deze sterke ronde iets te zwaar..
3. Fela and Afrika 70 - Sorrow Tears and Blood
Concurrentie als deze Fela Kuti en zijn vele, vele vrienden. Jammer genoeg had de man ook veel vijanden, zijn songs waren dan ook vaak politiek geladen. Maar je kan er ook gewoon naar luisteren als heerlijke jazzy funk, zoals dit nummer eens te meer bewijst. Een van z'n beste, en dat zegt wel wat.
4. Sergio Benchimol - Oregon Mountains
Wie wil weten waarom dit nummer zo'n hoge score verdient: Klik
1-1-1-1
1. Laurie Anderson - Yankee See 7,5
2. Lagartija - L'Abbraccio 7,4
3. Fela and Afrika 70 - Sorrow Tears and Blood 8,5
4. Sergio Benchimol - Oregon Mountains 9
1.Laurie Anderson - Yankee See
Volgens mij moet je toch al een beetje vertrouwd zijn met het werk van Laurie Anderson om dit nummer te kunnen waarderen, het is namelijk erg apart; heerlijke, stuwende instrumentatie, met daarover vooral spoken word, met van die voor Laurie typische absurde humor en kritiek. Gelukkig ken ik 'Homeland'.
2. Lagartija - L'Abbraccio
Sfeervolle, jazzy rock uit Italië; dit zal wel 'n nominatie van Svendra zijn, zeker? Niet dat ik er om maal, helemaal niet zelfs; erg stemmig liedje. Helaas is de concurrentie in deze sterke ronde iets te zwaar..
Concurrentie als deze Fela Kuti en zijn vele, vele vrienden. Jammer genoeg had de man ook veel vijanden, zijn songs waren dan ook vaak politiek geladen. Maar je kan er ook gewoon naar luisteren als heerlijke jazzy funk, zoals dit nummer eens te meer bewijst. Een van z'n beste, en dat zegt wel wat.
Wie wil weten waarom dit nummer zo'n hoge score verdient: Klik
1-1-1-1
0
geplaatst: 5 november 2012, 19:20 uur
Ook al weer zo'n lang nummer,
Dat krijg je wanneer je teveel pop quizzen doet Frank, met al die korte stukjes

0
geplaatst: 5 november 2012, 19:26 uur
18.
Hoe krijg je ze bij elkaar geloot
1. Laurie Anderson - Yankee See: 9,5
2. Lagartija - L'Abbraccio: 8,4
3. Fela and Afrika 70 - Sorrow Tears and Blood: 8,3
4. Sergio Benchimol - Oregon Mountains: 9
I.i.g. met afstand de beste ronde tot nu toe, met twee pracht ontdekkingen
2-1-1-2
deadline 6-11 18.00
Hoe krijg je ze bij elkaar geloot

1. Laurie Anderson - Yankee See: 9,5
2. Lagartija - L'Abbraccio: 8,4
3. Fela and Afrika 70 - Sorrow Tears and Blood: 8,3
4. Sergio Benchimol - Oregon Mountains: 9
I.i.g. met afstand de beste ronde tot nu toe, met twee pracht ontdekkingen
2-1-1-2
deadline 6-11 18.00
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 5 november 2012, 19:45 uur
Oldfart schreef:
(quote)
Volgende keer maar eens deze 2 nomineren 1 en 2 Nog lekker ook

0
geplaatst: 5 november 2012, 19:57 uur
18.
1. Laurie Anderson - Yankee See: 7,3
2. Lagartija - L'Abbraccio: 7,0
3. Fela and Afrika 70 - Sorrow Tears and Blood: 8,5
4. Sergio Benchimol - Oregon Mountains: 7,0
3-1-2-2
deadline 6-11 18.00
1. Laurie Anderson - Yankee See: 7,3
2. Lagartija - L'Abbraccio: 7,0
3. Fela and Afrika 70 - Sorrow Tears and Blood: 8,5
4. Sergio Benchimol - Oregon Mountains: 7,0
3-1-2-2
deadline 6-11 18.00
0
geplaatst: 5 november 2012, 20:01 uur
18.
1. Laurie Anderson – Yankee See 6
2. Lagartija - L'Abbraccio 7,2
3. Fela and Afrika 70 - Sorrow Tears and Blood 5
4. Sergio Benchimol - Oregon Mountains 7,5
1. Laurie Anderson – Yankee See // Ik kende enkel haar Supermanlied, en dat vind ik wel oke. Bij deze heb ik zware problemen met de vocale intermezzo's, de humor als het ware. Het neigt naar een kunstzinnige belachelijkheid met de bedoeling om grappig te zijn. Beetje als sommige van mijn besprekingen idd. [/opendeurmode off]. De instrumentale tussenstukken bevallen dan weer prima. Dit is iets wat je waarschijnlijk live moet meemaken - ik vermoed dat er visueel ook veel te beleven zal zijn. En die verdrinkende smurf op het einde begrijp ik al helemaal niet.
2. Lagartija - L'Abbraccio // Dit is al meer ontspannend. Weinig verrassend dan weer. Aangenaam droommuziekje waarbij de 5 minuten zo omgevlogen zijn.
3. Fela and Afrika 70 - Sorrow Tears and Blood // Van dit geluid hou ik helemaal niet... Ik begrijp dat Fela Kuti een grote meneer is in het genre, maar ik vermoed dat het genre niks voor mij is.
4. Sergio Benchimol - Oregon Mountains // Wel oke.
Ik vond dit niet echt een leuke ronde. Misschien ben ik gewoon niet in een goeie stemming vanavond...
3-2-2-3
deadline 6-11 18.00
1. Laurie Anderson – Yankee See 6
2. Lagartija - L'Abbraccio 7,2
3. Fela and Afrika 70 - Sorrow Tears and Blood 5
4. Sergio Benchimol - Oregon Mountains 7,5
1. Laurie Anderson – Yankee See // Ik kende enkel haar Supermanlied, en dat vind ik wel oke. Bij deze heb ik zware problemen met de vocale intermezzo's, de humor als het ware. Het neigt naar een kunstzinnige belachelijkheid met de bedoeling om grappig te zijn. Beetje als sommige van mijn besprekingen idd. [/opendeurmode off]. De instrumentale tussenstukken bevallen dan weer prima. Dit is iets wat je waarschijnlijk live moet meemaken - ik vermoed dat er visueel ook veel te beleven zal zijn. En die verdrinkende smurf op het einde begrijp ik al helemaal niet.
2. Lagartija - L'Abbraccio // Dit is al meer ontspannend. Weinig verrassend dan weer. Aangenaam droommuziekje waarbij de 5 minuten zo omgevlogen zijn.
3. Fela and Afrika 70 - Sorrow Tears and Blood // Van dit geluid hou ik helemaal niet... Ik begrijp dat Fela Kuti een grote meneer is in het genre, maar ik vermoed dat het genre niks voor mij is.
4. Sergio Benchimol - Oregon Mountains // Wel oke.
Ik vond dit niet echt een leuke ronde. Misschien ben ik gewoon niet in een goeie stemming vanavond...
3-2-2-3
deadline 6-11 18.00
0
geplaatst: 5 november 2012, 20:02 uur
0
geplaatst: 5 november 2012, 20:05 uur
AOVV schreef:
Sfeervolle, jazzy rock uit Italië; dit zal wel 'n nominatie van Svendra zijn, zeker?
Sfeervolle, jazzy rock uit Italië; dit zal wel 'n nominatie van Svendra zijn, zeker?
Inderdaad. Net als Sergio Benchimol en Floex trouwens, die het bij jou goed doen
.
0
geplaatst: 5 november 2012, 20:14 uur
Laurie Anderson – Yankee See: Te kunstzinnig met te weinig structuur. (4)
Lagartija - L'Abbraccio: Mooi zomers. (7)
Fela and Afrika 70 - Sorrow Tears and Blood: Het is mij nu wel duidelijk waar Talking Heads hun inspiratie vandaan haalt. (7,5)
Sergio Benchimol - Oregon Mountains: Sfeervol geheel (7,5)
3-2-3-4
deadline 6-11 18.00
Lagartija - L'Abbraccio: Mooi zomers. (7)
Fela and Afrika 70 - Sorrow Tears and Blood: Het is mij nu wel duidelijk waar Talking Heads hun inspiratie vandaan haalt. (7,5)
Sergio Benchimol - Oregon Mountains: Sfeervol geheel (7,5)
3-2-3-4
deadline 6-11 18.00
0
geplaatst: 5 november 2012, 20:19 uur
18.
Laurie Anderson – Yankee See 6
Lagartija - L'Abbraccio 8
Fela and Afrika 70 - Sorrow Tears and Blood 8
1. Laurie Anderson – Yankee See
Ik wil echt wel, maar ik heb geen idee hoe je moet luisteren naar of genieten van deze onzin. Ben nooit een Anderson-fan geworden. Maar slecht is het natuurlijk niet.
2. Lagartija – L’Abbraccio
Lekker gezongen dit, mooi gespeeld, fijne sfeer. Ja, hier word ik blij van. Op de luisterlijst. Niet op Spotify helaas.
Een superdansbare van Fela Kuti, lekker, swingend, aanstekelijk.
Toch wel een aardig sterke ronde al met al. Ik vreesde voor problemen door de lovende kritieken over Benchimol hieronder, maar kom niet verder dan aangenaam wegluisterend.
3-3-4-4
deadline 6-11 18.00
Laurie Anderson – Yankee See 6
Lagartija - L'Abbraccio 8
Fela and Afrika 70 - Sorrow Tears and Blood 8
1. Laurie Anderson – Yankee See
Ik wil echt wel, maar ik heb geen idee hoe je moet luisteren naar of genieten van deze onzin. Ben nooit een Anderson-fan geworden. Maar slecht is het natuurlijk niet.
2. Lagartija – L’Abbraccio
Lekker gezongen dit, mooi gespeeld, fijne sfeer. Ja, hier word ik blij van. Op de luisterlijst. Niet op Spotify helaas.
Een superdansbare van Fela Kuti, lekker, swingend, aanstekelijk.
Toch wel een aardig sterke ronde al met al. Ik vreesde voor problemen door de lovende kritieken over Benchimol hieronder, maar kom niet verder dan aangenaam wegluisterend.
3-3-4-4
deadline 6-11 18.00
0
geplaatst: 5 november 2012, 20:26 uur
18.
* Laurie Anderson - Yankee See 7.5
Laurie, toch een gevalletje 'prettig gestoord'. Kan op sublieme wijze omgaan met klank en ritme (al zijn er ook voorbeelden waarbij dat kan irriteren). Dit nummer is wat langdradig, maar nog steeds goed
* Lagartija - L'Abbraccio 7.3
Prima nummer.
* Fela and Afrika 70 - Sorrow Tears and Blood 6.5
Fela Kuti, toch een bekende naam. Langdradig, op zich niet verkeerd, maar de helft had ook gemogen
* Sergio Benchimol - Oregon Mountains 7.0
Multi-instrumentaal nummer. Prima muziek voor eens een keer.
4-4-4-4 Mooie tussenstand
deadline 6-11 18.00
* Laurie Anderson - Yankee See 7.5
Laurie, toch een gevalletje 'prettig gestoord'. Kan op sublieme wijze omgaan met klank en ritme (al zijn er ook voorbeelden waarbij dat kan irriteren). Dit nummer is wat langdradig, maar nog steeds goed
* Lagartija - L'Abbraccio 7.3
Prima nummer.
* Fela and Afrika 70 - Sorrow Tears and Blood 6.5
Fela Kuti, toch een bekende naam. Langdradig, op zich niet verkeerd, maar de helft had ook gemogen
* Sergio Benchimol - Oregon Mountains 7.0
Multi-instrumentaal nummer. Prima muziek voor eens een keer.
4-4-4-4 Mooie tussenstand
deadline 6-11 18.00
0
geplaatst: 5 november 2012, 20:32 uur
Laurie Anderson – Yankee See: Extravagant nummer met cabareteske inslag,De blazers hebben hun charme en zijn van toegevoegde waarde,afgezien van de vervormde klankstructuren blijft de apotheose uit. (6,8)
Lagartija - L'Abbraccio: De stem vind ik wat aan de iele kant,beetje Mecano achtig,Het glijdt allemaal wat langs mij heen tot de 3,5 minuut,dan begint het mede door het strakke slagwerk interessant te worden (6,7)
Fela and Afrika 70 - Sorrow Tears and Blood: Afrikaans nummer met veel Jazz invloeden.Aardig maar opgewonden word ik er niet van.(6,4)
Sergio Benchimol - Oregon Mountains: Sfeervol inderdaad wel een tikketje aan de softe kant (6,8)
5-4-4-5
deadline 6-11 18.00
Lagartija - L'Abbraccio: De stem vind ik wat aan de iele kant,beetje Mecano achtig,Het glijdt allemaal wat langs mij heen tot de 3,5 minuut,dan begint het mede door het strakke slagwerk interessant te worden (6,7)
Fela and Afrika 70 - Sorrow Tears and Blood: Afrikaans nummer met veel Jazz invloeden.Aardig maar opgewonden word ik er niet van.(6,4)
Sergio Benchimol - Oregon Mountains: Sfeervol inderdaad wel een tikketje aan de softe kant (6,8)
5-4-4-5
deadline 6-11 18.00
0
geplaatst: 5 november 2012, 20:33 uur
1. Laurie Anderson – Yankee See (6,5)
Arty en misschien wel goed, maar als ik eerlijk ben niet heel aangenaam.
2. Lagartija – L’Abbraccio (8,0)
Melancholische fusion uit Italië waar ik 'iets' mee heb, ook al versta ik nauwelijks waar het over gaat.
3. Fela and Afrika 70 - Sorrow Tears and Blood (7,5)
Zoals vaker is de muziek van Fela erg lekker, en ook een tikkie lang.
4. Sergio Benchimol - Oregon Mountains (9,0)
Zo natuurlijk en betoverend kan muziek zijn. Need I say more?
5-5-4-6
deadline 6-11 18.00
Arty en misschien wel goed, maar als ik eerlijk ben niet heel aangenaam.
2. Lagartija – L’Abbraccio (8,0)
Melancholische fusion uit Italië waar ik 'iets' mee heb, ook al versta ik nauwelijks waar het over gaat.
3. Fela and Afrika 70 - Sorrow Tears and Blood (7,5)
Zoals vaker is de muziek van Fela erg lekker, en ook een tikkie lang.
4. Sergio Benchimol - Oregon Mountains (9,0)
Zo natuurlijk en betoverend kan muziek zijn. Need I say more?
5-5-4-6
deadline 6-11 18.00
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.