MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Alternatieve Top 152

zoeken in:
19.

The Chemistry Set - She's Taking Me Down (7,0)
Mooie sound die teruggrijpt op The Byrds. Had wel iets compacter gemogen.
Nina Simone –I Put a Spell On You (8)
Verrassend dat deze mevrouw mag meedoen.
Mickey Newbury - When the Baby in My Lady Get the Blues (6,5)
Goed gezongen, niet zo heel boeiend nummer.
TV21 - This is Zero (6)
Eén keer was genoeg, het klikt niet met mij.

5-6-3-2

Deadline: 7-11 18:00

19.
* The Chemistry Set - She's Taking Me Down 9.0
Psychedelisch sfeertje, up-tempo shoegaze. Lekkere zweverige gitaarsound
* Nina Simone - I Put a Spell On You 6.0
Nina, bekende naam met bekend nummer. Volgens mij staat deze uitvoering zelfs in de MuMe2000
* Mickey Newbury - When the Baby in My Lady Get the Blues 6.0
Wel extreem rustig nummer
* TV21 - This is Zero 7.5
Een stuk meer activiteit in dit nummer, doet me heel erg aan een ander nummer denken (maar ik kan er niet opkomen); leuke muziek

6-6-3-3

19.

The Chemistry Set - She's Taking Me Down (7,4) klinkt best goed
Nina Simone – I Put a Spell On You (8,0) prachtige stem
Mickey Newbury - When the Baby in My Lady Get the Blues (6,2) wel ok
TV21 - This is Zero (3,4) matig

7-7-3-3

Deadline: 7-11 18.00

DjFrankie (moderator)
19.

The Chemistry Set - She's Taking Me Down 7,5
Leuke ontdekking dit weer, lekker sfeertje in het nummer.
Nina Simone – I Put a Spell On You 7,3
Sinnerman is geweldig, deze uitvoering is ook zeker niet verkeerd, maar nummer is natuurlijk overbekend.
Mickey Newbury - When the Baby in My Lady Get the Blues 7
Niet verkeerd, maar inderdaad vri jrustig voortkrabbelend.
TV21 - This is Zero 9,5
Voor deze muziek loop ik warm, in 1981 de tijd v/d oude wave. Bijzondere hiervan wat ik ook terug hoor in de vroegere U2 is de spirit en het plezier. Heerlijk

8-7-3-4

19.

1. The Chemistry Set - She's Taking Me Down 7,5
2. Nina Simone - I Put a Spell on You 8
3. Mickey Newbury - When the Baby in My Lady Get the Blues 6
4. TV21 - This Is Zero 6,5

1. The Chemistry Set – She’s Taking Me Down
Prima nominatie. Fijne sound, aanstekelijk popliedje, tot de laatste noot interessant. Smaakt naar meer.

2. Nina Simone - I Put a Spell on You
Ik heb ooit voor de lol een cd gemaakt met de ruim 20 coverversies die ik van dit nummer heb kunnen vinden. Deze haalde makkelijk de Top 3. De gekte van SJH was in Nina Simone natuurlijk ook ruimschoots aanwezig. Jammer jammer jammer dat ik haar nooit live heb kunnen zien.

3. Mickey Newbury - When the Baby in My Lady Get the Blues
Een onbekende naam, niet onbegrijpelijk. Niet slecht, maar in die tijd liepen er wel wat beteren rond in zijn genre. Voldoende vanwege zijn mooie stem.

4. TV21 - This Is Zero
Lang niet slecht bij elkaar gesprokkeld, ben niet zo negatief als velen hieronder. Het was een mooie tijd en deze mannen hadden het hart vast en zeker op de goede plek.

9-8-3-4

19.

1. The Chemistry Set - She's Taking Me Down 8,0
Heerlijke aanstekelijke britpop waar ik heel vrolijk van wordt
2. Nina Simone - I Put a Spell on You 6,5
Op zich verdienstelijke uitvoering van een overbekende klassieker, alleen heb ik dit nummer nooit zo geweldig gevonden (ook niet in de Screamin Jay Hawkins of CCR versie) en dat werkt niet mee in de beoordeling.
3. Mickey Newbury - When the Baby in My Lady Get the Blues 2,5
Dit soort kleffe nummers is helaas niet aan mij besteed, ik vind dit echt verschrikkelijk.
4. TV21 - This Is Zero 6,2
Leuk, oude wave is de eerste gedachte, maar dit klinkt helaas toch niet bijster origineel te noemen en de zang vind ik ook niet heel prettig.

10-9-3-4

2MY
Even teruggekeken in dit topic n.a.v. de Nina Simone-opmerkingen: Zowel in de edities van 2007 (Feeling Good) als in 2010 (Four Women) deed deze dame al mee in de alternatieve Top 152. Komt het dan door de keuze van het nummer dat er nu zoveel reactie op komt?

En 'bekend' is natuurlijk relatief, daarom dat er duidelijke objectieve criteria zijn opgesteld wat betreft nominatie-waardig (aantal stemmen op het album, geen hit in NL geweest en geen te recent album). Als aan die voorwaarden zijn voldaan, dan is de nominatie wat mij betreft ook volkomen terecht.

19.

1. The Chemistry Set - She's Taking Me Down (6,9)
2. Nina Simone - I Put a Spell on You (6,3)
3. Mickey Newbury - When the Baby in My Lady Get the Blues (7,2)
4. TV21 - This Is Zero (6,7)

11-9-4-4

2MY
19.

1. The Chemistry Set - She's Taking Me Down 8
2. Nina Simone –I Put a Spell On You 7,5
3. Mickey Newbury - When the Baby in My Lady Get the Blues 5
4. TV21 - This is Zero 5

1. The Chemistry Set - She's Taking Me Down // dik oke! Alleen lijkt het soms alsof er een vocoderachtigi effectje op de stem zit.
2. Nina Simone –I Put a Spell On You // 'k ben niet altijd een fan van deze vrouw haar stem. Soms bereikt ze een Jocelyn Brown-achtige ruwheid die ik een beetje griezelig vind. Puik nummer voor de rest.
3. Mickey Newbury - When the Baby in My Lady Get the Blues // Ha! kemm heeft het over Disney, en die associatie kan ik wel volgen. Dhr. Newbury slaagt er trouwens in om zowat elke kleimtoon op te smukken met een bibber in de stem. Volgens mij meer iets voor mijn pa.
4. TV21 - This is Zero // Niet zo extreem dol op.

12-10-4-4

2MY schreef:
Even teruggekeken in dit topic n.a.v. de Nina Simone-opmerkingen: Zowel in de edities van 2007 (Feeling Good) als in 2010 (Four Women) deed deze dame al mee in de alternatieve Top 152. Komt het dan door de keuze van het nummer dat er nu zoveel reactie op komt?

En 'bekend' is natuurlijk relatief, daarom dat er duidelijke objectieve criteria zijn opgesteld wat betreft nominatie-waardig (aantal stemmen op het album, geen hit in NL geweest en geen te recent album). Als aan die voorwaarden zijn voldaan, dan is de nominatie wat mij betreft ook volkomen terecht.

Inderdaad is de bekendheid van dit nummer het grote struikelblok niet eens de artieste hoor .Wat is er mooier dan nummers,die nog niet bekend zijn hier te ontdekken? De alternatieve Ko moet mijns inziens de intentie hebben om onbekende nummers een kans te geven hier op MusicMeter.I Put A Spell On You valt daar niet onder hoor.

Toevalligerwijs overkwam mij tijdens het nomineren van de muzieknummers een soortgelijk dilemma:
Een nummer dat behoorlijk veel overeenkomsten vertoonde met MacArthur Park van Richard Harris,maar een cover is het uiteindelijk ook niet helemaal.Uiteindelijk heb ik met pijn in mijn hart toch besloten om het nummer terzijde te schuiven.

DjFrankie (moderator)
2MY schreef:

Nominatie is ook terecht, en deze uitvoering kende ik ook niet.
Is alleen en een bekende artieste en een bekend nummer natuurlijk dus daardoor niet alternatiuef te noemen. We zullen zien hoever die geraakt.

ik wist niet eens dat dit een bekend lied was

19.
The Chemistry Set - She's Taking Me Down (9,0)
Deze gaat rechtstreeks op het lijstje aanschaffen. Prachtige jaren ’60 psychedelica.
Nina Simone –I Put a Spell On You (6,8)
zangeres en een nummer, maar dit is geen gelukkige combinatie.
Mickey Newbury - When the Baby in My Lady Get the Blues (10,0)
Een van de weinige nummers, waar ik wel eens een traantje bij moet wegpinken. Waarom weet ik eigenlijk niet.
TV21 - This is Zero (8,0)
Goed nummer met kop en staart en voldoende variatie.

13-10-5-4

DjFrankie (moderator)
Goeie ronde voor jouw Justus !!

DjFrankie schreef:
(quote)

Nominatie is ook terecht, en deze uitvoering kende ik ook niet.
Is alleen en een bekende artieste en een bekend nummer natuurlijk dus daardoor niet alternatiuef te noemen. We zullen zien hoever die geraakt.

Op zich deed er ook al eens een cover mee van een van de bekendste nummers van Laurent Garnier (van een album dat ver over de 100 stemmen heeft op MusicMeter), en daar was ik geloof ik toen de enige die daar iets van vond.

19.

The Chemistry Set - She's Taking Me Down 8
Lekker indie/shoegaze-nummer. Op een gegeven moment verslapt mijn aandacht wel, maar het luistert er fijn weg.

Nina Simone –I Put a Spell On You 8,5
Overbekend natuurlijk, maar kwalitatief dik in orde. Wat een nummer en wat een stem.

Mickey Newbury - When the Baby in My Lady Get the Blues 5
Nu moet ik aan Johan Derksen denken. Mooi liedje, maar het kan me niet echt bekoren.

TV21 - This is Zero 6,5
Ik houd wel van oude wave en post-punk, maar dit heeft het toch niet helemaal voor mij.

14-11-5-4

Uitslag ladder 19:

1. The Chemistry Set - She's Taking Me Down, 14 punten, gemiddelde: 7,57
2. Nina Simone - I Put a Spell On You, 11 punten, gemiddelde: 7,68
3. Mickey Newbury - When the Baby in My Lady Get the Blues, 5 punten, gemiddelde: 6,32
4. TV21 - This is Zero, 4 punten, gemiddelde: 6,4

17 deelnemers

20.

Weinig over te zeggen. Geen echte uitschieters. De nummers met het hogere Halloween-gehalte bezorgen me net iets meer luisterplezier.

Alva Novalis - As Thou Came (To The Torture Garden) (6,6)
Certain General - The Killer In Our House (7,3)
Jan Swerts - Aalsterweg 10 (6,5)
Robert Francis - Darkness (6,3)

1-1-0-0

Deadline: 8-11 18.00

Jan Swerts link werkt hier niet.

Hier wel.

En op youtube staat hetzelfde nummer ook.

2MY
20.

1. Alva Novalis - As Thou Came (To The Torture Garden) 7
2. Certain General - The Killer In Our House 7,5
3. Jan Swerts - Aalsterweg 10 7,8
4. Robert Francis - Darkness 8,5

1. Alva Novalis - As Thou Came (To The Torture Garden) // Een griezelmusical genre Phantom of the Opera. De stem is 'gemaakt diep' en overtuigt daardoor niet helemaal. Over het algemeen wel een boeiend geheel, maar veul te lang, waardoor de boeibaarheid toch afneemt. Af en toe hoor ik flarden Bowie voorbijzwemen.
2. Certain General - The Killer In Our House // Uit dezelfde musical, maar dan op een spannender moment. Ik hoop dat iedereen de nummers onder een koptelefoon beluistert, want dan gebeurt er toch beduidend meer dan op laptopboxjes. Helaas verslapt mijn interesse toch ook weer naar het einde toe.
3. Jan Swerts - Aalsterweg 10 // Ik kan niet echt verklaren waarom ik hierbij aan Radiohead moest denken, but there you have it. En ook de Aalsterweg is lang. Een nummer om een maaltijd bij kaarslicht mee te besferen.
4. Robert Francis - Darkness // Wat moet ik nu weer verzinnen om mijn nominatie te promoten... Een geweldig nummer op een middelmatig album, van een zanger waar ik nog nooit van had gehoord. De subtiele pianogeluidjes en de stem van dhr. Francis met een emotionele schreeuw op 2:10 bepalen de sfeer van het nummer.

1-1-1-1

2MY schreef:

3. Jan Swerts - Aalsterweg 10 // Ik kan niet echt verklaren waarom ik hierbij aan Radiohead moest denken,
Had ik ook, zijn stem lijkt wel een beetje op die van Thom Yorke.

20.

1. Alva Novalis - As Thou Came (To The Torture Garden) 4
2. Certain General - The Killer in Our House 7
3. Jan Swerts - Aalsterweg 10 8
4. Robert Francis - Darkness 5,5

1. Alva Novalis - As Thou Came (To The Torture Garden)
Meh. Hier hoor ik bar weinig in wat me kan bekoren. Het klinkt koud en afstandelijk, maar niet op een manier die je dan toch weer aantrekt. Niet voor mij weggelegd.

2. Certain General - The Killer in Our House
De zoveelste band die het spoor dat Joy Division groef, bewandelt. Wat wel voor Certain General pleit, is dat ze er een eigen twist aan gegeven hebben. Ik hoor hier ook wel wat dingen in die recentere bandjes zoals Franz Ferdinand, al dan net bewust,overgenomen. Het markante gitaargeluid, om maar iets te noemen. Voor de rest onderscheidt dit nummer zich door een wat obscuur aanvoelende sfeer.

3. Jan Swerts - Aalsterweg 10
Niet het beste nummer van zijn magnifieke plaat 'Weg' uit 2010, maar nog altijd van een bijzonder schoonheid; dit is, als ik mijn mening die op de albumpagina staat er nog eens op nalees, het nummer waar ik het minste bij te zeggen had. Zwijgen en genieten luidt het devies.

4. Robert Francis - Darkness
Geen slecht nummer, maar ondertussen toch al een afgekloofd bot, dit soort nummers; ik heb ze al te vaak gehoord, en ook vaak beter, helaas voor Robert Francis. Een voldoende haalt dit echter wel.

1-2-2-1

20.
* Alva Novalis - As Thou Came (To the Torture Garden) 7.8
Duister en beetje mysterieus sfeertje, prettige spanning al mist het - mede door de lengte van het nummer - voor mijn gevoel een soort apotheose
* Certain General - The Killer In Our House 7.8
Prettige rock/wave. Mooie donkere stem.
* Jan Swerts - Aalsterweg 10 5.0
Tergend sloom en saai. Er komt op de duur wel iets meer tempo in, maar duurt mij allemaal te lang. Voor een begrafenis o.i.d. misschien wel mooie muziek
* Robert Francis - Darkness 7.0
Op zich een prima nummer. Ben niet zo'n fan van de zang(er).

2-3-2-1

20.
Alva Novalis - As Thou Came (To the Torture Garden) (7,0)
Het nummer zit boordevol met instrumentaties en wendingen die spannend zouden moeten klinken. Bij mij werkt het niet en dan houd je uiteindelijk een vlak nummer over. Ik geef toe dat ik het lastig vond om dit te beoordelen, maar na 5 keer afspelen moet dit maar mijn oordeel zijn.

Certain General - Killer in... (7,5)
Ik wilde schrijven: “Op YouTube brak die bij mij af en op Grooveshark was het niet te vinden. Wel op Spotify, gelukkig, want wat een mooi nummer. Beetje in de traditie van Green On Red (8,5).” Dat week wel zo af van andere commentaren dat het niet kon kloppen. Na controle bleek het de versie te zijn van Cabin Fever. En inmiddels werkt de YouTube-link gewoon. Die klinkt inderdaad meer naar Joy Division en een vol punt aftrek.

Jan Swerts -Aalsterweg 10 (2,0)
Excuses aan de mensen die dit mooi vinden. Ik heb dit zeer tot mijn ongenoegen moeten aanhoren.

Robert Francis –Darkness (7,8)
In dit miniatuurtje zit iets te veel afwisseling, maar het is best mooi.

2-4-2-2

20.

Alva Novalis - As Thou Came (To The Torture Garden) 7
Certain General - The Killer In Our House 7
Jan Swerts - Aalsterweg 10 6,5
Robert Francis – Darkness 4

Alva Novalis - As Thou Came (To The Torture Garden)
Begint als een doorsnee wavenummer, zeker gezien de zang, maar de instrumentatie tilt het nummer boven de anonimiteit uit. Luistert lekker weg.

Certain General - The Killer In Our House
Man, waar doet me dit toch aan denken, iets Nederlands geloof ik. Weekend at Waikiki? De zang dan hè. Luistert lekker weg.

Jan Swerts - Aalsterweg 10
Mooie, verstilde muziek van deze Belg. Ik ben benieuwd of hij zo een heel album denkt te kunnen vullen. Is net iets te magertjes voor die acht minuut twintig. Maar: luistert lekker weg.

Robert Francis – Darkness
Ik hou het er maar op dat 2MY nog nooit een emotionele schreeuw heeft gehoord . Dit is ideale schoonzonenmuziek zonder enige bezieling, waarmee je de laatste jaren om de oren geslagen wordt (Milow).

3-5-2-2

We kunnen ook Spotify embedden tegenwoordig

2MY
lebowski schreef:
Ik hou het er maar op dat 2MY nog nooit een emotionele schreeuw heeft gehoord . Dit is ideale schoonzonenmuziek zonder enige bezieling, waarmee je de laatste jaren om de oren geslagen wordt (Milow).

Gezegend zij mijn eenvoudige en zorgeloze leventje. Ik dacht trouwens richting Novastar ipv Milow.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:54 uur

geplaatst: vandaag om 10:54 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.