MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Alternatieve Top 152

zoeken in:
herman schreef:
We kunnen ook Spotify embedden tegenwoordig
Is een mooie functie, maar je hebt waarschijnlijk wel een account nodig om 't te kunnen beluisteren.

Ik wist niet dat dat kon, maar hierbij dan de versie van het nummer van Certain General dat ik eerst beluisterde:

The Killer In Our House

Ook deze ronde was helaas weer niet heel erg aan mij besteed, ik ga er dan ook verder geen woorden aan vuil maken, slechts 2 nipte voldoendes (waarbij Jan Swerts me wel intrigeerde maar het duurde me allemaal veel te lang en dat ging tegenwerken).

20.

Alva Novalis - As Thou Came (To the Torture Garden) (4,0)
Certain General - The Killer In Our House (6,3)
Jan Swerts - Aalsterweg 10 (6,0)
Robert Francis - Darkness (4,5)

3-6-3-2

Deadline: 8-11 18.00

20

Alva Novalis - As Thou Came (To The Torture Garden): De zang is niet bijzonder, maar de muziek maakt veel goed. (7,7)
Certain General - The Killer In Our House: Dit is weer een stuk beter; muzikaal een stuk frisser; Joy Division zonder de dip. (8)
Jan Swerts - Aalsterweg 10: Mooi, maar wel wat aan de lange kant (8,1)
Robert Francis – Darkness: Klinkt wel mooi, goed genoeg voor punten. (8,1)

3-6-4-3

herman schreef:
We kunnen ook Spotify embedden tegenwoordig

handig

20.

Alva Novalis - As Thou Came (To The Torture Garden) (5,0) ik weet het niet
Certain General - The Killer In Our House (7,5) best donker maar best goed ook
Jan Swerts - Aalsterweg 10 (8,0) mooi!
Robert Francis - Darkness (7,8) goede song

3-6-5-4 prima ladder!

DjFrankie (moderator)
20.

Alva Novalis - As Thou Came (To The Torture Garden) 7,5
Lekker donker gothic nummer, waa ik wel karnemelk van lust.
Certain General - The Killer In Our House (7,9)
Nog meer donkere muziek, met iets meer variatie, lekker en tof ritme. Dansen mensen.
Jan Swerts - Aalsterweg 10 6,8
Mooi gezongen maar allemaal te zoetsappig, instrumentale einde duurt te lang.
Robert Francis - Darkness 7,6
Prima nummer inderdaad, goed gebracht met de juiste portie emotie.

3-7-5-5 prima ladder!

20.
Alva Novalis - As Thou Came (To the Torture Garden) 2,5
Certain General - Killer in... 6,5
Jan Swerts -Aalsterweg 10 8
Robert Francis –Darkness 7,5

- Alva Novalis - As Thou Came (To the Torture Garden)
Soms heb je aan de eerste tonen al door dat het niks wordt. De kitscherige fantasy-wavesound weerklinkt in elk bot van dit lied, wat het onmogelijk maakt om erin te aarden. En dat duurt dan zolang...!!
- Certain General - Killer in...
Zwaar gitaar- en stemgeluid dat gecounterd wordt door de fijne percussieve toevoegingen, waarmee het creepy randje ook zijn romantiek meekrijgt. Het gaat juist iets te statisch voorbij om de volledige aandacht te winnen.
- Jan Swerts -Aalsterweg 10
En dat duurt dan zolang! Maar deze sleept je wel mee, stappend op de piano, zijn amper merkbare stemgeluid volgend. Sereen verteld en prachtig opgebouwd, helemaal tot de eindbestemming. De deur op de Aalsterweg 10 zal dra worden platgelopen...
- Robert Francis –Darkness
Piano en strijkers drijven mooi over de opvallende rollende drums, en temidst dit alles staat ook de zanger stevig in z’n schoenen die een klein bommetje van een nummer weet te lossen. En dat duurt dan zo kort..

3-7-6-6

20. Weinig spectaculairs

Alva Novalis - As Thou Came (To the Torture Garden) (6,5)
Certain General - The Killer in our House (6,3)
Jan Swerts - Aalsterweg 10 (3,0)
Robert Francis - Darkness (5,9)

4-8-6-6

20.

Alva Novalis - As Thou Came (To the Torture Garden) (7,5)
Certain General - The Killer in our House .Prachtige Spotify versie Justus18 (9)
Jan Swerts - Aalsterweg 10 (6,5)
Robert Francis - Darkness (6,3)

5-9-6-6

Geen Spotify, geen Jan Swerts?
Dan maar niet.

het staat op youtube ook hoor oldfart:

Aalsterweg 10

20.

Alva Novalis - As Thou Came (To the Torture Garden) 7
Certain General - The Killer in our House . 6,5
Jan Swerts - Aalsterweg 10 10
Robert Francis - Darkness 6,5

6-9-7-6

20.

Alva Novalis - As Thou Came (To the Torture Garden)
6,8

Certain General - The Killer in our House
6,7

Jan Swerts - Aalsterweg 10
8,0

Robert Francis - Darkness
8,3

6-9-8-7

Bedankt iedereen voor de moeite voor de link van heer Swerts.
Slaap overdag dus had nog niet iets gezien.
Maar 2MY maakte me er via een pm op attent ; tanx a bunch y'all.

DjFrankie (moderator)
Uitslag:

1. Certain General - The Killer in our House . 9 pt gem: 7,25
2. Jan Swerts - Aalsterweg 10 8 pt gem: 6,68
3. Robert Francis - Darkness 7 pt gem: 6,77
4. Alva Novalis - As Thou Came (To the Torture Garden) 6 pt gem: 6,26

15 deelnemers

DjFrankie (moderator)
21.

Groundhogs – Sad Go Round
Fritz Kalkbrenner - Facing the Sun
The Pentangle - Springtime Promises
Comets On Fire - Beneath the Ice Age

0-0-0-0

deadline: 9-11 18.00

Ik heb voor Fritz kalkbrenner de officiele video gepakt, de gegeven link werkte niet meer.
als die niet goed is geef maar een p.m.

Groundhogs – Sad Go Round : Mooie gitaarmuziek, zang zit wat tussen David Gilmour en Ozzy Osbourne in. (7)
Fritz Kalkbrenner - Facing the Sun : Prima nummer, maar er gebeurd te weinig in (6)
The Pentangle - Springtime Promises : Kabbelt ook prima voort (6,5)
Comets On Fire - Beneath the Ice Age: Een blok herrie waar ik weinig mee kan. (4)

1-0-1-0

DjFrankie (moderator)
21.

Groundhogs – Sad Go Round 6,5
Maakt bij mij weinig indruk, link klinkt ook al niet al te best
Fritz Kalkbrenner - Facing the Sun 7,5
Aanstekelijk nummer, dat lekker in het gehoor ligt, niet superieur wel fijn.
The Pentangle - Springtime Promises 6,9
Rustig voortkrabbelend nummer in de stijl van Magna Carta, maar dan prefereer ik toch die laatste.
Comets On Fire - Beneath the Ice Age 7,4
Zeer bizar nummer, als je door het ellenlange intro heenkomt, wordt het voor mij wel interessant. Bizarre shoegaze noise

1-1-1-1

21.

Groundhogs – Sad Go Round 5
Fritz Kalkbrenner - Facing the Sun 6,5
The Pentangle - Springtime Promises 8
Comets On Fire - Beneath the Ice Age 3

Groundhogs – Sad Go Round
Er was een tijd dat deze muziek mijn platenkast domineerde, maar ik ben – zo goed als – op het genre uitgekeken. Omdat ik deze tracks via Spotify luister hoorde ik ook nog wat andere nummers van het album Solid, zeker niet slecht. Sad Go Round was niet mijn keuze geweest iig.

Fritz Kalkbrenner - Facing the Sun
Leuk, de voor mij inmiddels zo vertrouwde plekjes in de clip. De ‘stills’ zijn leuk bedacht, mooi fotogeniek plekje ook op Warschauer Straße. Verder heb ik gedurende dit topic langzaam het gevoel gekregen dat de video-industrie wel weer wat nieuwe ideeën kan gebruiken. Het liedje? Prima, geen hoogvlieger verder.

The Pentangle - Springtime Promises
Heerlijke, lekker rammelende gammele folk, met dat melancholische sfeertje dat de gedachten richting de snel verstrijkende tijd stuurt. Gauw nog een keer draaien.

Comets On Fire - Beneath the Ice Age
Arme dynamo . Ik heb de hele rit uitgezeten en heb nu ook het recht hier een 3 voor te geven. Ik snap dat mensen hierop uit hun plaat gaan, maar dat is niet zo zeer een muzikale beleving als je het mij vraagt, meer afreageren van wat een mens allemaal dwars kan zitten. Soms hoorde ik toch een lekker stukje, dus een 1 wordt het niet, maar voor dit soort werk zet ik toch echt Motorpsycho op.

1-2-2-1

DjFrankie (moderator)
Hoezo arme Dynamo Marc?

Dat wordt 9:22 afzien voor hem, niet zijn smaak om het zo maar eens te zeggen

21.

1. Groundhogs - Sad Go Round 6,8
2. Fritz Kalkbrenner - Facing the Sun 6,7
3. Pentangle - Springtime Promises 7,6
4. Comets on Fire - Beneath the Ice Age 9

1. Groundhogs - Sad Go Round
Lekker bluesy rocknummer, van Groundhogs ken ik hun album 'Split' al. Daar staat werk op dat ik toch nog een niveau hoger inschat dan dit nummer. Maar desalniettemin:

2. Fritz Kalkbrenner - Facing the Sun
Zonnige single, toch eigenwijs genoeg om niet te worden verwezen naar het stoffie hitarchief. Ook nooit helemaal doorgebroken natuurlijk, deze kerel. Stemmig. Niet groots, gewoon goed.

3. Pentangle - Springtime Promises
Bert Jansch en John Renbourn op gitaar, en dan nog zulk een zanger.. Dit vind ik erg mooi. Ik ben een liefhebber van Bert Jansch, en zal hier ook maar 'ns naar op zoek moeten gaan. Het is folk, en op z'n eigen manier ook wel een beete druk; er gebeurt veel.

4. Comets on Fire - Beneath the Ice Age
Ah, Comets on Fire! De CD waar dit nummer de opener van is ('Field Recordings from the Sun') heb ik net besteld, en zou deze of volgende week in de bus moeten zitten. Dit is bijzondere muziek; bizar (het geluid van een springveer is meermaals te horen in de geweldige intro), chaotisch, maar met een vreemd gevoel voor ritme. De vocalen jagen zich met veel galm door de song heen, het is een trein die voortdendert, u raadt het al: dit vind ik buitengewoon gaaf!

1-2-3-2

Deadline: 9-11 18.00

DjFrankie schreef:
link klinkt ook al niet al te best
Betere geluidskwaliteit Groundhogs – Sad Go Round op Grooveshark.

DjFrankie schreef:
Ik heb voor Fritz kalkbrenner de officiele video gepakt, de gegeven link werkte niet meer.
als die niet goed is geef maar een p.m.

Juiste link Kalkbrenner: YouTube - Fritz Kalkbrenner - Facing the Sun

21. Sterk viertal!

1. Groundhogs - Sad Go Round (9,0)
Het echte werk. Rauw en meeslepend. Goeie riffs. Dit nummer heeft een soort X-factor voor mij. De heren willen zich in andere nummers nog wel eens laten verleiden tot breed uitgesponnen gitaarkrachtpatserij, maar hier wordt alles samengebald tot drie minuten pure emotie.

2. Fritz Kalkbrenner - Facing the Sun (8,0)
Lekker laidback. Zal ook wel eens op een setlist van Aeroplane voorbijkomen.

3. Pentangle - Springtime Promises (8,0)
Fijn gitaarspel en een dik erbovenopliggende countrystem, prima nummer.

4. Comets on Fire - Beneath the Ice Age (8,5)
Vunzige spacende takkeherrie

2-2-3-3

21.

1. Groundhogs - Sad Go Round
Oud en bekend natuurlijk hier, ex heeft nu hun albums; maar echt gemist heb ik ze nooit.
6,7

2. Fritz Kalkbrenner - Facing the Sun
Zegt me weinig; 6,0

3. Pentangle - Springtime Promises
Zang is behoorlijk brak eigenlijk, snarenspel is prima voor elkaar natuurlijk, maar ook compositorisch is het niet al te sterk.
6,5

4. Comets on Fire - Beneath the Ice Age
Dit soort herrie moet je zelf maken, niet op een album beluisteren.
3,5

3-2-4-3

2MY
21.

1. Groundhogs – Sad Go Round 5
2. Fritz Kalkbrenner - Facing the Sun 8
3. The Pentangle - Springtime Promises 7,5
4. Comets On Fire - Beneath the Ice Age 4

1. Groundhogs – Sad Go Round // ik vermoed dat er ergens in mijn vroege jeugd iets zeer ernstig is gebeurd toen dit soort van muziek op stond. Viel mijn koek in het zand? Werden mijn amandelen getrokken? Trok een gigantische vlieg mijn pootjes één voor één uit? We zullen waarschijnlijk nooit weten waarom, maar ik krijg van dit soort geluid altijd zeer onaangename rillingen...
2. Fritz Kalkbrenner - Facing the Sun // heldere sound die me een beetje in verwarring brengt. Is dit nu electronisch of acoustisch of iets er tussen in... Hier hou ik in elk geval weer zeker van. Weer een Kalkbrenner om te onthouden.
3. The Pentangle - Springtime Promises // of het aan de wijn ligt of aan de muziek is me een raadsel, maar er verscheen prompt een glimlach (enfin, een soort van grijns) bij de eerste halve minuut. En dat is een goei teken.
4. Comets On Fire - Beneath the Ice Age // stress!

3-3-5-3

21.

1. Groundhogs – Sad Go Round 6,7
2. Fritz Kalkbrenner - Facing the Sun 6,4
3. The Pentangle - Springtime Promises 6,2
4. Comets On Fire - Beneath the Ice Age 7,4 het meest interessante nummer (na het intro).

4-3-5-4

21.
Groundhogs – Sad Go Round 7
Fritz Kalkbrenner - Facing the Sun 8
The Pentangle - Springtime Promises 7
Comets On Fire - Beneath the Ice Age 5

- Groundhogs – Sad Go Round
Wazig weinig zeggend nummer, dat toch ergens weet te prikkelen. Het is de lekkere gitaarriff die een beetje richting geeft aan de stuurloze zang en zo toch een fijne combinatie oplevert!
- Fritz Kalkbrenner - Facing the Sun
Dit doet toch een klein beetje het licht schijnen op deze reeds vroeg donker wordende avonden. De akoestische gitaar zorgt voor het zorgeloze karakter terwijl de elektronische tonen diepgang geven. De zanglijn is als de lijm die de twee werelden bijeen houdt!
- The Pentangle - Springtime Promises
Het heeft wel iets lief, maar zang en instrumentatie steken ergens toch ook wel wat tegen. Met dit aparte karakter denk ik toch wel dat het positieve gevoel overwint. Het is haast muziek tegen beter weten in, en daar ben ik eigenlijk wel voor te vinden, zeker als je zoals hier merkt dat het van een oprechte plaats komt.
- Comets On Fire - Beneath the Ice Age
Dit nummer heeft volgens mijn geen achterliggende gedachte, of ik heb ze althans niet kunnen vinden. Het gaat maar van het ene langgerekte stuk naar het andere zonder enig doel. Op zich zitten er interessante delen in, maar het geheel zet dat absoluut niet in de verf. Dit zijn meer de schetsen om het uiteindelijke nummer te gaan construeren.

4-4-6-4

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:26 uur

geplaatst: vandaag om 12:26 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.