MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Alternatieve Top 152

zoeken in:
Costanza - I Am Ready
Best fijne electro met best fijne zeurstem die er lekkere schreeuwen uitgooit. Er ontbreekt over het geheel wat spannends dat (me) pakt. 6.5

Asaf Avidan & The Mojos - Turn of the Tides Under the Northern Lights
Geheel anders dan hun jaar(mede)bepalende hit van 2012. Alternatiever ook, geen hitpotentie. Het outro lijkt merkwaardig na de opgebouwde climax, bijna een anticlimax. De hoofdmoot met die opbouw is muzikaal prima, de stem komt hier over als love it or hate it. Ik mag die wel. Met wat aftrek voor het teleurstellende outro, een 6.8

Motek - I Am Your Son
Lekker slepend postrocknr, als het op gang is gekomen. Dat duurt wel ietsje lang, maar dat is vaak postrock eigen. De 'zang' erbij stoort niet maar voegt in mijn oren ook weinig toe. 7.7

Slide - Why is it a Crime?
Net niet popbandje, dat zichtbaar graag een hit had gescoord maar wat niet lukte. Begrijpelijk wel. Al kan ik er moeilijk de vinger op leggen waarom dan. Een 4.8

4-4-5-1

Deadline 22-3 18.00

4.

Costanza - I Am Ready 7,7 (lekker zwoel goed nummer)

Asaf Avidan & The Mojos - Turn of the Tides Under the Northern Lights 9,8 (magnifiek mooi)

Motek - I Am Your Son 6,0 (ietwat monotoom)

Slide - Why is it a Crime? 6,1 (aardig liedje maar niet meer dan dat)

5-5-5-1

Deadline 22-3 18.00

4.

Costanza - I Am Ready
Er zit wel emotie in al raakt 't mij eigenlijk niet. Niet slecht, geen blijvertje voor mij 6,5

Asaf Avidan & The Mojos - Turn of the Tides Under the Northern Lights
Nou, de zangstem klinkt vooral krijsend, jammer. Muzikaal best leuk, al had 't begin korter gemogen 6,0

Motek - I Am Your Son
Een bekende naam van de vorige editie. De sound klinkt goed (even in spotify herbeluisterd, dat geeft wel een betere geluidskwaliteit). 7,5

Slide - Why is it a Crime?
Een popnummer. Klinkt niet bijzonder. 6,0

6-5-6-1

Deadline 22-3 18.00

4.

Costanza - I Am Ready 8,0
Erg fijn; met dit soort muziek is het makkelijk scoren bij mij.

Asaf Avidan & The Mojos - Turn of the Tides Under the Northern Lights 6,8
Enigszins oneerbiedig: het 'dramaqueen'-genre is doorgaans niet echt aan mij besteed. Dit nummer kan ik echter prima hebben, al zal ik het nog steeds niet snel uit mezelf opzetten. In een verder niet zo sterke poule het voordeel van de twijfel voor een punt.

Motek - I Am Your Son 6,5
Dat geschreeuw ligt er te dik bovenop; gaat richting effectbejag in mijn oren. Was m.i. mooier geweest als het wat broeieriger, zeg maar net onder de oppervlakte was gebleven.

Slide - Why is it a Crime? 6,5
Dit soort 80's rock die op de grens van de goede smaak balanceert zou m.i. nou juist wat méér over de top mogen gaan. Nu is het een net-nietje. Het is ook nooit goed.

7-6-6-1

Deadline 22-3 18.00

2MY
Salvadore schreef:
Motek - I Am Your Son
Een bekende naam van de vorige editie.

verdikkeme, dat was me totaal ontgaan. Bij deze is mijn schijnbaar toevallige ontdekking van dit nummer een paar maand geleden bij een nachtelijke 'ad random' youtube-sessie ook weer opgehelderd.

4.

Costanza - I Am Ready 6,3

Dit valt bij mij niet echt binnen. Heb hem paar keer gehoord maar kan er nog niet veel over zeggen. Wel aardig dat dekt de lading vooralsnog wel.

Asaf Avidan & The Mojos - Turn of the Tides Under the Northern Lights 6,8

Lastig lastig muzikaal namelijk bloedje mooi maar de zang.... zorgt bij mij voor punten verlies. Het klinkt alsof het rare stemmetje niet naturel is maar gemaakt. Ik hou van rare stemmen maar deze raakt me vooralsnog niet. Toch omwille van de muziek die prachtig is een puntje.

Motek - I Am Your Son 7,5

Erg fijn, genoeg spannend voor mij althans klinkt prima in mijn oren.

Slide - Why is it a Crime? 6

Mwa

7-7-7-1

Deadline 22-3 18.00

4.

Costanza - I Am Ready 7,5
De afwisseling van ingehouden zingen en meer schreeuwend (rockend zeg maar) over de elektro-muziek doet het voor mij wel. En ook ergens aan denken, maar ik weer eens niet wat.

Asaf Avidan & The Mojos - Turn of the Tides Under the Northern Lights 8,0
Avidan-hype is een beetje langs mij heen gegaan. Reeds genoemde Reckoning Song bleek ik bij naluisteren overigens wel te kennen. Dit bevalt me eigenlijk beter. De stem houdt het cijfer nog een beetje laag. Beetje het idee van een mannelijke Joanna Newsom.

Motek - I Am Your Son 7,5
Deze ben ik al eens ergens tegengekomen in een andere ladder en ik begon te luisteren met het idee dat ik dit heel erg goed vind. Viel het de eerste keer toch een beetje tegen, maar bij herluisteren kwam het wel weer goed binnen. Ik aarzel nog even tussen ruim voldoende en goed. Nog net het tweede punt dan maar.

Beetje een doorsnee late 80s early 90s bandje. Toch best een aardig nummer dat bij een gelukkiger loting misschien wel een puntje had gehad. In dit groepje zeker niet.

7-8-8-1

Deadline 22-3 18.00

remcodulac schreef:
De stem houdt het cijfer nog een beetje laag. Beetje het idee van een mannelijke Joanna Newsom.

Ja dat is dus het gekke ik ben dus dol op Joanna Newsom maar bij Asaf Avidan heb ik het gevoel dat het een gimmick is een truckje. Maar nogmaals dit nummer is muzikaal zo bloedmooi... had hier liever Anthony Hegarty horen zingen in combinatie met de muziek.

4.

Costanza - I Am Ready 8,0
Electronic is nou niet meteen mijn voorkeursgenre en electronic albums zijn over het algemeen ook niet snel aan mij besteed, maar ik kom wel regelmatig lekkere nummers in het genre tegen en deze hoort daar ook bij.

Asaf Avidan & The Mojos - Turn of the Tides Under the Northern Lights 7,8
Ik ben nog niet van al het werk van Asaf overtuigd maar er zitten ontegenzeggelijk geweldige nummers tussen en dit kan mij ook goed bekoren. Beetje jammer dat het wat als een nachtkaars uitgaat maar toch heb ik het idee dat dit voor mij wel eens een groeiplaatje zou kunnen worden.

Motek - I Am Your Son 7,6
Ik dacht al, waar ken ik dit van...en dat moet dan bijna wel van de MuMeLadder zijn natuurlijk. En dit was inderdaad vorig jaar genomineerd maar heeft het toen niet tot de eindlijst gered (ondanks mijn 4 punten in de herkansing zag ik net). Prima postrock nummer en in de 3 voorgaande ladders had het gewoon een punt gescoord maar helaas vind ik de eerste 2 nummers van deze ladder beter.

Slide - Why is it a Crime? 5,0
Aardig wannabee 80's pop/rock bandje en nummer en soms wil ik hier nog wel eens voor vallen ook maar nu helaas niet. Eigenlijk klinkt alles hieraan als "we willen heel graag heel interessant klinken maar we zijn het net niet". .

8-9-8-1

Deadline 22-3 18.00

4.

Costanza - I Am Ready 5,0
Asaf Avidan & The Mojos - Turn of the Tides Under the Northern Lights 6,5
Motek - I Am Your Son 7,8
Slide - Why is it a Crime? 7,3

8-9-9-2

Deadline 22-3 18.00

Costanza - I Am Ready 7
Dit mag bij me te allen tijde binnenglijden, lekker (en) sfeervol.

Asaf Avidan & The Mojos - Turn of the Tides Under the Northern Lights 4,5
Het zal wel, een 9,8 heb ik al gesignaleerd zeg, epische wannabe%u2026 wat mij betreft.
Toch twijfel ik, ik kan er volgend jaar zo maar een 9,8 aan geven.

Motek - I Am Your Son 6,5
Nog meer epische wannabe, maar stukken beter te verteren

Slide - Why is it a Crime? 6
Beklijft niet, er is in de jaren 80 zo veel moois gemaakt dat ik niet verbaasd ben dat ik hier nog nooit van gehoord heb. Zowaar nog bijna punten in de ronde.

9-9-10-2

Deadline 22-3 18.00

Costanza - I Am Ready Deze pseudo Kylie Minoque klinkt behoorliijk sensueel. De muziek heeft wel iets zonder dat ik er erg opgewonden van word overigens(6,7)

Asaf Avidan & The Mojos - Turn of the Tides Under the Northern Lights De zangstem klink niet al te prettig en dat doet behoorlijk afbreuk aan dit verder leuke nummer(6,7)

Motek - I Am Your Son.Spannend intro misschien wat te breed uitgesponnen.Verder ook een tikkeltje standaard .Maar de sterkhouder in dit nummer vind ik die rondzwevende en dan wegstervende vocalen.Prachtig gedaan(6,9)

Slide - Why is it a Crime? Jammer dat dit zo matig beoordeeld wordt.Het klinkt als een kruising tussen Duran Duran en (vooral) Then Jericho.Pluspunt vind ik het gitaarwerk later in het nummer.(7,2)

9-9-11-3

Deadline 22-3 18.00

4.

Costanza - I Am Ready
Stupide synth drums, een grote
3

Man met zo'n stem...niet voor mij. 5

Motek - I Am Your Son. Knap maar ook Kil: 6,5

Slide - Why is it a Crime? Pubertjes die nu allemaal wat anders zijn gaan doen....hoop je dan...4,5

9-10-12-3

Deadline 22-3 18.00

4.

Costanza - I Am Ready 8
Asaf Avidan & The Mojos - Turn of the Tides Under the Northern Lights 7.5
Motek - I Am Your Son 7.8
Slide - Why is it a Crime? 5

10-10-13-3

Deadline 22-3 18.00

4

Costanza - I Am Ready 8,5
Asaf Avidan & The Mojos - Turn of the Tides Under the Northern Lights 7,2
Motek - I Am Your Son 7.3

11-10-14-3

Deadline 22-3 18.00

4.

Costanza - I Am Ready
Ergens tussen bedwelmend en simpel in. Haar stem neigt te veel naar dat laatste, 13-in-een-dozijngezucht.
6,5

My Favorite Clown is inmiddels één van mijn favoriete nummers geworden. Voor mij moeilijk in te schatten muziek, maar ik verwacht in de toekomst nog wel wat toppers van ze tegen te komen.
7

Motek - I Am Your Son
Godspeed You! Black Emperor las ik op de pagina. Dit is beduidend minder spooky, climaxopbouwend en duister, maar ik hoor er zeker elementen in terug. Het verklaart in ieder geval waarom ik het vet vind.
7,5

Slide - Why is it a Crime?
Toto, anyone? De zanger klinkt ook net als Steve Lukather. Ietwat duisterder geproduceerd, maar dat kan ook de YouTube-kwaliteit zijn.
7

11-10-15-4

Deadline 22-3 18.00

DjFrankie (moderator)
Uitslag;

1 Motek - I Am Your Son 15 pt gem: 6,91
2 Costanza - I Am Ready 11 pt gem: 6,95
3 Asaf Avidan & The Mojos - Turn of the Tides Under the Northern Lights 10 pt gem: 6,79
4 Slide - Why is it a Crime? 4 pt gem: 6,08

DjFrankie (moderator)
5.

Look Blue Go Purple - Circumspect Penelope
The Miserable Rich - Ringing The Changes
Vega4 - Love Breaks Down]
Adam Masterson - What Yesterday Brings

0-0-0-0

Deadline 23-3 18.00

5.

Look Blue Go Purple - Circumspect Penelope
Lekker slepend nummertje. Die gitaar swingt, fijne zang erbij. Zit misschien niet heel ingewikkeld in elkaar maar de sound bevalt me goed. 7,5

The Miserable Rich - Ringing The Changes
Vanuit een slow begin komt het nummer langzaamaan steeds meer op gang waardoor je subtiel in het nummer gezogen wordt. Van afwachtend naar gevoelig naar bijna swingend. Erg fijn! 8,5

Vega4 - Love Breaks Down
Luistert makkelijk weg zonder echt spannend te worden. Een typische rockballad, een OK-nummer. 7,0

Adam Masterson - What Yesterday Brings
Ook geen slecht nummer al bevalt de zangstem me niet zo, muzikaal niet slecht maar ook niet opwindend 6,5

1-1-0-0

Deadline 23-3 18.00

5.

Alle vier nummers zijn wel leuk. In de laatste twee gebeurt het meest.

Look Blue Go Purple - Circumspect Penelope (6,5)
The Miserable Rich - Ringing The Changes (7,0)
Vega4 - Love Breaks Down (7,5)
Adam Masterson - What Yesterday Brings (7,5)

1-1-1-1

Deadline 23-3 18.00

2MY
5.

1. Look Blue Go Purple - Circumspect Penelope 7
2. The Miserable Rich - Ringing The Changes 7,3
3. Vega4 - Love Breaks Down 6,5
4. Adam Masterson - What Yesterday Brings 6,5

1. Look Blue Go Purple - Circumspect Penelope // Een goeie groepsnaam verzinnen ís ook niet gemakkelijk. En een goeie song schrijven ook al helemaal niet. Dit bandje heeft het er van beide taken behoorlijk goed afgebracht.
2. The Miserable Rich - Ringing The Changes // Dit klinkt enorm bekend, maar zoals dat wel meer gebeurt blijft het ergens halverwege m'n tong hangen. Het gaat met name om het instrumentale walsstukje... (*) Enfin, leuk geheel.
3. Vega4 - Love Breaks Down // Leuke eendagsvlieg Babybird flasht voorbij als ik dit hoor. Dit nummer vind ik net wat te zeurderig.
4. Adam Masterson - What Yesterday Brings // De klassieke elementen verheffen het geheel boven de standaard. De stem overtuigt me helaas niet helemaal.

2-2-1-1

* Stef Bos!

Deadline 23-3 18.00

2MY
volgens mij is't voetbal op tv...

5.

4 nummers die heel dicht bij elkaar liggen voor mij, geen van allen slecht maar ik raak van geen enkel nummer echt in extase, the Miserable Rich is in ieder wel degene die wellicht nog groeipotentieel heeft mbt mijn waardering, dat zie ik bij de andere 3 niet gebeuren.

Look Blue Go Purple - Circumspect Penelope. 6,7

The Miserable Rich - Ringing The Changes 6,9

Vega4 - Love Breaks Down. 6,8

Adam Masterson - What Yesterday Brings 6,5

2-3-2-1

Deadline 23-3 18.00

5.

Look Blue Go Purple - Circumspect Penelope 7,2
Lekkere sound, fijn rommeltje, doet beetje denken aan Black Lipstick

The Miserable Rich - Ringing The Changes 7,6
Mooi opgebouwd, fijne stem, maakt nieuwsgierig naar meer.

Vega4 - Love Breaks Down 6,4
Mooi liedje, wel erg gladjes, geen punten in deze ronde

Adam Masterson - What Yesterday Brings 7,8
Prachtige cd ook, zal na zijn dood wel weer doorbreken

2-4-2-2

Deadline 23-3 18.00

5.

Feelies X Chills; aardig: 7,2

Metromannen muziek: 6,9

Vega4 - Love Breaks Down
Bevat geen kleefmiddelen: 5,6

Adam Masterson - What Yesterday Brings 7,8
Het probleem zit deze ronde niet in de kwaliteit van de vocalen, maar de composities zijn alle vier wat aan de magere/voorspelbare kant. Zo is het Mike Scott gehalte net niet hoog genoeg om van plagiaat te spreken: 7

3-4-2-3

Deadline 23-3 18.00

5.

Look Blue Go Purple - Circumspect Penelope: 8,3
The Miserable Rich - Ringing The Chang 6,9
Vega4 - Love Breaks Down 5,3
Adam Masterson - What Yesterday Brings 5,5

4-5-2-3

Deadline 23-3 18.00

DjFrankie (moderator)
Look Blue Go Purple - Circumspect Penelope 7,2
Vrolijk liedje, fijne stem niks mis mee.
The Miserable Rich - Ringing The Changes 7,8
Mooi nummer wat steeds feller gaat klinken, erg fijn nummerke weer.
Vega4 - Love Breaks Down 7,9
Mooi nummmer weer hoor, britpop in de trant van Oasis alleen is deze zanger beter
Adam Masterson - What Yesterday Brings 7,3
Zowaar een goeie ronde ook dit rock nummer is prima om aan te horen, mooie sfeer, maar minder pakkend dan de 2 voorgangers

4-6-3-3

Deadline 23-3 18.00

5.

Fijn plaatje met dromerig tempo. Geluid is niet nieuw maar de combinatie met damesstemmen maakt het voor mij. (7,4)

Lastige: instrumentatie is heerlijk maar het walsje verveelt me. Ik verwacht dat andere nummers van deze band mij beter aanstaan. (6,5)

Vega4 - Love Breaks Down]
Standaard rockballad. Teveel gehoord. (6,0)

Adam Masterson - What Yesterday Brings
Aardig maar het raakt me niet. De stem trek ik net. (6,4)

5-7-3-3

Deadline 23-3 18.00

Look Blue Go Purple - Circumspect Penelope 6,5
aardige gitaarstukken met een dromerige zang erop, leuk

The Miserable Rich - Ringing The Changes 7
mooie zang en instrumentaarl zit het ook wel in orde

Vega4 - Love Breaks Down] 5
te standaard zoals sunderland al zegt, boeit ook niet echt

Adam Masterson - What Yesterday Brings 5
een nummer voor op de radio, zo'n nummer dat gedraait word zonder dat je het opmerkt

6-8-3-3

Deadline 23-3 18.00

Look Blue Go Purple - Circumspect Penelope 7,3
Leukste nummer. Simpel maar toch goed.

The Miserable Rich - Ringing The Changes 7.0
Ook een mooi nummer.

Vega4 - Love Breaks Down] 5
Ondanks standaard toch mooi 6,9

Adam Masterson - What Yesterday Brings 5,8
Dit is voor mij het minste nummer.

7-9-3-3

Deadline 23-3 18.00

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 16:50 uur

geplaatst: vandaag om 16:50 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.