MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Hoeslink

zoeken in:
Yak
titan schreef:

(afbeelding)

(afbeelding)

Dustyfan
Kan het niet laten...

(afbeelding)

SelmaDuim
De regel is: Op elke volgende hoes moet een grafisch thema of element (geen titel of artiestnaam) van de vorige hoes terugkomen.

Yak
Daarom terug naar de stripfiguurtjes van Aero:

(afbeelding)

Er staat toch een pater op de hoes? De link is een geestelijk figuur. Correct wat mij betreft.

SelmaDuim
Dan zou er op beide hoezen een (visueel herkenbare) pater moeten staan, wat ik er zeker niet in zie.

Beter kijken dan. Die gast met een pij aan lijkt me nogal duidelijk een pater en de paus is vrij herkenbaar als Johannes Paulus II.

SelmaDuim
Dan moet je toch nog even goed nadenken over wat er bedoeld wordt met "grafisch thema of element", want hij is wel heel erg ver gezocht. Als de Paus een pij aan zou hebben zou het kloppen, maar dat heeft deze Paus niet (het is namelijk en Paus en geen pater). Bovendien heeft deze discussie niet veel zin meer aangezien het spel al verder is gegaan zonder de input van DF mee te tellen.

Ik hoorde ook niemand zeuren toen ik Michael Jackson met een freak vergeleek. Soms moet je even wat verder nadenken, anders werd dit een erg saai spelletje. Maar goed, heeft inderdaad weinig nut verder.

SelmaDuim
Visueel = visueel, het lijkt me gewoon niet de bedoeling dat je 'achtergrondinformatie' nodig zou moeten hebben om de link te 'zien'. Of om de regels aan te passen bij gebrek aan inspiratie.

BoordAppel schreef:

Soms moet je even wat verder nadenken, anders werd dit een erg saai spelletje.

Als het een goeie link is moet je helemaal niet nadenken. Een goede visuele link is een link die je zo kan herkennen.

Ik denk dat die juist minder leuk zijn, omdat ze teveel voor de hand liggen... Is het niet veel leuker om juist een beetje creatief te zijn?

Die zijn er genoeg, zonder dat de visuele 'flow' daarvoor moet onderbroken worden.

Maar visueel creatief zijn is blijkbaar nog een pak moeilijker.

Yak
Grappig hoe we elkaar toch steeds weer in de haren kunnen vliegen om een zelfverzonnen spelletje.

Dustyfan
Jemig, ik zie de discussie net pas en ik schrik ervan. Het was helemaal mijn bedoeling niet dat hier 'ruzie' over zou onstaan.

BoordAppel schreef:

Beter kijken dan. Die gast met een pij aan lijkt me nogal duidelijk een pater en de paus is vrij herkenbaar als Johannes Paulus II.

Zo bedoelde ik de link ook. En ik dacht dat een beetje (flauwe) humor niet verboden was...

Maar goed. Als de scheidsrechter het erover eens zijn, dan slaan jullie mijn hoes maar gewoon over. Daar zal ik niet wakker van liggen.

herman schreef:

(afbeelding)

Hier zijn we dus....ik benoem me maar tot tijdelijk scheidsrechter

(afbeelding)

En bij deze ben ik weer scheidsrechter af

Onderhond schreef:

Als het een goeie link is moet je helemaal niet nadenken. Een goede visuele link is een link die je zo kan herkennen.

Niet mee eens. Bovendien was de link visueel erg duidelijk. Beide geestelijken, en zo visueel ook te herkennen. Maar ik zeg er verder niets meer over, de scheidsrechter heeft beslist, dadelijk krijg ik nog een rode kaart.

BoordAppel schreef:
(quote)

Niet mee eens. Bovendien was de link visueel erg duidelijk. Beide geestelijken, en zo visueel ook te herkennen. Maar ik zeg er verder niets meer over, de scheidsrechter heeft beslist, dadelijk krijg ik nog een rode kaart.

De scheidsrechter heeft niemand in het gelijk gesteld.....maar heb het spel weer op gang geholpen

BoordAppel schreef:

Beide geestelijken, en zo visueel ook te herkennen.

Je ziet enkel de paus z'n kop. Niks visueels dat weggeeft dat het om een geestelijke zou gaan.

SelmaDuim
Omdat de Paus kaal is zie je aan hem dat hij een geestelijke is, BoordAppel? Dan heb je wel een vreemd bevooroordeeld beeld van geestelijken.

Onderhond schreef:
(quote)

Je ziet enkel de paus z'n kop. Niks visueels dat weggeeft dat het om een geestelijke zou gaan.

Je herkend de paus niet als geestelijke? Als je dat hoofd ziet dat ga je toch meteen bidden....of je erg schuldig voelen dat je het de afgelopen tijd nog niet gedaan hebt

SelmaDuim
Dat die oude kale man een Paus is, is achtergrond informatie, dat heeft natuurlijk niks met visueel zijn te maken (mijn opa was ook een oude kalende man, maar zeker geen geestelijke). Zo moeilijk is het niet hoor.
Visueel linken is puur kijken naar wat je ziet, zonder er dingen bij te moeten verzinnen.
Als we zo gaan beginnen kan ik ook bij het album van Bis een album van elke willekeurige Japanner linken, want Amanda van Bis is voor een deel Japans, als je even wat zoekt op internet naar achtergrondinformatie dan kan ook iedereen dat weten, maar dat zou ook nergens op slaan natuurlijk.

(afbeelding)

Wat een gezeik allemaal. Het is maar een spelletje en het is toch opgelost. Verzin liever een nieuwe link.

SelmaDuim schreef:

Visueel linken is puur kijken naar wat je ziet, zonder er dingen bij te moeten verzinnen.

Het was dus visueel linken...als je de paus ziet zie je toch alleen een geestelijke....kan er niks anders van maken.

Maar uhhhhh.....soulwax moet gelinkt worden

SelmaDuim
Voor de dommen onder ons:
vi·su·eel (bn.)
1 betr. hebbend op het zien, het gezicht of gezichtsvermogen => aanschouwelijk
2 waarin of waarbij de nadruk valt op het zien of het zichtbare

(Van Dale)

Niet Soulwax maar JJ72 moet gelinkt worden.

Ja zie jij de paus dan niet op de hoes staan. Je hebt gelijk als ik mijn ogen dicht doe dan zie ik hem ook niet meer.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 09:50 uur

geplaatst: vandaag om 09:50 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.