MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Slagveld Der Vampieren (De Grote Gothic KO)

zoeken in:
Denk dat El Ninjo de battles kan maken met de nummering. Kan ook zonder de nummering, maar dan zouden we de lijst met nummers beter alfabetisch kunnen zetten op je site, Sheplays.
Dus inderdaad de vraag aan El Ninjo: Hoe ga je het doen, met of zonder nummering?

Ach...ik ben zeker te laat....maar als ik de lijst zo bekijk, had ik ook wel nummers toe kunnen voegen.....nooit bij stil gestaan dat Ultravox gothic was.....

perfume

Ik heb mijn tien nummer door gestuurd.

reptile71 schreef:
Denk dat El Ninjo de battles kan maken met de nummering. Kan ook zonder de nummering, maar dan zouden we de lijst met nummers beter alfabetisch kunnen zetten op je site, Sheplays.
Dus inderdaad de vraag aan El Ninjo: Hoe ga je het doen, met of zonder nummering?

Ik was eerlijk gezegd eigenlijk van plan zonder maar als jullie liever met nummering hebben moet dat ook wel lukken.

Nog een ander vraagje, ik zal proberen zoveel mogelijk te vermijden dat nummers die door dezelfde gebruiker zijn toegevoegd in de 1e ronde tegen elkaar loten.
Van de meeste nummers heb ik de toevoeger kunnen achterhalen, van deze is me dat niet gelukt:

385 t/m 389
Bauhaus - Rosegarden Funeral of Sores
Pink Turns Blue - Biding Our Time
The Damned - The Dog
The Damned - Eloise
Deine Lakaien - Into My Arms

500 + 501 (ik denk lambf)
Einstuerzende Neubauten - Leid und Elend
Einstuerzende Neubauten - Armenia

Lin
mstb schreef:
Ik heb mijn tien nummer door gestuurd.

D'espairsray: forbidden
http://www.youtube.com/watch?v=MKHlatHyHTw

Silke Bisschof/ 18 summers: felix in the sky
http://www.youtube.com/watch?v=2F0M9_NI3XA

The Cruxshadows: deception
http://www.youtube.com/watch?v=qGjK6hKahU8

Punish Yourself : primitive
http://www.youtube.com/watch?v=5_Bl3dW47xE

Indochine: Marilyn
http://www.youtube.com/watch?v=oLydvVlJTwc

Kirlian Camera: eclipse
http://www.youtube.com/watch?v=bgxomCvyqiM

Diary of dreams: tears of laughter
http://www.youtube.com/watch?v=rJ0nfNWVyFo

Covenant: bullet
http://www.youtube.com/watch?v=Rg7HRcRvpxQ

Diva destruction: the broken ones
http://www.youtube.com/watch?v=l7AfokzTvPc

Theatre of tragedy : image
http://www.youtube.com/watch?v=o46DKK4t-FI

Zo goed?

Sheplays
@El Ninjo:
385 t/m 389 zijn door mij genomineerd
501 door spijtoptant

Ik zal de nummering zoals die op de pagina staat tussen haakjes achter de nummers vermelden.

Hebben we nog voorkeur voor een systeem?

1. Normale KO systeem, dus battles 1 tegen 1 tot een bepaald aantal stemmen, bijv. eerst bij de 5
2. MuMeLadder systeem, dus battles van 4 gedurende een bepaald tijdsbestek (bijv. 8 uur de kans om te stemmen) waarbij de 2 nummers met het hoogste aantal stemmen doorgaan.
3. Alle alternatieven cq variaties op 1 van beide systemen zijn welkom.

Sheplays
Ik kies dan voor de ladder!

Alicia heeft 10 nummers genomineerd in plaat van Lin's laatste tien, alles is bijgewerkt tot dusver.

Ik heb ook nog tien nummertjes uit mijn nachtkastje gehaald en aan Janine doorgestuurd......bedankt Paul en Lin. Bedankt Sheplays!

Gothicalicia gaat nu even fladderen!

Sheplays schreef:

alles is bijgewerkt tot dusver.

we missen nu dus alleen nog de laatste 10 van c-moon

Lin
Ik heb hem gisteren een PM gestuurd, maar nog geen reactie (weet ook niet of hij online was )

Hoef geen tijdslimiet hoor, gewoon het normale systeem vind ik prima. Ik ben vaak zat 8 uur lang niet in de gelegenheid om te stemmen. Het hoeft ook niet snel klaar te zijn... Ik kies dus niet voor de ladder.

bij het normale systeem gaat het juist vaak heel erg snel (10 battles in 5 minuten) itt bij de ladder.

...of mis ik nu iets en bedoel je iets anders met het normale systeem?

Ik ga wel voor de ladder.

El Ninjo schreef:
bij het normale systeem gaat het juist vaak heel erg snel (10 battles in 5 minuten) itt bij de ladder.

...of mis ik nu iets en bedoel je iets anders met het normale systeem?
Ja maar met de ladder blijft het ook zo snel gaan alleen niet langer dan 8 uur voor een battle bijvoorbeeld. Toch? Of mis ik nu iets? Ach, het maakt mij niet uit hoor. Het hoeft van mij niet allemaal zo snel te gaan in elk geval.

Ik ga er even van uit dat we in deze KO 1 battle tegelijk spelen (en niet zoals bij de ladder 4 tegelijk) zodat iedereen tijd heeft de muziek te beluisteren.

De tijdsduur voor een battle kunnen we zelf bepalen....maar als je die op 1 dag zet ben je dus bijna een jaar met deze KO bezig.
Er vanuitgaande dat er 4 nummers per battle tegen elkaar spelen duurt ronde 1 dan al 128 dagen.
Als je 8 uur voor een battle zet ben je met de eerste ronde ongeveer 1,5 maand bezig.

Sheplays
Kunnen we niet 4x4 per 8 uur doen dan?

Hoelang wachten we nog op de laatste tien nummers?

1) Wat negatieve reacties weggebezemd.

2) Ik ben ook wel voorstander van dat het allemaal niet zo razendsnel gaat. Liever een tijdsduur dus i.p.v. dat zenuwachtige gedoe van om het meeste battles af te werken per minuut.

Bij de new wave KO bv. was het tempo bij momenten zo hoog dat het bij bepaalde battles op op 5 seconden al 5-0 stond, terwijl dat - als er wat tijd overheen zou kunnen gegaan zijn - evengoed 6-12 had kunnen zijn.

Als er een tijdsduur is, wordt een battle ook beoordeeld door zoveel mogelijk mensen en hangt die niet af van het handjevol mensen dat op het drukke moment toevallig het eerst hun verzendknop hebben gevonden.

Maar misschien is 8 uur voor een battle in dergelijke KO (waar het aantal deelnemers toch veel beperkter is dan in de laddercompetitie) wel een beetje te lang. Op drukke momenten brengt iedereen zijn stem dan misschien uit binnen de 10 minuten en dan is het bij wijze van spreken nog 7u en 50 min wachten eer we verder kunnen.

Het is nu ook weer niet nodig om iedereen te kans te geven om op elke battle te kunnen stemmen, sommige mis je nu eenmaal. Zou een half uur per battle geen goeie tijdslimiet zijn (edit: is ongeveer wat Sheplays hierboven voorstelt, zie ik nu, maar in een andere vorm), dan kunnen de deelnemers die op dat moment online zijn rustig hun stem uitbrengen?

Ja zo langzaam hoeft het van mij ook niet natuurlijk haha... 1,5 maand voor de eerste ronde hoeft van mij ook niet. Als het aan mij ligt gewoon net als bij de new wave KO. Het zal hier toch niet zo snel gaan als toen omdat er iets minder animo voor is. En soms gaat het misschien even wel snel, maar dat is ook wel eens leuk, heb ik altijd wel veel lol in als iedereen als een idioot aan het stemmen is.

Spijtoptant
Er was vorig jaar een KO waarbij per 24 uur gestemd kon worden, maar om het niet al te traag te laten verlopen waren er dan wel meerdere battles per dag.

Dan heeft vrijwel iedereen de tijd om rustig de muziek te beluisteren en een keus te maken, en kan het toch opschieten.

Dat systeem beviel mij wel.

Sheplays schreef:

Hoelang wachten we nog op de laatste tien nummers?

Loting komt vanavond... ik streef naar 21.00u....dus ik zou zeggen dat c-moon nog tot 19.00u heeft om alles door te geven en anders gooien we het open en mag iedereen die zich geroepen voelt de openstaande plaatsen opvullen.

freddze schreef:

Als er een tijdsduur is, wordt een battle ook beoordeeld door zoveel mogelijk mensen en hangt die niet af van het handjevol mensen dat op het drukke moment toevallig het eerst hun verzendknop hebben gevonden.

Mee eens, vind het ook iets eerlijker. In ieder geval kan iedereen die online is en dat wil dan z'n stem uitbrengen. Anders is het inderdaad vaak een kwestie van wie het snelst op de knoppen drukt.

freddze schreef:

Maar misschien is 8 uur voor een battle in dergelijke KO (waar het aantal deelnemers toch veel beperkter is dan in de laddercompetitie) wel een beetje te lang.

Daar heb je ook wel een punt. Ik ben dan wel eerder voor een tijdsduur van bijv 4 uur voor 4x4 battles dan bijv. 1 battle per uur. Je kunt inderdaad niet altijd aanwezig zijn en overal op stemmen maar op die manier heb je wel iets minder kans battles te missen.

Top! Mij lijkt die alvast een prima systeem

Klinkt mij prima, maar betekent dat niet dat we bijv. tot de 5 gaan? Want als je die limiet neemt van een uur en binnen 1 minuut is de 5 bereikt dan moet je er alsnog snel bij zijn toch? (weet niet precies hoe het in zijn werk gaat op deze manier, dus leg uit! )

Bij een tijdsduur gaan we niet tot de 5 of zo. Gedurende die tijdsduur, bijv. 4 uur, kan iedereen z'n stem uitbrengen.

Als die 4 uur om zijn, dan gaan - bij een battle van 4 nummers tegen elkaar - de 2 nummers met de meeste stemmen door.

vb. na 4 uur strijden staat

Joy Division - Decades vs. The Cure - Charlotte Sometimes vs. The Sisters of Mercy - Temple of Love vs. The Cult - She Sells Sanctuary

7- 9 - 6 -5

In dit geval gaan Joy Division en The Cure door.

zou het bijv. 7 - 9 - 7 - 5 gestaan hebben, dan is The Cure door en doe je een mini KO tot de 3 tussen Joy Division en The Sisters of Mercy.

Als we dit systeem toepassen heb ik ook een rekenformule in m'n Excel waarbij ik de percentage stemmen bereken.
Op basis daarvan maak ik ook een ranglijst en dan kun je bijv. een tussenronde spelen, door de "slechtste winnaars" en de "beste verliezers" tegen elkaar te laten spelen.
Op die manier kun je nog een herkansing krijgen a.g.v. een "ongelukkige loting' .

Bovendien gebruik ik die ranglijst obv percentages dan ook voor het verdere loten waarbij de "sterkste nummers" uit een ronde niet de volgende ronde tegen elkaar kunnen loten.

Hoop dat het zo een beetje duidelijk is.

Spijtoptant
Goed systeem.

Zou zelf liever zien dat de tijdslimiet 8 uur wordt, en er dan twee setjes van vier nummers afgewerkt worden. Dan hoef je maar drie keer per dag te gaan stemmen om toch de boel bij te kunnen houden. Dat levert wat meer tijd om te slapen enzo.

Jornaquin
En het slagveld der discussie's duurt maar voort en voort...

Zucht......hier is Alicia weer en nou maar hopen dat ik het snap met mijn a-wiskundige wattenhoofd......maar goed, ik zie het wel. Ik laat het aan de ervaringsdeskundigen over en ik zal zo goed als ik dat kan....meestemmen, niet waar? Ben wel enthousiast genoeg in ieder geval!

Gast
geplaatst: vandaag om 04:23 uur

geplaatst: vandaag om 04:23 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.