Muziek / Muziekgames / Introquiz
zoeken in:
0
geplaatst: 20 februari 2008, 16:46 uur
Paalhaas schreef:
Volgens mij komt herman niet eens in de buurt van Reptilin en loopt hij ze gewoon wat op te naaien.
Volgens mij komt herman niet eens in de buurt van Reptilin en loopt hij ze gewoon wat op te naaien.

Dat zal je nog eens vies tegen kunnen gaan vallen: over ruim een uur weten jullie het

0
geplaatst: 20 februari 2008, 16:53 uur
oooeeeh ik kan de spanning haast niet meer aan 
Zeker na al die punten van herman die ik de laatste dagen langs zag komen.... ga maar snel koken en dan zitten we om 18.00 uur klaar

Zeker na al die punten van herman die ik de laatste dagen langs zag komen.... ga maar snel koken en dan zitten we om 18.00 uur klaar

0
geplaatst: 20 februari 2008, 17:36 uur
Nog 24 minuten voor iedereen en dan sluit de contest en kan het tellen beginnen 

0
geplaatst: 20 februari 2008, 17:47 uur
We gaan gewoon om 18 uur eten en daarna zullen we wel zien. 

0
geplaatst: 20 februari 2008, 18:19 uur
eten naar binnen gewerkt, wachten vol spanning op de uitslag 

0
geplaatst: 20 februari 2008, 18:19 uur
De Einduitslag:
1. reptilin: 50 punten
2. herman: 46 punten
3. musicfriek: 39 punten
4. Jesusfreen: 36 punten
divart: 36 punten
6. Ruby1966: 30 punten
7. Paalhaas: 26 punten
handsome_devil: 26 punten
Arno: 26 punten
10. Hill: 24 punten
11. El Ninjo: 22 punten
12. deric raven: 20 punten
Sheplays: 20 punten
Paap_Floyd: 20 punten
15. lebowski: 19 punten
16. sq: 12 punten
Waldo Jeffers: 12 punten
titmeister: 12 punten
19. cygnus: 9 punten
20. Arrie: 8 punten
21. grovonion: 5 punten
En wat waren de nummers?
1. Bronski Beat – I Feel Love (zonder Marc Almond overigens
)
handsome_devil, musicfriek, Shepays, Ruby1966, deric raven, Divart, sq (titel), reptilin, Jesusfreen, Hill, herman, El Ninjo, lebowski, Paap_Floyd (artiest)
2. Amy Winehouse – Back to Black
Musicfriek, Arno, Sheplays, handsome_devil, Jesusfreen, Hill, herman, Paalhaas, Ruby1966, divart, El Ninjo, reptilin, Paap_Floyd
3. Bruce Springsteen – Thunder Road
Waldo Jeffers, reptilin, Jesusfreen, Paalhaas, titmeister, handsome_devil, herman, musicfriek, hill (artiest), divart, Paap_Floyd
4. Gavin Friday – Death Is Not the End
Waldo Jeffers, deric raven, reptilin, Jesusfreen, titmeister, herman, divart, handsome_devil, Ruby1966, El Ninjo, musicfriek, Arno, lebowski (titel), Paap_Floyd
5. Queen – Play the Game
Cygnus, divart, Hill, Ruby1966, reptilin, handsome_devil, herman, Arno, musicfriek, jesusfreen, lebowski
6. The Prodigy – Charly
deric raven, Hill (artiest), herman, reptilin
7. Paul Young – Come Back and Stay
musicfriek, Cygnus, Sheplays, handsome_devil, Arno, Ruby1966, divart, deric raven, sq, reptilin, Jesusfreen, Paalhaas, herman, grovonion, El Ninjo, lebowski, Paap_Floyd
8. Grinderman – Honey Bee
deric raven, Paalhaas, herman, handsome_devil, reptilin, El Ninjo
9. Temple of the Dog – Hunger Strike
Waldo Jeffers, deric raven, reptilin, Paalhaas, Jesusfreen, herman, arno, El Ninjo, musicfriek, divart, lebowski
10. Moby – Beautiful
reptilin, Ruby1966, musicfriek, Paap_Floyd
11. Talking Heads – Take Me to the River
reptilin, Jesusfreen, herman, Paalhaas, musicfriek, divart, lebowski
12. The Time – Jungle Love
musicfriek, Ruby1966, deric raven, sq, Jesusfreen, Paalhaas, reptilin, Titmeister, herman, divart, lebowski, El Ninjo
13. Pop Levi – Sugar Assault Me Now
Hill, reptilin, Arno, divart, herman, lebowski
14. Robert Wyatt – Sea Song
musicfriek, handsome_devil, Arno, Ruby1966, Jesusfreen, Paalhaas, Hill, herman, reptilin, Waldo Jeffers, Sheplays, divart, Paap_Floyd, El Ninjo
15. David Bowie – Wild Is the Wind
Cygnus, Sheplays, Waldo Jeffers, Ruby1966, reptilin, Jesusfreen, titmeister, divart, musicfriek, herman, lebowski, Paap_Floyd
16. Urban Dance Squad – Routine
deric raven, Jesusfreen, musicfriek, reptilin, herman, lebowski
17. Madrugada – Elektro Vakuum
Ruby1966, reptilin, sheplays, divart, Arno, El Ninjo, Hill (artiest), Musicfriek (artiest), herman
18. Arcade Fire – No Cars Go (de EP-versie)
Hill, Arno, sq, Paalhaas, herman, Jesusfreen, musicfriek, divart, reptilin, Arrie, Ruby1966, Paap_Floyd
19. Rufus Wainwright – Puttin’ on the Ritz
Ruby1966, Sheplays, divart, reptilin, handsome_devil, herman, Jesusfreen, Paap_Floyd (artiest)
20. The Pogues – Streams of Whiskey
Cygnus (artiest), divart, Ruby1966, Sheplays, deric raven, Grovonion (artiest), handsome_devil, sq (artiest), reptilin, Jesusfreen, titmeister, herman, Paalhaas, El Ninjo, musicfriek
21. System of a Down – Chop Suey
handsome_devil, Waldo Jeffers, Hill, Arno, Ruby1966, deric raven, grovonion, sq, Jesusfreen, Paalhaas, titmeister, herman, reptilin, musicfriek, Paap_Floyd
22. Kaiser Chiefs – The Angry Mob
Arno, herman, Paalhaas, handsome_devil, Hill (artiest), reptilin
23. Wolfmother – Dimension
Hill, Arno, sq, Jesusfreen, Paalhaas, musicfriek, reptilin, herman
24. Adele – Make You Feel My Love
Hill, reptilin, Ruby1966, divart, sheplays, Arno, musicfriek
25. September – Cry for You
Cygnus, Hill, herman, Jesusfreen, reptilin, handsome_devil, divart, sheplays, musicfriek, El Ninjo, Arrie
Dan de verborgen hints:
In het topic ‘Wat draai je nu’ werd op vrijdag de 15e letterlijk de titel doorgegeven van nummer 17 onder de afbeelding van de hoes, in hetzelfde topic op zaterdag de 16e idem met nummer 13.
Bij nummer 5 postte ik bij het album zelf heel nadrukkelijk de titel.
Nummer 24: daar maakte ik een quote van iemand die deze titel naar voren deed komen.
Op zaterdag de 16e had ik het bij het album van nummer 9 over het intro van betreffend nummer.
Nummer 4: daar noemde ik de titel van het nummer bij het album. Nummer 18 kreeg weer een quote (ook bij het album zelf).
Nummer 23 werd geplaatst bij knappe artiesten en daar gebruikte ik het woord contest als extra hint.
Track 14: in MuMe-ladder 40 schreef ik bij dit nummer ‘waar herken ik dit toch van?’ en nummer 3 werd ook benadrukt in MuMeLadder 129 als ‘feest der herkenning’.
En dat was deze wat makkelijker contest: het enthousiasme was groot en iedereen bedankt daar voor!
Duo reptilin zal als het goed is de volgende contest gaan verzorgen.
RESERVELIJST
** winnaar**
1. Paalhaas
2. herman
3. lebowski
4. Titmeister
5. Arno
6. Lin
7. grovonion
8. Paap
9. Orbit
10. Scientist
11. handsomedevil
12. Koenr
13. aERodynamIC
1. reptilin: 50 punten

2. herman: 46 punten
3. musicfriek: 39 punten
4. Jesusfreen: 36 punten
divart: 36 punten
6. Ruby1966: 30 punten
7. Paalhaas: 26 punten
handsome_devil: 26 punten
Arno: 26 punten
10. Hill: 24 punten
11. El Ninjo: 22 punten
12. deric raven: 20 punten
Sheplays: 20 punten
Paap_Floyd: 20 punten
15. lebowski: 19 punten
16. sq: 12 punten
Waldo Jeffers: 12 punten
titmeister: 12 punten
19. cygnus: 9 punten
20. Arrie: 8 punten
21. grovonion: 5 punten
En wat waren de nummers?
1. Bronski Beat – I Feel Love (zonder Marc Almond overigens
)handsome_devil, musicfriek, Shepays, Ruby1966, deric raven, Divart, sq (titel), reptilin, Jesusfreen, Hill, herman, El Ninjo, lebowski, Paap_Floyd (artiest)
2. Amy Winehouse – Back to Black
Musicfriek, Arno, Sheplays, handsome_devil, Jesusfreen, Hill, herman, Paalhaas, Ruby1966, divart, El Ninjo, reptilin, Paap_Floyd
3. Bruce Springsteen – Thunder Road
Waldo Jeffers, reptilin, Jesusfreen, Paalhaas, titmeister, handsome_devil, herman, musicfriek, hill (artiest), divart, Paap_Floyd
4. Gavin Friday – Death Is Not the End
Waldo Jeffers, deric raven, reptilin, Jesusfreen, titmeister, herman, divart, handsome_devil, Ruby1966, El Ninjo, musicfriek, Arno, lebowski (titel), Paap_Floyd
5. Queen – Play the Game
Cygnus, divart, Hill, Ruby1966, reptilin, handsome_devil, herman, Arno, musicfriek, jesusfreen, lebowski
6. The Prodigy – Charly
deric raven, Hill (artiest), herman, reptilin
7. Paul Young – Come Back and Stay
musicfriek, Cygnus, Sheplays, handsome_devil, Arno, Ruby1966, divart, deric raven, sq, reptilin, Jesusfreen, Paalhaas, herman, grovonion, El Ninjo, lebowski, Paap_Floyd
8. Grinderman – Honey Bee
deric raven, Paalhaas, herman, handsome_devil, reptilin, El Ninjo
9. Temple of the Dog – Hunger Strike
Waldo Jeffers, deric raven, reptilin, Paalhaas, Jesusfreen, herman, arno, El Ninjo, musicfriek, divart, lebowski
10. Moby – Beautiful
reptilin, Ruby1966, musicfriek, Paap_Floyd
11. Talking Heads – Take Me to the River
reptilin, Jesusfreen, herman, Paalhaas, musicfriek, divart, lebowski
12. The Time – Jungle Love
musicfriek, Ruby1966, deric raven, sq, Jesusfreen, Paalhaas, reptilin, Titmeister, herman, divart, lebowski, El Ninjo
13. Pop Levi – Sugar Assault Me Now
Hill, reptilin, Arno, divart, herman, lebowski
14. Robert Wyatt – Sea Song
musicfriek, handsome_devil, Arno, Ruby1966, Jesusfreen, Paalhaas, Hill, herman, reptilin, Waldo Jeffers, Sheplays, divart, Paap_Floyd, El Ninjo
15. David Bowie – Wild Is the Wind
Cygnus, Sheplays, Waldo Jeffers, Ruby1966, reptilin, Jesusfreen, titmeister, divart, musicfriek, herman, lebowski, Paap_Floyd
16. Urban Dance Squad – Routine
deric raven, Jesusfreen, musicfriek, reptilin, herman, lebowski
17. Madrugada – Elektro Vakuum
Ruby1966, reptilin, sheplays, divart, Arno, El Ninjo, Hill (artiest), Musicfriek (artiest), herman
18. Arcade Fire – No Cars Go (de EP-versie)
Hill, Arno, sq, Paalhaas, herman, Jesusfreen, musicfriek, divart, reptilin, Arrie, Ruby1966, Paap_Floyd
19. Rufus Wainwright – Puttin’ on the Ritz
Ruby1966, Sheplays, divart, reptilin, handsome_devil, herman, Jesusfreen, Paap_Floyd (artiest)
20. The Pogues – Streams of Whiskey
Cygnus (artiest), divart, Ruby1966, Sheplays, deric raven, Grovonion (artiest), handsome_devil, sq (artiest), reptilin, Jesusfreen, titmeister, herman, Paalhaas, El Ninjo, musicfriek
21. System of a Down – Chop Suey
handsome_devil, Waldo Jeffers, Hill, Arno, Ruby1966, deric raven, grovonion, sq, Jesusfreen, Paalhaas, titmeister, herman, reptilin, musicfriek, Paap_Floyd
22. Kaiser Chiefs – The Angry Mob
Arno, herman, Paalhaas, handsome_devil, Hill (artiest), reptilin
23. Wolfmother – Dimension
Hill, Arno, sq, Jesusfreen, Paalhaas, musicfriek, reptilin, herman
24. Adele – Make You Feel My Love
Hill, reptilin, Ruby1966, divart, sheplays, Arno, musicfriek
25. September – Cry for You
Cygnus, Hill, herman, Jesusfreen, reptilin, handsome_devil, divart, sheplays, musicfriek, El Ninjo, Arrie
Dan de verborgen hints:
In het topic ‘Wat draai je nu’ werd op vrijdag de 15e letterlijk de titel doorgegeven van nummer 17 onder de afbeelding van de hoes, in hetzelfde topic op zaterdag de 16e idem met nummer 13.
Bij nummer 5 postte ik bij het album zelf heel nadrukkelijk de titel.
Nummer 24: daar maakte ik een quote van iemand die deze titel naar voren deed komen.
Op zaterdag de 16e had ik het bij het album van nummer 9 over het intro van betreffend nummer.
Nummer 4: daar noemde ik de titel van het nummer bij het album. Nummer 18 kreeg weer een quote (ook bij het album zelf).
Nummer 23 werd geplaatst bij knappe artiesten en daar gebruikte ik het woord contest als extra hint.
Track 14: in MuMe-ladder 40 schreef ik bij dit nummer ‘waar herken ik dit toch van?’ en nummer 3 werd ook benadrukt in MuMeLadder 129 als ‘feest der herkenning’.
En dat was deze wat makkelijker contest: het enthousiasme was groot en iedereen bedankt daar voor!
Duo reptilin zal als het goed is de volgende contest gaan verzorgen.
RESERVELIJST
** winnaar**
1. Paalhaas
2. herman
3. lebowski
4. Titmeister
5. Arno
6. Lin
7. grovonion
8. Paap
9. Orbit
10. Scientist
11. handsomedevil
12. Koenr
13. aERodynamIC
0
geplaatst: 20 februari 2008, 18:25 uur
Klopt, en die is onderweg...
Even van te voren: Tijdens de nieuwe contest zullen er géén hints gegeven worden dus bespaar je de moeite om te gaan zoeken. De reden hiervoor zal reptile straks bekend maken
Verder is het de bedoeling dat je je inzendingen naar mij (Linnie) stuurt, ik ben van de administratie
Als je ze naar reptile stuurt worden je eventuele punten niet meegenomen in de uitslag.
Nog even een compliment voor aERo, leuk dat je zo uitgebreid hebt uitgelegd waar je de hints hebt geplaatst, we hebben er veel aan gehad
Even van te voren: Tijdens de nieuwe contest zullen er géén hints gegeven worden dus bespaar je de moeite om te gaan zoeken. De reden hiervoor zal reptile straks bekend maken

Verder is het de bedoeling dat je je inzendingen naar mij (Linnie) stuurt, ik ben van de administratie

Als je ze naar reptile stuurt worden je eventuele punten niet meegenomen in de uitslag.
Nog even een compliment voor aERo, leuk dat je zo uitgebreid hebt uitgelegd waar je de hints hebt geplaatst, we hebben er veel aan gehad

0
geplaatst: 20 februari 2008, 18:26 uur
Gefeli, Reptilin.
10 was ik nooit opgekomen, die nieuwe nummers van Moby vind ik niet zo.... Ik had wel gezien dat je had gepost bij Adele, maar de hint niet meegekregen, omdat ik dacht dat het te onbekend zou zijn. Nouja, het had toch niet uitgemaakt.
Was een leuke contest, op naar de volgende!
10 was ik nooit opgekomen, die nieuwe nummers van Moby vind ik niet zo.... Ik had wel gezien dat je had gepost bij Adele, maar de hint niet meegekregen, omdat ik dacht dat het te onbekend zou zijn. Nouja, het had toch niet uitgemaakt.

Was een leuke contest, op naar de volgende!
0
geplaatst: 20 februari 2008, 18:27 uur
@ aERo, mag ik weer terug op je reservelijst?
(stond nummer 6, en er is mij niet bekend dat ik eraf zou moeten als ik al een paar keer een nieuwe heb gemaakt door te winnen) 
(stond nummer 6, en er is mij niet bekend dat ik eraf zou moeten als ik al een paar keer een nieuwe heb gemaakt door te winnen) 
0
geplaatst: 20 februari 2008, 18:27 uur
1,2,5,7,8,9,11,14,18, 22 en 25 had ik moeten weten
bedroevend 
bedroevend 
0
geplaatst: 20 februari 2008, 18:29 uur
0
geplaatst: 20 februari 2008, 18:41 uur
3, 11, 15 en 16 , die had ik eigenlijk toch wel direct moeten herkennen 

0
geplaatst: 20 februari 2008, 18:45 uur
Ah, ik zie dat er ook een reservelijst is voor het organiseren van de contest, zet mij daar ook maar op.
0
geplaatst: 20 februari 2008, 18:51 uur
Ik ben weer tevreden. Alleen The prodigy had ik moeten weten. 
@ El Ninjo: luilak!
RESERVELIJST
** winnaar**
1. Paalhaas
2. herman
3. lebowski
4. Titmeister
5. Arno
6. Lin
7. grovonion
8. Paap
9. Orbit
10. Scientist
11. handsomedevil
12. Koenr
13. aERodynamIC
14. El Ninjo
En Reptile, schiet eens op, dat ding ligt toch al klaar?
En o ja, mijn God, ik ga echt koste wat kost proberen te vermijden ooit naar het volledige nummer van Gavin Friday te moeten luisteren.

@ El Ninjo: luilak!
RESERVELIJST
** winnaar**
1. Paalhaas
2. herman
3. lebowski
4. Titmeister
5. Arno
6. Lin
7. grovonion
8. Paap
9. Orbit
10. Scientist
11. handsomedevil
12. Koenr
13. aERodynamIC
14. El Ninjo
En Reptile, schiet eens op, dat ding ligt toch al klaar?

En o ja, mijn God, ik ga echt koste wat kost proberen te vermijden ooit naar het volledige nummer van Gavin Friday te moeten luisteren.

0
geplaatst: 20 februari 2008, 18:52 uur
Hmm, van een groot aantal nummers ben ik toch echt blij dat ik ze niet wist 

0
geplaatst: 20 februari 2008, 19:01 uur
Nou, hier is de nieuwe contest dan 
Even in het kort: er komen geen hints, en inzendingen naar Lin (niet naar reptile)
Sluitingsdatum woensdag 27 februari 18.00 uur
contest nummer 8
-->Nu even het woord aan reptile:
Zoals ik al eerder had gezegd is er aan deze contest een prijs verbonden. Deze prijs is een cd ter waarde van maximaal 5 euro uit het aanbod op mijn webshop SoundsforSure.eu Ik hoop dat dit een extra stimulans is, zowel om mee te doen als om het per user alleen te doen. In de komende week zullen er ook nog een aantal cd's aan de webshop worden toegevoegd. Hoewel het aanbod op mijn webshop nog vrij beperkt is, hoop ik dat er wat bij zit voor de winnaar.
Prettige wedstrijd!
1 2 3 GOOOO!!
(inzendingen naar reptile71 worden genegeerd)

Even in het kort: er komen geen hints, en inzendingen naar Lin (niet naar reptile)
Sluitingsdatum woensdag 27 februari 18.00 uur
contest nummer 8
-->Nu even het woord aan reptile:
Zoals ik al eerder had gezegd is er aan deze contest een prijs verbonden. Deze prijs is een cd ter waarde van maximaal 5 euro uit het aanbod op mijn webshop SoundsforSure.eu Ik hoop dat dit een extra stimulans is, zowel om mee te doen als om het per user alleen te doen. In de komende week zullen er ook nog een aantal cd's aan de webshop worden toegevoegd. Hoewel het aanbod op mijn webshop nog vrij beperkt is, hoop ik dat er wat bij zit voor de winnaar.
Prettige wedstrijd!
1 2 3 GOOOO!!

(inzendingen naar reptile71 worden genegeerd)
0
geplaatst: 20 februari 2008, 19:06 uur
Leuk die prijs. Staan best leuke dingen op die webshop. 
Ga vanavondlaat wel een poging wagen...

Ga vanavondlaat wel een poging wagen...
0
Sheplays
geplaatst: 20 februari 2008, 19:23 uur
Gefeliciteerd, Reptilin, met deze absolute overwinning 
Ik had zelf niet eens gekomen waar ik nu sta zonder de tips!
Toppen (40) zijn niet mijn ding maar ik zal toch even gaan luisteren.
Succes allemaal!

Ik had zelf niet eens gekomen waar ik nu sta zonder de tips!
Toppen (40) zijn niet mijn ding maar ik zal toch even gaan luisteren.
Succes allemaal!
0
geplaatst: 20 februari 2008, 19:31 uur
Paap_Floyd schreef:
Daar gaan we weer
Daar gaan we weer

Ik herken er veel maar ik kan nog niet op de naam komen. Een aantal zijn wel degelijk bekend en wist ik gelijk al.
0
handsome_devil
geplaatst: 20 februari 2008, 19:36 uur
ik weet er 1 denk ik
verder weer van die uberbekende nrs die ik zo niet van naam ken
irritant gedoe.
verder weer van die uberbekende nrs die ik zo niet van naam ken
irritant gedoe.
0
Ruby1966
geplaatst: 20 februari 2008, 19:38 uur
Bruce Springsteen, Grinderman en Talking Heads had ik nog kunnen weten... 
Ik vond het in ieder geval een hele leuke ronde
Ben nu de nieuwe aan het binnenhalen...

Ik vond het in ieder geval een hele leuke ronde

Ben nu de nieuwe aan het binnenhalen...
0
geplaatst: 20 februari 2008, 19:39 uur
Paalhaas schreef:

Hoeft ook niet, luister je lekker naar Nick Cave en consorten

0
geplaatst: 20 februari 2008, 20:05 uur
reptile71 schreef:
Ook voor Paap hebben we hem deze keer wat makkelijker gemaakt trouwens.
Ik heb nog altijd 16 punten minder dan de vorige quiz Ook voor Paap hebben we hem deze keer wat makkelijker gemaakt trouwens.

0
geplaatst: 20 februari 2008, 20:08 uur
Je hebt ook nog 7 dagen de tijd om de top 40's van 1980 t/m 2000 te luisteren Paap. Dus, zet hem op! 

0
geplaatst: 20 februari 2008, 20:28 uur
aERodynamIC schreef:
(embed)
(quote)

(embed)
thanks, die intro klinkt al een stuk minder als een natte wind.

* denotes required fields.