Muziek / Muziekgames / Introquiz
zoeken in:
0
geplaatst: 4 juni 2008, 21:51 uur
Themaquizje, orbit?
Ik ga met herman mee, ik weet er ook geen enkele, misschien heb ik van een enkele track een vaag vermoeden.
Ik ga met herman mee, ik weet er ook geen enkele, misschien heb ik van een enkele track een vaag vermoeden.
0
geplaatst: 4 juni 2008, 22:24 uur
Er staat genoeg ouwe 70s meuk of indie/ alto gitaageluid uit de jaren 90 tussen om zelfs voor een hippie als jou nog wel wat te raden te laten Paalhaas 

0
geplaatst: 4 juni 2008, 22:33 uur
orbit schreef:
track 9 de artiest.
track 9 de artiest.
Nu niet meer
En dan zegt die leukerd dat ik er zeker nog 6 moet kennen 
Ik moet wel zeggen dat ik het ondanks mijn mindere score toch wel fijn vind om eens een compleet andere contest te horen: het hing de laatste weken toch wel een beetje in een bepaalde hoek en voor mijn gevoel heeft orbit hem daar nu helemaal uitgetrokken.
0
geplaatst: 4 juni 2008, 22:38 uur
orbit schreef:
Er staat genoeg ouwe 70s meuk of indie/ alto gitaageluid uit de jaren 90 tussen om zelfs voor een hippie als jou nog wel wat te raden te laten Paalhaas

Hoeveel dan, als ik vragen mag?
En late 70s tellen we dan niet mee natuurlijk, want toen begon het hele new wave/post-punk-gebeuren.
0
geplaatst: 4 juni 2008, 22:39 uur
Ja, dat is wel zo. Wat dat betreft is het nieuwe systeem eigenlijk wel goed. 

0
geplaatst: 4 juni 2008, 22:41 uur
Er staan 5 nummers uit de good ol' 70s tussen, eentje uit de 60s, een tiental 90s bands en veel jaren 80, maar beslist niet alleen wave 

0
geplaatst: 4 juni 2008, 22:42 uur
Meer 90s dan 80s? Ik word doof denk ik.
Maar goed, ik pas maar eens een rondje. 
Maar goed, ik pas maar eens een rondje. 
0
geplaatst: 4 juni 2008, 22:46 uur
Ik zou denken dat je een aantal van die nummers/bands wel zou kennen, aangezien je ook fervent liefhebber van Cop Shoot Cop bent 

0
geplaatst: 4 juni 2008, 22:51 uur
Tja, da's het verschil. Jij kent de hele bups en ik ken er maar een paar. Er zullen vast bekende namen verschijnen over een week, maar ik herken ze nu iig niet. Helaas. 

0
geplaatst: 4 juni 2008, 23:24 uur
aERo inmiddels op 12 punten!
Ranboy heeft inmiddels ook 6 punten, waaronder een paar hele knappe! (nummers 10, 16 en 25)
Ranboy heeft inmiddels ook 6 punten, waaronder een paar hele knappe! (nummers 10, 16 en 25)
0
geplaatst: 4 juni 2008, 23:44 uur
Hele knappe? Dat waren juist de makkelijkste
.
De rest daar moet ik morgen nog maar eens over nadenken...
.De rest daar moet ik morgen nog maar eens over nadenken...
0
geplaatst: 4 juni 2008, 23:47 uur
Jij zou nummer 20 ook moeten weten ranboy 
En nummer 16 vind ik echt knap, 25 is misschien voor een kenner van het tijdvak wel bekend, maar behalve Toon en nog een paar weet ik niet wie daar nog meer in thuis is.

En nummer 16 vind ik echt knap, 25 is misschien voor een kenner van het tijdvak wel bekend, maar behalve Toon en nog een paar weet ik niet wie daar nog meer in thuis is.
0
geplaatst: 4 juni 2008, 23:51 uur
Nummer 10 herkende ik ook gelijk na een paar seconden. Opvallend, want soortegelijke bandjes in oudere contests herkende ik wel maar daar kon ik moeizaam opkomen: dit was een kwestie van gelijk invullen.
Ik heb er nog enkele die me bekend voorkomen: maar die zijn voor later.....
Ik heb er nog enkele die me bekend voorkomen: maar die zijn voor later.....
0
geplaatst: 5 juni 2008, 00:12 uur
25 is misschien voor een kenner van het tijdvak wel bekend, maar behalve Toon en nog een paar weet ik niet wie daar nog meer in thuis is
....vrees dat het mijn enige goeie zou kunnen blijken te zijn...
0
geplaatst: 5 juni 2008, 00:14 uur
Overigens kan ik deze dus weer wel afluisteren, net als die van Paal.
Kan het komen omdat ze allebei " in een gecomprimeerde map " zitten?? ( excuse my IT)
Kan het komen omdat ze allebei " in een gecomprimeerde map " zitten?? ( excuse my IT)
0
geplaatst: 5 juni 2008, 00:26 uur
Ja, Paaps diagnose dat je geen uitpakprogramma hebt geïnstalleerd klopt zo goed als zeker (Windows zelf kan alleen zip-bestanden uitpakken). Download er één en je kunt ook andere ingepakte bestanden uitpakken. Ikzelf gebruik bijvoorbeeld TUGZip, die kan bijna alles geloof ik (even googlen voor een download).
0
geplaatst: 5 juni 2008, 00:29 uur
Er komen inmiddels ook van andere kanten goede antwoorden binnen, Deric heeft er ook 6.
0
geplaatst: 6 juni 2008, 14:36 uur
Tot zover ik het nu overzie:
1. aERo 12 pt
2. Reptilin 10 pt
3. Lebowski 9 pt
4. Ranboy 8 pt
5. Deric, Divart 7 pt
6. Oldfart 3 pt
7. Arno 1 pt
1. aERo 12 pt
2. Reptilin 10 pt
3. Lebowski 9 pt
4. Ranboy 8 pt
5. Deric, Divart 7 pt
6. Oldfart 3 pt
7. Arno 1 pt
0
geplaatst: 6 juni 2008, 15:25 uur
Reptilin heeft net de vermaledijede nummer 20 geraden, wat toch een heuse hit was destijds (en meermaals gecovered) 

0
geplaatst: 6 juni 2008, 15:44 uur
Dat is nog niet de helft van waar die normaal mee binnenkomt, dus dat geeft al aan hoe lastig deze contest is. 

0
geplaatst: 6 juni 2008, 17:33 uur
Het breekt anderzijds ook wel een beetje de sleur.. 
En ik zag zijn naam bij nog veel meer platen uit mijn contest, dus hij zou er zeker nog een stuk of 6 moeten weten

En ik zag zijn naam bij nog veel meer platen uit mijn contest, dus hij zou er zeker nog een stuk of 6 moeten weten

0
geplaatst: 6 juni 2008, 19:02 uur
Reptilin nu ook op 12..
Ik moet tot mijn spijt (en jullie mogelijke frustratie) melden dat ik dit weekend amper online zal zijn, moet naar een feest in het zuiden des lands en blijf daar pitten, zal pas laat zondag weer thuiskomen. Maar schrijf al je gokken en weetjes op en PM ze vrolijk verder, ik ga ze zondagnacht/ maandagmorgen wel even uitzoeken allemaal en de stand doorgeven. Er zijn een aantal zeer warm wat betreft gokken en associaties
Ik moet tot mijn spijt (en jullie mogelijke frustratie) melden dat ik dit weekend amper online zal zijn, moet naar een feest in het zuiden des lands en blijf daar pitten, zal pas laat zondag weer thuiskomen. Maar schrijf al je gokken en weetjes op en PM ze vrolijk verder, ik ga ze zondagnacht/ maandagmorgen wel even uitzoeken allemaal en de stand doorgeven. Er zijn een aantal zeer warm wat betreft gokken en associaties

0
geplaatst: 10 juni 2008, 00:32 uur
1. Divart 20 pt
2. Reptilin 15 pt
3. Jesusfreen 14 pt
4. aERo 12 pt
5. Ranboy 11 pt
6. Lebowski 9 pt
7. Deric 7 pt
8. Oldfart 3 pt
9. Arno 1 pt
2. Reptilin 15 pt