MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Introquiz

zoeken in:
De uitslag:

Divart heeft de laatste ook gevonden en eindigt samen met ranboy op de eerste plaats! En Ploppesteksel is ook nog een paar plaatsen gestegen:

1. ranboy - 80 punten
1. divart - 80 punten
3. Oldfart - 65 punten
4. Shangri-la - 41 punten
5. Ploppesteksel - 40 punten
6. postpunker - 37 punten
7. Ruby1966 - 34 punten
7. RobbyT - 34 punten
9. Sheplays - 20 punten
9. Herman - 20 punten
11. Etiul - 18 punten
12. Dwejkk - 10 punten

He Divart, goed gedaan!

De antwoorden:

1. Metro - Criminal World
(ranboy, divart)
2. Steve Winwood - While you see a chance
(Ruby1966, Sheplays, divart, ranboy, RobbyT, Shangri-la, Oldfart, postpunker, Ploppesteksel)
3. Boston - Don't look back
(Ruby1966, ranboy, RobbyT, divart, Shangri-la, postpunker, Ploppesteksel, Etiul(artiest)
4. Toto - Rosanna
(Ruby1966, Sheplays, divart, ranboy, RobbyT, Herman, Shangri-la, Oldfart, postpunker, Etiul (artiest)
5. Ozzy Osbourne - No more tears
(Ruby1966, Etiul, ranboy, Shangri-la, divart)
6. Gerry Rafferty - Bakerstreet
(Ruby1966, divart, ranboy, Sheplays, RobbyT, Herman, Shangri-la, Oldfart, postpunker)
7. Supertramp - Cannonball
(divart, ranboy, Shangri-la)
8. Eagles - Hotel California
(Ruby1966, Sheplays, Etiul, divart, ranboy, Ploppesteksel, RobbyT, Herman, Shangri-la, Oldfart, postpunker, Dwejkk)
9. Emerson, Lake & Palmer - Lucky Man
(Ruby1966, Sheplays, Etiul, divart, ranboy, Shangri-la, Oldfart, postpunker)
10. UK - Rendez Vous 6:02
(divart, ranboy, RobbyT, Shangri-la, Oldfart)
11. Lenny Kravitz - Let Love Rule
(Ruby1966, Etiul, divart, ranboy, RobbyT, Herman, Shangri-la, Oldfart, postpunker)
12. Earth & Fire - Maybe Tomorrow, Maybe Tonight
(Ruby1966, Sheplays, divart, ranboy, RobbyT, Shangri-la, Oldfart, postpunker, Ploppesteksel)
13. Styx - Sing for the day
(Ruby1966, divart, ranboy, RobbyT, Shangri-la, Oldfart)
14. Spliff - Das Blech
(divart, ranboy en alleen de artiest: Oldfart, Ploppesteksel)
15. The The - Uncertain Smile
(Ruby1966, Sheplays, ranboy, RobbyT, Herman, Shangri-la, divart, Dwejkk, Oldfart)
16. Kansas - Dust in the wind
(Ruby1966, divart, ranboy, Sheplays, RobbyT, Herman, Shangri-la, Oldfart, postpunker)
17. Michael Jackson - Beat it
(Ruby1966, Etiul, divart, ranboy, Ploppesteksel, RobbyT, Herman, Shangri-la, Oldfart, postpunker, Dwejkk)
18. Ultravox - Vienna
(Ruby1966, Etiul, divart, ranboy, RobbyT, Shangri-la, Oldfart, postpunker, Herman(artiest)
19. Toontje Lager - Zoveel te doen
(Ruby1966, Etiul, RobbyT, ranboy, divart, Shangri-la, postpunker, Oldfart, Herman(artiest)
20. Donald Fagen - Walk between raindrops
(Oldfart, ranboy, divart)
21. Kenny Loggins - Angelique
(ranboy, divart)
22. Keane - Bedshaped
(Ruby1966, divart, ranboy, RobbyT, Herman, Shangri-la, Dwejkk, Ploppesteksel(artiest)
23. Ian Dury - Reasons to be Cheerful pt. 3
(divart, ranboy, postpunker, Oldfart)
24. Promises - Baby it's you
(ranboy, RobbyT, divart)
25. Roxy Music - Jealous Guy
(Ruby1966, Sheplays, Etiul, divart, ranboy, RobbyT, Shangri-la, Oldfart, postpunker, Dwejkk)

De Duitse bonustracks:

D1. Rainbirds - Two Faces
(Sheplays, ranboy, Plopesteksel, Oldfart, divart)
D2. Band für Afrika - Nackt im Wind
(ranboy, postpunker, Ploppesteksel, Oldfart, divart)
D3. Herbert Grönemeyer - Fanatisch
(ranboy, Ploppesteksel, Oldfart, divart, Shangri-la(artiest)
D4. Cosa Rosa - Riesenrad
(ranboy, Ploppesteksel, divart, Oldfart)
D5. Ulla Meinecke - Feuer unterm Eis
(ranboy, Oldfart, divart, Ploppesteksel)
D6. BAP - Sendeschluss
(ranboy, Oldfart, divart, postpunker(artiest)
D7. Herbert Grönemeyer - Mass aller Dingen
(ranboy, postpunker, Ploppesteksel, Oldfart, divart)
D8. Ideal - Feuerzeug
(ranboy, postpunker, Oldfart, divart, Ploppesteksel)
D9. Wir Sind Helden - Wütend genug
(ranboy, Ploppesteksel, Oldfart, divart)
D10. Humpe Humpe - Geschrien im Schlaff
(ranboy, Oldfart, divart)
D11. Ideal - Monotonie
(ranboy, Oldfart, postpunker, Ploppesteksel, divart, Shangri-la)
D12. Spliff - Damals
(ranboy, Oldfart, divart, Ploppesteksel)
D13. Spliff - Glaspalast
(ranboy, divart, Ploppesteksel, Oldfart)
D14. Cosa Rosa - Morgens um Vier
(ranboy, divart, Oldfart, Ploppesteksel)
D15. Spliff - Gooroo
(ranboy, Ploppesteksel, divart, Oldfart)

Willen jullie nog dat ik de hints uitleg?

Toch een andere dan ik dacht die eerste.......toch mooi derde

anyway een erg leuke contest, en bij die duitse bonussen zaten een paar hele mooie voor mij nieuwe dingen en enkele vergeten pareltjes.
Dank Ceasar; 'k vond het 'tof'

Willen jullie nog dat ik de hints uitleg?

why not??!!

Leuke contest Ceasar, en de winnaars van harte gefeliciteerd!

ranboy schreef:
He Divart, goed gedaan!

Ja, jij ook. Was hard werken. Duits is niet mijn sterkste kant.
Met name die 21 was toch wel lastig. nr 1 had ik wel wat eerder moeten weten, Duncan Brown had ik nog wel aan gedacht, maar Metro leek me veel te moeilijk en dus onwaarschijnlijk.

Maar waar is Arrie eigenlijk?

Proficiat Ranboy / Divart / Ceasar !

Ik wil me anders ook wel kandidaat stellen om er ééntje te maken. Wel graag na de komende examens; dan doe ik liever wat anders qua ontspanning.
Eén vraag: moet de contest ergens over gaan (bv. solo's) of mogen het echt gewoon random stukjes van random liederen zijn ?

Leuk dat je er ook één wilt maken. Hieronder staat een lijstje van mensen die zich al opgegeven hebben. Jij kan daar op aansluiten. Er moet wel één of meerdere weken tussenzitten.
De contests behoeven geen bepaald onderwerp te hebben. Ikzelf vind het altijd wel leuk om dat wel te doen, maar het hoeft niet. Meestal worden de intro's gebruikt. Tot nu toe is er één geweest met outro's en dit was de eerste met solo's. Je mag het zelf bepalen.
Eén advies: als je veel deelnemers wilt hebben moet je er voor zorgen dat een flink aantal fragmenten voor de meeste mensen herkenbaar zijn, een paar moeilijke fragmenten mag natuurlijk altijd wel. Maar je zult merken dat niet veel mensen antwoorden insturen als je contest te moeilijk is (ook al heb jij er veel moeite voor gedaan!)

Hier het lijstje:

1. Arrie - 27 mei
1. herman - 3 juni
3. ranboy - 10 juni
4. Etiul - 17 juni

Heeft iemand Arrie al gemaild? Misschien zit ie wel in zijn examenperiode...

Kan er morgenochtend wel eentje neerzetten als Arrie nog niets van zich heeft laten horen

Wat mij betreft: ga je gang!

Nou, vooruit dan maar. Een van alles wat contest, met toch wel weer een paar aardige intro's

(afbeelding)

Ceasar schreef:
Heeft iemand Arrie al gemaild? Misschien zit ie wel in zijn examenperiode...

Inderdaad... Sorry allemaal! Ik had m'n hoofd helemaal bij de examens en daardoor heb ik niet echt aan de ID Contest gedacht... Maar nu heb ik er nog maar eentje te gaan, dus volgende week staat er wel eentje van mij.

Gelijk heb je! Je examens zijn veel belangrijker dan een spelletje op het net. Veel succes met je examens!!! We horen het wel over een paar weken of je het goed gedaan hebt!

Arrie schreef:
..., dus volgende week staat er wel eentje van mij.

Lijkt me prima, wel even met Herman overleggen want die is dan aan de beurt.

Ondertussen pas twee deelnemers (die wel behoorlijk scoren). Nog maar 7 nummers niet geraden.

Eerste tussenstand:

Ranboy: 32 punten
Shangri-la: 25 punten
Ploppestekel: 12 punten

Nog niet geraden: 1, 4, 7, 13, 18, 21.

Ceasar heeft als eerste de nummers 18 en 21 geraden. Sheplays heeft nummer 7. Dus enkel nummer 1, 4, en 13 staan nog open. Zijn alle drie bekende artiesten dus dat moet ook nog wel lukken.

Sheplays
divart schreef:
Sheplays heeft nummer 7.

Eindelijk heb ik ook 's wat als eerste

Leuke pinup weer, divart!

Sheplays schreef:
Eindelijk heb ik ook 's wat als eerste

En nummer 1 nu ook.

Nieuwe tussenstand, nieuwe deelnemers en een nieuwe nr 1:

Paalhaas: 34 punten
Ceasar: 32 punten
RobbyT: 16 punten
Ploppestekel: 12 punten
Sheplays: 10 punten

Er worden redelijk makkelijk punten gescoord dus al te moeilijk zal hij niet zijn. Alleen nr 4 is nog niet geraden. Is een populaire amerikaanse (festival)band. Van hun laatste album. Op MuMe niet zo gewaardeerd, maar wel behoorlijk wat stemmen, en commercieel zeer succesvol.

1. 1x geraden
2. 7x geraden
3. 2x geraden
4. 0x geraden
5. 1x geraden
6. 4x geraden
7. 1x geraden
8. 4x geraden
9. 4x geraden
10. 4x geraden + 1 x artiest
11. 6x geraden
12. 5x geraden
13. 1x geraden
14. 5x geraden
15. 2x geraden
16. 4x geraden
17. 4x geraden
18. 2x geraden
19. 3x geraden
20. 3x geraden
21. 1x geraden
22. 3x geraden
23. 5x geraden
24. 4x geraden
25. 4x geraden

(afbeelding)

Een beetje rustig hier. Niet zo gek met dat mooie weer, maar voor iedereen die Pinkop, familiebezoek of het strand nu al zat is; nogmaals het linkje naar de tussentijdse van-alles-wat contest.

(afbeelding)

Ik heb er nog geen tijd voor gehad, maar maandag komt er een aanval op de top.

Nou, die aanval moet een makkie zijn. Concurentie is er niet.
Ik zal vanavond wel eens wat tips neerzetten. Al vrees ik dat de fans van het slecht geraden nr 1 en die van de nog niet geraden nr 4 zich ergens in het zuiden des lands bevinden.

Tijd voor wat tipjes.

Al te veel antwoorden zijn er niet binnengekomen de laatse dagen, en die waren dan ook nog fout.

1. Britse band, een dezer dagen te bewonderen op Pinkpop, waar ik ze begin jaren 80 ook al eens heb gezien.
3. Vermoedelijk het meest ruige intro van een britse artiest die meestal wordt geassiocieerd met suf, glad en saai. Komt van een "griezelig" album.
4. Amerikaanse band, ondanks het feit dat ze uit de meest verdorven stad ter wereld komen zijn ze toch nog menselijk gebleven. En zoals eerder gezegd ook al te bewonderen op Pinkpop.
5. Is niet zo gek dat Ploppestekel dit als enige weet
7. Een van de meest populaire bands op MuMe. Van hun meest recente reguliere album.
13. Geliefde amerikaanse zanger met een nogal kenmerkend stemgeluid
15. Al lang overleden Britse troubadour, van zijn meest bekende album
18. Britse artiest, de achtergrondzangeres moet hier voor de meeste users toch wel te herkennen zijn.
19. Amerikaans. Debuutsingle. Band is vooral bekend van hun aanstekende en vrolijke singles en het veelvuldig gebruik van hun liedjes in soundtracks (hun vierde single werd maar liefst in 4 films gebruikt). In een bekende animatiefilmreeks wordt er in meerdere films gebruik gemaakt van hun muziek.
20 Zeer Europese pokkeherrie
21 Brits, jaren 80, single. Vielen op door hun fraaie liedjes tussen al het new wave en postpunk geweld
22. Ook al een Britse single, jaren 90 en afkomstig uit een badplaats

1. herman - 3 juni
2. ranboy - 10 juni
3. Etiul - 17 juni
4. Ploppesteksel - 24 juni

Of neemt Arrie volgende week voor zijn rekening ?

Als Arrie erg graag wil, dan mag hij wel in mijn plaats. Aan de andere kant is mijn contest al wel een paar weken klaar en ik heb ook weer geen zin nog een maand te wachten. Ik had ook al een dubbele met de vorige contest van Divart en straks moet ik wellicht nog meer vervangen.

Er zit weer wat beweging in de contest, dus tijd voor een nieuwe tussenstand. Ceasar is de nieuwe nummer 1, Paulie komt met stip binnen op de tweede plaats en Ploppestekel nadert de subtop

Ceasar: 40 punten
Paulie Walnuts: 37 punten
Ploppestekel: 18 punten

Nummer 4 is ondertussen 3x geraden

Nieuwe tussenstand. Er wordt flink gestreden aan de top, met een nieuwe nummer 1. Ploppestekel zit nu echt in de subtop. Ook Herman komt daar binnen met 24 punten.

Paulie Walnuts: 44 punten
Ceasar: 43 punten
Ranboy: 43 punten
Herman: 24 punten
Ploppestekel: 21 punten

Gast
geplaatst: vandaag om 18:12 uur

geplaatst: vandaag om 18:12 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.