MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Introquiz

zoeken in:
Aha, dus opzoeken mag. Dan kan ik best nog maar eens luisteren, want ik baseerde me enkel op mijn eigen kennis en ik herkende slechts 2 solo's (die iedereen wel kent) en één Duits groepje.

divart, je bent mij vergeten in de uitslag

Titmeister schreef:
divart, je bent mij vergeten in de uitslag

Titmeister hoort er natuurlijk ook bij. Had nog veel meer puntjes kunnen halen als ik wat vlotter had geantwoord.

1. Ranboy - 50
Paulie Walnuts - 50
3. Paalhaas - 43
4. Herman - 36
5. Ruby 1966 - 35
6. pjh1967 - 34
7. Rodajc - 30
8. Ceasar - 28
9. deric raven -24
postpunker -24
11. RobbyT - 18
12. Dwejkk_- 16
13. Sheplays - 12
14. Titmeister -11
15. arno - 8

Ploppesteksel schreef:
Aha, dus opzoeken mag. Dan kan ik best nog maar eens luisteren, want ik baseerde me enkel op mijn eigen kennis en ik herkende slechts 2 solo's (die iedereen wel kent) en één Duits groepje.

Je mag zeker opzoeken! Deze site zelf is een goede hulp maar ook YouTube en Google kunnen je verder helpen. Succes!

Tijd voor een nieuwe tussenstand. Ploppesteksel doet dus voor het eerst mee en zal ongetwijfeld nog wel meer punten gaan scoren. Hij is wel de enige tot nu toe die de band van Duitsland 09 weet.
Inmiddels hebben we ook een nieuwe nummer 1. Niet echt een verrassing: ranboy (die gozer weet toch wel veel! ). Verder doet RobbyT ook mee en begint met 34 punten en Sheplays heeft er 6 punten bij gescoord.

1. ranboy - 41 punten
2. divart - 35 punten
3. Ruby1966 - 34 punten
RobbyT - 34 punten
5. Sheplays - 20 punten
6. Etiul - 18 punten
7. Ploppesteksel - 5 punten

1, 20 en 21 zijn nog niet geraden. Van 14 weet ranboy de artiest. De titel is nog niet geraden.

En ranboy bevestigt direct mijn bewering: van de bonustracks weet ie er ook 6 goed te raden. Inmiddels heeft ie dus 53 punten!

Ik heb de bonuscontest opnieuw geupload:

http://rapidshare.com/files/235640400/Duitsland_bonus2.zip

Er wordt flink gescoord hier.

Ik ben al blij als ik 20 punten haal, solo's zijn toch wel erg lastig voor mij.

De afgelopen uren is er veel gebeurd. Herman, Shangri-la en Oldfart hebben zich gemeld, Ploppesteksel en divart hebben er nog wat punten bij gesprokkeld maar vooral ranboy is er als een racewagen vandoor gegaan.

1. ranboy - 71 punten
2. divart - 38 punten
3. Shangri-la - 37 punten
4. Ruby1966 - 34 punten
RobbyT - 34 punten
6. Oldfart - 31 punten
7. Sheplays - 20 punten
Herman - 20 punten
9. Etiul - 18 punten
10. Ploppesteksel - 12 punten

Inmiddels heeft ranboy alle bonustracks goed. Hij heeft nu 73 punten.

So ist es doch nützig, in der Schule aufmerksam zu sein wenn es deutsch gibt

nützlich wellicht

En dan ook: Deutsche Unterricht

postpunker begint met 28 punten.

Aantal keer geraden:

1. 0x
2. 8x
3. 6x en 1x artiest
4. 9x en 1x artiest
5. 4x
6. 9x
7. 2x en 1x artiest (heel bekende band!)
8. 11x
9. 8x
10. 4x
11. 9x
12. 8x
13. 6x
14. 2x artiest
15. 7x en 1x artiest
16. 9x
17. 10x
18. 8x en 1x artiest
19. 7x en 1x artiest
20. 1x
21. 0x
22. 6x
23. 3x
24. 2x
25. 9x

D1. 2x
D2, D3, D4. 1x
D5. 2x
D6, D7, D8. 1x
D9. 2x
D10. 1x
D11. 2x
D12, D13. 1x
D14. 1x en 1x artiest
D15. 1x

ranboy schreef:
So ist es doch nützig, in der Schule aufmerksam zu sein wenn es deutsch gibt

Mijn hoogste cijfer op school was een drie voor mijn Duits. Krijg ik nu dubbele bonuspunten?

Nein!

Oldfart heeft flink gescoord vandaag en is naar de tweede plaats gestegen en ook Ploppesteksel heeft weer een aantal punten erbij. Nieuw zijn Dwejkk en postpunker. Laatstgenoemde begint gelijk met 37 punten.

Dus tijd voor een nieuwe tussenstand:

1. ranboy - 74 punten
2. Oldfart - 51 punten
3. divart - 46 punten
4. Shangri-la - 38 punten
5. postpunker - 37 punten
6. Ruby1966 - 34 punten
RobbyT - 34 punten
8. Sheplays - 20 punten
Herman - 20 punten
10. Etiul - 18 punten
Ploppesteksel - 18 punten
12. Dwejkk - 10 punten

Alleen voor 1 en 21 zijn nog geen juiste antwoorden binnen. En ik had ook wel een beetje verwacht dat die twee lastig zouden worden.

Op verzoek nog maar eens geupload:

http://rapidshare.com/files/236468662/Solo_Contest3.zip

en de bonuscontest

http://rapidshare.com/files/236471873/Duitsland_bonus3.zip

En ook nog even mijn eerdere uitleg bij de bonuscontest:

"Net zoals bij mijn vorige contest kunnen jullie bonuspunten verdienen.
De vorige keer liet ik jullie langere fragmenten van ietwat onbekendere Nederlandse bandjes horen, deze keer horen jullie stukken van Duitse bands. Vooral uit de 80ties (slechts 3x niet).
Dit keer zijn een aantal bands meerdere keren te horen, dus als je denkt "Hé, dat bandje hoorde ik net ook al" dan kan dat kloppen. Sterker nog: één van de bands van de Solo ID Contest (SIC) is hier rijkelijk vertegenwoordigd. Dit is tevens de eerste tip voor de SIC, er zit een Duitse band tussen!
Van bijna alle songs kunnen jullie de titel in het fragment beluisteren, alleen van 13 niet. Tip: bij de meeste lange fragmenten zou het weleens zo kunnen zijn dat de titel aan het einde van dat fragment zit. Misschien zelfs wel het laatste woord..."

Tijd voor wat tips:

1. Trio. GB. 70-er jaren. Twee zijn solo gegaan, één had hele grote hit, de andere had geen hits maar wel twee bekende synthipopsongs (1 daarvan heeft al eens in een contest gezeten). Dit nummer is door heel bekende zanger gecoverd op zijn meest succesvolle album.
Alleen single geweest van de originele uitvoerenden.

3. Hardrock, band genoemd naar een stad

5. Ook hardrock, zanger. Maar bekend van tv.

7. Heel bekende progrock band. Had twee zangers/componisten, één daarvan ging solo. Dit komt van het eerste album zonder hem.

9. Gelukkig Engels symfo trio

10. Ook Engels symfo trio, was eerst 4-mans symfo/jazzrock band.
Houden van vroege afspraakjes.

12. Deze band met zangeres zat ook in mijn vorige contest en is dus Nederlands. Misschien raad je hem morgen, misschien vanavond nog.

13. Dagelijks gezang door een rivier

14. Komt meerdere keren voor tussen de Duitse bonustracks, is in NL net geen hit geweest. Kwam niet verder dan de tipparade in de 80ties. Dit is albumversie, solo op de single is veel korter.

20. Verbazingwekkend dat deze slechts driemaal geraden is. Komt van een toch wel bekend een redelijk goed gewaardeerd solo-album. Rock met zeer veel jazzinvloeden. Duo waarvan deze meneer deel uitmaakt komt binnenkort naar NL.

21. Deze artiest maakt in de jaren 70 deel uit van een duo. Ging aan het einde van dat decennium solo om vervolgens zijn eerste hitje te scoren met.... een duet met een zangeres van bekende band. Dit komt van hetzelfde album. Heeft een band met..... André van Duin!

23. Het intro van deze zat ook al in de vorige contest!!! Solo lijkt niet echt op het intro.

24. Canadees trio (twee broers, één zeer vrouwelijke zus), opererend vanuit de VS met een Duitse pa. Was ook zeer populair in Duitsland in de jaren 70. In NL één hit gescoord, hoewel Frits Spits probeerde van een albumtrack (over de radio) ook een hit te maken. Afgaande op deze single vormden ze een belofte, maar op beide albums van dit trio staan veel te veel slechte nummers. Een echte eendagsvlieg.

Tips voor de bonustracks:

D1. Act met twee gezichten: eerste twee albums een echte band, zangeres met stoere mannen. Album 3 en 4: duo, zangeres met een toetseniste. Als band in jaren 80, als duo in de jaren 90.

D2. Duitse Band Aid

D3. Zanger/pianist en ook af en toe acteur (zeer bekende Duitse oorlogsfilm) maar is toch fanatieker als muzikant. Vriend van bekende Nederlands fotograaf.

D4. duo, zanger/toetsenist van de band van Solo 14 met zijn vriendin die toetseniste/actergrondzangeres is op bonustrack 5. Dit nummer vind je op de kermis.

D5. bekende Duitse zangeres, krijgt op dit nummer vocale hulp (in dit fragment niet hoorbaar) van zanger/drummer van band van Solo 14.

D6. Keulen. Let op laatste woord.

D7. Zit er twee keer tussen.

D8. Deze band kon je al horen in mijn Europa contest. Zo'n beetje de meeste populaire Neue Deutsche Welle band. Staken graag een sigaretje op...

D9. Deze nieuwe helden zijn bekend geworden door Studio Sport

D10. Zangeres van 8 met zus (was zangeres van ander bandje). Scoorden met een ietwat merkwaardig nummer met twee kerels een onverwachte grote hit in de jaren 80. Beide zussen zijn nog steeds actief, allebei in een duo met een man. Dit nummer is geproduceerd door Conny Plank (Kraftwerk, Neu!, Ultravox). Kregen op hun eerste album hulp van o.a. Martin Gore (Depeche Mode).

D11. Staat er al eerder tussen. Titel moet toch geen probleem zijn. Ook bijna een hit geweest in NL. Veel gedraaid door o.a. Vara.

D12. Heeft banden met D1, D2, D4, D5, D13, D14, D15 en solo 14.
Titel wordt meerder keren gezongen.

D13. Heeft banden met D1, D2, D4, D5, D12, D14, D15 en solo 14.
Titel wordt niet gezongen, maar je kunt er misschien wel in wonen.

D14. Staat er al eerder tussen. Let op de eerste zin.

D15. Heeft banden met D1, D2, D4, D5, D12, D13, D14 en solo 14.
Titel is één woord dat je op twee manieren kan schrijven. Wordt ook meerdere keren gezongen.

En jawel hoor! Het is hem weer gelukt! Ranboy heeft alles goed! 80 punten! Gefeliciteerd!

1. ranboy - 80 punten
2. divart - 57 punten
3. Oldfart - 54 punten
4. Shangri-la - 38 punten
6. Ruby1966 - 34 punten
RobbyT - 34 punten
8. Sheplays - 20 punten
Herman - 20 punten
Ploppesteksel - 20 punten
11. Etiul - 18 punten
12. Dwejkk - 10 punten

Joepie!

Bedankt Ceasar voor je fijne quiz!

Graag gedaan en bedankt voor het compliment!

En tot wanneer mag men antwoorden toespelen ?

Inderdaad, goed gedaan Ceasar.
Enkel jammer dat ik geen Duits meer krijg dit jaar

woensdag 18 uur.

En dat Duits is inderdaad wel een probleem, ik versta er toch maar weinig van.

En ranboy
Ik vraag me af hoe je aan al die antwoorden komt. Uiteraard vallen die Duitse liedjes op te zoeken, maar de solo's.. herken je ze dan allemaal ? Ik heb geen idee hoe je in geval van muzikale stukken research zou kunnen plegen.

Verder proficiat met de behaalde (minstens gedeelde) zege !

Ploppesteksel, hier komt dan het geheim van de smid...

Deze contests zijn een mengsel van direct herkende fragmenten en opgespoorde, gepuzzelde fragmenten. In deze contest herkende ik er direct 20 (van de 25), dat is (ook voor mij) extreem veel. Het helpt veel dat Ceasar en ik vrijwel leeftijdgenoten zijn, en ook onze smaak heeft veel overlap. Als jij de contest maakt, zal ik waarschijnlijk niet zo goed scoren!

Ten tweede check ik de stemlijsten van de contestmaker. Welke artiesten geeft hij 5, 4,5 of 4 sterren? Grote kans dat er wat van in de quiz zit. Ten derde gok ik wel eens wat (de artiest), soms is het direct raak, vaak niet maar dan volgt er een aanwijzing, bv uit welk land de artiest komt, of welke muziekstroming. Als ik de artiest heb, ga ik gewoon op youtube allerlei songs checken (meestal zijn het intro's, dat gaat wat sneller). Of ik kijk naar de artiest op Wikipedia, misschien dat een hint me daar ineens duidelijk wordt. Ik gebruik dus geen handige programmaatjes of high-tech toepassingen, maar gewoon MuMe zelf en het internet. Er gaat vaak wel wat tijd inzitten...

Succes!

Divart, Oldfart, Shangri-la en Ploppesteksel hebben er nog wat punten bij gescoord. Maar alleen voor Ploppesteksel heeft dat gevolgen voor zijn positie. Hij staat nu alleen op de 8ste plek.

1. ranboy - 80 punten
2. divart - 76 punten
3. Oldfart - 63 punten
4. Shangri-la - 39 punten
6. Ruby1966 - 34 punten
RobbyT - 34 punten
8. Ploppesteksel - 29 punten
9. Sheplays - 20 punten
Herman - 20 punten
11. Etiul - 18 punten
12. Dwejkk - 10 punten

ranboy is nog steeds de enige die 1 en 21 geraden heeft.

ranboy, divart en Oldfart hebben nu alle Duitse bonustracks goed. Bij die bonustracks doet Ploppesteksel het ook erg goed.

Nog een extra tip bij 21: de zangeres die ik eerder noemde in de hint was gisteren, 26-05, jarig.

Laatste update:

1. ranboy - 80 punten
2. divart - 78 punten
3. Oldfart - 65 punten
4. Shangri-la - 41 punten
6. Ruby1966 - 34 punten
RobbyT - 34 punten
8. Ploppesteksel - 32 punten
9. Sheplays - 20 punten
Herman - 20 punten
11. Etiul - 18 punten
12. Dwejkk - 10 punten

Gast
geplaatst: vandaag om 21:54 uur

geplaatst: vandaag om 21:54 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.