MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Introquiz

zoeken in:
ik zou nu een verhaal over kopjes thee kunnen gaan ophangen die niet van mij zijn,
maar laat ik volstaan met de mededeling dat ik niets van Ploppe's contest herken..........toch een generatiekloof?

18 is nochtans erg bekend, komt uit 1986...
Voor de rest is het, zoals ik al zei, wel erg moderne muziek allemaal (buiten 5, dat komt uit 1994).
Ik hoop niet dat ik het te moeilijk heb gemaakt..

Heeft niets met moeilijk te maken, gewoon helemaal niet mijn ding.
Snel klaar dus

Mijn excuses. De bonusronde worden overigens Werchter-fragmenten (van 2007-2008), daar zal je er sommigen vast wel van herkennen

alweer excuses, wat een nette mensen toch allemaal hier

Sorry Jan!

Ik sla deze ronde ook over, ik weet er welgeteld 1 en voor de rest is het totaal niet mijn muziek. Volgende keer beter hoop ik maar.

divart schreef:
drie berichtjes boven je.

Die nr 8 had ik trouwens nooit geraden, verbazingwekkend dat er dan toch nog drie zijn die hem weten. Hulde

Is destijds echt een grote hit geweest. Was toen één van de weinige discohits die ik wel aardig vond, van wege die vette synthbas. De opvolger Heartbeats was eigenlijk beter maar niet zo'n grote hit.
YouTube - STFANS REPOSTED: Yarbrough & Peoples "HEARTBEATS" 1983

Nieuwe muziek doet het altijd lastig hier, merkte ik ook eind vorig jaar met mijn 2008-contest.. Ik ben in ieder geval wel benieuwd, de contest loopt nu binnen.

En met 2 fragmenten goed houd je in ieder geval al 2 kandidaten onder je.

Fragmenten 15, 23 en 25 doen niet mee. Da's geen muziek, da's herrie...

Een van mijn favoriete nummers allertijden zit er ook in. 11

En 23 en iets mindere mate 25 zijn ook wel tof vind ik. 15 weet ik ook niet. Denk dat ik er in totaal 12 of 13 weet nu.

Ga het nog wel een keer proberen hoor Ploppe, wellicht dat enige tips later in de week wat helpen.

Sheplays
Plop, normaal weet ik al weinig maar nu is het helemaal nop!

Shangri-la schreef:
Ik sla deze ronde ook over, ik weet er welgeteld 1 en voor de rest is het totaal niet mijn muziek. Volgende keer beter hoop ik maar.

Artiest 19 heeft thans een liedje over jou gemaakt, Shangri-La

Bovendien zal ik zo snel mogelijk de bonuscontest maken, en daar wat simpelere dingen insteken. Die Werchter-fragmentjes houd ik dan wel voor een andere keer.

Ik had gedacht dat het niet heel erg moeilijk ging zijn, maar dat is dus verkeerd gedacht. Veel komt wel uit 2008/2009 dus misschien dat men via mijn lijsten toch nog iets kan vinden...

Verder kan ik ook zeggen dat 5 & 16 verwant zijn, net als 3 & 12.
En nummer 10 is afkomstig van het populairste album uit 2008

Ceasar schreef:
Fragmenten 15, 23 en 25 doen niet mee. Da's geen muziek, da's herrie...

23 is inderdaad herrie. Canadese duo-Nintendo herrie mocht dat een hulp wezen.
15 (uit België afkomstig) en 25 (uit Frankrijk afkomstig) zijn gewoon voorbeelden van dance uit 2008, net als 7 En 15 valt denk ik ook wel op te zoeken ..

En om nog een kleine hint te geven; het is al helemaal niet verwonderlijk dat PJH (die getallen achter zijn naam doen er even niet toe ) als enige 9 weet.

2, 7, 8, 12, 17, 20, 22 zijn nog niet geraden.

Voor de liefhebbers, ik heb al een bonuscontest gemaakt en ook al beschikbaar gesteld. Veel plezier ermee!

Deze lijkt mij gemakkelijker en bevat veelal klassiekers (waarvan ik dat vind).
Bonustracks bij Contest #77

En voor degenen die de eerste boot gemist hebben:
Ploppesteksel schreef:

Contest #77

Thomasco
We zullen eens zien. Mijn score voorlopig unbeaten?

Ben wel benieuwd of er gescoord is, en door wie.
Dus een overzichtje wellicht??

Ik heb al 6 punten , maar aan de bonus ben ik nog niet begonnen

Arrie schreef:
(quote)

Inderdaad... Sorry allemaal! Ik had m'n hoofd helemaal bij de examens en daardoor heb ik niet echt aan de ID Contest gedacht... Maar nu heb ik er nog maar eentje te gaan, dus volgende week staat er wel eentje van mij.

Arrie is geslaagd! Mijn gelukwensen, nu kan je weer meedoen aan de Rock ID Contest!

Even een vraag tussendoor: per wanneer willen jullie de vakantieregeling in laten gaan?

Ik zal een tussenstandje posten nadat nog wat meer mensen de bonustracks (én de gewone tracks, daar is men blijkbaar niet happig op ) heeft opgelost. Momenteel staat pjh1967 (de enige die de bonustracks heeft opgelost) los aan kop met 50 punten, met daarachter Thomasco (een schoolkameraad van mij dus niet verwonderlijk) die op de gewone contest een score van 38 behaalde tot nu toe.

PS: Voor de gewone contest staat er nu wel een leuke cd op de frontpagina
(al komt het niet van die cd, maar toch..)

De bonuscontest verloopt overigens een stuk vlotter. Enkel nr. 22 is nog niet geraden, en dat na slechts 4 inzendingen. Bovendien is 22 een erg bekend nummer, dus dat zal niet lang meer duren.

Voorlopige tussenstand:
1. Thomasco 59
2. pjh1967 50
3. postpunker 42
4. Ceasar 40
5. ranboy 14
6. divart 6

Ranboy en Divart moeten de bonuscontest nog wel invullen.

en dat ga ik nu doen!

Thomasco
ik scoor meteen goed voor een nieuwkomer zie ik, handig dat onze muzieksmaak zo overeenkomt
Ik kan me wel inbeelden dat er zijn die minder halen op de contest, tamelijk recent en 'jeugdgericht' (als ik me vergis, corrigeer me dan )
goed gedaan dus van die bonuscontest om het evenwicht te herstellen!

22 is echt superbekend.

Ranboy heeft hem ondertussen, na een rechtzetting van de titel

Heb je mijn pm van gisteren nog niet gezien?

Ik heb nog niets aangekregen van je, Herman.

Ah, ik zie dat ik hem naar mezelf heb gestuurd.

Maar goed, nog altijd beter dan naar de concurrentie.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:16 uur

geplaatst: vandaag om 11:16 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.