MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Introquiz

zoeken in:
Ik verwacht nog antwoorden van Oldfart, Shangri-La & Sheplays

Verder kan ik zeggen dat enkel 7 & 22 nog niet geraden zijn (van de gewone contest).

Tijd voor enkele hints voor de gewone contest bij de liederen die niet erg vaak geraden worden :
1. Een alombekende rockband met een nogal charismatische frontman. Niet moeilijk dat Thomasco (die ene met die rare avatar, want zijn naam doet er even niet toe) dit als eerste wist.
2. Herman is tot nu toe de enige die de groep herkend heeft. Zweedse metal van vorig jaar, heeft zelfs de toplijst van 2008 aangevoerd als ik me niet vergis. Ik vrees dat mijn hints betreffende dit lied nu ook wel ob zijn...
4. Lied van een briljante man die helaas zijn voorziene project nooit zal kunnen uitvoeren. Vorig jaar producete hij nog het album van een Christelijk duo, maar zelf kende hij, volgens de MuMers, zijn hoogtepunt tot nu toe in 2005.
5. Groep die gestopt is in 1999, 5 albums maakte in de 90's en vooral bekend is met een album dat hier 4,08 gemiddelde heeft en 231 stemmen.
7. Duits duo, of toch tot 1999. Helemaal niet bekend, ware het niet dat hun bekende hit (met bijbehorende microwave-zonnebank-clip) nu vaak in voetbalstadions, zoals in dat van AA Gent weerklinkt.
8. Poolse progrock. Mijn hint dat het op de frontpage stond is alweer vervallen, maar sommigen hebben ervan geprofiteerd. Doch, lijkt het mij dus niet onmogelijk de groep te vinden, die dus onlangs een album (afgekort, ADHD) uitbracht.
9. Niet verwonderlijk dat PJH1967 dit als eerste had geraden. Bovendien zijn de initialen van dit duo een palindroom
11. Bij deze kan ik moeilijk hints geven omdat ik zelf niet echt iets weet over de artiest. Hij staat dit jaar wel op Dour en verder kan ik zeggen dat ik deze geweldige track ontdekte op een soundtrack van één van mijn favoriete series. Bovendien hoor je helemaal in het begin van de outro misschien nog wel een stukje tekst dat je kan helpen.
13. Bij deze band wordt er vaak naar the Beach Boys verwezen, vooral dan bij hun laatste album. Cryptisch hintje nog: wisselstroom.
14. Indierock. Ze maakten hun debuut vorig jaar en vallen op door hun gitaarspel en de blazers die ze erbij betrekken. Ze komen uit Oxford, al zou je het niet zeggen na het horen van de toch wel Griekse naam van de frontman.
15. Belgische danceformatie die ook vorig jaar hun debuut dropte. Zelfs in dance wordt er soms iets gezongen dus luister gewoon goed, dan kan het niet moeilijk zijn.
16. Als je kijkt naar 5 en weet dat dit uit vorig jaar komt, moet je niet al te ver gaan zoeken. Deze man en zijn band (nu dan) bestaan uit 4 mensen, waarvan toevallig 2 vrouwen. Zou daarvan de naam zijn afgeleid ? ".... & xxxxx" waarbij xxxxx dus klinkt als het moderne Engels woord voor vrouwen, grieten
17. Jeugd ? Neen, die zijn ze intussen wel verloren, maar dit nummer vanop hun allitererende album uit 2006 klinkt wel heerlijk.
19. Zoals ik al zei heeft deze artiest een lied gemaakt over één user die normaal gezien meedoet en waarvan ik nog antwoorden van verwacht . Dit lied is echter speciaal (met dank aan Thomasco voor deze hint) voor Ray Vaughn, of toch, zo lijkt het in ieder geval.
20. Belgische rockgroep. Zang wordt vaak vergeleken met Tom Barman, maar de zanger is dus niet Barman. In 2007 zijn ze helemaal doorgedraaid. Dit lied komt echter van hun debuut uit 2003.
21. Afkomstig uit 2007. Deze track is een tribute aan wereld's bekendste prentenboek.
22. Afkomstig van een album van vorig jaar, waarop een genie dus iets Spaans wou uitproberen blijkbaar. Terecht, want het jaar ervoor was hij er met zijn hoofdproject al glansrijk in geslaagd. Vorig jaar slaagde hij er zelfs in om in de top 40 te komen, en dat met behulp van wat sleutels. En waarom niet? Dit jaar doet hij nóg mee in een ander project.
23. Canadees Nintendo-duo bestaande uit een producerende kat en zingend glas. Ze releasten vorig jaar hun eerste studioalbum en stonden tevens op Pukkelpop, Glastonbury, ...
25. 2 woorden: Meneer Vogel !

Goede hints. Op naar de 100 punten.

Thomasco
"Deze track is een tribute aan wereld's bekendste prentenboek."
haha!

Tante Sidonia
Leuke hints, daar moet het me wel weer mee gaan lukken.

Na even wat overleg met Herman, wil ik even wat met jullie overleggen.

Een kleine twee weken geleden kreeg ik van Divart een pm.
Hierin bood hij aan, dat wanneer ik een contest zou samenstellen, hij bereid was deze te maken.

Na wat verschillende probeersels hebben we er samen één gemaakt.
Nu is het er nog 1 met 25 intro's.
Maar nu las ik iets over een ' vakantieregeling' : een contest die wat langer zou duren, en met meer songs.

Maar wellicht is het nog te vroeg voor die speciale vakantieregeling.

De contest kan aanstaande woensdag geplaatst worden.

Het is een pittige contest, en eentje die mijn nickname eer aan doet, misschien wel een leuk contrast met die zeer 'jeugdige' van Ploppe.

Ik hoor graag jullie reacties.

Wat mij betreft is het prima en kan de vakantieregeling later ingaan.

Leuk dat er de laatste tijd weer wat nieuwe contestmakers opduiken.

Inderdaad. De mijne is toch wat vlugger verlopen dan gepland
Ik wou net al voorstellen dat Arrie misschien de zijne toch deze woensdag zou plaatsen, maar dat is al niet meer nodig. De week erop stond Ceasar weer terug erop, als ik me niet vergis ?

24 juni - Oldfart
1 juli - Ceasar (met een grotere dan?)
15 juli - ...
29 juli - ...

Sheplays
Oldfart schreef:

Ik hoor graag jullie reacties.

Ja prima hoor, als ik er maar een paar (niet alles) weet

Sheplays, heb je de bonuscontest al beluisterd?
Daar zit behoorlijk wat bekend materiaal in.

Sheplays
Ploppesteksel schreef:
Sheplays, heb je de bonuscontest al beluisterd?
Daar zit behoorlijk wat bekend materiaal in.

Zojuist gedaan, lijstje is onderweg

Sheplays schreef: Ja prima hoor, als ik er maar een paar (niet alles) weet

volgens mij je kans op een ere plaats

In ieder geval fijn dat jullie het goed vinden, dus woensdag 18.00 uur!!

Goed idee Oldfart! Ik ben erg benieuwd naar jullie 'hybride' contest!

consider it done ranboy

Komt er nog een tussenstand eigenlijk? Straks heeft iedereen me bijgehaald door alle hints

Ja Ploppe houdt het wel spannend zo, zou zijn telraam stuk zijn?

Oldfart schreef:
Ja Ploppe houdt het wel spannend zo, zou zijn telraam stuk zijn?

Dat klopt. Ik wou het inderdaad wat spannend houden, ik zal zo meteen tussenstandje plaatsen en nog wat hints voor de bonuscontest zodat er misschien toch nog wat concurrentie kan ontstaan

Tussenstand:
1. herman 91
2. ranboy 72
3. Thomasco 66
4. divart 64
5. pjh1967 58
6. Ceasar 50
7. postpunker 42
8. Oldfart 34
9. Sheplays 19
10. Dwejkk_ 17

Herman eenzaam op kop.

Hints bonuscontest:
2. Erg bekende metalband met hun titeltrack uit 1990 hier. Ze zijn al wel van in de jaren 70 bekend en brachten vorig jaar nog een nieuw album uit. Vooral bekend omdat ze de wet niet altijd respecteren, om nog maar eens cryptisch uit te pakken
12. Nummer vooral bekend vanwege de geweldige solo op het einde. De band zelf is bij het publiek vooral bekend vanwege één überbekend nummer.
über : pronounced 'oe-b(e)r', voor degenen die het niet mochten weten.
13. Pioniers van de desertrock
14. Single uit 2006 van een legende.
15. Crime Scene Investigation Miami. En vlak achter elkaar in de top 250.
16. Ook een zeer bekende metalband. Staat met één album, waar dit nummer ook op staat overigens, in de top 250.
22. Geweldig bekend nummer. Raar dat dit nog maar 2 keer (denk ik) geraden is .. Wereldmuziek zou je het op eerste gezicht denken, maar het is gewoon perfecte rock. Vive la fête, mais pas Danny !
24. Sinds vorig jaar terug bij elkaar sinds 1998/1999. Zowat op elk groot zomerfestival gespeeld en dit is een single van vierde album.

Verder is 22 nog steeds als enige niet geraden.
Thans hebben 2 users het al zeker gehoord. Oudescheet en divart hebben nl. op het album gestemd waarop dit nummer staat. Zeker omdat Oudescheet het niet eens zo slecht vindt, vind ik het raar dat het nog niet geraden is
Wel nog eens benadrukken dat deze intro in het geheel niet representatief is voor het gehele album.

En de hint nog een keer:
22. Afkomstig van een album van vorig jaar, waarop een genie dus iets Spaans wou uitproberen blijkbaar. Terecht, want het jaar ervoor was hij er met zijn hoofdproject al glansrijk in geslaagd. Vorig jaar slaagde hij er zelfs in om in de top 40 te komen, en dat met behulp van wat sleutels. En waarom niet? Dit jaar doet hij mee in nóg een ander project.

Zeker omdat Oudescheet het niet eens zo slecht vindt, vind ik het raar dat het nog niet geraden is
,..........eerste tekenen van Alzheimer

Thomasco
goed dat die hintjes van Ploppesteksel ons op gang houden
Tot wanneer loopt de contest nog, als ik (als nieuwkomer die niet bekend is met de regels van dit spel) vragen mag?

Woensdag 18u

én jawel, PJH1967 is de eerste die 22 van de gewone contest weet te raden. Profisjat ! Alles is hierbij dus minstens 1 keer geraden.

Edit: Tante Sidonia slaagde hier ook in, enkele minuten later, bij haar eerste inzending. Sterk !

Iedereen sprokkelt intussen nog veel punten bij en alles klit vanvoor samen. Herman is nog wel steeds de leider, maar wordt toch stilletjes ingehaald. Ik stel voor nu geen tussenstand meer te posten aangezien het wel lekker spannend wordt

En ook Divart heeft nu 22 op zijn palmares staan.

Herman, je kunt best in actie schieten

Edit: de 1ste 100 punten zijn binnen !

Weet niet waar Ploppe uithangt ( examenstress?)
Maar dan plaats ik de nieuwe alvast:

Oldfart's Contest nr. 78

(afbeelding)

Succes allemaal

Ik was nog even buitenshuis het einde aan het vieren

De eindstand:
1. Thomasco 100
1. Tante Sidonia 100
3. Ranboy 96
4. Herman 91
5. Divart 90
6. pjh1967 76
7. Ceasar 52
8. Postpunker 42
9. Oldfart 34
10. Sheplays 22
11. Dwejkk_ 17

Profciat Thomas & Sidonia !

De oplossingen:
CONTEST #77:
01 Queens of the Stone Age - 3's & 7's
02 Meshuggah - Bleed
03 Eminem - Crack a Bottle
04 Sufjan Stevens - Decatur, Or, Round of Applause for your Stepmother
05 Pavement - 5 - 4 = Unity
06 Infadels - Love Like Semtex
07 Zombie Nation - Worth It, Pt. 1
08 Riverside - Beyond the Eyelids
09 PJ Harvey / John Parish - Black Hearted Love
10 Elbow - Starlings
11 Roots Manuva - Witness
12 Dr. Dre - The Next Episode
13 Animal Collective - Peacebone
14 Foals - The French Open
15 The Subs - My Punk
16 Stephen Malkmus & the Jicks - Real Emotional Trash
17 Sonic Youth - Incinerate
18 Slayer - Raining Blood
19 M. Ward - Rave On (ft. Zooey Deschanel)
20 Mintzkov Luna - I Panic
21 Battles - Atlas
22 The Raconteurs - Five on the Five
23 Crystal Castles - Xxzxcuzx Me
24 Eels - Cancer for the Cure
25 Mr Oizo - Gay Dentists

BONUSCONTEST:
01 Lenny Kravitz - Mr. Cab Driver
02 Judas Priest - Painkiller
03 Johnny Cash - Ring of Fire
04 The Last Shadow Puppets - The Age of the Understatement
05 The Beatles - Come Together
06 Jerry Lee Lewis - Great Balls of Fire
07 Chuck Berry - Johnny B. Goode
08 Jimi Hendrix - Foxy Lady
09 Pixies - Vamos
10 The Cure - Boys don't Cry
11 Madness - Night Boat to Cairo
12 Lynyrd Skynyrd - Free Bird
13 Kyuss - Hurricane
14 John Legend - Save Room
15 The Who - Baba O'Riley
16 Iron Maiden - Hallowed Be Thy Name
17 Fun Lovin Criminals - Scooby Snacks
18 Flogging Molly - What's Left of the Flag
19 Eric Clapton - Tears in Heaven
20 Elvis Presley - Jailhouse Rock
21 Echo & the Bunnymen - Silver
22 dEUS - Instant Street
23 CCR - Bad Moon Rising
24 The Verve - Love is Noise
25 The Velvet Underground - Heroin

Op naar de nieuwe van Oldfart !

@ Thomasco & Tante Sidonia: Proficiat !!!

@ Oldfart: Hij is pittig Jan. Ik kom na de eerste luisterbeurt tot 3 artiesten en 1 titel = 4 punten. Nog maar even mijn best doen.

Hij is pittig Jan.
klopt, dat zij Divart ook al, maar bedenk wie hem samengesteld heeft .........

Oldfart ?

De afbeelding belooft niet veel goeds voor mij Ik ga er eens aan beginnen.

En ook Herman zijn 2008 contest wil ik eens proberen, dus ik ben gaan graven en ik zag tot mijn verbazing dat er slechts een paar maanden terug nog steeds vele deelnemers waren hier in de Rock ID Contest. Waar zijn die allemaal heen ?

Edit: Deze keer ken ik er werkelijk niets van. Het zit niet in mijn bloed om helemaal te passen, maar ik kan echt niks bedenken.

Te pittig?
Niet te snel opgeven hoor.......

1. CAN
2. JA
3.USA, Georgia
4. NL
5. AUS
6. NL
7. USA, Calif.
8. USA, Ohio
9. GB
10. JA
11. USA, Oreg.
12. GB
13. USA, Wisc.
14. GB
15. GB
16. USA, NYC
17. USA, Calif.
18. GB
19. NL
20. NL
21. NZ
22. NL
23. SN
24. GB
25. BR

Thomasco
Ik ga ook nog eens moeite doen, mijn eerste contest viel erg goed mee
Aan de afbeelding te zien is het wel niet op mijn leeftijd gericht, net als bij Plop(pesteksel).

Gast
geplaatst: vandaag om 09:30 uur

geplaatst: vandaag om 09:30 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.