Muziek / Muziekgames / Introquiz
zoeken in:
0
geplaatst: 24 juli 2009, 11:04 uur
Ceasar heeft zich ook gemeld en weet als eerste fragment 5 en de band van fragment 2.
0
geplaatst: 24 juli 2009, 17:25 uur
Dan moet je vaker mee gaan doen. Dan wordt je vanzelf een insider!
0
geplaatst: 26 juli 2009, 21:13 uur
Even op een rijtje hoe vaak iets is geraden uit 5 deelnemers:
1 (2x), 2 (1x), 3 (nog niet), 4 (2x), 5 (1x), 6 (nog niet), 7 (2x en 2x artiest), 8 (5x), 9 (3x), 10 (2x), 11 (2x), 12 (4x), 13 (4x en 1x artiest), 14 (1x), 15 (2x), 16 (5x), 17 (4x), 18 (1x), 19 (3x), 20 (1x), 21 (2x), 22 (1x), 23 (1x), 24 (4x), 25 (2x).
Hier wat hints voor degene die maar één keer geraden zijn en degenen die 'moeilijker' zijn:
1. Bescheiden hit van een rapper die op dit moment een superhit te pakken heeft.
2. Amerikaanse band die dit in 1968 uitbracht. Gelijkt erg op La Grange / Spirit in the Sky maar dat is het dus niet. Door La Grange eens op te zoeken kom je er misschien wel.
3. Ik dacht dat dit het meest ging geraden worden, verbazend !
Zoek de user VB1 eens op. Deze heeft hier niet op gestemd, maar heeft er op en bepaalde manier wel mee te maken
Afkomstig van een Amerikaanse muzikant.
4. Franse dance-artiest die dit jaar ook op Pukkelpop staat.
5. Oude rockband die af en toe wel eens opduikt in de contest. Als ik 1 seconde verder laat horen, kent iedereen het volgens mij. Enkel Ceasar kende het momenteel, al ben ik er zeker van dat Oldfart het ook kent.
6. Nederlandse 'belofte', in het b-fragment live op Pinkpop.
9. Eendagsvlieg, me dunkt. Stond eind 2004/begin 2005 in de hitlijsten. Verder kan ik zeggen dat dit een duo is.
10. Dance van Belgische makelij afkomstig.
11. 3 woorden en iedereen gaat mij de correcte band geven: drum 'n bass.
14. Bekende Belgische solo-artiest. Nuja, één lid van de band die hem live vergezelt is ook wel bekend. Met name zijn drumster.. Hij zingt, ondanks dat dit lied geen tekst bevat, over een beroep dat hard werken is maar geen cent oplevert.
18. Onbekende band tot voor kort. Vorig jaar bevolkten ze zowat elk festival en hun laatste album uit 2007 (waar ze dus mee doorbraken) wordt hier op MuMe wel erg hard geapprecieerd. Terecht, vind ik !
20. Solo-artiest (met een naam die je zou kunnen interpreteren als groepsnaam)
die hier op MuMe vooral bekend is vanwege het album waar dit ook opstaat. Een geweldig album dat ook bekend staat om zijn superlange titel (nuja, dat valt wel mee als je dan Sufjan Stevens ziet, maar hier zijn wel alle woorden aan elkaar geschreven
)
21. Ik kan moeilijk zeggen uit welk land deze groep afkomstig is aangezien dit het enige album uit dat land is dat meer dan 20 stemmen haalt hier op MusicMeter. Dit nummer is toch wel een bescheiden hitje, me dunkt. Ik laat ook bewust nog een klein stukje verder horen in het b-fragment waar je op het einde een bekende stem hoort. Deze artieste is nl. te gast op deze track.
23. Dit album uit 2007 heeft meer dan 200 stemmen. Deze solo-artiest (met band, beetje zoals Eels) is vooral bekend bij het ruimere publiek vanwege de single van het debuutalbum. Dan komt er nl. een bekende band in zijn huis spelen
25. Heel bekende band die hier op MuMe ook nogal gewaardeerd wordt. Een stuk of 3 albums in de top 250 ondermeer.
1 (2x), 2 (1x), 3 (nog niet), 4 (2x), 5 (1x), 6 (nog niet), 7 (2x en 2x artiest), 8 (5x), 9 (3x), 10 (2x), 11 (2x), 12 (4x), 13 (4x en 1x artiest), 14 (1x), 15 (2x), 16 (5x), 17 (4x), 18 (1x), 19 (3x), 20 (1x), 21 (2x), 22 (1x), 23 (1x), 24 (4x), 25 (2x).
Hier wat hints voor degene die maar één keer geraden zijn en degenen die 'moeilijker' zijn:
1. Bescheiden hit van een rapper die op dit moment een superhit te pakken heeft.
2. Amerikaanse band die dit in 1968 uitbracht. Gelijkt erg op La Grange / Spirit in the Sky maar dat is het dus niet. Door La Grange eens op te zoeken kom je er misschien wel.
3. Ik dacht dat dit het meest ging geraden worden, verbazend !
Zoek de user VB1 eens op. Deze heeft hier niet op gestemd, maar heeft er op en bepaalde manier wel mee te maken
Afkomstig van een Amerikaanse muzikant.4. Franse dance-artiest die dit jaar ook op Pukkelpop staat.
5. Oude rockband die af en toe wel eens opduikt in de contest. Als ik 1 seconde verder laat horen, kent iedereen het volgens mij. Enkel Ceasar kende het momenteel, al ben ik er zeker van dat Oldfart het ook kent.
6. Nederlandse 'belofte', in het b-fragment live op Pinkpop.
9. Eendagsvlieg, me dunkt. Stond eind 2004/begin 2005 in de hitlijsten. Verder kan ik zeggen dat dit een duo is.
10. Dance van Belgische makelij afkomstig.
11. 3 woorden en iedereen gaat mij de correcte band geven: drum 'n bass.

14. Bekende Belgische solo-artiest. Nuja, één lid van de band die hem live vergezelt is ook wel bekend. Met name zijn drumster.. Hij zingt, ondanks dat dit lied geen tekst bevat, over een beroep dat hard werken is maar geen cent oplevert.
18. Onbekende band tot voor kort. Vorig jaar bevolkten ze zowat elk festival en hun laatste album uit 2007 (waar ze dus mee doorbraken) wordt hier op MuMe wel erg hard geapprecieerd. Terecht, vind ik !
20. Solo-artiest (met een naam die je zou kunnen interpreteren als groepsnaam)
die hier op MuMe vooral bekend is vanwege het album waar dit ook opstaat. Een geweldig album dat ook bekend staat om zijn superlange titel (nuja, dat valt wel mee als je dan Sufjan Stevens ziet, maar hier zijn wel alle woorden aan elkaar geschreven
)21. Ik kan moeilijk zeggen uit welk land deze groep afkomstig is aangezien dit het enige album uit dat land is dat meer dan 20 stemmen haalt hier op MusicMeter. Dit nummer is toch wel een bescheiden hitje, me dunkt. Ik laat ook bewust nog een klein stukje verder horen in het b-fragment waar je op het einde een bekende stem hoort. Deze artieste is nl. te gast op deze track.
23. Dit album uit 2007 heeft meer dan 200 stemmen. Deze solo-artiest (met band, beetje zoals Eels) is vooral bekend bij het ruimere publiek vanwege de single van het debuutalbum. Dan komt er nl. een bekende band in zijn huis spelen

25. Heel bekende band die hier op MuMe ook nogal gewaardeerd wordt. Een stuk of 3 albums in de top 250 ondermeer.
0
Thomasco
geplaatst: 27 juli 2009, 11:07 uur
Dag iedereen
Terug van vakantie, ik zal die van Ploppestek eens proberen, heb er wel nog maar twee dagen voor
Terug van vakantie, ik zal die van Ploppestek eens proberen, heb er wel nog maar twee dagen voor

0
Sheplays
geplaatst: 27 juli 2009, 12:41 uur
Dag Thomasco!
Veel succes met de contest! Zelf pas ik een rondje, ik ken er één maar die kent iedereen. Van een ander kom ik niet op de naam. Zet mij maar gewoon onderaan.
Veel succes met de contest! Zelf pas ik een rondje, ik ken er één maar die kent iedereen. Van een ander kom ik niet op de naam. Zet mij maar gewoon onderaan.

0
geplaatst: 27 juli 2009, 13:10 uur
Zelfs m.b.v. de hints niet meer dan één ? 
Jammer, ik had mijn best gedaan om iedereen er minstens 5 te laten weten. 7, 8, 13 & 16 worden toch best goed geraden.

Jammer, ik had mijn best gedaan om iedereen er minstens 5 te laten weten. 7, 8, 13 & 16 worden toch best goed geraden.
0
geplaatst: 27 juli 2009, 15:15 uur
Extra hint bij 3:
YouTube - In de Gloria: "Hebbes"
luister vanaf seconde 20
Overigens een geweldige sketch ook.
YouTube - In de Gloria: "Hebbes"
luister vanaf seconde 20
Overigens een geweldige sketch ook.
0
geplaatst: 27 juli 2009, 16:01 uur
Jezus wat een filmpje.

Geweldige grap, maar als je dan ziet hoe die man door het lint gaat en hoe het uiteindelijk afloopt... Erg triest.
(trouwens nog geen idee wat betreft het nummer)

Geweldige grap, maar als je dan ziet hoe die man door het lint gaat en hoe het uiteindelijk afloopt... Erg triest.

(trouwens nog geen idee wat betreft het nummer)
0
geplaatst: 27 juli 2009, 16:03 uur
Haha, hilarisch hoe die Nederlanders bij In de Gloria steeds weer denken dat het echt is. Dit is natuurlijk allemaal geacteerd. Frank Focketyn speelt de razende taxichauffeur..
Zo zag ik ook ooit in DWDD dat men dacht dat de sketch 'In mijn poep' echt gebeurd was. En ook bij de sketch 'Boomerang' denkt men dat af en toe
Maar alles is dus gewoon geweldig geacteerd .
Tussenstandje:
1. Herman 46
2. Apenootje 28
3. Ranboy 26
4. Ceasar 16
5. pjh 14
5. Thomasco 14
7. Sheplays 2
Enkel 3 is nog door niemand geraden, al denk ik dat Thomas het bij zijn volgende indiening juist zal hebben.
Zo zag ik ook ooit in DWDD dat men dacht dat de sketch 'In mijn poep' echt gebeurd was. En ook bij de sketch 'Boomerang' denkt men dat af en toe
Maar alles is dus gewoon geweldig geacteerd .Tussenstandje:
1. Herman 46
2. Apenootje 28
3. Ranboy 26
4. Ceasar 16
5. pjh 14
5. Thomasco 14
7. Sheplays 2
Enkel 3 is nog door niemand geraden, al denk ik dat Thomas het bij zijn volgende indiening juist zal hebben.
0
geplaatst: 28 juli 2009, 22:10 uur
Ranboy zit Herman op de hielen..
Verder verschuifelt er ook wat in de middenmoot, voor zover er deelnemers zijn natuurlijk.
Laten we het lekker spannend houden.
Verder verschuifelt er ook wat in de middenmoot, voor zover er deelnemers zijn natuurlijk.

Laten we het lekker spannend houden.
0
geplaatst: 29 juli 2009, 17:23 uur
Heerlijk spannend. Een nek-aan-nek-race.. Zo meteen wordt bekend wie de dikste/langste nek zal hebben 

0
geplaatst: 29 juli 2009, 18:48 uur
Dank aan de vele deelnemers 
Oké, de eindstand:
1. Herman 50
2. Ranboy 48
3. Apenootje 28
4. Thomasco 23
5. Ceasar 18
6. pjh 14
7. Sheplays 2
Ranboy nam deze middag de leiding over, waarop Herman nog een spurtje inzette. Proficiat Herman
Oplossingen:
1. Dizzee Rascal - Dance Wiv Me
2. Canned Heat - Fried Hockey Boogie
3. Angelo Badalamenti - Packards' Vibration
4. Vitalic - La Rock 01
5. Status Quo - Rockin' All Over the World
6. Kyteman - No More Singing the Blues
7. Wu-Tang Clan - Shame On A Nigga
8. House of Pain - Jump Around
9. Deep Dish - Flashdance
10. Soulwax - NY Excuse
11. Pendulum - Slam
12. Propellerheads - Take California
13. Moby - Porcelain
14. Daan - Housewife
15. Foo Fighters - All My Life
16. Fatboy Slim - Praise You
17. The White Stripes - Ball and Biscuit
18. The National - Fake Empire
19. Smashing Pumpkins - Cherub Rock
20. Sparklehorse - Sad & Beautiful World
21. Buraka Som Sistema - Sound of Kuduro
22. Bloc Party - Positive Tension
23. LCD Soundsystem - All My Friends
24. Notorious B.I.G. - Mo' Money Mo' Problems
25. Tool - Rosetta Stoned
Ik had voordat ik deze uitdeelde het idee dat deze te doen was. Blijkbaar was het toch weer iets moeilijker.

Oké, de eindstand:
1. Herman 50
2. Ranboy 48
3. Apenootje 28
4. Thomasco 23
5. Ceasar 18
6. pjh 14
7. Sheplays 2
Ranboy nam deze middag de leiding over, waarop Herman nog een spurtje inzette. Proficiat Herman

Oplossingen:
1. Dizzee Rascal - Dance Wiv Me
2. Canned Heat - Fried Hockey Boogie
3. Angelo Badalamenti - Packards' Vibration
4. Vitalic - La Rock 01
5. Status Quo - Rockin' All Over the World
6. Kyteman - No More Singing the Blues
7. Wu-Tang Clan - Shame On A Nigga
8. House of Pain - Jump Around
9. Deep Dish - Flashdance
10. Soulwax - NY Excuse
11. Pendulum - Slam
12. Propellerheads - Take California
13. Moby - Porcelain
14. Daan - Housewife
15. Foo Fighters - All My Life
16. Fatboy Slim - Praise You
17. The White Stripes - Ball and Biscuit
18. The National - Fake Empire
19. Smashing Pumpkins - Cherub Rock
20. Sparklehorse - Sad & Beautiful World
21. Buraka Som Sistema - Sound of Kuduro
22. Bloc Party - Positive Tension
23. LCD Soundsystem - All My Friends
24. Notorious B.I.G. - Mo' Money Mo' Problems
25. Tool - Rosetta Stoned
Ik had voordat ik deze uitdeelde het idee dat deze te doen was. Blijkbaar was het toch weer iets moeilijker.
0
geplaatst: 29 juli 2009, 19:02 uur
Hier is de nieuwe contest!
Ik kon het weer niet laten: het zijn er weer meer dan 25. Dit keer 30 fragmenten. En zoals jullie gewend zijn van mij: uiteraard met een thema. Maar er zijn geen extra punten te scoren want ik maak het thema bekend: ééndagsvliegen en geendagsvliegen.
Voor sommige fragmenten is de benaming ééndagsvlieg te weinig eer omdat desbetreffende act toch echt wel wat meer gepresteerd heeft dan die ene hit. Met geendagsvliegen bedoel ik songs die volgens mij absoluut een hit hadden moeten worden. Maar helaas...
Die fragmenten zullen ook de meeste problemen opleveren, denk ik. Maar het zijn wél allemaal singles geweest!
Van Vlieg 1 is het intro zo kort dat ik voor de solo gekozen heb. Aan het einde van de solo komt trouwens het stukje dat ook als intro gebruikt is, weer voorbij.
Vlieg 3 is de albumversie. Je hoort eerst nog een stuk dat niet op de single te horen is. Na 24 seconde hoor je het begin van de single. Maar als je het nummer kent zullen de eerste 24 seconde ook wel herkenbaar klinken.
Vlieg 9 laat ook de solo horen ivm. een korte intro.
Als hulp heb ik bij een paar Vliegen nog een klein stukje tekst aan het fragment laten zitten.
Zo, genoeg tekst. Hier is ie:
MEGAUPLOAD - The leading online storage and file delivery service
Succes!
Ik kon het weer niet laten: het zijn er weer meer dan 25. Dit keer 30 fragmenten. En zoals jullie gewend zijn van mij: uiteraard met een thema. Maar er zijn geen extra punten te scoren want ik maak het thema bekend: ééndagsvliegen en geendagsvliegen.
Voor sommige fragmenten is de benaming ééndagsvlieg te weinig eer omdat desbetreffende act toch echt wel wat meer gepresteerd heeft dan die ene hit. Met geendagsvliegen bedoel ik songs die volgens mij absoluut een hit hadden moeten worden. Maar helaas...
Die fragmenten zullen ook de meeste problemen opleveren, denk ik. Maar het zijn wél allemaal singles geweest!
Van Vlieg 1 is het intro zo kort dat ik voor de solo gekozen heb. Aan het einde van de solo komt trouwens het stukje dat ook als intro gebruikt is, weer voorbij.
Vlieg 3 is de albumversie. Je hoort eerst nog een stuk dat niet op de single te horen is. Na 24 seconde hoor je het begin van de single. Maar als je het nummer kent zullen de eerste 24 seconde ook wel herkenbaar klinken.
Vlieg 9 laat ook de solo horen ivm. een korte intro.
Als hulp heb ik bij een paar Vliegen nog een klein stukje tekst aan het fragment laten zitten.
Zo, genoeg tekst. Hier is ie:
MEGAUPLOAD - The leading online storage and file delivery service
Succes!
0
geplaatst: 29 juli 2009, 19:08 uur
5 augustus - Oldfart
12 augustus - Thomasco
19 augustus - Arrie
26 augustus -
2 september - herman
12 augustus - Thomasco
19 augustus - Arrie
26 augustus -
2 september - herman
0
geplaatst: 29 juli 2009, 19:17 uur
Gewonnen! 
Bij de vorige contest van Ploppesteksel stond ik ook al rap op 93, maar werd ik toch nog ingehaald. Nu maar het zekere voor het onzekere genomen.

Bij de vorige contest van Ploppesteksel stond ik ook al rap op 93, maar werd ik toch nog ingehaald. Nu maar het zekere voor het onzekere genomen.

0
geplaatst: 29 juli 2009, 19:47 uur
Die van Ceasar is voor mij veel moeilijker, zal wel een prooi voor ranboy worden denk ik. 

0
Sheplays
geplaatst: 29 juli 2009, 20:16 uur
Ploppesteksel schreef:
7. Sheplays 2

7. Sheplays 2
Sorry Plop, Moby was de enige die ik wist en op Status Quo kon ik niet komen.

0
geplaatst: 29 juli 2009, 23:24 uur
Herman, prima gedaan en gefeliciteerd! 
Aanvankelijk was dit niet helemaal mijn quiz, ik begon met 7 punten, maar met hulp van een heleboel hints kon ik toch nog een aardig eindje opschieten. Ploppesteksel bedankt voor de uitdaging en de hints!
De nieuwe quiz met veel eendagsvliegen, allemaal singles... dat ligt vermoedelijk meer in mijn straatje...

Aanvankelijk was dit niet helemaal mijn quiz, ik begon met 7 punten, maar met hulp van een heleboel hints kon ik toch nog een aardig eindje opschieten. Ploppesteksel bedankt voor de uitdaging en de hints!
De nieuwe quiz met veel eendagsvliegen, allemaal singles... dat ligt vermoedelijk meer in mijn straatje...

0
geplaatst: 30 juli 2009, 12:22 uur
Je stond zelfs even op nr. 1, Ranboy 
En maakt niet uit Sheplays, voor mij heb jij nog wel deelgenomen.
Nu maar eens aan die van Ceasar beginnen. Eéndagsvliegen zijn altijd leuk; ik had dat thema ook voor mijn volgende klaarliggen. Eens kijken wat ik er van bak !
(Edit: shit, dankzij The Wire is de downloadlimiet hier overschreden, dat wordt voor mij wachten tot zaterdag eer ik er aan kan beginnen)

En maakt niet uit Sheplays, voor mij heb jij nog wel deelgenomen.

Nu maar eens aan die van Ceasar beginnen. Eéndagsvliegen zijn altijd leuk; ik had dat thema ook voor mijn volgende klaarliggen. Eens kijken wat ik er van bak !
(Edit: shit, dankzij The Wire is de downloadlimiet hier overschreden, dat wordt voor mij wachten tot zaterdag eer ik er aan kan beginnen)
0
geplaatst: 30 juli 2009, 17:30 uur
De eerste tussenstand:
1. lebowski - 25 punten
2. Oldfart - 24 punten
herman - 24 punten
4. postpunker - 20 punten
5. Sheplays - 16 punten
1. lebowski - 25 punten
2. Oldfart - 24 punten
herman - 24 punten
4. postpunker - 20 punten
5. Sheplays - 16 punten
0
geplaatst: 30 juli 2009, 23:26 uur
Vandaag heeft zich slechts één nieuwe deelnemer gemeld. Maar die laat dan ook goed van zich horen: ranboy begint met 42 punten.
Nog niet geraden zijn: 1, 7, 10, 12, 18, 20 en 29
Nog niet geraden zijn: 1, 7, 10, 12, 18, 20 en 29
0
geplaatst: 31 juli 2009, 18:37 uur
5 augustus - Oldfart
12 augustus - Thomasco
19 augustus - Arrie
26 augustus - divart
2 september - herman
12 augustus - Thomasco
19 augustus - Arrie
26 augustus - divart
2 september - herman
0
geplaatst: 31 juli 2009, 19:06 uur
RobbyT heeft als eerste 29 goed!
Verder erg rustig hier...... Kom op jongens en meiden: stuur je antwoorden in!!!
1. ranboy - 42 punten
2. RobbyT - 36 punten
3. lebowski - 25 punten
4. Oldfart - 24 punten
herman - 24 punten
6. postpunker - 20 punten
7. Sheplays - 16 punten
Verder erg rustig hier...... Kom op jongens en meiden: stuur je antwoorden in!!!
1. ranboy - 42 punten
2. RobbyT - 36 punten
3. lebowski - 25 punten
4. Oldfart - 24 punten
herman - 24 punten
6. postpunker - 20 punten
7. Sheplays - 16 punten
0
geplaatst: 1 augustus 2009, 16:23 uur
1. ranboy - 50 punten
2. RobbyT - 36 punten
3. Shangri-la - 30 punten
4. Oldfart - 26 punten
5. lebowski - 25 punten
6. herman - 24 punten
divart - 24 punten
8. postpunker - 20 punten
9. Sheplays - 16 punten
10. Ploppesteksel - 6 punten
Nog niet geraden: 7, 18 en 20
2. RobbyT - 36 punten
4. Oldfart - 26 punten
5. lebowski - 25 punten
6. herman - 24 punten
divart - 24 punten
9. Sheplays - 16 punten
Nog niet geraden: 7, 18 en 20
0
geplaatst: 2 augustus 2009, 14:17 uur
Nieuwe tussenstand en de langverwachte hints:
1. ranboy - 50 punten
2. RobbyT - 36 punten
4. divart - 28 punten
5. Oldfart - 26 punten
6. lebowski - 25 punten
7. herman - 24 punten
9. Sheplays - 16 punten
Thomasco - 6 punten
Nog steeds niet geraden zijn 7, 18 en 20.
De hints:
1. Een Pulitzerprijs winnend boek, een film uit 1940 en een Canadese band met 5 gewone en één verzamelalbum op MuMe. In totaal slechts 17 stemmen (ga jullie schamen
)
3. Nummer 1 in de Billboard Hot 100, bassist is nu acteur, in veel films en tv-series gebruikt en regelmatig gesampeld.
4. Triphop, duo, naam band komt voor in de titel, niet verwarren met een andere band met zelfde naam. Robert de Niro himself heeft er voor gezorgd dat dit nummer gebruikt is in één van zijn films.
5. overleden zanger/gitarist, blues maar ook funk en disco
6. bekend van duetten met oudere bromberen, waarmee ze o.a. twee wereldhits gescoord heeft (let ook op het woord gescoord of misschien moet ik schrijven gescored...)
7. van een solo-album van een bekende Nederlandse muzikant/producer
10. maakte in 1971 zijn eerste album, daarna het ook nog tweemaal met een bandje geprobeerd, maar vooral bekend geworden als producer van new wave, synthipop, progrock, rock en mainstreampop
11. sommige Engelse new wave-bands deden het beter in Nederland dan in hun eigen land (o.a. The Sound, Fischer Z). Dat geldt ook voor deze band.
12.duo, sessiemuzikanten, zelfde voornamen, goud in de VS, hadden iets met de bijna mevrouw Lance Armstrong en een niet zo bekende (onterecht!) zangeres met een mannelijke voornaam.
15. mooie vrouw (topmodel) relatie met bekend Amerikaans rock/jazz/jazzrock- duo
16. was zanger van een band die in mijn afgelopen twee contests zat
18. net niet James Bond
19. rockband uit de VS, geproduceerd door een producer die veel met Aerosmith deed. Zangeres heeft ie mee laten zingen bij Aerosmith en daarna is ie met haar getrouwd. De helft van de bandnaam heb ik al cadeau gegeven
20 Engelse rockband, heeft een connectie met Frans Bauer én fragment 13!
21. geproduceerd door 10
22. middelmatige Amerikaanse rockband met één fantastische single (synthipop, geen rock), geproduceerd door Todd Rundgren, ze lopen nogal onrustig
25. dit is echt geen stoffige plaat, hoor. Queen of New Wave
27. dit is een echte ééndagsvlieg. Er is ook geen enkele info te vinden, geen bandleden, land van herkomst. Niets. Heeft volgens mij ook geen album gemaakt, alleen deze single, waarvan op de b-kant een 8 minuten lange versie staat. Het gaat over een leraar die zijn klas meeneemt naar een Frans paleis.
29. wie wel eens op mijn bijdrages aan andere spelletjes op MuMe gelet heeft, zal opgevallen zijn dat ik één onbekende artiest erg vaak gebruikt heb. Nou, hier is ie dan. Geboren op Groenland uit Engelse ouders. Heeft twee singles gemaakt in de jaren 80, de tweede in Abbey Road (is te horen!). Laatste single kostte hem zoveel geld dat ie zijn inboedel moest verkopen (zo gaat het verhaal). Heeft daarna nooit meer een single gemaakt totdat een eigenaar van een obscuur label begin jaren 00 dacht dat ie die artiest van die twee prachtige singles die nog nooit op CD waren verschenen, wel eens wilde spreken. Toen bleek dat ie al die tijd was doorgegaan met songs opnemen. Van al die huisvlijt en die twee singles en b-kantjes is een album uitgebracht. Geen gemakkelijke muziek, heeft veel draaibeurten nodig, maar dan....!!! Eén van mijn favoriete albums! Absoluut! Hij schijnt nu bezig te zijn met de opnames van zijn eerste echte album, heeft vorig jaar voor het eerst live opgetreden en gaat dat dit jaar ook nog eens doen. En ik lees net dat ie meedoet op het nieuwe album van een rock/electronic-act die ook al eens samengewerkt heeft met Thom Yorke, Mark Hollis, Badly Drawn Boy, Richard Ashcroft, Ian Brown, Robert del Naja, Jarvis Cocker en Brian Eno. Hij verkeert in goed gezelschap.
Pfffoe, wat een lange hint. Maar ik vind dan ook dat ie alle aandacht verdient!
Nou, succes maar weer!!!
1. ranboy - 50 punten
2. RobbyT - 36 punten
4. divart - 28 punten
5. Oldfart - 26 punten
6. lebowski - 25 punten
7. herman - 24 punten
9. Sheplays - 16 punten
Thomasco - 6 punten
Nog steeds niet geraden zijn 7, 18 en 20.
De hints:
1. Een Pulitzerprijs winnend boek, een film uit 1940 en een Canadese band met 5 gewone en één verzamelalbum op MuMe. In totaal slechts 17 stemmen (ga jullie schamen
)3. Nummer 1 in de Billboard Hot 100, bassist is nu acteur, in veel films en tv-series gebruikt en regelmatig gesampeld.
4. Triphop, duo, naam band komt voor in de titel, niet verwarren met een andere band met zelfde naam. Robert de Niro himself heeft er voor gezorgd dat dit nummer gebruikt is in één van zijn films.
5. overleden zanger/gitarist, blues maar ook funk en disco
6. bekend van duetten met oudere bromberen, waarmee ze o.a. twee wereldhits gescoord heeft (let ook op het woord gescoord of misschien moet ik schrijven gescored...)
7. van een solo-album van een bekende Nederlandse muzikant/producer
10. maakte in 1971 zijn eerste album, daarna het ook nog tweemaal met een bandje geprobeerd, maar vooral bekend geworden als producer van new wave, synthipop, progrock, rock en mainstreampop
11. sommige Engelse new wave-bands deden het beter in Nederland dan in hun eigen land (o.a. The Sound, Fischer Z). Dat geldt ook voor deze band.
12.duo, sessiemuzikanten, zelfde voornamen, goud in de VS, hadden iets met de bijna mevrouw Lance Armstrong en een niet zo bekende (onterecht!) zangeres met een mannelijke voornaam.
15. mooie vrouw (topmodel) relatie met bekend Amerikaans rock/jazz/jazzrock- duo
16. was zanger van een band die in mijn afgelopen twee contests zat
18. net niet James Bond
19. rockband uit de VS, geproduceerd door een producer die veel met Aerosmith deed. Zangeres heeft ie mee laten zingen bij Aerosmith en daarna is ie met haar getrouwd. De helft van de bandnaam heb ik al cadeau gegeven
20 Engelse rockband, heeft een connectie met Frans Bauer én fragment 13!
21. geproduceerd door 10
22. middelmatige Amerikaanse rockband met één fantastische single (synthipop, geen rock), geproduceerd door Todd Rundgren, ze lopen nogal onrustig
25. dit is echt geen stoffige plaat, hoor. Queen of New Wave
27. dit is een echte ééndagsvlieg. Er is ook geen enkele info te vinden, geen bandleden, land van herkomst. Niets. Heeft volgens mij ook geen album gemaakt, alleen deze single, waarvan op de b-kant een 8 minuten lange versie staat. Het gaat over een leraar die zijn klas meeneemt naar een Frans paleis.
29. wie wel eens op mijn bijdrages aan andere spelletjes op MuMe gelet heeft, zal opgevallen zijn dat ik één onbekende artiest erg vaak gebruikt heb. Nou, hier is ie dan. Geboren op Groenland uit Engelse ouders. Heeft twee singles gemaakt in de jaren 80, de tweede in Abbey Road (is te horen!). Laatste single kostte hem zoveel geld dat ie zijn inboedel moest verkopen (zo gaat het verhaal). Heeft daarna nooit meer een single gemaakt totdat een eigenaar van een obscuur label begin jaren 00 dacht dat ie die artiest van die twee prachtige singles die nog nooit op CD waren verschenen, wel eens wilde spreken. Toen bleek dat ie al die tijd was doorgegaan met songs opnemen. Van al die huisvlijt en die twee singles en b-kantjes is een album uitgebracht. Geen gemakkelijke muziek, heeft veel draaibeurten nodig, maar dan....!!! Eén van mijn favoriete albums! Absoluut! Hij schijnt nu bezig te zijn met de opnames van zijn eerste echte album, heeft vorig jaar voor het eerst live opgetreden en gaat dat dit jaar ook nog eens doen. En ik lees net dat ie meedoet op het nieuwe album van een rock/electronic-act die ook al eens samengewerkt heeft met Thom Yorke, Mark Hollis, Badly Drawn Boy, Richard Ashcroft, Ian Brown, Robert del Naja, Jarvis Cocker en Brian Eno. Hij verkeert in goed gezelschap.
Pfffoe, wat een lange hint. Maar ik vind dan ook dat ie alle aandacht verdient!
Nou, succes maar weer!!!
0
geplaatst: 2 augustus 2009, 22:48 uur
Met hulp van de hints is het ranboy toch weer gelukt. Alles goed!!!
Op dit moment zijn er nog 5 fragmenten alleen door ranboy geraden:
12, 18, 19, 20 en 22. Mijn complimenten aan ranboy!
divart heeft net, als tweede, ook 1 en 7 geraden. Inmiddels heeft hij 34 punten.
Op dit moment zijn er nog 5 fragmenten alleen door ranboy geraden:
12, 18, 19, 20 en 22. Mijn complimenten aan ranboy!
divart heeft net, als tweede, ook 1 en 7 geraden. Inmiddels heeft hij 34 punten.
0
geplaatst: 2 augustus 2009, 23:38 uur
Yes, deze contest lag mij heel goed! Ceasar bedankt voor de goed gekozen fragmenten 

* denotes required fields.