Muziek / Muziekgames / Introquiz
zoeken in:
0
geplaatst: 3 augustus 2009, 01:11 uur
1. ranboy - 60 punten
2. divart - 40 punten
3. RobbyT - 36 punten
4. Shangri-la - 30 punten
5. Oldfart - 26 punten
6. lebowski - 25 punten
7. herman - 24 punten
8. postpunker - 20 punten
9. Sheplays - 16 punten
10. Ploppesteksel - 6 punten
Thomasco - 6 punten
2. divart - 40 punten
3. RobbyT - 36 punten
5. Oldfart - 26 punten
6. lebowski - 25 punten
7. herman - 24 punten
9. Sheplays - 16 punten
Thomasco - 6 punten
0
geplaatst: 3 augustus 2009, 17:51 uur
ranboy heeft mij te kennen gegeven dat ie het jammer vindt dat ie al klaar is. Daarom heb ik nog een klein extra contestje gemaakt. 5 fragmenten, 4 (g)ééndagsvliegen en 1 bekende artiest. Uiteraard mogen jullie ook meedoen aan deze extra contest:
MEGAUPLOAD - The leading online storage and file delivery service
Deze sluit natuurlijk ook gewoon op woensdag 18:00 uur!
MEGAUPLOAD - The leading online storage and file delivery service
Deze sluit natuurlijk ook gewoon op woensdag 18:00 uur!
0
geplaatst: 4 augustus 2009, 01:01 uur
1. ranboy - 60 punten & 8 extra punten
2. divart - 50 punten
3. RobbyT - 36 punten
5. Oldfart - 26 punten
6. lebowski - 25 punten
7. herman - 24 punten
9. Sheplays - 16 punten & 4 extra punten
Thomasco - 6 punten
2. divart - 50 punten
3. RobbyT - 36 punten
5. Oldfart - 26 punten
6. lebowski - 25 punten
7. herman - 24 punten
Thomasco - 6 punten
0
geplaatst: 4 augustus 2009, 02:04 uur
Bij de hints heb ik een fout gemaakt. Wat ik heb geschreven bij 25 slaat op 24. Sorry.
0
geplaatst: 4 augustus 2009, 08:42 uur
Door problemen van verschillende aard heb ik de afgelopen dagen geen tijd gehad voor MuMe, en ik vrees dat ook de komende paar dagen dat niet zal veranderen.
Ik ben dus genoodzaakt mijn volgende contest uit stellen.
Mijn excuses daarvoor.
Ik ben dus genoodzaakt mijn volgende contest uit stellen.
Mijn excuses daarvoor.
0
Thomasco
geplaatst: 4 augustus 2009, 15:35 uur
Moet die van mij dan een week verschoven worden, zodat Oldfart die van hem 12 augustus kan 'vrijgeven'?
Ik krijg die van mij nog wel klaar tegen morgen...
Ik krijg die van mij nog wel klaar tegen morgen...
0
geplaatst: 4 augustus 2009, 16:45 uur
Dat lijkt me een mooie oplossing. 
Als je het niet meer voor elkaar krijgt, heb ik ook nog wel een contest klaar staan.

Als je het niet meer voor elkaar krijgt, heb ik ook nog wel een contest klaar staan.
0
geplaatst: 4 augustus 2009, 21:08 uur
1. ranboy - 60 punten & 8 extra punten
2. divart - 57 punten
3. RobbyT - 36 punten & 8 extra punten
5. Oldfart - 26 punten
6. lebowski - 25 punten
7. herman - 24 punten
Thomasco - 6 punten
2. divart - 57 punten
3. RobbyT - 36 punten & 8 extra punten
5. Oldfart - 26 punten
6. lebowski - 25 punten
7. herman - 24 punten
Thomasco - 6 punten
0
Thomasco
geplaatst: 5 augustus 2009, 13:19 uur
Gegroet iedereen!
Het is misschien nog wat vroeg op de dag, maar hij ligt al klaar en ik heb even een 'dood momentje' (= heb even niks te doen) dus ik post hem maar meteen. Een thema heb ik er niet ingestoken, misschien komt dat in toekomstige contests nog wel.
Veel plezier ermee!
MEGAUPLOAD - The leading online storage and file delivery service ROCK ID CONTEST #84
Het is misschien nog wat vroeg op de dag, maar hij ligt al klaar en ik heb even een 'dood momentje' (= heb even niks te doen) dus ik post hem maar meteen. Een thema heb ik er niet ingestoken, misschien komt dat in toekomstige contests nog wel.
Veel plezier ermee!
MEGAUPLOAD - The leading online storage and file delivery service ROCK ID CONTEST #84
0
geplaatst: 5 augustus 2009, 17:20 uur
Bedankt Thomasco voor het 'meedenken' ,
1 van onze paarden is ernstig kreupel, ben de laatste vier dagen niets anders aan het doen dan heen en weer rijden van dierenarts naar kliniek en weer terug en verzorgen/behandelen. Oh ja, en ook nog werken tussendoor.
1 van onze paarden is ernstig kreupel, ben de laatste vier dagen niets anders aan het doen dan heen en weer rijden van dierenarts naar kliniek en weer terug en verzorgen/behandelen. Oh ja, en ook nog werken tussendoor.
0
geplaatst: 5 augustus 2009, 21:17 uur
Vandaag heeft divart ook de 60 punten gehaald. Twee winnaars! (De extra punten reken ik niet mee, omdat ik die contest pas maandag op het net gezet heb om ranboy nog even bezig te houden
)
De einduitslag:
1. ranboy - 60 punten (& 8 extra punten)
divart - 60 punten
3. RobbyT - 36 punten (& 8 extra punten)
5. Oldfart - 26 punten
6. lebowski - 25 punten
7. herman - 24 punten
9. Sheplays - 16 punten (& 4 extra punten)
10. Ploppesteksel - 7 punten
11. Thomasco - 6 punten
)De einduitslag:
1. ranboy - 60 punten (& 8 extra punten)
divart - 60 punten
3. RobbyT - 36 punten (& 8 extra punten)
5. Oldfart - 26 punten
6. lebowski - 25 punten
7. herman - 24 punten
9. Sheplays - 16 punten (& 4 extra punten)
10. Ploppesteksel - 7 punten
11. Thomasco - 6 punten
0
geplaatst: 5 augustus 2009, 23:10 uur
1 Grapes of Wrath - All the things I wasn't (ranboy, divart, Ploppesteksel (artiest)
2 Nada Surf - Popular (herman, postpunker, lebowski, ranboy, RobbyT, Shangri-la, divart)
3 Player - Baby Come Back (postpunker, lebowski, ranboy, RobbyT, Shangri-la, divart)
Bassist Ron Moss speelt al jaren Ridge in The Bold and The Beautiful
4 Mono - Life in Mono (herman, RobbyT, ranboy, divart)
5 Johnny Guitar Watson - A Real Mother For Ya (Oldfart, postpunker, lebowski, ranboy, RobbyT, Shangri-la, divart)
6 Jennifer Warnes - First we take Manhattan (herman, ranboy, Shangri-la, divart, lebowski(alleen de titel)
7 Robert-Jan Stips - Money Makers (ranboy, divart)
8 Sniff 'n' the Tears - Driver's seat (Oldfart, herman, Sheplays, postpunker, lebowski, ranboy, RobbyT, Shangri-la, divart)
9 Mobiles - Drowning in Berlin (Oldfart, herman, postpunker, lebowski, ranboy, RobbyT, divart)
10 Rupert Hine - I hang on to my Vertigo (Shangri-la, ranboy, divart)
Rupert Hine was/is de producer van oa. Tina Turner, Saga, Howard Jones, The Fixx, Chris DeBurgh
11 Comsat Angels - Will you stay tonight? (Oldfart, ranboy, divart)
12 David + David - Wellcome to the Boomtown (ranboy, divart)
David Baerwald en David Ricketts hebben samengewerkt met o.a. Sheryl Crow en Toni Childs
13 Roger Clover & Guests - Love is all (Oldfart, herman, Sheplays, postpunker, lebowski, ranboy, RobbyT, Shangri-la, divart)
14 The Knack - My Sharona (Oldfart, herman, Sheplays, postpunker, lebowski, ranboy, RobbyT, Shangri-la, divart, Ploppesteksel, Thomasco)
15 Rosie Vela - Magic Smile (ranboy, RobbyT, Oldfart, divart)
Rosie Vela was een topmodel die in haar homestudio haar zelfgeschreven songs opnam en met een demo een contract binnenhaalde. Het album werd geproduceerd door Gary Katz (o.a. Steely Dan) die de beide heren van Steely Dan mee liet spelen op dit album. Daarna gingen Becker en Fagen ook weer verder als Steely Dan.
16 John Foxx - Underpass (postpunker, RobbyT, ranboy, divart)
John Foxx was de zanger van Ultravox voordat Midge Ure hem opvolgde en voordat Ultravox echt succesvol werd.
17 Peter Sarstedt - Where do you go to (my lovely) (Oldfart, Sheplays, lebowski, ranboy, RobbyT, Shangri-la, divart)
18 Zero 7 - Destiny (ranboy, divart)
James Bond=007. Net niet James Bond is 07, dus Zero 7
19 1994 - Sing to me (ranboy, divart)
Producer Jack Douglas liet zangeres Karen Lawrence bij Aerosmith zingen en vervolgens trouwde hij met haar.
20 Rainbow - LA Connection (ranboy, divart)
De Connection met 13: Ronnie James Dio zingt op 13 en op dit nummer, Roger Clover is jaren bassist van Rainbow geweest. Connectie met Frans Bauer is de regenboog.
21 The Fixx - Stand or Fall (ranboy, RobbyT, Shangri-la, divart)
22 New England - Get it up (ranboy, divart)
23 Dave Berry -This Strange Effect (Oldfart, herman, Sheplays, postpunker, ranboy, RobbyT, Shangri-la, divart, Thomasco)
24 Siouxsie & The Banshees - Cities is Dust (ranboy, Shangri-la, divart)
25 Sue Saad & The Next - Young Girl (Oldfart, herman, lebowski, ranboy, RobbyT, Shangri-la, divart, Ploppesteksel)
26 Tom Browne - Funkin' for Jamaica (Oldfart, herman, Sheplays, lebowski, ranboy, RobbyT, divart)
27 White Soxx - Versailles (ranboy, RobbyT, divart)
28 Norman Greenbaum - Spirit in the Sky (Oldfart, herman, Sheplays, lebowski, ranboy, Shangri-la, Ploppesteksel, Thomasco, divart)
29 Nick Nicely - DCT Dreams (RobbyT, ranboy, divart)
30 Fiction Factory - (Feels like) Heaven (Oldfart, herman, Sheplays, postpunker, lebowski, ranboy, RobbyT, Shangri-la, divart)
En de Fruitvliegjes:
F1 Malcolm McLaren - Madam Butterfly (ranboy, Sheplays, RobbyT)
F2 Adventures - Broken Land (ranboy, RobbyT)
F3 Paul Anka - Flashback door niemand geraden
F4 Space Monkey - Can't Stop Running (ranboy, RobbyT)
F5 Peter Skellern - You're a Lady (ranboy, Sheplays, RobbyT)
2 Nada Surf - Popular (herman, postpunker, lebowski, ranboy, RobbyT, Shangri-la, divart)
3 Player - Baby Come Back (postpunker, lebowski, ranboy, RobbyT, Shangri-la, divart)
Bassist Ron Moss speelt al jaren Ridge in The Bold and The Beautiful
4 Mono - Life in Mono (herman, RobbyT, ranboy, divart)
5 Johnny Guitar Watson - A Real Mother For Ya (Oldfart, postpunker, lebowski, ranboy, RobbyT, Shangri-la, divart)
6 Jennifer Warnes - First we take Manhattan (herman, ranboy, Shangri-la, divart, lebowski(alleen de titel)
7 Robert-Jan Stips - Money Makers (ranboy, divart)
8 Sniff 'n' the Tears - Driver's seat (Oldfart, herman, Sheplays, postpunker, lebowski, ranboy, RobbyT, Shangri-la, divart)
9 Mobiles - Drowning in Berlin (Oldfart, herman, postpunker, lebowski, ranboy, RobbyT, divart)
10 Rupert Hine - I hang on to my Vertigo (Shangri-la, ranboy, divart)
Rupert Hine was/is de producer van oa. Tina Turner, Saga, Howard Jones, The Fixx, Chris DeBurgh
11 Comsat Angels - Will you stay tonight? (Oldfart, ranboy, divart)
12 David + David - Wellcome to the Boomtown (ranboy, divart)
David Baerwald en David Ricketts hebben samengewerkt met o.a. Sheryl Crow en Toni Childs
13 Roger Clover & Guests - Love is all (Oldfart, herman, Sheplays, postpunker, lebowski, ranboy, RobbyT, Shangri-la, divart)
14 The Knack - My Sharona (Oldfart, herman, Sheplays, postpunker, lebowski, ranboy, RobbyT, Shangri-la, divart, Ploppesteksel, Thomasco)
15 Rosie Vela - Magic Smile (ranboy, RobbyT, Oldfart, divart)
Rosie Vela was een topmodel die in haar homestudio haar zelfgeschreven songs opnam en met een demo een contract binnenhaalde. Het album werd geproduceerd door Gary Katz (o.a. Steely Dan) die de beide heren van Steely Dan mee liet spelen op dit album. Daarna gingen Becker en Fagen ook weer verder als Steely Dan.
16 John Foxx - Underpass (postpunker, RobbyT, ranboy, divart)
John Foxx was de zanger van Ultravox voordat Midge Ure hem opvolgde en voordat Ultravox echt succesvol werd.
17 Peter Sarstedt - Where do you go to (my lovely) (Oldfart, Sheplays, lebowski, ranboy, RobbyT, Shangri-la, divart)
18 Zero 7 - Destiny (ranboy, divart)
James Bond=007. Net niet James Bond is 07, dus Zero 7
19 1994 - Sing to me (ranboy, divart)
Producer Jack Douglas liet zangeres Karen Lawrence bij Aerosmith zingen en vervolgens trouwde hij met haar.
20 Rainbow - LA Connection (ranboy, divart)
De Connection met 13: Ronnie James Dio zingt op 13 en op dit nummer, Roger Clover is jaren bassist van Rainbow geweest. Connectie met Frans Bauer is de regenboog.
21 The Fixx - Stand or Fall (ranboy, RobbyT, Shangri-la, divart)
22 New England - Get it up (ranboy, divart)
23 Dave Berry -This Strange Effect (Oldfart, herman, Sheplays, postpunker, ranboy, RobbyT, Shangri-la, divart, Thomasco)
24 Siouxsie & The Banshees - Cities is Dust (ranboy, Shangri-la, divart)
25 Sue Saad & The Next - Young Girl (Oldfart, herman, lebowski, ranboy, RobbyT, Shangri-la, divart, Ploppesteksel)
26 Tom Browne - Funkin' for Jamaica (Oldfart, herman, Sheplays, lebowski, ranboy, RobbyT, divart)
27 White Soxx - Versailles (ranboy, RobbyT, divart)
28 Norman Greenbaum - Spirit in the Sky (Oldfart, herman, Sheplays, lebowski, ranboy, Shangri-la, Ploppesteksel, Thomasco, divart)
29 Nick Nicely - DCT Dreams (RobbyT, ranboy, divart)
30 Fiction Factory - (Feels like) Heaven (Oldfart, herman, Sheplays, postpunker, lebowski, ranboy, RobbyT, Shangri-la, divart)
En de Fruitvliegjes:
F1 Malcolm McLaren - Madam Butterfly (ranboy, Sheplays, RobbyT)
F2 Adventures - Broken Land (ranboy, RobbyT)
F3 Paul Anka - Flashback door niemand geraden
F4 Space Monkey - Can't Stop Running (ranboy, RobbyT)
F5 Peter Skellern - You're a Lady (ranboy, Sheplays, RobbyT)
0
geplaatst: 5 augustus 2009, 23:23 uur
Paul Anka, hoe kan ik die nou gemist hebben! 
divart, knap gedaan en Ceasar nogmaals bedankt!

divart, knap gedaan en Ceasar nogmaals bedankt!
0
Thomasco
geplaatst: 6 augustus 2009, 12:33 uur
Enkele richtlijnen:
01 US (Kentucky) / 2008
02 US (Illinois) / 2009
03 UK / 2007
04 US (Oregon) / 1995
05 US (Illinois) / 2001
06 DE / 1985
07 UK / 1995
08 UK / 1981
09 US (Tennessee) / 2002
10 US (California) / 1997
11 BE (Brussels) / 2006
12 IE / 1978
13 US (Georgia) / 2003
14 UK / 1979
15 IE / 2004
16 US (Washington) / 1993
17 CA / 2006
18 IT / 1983
19 US (Washington) / 1992
20 NL / 1978
21 BE (Kortrijk) / 2006
22 US (New York) / 2008
23 UK / 1979
24 US (Virginia) / 1998
25 US (Texas) / 2003
Nog al veel Amerikaanse artiesten, daarom heb ik er telkens de staat ook bijgezet. Bij de Belgische artiesten is het niet de staat, wel de stad van oorsprong (om de NL'ers op weg te helpen
)
Ook heb ik gemerkt dat er geen enkele vrouwelijke artiest aan te pas komt. Ga dus ook niet zoeken naar een vrouwennaam als artiest. BEHALVE in één geval, waar er een Wonderlijke Dame gevangen zit.
01 US (Kentucky) / 2008
02 US (Illinois) / 2009
03 UK / 2007
04 US (Oregon) / 1995
05 US (Illinois) / 2001
06 DE / 1985
07 UK / 1995
08 UK / 1981
09 US (Tennessee) / 2002
10 US (California) / 1997
11 BE (Brussels) / 2006
12 IE / 1978
13 US (Georgia) / 2003
14 UK / 1979
15 IE / 2004
16 US (Washington) / 1993
17 CA / 2006
18 IT / 1983
19 US (Washington) / 1992
20 NL / 1978
21 BE (Kortrijk) / 2006
22 US (New York) / 2008
23 UK / 1979
24 US (Virginia) / 1998
25 US (Texas) / 2003
Nog al veel Amerikaanse artiesten, daarom heb ik er telkens de staat ook bijgezet. Bij de Belgische artiesten is het niet de staat, wel de stad van oorsprong (om de NL'ers op weg te helpen
)Ook heb ik gemerkt dat er geen enkele vrouwelijke artiest aan te pas komt. Ga dus ook niet zoeken naar een vrouwennaam als artiest. BEHALVE in één geval, waar er een Wonderlijke Dame gevangen zit.
0
Sheplays
geplaatst: 6 augustus 2009, 13:55 uur
Oldfart schreef:
Sterkte en beterschap voor 't paardje!Ik vind hem erg moeilijk, Thomasco!
0
geplaatst: 6 augustus 2009, 14:06 uur
Inderdaad. Veel beterschap (voor je paard), Oldfart !
12 augustus - Oldfart ?
19 augustus - Arrie
26 augustus - divart
2 september - herman
9 september - Ploppesteksel
12 augustus - Oldfart ?
19 augustus - Arrie
26 augustus - divart
2 september - herman
0
Thomasco
geplaatst: 6 augustus 2009, 15:01 uur
Er zullen nog wel wat hintjes volgen hoor.
Voorlopig slechts 3 deelnemers; Ploppesteksel heeft net een inhaalmanoeuvre gemaakt:
1 Ploppesteksel 27
2 Postpunker 21
3 Ceasar 12
Meerdere deelnemers zijn uiteraard steeds welkom, ook al zijn het gokjes, dan help ik wel wat
(wie niet waagt, niet wint!)
Voorlopig slechts 3 deelnemers; Ploppesteksel heeft net een inhaalmanoeuvre gemaakt:
1 Ploppesteksel 27
2 Postpunker 21
3 Ceasar 12
Meerdere deelnemers zijn uiteraard steeds welkom, ook al zijn het gokjes, dan help ik wel wat
(wie niet waagt, niet wint!)
0
Thomasco
geplaatst: 7 augustus 2009, 17:14 uur
Ik wou er nog wat mee wachten, maar kom, hier zijn de hints.
01 Van hun laatste uit 2008, tweede single op de plaat, dus niet de titelsong.
02 Van zijn laatste uit 2009, men zegt dat hij op dit album te elektronisch te werk gaat. Ik geef hem alvast goeie punten!
03 Van hun voorlaatste, hun nieuwste is nog maar net uit. De 'aap'-sound is toch wel herkenbaar dacht ik...
04 Van hun debuutalbum, wordt op MuMe door een gebruiker omschreven als een 'lome plaat'
05 de Groene (niet de ondergrondse), Whatever, lalala.
06 Komische Delta Lloyd reclame... (Nederlands, de Belgen kennen deze mss niet - ik heb hem zelf ook maar toevallig op youtube ontdekt)
09 Er wordt naar hen op Wikipedia gerefereerd als 'misschien de meest briljante en unieke Amerikaanse groep die in de jaren 90 is ontwikkeld.' Betwistbaar, maar toch wel een sterke groep die ook bij mij puntjes scoort. Misschien helpt het woord 'Posterchild' u op weg.
11 Dance en elektromuziek uit la Belgique (eerder neigend naar de Franse kant dus). Deze groep kende zijn gloriejaren in de 80s, hebben zelfs aan eurosong meegedaan. De frontman rust jammer genoeg reeds in vrede. Toch hebben ze nog een plaat uitgebracht, 3 jaar vóór de dood van de frontman, daar stonden (zelfs) enkele covers op, maar die plaat sloeg niet echt aan. Ook niet op MuMe, 11 stemmen met een gemiddelde van 2.59.
13 Single van een dubbelplaat waaruit toch twee redelijke hits zijn ontsproten(dit is er dus één van), plaat heeft 243 stemmen en scoort tussen de 3 en 4 sterren. Voor de cryptologen: 'Men heeft de bloemen verbannen.'
15 Jaap zweeft.
17 Geweldige artiest, heeft dit jaar zijn derde album uit (met band). Deze song komt wel van zijn vorig album uit 2006. Wordt vergeleken met Rufus Wainwright, Nick Drake, Jeff Buckley en Pink Floyd. Dan weet u al meteen dat hij niet één van hen is.
21 Belgische electropunk, hebben één album. De groepsnaam is een grote, zwaargebouwde watervogel uit de famillie Anatidae. Maar dan in het Engels. Genoteerd!
22 'Zaterdag, zondag, vampier.' Cryptische zielen, doe uw werk! (slechts één album)
23 Bende van vier, genoemd naar een Chinese communistische partij. Post-punk rock. Komt van debuutalbum! De titel is een infectieziekte.
25 'Trippy country' van een trippy hippie. Heeft lange haren, baard, snor, een Venezuelaanse moeder en een Amerikaanse vader. Zijn naam is een synoniem voor Indra, de Hindoe-god van regen en donder. Zegt Wikipedia. Dit is van zijn beginperiode, zijn eerste EP. Zijn muziek wordt met elk album wat meer onderhevig aan pop-invloeden, deze mens experimenteert graag (onder andere met drugs, ongetwijfeld)
01 Van hun laatste uit 2008, tweede single op de plaat, dus niet de titelsong.
02 Van zijn laatste uit 2009, men zegt dat hij op dit album te elektronisch te werk gaat. Ik geef hem alvast goeie punten!
03 Van hun voorlaatste, hun nieuwste is nog maar net uit. De 'aap'-sound is toch wel herkenbaar dacht ik...
04 Van hun debuutalbum, wordt op MuMe door een gebruiker omschreven als een 'lome plaat'
05 de Groene (niet de ondergrondse), Whatever, lalala.
06 Komische Delta Lloyd reclame... (Nederlands, de Belgen kennen deze mss niet - ik heb hem zelf ook maar toevallig op youtube ontdekt)
09 Er wordt naar hen op Wikipedia gerefereerd als 'misschien de meest briljante en unieke Amerikaanse groep die in de jaren 90 is ontwikkeld.' Betwistbaar, maar toch wel een sterke groep die ook bij mij puntjes scoort. Misschien helpt het woord 'Posterchild' u op weg.
11 Dance en elektromuziek uit la Belgique (eerder neigend naar de Franse kant dus). Deze groep kende zijn gloriejaren in de 80s, hebben zelfs aan eurosong meegedaan. De frontman rust jammer genoeg reeds in vrede. Toch hebben ze nog een plaat uitgebracht, 3 jaar vóór de dood van de frontman, daar stonden (zelfs) enkele covers op, maar die plaat sloeg niet echt aan. Ook niet op MuMe, 11 stemmen met een gemiddelde van 2.59.
13 Single van een dubbelplaat waaruit toch twee redelijke hits zijn ontsproten(dit is er dus één van), plaat heeft 243 stemmen en scoort tussen de 3 en 4 sterren. Voor de cryptologen: 'Men heeft de bloemen verbannen.'
15 Jaap zweeft.
17 Geweldige artiest, heeft dit jaar zijn derde album uit (met band). Deze song komt wel van zijn vorig album uit 2006. Wordt vergeleken met Rufus Wainwright, Nick Drake, Jeff Buckley en Pink Floyd. Dan weet u al meteen dat hij niet één van hen is.
21 Belgische electropunk, hebben één album. De groepsnaam is een grote, zwaargebouwde watervogel uit de famillie Anatidae. Maar dan in het Engels. Genoteerd!
22 'Zaterdag, zondag, vampier.' Cryptische zielen, doe uw werk! (slechts één album)
23 Bende van vier, genoemd naar een Chinese communistische partij. Post-punk rock. Komt van debuutalbum! De titel is een infectieziekte.
25 'Trippy country' van een trippy hippie. Heeft lange haren, baard, snor, een Venezuelaanse moeder en een Amerikaanse vader. Zijn naam is een synoniem voor Indra, de Hindoe-god van regen en donder. Zegt Wikipedia. Dit is van zijn beginperiode, zijn eerste EP. Zijn muziek wordt met elk album wat meer onderhevig aan pop-invloeden, deze mens experimenteert graag (onder andere met drugs, ongetwijfeld)
0
Thomasco
geplaatst: 7 augustus 2009, 23:38 uur
1. Ranboy 39
2. Ploppesteksel 33
3. Divart 25
4. Postpunker 21
5. Ceasar 19
Extra quizzers zijn nog steeds welkom!
2. Ploppesteksel 33
3. Divart 25
4. Postpunker 21
5. Ceasar 19
Extra quizzers zijn nog steeds welkom!
0
Thomasco
geplaatst: 9 augustus 2009, 12:53 uur
1. Ranboy 45
2. Divart 39
3. Ploppesteksel 33
4. Postpunker 21
5. Ceasar 19
6. Sheplays 2
Ook nog eventjes vermelden dat fragment 9 geen intro is.
2. Divart 39
3. Ploppesteksel 33
4. Postpunker 21
5. Ceasar 19
6. Sheplays 2
Ook nog eventjes vermelden dat fragment 9 geen intro is.
0
Thomasco
geplaatst: 9 augustus 2009, 23:11 uur
Er wordt lustig bijgescoord, twee deelnemers hebben alle fragmenten al gevonden (waarvoor proficiat):
1. Ranboy 50
Divart 50
3. Ploppesteksel 33
4. Paap_Floyd 29
5. Postpunker 21
6. Ceasar 19
7. Sheplays 2
1. Ranboy 50
Divart 50
3. Ploppesteksel 33
4. Paap_Floyd 29
5. Postpunker 21
6. Ceasar 19
7. Sheplays 2
0
Thomasco
geplaatst: 12 augustus 2009, 21:07 uur
Excuseer, ik heb vandaag weinig tijd gehad om de uitslag te posten.
Hier is ie dan:
1. Ranboy 50
Divart 50
3. Ploppesteksel 42
4. Paap_Floyd 29
5. Postpunker 21
6. Ceasar 19
7. Sheplays 2
Proficiat aan Ranboy en Divart! Maar natuurlijk ook aan Ploppesteksel, Paap_Floyd, Postpunker, Ceasar en Sheplays.
Hopelijk vonden jullie het een fijne contest!
De antwoorden:
01 My Morning Jacket - I'm Amazed
02 Andrew Bird - Not A Robot but A Ghost
03 Arctic Monkeys - Teddy Picker
04 The Dandy Warhols - Ride
05 Green Velvet - La La Land
06 Modern Talking - You Can Win If You Want
07 Radiohead - My Iron Lung
08 New Order - Ceremony
09 Lambchop - My Blue Wave
10 Pavement - Stereo
11 Telex - On The Road Again
12 The Undertones - Teenage Kicks
13 Outkast - Roses
14 Ian Dury & The Blockheads - Inbetweenies
15 Jape - Floating
16 Nirvana - All Apologies
17 Patrick Watson - The Great Escape
18 Ryan Paris - Dolce Vita
19 Alice in Chains - Them Bones
20 Gruppo Sportivo - Hey Girl
21 Goose - Check
22 Vampire Weekend - Bryn
23 Gang of Four - Anthrax
24 Sparklehorse - Pig
25 Devendra Banhart - Old Thunderbird
Normaal ging Oldfart er een nieuwe klaarhebben, zeker? Misschien zit hij wegens omstandigheden nog steeds met wat weinig vrije tijd...
Hier is ie dan:
1. Ranboy 50
Divart 50
3. Ploppesteksel 42
4. Paap_Floyd 29
5. Postpunker 21
6. Ceasar 19
7. Sheplays 2
Proficiat aan Ranboy en Divart! Maar natuurlijk ook aan Ploppesteksel, Paap_Floyd, Postpunker, Ceasar en Sheplays.

Hopelijk vonden jullie het een fijne contest!
De antwoorden:
01 My Morning Jacket - I'm Amazed
02 Andrew Bird - Not A Robot but A Ghost
03 Arctic Monkeys - Teddy Picker
04 The Dandy Warhols - Ride
05 Green Velvet - La La Land
06 Modern Talking - You Can Win If You Want
07 Radiohead - My Iron Lung
08 New Order - Ceremony
09 Lambchop - My Blue Wave
10 Pavement - Stereo
11 Telex - On The Road Again
12 The Undertones - Teenage Kicks
13 Outkast - Roses
14 Ian Dury & The Blockheads - Inbetweenies
15 Jape - Floating
16 Nirvana - All Apologies
17 Patrick Watson - The Great Escape
18 Ryan Paris - Dolce Vita
19 Alice in Chains - Them Bones
20 Gruppo Sportivo - Hey Girl
21 Goose - Check
22 Vampire Weekend - Bryn
23 Gang of Four - Anthrax
24 Sparklehorse - Pig
25 Devendra Banhart - Old Thunderbird
Normaal ging Oldfart er een nieuwe klaarhebben, zeker? Misschien zit hij wegens omstandigheden nog steeds met wat weinig vrije tijd...
0
Sheplays
geplaatst: 12 augustus 2009, 21:09 uur
Geeft niet Thomasco, ik zat eigenlijk te wachten op de nieuwe contest, niet zozeer op het rijtje met mijzelf op de bekende plek 

0
geplaatst: 12 augustus 2009, 21:16 uur
Sheplays schreef:
Is dit topic overleden?
Is dit topic overleden?
Het is de beurt van Oldfart, maar grote kans dat die andere zaken aan zijn hoofd heeft. Kan die van mij wel naar voren schuiven.
0
geplaatst: 12 augustus 2009, 22:04 uur
Ik heb er geen achter de hand. Ik kan wel proberen tegen morgen iets in elkaar te knutselen ?
Als jij die van jou al klaar hebt, divart, dan lijkt mij dat de beste oplossing. Dan schuiven Herman & ik wel een weekje op (als dat past voor Herman natuurlijk).
Als jij die van jou al klaar hebt, divart, dan lijkt mij dat de beste oplossing. Dan schuiven Herman & ik wel een weekje op (als dat past voor Herman natuurlijk).
0
geplaatst: 12 augustus 2009, 22:38 uur
Nou ik kan hem ook gewoon ruilen met Oldfart, dan veranderd er verder niets. Ik heb Jan een berichtje gestuurd maar mocht die niet meer inloggen vanavond dan plaats ik hem wel vanavond om een uurtje of 11.
0
geplaatst: 12 augustus 2009, 23:04 uur
Zien we dan wel weer
, ik ben hem aan het uploaden en plaats hem zo.
12 augustus - divart
19 augustus - Arrie
26 augustus - Oldfart
2 september - herman
, ik ben hem aan het uploaden en plaats hem zo.12 augustus - divart
19 augustus - Arrie
26 augustus - Oldfart
2 september - herman
0
geplaatst: 12 augustus 2009, 23:20 uur